זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (36 תגובות ב-11 דיונים)
11. ברור שיש הגיון בכך שיש הפרש בין הנשמות
שהרי לא מחייב שהקב"ה יוריד את שתיהן באותו הזמן הקב"ה בוחר את את זמנו של כל אחד ואחת אפילו בהפרש של עשור ויותר. ביכולתו של הקב"ה לעשות הכ אין אנו האדם נוכל להבין זאת ולהכיל את גדולתו! מה שאנחנו כן יכולים לדעת שה' נתן לנו תורת אמת כל מה שנאמר בתורה מדהים לראות כמה הם נכונים,הדרך שנתן לנו המצוות המוסריות הערכים ועוד ועוד ועוד.......... :)
* הודיה   23/06/11 | 09:02
10. לעומר הנכבד,
בהחלט משתמע שאתה מספיק אינטליגינט, וסמוכה אני שאתה יודע כי "דרך ארץ קדמה לתורה", אך עדיין אל תשכח את זהותך ויתרה מכך שתפקידך להנחיל זאת לדורת הבאים... לא בכדי נאמר כי אנו "עם סגולה" (ובהחלט אתה "מקיים" את המשפט: "דתי לפי דעתי") אך אתה קודם כל יהודי!
* שולה   05/06/11 | 13:57
תודה על התגובה
שולה היקרה, אכן דרך ארץ קדמה לתורה ולערכי המוסר שלנו יש בסיס רחב מאוד שאינו קשור לתורה (המוסר בתורה לוקה בחסר והוא מתאים במקרה הטוב לתקופת הברונזה). יחד עם זאת אני מאמין כי המונח "עם סגולה" הוא מהיהירים ביותר, והוא מהשנואים עלי ביותר. יש להזהר בשימוש במונחים מאין אלו, שכן הם מחייבים. יתרה מכך, מה לדעתך מאחד אותך ואותי כעם? שבוע נעים
* עומר   05/06/11 | 23:53
9. חכמים כבר אמרו שאמונה היא ההפך מחכמה.
דברי הרב לא יוצרים שום הגיון עם חוק השידוך אצל דתיים חרדים. אם אכן הבעל והאישה הם נשמה אחת שהופרדה איך זה שהחרדים מתחתנים בשידוך בלי להכיר בכלל לעומק את בן הזוג ובלי לחפש אחריו בעצמם?! פשוט גיבוב של שטויות, כמו כל יתר הדברים שיוצאים מפי רבנים במדינתנו (ע"ע סקילת הכלב במאה שערים שכביכול הוא גלגול הנשמות של עו"ד בישיבה)
* רויטל   04/06/11 | 20:56
8. כתבה עניינית ומעמיקה.
נהניתי לקרא.
* אתי    02/06/11 | 03:16
7. ממש ממש יפה ! מאוד התחברתי
ולאלה שהזכירו גירושים - אז זוג שמתגרש הם לא החצי של הנשמות שלהם, והם ימצאו את החצי שלהם בבוא הזמן..
* יובל   01/06/11 | 12:45
6. מה רבו מעשיך ה' !
* בת-אל   31/05/11 | 22:48
אלו מעשים בדיוק?
שואה? מגפות? חולי? סרטן? תאונות דרכים? פגמים גנטיים? מאגרי מים דלים? סופות? רעידות אדמה? גלי צונאמי?
* עומר   02/06/11 | 16:13
כן
זה קיים,זה מציאות,אתה מעדיף שזה יהיה "במקרה" או שיהיה למי לפנות כשזה קורה?
* אחת   02/06/11 | 19:31
למי לפנות?
את תפני לאלוהיך ואני אפנה לחד קרן הורוד הבלתי נראה. מבטיח לך שלשנינו יהיו אותן התוצאות.
* עומר   05/06/11 | 10:35
לא...
נופים,חיות,לידות,גוף האדם,פרחים,פירות,פריחות,ארצות,עמים,שפות,תורה,תפילה,ברכות... תבקש רשות להשתמש בכל אלו!! הדרך היחידה להתמודד עם כל מה שציינת למעלה..זו אמונה תמימה!!
* חני   05/06/11 | 02:13
אמונה?
האמיני במה שאת רוצה. אם נדמה לך שאמונה בקיום של קוסם בשמים עוזרת לך אז בבקשה, המשיכי לעצום עיניים ולבקש עוד
* עומר   05/06/11 | 10:36
למה אתה מסתכל על הרע? יש גם חיים ים שמיים ופרחים פירות ירקות הרי ברור שבורא עולם ברא גם את הטוב וגם את הר ע. לך תלמד!
למה אתה מסתכל על הרע? יש גם חיים ים שמיים ופרחים פירות ירקות הרי ברור שבורא עולם ברא גם את הטוב וגם את הר ע. לך תלמד!
* לעומר   23/06/11 | 10:20
אני מסתכל רק על הרע?
את לא מכירה אותי ואין לך מושג על מה אני מסתכל. יש דברים יפים מאוד בעולם ואין להם שום קשר לאלוהים. האם נוכחות של מה שאנחנו רואים כטוב מעיד בהכרח על קיום של קוסם בשמיים, של בורא? ממש לא! כי אם כן, אז קיום של רוע מעיד עליו באותה המידה ואז הוא לא ממש ראוי להערכה. לכי תלמדי! (מה הקשר???)
* עומר   14/07/11 | 10:41
5. הוא ואשתו היו נשמה אחת?
על מה אתה מדבר??? במגזר בחרדי מתחתנים משידוך, אנשים מוצאים את בני/בנות הזוג שלהם בדרך כלל בסביבת מגוריהם/לימודיהם וכו. איך לעזאזל החלטתם שאותה נשמה שהופרדה ברגע "ירידת" האדם לעולם היא היא זאת שעכשיו מתחברת בטקס הפרימיטיבי הזה? ומה אם מתגרשים (כמחצית מהזוגות מתגרשים) ונישאים שוב? פתאום יש עוד חצי של נשמה? הנשמה עברה לאדם אחר? טקס הנישואין בכלל והיהודי בפרט הוא טקס פרימיטיבי שנועד להעצים את האל של אותה דת. בפעם האחרונה שבדקתי שבע הברכות הן ברכות לאלוהים ולא לזוג עצמו.
* עומר   31/05/11 | 11:02
הלוואי ותקבל תגובה
שתגרום לך להבין את העניין לעומק, ועד כמה אתה טועה
* אלין   31/05/11 | 13:28
את מוזמנת להגיב בעצמך ולהראות לי כמה אני טועה ובמה
אני מבקש ממך. מצפה לתגובה שתאיר את עיני ומיד תחזיר אותי לחקו של אלוהים
* עומר   01/06/11 | 00:21
צודק!!!!!!!!!!!!
חחחחחחח לייק ענקקק
* מישל   31/05/11 | 15:19
צודק, יש 60% גירושין, מעניין לקבל תשובה על זה
* אני   01/06/11 | 02:44
נשמה מתחלקת לניצוצות.
לכל אדם למעשה יש אפשרות למספר אופציות לזיווג עם חלקי נשמתו,ניצוצות הנשמה. זאת על פי המצב הרוחני של האדם. אם האדם נמצא במצב רוחני גבוה הוא זוכה לזיווג רוחני גבוה יותר עם ניצוץ נשמה המתאים לו בדרגתו. מכאן הברכה :"שתזכה לזיווג הגון משורש נשמתך". הידע שלי לא רב בנושא ,הדברים הנ"ל שמעתי בשיעור בנושא חופה וקידושין יהודיים.
* גילה   01/06/11 | 12:21
אתה צודק...
אמת,60% גירושין זה לא מספר של מה בכך. אך המצחיק הוא שהאחוזים האלו...הם מהציבור הכללי שאינם יהודים!ז"א-אצל האנשים של-א מתחתנים בחופה וקידושים,מה עוד שבציבור הדתי אחוז הגירושין נמוך בהרבה(בין30 ל-40%).ובשידוכים-יש סיפורים מדהימים של שידוכים ש"לא ידעו מאיפה זה בא להם",גם מה שאתה אומר לא כל כך הגיוני-הייתי חושבת הפוך-בגלל שבציבור החילוני מתבססים על הכרות רבת זמן-הם הולכים על המוכר-אנשים מסבביבת המגורים או לימודים. לא שאני רואה בזה פסול כך או כך. אם מתאהבים-אז מתאהבים. בנושא השבע ברכות חוץ מהברכה הראשונה "שהכל ברא לכבודו" שזה אולי לאלוקים-שאר הברכות הם קודם על כלל האנושות("יוצר האדם","אשר יצר את האדם בצלמו"-ז"א שיש ב-נ-ו רוח אלוקית) ואח"כ על כלל עם ישראל וארץ ישראל("בקיבוץ בניה לתוכה בשמחה") והממממון לזוג("משמח חתן וכלה","אשר ברא ששון ושמחה חתן וכלה...משמח חתן עם הכלה") ולוואי שנזכה רק לשמחות.אמן!
* אחת   01/06/11 | 12:31
אמן ואמן!!!!!
* ירון   01/06/11 | 18:06
נישואין חרדיים לעומת חילוניים
שלום לך "אחת" את כותבת "הציבור הכללי שאינם יהודים" באופן גורף הרוב המוחלט של הזוגות בישראל מתחתנים בחופה וקידושין דרך הרבנות, גם אם הם חילונים (זה חוק מטומטם במדינה אבל זו המציאות...) אז אם נניח רק 50% מתגרשים ניתן בהחלט לומר שרובם ככולם התחתנו בחופה. באשר לכך שאחוז הגירושין נמוך יותר במגזר החרדי, זה נובע באופן ישיר ממעמד האישה במגזר הזה (או העדר מעמדה), מהתפיסה החברתית והדתית של גירושים. בעניין הברכות... יותר האדם זו ברכה לאלוהים, משמח חתן וכלה זו ברכה לאלוהים. לגבי קיבוץ בניה לתוכה אני מוכן לוותר לך אבל גם זה קשור להילול שם אלוהים. זה שלעיתים יוצא קשר טוב משידוך לא עושה את זה בסדר ובוודאי לא מבטל את שאר מערכות היחסים הכפויות. אני מאחל לך שתהי מאושרת, ושתביני שכדי לחיות בזוג ולהקים משפחה ממש לא צריך את אלוהים. בהצלחה
* עומר   02/06/11 | 14:05
מצטערת,אתה מחפש רק שאלות,לא תשובות...
לכל מה שאמרת יש תשובות רבות ועמוקות שמתקבלות על הדעת,אך אתה לא מחפש תשובות. אתה רק מחפש להקניט,והמקום כאן קטן מלהכיל ממילא הסברים אמיתיים ומספקים.אז מי שב-א-מ-ת מחפש תשובות על הדת...יש ארגונים רבים העוסקים במלאכה שלום לך,ובהצלחה בדרכך...
* אחת   02/06/11 | 19:42
שאלות?
אלו שאלות אני מחפש? מדוע את חושבת שאיני מחפש תשובות. לעניות דעתי, אני באמת מחפש תשובות, ולא מסתפק בקיומו של אל כזה או אחר כשתושבה אמיתית לשאלותי. על אלו ארגונים את מדברת? שופר? הידברות? אולי את מתכוונת למרכז לקבלה או קבלה לעם? אני את התשובות שלי מקבל במקומות מהימנים יותר: השכל, ההגיון, הפילוסופיה, הביולוגיה, ההיסטוריה, הארכיאולוגיה, הפיזיקה ועוד.
* עומר   05/06/11 | 10:39
הנישואים בשידוך
גם במגזר החרדי יש לאישה מעמד יותר מכובד זה כמו מלך שהוא לא יוצא לקרב רק הצבא ועליו שומרים בארמון כך גם האישה שומרים עליה מעינים של אחרים ואם היא רוצה לצאת אז אין מי שאוסר עליה.... וזה שיש פחות גירושים כי במגזר החרדי זה בגלל שאין אהבה לפני אחרי שמתחתנים באה האהבה....... ולשידוך מגעים בדרך כלל אחרי שעשו בדיקות כל צד על הצד השני ויודעים את הרוב...... ועל כל פשעים תכסה אהבה כי אחרי שאתה מאוהב גם אם לא הייתה מתחתן עם בחורה שיש לה איזה פגם לטעמך והיתאהבת לפני שגילת את הפגם היה לך יותר קשה לא להתחתן וזה רוב הבעיות אצל אלה שלא מתחתנים משידוך זה מתפרק בסוף
* מאיר   04/06/11 | 22:04
4. הכל טוב ויפה. מה קורה לשתי חצאי הנשמות לאחר הנישואין? זה המבחן
* פרידה   31/05/11 | 09:55
זה בדיוק המבחן...
* אחת   01/06/11 | 12:04
3. ומה קורה בנישואי תערובת למינהן?
* אייל   31/05/11 | 09:05
2. זה גם החצי השני של הנשמה? או שזה מתחלק...
* ומה עם חתונה שניה?   31/05/11 | 08:44
הסבר...
אתה ואשתך (המיועדת לך) הייתם פעם נשמה אחת. כשהקב"ה החליט להוריד אותך למטה הוא החלטי לחלק אותך לשני חלקים:אתה ואשתך. ובנוגע לחתונה שנייה:כתוב בתורה ש 40 יום לפני שאדם נולד מכריזים עליו עם מי הוא אמור להינשא. אבל מה? יש אנשים שמחפשים בן/בת זוג מושלמ/ת והרי אין בן אדם מושלם אז הם מפספסים את בן/בת הזוג שלהם ואז הם יכולים חלילה להתגרש מבן הזוג הנוכחי שלהם ולנסות להתחתן מחדש.
* אני   31/05/11 | 14:33
איפה זה כתוב בתורה?
40 יום? מי מכריז עליו? ואם מי שהוא אמור להיות אתה גרה בהוואי והוא גר בדימונה?
* עומר   02/06/11 | 14:08
לגבי הנשמה שנחלקת לשנים
אם שני חצי הנשמה לא מתחתנים אחד עם השני אז הם יורדים לעולם שוב עד שהם יתחתנו אחד עם השני......
* מאיר   04/06/11 | 22:08
זיווג
אבל איך הגיוני שיש נשמות שהפרש הגילאים הוא למעלה מחמש שנים לפעמיים גם 20 שנה איך זה הגיוני? או כאלו שלא מתחתנים? זה כי הנשמה שלהם ירדה לבד? בלי המיועד?
* תוהה   04/06/11 | 23:18
1. איזה מאמר יפה!! ממש התחברתי
כל מילה ברזל, אין על הדת שלנו!!!!!!
* אני   31/05/11 | 08:39
ברור שאין על הדת שלו..
זוהי הדת שמצוותיה הם דברי אלוקים חיים, ולא דת שאדם המציא ואמר שאלוקים דיבר איתו.
* רן   31/05/11 | 09:11