דיגיטל
תגובות (88 תגובות ב-54 דיונים)
54. כל מילה נכונה
כתלמיד בית ספר בכיתה ט אני יכול להגיד שחלק גדול מהשיעורים מיותרים אני יכול להבין את הרצון ללמד מתמטיקה מדעים תנ"ך עברית אנגלית והיסטוריה זה יעזור לנו אבל מקעצועות אחרים כמו ספרות ועו יותר חמור מקצועות שמלמדים משיקולים פולטים של"ח!! שבוחנים אותך על האופן שבו אתה מקים אוהל מבשל ומעודד ומחרטטים לך על חשיבות ההתנחלויות הפתרון היחיד זה מקצועות הבסיס שהזכרתי בהתחלה ברמה בסיסית ועוד כמה מקצועות אחרים לבחירה עד שזה לא יקרה בית הספר לא יהיה מועיל כיום מערכת החינוך במדינה לא מכינה אותך לחיים היא מחרטטת לך על חשיבות ההתנחלוית ומכריחה אותך ללמוד ספרות ולא תיאטרון או מוסיקה למשל
* חסוי   26/08/13 | 18:16
53. גלוברמן אתה תותח
* דני   25/08/13 | 09:02
52. תגובה לכתבה
אני מסכימה לכל מילה.... זה כזה נכון שאין שוםמהכנה לחיים.... בדברים הקטנים... עצוב מאוד.
* איריס כהן   25/08/13 | 07:40
51. מערכת החינוך ותפקידה
אחרי המון שנים של ניסיון בהמון תחומים הגעתי למסקנה אחת. תפקידה של מערכת החינוך לעשות ביביסיטר לילדים שלנו עד שהתגיסו
* אלמוני   25/08/13 | 07:32
50. אתם חבורה של ממורמרים -להנות בחיים שמעתם?
* מצחיק כמה שאתם פסימים    25/08/13 | 07:22
49. מתלמידה לכותב - תעשו הכול כדי להוציא לעצמכם שם טוב
תקשיבו , אני במערכת החינוך כתלמידה נמצאת כבר כמה שנים טובות . ולדעתי אתם , המבוגרים , לא מבינים כול כך לעומק מה מתנהל בבית הספר וכול ההצהרות האלה שאתם מביאים בזמן האחרון נראה רק כדי לייצר לעצמכם את תואר ה״מורדים״ או משהו כזה כי זה תמיד טוב לשמוע על מישהו ש״נלחם״ על הדעה שלו. עכשיו , בתכלאס ? זה נשמע טוב... מעשית ? אתם עושים את זה רק כדי שתשמעו טוב . שום דבר במערכת החינוך לא בא לרעתנו , המורים עושים את המיטב כדי לחנך אותנו בעזרת טכנולוגיה חדישה, שיטות לימוד שמתחלפות כול שנה , שעות שיחה אשיות ולימודיות עם המורה (סוג של שיעור פרטי מ1-5 תלמידים בכול נושא לימודי ונושאי חיים) , שיעורי העשרה (אומנות, כלכלה, מוסיקה , בכול הנושא שקשור לאינטרמדיה) , שעות חינוכיות ובהן מדברים על נושאים מהחיים כמו שהצגת עוד ועוד ... נכון אני לא מסכימה עם כול צעד שהבית ספר עושה , ואת האמת ? יש המון דברים שאני שונאת בואותו מבחינה אישית(מורים וכולי , כי לכולם יש את המורים שלא כול כך אוהבים) זה נכון ! אבל מבחינה לימודית שום דבר לא יוצא מפרופורציות כפי שאתם אוהבים לתאר. נ.ב- תושב״ע ושל״ח לא נלמדים ברוב בתי הספר ולא נלמדים בשום בית ספר פה באזור מהיסודי ועד התיכון. אז הבנתי שאהבתם את ה״מורד״ וזה תמיד כיף לחשוב שאתם ״מוציאים את הצדק לאור ״ אבל זה לא ככה , לכו תלמדו ותבנו את העבודה שלכם על מקצוע אמיתי שהוא לא לשבת ולהתקרצץ כול היום על דברים מול מחשב ולהוציא את התסכול על ימי התיכון שלך, כי כמו שתיארת בכתבה חסרים אנשים בהרבה מקומות עבודה. יום נעים .
* כיתה י׳    25/08/13 | 07:14
תאמיני לי שהם יודעים יותר טוב ממך
כי כל מה שהם למדו וממה שהם רואים מהילדים שלהם זה לא באמת עזר לא להם ולא לילדים שלהם !! אני לא יודעת כלום על ניהול חשבון בנק , משכנתא , הלוואות , קנייה או השכרה של בית ! אני עולה ליב' והבית ספר לא לימד אותי שום דבר על החיים האמיתיים שמחכים לי עוד 10 חודשים ! אז אולי את מרגישה שאת כבר יודעת הכל ויכול להיות שכן אבל רוב בתי הספר לא דואגים לזה בכלל
* מה   25/08/13 | 12:32
תהיי אופטימית דברים כאלה ניתן ללמוד באמצעות גוגל
יכול להיות שאת צודקת אני לא יודעת מה מתנהל בבית ספר שלך אבל לפי התגובות כול בית ספר פועל בצורה שונה. להגיד שזה לא קיים בשום בית ספר זה טעות ! צריך שכול בתי הספר יפעלו באותה השיטה כמו שמתנהלת פה. ושלא תביני לא נכון , אני לא בתיכון יוקרתי או פרטי ואפילו הוא דל תקציב. אגב , גם אם לא תלמדי את זה בבית ספר החיים כבר יאלצו אותך ללמוד את זה לבד.
* כיתה י   25/08/13 | 20:21
48. שלח?השתגעתם?זה ערכים!מילא ספרות להוריד
סליחה?במקום שלח? מה השטויות האלה..אפשר לוותר על ספרות ותושבע!לא שלח!שלח זה ערכים ואהבת וידיעת הארץ!כותב הכתבה לא באמת יודע מהחיים שלו
* נירה   25/08/13 | 03:24
באמת?
של"ח הוא מקצוע שנמלמד מצרכים פוליטים כדי לחנך אותנו להיות ימניים ולבנות אוהל זה ערכים? נו באמת עברתי בי"ס רק כדי לא ללמוד של"ח
* חסוי   26/08/13 | 18:18
47. לימודים כמו בשוייץ
כולי תקווה שהבן שלי (כיום עולה לגנון) יזכה ללמוד כאן בארץ הקודש כמו בשוייץ עם התכנים המתאימים לנו כיהודים ולא יצטרך לשבת כל כך הרבה שעות בכיתה.
* ורד   25/08/13 | 02:35
46. ...
אתם יודעים? קראתי את הכתבה וקראתי את כל התגובות אחת- אחת והגעתי למסקנה שיש אולי משהו טוב בבית ספר במתכונת ישנה (אולי לא תסכימו איתי אבל לפחות תקראו)- אנשים לומדים לחשוב- לכל אחד יש רעיון וכל אחד מפתח את דרך החשיבה והדעות הייחודיות והפרטיות שלו או שלה. ועכשיו לעניין: ישנם כמה אנשים פה (בתגובות) שיוצאים כנגד למידת תנ"ך- חבר'ה- התנ"ך זה סלע ובסיס הקיום שלנו כעם, בין אם אנחנו מגדירים את עצמנו כדתיים או אתאיסטיים גמורים- התנ"ך חשוב מבחינה דתית ואמונית אבל הוא חשוב לא פחות גם מבחינה היסטורית- היסטוריית העם שלנו לאורך היסטוריה של אלפי שנים שמתועדת בספר אחד (ובין אם אתם בוחרים להאמין באלוקים או לא זו כבר החלטה שלכם- אבל העובדה נשארת שרבים מהסיפורים שמובאים התנ"ך אומתו על ידי חוקרים ומדענים לאורך הדורות). דבר שני: ישנם מספר אנשים כאן שיוצאים נגד חינוך הומני ומצדדים בהגברה או בהוספה של חינוך "ריאלי"- אז בואו אני אגיד לכם את האמת, החינוך ה"ריאלי" כביכול שאתם מדברים עליו הוא אינו-ריאלי לחלוטין (אלא אם כן אתם מכניסים אנגלית כחלק מהמקצועות הללו ואז יש לכם שריד אחד שילך אתכם לאורך חייכם), אך פרט לאנגלית אין שום מקצוע "ריאלי" שהוא אכן שימושי; בין אם אלו ביולוגיה ופיסיקה (שאם תבחרו ללמוד באוניברסיטה אחד מאלו בכל מקרה תצטרכו להתחיל מאפס) ובין אם זאת מתמטיקה (מקצוע שנוא על ידי רבים מהתלמידים שעוברים אותו ולומדים אותו יום-יום) שאינו מביא לכלום פרט לעזרה עם שיעורי הבית של הילדים בעתיד הרחוק (וגם זה גובל בערך בחומר של כיתה ח'-ט'). אז כן, ישנם מקצועות ודברים שחשובים למהלך חיי היום- יום שראוי להכניס לערכת החינוך אך ישנן פרות קדושות שאפשר להיפטר מהן כליל ואחרות שצריכות להישאר לעד...
* ...   25/08/13 | 01:45
החינוך לא צריך להיות ריאלי, הוא חייב להיות כזה!
לדעתי האישית, חינוך טוב זה חינוך הוגן ולא חינוך שווה: על כל גורם מקצועי להתאים אישית את החינוך לכל תלמיד מכיוון שאם לא שמת לב, כולנו שונים זה מי זה. כיום בבתי הספר בישראל, בוחנים את התלמידים באופן זהה במקצועות זהים עם רמת קושי זהה ומשווים ביניהם. זאת טעות חמורה מכיוון שהתלמידים אינם זהים בצורת חשיבתם וכמובן שאינם נמשכים לאותם המקצועות. לכן אם המצב היה שונה, והיו פותחים בפני כל אחד כמה שיותר אפשרויות שמתוכם הוא בוחר לאן להשתייך ולא בוחרים בשבילו, אולי פחות אנשים יתעוררו בגיל 40 ויגידו לעצמם: למה לא הלכתי עם הלב והלכתי עם הראש? וברור שישנם דברים אלמנטריים שחובה על כל אדם משכיל לדעת כמו מתימטיקה בסיסית ואנגלית טובה , אבל להטיח בתלמיד שאינו זקוק לרמה גבוהה מהבסיס חומרים שאינם הכרחיים להמשך תיפקודו בחברה, זהו בזבוז מאמץ וזמן שיכל להתרם בחינוך ריאלי והוגן.
* תלמיד לשעבר   25/08/13 | 09:46
45. דבילים ומה עם ערכים איבוד התמימות התמודדות
עם התבגרות....הורים עאלק. תעשו רבע ממה שהמורים נותנים.
* א   25/08/13 | 00:41
44. מערכת החינוך בישראל
אם כלפי חוץ מערכת החינוך מוצגת כבסדר מבפנים בתור תלמישה לפחות בבית הספר התיכון שאני לומדת בו היא קטסטרופה .מורים לא מתמאצים ללמד ולא איכפת להם אם ילד יצליח "אני את אותה המשכורת מקבלת כל עשירי לחודש" משפט קבוע לקראת סוף שנה מורים לקראת סוף שנה נעלמו משיעורים וחלק הודיעו 'אתם לא ראיתם אותנח אנחנו לא ראינו אתכם" אז לא תמיד התלמידים אשמים למערכת החינוך יש אשמה ברורה צריך להודות אם אתה לא לוקח שיעורים פרטיים איו לך סיכוי להצליח (ומה עם תלמידים שלהוריהם אין סכום כדכ לממן להם את השיעורים הללו ?ישארו בצד ולא יצליחו!)צריך להודתונףערכת החינוך שלנו לצערינו רקובה משהו הפסיק לעבוד כשורה וחבל אני מאמינה שלילדי ישראל יש את היכולת להצליח והשמיים הם הגבול הם רק זקוקים להכוונה נכונה  
* מעיין   25/08/13 | 00:05
43. חברים, מתמטיקה זה לא בשביל חיי היום יום שלכם
מתמטיקה זה בשביל להתקבל וללמוד באוניברסיטה למקצועות הדרושים. כן, אם אתם מתכננים ללמוד תולדות האומנות, אתם לא צריכים מתמטיקה 5 יח"ל.
* המ    24/08/13 | 23:53
42. כתבה מצוינת! רעיונות מעולים!
* הלוואי שמישהו בעל השפעה יקרא את זה   24/08/13 | 23:52
41. כל מה שאני רוצה שילמדו אותי מורים שיודעים את החומר ושאני לא ישב וישבור את הראש וילמד לבד את המקצועות ושירצו ללמד אותנו לא יבואו עם אקדח שלוף ומיד יתחילו לצעוק עלינו
* תלמידה   24/08/13 | 23:10
40. מדוייק
* סיגל   24/08/13 | 22:47
39. מה אני צריכה לעשות כדי להיות אנימטורית????
o_O איפה להתחיל??
* תלמידה מעולה בציור וזה   24/08/13 | 22:27
יש את מרכז הידע סאנספארק לתלמידים ויש שנקר לעיצוב
* מלמדים בסאנספארק תוכנות ושנקרזה בי"ס לעיצוב   25/08/13 | 00:23
38. כתבה מעולה!!!! מאה אחוז!!!
* אנה   24/08/13 | 21:05
37. הבושה הכי גדולה- מלמדים תנ''ך כחובה, וכדי ללמוד על האבולוציה צריך 5 יחידות ביולוגיה
משרד החינוך תתבייש ועוד לא התחלתי אפילו עם כל מה שצריך לשנות, הרשימה מפה ועד מחר
* תומר   24/08/13 | 20:07
צודקת !!
* תלמידה   24/08/13 | 23:38
36. מסכימה
אני מסכימה לגמרי !! להרבה ילדים פוט אין מושג איך הדברים עובדים ... חבל שלא מלמדים את זה בבית הספר. למרות שהיפוך המערכת כנראה לא יקרה בזמן הקרוב :/
* תלמידת יב   24/08/13 | 19:37
35. כתבה מדהימה מקווה שיעשו עם זה משהו
אני מסכימה עם כל מילה מהכתבה אבל אני בספק אם יעשו מזה משהו כי לישראל יהיה קשה לעזוב את השורשים המשעממים שכל שנה המורה מלמדת אותך פונקציות ועל קרקעות ארץ ישראל, מכריחה אותך לעשות על זה שיעורי בית בחופש ואז כשאתה עולה כיתה, זה כבר לא מעניין אף אחד... בארץ אף אחד לא רוצה לקחת סיכונים או להתבלט אז אין סיכוי שבאמת יורידו לנו את של''ח וישימו לנו שיעורי כלכלה וכו'
* תלמידת כיתת ט   24/08/13 | 19:22
34. מסכים עם מספר 30
מסכים עם מספר 30 במאה אחוז. ומסכים עם הכתבה.
* תלמיד   24/08/13 | 19:15
33. מערכת החינוך כבר מזמן לא מחנכת
ובתי הספר הפכו לבתי חרושת לציונים שהעיקר הוא לעלות במקום במבחני הPISA או להעביר תלמידים על גבול הנכשל בבגרויות הארציות... אין שמירה על סקרנותו של התלמיד,אין תמיכה בהכוונתו בחייו הבוגרים ואין חינוך למען עתיד טוב יותר! נמאס לראות אנשים עוברים לחיים הבוגרים חסרי ידע והתלהבות והופכים לאנשים ממורמרים כמו אותם ש"לימדו" אותם בבית הספר... אני מאחל לעולם שיבוא שינוי כי המצב הזה לא יכול להימשך...
* תלמיד לשעבר   24/08/13 | 18:36
32. קל להעביר ביקורת..
בוא נראה אותך עומד יום מול כיתה - 8 שעות ואז נראה אותך חכם.
* לוחמת הצדק   24/08/13 | 18:24
31. לא חוכמה לקפוץ בראש ולהגיד בי"ס = מיותר
אם יש לכם, במיוחד המבוגרים, כל כך הרבה טענות אז בואו אתם תהיו מורים, מחנכים, מנהלי בי"ס... ותוכלו גם להשפיע. אתם לא יכולים להשפיע מבחוץ. ממש, אתם מיד מצטרפים אליי, אני בטוחה... המקצוע הזה הפך עלוב, מקצוע בלי כסף - אז למה שאנשים איכותיים יגיעו לתחום? הכי קל זה להתלונן אבל לבוא ולעשות שינוי אמיתי - פה כולם מפחדים על האוכל שלהם כי המשכורות נמוכות... תמשיכו להתלונן, לא לעשות כלום, ואחרים יחליטו לאילו תכנים הילדים שלכם יחשפו בבתי הספר...
* המורה הראשונה כאן...   24/08/13 | 18:24
השינוי האמיתי בא מתוך המערכת
כי לאנשים בתוך המערכת יש את ההשפעה הגדולה ביותר! אם מורים רבים כמוך יקומו ויפגינו למען שינוי ולא רק למען העלת שכר אולי המצב באמת ישתנה....
* תלמיד לשעבר   24/08/13 | 18:48
...
קודם כל שהמורים יקבלו שכר הוגן לעבודה שהם עושים כמו עבדים בתשלום מינימלי ואז שידרשו מהם לצאת ולהפגין או מה שלא תרצה. אתה לא יכול להתעלם מהמצוקה המרכזית של אלו שמשמשים כיסוד המערכת...
* ...   25/08/13 | 01:20
טועה
אני ממספר 17 כן כן כדאי שתקריאי את מה שכתבתי. מקצוע ההוראה הוא קודם כל שליחות וכלל לא קשור לכסף.הייתי במערכת וראיתי מורות שהמקצוע היה רחוק מהן כשנות אור.מורות שבאו להחתים כרטיס ורווחת התלמידים היתה הדבר האחרון שעיניין אותן.אפשר לכתוב ספרים על זחיחות המורים על חוסר המקצעויות ועל חוסר מוסר העבודה שהן לוקות בו לדאבוני..פשוט לראות ולבכות וזה בלשון המעטה..
* אני ממספר 17 ואני מורה.   24/08/13 | 19:55
כל הכבוד לך!
בימיי פגשתי אולי 3 מורים שאפשר להגיד עליהם שהם מורים מהלב.אם מורים כאלו היו ממלאים את המערכת במקום המורים שלקחו את המקצוע מחוסר ברירה ולא מתוך שליחות ואהבה אמיתית אולי המצב לא היה מגיע למה שהוא היום... בנוסף אני ממליץ למי שלא מכיר שיכנס ליוטיוב ויחפש את החינוך בפינלנד, רואים שם כיצד מורים נבחרים בקפידה מתוך אלפי מועמדים וכיצד הם עובדים קשה בשביל טובת התלמיד. אצלנו נשאר רק לקוות שיקום מישהו שישים את הפוליטיקה בצד ויבין שללמוד על בית שני במשך 3 שנים אינו תורם לאינטלקטואליות של התלמיד אלא גורע ממנו נושאים מודרניים חשובים ביותר!!
* תלמיד לשעבר   25/08/13 | 09:34
30. צודק לגמרי לגמרי
מתנצלת מראש אבל אותי ואת חבריי לכיתה לא מעניינים הטקסטים של רבי נחמן עליהם אנחנו ניגשים לבגרות .. חשבו על מה צריך ללמוד ולא על מה צריך ללמד . זה יקל על כולנו
* תלמידת יא בתל אביב   24/08/13 | 18:23
29. צודק לגמרי לגמרי
מתנצלת מראש אבל אותי ואת חבריי לכיתה לא מעניינים הטקסטים של רבי נחמן עליהם אנחנו ניגשים לבגרות .. חשבו על מה צריך ללמוד ולא על מה צריך ללמד . זה יקל על כולנו
* תלמידת יא בתל אביב   24/08/13 | 18:23
28. נכון מאוד
מסכים על כל מילה ואות שכתובה כאן! הלימודים בבתי הספר לא רלוונטים!! אני מאגיש זאת על בשרי
* ם   24/08/13 | 18:02
27. מסכים עם כל מילה!!!
המשך כך!!!
*  תלמיד יב׳   24/08/13 | 17:26
26. אוסף של שטויות
לפי מה שדרור אומר ניתן לוותר על מקצועות שלמים,כמו ספרות והסטוריה.הם בכלל לא רלבנטיים למהנדסים-לעתיד. למה מהנדס צריך לשמוע על ביאליק?איך זה בדיוק תורם לו?א זהו,הייתי רוצה שילדיי ילמדו קצת על ביאליק וידעו מי זה לנין וא.ד. גורדון. למה? כי כדי להיות אדם יש דברים שאתה חייב לדעת. אתה חייב להכיר את התרבות שלך,ולאר יתכן שלא תלמד כלום על למשל המלחמה הקרה. אינך אדם שלם מבלי לדעת זאת.לכן הלימודים האלה לא מיותרים
* איש צללים   24/08/13 | 16:41
ואתה חושב שלומדים על המלחמה הקרה בבי"ס?
* סטודנט   24/08/13 | 17:37
לסטודנט
גם אם לא מלמדים,צריך ללמד.הנקודה שלי היתה שיש דברים שצריך ללמד גם אם האדם לא יפיק מכך תועלת בחייו הבוגרים
* איש צללים   24/08/13 | 18:31
יש לי 85 בבגרות בהיסטוריה אתה חושב שאני זוכר מה זה מאורעות תרפ"ט?
אני לא אומר שלא צריך ללמוד את זה, היסטוריה זה חשוב תנ"ך זה חשוב, לשון וספרות זה גם חשוב אבל לדעתי צריך לתת דגש על המקצועות היותר רלוונטיים כמו מתמטיקה ואנגלית.
* דור   24/08/13 | 18:53
...
ועוד פעם התפיסה המעוותת הזאת של ה"מתמטיקה הקדושה". עם כל הכבוד למחשבה ולעולם הטכנולוגי וכו'- אי אפשר לבוא ולהגיד שמתמטיקה חשובה יותר מהיסטוריה ו/או תנ"ך כי היא פשוט לא...
* ...   25/08/13 | 01:23
25. ענק!!!
כל מילה זהב!!!
* אלונה   24/08/13 | 16:32
24. לייק!
כתבה חדה ומדוייקת. הייתי מוסיף חשיבה ביקורתית
* תלמיד כיתה י"א שמרוויח טוב   24/08/13 | 16:23
23. בילדותי נאלצתי לקטוע את לימודיי כדי ללכת לבית הספר
עכשיו ברצינות...הבית ספר פשוט מבזבז את התקופה שבה הילדים יכולים וצריכים ללמוד כישורי חיים כמו הגשת עזרה ראשונה, ניהול חשבון בנק, הבנה מה זה ביטוח לאומי ומס הכנסה, ערכים כמו יושר אמינות מחוייבות, תרומה לקהילה...לצערי מעדיפים ללמד את הילדים נוסחאות לא רלוונטיות במתמטיקה, סיפורים משעממים בספרות והיסטוריה של עמים אחרים!!...
* ג'ורג' ברנרד שו   24/08/13 | 16:10
22. של"ח זה שיעור חשוב
חוץ מהכנה לחיים בוגרים, ילדים צריכים לרכוש יכולות חברתיות וערכים כמו ציונות ואהבת הארץ ושל"ח עונה על דרישות אלה באמצעות ימי שדה, ושיעורים אודות ארץ ישראל.
* חן   24/08/13 | 15:57
21. למה ילדים צריכים להתעסק בזה מהגיל הזה?? תנו לגדול בשקט..
* דן   24/08/13 | 14:48
20. כמה נכון..
* אמא   24/08/13 | 14:46
19. של״ח זה באמת מקצוע מיותר.
הוא גם לא עוזר לתלמידים לאהוב ולהכיר את הארץ, הם סתם מכריחים אותם ללכת לטיול כדי שלא ירד להם הציון בתעודה.
* לילי   24/08/13 | 14:24
18. אולי במקום ללמד אותם איך להסתדר בחיים
אפשר ללמד אותם (גם) איך להיות בנאדם טוב, איך לחשוב חשיבה ביקורתית, ללמד אותם קצת פילוסופיה, ערכים, אבל בסדר, העיקר שידעו להרוויח כסף...
* רז   24/08/13 | 14:08
התבלבלת עם תפקיד ההורים
ממש התבלבלת עם תפקיד ההורים !
* התבלבלת עם תפקיד ההורים   24/08/13 | 15:54
שכחת שלא לכולם יש הורים שיודעים ללמד דברים כאלה!
ולכן אני מאמינה שגם בבי"ס צריך ללמד אותם על החיים ואיך להתנהל בהם ולהצליח בדרכם.
* מורה לאנגלית   24/08/13 | 18:18
17. גב התלמיד.
כל מה שכתבת נכון אך הכל מתחיל ומסתיים באיכות המורים.מורים שבאים רק כדי להביא משכורת הביתה מקומם לא שם.מורים שלא שמים את רווחת התלמיד בראש דאגתם לא צריכים להיות שם.תלמיד שיושב בקבוצה כי למורה נוח והוא לא שם לב שהילד כל היום יושב בגב עקום וצוואר עקום ומתקשה להתרכז כי הישיבה בצורה הזו היא סיוט בשבילו אז אל תדברו איתו על הצלחה. קודם שפרו עבורו את התנאים המינימליים כדי שיהיה פנוי ללמידה.ולכל הנוגעים בדבר מורים מפקחים הורים וכו הפסיקו לאלתר עם צורת הישיבה הזו.ילד לא ליודע להצביע על כך והנזק לעמוד השדרה הוא בלתי הפיך.
* אני   24/08/13 | 13:43
16. הכתבה פשוט...
מדהים. מסכים עם כל מילה ומילה.
* אבי   24/08/13 | 13:41
15. איך למדתי להסתדר בחיים כנסו
אבא שלי נהרג בתאונת דרכים כשהייתי כיתה ז בחופש הגדול של העלייה לכיתה ט הלכתי לעבוד עם אנשים מבוגרים ואני הכי קטן ולמדתי הרבה על החיים אך לא למדתי הכל למה אין לי אב שילמד אותי איך מסתדרים בחיים אבל בכל זאת למדתי על העור שלי בדרך הקשה למרות שאח שלי נתן לי כמה טיפים איך להסתדר אבל בכל זאת החיים זה לא דברים תאוריטיים לכן מכון הבי״ס לא לימד אותי איך להסתדר פשוט הלכתי לעבוד בכל חופשת קיץ מגיל 14 וכך למדתי הרבה דברים והתבגרתי הרבה יחסית לגילי..בלי העזרה של הבי״ס
* עולה ל י״א   24/08/13 | 13:39
כל הכבוד לך! מאופן הביטוי שלך אני למד שאתה
קודם כל בן אדם ואת זה לא מלמדים בביהס אלא סופגים בבית. בהצלחה!
* שי   24/08/13 | 16:16
כל הכבוד - ריגשת אותי ואני מאחל לך שתמשיך לעשות חיל ולהצליח
* ליאור   24/08/13 | 17:45
14. בתי הספר
בתי הספר כאן הם דבר ראשון משאבת כספים מההורים ודבר שני ביבי סיטר להורים חוץ מזה כלוםםם אפילו 50% מהמורים לא יודעים את המילים של התיקוה כשכבר איננה
* isra   24/08/13 | 13:36
איזה שטויות את/ה מדברת כי להקצין לנפח את הדברים הלא נכונים שלך
* ממורמר   25/08/13 | 07:23
13. בכלל לא מלמדים תושב''ע!
* אבל   24/08/13 | 13:30
12. מטרת הכתבה היא להפוך ...
את ילדינו לדור הבא של עבדי הכסף. אתה שכחת את המטרה האמיתית לשמה הורים מביאים ילדים לעולם: כדי שיהיו מאושרים. בית הספר צריך להיות כיף ולר מקום שנוא ומתסכל שחונק והורס ומשניא ומאמלל...
* הילה    24/08/13 | 09:28
צודקת 100אחוז
* ק   24/08/13 | 13:08
מי אמר שבית הספר צריך להיות כיפי?
ממתי בית הספר צריך להיות כיפי? בית הספר צריך לתת, קודם כל, כלים לחיים. תושב"ע, גיאוגרפיה, של"ח ומתמטיקה מעבר לכיתה ח' אינם שיעורים חשובים על מנת שנוכל להסתדר כראוי בעולם הגדול. כספים, מערכות יחסים, אנטי-גזענות, מחשוב, פילוסופיה - אלה הם מקצועות שיעזרו לאנשים לשרוד בעולם לאחר שהם יעזבו את בית הספר. ולא רק זה, מערכת החינוך מלמדת מקצועות שאינם רלוונטיים יותר - הם אפילו לא יודעים מה עשויים להיות המקצועות הרלוונטיים בעוד עשר שנים!
* יוני   24/08/13 | 14:21
הנאה היא תנאי הכרחי ללמידה
אז כן, ביה"ס צריך ויכול להיות "כייפי"..
* מורה   24/08/13 | 19:33
יוני אני מסכימה איתך לגמרי!
היו לי על הנושא הרבה ויכוחים עם חברות שדואגות להזכיר לי בכל הזדמנות עם הערות עוקצניות שהן יותר טובות ממני כי הן לומדות במסלול ריאלי ואני בהומני. מתמטיקה ובכלל כל שיעור "בעייתי" צריך להנתן כאופציה ותו לא מעבר לכיתה ט. מה זה עוזר אם אני יודעת איך נוצרו מכתשים בדרום אם אני לא יודעת להתנהל ביומיום במדינה גזענית הומופובית חסרת מוח כמו שלנו,ובכלל בעולם
* לא משנה מי   24/08/13 | 23:54
11. כתבה גאונית
* ויוי   23/08/13 | 23:01
ממש לא
אנחנו לא לומדים תושבע כבר שנים בבתי הספר
* לא   24/08/13 | 13:29
10. תןכנית.לימודים עדכנית
כתבה מצוינת
* דנה   23/08/13 | 21:35
9. לא קראתי
לא קראתי את הכתבה אבל הספיק לי לקרוא את הכותרת כדי להתעצבן ולהגיד תושבע זה מיותר?! אני למדתי את זה וגם עשיתי 5 יחידות בתושבע. אם נשאר לי משהו מהלימודים זה אנגלית ותושבע. בתושבע לימדו אותי להיות בן אדם. דבר שהיום למצוא זה נדיר.למדתי להיות אשה יהודיה שנכנסת תחת החופה,על קדושת המשפחה, על יחס שבין אדם לחברו. ערכים שאין היום! היום כל אחד דואג לתחת שלו גם אם זה יגרום לאדם אחר להיות מושפל. ויש לציין שאני לא נשואה וגם לא דתייה. אז אתם צריכים לעשות חושבים קצת יותר מלזלזל בתושבע בשביל תכנות... מתמטיקה זה הרבה יותר מיותר.
* רחלי   23/08/13 | 19:55
תקראי כתבה קודם כל
את לא מבינה שיש דברים יותר חשובים...ילדים האלה ימותו מרב בסוף...למה כי יש מיליארד סינים והודים שיקחו מאיתנו כל פרנסה... כי יש אותם הרבה וזולים ...לך לא תהיה פנסיה לדור העתיד אוכל אם לא נהיה פי אלף יותר מודרניים ולעתים עם כלים של טכנולוגיה וידע בכלכלה
* קוסטה   23/08/13 | 21:11
בקיצור את דתייה שמנסה לשטוף לנו את המוח במסווה "תושבע"
* ריבי   24/08/13 | 15:31
8. תיכנות במקום תושבעפ
מר גלוברמן אם היית לומד תיכנות מסתמא לא היית עיתונאי במחשבה שניה לפי מצב העיתונות והעיתונאים אולי כדאי שבכל זאת תילמד תיכנות
* משה בוקובזה   23/08/13 | 18:21
7. מערכת החינוך הורסת תלמידים כמוני.
בתור תלמידי אני חייב להבין. חייב להבין דבר פשוט: למה אני צריך לחכות להיות בן 22 לפחות לפני שאני אקבל את האפשרות להתחיל ללמוד את מה שאני רוצה לעשות. למה אני צריך לחזור בעוד ארבעה ימים לבית ספר כדי ללמוד מקצועות כמו תנ"ך, או ספרות? למה אני צריך לחשוב איך אפשר לעשות מעברים מ3 בגרויות בכיתה י', ל-7 בי"א?! מה הבגרויות והשטויות האלו בכלל מלמדות אותי? למה בתור אדם חילוני, אני צריך להתעניין כמה אני אוציא במקצוע שאני לעולם לא אשתמש בו בעתיד? אני לא מבין למה אני לומד תנ"ך בתור אחד שחושב שכל מה שכתוב שם משפיע עליי בדיוק כמו סיפורים של אבירים ודרקונים כשהייתי קטן? למה אף פעם משרד החינוך לא יכול לעבוד בצורה אפקטיבית? להביא לתלמידים להבחן על מתמטיקה, אנגלית, ואזרחות. שלושה דברים בסייסים שכיום דרושים כדי להתנהל נכון? ואחרי זה, שכל אחד ירחיב לפי טעמו. כמו שנאמר, התפקיד של מערכת החינוך זה להכין אותנו. במקום זה היא מבזבזת לי את הזמן, אבל אני יודע שבעלדיה אני לא אגיע לשום מקום. וזה לא כי היא מלמדת אותי, אלא כי היא מה שיחליט האם המספר שאני מקבל בתעודה הוא מספיק גבוה כדי שיום אחד אני אוכל ללכת ללמוד מדעי המחשב באוניברסיטה. למה מערכת החינוך לא עושה את זה? תחשבו שלכם, כמבוגרים היו מחליטים מה אתם צריכים או לא צריכים לדעת, ויותר מזה, מתוך השבוע עבודה היקר שלכם היו מבזבזים לכם בסביבות ה-6 או 7 שעות אפקיטיביות. כאילו לקחו לכם יום עבודה כדי לבזבז לכם את הזמן עם שטויות שלא תשתמשו בהן, עם מידע שתופס לכם נפח בראש, עם מבחנים שמלחיצים אתכם כי אתם יודעים שאם תכשלו, מקדולנדס זהו המקום הטוב ביותר להיות בו.
* תלמיד שעולה י"א   23/08/13 | 13:37
תשובה.
כאחד שחקר את הנושא לעומק, אני אספר לך את התשובה שנתנו לי. אדם חייב שיהיה לו לפחות ידע כללי. אדם לא יכול שיהיה לו ידע מעולה רק בתחום שהוא עוסק, ובתחום אחר יהיה לו 0 ידע. אם יהיה אדם כזה הוא יתקשה לתקשר עם הסביבה ולמצוא חברים, למה? כי הוא יודע רק דבר אחד...על מה הוא ידבר? בגלל זה מלמדים אותך (ואותי) מקצועות שלא תשתמש בהם בחיים. ואני אגלה לך סוד. חבר שלי לומד באוניברסיטה, וגם שם במקום שאתה חושב שאתה הולך ללמוד נגיד "מדעי המחשב" אז 100% מהחומר הוא מדעי המחשב יש לך טעות. הקורסים שהוא לוקח (הקורסי חובה, הבסיסיים) לא קשורים בכלל למדעי המחשב. והוא גם לא ישתמש בהם.
* עוד אחד שעולה לי"א.   23/08/13 | 18:32
תשובה לתשובה
מי אמר?
* דרור   23/08/13 | 23:43
התנ"ך הוא לא רק ספר דת
התנ"ך הוא גם ספר היסטורי (מלכים ונביאים) וגם ספר פילוסופי (איוב, קהלת). ככה שהתירוץ של זה שאתה חילוני הוא פשוט שטותי במיוחד אם נתחשב בעובדה שלומדים תנ"ך מנקודת מבט חילונית בבתי הספר.
* ...   24/08/13 | 16:28
הבית ספר צריך ללמד אותך לעשות סיכום
* .   24/08/13 | 22:09
6. אה ולטייל בארץ ישראל שלנו זה פחות חשוב ?
להכיר את המקומית המדהימים שבארצנו , ובלי טיול לא בטוח שיצא לילד טיול שם איזה כבר ילד מהמרכז יטייל ברמת הגולן בלי מסגרת מסודרת ??
* ארץ ישראל    23/08/13 | 08:42
אני פשוט
נו באמת?! לטייל? בארץ ישראל??? אני אפילו לא יודעת איך להגיב לזה שנה שעברה עברתי את שיעורי של"ח הראשונים שלי כתלמידה בכיתה י (מופת) שמעולם לא שמעה על המקצוע קודם לכן ואני חייבת להגיד שזה הדבר הכי מיותר שאילצו אותי לעשות במהלך השנה! לא כולם אוהבים לטייל; לא כל ילד אוהב להיות יום שלם עם חבורה של אנשים שלא מצליחים להיות יותר מהסטראוטיפים שלהם של הצעקנית והערס.. נכון להכיר את הארץ זה חשוב אבל את\ה יודע\ת מה יותר חשוב?? לדעת שאני מסיימת את בית הספר עם יותר משאיפות לא ראליסטיות מהחיים האלה בגלל שקוטלגתי בכיתה א כמצטיינת וגאונה. יותר חשוב מ"להכיר את המקומות המדהימים בארצנו" זה לדעת איך אפשר להסתדר בחיי היומיום ולא למצוא את עצמי חיה בפח האשפה שנמצא מול המקומות המדהימים בארצנו. אין מה לעשות העולם מתפחת ואיתו אמורים להתפתח גם הילדים רק שבמקום זה נראה שהמערכת דואגת להשאיר אותנו מאחור בטענה שבית הספר מספק את הכלים החשובים לחיים דרך שיעורים כמו ספרות תנ"ך ושל"ח,שכן אלו הם מקצועות חשובים מאוד בשביל הידע הכללי ואהבת הארץ וההיסטוריה אבל האם הם פרקטיים לאנשים מלבד אלו שירצו להתעמק בהם בעתיד? האם הם יוכלו להבטיח לי, נערה שתתגייס עוד שנתיים, שיש לי את הכלים המתאימים לצאת אל העולם האמיתי ולהתנהל בעצמי? אני הרי אפילו צ'ק בבנק לא יודעת להפקיד (!) ממי אני אלמד? מהמזכירה החביבה שמשדרת תחושה של אחת שהייתה צריכה לעבור מסכת עינויים עד שהשתכנעה לעבוד בבנק??? תבינו זוהי מציאות שונה ממה שהיה בעבר וצריך להתחיל להתקדם!!
* ...   23/08/13 | 19:02
נראה לי שלא הבנת את כוונת השיעור...
בתור מש"צ, או מדריך של"ח צעיר, אני חייב להבהיר לך משהו, של"ח לא נועד "רק" בשביל לטייל בארץ, או רק בשביל הטיולים השנתיים, הגיחות, הסיורים וימי הגיבוש השכבתיים, של"ח נועד למשהו אחר, שהוא בעצם ראשי התיבות שלו: שדה, לאום וחברה. מקצוע של"ח נועד כדי לחנך אותנו לערכים, אם זה כלפי הסביבה שלנו, האזור בו אנו חיים או מטיילים, החברה שלנו, או האנשים שמקיפים אותנו, כלפי הלאום שלנו, המדינה שלנו וההיסטוריה שלה, וכלפי המורשת היהודית שלנו, מקצוע זה נועד ללמד אותנו להתחבר אל הדברים הללו ונועד לשימור המורשת של מדינת ישראל דרך הרגליים, ולא רק דרך הספרים, דרך שאישית, אני חושב שהיא הכי טובה.
* מש"צ מחט"ב אלון כפר סבא   24/08/13 | 14:27
אז כנראה שהמורה שלי לשל"ח גרוע
כי את כל הדברים היפים שאמרת לא זכור לי שלמדתי בכיתה ט..הדבר הייחיד שאני זוכרת שאת ראשי התיבות של"ח פירשנו כ'שיעור לא חשוב'.
* לא נפלתי   24/08/13 | 17:01
כנס
אני מסכימה,אין ספק ששל"ח זה מקצוע חשוב כדי ללמוד על אהבת הארץ והחברה.בדיוק כמו שספרות נועדה לתת לנו הערכה להיסטוריית הארץ ומשורריה.התרומה שלהם לעיצוב האישיות שלי כישראלית היא רבה אך האם כל אלו חשובים יותר מללמד בני נוער כיצד להתנהל בחיים האמייתים בתכל'ס? חד משמעית לא.
* ...   24/08/13 | 23:50
5. צודק רק תיקון דרור תכנס זה חשוב
הסעיף הראשון הוא חלק ממקצוע ניהול מערכות מידע וידע אצלנו בתיכון עכשיו סיימתי זה חלק מהמגמה שנמצאת בבר אילן גם כן. יש שלבים וקריטריונים מדויקים אך דינמיים למציאת מידע בעיקר ברשת המודרנית וארגונו . זה הבסיס לבניית מערכת מידע מתןקשבת כלל ארגונית ויש הבחנה בין מידע גלוי או סמוי בארגון ונגישות של עובד למדע דרך פורטל החברה שאותו מיישמים מנהלי מע המידע הניהולית מאוד מעניין וזה מקצוע חדש בבתי הספר התיכוניים מאוד ייחודי ומתפשט עכשיו לאט לאט בארץ.
* אתה חיב להכנס דרור אתה תשמח לשמוע   23/08/13 | 08:37