דיבור ישיר
תגובות (164 תגובות ב-94 דיונים)
94. צודק
מצדיע לך
* גבי   11/05/11 | 03:06
93. קיבלתי
פעם ראשונה שאני שומע את הצד השני. נשמע הגיוני ונכון
* קיבלתי   09/05/11 | 20:05
92. אני עומדת ואומרת פסוקי תהילים,דווקא הצפירה
גורמת לי להתאחד ולהיזכר וגם להתפלל לעילוי נשמתם של אלו שנהרגו על קידוש ה'.
* בעלת תשובה   09/05/11 | 20:03
91. אי אפשר לעזור להם, אפשר לכבד אותם
כולנו יודעים שלעמוד בצפירה לא "תעזור להם" אבל אנחנו עומדים בצפירה כדי לכבד אותם, את החללים כדי לתמוך בבני משפחותיהם. זה כמו להגיד לא, לא שכחנו ותמיד נזכור
* לא מסכימה   09/05/11 | 19:54
אדם שהלך מהעולם לא זקוק לכבוד הזה.
כחרדית אני יכולה לומר שאנחנו רובנו ככולנו עומדים (חוץ מכה בודדים קיצוניים ביותר שעושים חילול ה') אבל עומדים באמת מתוך כבוד למשפחות הנפטרים ולמוסכמה החברתית שבעניין. אבל רבים רבים מאיתנו שמאמינים שלנשמות הנפטרים הקדושים שמתו על קידוש ה' הרבה ויתר טוב ומועיל כמה פרקי תהילים בכוונה לעילוי נשמתם...
* אחת   11/05/11 | 05:15
90. הצפירה
אנשים יקרים....יהודים יקרים מצווה זה:לעשות מעשים טובים האם לעמוד בצפירה זו מצווה?לא רבותיי היקרים זאת לא מצווה המצווה זו לקרוא תהילים...לעזור לקשי יכולת...בכל אופן אף אחד לא צדיק....אנחנו מאפר באנו ומאפר נחזור אז רבותיי לעמוד בצפירה זה לא מצווה.....
* עליזה   09/05/11 | 19:30
89. יש דברים שלא קשורים לדת, אלא להיותנו ישראלים,
ועל החרדים לכבד את הנופלים ולעמוד בצפירה, ולו בשל היותם חלק מהעם הזה.
* א   09/05/11 | 19:27
צודק 100%
הם יוכלו לקרוא תהילים בכל זמן שהם רוצים.... בצפירה צריך לעמוד כדי לכבד
* ב   30/05/11 | 22:54
88. לכל יפי הנפש שמתנגדים לצפירה-כנסו
מספיק עם היהירות המטופשת הזאת. אם לא היה צה"ל , ואם לא היתה מדינה , גורלכם היה בדיוק כמו בימי הנאצים. אז תהיו בשקט ושתהיה לכם קצת צניעות לפני שאתם פותחים פה מלא שיטנה
* כל יום אתם צריכים לעמוד- יהירים    09/05/11 | 19:18
87. דודו אתה נהנה ללבות יצרים. תתביש
* זה מה שאתה לומד מהרבנים.שינאת חינם   09/05/11 | 19:15
86. האיחוד הסמלי
הצפירה יותר קדושה מהרבה דברים אחרים שרוב האנשים חושבים שהם קדושים. זהו אקט סמלי לחזק לא את הנופלים,כי הם כבר אינם,אלא את משפחותיהם,חבריהם וקרוביהם ולהראות להם שכל העם איתם. האקט הסימלי הזה שאורך דקה או שניים חשוב כדי להראות איחוד,הערכה והזדהות עם המשפחות. וזה חשוב. וזה חובה. (ובטח לא הרג אף אחד עד היום..)
* אזרחית   09/05/11 | 19:08
85. עמידה זו מצווה
קריאת תהילים שלך לעילוי נשמתם ,איננ יודע עד כמה מועילה חז"ל לימדונו שהרוגי מלכות שום בריה לא עומדת במדרגתם.זה טוב לומר אבל זה לא שאתה עוזר להם. הרב צבי יהודה הכהן קוקו כתב שיש מצוה בזכרון הנוםלים ואין מנוס מכך שהזכרון הוא דבר חשוב באותם רגעים גם אם כל השנה אתה זוכר אותם.ולימדונו בעל ספר החנוך "שאחר המעשים נמשכים הלבבות" דווקא על ידי מעשה זה אתה מתחבר. ובמעשה זה אין שום מנהג גויים כי מוסכם בפסוק ים שמנהג גויים נאסר כאשר:.א. יש בו משום עבודה זרה. .ב. אם יש בו משום אמונה טפלה. ואולי קצת כדי לעזור לעצמך תעיין במקורות הקודש של אחיונ הקדושים חובשי הכיפות הסרוגות ותמצא מקורות והסברים לכל ענייני יום הזכרון ויום העצמאות.כמו כן לא מצינו שכאשר עומדים למישהו ממשיכים בדיבור.תלמידים שלומדים ורבם עובר הם עומדים ושותקים כי זה הכבוד הראוי והמגיע.שיהיה לך יום עצמאות שמח
* יהודי יקר   09/05/11 | 18:51
84. לא הצפירה ולא התהילים - רק מי שמסר נפשו - קדוש
2 הדקות שאני מתייחדת עם זכרם של מי שכן קדושים - אלה שהקריבו חייהם למענך ולמעני. הם קדושים. רק הם. לא התהילים ולא הצפירה. אז מה עושים עם חילוקי הדעות ? אחד חושב שתהילים קדוש ואחר שהצפירה קדושה או שהאנשים שנהרגו קדושים ... כל אחד ברשות הרבים - שיכבד את מנהג האחר, ובד' אמותיו שינהג לפי צו מצפונו.
* גל   09/05/11 | 18:30
83. טמבל
מי שכותב כך רק רוצה ליצור חיכוך. ןלכן אתה והתהילים שלך לא שווים כלום. גם צום הוא מוסכמה חברתית ,העניין הוא לכבד את האנשים ,גם מוסכמה חברתית צריך לכבד.בכלל כל הדת היא מוסכמה חברתית אחת גדולה שאם אתה שואל את דעתי נמאסה כבר ומטופשת .
* איתן   09/05/11 | 18:18
82. יום הזיכרון לחללי צה"ל יותר נוגע לליבי מיום הכיפורים
* בזכות הנופלים אנחנו חיים כאן בעצמאות וחופש!   09/05/11 | 18:09
81. נכון
זה ממינהג גוים הצפריה הזאת
* יהודי   09/05/11 | 18:06
80. איש איש באמונתו יחיה, אבל...
כשחרדים לא עומדים בצפירה הם פשוט כפויי טובה וחסרי כבוד לזולת, בתור חילוני שלמד מעט תורה אני יכול להגיד לך שמצוות בין אדם לחברו הן בראיית אלוקים נחשבות יותר מאשר מצוות בין אדם לאלוקים. כל דבר בעולם הוא חסר ערך עד שהגיע האדם ונתן לו את הערך ולכן לצפירה ערך רב, מדינה שלמה המקדישה דקה או שניים בעמידה לזכר ולכבוד האנשים שחרפו נפשם להגנת המולדת ובעצם מוקירה להם תודה, זה קודש. כשאני עומד בצפירה אני חושב על כך שניתנה לי הזכות לעמוד כאן, במדינת ישראל, בזכותם ובזכות ההקרבה שלהם. לעמידה בצפירה יש ערך גדול יותר מהרבה דברים הנחשבים "קדושים" ביהדות, ככה שאם אתה מחליט לערבב בין צפירה לבין קדושה, העמידה בצפירה היא קודש!
* גריידי   09/05/11 | 17:55
79. HAMIDA BA ZFIRA ZE KADOSH
yom hazikaron ve yom hatzmaut hem a chaguim achi iafe ve achi israeli she iesh!!!!!! LACHEN KEN LAAMOD YM HAMON GUEAVA!!!!!!
* silvia   09/05/11 | 17:47
78. סוף סוף מילים כדורבנות!!! עדיף לקרוא תהילים מאשר סתם
לחקות בלי משמעות.
* יהודיה   09/05/11 | 17:33
יש משמעות עמוקה לעמידה בצפירה!
* שאת לא מבינה - זה משהו אחר!   09/05/11 | 17:59
77. צפירה,היא לא אפקט של אמונה
היא מתן כבוד נטו!!אין שום קשר בין מה שהחילונים עושים בפסח לבין אנשים( שבדר"כ לא מתגייסים),שלא עומדים בצפירה.יום הזיכרון,הוא לא חג ואל תשווה אותו לאחד,החיילים שמתו נתנו ונותנים לך את הפריבילגיה לשבת על המחשב ולהקליד את השטויות האלה,רק שבמקום תודה הם מקבלים צידוק של אלו שלא מכבדים אותם..
* ..   09/05/11 | 17:24
76. קצת פרופורציות ...
מאמר ענייני נכון וצודק אלא שכל המקטרגים פה פועלים מהרגש ולא מהשכל ...סתם שאלה... אם יש לכם חבר או מכר קרוב שנפגע חלילה ...מה תעדיפו לתמוך בו במילות עידוד פעם בשנה בטלפון או לעזור לו עד שיקום על רגליו? אין לי ספק שתעדיפו לעזור עד שיקום על רגליו...אותו דבר פה יש אנשים שעומדים 3 דקות ומרשים לעצמם לדבר דברים רעים על מי שמתפלל עליהם במשך כל השנה.כדי שגם נשמתם תהיה צרורה בצרור החיים .אם זה בפרקי תהילים אם זה בתפילות בשבת בברכות על שמירה למען כלל ישראל ועל חיילי צה"ל והמשטרה ועוד ועוד תפסיקו להיות ריקים ונבערים מדעת ולשפוך את אשר על לבכם ולחפש ולהשמיץ את מי שבאמת עושה למען הצדיקים שמתו למען קדושת ה' (רב סרן רועי קליין זצ"ל ועוד אלפים) שימו לב שני המטרות אחת היא להנציח את זכרם (צפירה) והשנייה היא להעלות את נשמתם (תהילים משניות תפילות תעניות ועוד ועוד)
* תיכנסוווווווו יהודי   09/05/11 | 17:10
75. אף פעם לא הבנתי איך אני עוזרת למתים בזה שאני עומדת
* נופר   09/05/11 | 16:44
טיפשה,מוגת לב!זה אמור לעזור לך,להתייחד איתם ולא להם...
* איה צ'רקסקי   09/05/11 | 17:23
את לא עוזרת לנופלים בעמידה בצפירה
* את עוזרת לנשמה שלך!    09/05/11 | 18:02
את עוזרת לחיים
את לא עוזרת למתים חמודה את עוזרת לחיים שנשארו אחריהם, להראות להם שאת מעריכה את זה שיקיריהם הקריבו את חייהם בשבילך מבלי שיכירו אותך. להראות להם שהם לא לבד. שאת עוצרת את חייך השיגרתיים לדקה או שתיים בלבד בזמן שהם עצרו את חייהם לעולם. לאות הזדהות והערכה.זה הכל. חבל שאת לא מבינה את זה .
* חבל   09/05/11 | 19:10
74. צודק בכל מילה !!!!!!!!!!
* א   09/05/11 | 16:39
73. ח
כל הכבוד כל מילה במקום
* דודי   09/05/11 | 16:28
72. אני עומד 5 דקות אחרי הצפירה
מהממת
* עמיתוש   09/05/11 | 16:20
71. יפה אמרת!!!!!!!!!!
* מרכז   09/05/11 | 16:20
70. אני
חה...בתור ילדה מרדנית ודתייה הייתי נעמדת בכוונה שהמורות שלי לא ממש אהבו את הרעיון - לא,והם לא הרגו בנות שעמדו בצפירה. בכל אופן עם הזמן שנרגעתי בתיכון הבנתי ש-למה ,למה אני עומדת? הרי הם לא יעלו מדרגה גבוהה יותר בשמיים ,מה זה יעשה להם? כלום.. זה פשוט מנהג שאותו אין לי בעיה לכבד בנוכחות אנשים אחרים. אבל שיש צפירה אני קוראת תהילים, תחשבו רגע זה כמו להבדיל אלף אלפי הבדלות להשים כלים בכיור ורק להשים אותם אבל לא לשטוף. צריך לפעול שזה התהילים . אבל אני בקטע של כל אחד ומנהגו. אני חיה לעצמי אבל פירטתי כדי שתבינו את הנקודה ולא תחשבו שאנחנו מבזיפ פה את החיילים היקרים שהיו לנו!
* i   09/05/11 | 16:01
69. למה תמיד להיות אנטי? אתה רוצה להיות מיוחד - שים כובע!
* לירן   09/05/11 | 15:57
68. אני בתור מסורתית מעדיפה לעמוד ולכבד
אבל יש אנשים שלא מאמינים בזה ומעדיפים לקרוא תהילים לעילוי הנשמות שלהם זאת גם דרך לכבד לא שאני בעד זה אבל זאת הדרך שלהם וזה גם סוג של כבוד אז עזבו אתכם מויכוחים פה זה יום זיכרון משותף לכולנו
* אלין    09/05/11 | 15:21
67. מה עדיף..
סבא שלי ניצול שואה אמר לי שהוא מעדיף שאני ישב ויקרא תהילים בזמן הצפירה..אז עדיין להקשיב לכם? מממ..לא נראה לי
* יובל    09/05/11 | 15:11
66. דדו כהן, שומע רגע?
לך תכין חמוצים
* מאיה   09/05/11 | 14:53
65. צודק!!! צודק!!! צודק!!!
כל כך נכון. מה זה המצוד הזה אחרי אלו שלא עומדים בצפירה.
* נעמה   09/05/11 | 14:50
64. בשביל כבוד צריך לעבוד
הבעיה עם החרדים היא שתמיד נוח להם לתבוע בקולי קולות שיכבדו אותם אבל הם מסרבים בתוקף לכבד אחרים. הצפירה היא ממש לא מנהג הגויים. איפה עוד בעולם יש כזה דבר? ואפילו אם היא כן, מה לגבי השטריימלים שהם חובשים? איפה בתורה או במשנה כתוב שצריך לחבוש חיה מתה על הראש? החרדים פשוט אימצו את הלבוש של אנשי האצולה הפולנית לפני מאה או מאתיים שנה. אז מספיק עם הצביעות ויאללה, תתגייסו!!!
* שיראל חלומי   09/05/11 | 14:35
64
שיראל חלומי את פעם כיבדת מנהג יהודי איפה הצביעות חרדי עושה מה שהוא חונך והורגל עליו וחילוני עושה מה שהוא חונך והורגל אליו תכבדי את השונה ממך
* חני   09/05/11 | 16:27
63. כן,יש הרבה מחלות נפש.
* משרת במילואים ועומד בצפירה   09/05/11 | 14:20
62. מהיום אני החלטתי שלזכור אפשר גם ע"י כך שאוכלים סלט ירקות
ואני לחלוטין לא צינית! אני פשוט רוצה להסביר מהי משמעות של מוסכמה חברתית שמתקבלת כערך נעלה מה עוד שכאן המקור הוא בנצרות ,מה להם ולנו??? גם לתאריך הספציפי אין שום מקור! לי בא לקבוע את יום הזיכרון דוקא בח סיון אז מה?? ביהדות אין עידכונים! או קי??? גם אם מישו חושב שכן.. העידכונים היחידים שנעשו ונקבעו לדורות נעשו רק ע"י אנשי הסנהדרין ,שלהם היו "כתפיים" -עוצמה ויכולת לעשות זאת כמו פורים, תשעה באב, ושאר הצומות
* כתבה מעולה!   09/05/11 | 14:17
לידיעתך: השטריימל הוא מנהג גויים - שהועתק!
* גם הסביבון - הועתק מתרבות אחרת!   09/05/11 | 18:04
61. כל מילה בסלע! צודק
* אפי   09/05/11 | 14:16
60. הצפירה קדושה! רגע התייחדות של החיים עם הנופלים!
* תהיה מענטש: כבד את הצפירה!   09/05/11 | 14:08
59. תהילים לעילוי נשמתם
גם אני עומדת כיאני רגילה אבל עדיך לקרוא תהילים לעילוי נשמתם
* אושרת   09/05/11 | 13:57
58. גם התורה היא לא קדושה אלא מוסכמה חברתית.....
אם לפני 2500 שנה חבורת משוגעים המציאו את אלוהים זה הופך את הספר הזה לקדוש??? בדיוק על אותו העיקרון...
* גווין   09/05/11 | 13:54
57. גם יום כיפור הוא לא דבר קדוש, אני נוסע ואוכל שרימפס כי ככה אני מרגיש
* לירן   09/05/11 | 13:46
זה בעיה שלך.
אני חרדית, אבל מעולם אנלא אטיף לבנאדם שמחליט לעשות משו הפוך מהאמונה שלי. כל אחד בוחר לעצמו את הדרך חיים שלו, ולאף אחד אין זכות לומר לאחר מה לעשות. אם אני אחליט לא לעמוד בצפירה (למרות שאני כן עומדת, אבל היפותטית), אף בנאדם לא יכול לבוא לומר לי לעשות הפוך, בדיוק כמו שאנלא אכריח אותך לצום או לאכול כשר. יש מבין ?
* מאי   09/05/11 | 15:27
"זה בעיה שלך"
קודם כל יפה שאת לא מטיפה וכופה על אחרים את מנהגייך ואמונותייך... דבר שני, למה כתבת "זו בעיה שלך"? את חושבת שיש לו בעיה בגלל שהוא לא מקיים את אורח החיים שאת מקיימת? האמונה שלך נכונה וצודקת ושלו לא? מעניין... לא להטיף זאת כבר התקדמות אבל יש עוד שלבים שצריך לעבור עד שמגיעים לדרגת : "אני בנאדם סובלני". לחשוב לעומק לפני שמדברים.
* אבי   09/05/11 | 17:41
56. כתבה נכונה אמיתית וממש לעניין,כל הכבודדדדדדדדד
* אני   09/05/11 | 13:43
55. ל"חרדית הנורמלית" עאלק
אי אפשר להגן על מדינה ועל אזרחיה- בשר ודם עם ספרים...עם כל הכבוד לתנ"ך שאגב אני מאוד מאוד מכבדת, זה לא כלי קסם, זה לא שריון ולא כלי נשק. זה שאת לא רוצה לשרת בצבא כי הוא "לא מתנהל כדרך התורה" לא צריך לעניין את האם השכולה שאיבדה חייל במערכה ולאחר נכן מגייסת את אח שלו, עוד בן שלה להיות לוחם קרבי בצבא, פטריוטיות זו לא מילה גסה! למה חיילים צריכים לחטוף מטחים של טילים כשאת ומשפחתך יושבים ומעלעלים בתנ"ך? הצבא תומך בחייליו הדתיים ונותן להם את התנאים האופטימליים להמשיך לשמור מצוות שני דברים אלו אמורים להיות שזורין אחד בשני ולא נוגדים אחד לשני כמו שאתם מתאמצים שנים להראות זאת. תרדו מהעץ שלכם ותהיו כמו כל אחד מהעם היקר הזה שזקוק לכולנו על מנת להמשיך להתקיים.
* אורלי   09/05/11 | 13:33
אם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר...
עם כל הכבוד לנגמשים ולאף 16 אנחנו עדיין צריכים זכויות כדי שנצליח להגן על הארץ הזו ואין זכות גדולה לעם ישראל כמו לימוד התורה! ואם את מכבדת את התנ"ך ,שם בדיוק זה כתוב.
* מיקי   09/05/11 | 14:43
בלי צה"ל , בלי החיילים - אתם כלום
הפילוסופיה בגרוש שלך עושה רושם על אנשים בורים. אם לא היו החילונים והדתיים הלאומים שמגינים עליכם, מה בדיוק הייתם עושים למשל במלחמת יום כיפור שלא היינו רחוקים מהשמדה? עוצרים את הפגזים עם ספרי תורה. ידוע לך שבמלחמה המפוארת מכולם , ב-67 בה נכבשה ירושליים והכותל היו הרבה הרבה פחות "חוזרים בתשובה" מאשר כיום. מה זה בדיוק אומר? תחשבי על זה? קצת כבוד למדינה שמחזיקה אותכם על כתפיה הדלות. קצת כבוד לחיילי צה"ל הקדושים שמתו עבור כולנו.
* הזכויות הן כולן של חיילי צה"ל    09/05/11 | 19:30
אבל יש חרדים שנפלו במלחמות קשה לכם לקבל את זה?
יש חרדים שמתגייסים וכן נלחמים בדיוק כמוכם! אז שיקרא תהילים בזמן הזה מה קרה? מה כואב לכם?ו
* יובל   09/05/11 | 15:13
54. אני מבין אותך אבל...(חומר למחשבה)
גם אני בחור מסורתי ומי כמוך יודע שמה שמשותף לעם ישראל ולבני ישראל במשך כל הדורות היא האחדות, אז אם יש דבר פעוט של 2 דק' של צפירה שבה כולם יחד עומדים ומרכינים ראש וזה מאחד את כל האומה כולה, דתיים וחילוניים, שמאלנים וימנים וכו', אז למה לא לשתף פעולה?! יהי זכרם ברוך של כל חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה...
* מרקו   09/05/11 | 13:24
53. זה לא "איש באמונתו.." זה "צדיק באמונתו!!!" אל תחפשו תירוצים מיותרים
* יצחק    09/05/11 | 13:21
52. 2 דקות בשנה באמת כ"כ קשה לכבד?
מדינה דמוקרטית וזה אז שכל אחד יעשה מה שטוב לו אם אתה רוצה לקרוא תהלים מבחינתי זה מבורך זה מראה שאכפת לך. אם מישהו החליט שהוא לא רוצה לעמוד בצפירה אז שלא יעמוד מותר לו... אבל לצאת לרחובות ודווקא להפגין או לרקוד בזמן הצפירה זה זלזול במדינה ובאנשים שקיפחו את חייהם למען בטחוננו. נטורי קרטא האלה יכולים לצאת ולרקוד בזמן הצפירה רק בזכות החיילים ששומרים עלינו ומבטיחים את החופש שלנו לחיות חיים רגילים. אני בעד לגרש מהארץ את אותם חרדים שהם נטל על החברה שיוצאים דווקא בצפירה לרקוד ברחובות... וההשוואה לפסח או למסורות אחרות דתיות היא לא עניינית כי פה לא מדובר במסורת דתית אלא בהצדעה לאלו שנלחמו כדי שלנו תהיה מדינה לחיות בה
* רז   09/05/11 | 13:05
החרדים האלה הם קומץ שבקומץ! תפסיקו לתת
להם במה אז הם יפסיקו עם כל הענין הזה זה הכל!
* מיקי   09/05/11 | 14:46
51. חלשש חלשששש
מה המטרה של הכותב ?! להלהיט את הרוחות ?! איש באמונתו ייחיה .
* ********   09/05/11 | 13:05
צדיק באאמונותו יחיההההה!
תיקון זה צדיק באומונתו יחיה תפסיד לשנות פסוקים מהתנך
* הרב דני   09/05/11 | 17:11
50. קיום המצוות הוא בחירה
כן , כמו שהעמידה בדום היא בחירה. זה שחילונים אוכלים חמץ בפסח וכן, שומרים סרטים בדי.וי.די זאת זכותם המלאה אם הם עושית זאת בבית שלהם מבלי לפגוע באף אחד ששומר את המצוות כל אדם לא מאמין במשהו למה שיעשה אותו בכפייה ? אם אני חילונית ואני חושבת שזה דבילי להתחסד ביום אחד ולבקש סליחה מכולם כשיום אחרי כולם חוזרים להיות אותם אנשים ולא יודעים לבקש סליחה או למחול לאחרים בכל ימות השנה ולהיות בני אדם שניה אחרי שיוצא יום כיפור וכשהכיפה נדחסת למגירה עד יום כיפור הבא. אני לא מזלזלת באף דתי , ואני מצפה שלא יזלזלו בי לכן איש איש באמונתו יחיה. ובקשר לצפירה , הצפירה היא אכן מוסכמה חברתית שנועדה לזכור, להנציח ובעיקר לכבד, זה לא דבר דתי או קדוש והתנהגות החרדים היא שפלה לדעתי אין קשר לחוסר קיום המצוות של היהודים. כאשר החרדים בני ה 18 נשארים בבית ולומדים תורה , נערים אחרים בני 18 יוצאים למלחמה, קופצים על רימונים ונלחמים למען המולדת שלנו בצה"ל. ואם מדובר בצפירת יום השואה , גם היא כדי לכבד את הקורבנות שנספו בגלל היותם יהודים. דקות הדומיה האלה עם רעש הצפירה , זה דבר קדוש ! זה מראה על היותנו בני אדם, אנושיים שמתאחדים כדי לזכור את אחינו שנפלו בקרב כדי שאנחנו נוכל ללכת לישון בלילה ולקום בבוקר ולחיות. הזלזול של החרדים מביש לגמרי.
* חילונית (:   09/05/11 | 12:46
איש איש באמונתו יחיה? אז כנ"ל לגבי הצפירה
* רון   09/05/11 | 15:00
49. כל דבר תרבותי הוא מוסכמה, לרבות קריאת תהילים!
* הצפירה תרבותית לא פחות מכל תפילה אחרת!   09/05/11 | 12:43
48. כל-כך, כל-כך , כל-כך נכון !
* לירון   09/05/11 | 12:40
47. נשמת הנופלים זכתה לעילוי שבעילויים ברגע נפילתם!
* ולכל קוראי התהילים שלא מתגייסים: מוטב תתגייסו!   09/05/11 | 12:38
46. כל הכבוד
אתה צודק גם אני כחילוני לא מצליח להבין האם באמת בגלל שתי דקות אלו צריך כל שנה לעורר פרובוקציה חילונית?
* מיקי   09/05/11 | 12:35
45. אמת כתבת
איש באמונתו יחיה...אסור לפרוש מהציבור וגם חרדי במקום ציבורי צריך לעמוד.בטוח שעדיף להגיד פרק תהילים,כי זה יועיל הרבה יותר לנשמה של הנפטרים מאשר לעמוד ולחלום.
* יוני   09/05/11 | 12:34