דיבור ישיר
תגובות (99 תגובות ב-64 דיונים)
64. מעין את חיה בסרט. בכל מקום בארץ מחירי השכירות
* יקרים.מה הקשר לגור בת"א או בפתח תקווה.   20/07/11 | 20:55
63. הבעיה היא לא רק תל אביב- הטירוף חוגג בכל הארץ
אנחנו זוג צעיר שרוצה לקנות בפתח תקווה- והמחירים מטורפים. לא חולמת על רמת גן או כפר סבא שם בכלל אין על מה לדבר. המחאה הזו היא רלוונטית לכל הארץ. על מחירי הדיור בכלל- בכל מקום לא רק בתל אביב. אז לאן נלך? עד לאן נרחיק כדי לקנות בית? מי שכל חייו גר במרכז לא יכול לקנות במרכז. מי שגר בפריפריה לא יכול לקנות היום בפריפריה. בכל מקום הטירוף חוגג!!! מה הכותבת המלומדת מציעה? אולי נקנה בעזה בית- שם בטוח יותר זול...
* אזרחית מאוכזבת   20/07/11 | 17:42
אמת
מגיע לאנשים היכולת לרכוש דירה. אני 15 שנה בדירות שכורות ובוכה על הכסף שיכול היה לשמש לי דירה. אם בגיל 20 היתה לי אפשרות סבירה לכך... אין צורך לדאוג לבעלי הדירות, הם יעשו כסף מלמכור... יש צורך לדאוג להומלסים, לאנשים מתחת לקו העוני.. אם אין לך הורים שעוזרים - מאד קשה כלכלית ללמוד באוניברסיטה וגם לעבוד וגם לשלם שכ"ד וחשבונות, ואוכל ובגד...
* מיכלי   20/07/11 | 19:53
62. כשיורד גשם יורד בכל מקום.! כשמחירי הדירות לקניה
ולהשכרה עולים בתל אביב, זה משפיע על כל הארץ. אפילו בקריות, בצפת ובכל חור במדינה עלו מחירי הדירות. איזה שטויות. ללכת לפתח תקוה. אני גרה ברמת גן ליד בני ברק, בדירת 30 מטר ומשלמת 3000 שח, ורק המוניות לתל אביב עולות לי את ההפרש בין שכר הדירה ברמת גן ובין שכר הדירה בתל אביב.
nhaev   20/07/11 | 15:58
61. לגברת פ"ת
גם אני חשבתי כמוך גברת רודה,אבל מה קרה? אני ואשתי עובדים בת"א, הארנונה כאן פי 2 תוסיפי נסיעות שעלו בצורה משמעותית. תוסיפי שכירות שעלתה בכמה אחוזים יפים והופ!!!!הגענו למצב של התייקרות בכמעט 1500 שקל לחודש אז איפה הצדק איפה??? לעבור מת"א לעיר הכי מגעילה בארץ, ועוד לייקר את המחייה שלי??? שלא לדבר על סל המוצרים שכאן גבוהה פי 2. בקיצור יש לנו מדינה שהולכת ומתפוררת. תחשבו על זה.
* תל אביבי לשעבר   18/07/11 | 10:00
60. גם בפ"ת המחירים בשמיים!
דירת חדר וחצי עם מרפסת 3000 ש"ח לא כולל כלום! ביזיון! אני חזרתי לבית של אמא!
* שירלי   17/07/11 | 19:02
59. שיעור בנדל"ן כנסו תלמדו.
1) נדל"ן בכלל וערים בכלל צריכים הרבה שטח. 2) כאשר מקימים יישוב חדש מוקמים קרוב אליו מרכזי בילוי (בהנחה שהוא מוצלח) 3) אם אין שטח להקים בתים חדשים ולבנות עוד והביקוש עולה אז גם המחיר עולה. 4) אי אפשר לוותר על שטח מישראל ולצפות שהמחיר יירד.
* חושב לעומק   17/07/11 | 18:44
58. אני לא מבין מה זה "מגיע לנו לגור פה"
או שיש לך כסף לגור בת"א, או שלא. אני עובר לשם מבחירה, והולך לשלם שכ"ד די פסיכי, אבל אני עושה ב-ח-י-ר-ה וגם לכולם פה יש בחירה. לגור במנהטן, לונדון פריז או כל לב של מטרופוליטן זה מאוד יקר. הדירות הן בבעלות פרטית, וכל עוד יש מי שמוכן לשלם, ייגבו שכ"ד גבוה. במנהטן דירת 2 חדרים עולה כ 5000 דולר! אז כפי שאמרה הכותבת, אנשים גרים בג'רסי או בקווינס. סתם חבורת ילדים מפונקים. ולגבי קניית דירה- בארץ אחוז בעלי הדירות הוא מהגבוהים בעולם. אין כסף לקנות, ורוצים לגור במרכז- תגורו בשכירות. רוצים לקנות? סעו שעה וחצי מהדרום או מהצפון לעבודה בת"א. הבחירה בידיכם.
* יובל   17/07/11 | 07:53
מגיעה לנו איכות חיים
איכות חיים, לא מילים גסות! לנסוע כל יום שעה וחצי בהלוך ובחזור (במידה ואין פקקים ותמיד יש) זה לא איכות חיים. במקום "לקפוץ" לחברים או להורים בקטנה כל מפגש הופך למבצע - ממש לא איכות חיים, להיות כל שנה שנתיים במצב שאתה לא יודע איפה אתה הולך לגור ובכמה יעלו לך את השכר דירה ולך תתחיל להזיז ילדים מהבית שלהם - ממש ממש לא איכות חיים. ראבק אנחנו קורעים פה את ישבננו העייף גם ככה, לא מגיע לנו קצת יותר?
* יעל   18/07/11 | 00:24
57. מידע חשוב
בתור אחד שגר בארה"ב שנתיים (מתוכם שנה בניו-יורק) אני חייב להגיד לכם שהמחירים פה בארץ ממש רצחניים וזה ביגלל שההוצאות שלנו הרבה יותר גדולות מההכנסות ואני ייתן לכם דוגמה לכך: בארה"ב אתה יכול להרוויח משהו כמו מאה דולר יומית (שזה ניחשב שכר למקסיקנים) אבל עם 100 דולר חברים אפילו בניו-יורק זה המון כסף , ניתן לקנות עם זה את כול הקניות לבית למשך שבועים...ואני לא מגזים...לגבי שכר דירה אני הייתי גר בלב מנהטן והייתי משלם עבור שני חדרים 750 דולר והייתי מרוויח בערך 160 דולר ליום כך שלאחר ארבעה ימים אתה סוגר את הפינה של השכר דירה ונישאר לך בכיף שלושה שבועות להכניס כסף לכיס!! וחבר'ה זה בניו-יורק!! בשאר ארה"ב זה ביכלל מגוחח למשל כמו באטלנטה הייתי גר במלון...כן..כן גר במלון במשך חודשיים (עובד ביום ומרוויח 120 דולר) והייתי משלם 7 דולר ללילה כולל ארוחת בוקר (מלון הולידיי-אין) שפה בארץ היו שוחטים אותי ב700 שקל ללילה במקרה הטוב....אז רק תבינו באיזה קלות אתם יכולים לחיות ,להוציא הרבה ועדיין גם אם אתם ממש בזבזנים נשאר לכם כסף בכיס בסוף החודש (לפעמים בניו יורק היה נישאר לי יותר מבמקומות אחרים) ותאמינו לי אני בן אדם בזבזן!! בקיצור כול המדינה הזאת יקרה והכי הכי חשוב להבין הוא שההכנסה שלנו ממש לא מתקרבת להוצאות שלנו (גם אם אנחנו ממש מתכלבים,ומרוויחים יותר מהמינימום)-זה מהות הבעיה תבינו!!! כול משכירי הדירות, מוכרי הדירות, אוכל, סיגריות, הלבשה וכו' ביכלל בלי פרופורציות כול אחד דופק פה איזה מחיר שבא לו!!!
* ליאור   17/07/11 | 01:04
צודק לגמרי
* לירון   17/07/11 | 18:34
56. שנים אמרתי לאחי
שהוא אידיוט שהוא משלם 3200 ש"ח לדירת 2 חדרים בת"א,התשובה שלו הייתה שבית הקפה והמועדונים מתחת לאף שלו,אחר כך הוא התחתן נולד לו ילד אז הוא עבר לדירת 3 חדרים בגבעתיים ב 3800 ש"ח,עכשיו השני בדרך ונראה שהדרך חזרה לכיוון הבית האמיתי לבאר שבע קצרה מתמיד רק הפעם בלי בית קפה בלי מועדונים ובלי כסף לקנות דירה ,חברים יש עוד מקומות מחוץ לת"א אתם בהגירה ההמונית שלכם אליה יצרתם תמחירים המפלצתיים ורק הבריחה שלכם ממנה תוריד תמחירים ולא שום דבר אחר.
* אלי   17/07/11 | 00:53
55. סתם סטודנטים שבוכים כי הם רוצים לאכול
את כל העוגה ולא קבל רק חתיכה קטנה. שיפסקו וילכו לגור במקומות כמו נווה שרת או יפו תל-אביב אבל לא זה לא בסטייל שלהם. ממרכז ת"א עד האוניברסיטה הנסיעה היא לפחות בשעות העומס שעה נסיעה בדיוק אותו הזמן שלוקח להגיע מדרום ת"א אז שיפסקו לעשות הפגנות כי זה הכל פרובוקטיה של ארגונים שמאלניים שקפצו על הטרמפ' ומנסים לעשות רעש וחוץ מזה אני לא מאמינה שאנשים שעובדים שבוע שלם בערך 6 שעות ביום מקבלים משכורת של 1500 ש"ח לחודש, זה שקר ותפסיקו לחשוב שאנשים פריירים ומאמנים לבטלנים כמוכם. צאו לעבודה כמו שצריך ותגורו כמו חצי מדינה בפריפריה תפסיקו להיות סנובים ותתחילו לרדת אל העם. מי שרוצה יכול למצוא דיור שמתאים לצרכיו ואפשרויותיו!!!!!!!!!!!!!!
* gi   17/07/11 | 00:18
54. ישראל זו מדינה יקרה מאד..אורנג', הוט, יס, חשמל, דלק
* מכוניות, ביטוחים, עמלות בנקים הכל יקר אש ואנו שותק   16/07/11 | 22:45
53. המחירים גם בפתח תקווה וברמת גן גבוהים !
אפילו המחיר לדירה סבירה 4 חדרים באשדוד היא לפחות 1,350,000 ש"ח! אני שוקל לקנות כבר דירה בפריפריה (באשקלון)
* שמעון   16/07/11 | 21:54
52. אני בת ימית ...יש ים ואוויר צח .והמחירים סבירים...תנסו
* אוטובוסים מהירים לכל מקום   16/07/11 | 21:22
לא תודה!
* כן-ויורים על אנשים בחוף   18/07/11 | 08:28
51. אפשר אחרת
בכול העולם המרכז הוא יקר בואו לגור בלוד 8 דקות מתל אביב ברכבת תחבורה ציבורית יוצאת מין הכלל לכול הארץ ובשפע לא חסר עבודה והמחירים של הדירות סבירים העיר אם ראש העיר מאיר ניצן בהתפתחות רצינית וזה הזמן לעבור לגור בלוד לפני שגם פה לא תוכלו להשיג דירה
* איציק   16/07/11 | 20:43
צודק בהחלט אבל הגזמת זה לא בסטייל שלהם
לגור במקומות שלהם הם שייכים לאריסטוקרטים
* gi   17/07/11 | 00:20
50. אם זה המחיר אל תגורו בת"א
מי שרוצה לגור בת"א שישלם את המחיר . מדהים אותי שאנשים מחו על עליה של שקל במחיר הקוטג' , אבל מוכנים לשלם אלפי שקלים על דירות חדר בת"א .
* רפי   16/07/11 | 18:50
49. כל המאהל הזה פוליטיקה נטו. כנסו כנסו
ראינו איך קיבלו יפה את הח"כ ממר"צ ואיך שהתנפלו על ח"כ מהליכוד.
* חבורת שמאלנים תלאביביים   16/07/11 | 12:35
48. פתח תקווה זו לא פשרה!!!
פתח תקווה זאת אחת הערים היפות והמפותחות ביותר בארץ!
* חיים   16/07/11 | 10:33
47. צודקת שיילכו לגור בלוד רמלה לא חסר הם סתם לוזרים
כל אלה באוהלים מי קבע שהם צריכים לגור בתל אביב מה יגידו אלה שנאלצים לגור בדימונה ירוחם הם בכלל לא במרכז ! אז גרתם בתל אביב זהו תל אביב התייקרה תעברו למקום אחר במקום להתבכיין!!!!!!!!!!!!!!
* עמיר    16/07/11 | 10:21
טיפש זה לא קשור רק לתל אביב! אי אפשר לקנות פה דירה בשום מקום נורמלי
* ענת   17/07/11 | 14:33
אין שכל אין דאגות
חבל שבמקום להבין את הרעיון שעומד מאחורי המחאה הזו לא הבנת!!!!!!!!!!!!צריך לעזור לדור הצעיר לחיות בכבוד במדינה הזו ולא לעשות בנו מה שהם רוצים
* קרן   18/07/11 | 11:13
46. הרי זה ברור לכל שזה פוליטי
מירי רגב יצאה משם בהרגשה לא נעימה הם רוצים להגיד אנחנו עדיין חיים בבועה ולא נזוז הממרכז
* מיטל   16/07/11 | 09:59
45. חיבים לעשות מרד נגד יס והוט לא יתכן שנשלם 350 לחודש כאשר בצרפת משלמים20 $ לחודש
חיבים חברה 3 עכשיו ובעוד 2- 3 שנים עוד חברה שתתחרב ביס והוט לא יתכן שהצרכן יצפה בממוצע בכ 10 ערוצים בחודש ונשלם על 150 ערוצים שכלל לא צופים בשביל כוס חלב לא צריך פרה ונשלם על דברים שכלל לא צורכים כל משפחה תשלם על הערוצים שהיא מעונינת לצפות בהם בחודש ולא לשלם על דברים שאין בהם צריכה ולמה בארצות הברית וצרפת משלמים 20-25 דולר לחודש שזה 100 -130 ש"ח לחודש ופה במדינת ישראל העשירה אנו משלמים 250-350 ש"ח לחודש ולא כולל עוד תוספות שאתה רוצה עוד ערוץ מקבל עוד ערוצים שאתה לא צופה בהם ומשלם כסף רב ולא כולל אגרת רשעות שידור
* יובל   16/07/11 | 06:43
אני התנתקתי מהם מזמן...
* איתי   17/07/11 | 07:54
44. כל מילה בסלע אבל יש אבל אחד גדול והוא
כל המרכז התחיל להתיקר ללא פרופרוציה לכלום אם לפני 4-3 קנית דירה בכ 600 אלף ש"ח 3 חדרים בבינין ישן ושיצת היום אותה דירה עולה כבר 1-1.3 מיליון ש"ח ואני מדבר על פרפריה ולא על תל אביב רמת גן או חלילה גבעתים או אפילו פ"ת יותר רחוק בהרבה ממה שצינתי זוג צעיר באיזור זה אין ספר של יכול לרכוש דירה ובטח לא אחד שחי חיי עיר . יותר מזה כבר בב"ש המחירים הגיעו ל1 מיליון ש"ח וצפונה אז המאבק הזה לא רק לתושבי או אזרחי מדינת תל אביב אלה כול מדינת ישראל. אני חושב שאיש לא בא למקום של רחמים או של עזרא אבל אומרים כן למדינה שתשחרר קרקעות ותבנה יותר בכדי שהמחירים ירדו כמו שבשנות ה 90 המדינה בנתה עיר בשם מודיעין והמחירים היו בקרקעית והיום גם שם זוג צעיר לא יכול לרכוש דירה בכ 1.5 מיליון ש"ח כאשר לפני כ 10 שנים נמכרו שם דירות בכ 150 אלף $ כ 500 אלף ש"ח.
* אילעי   16/07/11 | 06:26
43. חצי מסכימה וגם לא....
הטענה של לעבור לגור בפריפריה היא טענה מופרכת שכן אכן רוב מקומות העבודה מתרכזים בתל אביב ומחירי הדלק אם לא שמת לב גם "קצת" גבוהים,ככה או ככה איפה שלא נגור נשלם על עך ביוקר במשהו. אני חושבת שמחאה שכזו היא מבורכת שכן היא לא עוסקת רק בשוק הנדל"ן בתל אביב אלא בכל הארץ,אם תשימי לב שגם בירושלים המצב לא פשוט וגם שם מפגינים.עם זאת בשביל לייצר מהפכה אמיתית צריך קצת יותר מפסטיבל אינדי שמייצר חברויות אורבנויות חדשות אלא מחאה ברורה עם יעדים ברורים והצעות חלופיות שניתנות למימוש.
* ליאת   16/07/11 | 01:16
42. תתפלאי אבל יש מקומות עבודה גם במרכז תל אביב
למשל כמו מקום העבודה שלי.ותתפלאי אבל יש גם מקומות לימוד במרכז ת"א (ולא רק אוניברסיטת ת"א קיימת) ותתפלאי אבל אין לי כסף או רצון בשביל להחזיק רכב שיעלה לי כמעט כמו שכר דירה בחודש בשביל להצליח להגיע לסופר, לחברים או לים או למקומות הבילויי. נחמד לי וכיף לי לגור במקום שבו האפשרויות שלי ניתנות לי כמעט 24 שעות ביממה אבל זה לא אומר שהמחירים כן וכן גם בכל אזור גוש דן - קפצו ביותר מ 300 אחוז בשנים האחרונות. טוב לך בפתח תקווה - מעולה אבל בבקשה אל תמרחי נושא מאוד חשוב בהעדפות המאוד לא רלוונטיות שלך.
* אפרת   15/07/11 | 23:50
אפרת, איך רואים שלא הבנת מילה מהכתבה...או שהבנת ואת מעדיפה להדחיק את האמת המרה..
נחמד לך וכיף לך לגור בתל אביב? נוח לך אפילו? קרוב לך לעבודה וללימודים? אז ת-ש-ל-מ-י! זה מה שנקרא ביקוש שמעלה את המחיר, זה קורה בכל מקום בעולם, זה "החוק" במחירים של מותרות (וכן לגור בתל אביב זה מותרות חברים). גם לי נחמד ונוח לנהוג על פרארי, אז מה אפרת, שגם אני אתבכיין כמוך על המחיר של הרכב? האופציות שלי הן או להתפשר על המווון דברים כמו טלוויזיה ודירה ולרכוש פרארי או להתפשר על הפרארי ולרכוש אוטוביאנקי! ככה זה עובד!. אז גם את, יש לך כסף ויכולת? תגורי איפה שכיף לך, אין לך? אל תתבכייני זה לא מטרה של המדינה לעשות לאפרת חיים קלים של מותרות כשהיא יכולה לגור בפתח תקווה (בכוונה מדגיש כי לא הבנת שזה לא שטוב לה בפתח תקווה אבל היא ממש לא מורחת נושא חשוב בהעדפות לא רלוונטיות, זו את שהעדפותיה לא קשורות ליכולת הכלכלית ומתלוננת בזמן שהאדם היחיד שאת צריכה לבוא אליו בטענות זו את). ועוד דבר, חרם על מוצר גורם לירידת מחירים, לגור יומיים באוהלים בגלל מחירי הדירות ממש לא! מה שכן יגרום לבעלי הדירות להילחץ ולהוריד מחיר זה לגור בשכירות בעיר שהיא לא תל אביב, אם זה יעשה באופן שיטתי (ויש פתרונות, לא חייבים לקנות רכב, אפשר תחבורה ציבורית במקרים מסוימים מוניות ואופניים ועדיין יצא יותר זול מרכב יא מפונקת אחת!!)
* רפי   16/07/11 | 08:39
אז תשלמי את המחיר
אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה
* ר   16/07/11 | 18:51
41. גב' רודה
הכתבה שלך כ"כ לא משקפת את המחירים בפ"ת, אני בשכירות 3 חדרים ב4500, יתרה מזו לכל אלו שמתייפייפים- יש כעת כביש באם המושבות 7 דק נסיעה לקניון איילון, 10-15 דק נסיעה לרמת החייל.כך שהמחירים בפ"ת עוד יעלו...אז את מציעה להם לעבור לפ"ת.... פשוט כתבה בלי טיפת תשאול או עבוד שטח. מאקו-לא מתאים לכם.
* מיכל   15/07/11 | 22:42
40. הכל פה יקר בטירוף ומכוער מאוד מאוד
* דוד   15/07/11 | 22:31
39. לא משנה איפה תגורו,מה שקובע זה...יוקר המחיה
* וניהול המדינה בידי שונאי אזרחים קטנים   15/07/11 | 22:29
38. נמאסתם רודפי בצע...
* מהפכה. הגיע הזמן..   15/07/11 | 21:24
37. תעברו לדרום נתניה, חצי שעה בלי פקקים 45 דק' עם פקקים
ואתם באוניברסיטה. יש מוניות שירות 24/7, 15 דק' ואתם בהרצליה אם בא לכם לצאת, ויש גם אחלה פאבים בעיר רק צריך להכיר אותם.
* צודקת!   15/07/11 | 20:32
36. אנשים צאו מהסרט שלכם, אני גרה בחדרה ולומדת באונ' ת"א
הכל עניין של בחירה. אתם בוחרים לגור בדירת מטר על מטר ולשלם עליה 3000 ש"ח. אם אתם סטודנטים רוב הסיכויים שאתם עובדים במלצרות (תסמכו עליי אפשר להיות מלצר בכל עיר) או בשירות לקוחות (לא רק בתל אביב יש שירות לקוחות). תפסיקו להתבכיין בעיה שלכם.
* הכל עניין של בחירה   15/07/11 | 20:27
35. לצעירים שרוצים דיור מוזל בתל אביב
אם אתם מתלוננים שהדיור התייקר בכל הארץ, למה אתם לא עושים מחאה ארצית????!!! למה אתם לא מוחים על מחירי הדירות בפתח תקווה, חיפה, קרית אונו.... למה רק בתל אביב...?? אף אחד לא יתייחס אליכם ברצינות וטוב שכך!
* אני   15/07/11 | 19:51
34. נווה שרת
פתרון מעולה, רק שכחת שדירה עם חדר שינה אחדוחצי סלון בבניין ישן בנווה שרת עולה 3500 שקלים בחודש. הבעיית נדל״ן היא ארצית לא רק במרכז תל אביב.
* עדי   15/07/11 | 19:50
33. תכירו במציאות סוףסוף תל אביב הפכה לעיר בלתי אפשרית
בעלי הדירות שוחים בכסף,,,,כל הדירות במצב רעוע,,,סרחון,,,אשפה בכל מקום,,,פקקים,,,, תל אביב זו עיר לעשירים נקודה. אין לצעירים מתחת למשכורת של 7000 ש"ח מה לעשות בה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* תל אביבית לשעבר   15/07/11 | 19:48
32. כתבת חצופה
אני אמנםפ כבר לא צעיר, אבל כל חיי גרתי וגדלתי בת"א, הייתי שמח לו הייתי יכול לגדל גם את ילדי בת"א, אך לצערי ה"בועה" לא מאפשרת לי, המחירים עלו בצורה דרסטית בשנים האחרונות ות"א הפכה לעיר של עשירים. לצערי במדינה כלכך קטנה אין מקום לעיר הכי גדולה שמיועדת לאוכלוסיה מצומצמת כלכך. בקיצור, הצעירים לא מפונקים, הם פשוט שונאים שדופקים אותם ובצדק.
* שי   15/07/11 | 19:48
אז מה, אני גדלתי בראשון לציון וכאשר הייתי צריכה לקנות דירה
* היא הייתה יקרה לי אז עברתי    16/07/11 | 15:33
גם אני אעבור בקרוב...
גם אני גרה בראשל"צ ואני עומדת לעבור דירה כדי שהילדים שלי יוכלו לחיות בצורה נורמלית, ואז מה אם העבודה שלי ברחובות ואני צריכה לנסוע עכשיו שעה וחצי?? עכשיו הילדים שלי יחיו בתנאים נורמלים
* רויטל   17/07/11 | 10:56
31. לכולם יש זכות לגור בתל אביב ולא רק לעשירים
אני עובדת במרכז תל אביב- וכן בשיא חוצפתי אני גם מעיזה לגור בדירה שכורה בלב תל אביב ולהתלונן שהמחירים הם בלתי אפשריים, כל חיי גרתי בפריפרייה ואני חושבת שיש לי את הזכות המלאה לגור בתל אביב במחירים שפויים, כי לא רק לעשירים ולאנשים המבוססית כלכלית יש את הזכות הזו ועל זה המאבק אם זה לא מובן למישהו!!!
moranm   15/07/11 | 19:07
מורן תגובתך היא פלצנות
* כרמי   16/07/11 | 08:13
'
לגור בתל אביב, אבל א י ן ל י כ ס ף לזה, אז אני לא גרה בתל אביב. כי כמו שאמרה הכתבת בחוכמתה הרבה, כל אחד עושה את הפשרות שלו. אין לך כסף לגור בתל אביב? אז אל תגורי בתל אביב!
* גם אני רוצה   16/07/11 | 12:06
30. communist no free market yes
if you don't pay the price is not going to go up free market is the only way don't feed the beast
* moo   15/07/11 | 18:49
29. איפה את חיה, בעולם החיצון?
דיור זול לא תמצאי באיזור המרכז, אולי מעבר לקו הירוק??? פ"ת ממש לא זולה, דירות 4-5 חדרים מושכרות בין 5,000 ל-6,000 ש"ח. תוסיפי ארנונה של 1,100-1,200 ש"ח וכבר הגעת למחירים של ת"א - אפילו צפון ת"א. לפני שאת כותבת, תעשי קצת עבודת שטח.
* שרה   15/07/11 | 18:17
מי אמר שצריך לחיות את הביוקר
אפשר להוריד פרופיל לשכור דירה זולה בכל פרבר של עיר לרהט ולעצב את הדירה בטופ שבטופ לגור בדירה בפאנאן בגמר השכירות הרווחת פעמיים 1, גרתה בדירה מעוצבת לטעמך 2, רכשתה ריהוט חדש וישנתה על מזרון שלך אישי ולא על פישפישים בעיקר חסכתה מהמשכורת ולא העשרתה את בעל הבית חסכון כפול,,,,,,,,,,,,,,,תתחילו לעבוד עם הראש ולא עם האיגו המנופח והרגליים
* כרמי   16/07/11 | 08:17
28. לא מסכימה עם הכל...
את שוכחת דבר אחד- תחבורה ציבורית! התחבורה מרמת החייל לאוניברסיטה, וגם מנווה שאנן היא פשוט סיוט בהמשכים.. כדי לצאת מהשכונות האלה את צריכה להמתין לאוטובוס שעובר פעם בשעה ולעיתים יותר טוב לסבלנות שלך לעבור לגור בנתניה.. ברמת אביב, אני אישית גרתי בכוח של 35 מטר עם בן זוג ומטבח צמוד לטלויזיה ב3500 אלף שקל בחודש לשנינו.. וזה כי באמת רציתי להיות קרובה לאונ'. אבל התחבורה הציבורית הכי נוחה לכל מקום היא במרכז העיר.
* נועה    15/07/11 | 18:08
27. פת כבר לא כ"כ זולה. במיוחד באם המושבות.
גברת מעיין- את ממש לא בקיעה במחירי הנדלן!!!!!!בתור תושבת אם המושבות המחירים ממש לא זולים, לפני שאת מוציאה כתבה כ"כ לא עדכנית, מציעה לך להתעדכן במחירי השוק.
* דנה   15/07/11 | 17:26
26. מעיין יקרה את כנראה לא מבינה על מה המהומה!!
את חושבת שהעיקרון הוא למה לא לגור בת"א? המסר הוא שבכל הארץ המחירים יקרים בצורה אקוטית. זוג צעיר שכנראה לך אין מושג בזה לא מסוגל לקנות דירה או אפילו להתקרב לזה במרכז. ובתור אחת שגרה בפ"ת, אין לך זכות לשלוח ציבור עובדים שלם לערד או לקצרין, אנשים צרי אופקים כמו שלך ישאירו את המצב כמו שהוא ולעולם לא יגיע הפתרון לפערים הכלכליים המתעמקים, ולחוסר היכולת של צעירים מהמעמד הבינוני לחיות פה בכבוד.
* מוטי   15/07/11 | 17:10
25. יקר לכם תל אביב?תעברו לירוחם
חחח עד כמה זה יכול לרדת ? בקרוב היה יקר לגור שם
* אופיר   15/07/11 | 17:10
24. צאי מהסרט שלך מהר
הנדלן בכול הארץ משוגע דירה בפריפריה בנתניה עולה לי 3200 שח ל 3 חדרים ולא סיימתי עם מים וחשמל ונסיעות ואוכל לבית ודלק לאוטו שעומד חוץ מסוף שבוע כי יקר אא שמעת שמחיר החלב עולה?! ביטוח עולה לי גם כסף!!! עוד הוצאות?! לא סיימתי!!! צאי מהסרט תל אביב זאת לא הבעיה המדינה היא הבעיה הממשלה ומשרדיה היא הפיתרון פיקוח על מכירי השכירות הוא הפיתרון ואת/תה סתם אחד עלוב שכותב כתה ללא מושג קלוש עיתונאי בגרוש, תתביש!!!
* alon   15/07/11 | 17:00
יש הבדל בין 3200 לדירת 3 חדרים
ל2500-300 בשביל סטודיו מגוחך וגם לא
* j   15/07/11 | 19:03
כל מילה בסלע
* smady   17/07/11 | 00:57
23. די אין פה גם בפ"ת מקום!!! עופו לאזורים אחרים..
פתח תקווה למרות בתי החולים הרבים ומעט מקומות בילוי זאת אחלה עיר לגדל בה משפחה ולחיות בה אב די לנהור לפה אין מקום!!! מספיק שכל הדתיים של בני ברק ואלעד באו ועשו פה התנחלות (במיוחד בשכונה שלי הדר גנים) ומלא רוסים שגרים במרכז העיר (אתה לא יכול ללכת ברחוב בלי לראות בכל פינה מעדניות שמוכרות חזיר) קיצר התלאביבים יכולים מצידי לעוף לבאר שבע שמעתי שחסר שם כח אדם...
* פתח תקוואית בנשמה   15/07/11 | 16:54
נראה לך באמת שמישהו ירצה לגור בעיר רפאים הזו? חח
ועוד מישהו מתל אביב! איזה מסכנה את..
* לירז   15/07/11 | 17:00
22. את טועה ומטעה !!!
גם בפריפריה זוג צעיר אינו מסוגל לקנות דירה כיום, ולצעירי ת"א יש זכות מלאה לגור בת"א במחיר הוגן ! -מחיר הוגן הוא יחסי למשכורות באיזור המרכז. מה שאת רואה עכשיו היא תוצר לוואי של בועה בחסות ממשלתית, טוב לממשלה שהנדל"ן עולה הם זקוקים לכסף ממחירת קרקעות וממסים כדי לממן את קניית הדולרים המטורפת של פישר ולמה הוא קונה דולרים ? כדי שליצואנים העשירים יהיה עוד כסף !!!
* Nורפיוס   15/07/11 | 16:50
21. פתח תקווה??....תעברו לאשדוד!!!
מה לעשות?...זה המחירים במרכז ואף אחד לא יוריד אותם. הכתבה הזו 100 אחוז צודקת, אי אפשר גם לחיות באיזור הכי מבוקש וגם לצפות שזה לא יהיה יקר. אבל פתח תקווה זה לא פיתרון כי גם שם יקר....הפיטרון שאנשים יתחילו לחיות לפי הרמה שלהם ולא יותר מזה ויתחילו לעבור לפריפריה....אשדוד, אשקלון נתניה, חדרה, צאו מזה...כל גוש דן יקר מידיי וזה לא ראלי לאף צעיר היום שלא תקועה לו כפית כסף בתחת לקנות שם דירה....ושכירות, אל תצפו שהיא לא תמשיך לעלות.
* sharon   15/07/11 | 16:39
שרון יקירי...
צר לי אך נשמע שיאן לך מושג קלוש בכלכלה. לא ייתכן שמדינה בשנת 2011 תהפוך את העשירים לעשירים יותר ומשכילים יותר, ומי שאין לו, יישאר תמיד עני וגם ילמד במוסדות פחות יוקרתיים. אנחנו לא חיים לפניי 100 שנה!! המשמעות של אדם שנולד בירוחם ואין לו אמצעים לממן לעצמו לימודים באונ' ת"א (למשל), בגלל שהוא לא יכול לגור בת"א. (או בסביבתה), ומתפשר על מכללה סוג ד' באיזה חור (כל אחד והעדפותיו- אבל לצורך השוואת שיוויון ההזדמנויות..). ואז הוא כל חייו נשאר בירוחם, שם אף אחד לא מציע לו עבודה עם אופק,. כמו ששכר הדירה נשאר נמוך, כך גם המשכורת. כך גם הקידום. כל גם המיצוי העצמי וכך גם ההשכלה במדינה הזאת!! מדינה ללא השכלה, מדינה שלא מפתחת את השכבות החלשות שלה.. זו מדינת עולם שלישי!! ומי שלא מסוגל להבין את זה, בבעיה קשה מאוד!! לא ייתכן שלא יהיה שיוויון הזדמנויות בין שכבות האוכלוסיה במדינת ישראל של 2011!!
* יעל   15/07/11 | 18:53
יעל אל אף שאני מסכים איתך אני רוצה להבהיר לך משהו
מה שאת מציגה זו מדינה קפיטלסטית שכל אחד נהנה ממה שהוא השיג (החזק שורד) וכל עוד אנחנו מדינה סוציאליסטית שמשלמת ביטוח לאומי אי אפשר להרשות מצב כל כך קפיטלסטי במדינת ישראל
* ןחוןם   15/07/11 | 19:50
או שלא הבנת אותי או שאני לא הבנתי אותך:)
מדינה קפיטליסטית, כפי שאתה מכנה אותה "החזק שורד"- זו המציאות שאני טוענת שקיימת היום במדינה. ואני ממש לא בעדה אלא נהפוכו- אני יוצאת נגדה. (ונגד הכתבת שטוענת שצריך להשלים עם המציאות..) זו הייתה כל המטרה של התגובה שלי..:) אז שוב, או שאני לא הבנתי למה אתה התכוונת או שאתה לא הבנת אותי. אשמח לשמוע למה התכוונת...
* יעל   15/07/11 | 20:11
הצחקת אותי ....אשדוד
באשדוד דירה נורמלית 80 מ"ר לשכירות לא פחות מ-3200 ורכישה קרוב למיליון..נו באמת...הפריפריה מזמן לא רלוונטית
* אשדודית   16/07/11 | 14:04
20. תתביישי לך,אנשים מתלוננים כי אין להם כסף לקנות גם לא ברחובות
אנשים מתלוננים כי אין להם כסף לקנות בית לילידם שלהם! גם בפתח תקוה וגם בבת ים חולון וכל המסביב הכל יקר בטירוף מעל קרוב למליון שקל דירת 3 חדרים מסכנה.אז לפני שאת מטיפה מוסר תביני מה עומד מאחורי הדברים
* אדוה   15/07/11 | 15:51
19. פתח מה?
באמת קיים כזה מקום, פתח תקווה?
* GPS מבולבל   15/07/11 | 14:17
18. יחייי מדינת האוהלים
הרעיון של לעבוד כול החודש בשביל לשרוד בתל אביב לא הגיוני ...אני מעדיף לבזבז את הכסף ולפנק את עצמי לתקופה
* עובד 200 שעות ולא מסתדר   15/07/11 | 13:50
17. תגורי את בפתח תקווה
אם את כל כך מרוצה מהתנאים שלך בשביל מה את טורחת להגיב בפייסבוק ולריב, אולי זאת הקנאה או שפשוט כל כך משעמם לך בעיר שלך שאת חייבת להתערב לאנשים אחרים בעניניים?!
* תל אביבי   15/07/11 | 13:21
כן מילא היתה אומרת רמת גן אבל ממליצה על איזה חור
* רמת גני   15/07/11 | 13:39
חור????איפה אתם חיים??
חור???? אני רמת גנית במקור וגרה באם המושבות, שהיא אגב כבר לא כל כך זולה. אזור מעולה, תושבים שלא נופלים מרמת גן-- שהיא אגב כבר עיר מזדקנת...
* דנה   15/07/11 | 17:22
16. אני משכירה דירה בראשון
ולא בתל אביב! 10 דקות של אוטובוס ואני כבר בת"א ומשלמת 2000 שח פחות בשכירות על דירה יותר גדולה! איזה כיף לי :)
* סיגל   15/07/11 | 13:00
לסיגל המבסוטית
באוטובוס, בלי פקקים, לוקח שעה להגיע מראשון לת"א אז Cut the bullshit
* they23   15/07/11 | 18:00
מעניין אותי איזה קו לוקח אותך מראשון לת"א בעשר דקות..
* נועה   15/07/11 | 18:11
תגידי את חיה בסרט?! שעה וחצי מראשון לאונ'
* סיגל את סתם מבלפת   15/07/11 | 20:22
15. אהבתי
* גיל   15/07/11 | 12:40