זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (43 תגובות ב-24 דיונים)
24.
כבר אמרו לפני "התרחק מן הרבנות"
* במיוחד מהרבנות של היום...   15/07/20 | 17:36
23. ימי נידה מינימליים על פי ההלכה
ובכן לפני שאני מתעמק בסוגייה מי יכול לתת סיכום על ימי הנידה
* לסיכום   20/09/19 | 20:32
22. יפה
יפה
* מזי   29/12/17 | 09:27
21. בלי לזלזל חס וחלילה ...
למה צריך להתווכח ? אני בטוחה שלמרן הרב עובדיה יוסף יש דעה , הלכה ופסיקה בעניין הזו , הוא גדול הדור , לא שאני מזלזלת ברב יצחק גבאי באמת שלא , אבל יותר קל וזהו :)
* ...   12/12/11 | 02:55
20. שבעה נקיים
אני רק בעמוד 125 ואני פשוט עם פה פעור... הוא מדהים עד עכשיו וכ"כ נכון. אני חושבת לעצמי. איך לא ידעתי עד עכשיו כלום. . זה פשוט מדהים איך שמוסרים לנו דברים לא מדויקים. ואנחנו בטוחים שכך בדיוק צריך לנהוג..אין לי מילים. רוצו לקרוא את הספר! ישנה לכם את החיים!!!
* רחל, נתניה   09/11/11 | 22:11
19. להחזיר טהרה ליושנה
אם כבוד הרב שהגיב כאן על הספר היה קורא אותו לעומקו, היה יודע שעל מצוות פרו ורבו אסור לגזור גזירה כלשהי או להחמיר חומרא כלשהי (נידה ג, ע"ב). כמו כן אם הרב היה קצת יותר בקיא בחומר, היה יודע שחומרא זו לא הונהגה על ידי רבנים אלא על ידי בנות ישראל, ופשוט הדבר שאם הן היו יודעות את מה שלא ידעו אז - שחומרא זו גורמת לעקרות במשפחות רבות ולפגיעה בשלום בית במשפחות רבות - הן לא היו גוזרות את מה שגזרו. לך ללמוד קצת, כבוד הרב!
* דרור   09/11/11 | 21:56
טומאה וטהרה
אני רוצה לומר למה חכמי הרבנים הוסיפו עוד שיבעה ימים עד לטהרה ובתורה רשום בימפורש שבעה ימים תהיה בנידתה
* נריה   11/10/16 | 16:39
18. עוד נקדה קטנה
מטריף לראות את מגוון ובליל השטויות שהגיבו כאן למיניהם דקל,ועוד. זכותכן לא לשמור,אבל נא לא לשרבט מחוסר ידע?!!?!?
AVIJ10   09/11/11 | 18:14
17. אפשר להתפוצץ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בעיה ברכב=מוסכניק בעיה רפואית=רופא סתימה באסלה=שרברב ברור? מישהו חולק? אז למה לא ברור ש....
AVIJ10   09/11/11 | 17:49
נידה
צודק
* יאירןן   03/09/17 | 15:55
16. הרבנים מסתירים מהנשים את האמת ובכך פוגעים במצוות דאוריתא כנסו
אם אישה היתה יודעת שהשם אמר שבעה ימים אז היא בודאי היתה הולכת למקווה כי הרי מי מקיימת יחסי מין במחזור ובכך לא היו מחשילים המוני נשים במצוות דאוריתא אבל היא לא יודעת כי בהדרכת כלה מבלבלים להן תמוח בשקרים
* דקל   09/11/11 | 09:47
15. זה כן חומרא קוראים לזה חומרת רבי זירא
זה התחיל במצרים לפני 1200 שנה
* דקל    09/11/11 | 09:37
14. המצוה הראשונה בתורה פרו ורבו אז איך יתכן שפוגעים בה
ולידעה דר רזניק הוא אדם שומר תורה ומצוות שמתנגד לדחוף הורמונים לנשים
* דקל   09/11/11 | 09:34
13. להתייחס לאישה במחזור כטמאה זה פיגור שכלי.
* מה נסגר עם השובינסטיות שלכם? נהייתם חמסניקים.   09/11/11 | 01:34
לא טמאה. במצב רוחני אחר.
* כתוב תקרא   09/11/11 | 09:54
לא טיפש ,רמה שיכלית אחרת
* חכם   08/05/18 | 14:53
12. פעם ראשונה שאני שומעת דבר כזה :O
* נופר   08/11/11 | 23:02
11. סוג של ריגוש...
מעבר לשמירה ההלכתית וההיגיינית שבעניין הנ״ל אין ספק שגם יש בזה ריגוש גדול! הבעל והאישה מרגישים שיש להם למה לחכות..!.שלא נדבר על כך שיום המקווה זהו יום פינוק מיוחד לאישה!הבעל נותן את כל כולו בשבילה ובדרך כלל זה מלווה גם במתנה קטנה ומפנקת!!!!בקיצור אין ספק שזה אתגר חיוני בחיים!!!תנסו ותראו!
* שלמה עם הצעד הזה!   08/11/11 | 22:18
10. נשים למה להחמיר?
אם בתורה כתוב במפורש שאישה בנידתה 7 ימים ואז נטהרת. למה להחמיר? לדעתי כל הוספה היא לא הלכה היא גזרה. הקב"ה אמר בעצמו לא להוסיף ולא לגרוע מדברי התורה, למה לא להוסיף - כי אם אדם מחמיר יותר ממה שצוותה התורה הרי שהוא מזלזל בדברי ה' בכך שהוא חושב שהוא יותר "צדיק" ממנו ומצוות ה' אינן מספיקות ויש להוסיף עליהן. אז לא ! התורה היא תורת אמת, מדויקת, כי רק מי שברא את העולם ואת האיש והאשה הוא יודע בדיוק, אבל בדיוק כיצד צריך לנהוג, ואם הוא קבע 7 ימים לנידה - למה להפוך אותם ל- 11-12-13-14 ימים? למה? כדי שנשים יצטרכו לקבל טיפול הורמונלי שהורס להן את הבריאות? איפה ההיגיון? אני מחכה כבר לרב האמיץ שתורת ה' היא נר לרגליו ושיש לו האומץ להתמודד עם זה מבלי לפחד מדעת רבנים אחרים.
* שומרת מצוות   08/11/11 | 20:02
מה זה "בלי לפחד מדעת רבנים אחרים"???
יש בית דין ומה שנפסק שם תקף לכוווולם גם אם רב זה או אחר חושב אחרת!!!!!!! הלכה זו הלכה!!!!
* אאא   09/11/11 | 01:09
ותורת אמת זו תורת אמת - לא צריך לסלף אותה
* שוב   09/11/11 | 09:05
"שבעת ימים תהיה בנידתה"
מה קשה להבין ב- 4 מילים אלה. ואלה דברי ה' ולא דברי רבנים/חכמים/בית דין - 7 ימי נידה נקבעו בתורה. לא יותר מזה. כנראה שהקב"ה מכיר טוב את ברואיו ולכן קבע כך. למה לשנות את התורה?
* אשה   09/11/11 | 09:11
9. פשוט אדם שלא יודע את ההלכות לעומקם רק ראשי פרקים ונכון להיום יש 99% פיתרנות הלכתיים לבעיות ילודה
מי ששומרת טהרה הסכוי שלה לחלות בסרטן הרחם קטן ב99% מאשה שלא שומרת טהרה
* SHIRLI   08/11/11 | 16:19
8. כן!
כן, תפסיקי להאמין בבולשיט
caittylee1   08/11/11 | 15:38
7. את ילדי יצרנו מ-10 ימים מתחילת הווסת ונכנסתי להריון
* כל הריון בנסיון הראשון, אז כנראה שיש בזה משהו.   08/11/11 | 15:19
פשוט מסכנה קצת תסתקלי ביהדות ותראי שזה לא מה שאת חושבת מותר גם לחילוניה לחשוב מחוץ לקופסה ולא להיות פאנטי שלא חושב לבד
* SHIRL   08/11/11 | 16:22
השאלה איזה ילד יצא לך?????
שלא נוצר בטהרה........
* טלי   08/11/11 | 16:47
6. כך תקצרי ימי נידה:
פשוט וקל: ביום הפסק הטהרה התחילי את הבדיקות מהצהריים כמה שיותר בדיקות וכך תנקי את שאריות הדם ובערב לפני השקיעה תהיי נקיה ולא יהיו כתמים גם בשבעת הימים!!!!!!!! גם לפוריות וגם לחסוך זמן!
* מאיה    08/11/11 | 15:15
את טועה ובגדול!
בדיקות מרובות פוצעות את המקום ומייבשות אותו ולכן את יכולה להטמא סתם מפצע שגרמת לך באותו המקום מהבדיקה כי הרי נקודת דם הכי קטנה על בד בדיקה מטמאה. הבדיקה צריכה להיות לפני שקיעה ואחרי שטיפה עם מים באותו מקום. אם הגוף נקי אז הוא נקי ואם יש עדיין דימום אז מחכים. אין השגחה פרטית יותר פרטית מאשר בדינים האלו ואי אפשר לשחק עם זה כי טהרת המשפחה נוגעת לדיני נפשות ממש! אי אפשר לנקות בתוך הרחם אלא רק מה שיוצא החוצה ולכן לא משנה כמה בדיקות תעשי, אם יצא משהו את תראי אותו. תסמכי על השם ותעשי הכל בשמחה ואהבה
* מאיה את לא רב!   08/11/11 | 15:36
5. הגיע הזמן
בתור אשה דתיה השומרת ומקפידה על הלכות טהרת המשפחה, הרעיון הזה שכבר עלה במוחי לא פעם, נראה בריא והגיוני ומשמר את דברי התורה ואת רוחה. למה לסבול, למה להחמיר, למה לשנוא את החיים? ההחמרות והחרדות מנוגדות בעיני לתורת החיים.
* דתיה   08/11/11 | 15:12
כבר ציינו שזהו לא החמרה,אלא פסק הלכתי.
למה לשנוא את החיים? לדקדק במצוות זה לא "לשנוא" את החיים אלא להפך,זה לחיות אותם בצורה הטובה ביותר...
* אחת   08/11/11 | 18:18
4. אשרינו!!:))
אם כל הכבוד למחבר הספר החרדים ברוך ה אם כל ה 7 נקיים מביאים ילדים בלי עין הרע!! אולי הגיע הזמן שגם החילוניים יתחילו לשמור ת7 נקיים וגם יתחילו להביא בתדירות כזו ילדים. אחוז בעיות הפוריות בקרב אלה שלא שומרים כלום לא נקיים ולא נעליים גדול בהרבה מעניין איך זה שגם בלי להפסיד את יום הביוץ עדיין לא נכנסים להריון אותם אנשים?! תפסיקו כבר לנסות לחדש את תורת אבותינו עם ישראל חי ותורתו עומדת לנו לעד ואנחנו נמשיך לקיים אותה בשמחה גדולה :)) זכינו!!!:))
* כל אחד ניהיה גאון פתאום בתורה   08/11/11 | 13:57
קראת את התורה?
או רק שמעת?
* גאון בתורה   08/11/11 | 20:03
3. הכותב שכח כמה פרטים
הרני להסב את תשומת לב הכותב שישנם ראשונים שסוברים שגם אחרי קביעת הגמרא "הלכה פסוקה" זה נשאר בגדר חומרא בעלמא . יעיין כבודו בספר "טהרת הבית" שמביא את כל המקורות. הרי שענין זה אנו מוסכם לגמרי. והגם שהשו"ע פסק כך ,נימשך הוא כדרכו אחרי הרמב"ם לחומרא ולכן במקרים חריגים יש למקל על מי לסמוך. וגם לפי השו"ע הרי אין זו תקנת חכמים גמורה אלא חומרא של הנשים שחכמים אימצו אותה ,וכי אין אנו עוברים על תקנות חכמים בכל יום? האם אנו מקימים כל מה שכתוב בשו"ע ? ולמה לא נקל בענין זה בעת הצורך ? מה שונה הוא משאר ההלכות ?הרי אשה שטבלה ביום השביעי היא טהורה למרי מהתורה! ואין בה שום חשש כרת! תגובה זו מיועדת רק למי שלמד גמרא ופוסקים ומכיר את הסוגיה על בוריה. אין היא מתימרת לפתוח פתח להקל לאנשים שלא למדו את הסוגיה על בוריה
* בני    08/11/11 | 12:44
זה שטות מה שאתה אומר!
האם "להקל" לעצמך בגלל שממילא אתה לא מקיים את כל מה שכתוב בשו"ע זה נראה לך סיבה מוצדקת? חוץ מזה שכיום כמעט כל הנשים הן בבחינת "זבה" בגלל שלרוב הנשים כיום אין וסת סדיר,ובטח שכך זה אצל המתקשות להרות.
* אחת   08/11/11 | 18:14
על סמך מה "כמעט כל הנשים בבחינת זבה"?
איזה מחקר מצא שלרוב הנשים אין וסת סדיר?
* לא זבה   08/11/11 | 20:04
כן ידידי
מי שמקפיד על קלה כבחמורה יקפיד גם על זה אבל מי שלא , כמו רובנו , לא יהיה פתאום צדיק איפה שזה מסדר אותו.. קיבלנו עלנו הוראות מרן , אבל תמיד יש מקרים חריגים , יש לדון בכל מקרה לגופו ,כן , אני יכול להקל כשאני חושב שבהתחשב בנסיבות יש להקל ,ישנם מלא מקומות שלא פוסקים כמרן להלכה. לגבי ספק זבה , אם אצתת אותך, "זה שטות מה שאתה אומר" אם תעיין בספר הנזכר , תראה שאתה טועה. . ל
* בני   08/11/11 | 22:48
2. שונאי נשים
בטח יש פתרונות. בואו נדחוף לנשים שלנו הורמונים, שישתגעו, שידפקו לעצמן את הגוף, למה להקל אם אפשר להקשות? חושך ודיכאון. ברוך שלא עשני דוסית.
* דניאלה   08/11/11 | 10:42
ברוך שעשני יהודיה ודתייה
אני שומרת טהרה ולוקחת כדורים לאחר ביוץ ורוצה להגיד לך שהקב"ה שרואה את מאמצינו לשמור טהרה יגן על בריאותינו שלא נצטרך כדורים לחולי. (אגב, גם מי שלוקחת כדורי מניעה מכניסה לגוף הורמונים!) עצה קטנה לך דניאלה, תנסי חודש אחד לשמור בלי קשר להריון ותראי סיעתא דשמיא בכל התחומים. בהצלחה.
* רותי   08/11/11 | 16:30
ברוך שעשני יהודייה דתיה .
דניאלה ,לשאלתך למה להקשות ? זה בדיוק ההפך מלהקשות זה להקל על הנשמה של האישה, ושל בעלה וילדיה. ולהבטיח ברכה בביתה. תנסי פעם אחת, לפחות בשם הנאורות שאת מתגאה בה. ואז תדברי . בע"ה את תביני את היופי שבשמירת המצווה הזו.
* מצטרפת לרותי.    08/11/11 | 18:19
בואו לדחוף לנשים שלנו הורמונים?
אם אני לא טועה, אנשים שמקפידים בשמירת תורה ומצוות לא דוחפים לעצמם הורמונים, אלא ההיפך. אין לרופאים בעיה לחלק הורמונים בשפע לנשים שרוצות למנוע הריון, לעתים גם עשרים שנה כמעט ברציפות, אבל הורמונים במשך מספר חודשים מועטים על מנת לאפשר דחיית ביוץ - פתאום כולם זועקים ומגנים את השימוש בהורמונים. קצת צביעות, לא?
* אילנה   08/11/11 | 23:18
1. ומה דעת הצד שכנגד?
הייתי מצפה שלפחות תמצית דבריו של ד״ר רוזנק תובא. מהיכרות עם משנתו, טענותיו לא קוטלות קנים ואף יש רבנים הסבורים כמותו לפחות במקרים מיוחדים.
* אורן   07/11/11 | 21:46
אין דעת רבנים נגד! הלכה זו הלכה!!!
יש תירוצים ונימוקים של הרופא אך הוא לא פוסק הלכה!!!
* תתעוררו   09/11/11 | 00:58