הורים
תגובות (174 תגובות ב-109 דיונים)
109. הסיבה האמיתית להימנעות מאחילת חלב ובקר ביחד
היא שהסידן מפריע לספיגתו של הברזל בדם. דחיית סיפוקים אפשר ללמד בדרכים אחרות...
* אן   10/08/12 | 20:52
108. לכל הטוענים שהילדה מתבלבלת וההחלטה שגויה.
אז דבר ראשון אידי אין בעיה שאת לא מסכימה עם השיטה אבל אנא אל תנפיצי, מי אמר לך שמוניקה הולכת עם חולצות צמודות גופיות ומכנסיים צמודים, ודבר שני אולי לא קראת את הכתבה לעומק ופספת את הקטע שבו מוסבר על שזהו בית - מעורב - כלומר כמעט מחצית מהילדים הינם חילונים שלא נדבר על כך שהכיתות בין הדתיים לבין החילונים הינן כיתות שונות לחלוטין. והטעות שלך היא שהילדה ממש לא מתבלבלת להפך הוא הנכון היא לומדת את קבלת השונה ולומדת שניתן לחיות בשני הצדדים ולאו דווקא להיות פנאטים אך ורק לצד אחד. הבית ספר לא עוסק רק בשחריות ותפילות אלא בקבלת השונה ואהבת הארץ וההסטוריה היהודית זאת שרובנו הרשנו לעצמנו לשכוח מתוך תירוץ שאנו חילונים. ובקשר אלייך אדון ליאור שכנראה קצת אטום לשאר האנשים בארצו וחושב שבחינוך הדתי כל מה שמלמדים זה ללמוד תורה, לא לעשות צבא ו"להשריץ" ילדים תן לי לומר לך משהו ואני מציעה לך גם להפנים ולחשוב על זה לפני שאתה יוצא בהצהרות כאלו.. מיטב החיילים הקרביים שלנו והמצטיינים שיש לנו בצה"ל רבים מהם הינם חיילים מסורתיים בעלי כיפה סרוגה, ומביתנו יצא חייל קרבי שהגן עלייך בזמן שישבת בבית ולא ישן לילות כן בין היתר גם בשביל שאתה תוכל לישון בשקט אז לא הייתי יוצאת בהצהרות כאלו שאין להן שום ביסוס.
* קים   29/09/11 | 03:48
107. לכל המתרעמים
אין שום מניעה מכך שיכולתם לקבל את החינוך הזה גם בבית ספר דתי, אך העובדות בשטח מדברות אחרת. כמו שרבים אמרו כאן, חינוך בא מהבית, אין מה להאשים את החינוך בבתי ספר כל עוד גם ההורים גם הילדים גם המורים יוצאים מבתים ללא חינוך וללו ערכים ללא לאומיות וללא אהבת מולדת. כשתתחילו לחיות ככה, גם הילדים שלכם יספגו את זה וגם ילדי השכנים יספגו את זה ובקרוב אחכ יראו גם התקדמות בבתי ספר. בינתיים הורים שרוצים גיבוי לחינוך הטוב שנותנים לילדים שלהם בבית, מוצאים אותו רק בבתי ספר דתיים או עם זיקה חזקה וברורה למסורת. בלי הכרה בשורשרים לעם הזה אין שום אחיזה בהווה ולא בעתיד- אין לו עתיד. אני בתור בוגרת בית ספר דתי לבנות בלבד יכולה להעיד שהשקעתי הרבה יותר בלימודים בלי הסחת הדעת של ההורמונים. יש לי בגרות של 39 יח לימוד וממוצע 107 וברוב בתי ספר לא נותנים אפילו אפשרות לגשת ליותר מ28 יח לימוד. חבל על כל האנטגוניזם שיש לכם כלפי המסורת, זה העבר שלכם, אלה השורשים שלכם וזה זורם לכם בדם זה שאתם מנסים להשכיח את זה מהילד, זה מה שמבלבל אותו ולא התפילה בבוקר.
* בת שבע   26/09/11 | 09:22
106. אכן, יש משהו חיובי מאוד באווירה וברוח של ביה"ס הזה
ומבחינתי, כ"דתי", אני שמח מאוד על כל משפחה "חילונית" ששולחת ילדיה לביה"ס. יש שם אינטגרציה מכל הבחינות. הבן שלי מבין שיש עשירים ועניים, אשכנזים ספרדים ואתיופים, דתיים וחילוניים, ושמח איתי על כל ילד של הורים שאף שאינם שומרים שבת, בכ"ז לא מוכנים לוותר על המקורות המשותפים לנו. וכבוד למנהלת עליזה, יש לה חלק גדול ביצירה זו.
* אב (דתי) לילד באותו בי"ס מורשה   26/09/11 | 01:05
105. התגובות כאן מדהימות
כל החילוניים שמחשיבים את עצמם פלורליסטיים, בעלי חשיבה חופשית ולא מקובעת (כמו שיש לדתיים לפי לדעתם) מתגלים כאן כפנאטים חסרי תקנה. לא מוכנים לסבול שמישהו יגיד מילה טובה על החינוך הדתי. לא יכול להיות שההם החשוכים באמת יהיה שם משהו טוב... תבדקו את עצמכם. אף אחד לא אמר לכם לעבור. הכותבת שיתפה בחוויות שלה. אבל אתם לא מוכנים לקבל את העובדות שהיא תיארה... מה יש להגיד? במילךה אחת - צביעות...
* איש פתוח   26/09/11 | 00:40
104. לאחר מחקרים, הגענו למסקנה שהרשת הכי טובה לילדנו היא...
כשביתי הבכורה היתה בת 4 (לפני 4 וחצי שנים), התחלנו אני ובעלי לתור אחר בי"ס איכותי לילדתנו. עברנו כמעט כל בית ספר פרטי אפשרי, בדקנו וחקרנו (אפילו שקלנו להקים בית ספר בעצמנו!) רצינו בי"ס שיהיה לא טוב אלא מצוין מכל הבחינות ובסופו של דבר הגענו ל"שובו" שנמצא בהוד השרון . בית ספר מ-ע-ו-ל-ה, יחס מדהים חינוך לערכים ודבר שלנו היה חשוב לא פחות - מצוינות בלימודים. בתי נמצאת בכתה בת 15 ילדים, השנה הצטרף אליה בני שבכתה א' ושם 12 ילדים. בקיצור - גן עדן. מה שכן, כל המורות חרדיות והילדים מתפללים כל יום - לנו זה היה קצת מוזר בהתחלה (קצת מאד :) )אבל אחרי שראינו את היחס לכל ילד ותחושת השליחות שיש לכל מורה בבית הספר ,התגברנו על הפוביה שלנו ואנו ממליצים בחום. אני יודעת ש"שובו" היא רשת ולי יש חברה שבתה לומדת בשובו פתח תקוה וגם בית הספר שם מעולה - לא יודעת לגבי שאר בתי הספר ברשת. שנה טובה!
* פשוט אמא   25/09/11 | 22:57
103. מרגש למדי
בתור מורה בבית ספר דתי, אני מרגיש מאד את מה שכתבת. פתאום נתת לי מילים לתחושות
* אייל   25/09/11 | 22:22
102. צודקת !
מוניקה - הרגע נגעת בנקודה מאוד מאוד עמוקה בנפש שלי. ריגשת אותי ותרמת לתחושה שלי. אני, עדין צעירה בגילי, גם כן תלמידה חילונית בבצפר דתי, בכפר הנוער הדתי בכפר חסידים. כמו שאמרת, בית ספר דתי מעורב. ולא רק דתיים וחילוניים אלא גם רוסים, אתיופים צברים ובני שבט מנשה. מכל קצוות העולם הגיעו לכפר הנוער, ואנחנו חיים בשלווה, בשלום, באחדות ובאהבה. ללא גזענות, ללא מכות ומאמינים בכל אחד ובעיקר בסיסמא שמתנוססת על דגל בית ספרנו , " דרך ארץ קדמה לתורה " אני מסכימה לגמרי על דרכי החינוך שלך ואף מעודדות אותם ! כשאני למדתי בבית ספר רגיל באורט בעיר הרגשתי חסרת תועלת ולא התעניינתי בכלום. אחרי שעברתי ל"כפר" התחלתי לחיות את החיים מחדש. בתור אחת שבאה מבית חילוני לכל דבר, שחרית היא בשבילי דבר חשוב וקדוש, כמו כן הצניעות, החיצונית והנפשית. אז אני אגיד שוב, אני תומכת ומאמינה - כל הכבוד ! :)
* מיטל   25/09/11 | 21:52
101. מוניקה ישר כח!!
הלוואי שכל האנשים יהיו אמיתיים ויבינו שבתי ספר דתיים הם טובים, גם אם יש כאלה עם צביעויות ובעיות בכללי בית ספר דתי יש בו המון ערכים פחות פלאפונים, פייסבוק ושטויות שכל הילדים בארץ מסביבם. שיהיה לתאיר המון בהצלחה!! ושתזכו לרוות ממנה רק נחת.\!!!
* יהודיה   25/09/11 | 17:59
100. את מבלבלת את הילדה שלך... ההחלטה שלך שגויה...
* אליענה   25/09/11 | 11:50
99. מה מלמדים אותם בחינוך הדתי?
שלא צריך לעבוד ולא לעשות צבא אלה ללמוד כל היום תורה ואחר כך להתחתן ולהשריץ ילדים.
* ליאור   25/09/11 | 11:47
איפה אתה חי?
אלמדובר בבי"ס חרדי או קיצוני, מדובר בבי"ס דתי לאומי שמחנך לאהבת האדם והארץ ולעשיה מעשית בנוסף לחיזוקים הרוחניים. צא מהסרט בנאדם.
* מה נראה לך?   27/09/11 | 16:06
ליאור אנא ממך צפה בתגובתי לדברייך 108
* קים   29/09/11 | 03:55
98. מוניקה חמודה
גם בבית ספר דתי הבת שלך תתקל בילדים שמקללים או מתחצפים וכו...
* יעל   25/09/11 | 11:42
97. הכל שטויות, חינוך בה מהבית.
* נאווה   25/09/11 | 11:41
96. פעם שמעתי
בנות 15 דתיות שלומדות בבית ספר דתי רק לבנות. היה מקרה של 2 בנות שהיו בורחות מבית הספר בהפסקה והולכות להפגש עם 2 נערים בני גילם. ושוכבות איתם ואחר כך חוזרות חזרה ואף אחד לא שם לב לא המורים ולא ההורים. אז הכל שטויות
* מ   25/09/11 | 11:40
זה לא ביה"ס, אלה ההורים והבנות
מה שהן קיבלו מהבית.
* דוסה :)   25/09/11 | 23:43
95. למוניקה כנסי
הילדים שלי לומדים בבית ספר ששייך לרשת ת"לי שזה תגבור לימודי יהדות, אבל, הוא בעצם בית ספר חילוני, הילדים שם גם לומדים ערכים יש דגש לבוש צנוע התנהגות טובה ועוד ועוד, וגם הילדים יש להם פייסבוק ואייפון והם אוהבים מותגים אין בזה דבר רע שזה לא עובר את הגבול והילדים לומדים איך להזהר ולשמור על עצמם וכמובן שההורים עם יד על הדופק. גם ילדים שלומדים בבית ספר דתי חשופים לדברים אלו לא פעם נתקלתי בילדים שלומדים בבתי ספר דתיים והפה שלהם מלוכלך, והם מתנהגים ממש רע כשהם הולכים ברחוב עם החברים שלהם וההורים והמורים אינם לצידם.
* ליאת   25/09/11 | 11:36
94. את מבלבלת את הילדה! בבית משהו אחד ובבית ספר משהו אחר...
אני ממש לא מסכימה עם השיטה שלך...! את ממש מבלבלת את הילדה, בבית ספר הדתי מחנכים לצניעות וללבוד צנוע ובבית היא רואה את אמא שלה עם חולצות צמודות, גופיות ומכנסיים... מלמים על חשיבות הכיפה ואבא שלה הולך בלי... מלמדים על חשיבות תפילות השחר... ובבית שלה אין... חברות שלה שומרות שבת ואצלכם רואים טלויזיה בשבת ומדליקים אורות... אז אני לא מבינה - למה בחרת להכניס את הילדה הקטנה שלך לקונפליקט הזה???? אם את רוצה להכניס את הילדה לחינוך הדתי - פשוט תחיי ככה גם בבית ואל תבלבלי את הילדה...
* אידי   25/09/11 | 11:22
אנא ראי תגובה 108
* קים   29/09/11 | 03:54
93. מה שמשגע אותי
זה מדוע כל הדברים החיוביים אותם מזכירה הכותבת צריכים לבוא יחד עם החינוך הדתי? למעט התפילות, אין שום סיבה שחינוך לערכים, מצפוניות, שמירה על התמימות והילדות וכו' יתלוו רק לחינוך הדתי. למה שם כן ובחינוך החילוני לא?
* לא מבין   25/09/11 | 10:50
92. כל הכבוד!!!
* נורית   25/09/11 | 10:12
91. ובכן...
הפתיחות שלך לבדוק את כל העולמות ולרצות יותר בשביל הילדה שלך היא יפה אך ההסתכלות שלך על העולם החילוני גם כן לוקה בחסר. אם את רואה את העולם החילוני רק כ-פייסבוק, אייפון ומותגים וכשמשהו ריקני וכחסר אופציות אחרות להצעה, נראה שגם כן את לוקה באיזושהי הכללה. איני אומרת שזה לא קיים, אך אני מאמינה שישנן אופציות שונות בחינוך הפורמאלי והלא פורמאלי, לא שאני שוללת את האופציה שבחרת בה. הרצון שלך לפתוח את בתך ולחבר אותה לשורשים הוא דבר ומבורך אך חשוב שלא יהוו מקום של ראייה צרה ומכלילה. במגזרים השונים תופעות שונות של קיצוניות ואובדן ערכים המרחיק אותנו מהעיקר ולכן אם נתרכז בעיקר ובמהות אפשר לראות ולקחת את הטוב ביותר ולאמץ מכל דבר.
* לירון   25/09/11 | 10:01
90. הרבה הורים פוחדים לשלילדהם שוטפים את השכל בבי"ס דתיים
שמחה שבראייה על ערכים כגון אהבת מולדת, לדעת את שורשייך- לא פחדת לשלוח את בתך. אגב, את ילדיי אשלח לבית ספר דתי רק בגלל הקניית הערכים הללו ועוד רבים אחרים
* פילונית   25/09/11 | 10:00
89. עזרה! אבל איך זה מסתדר שהבית חילוני?
אני באותה התלבטות לפני גן עירייה אני מתחזקת בשנים האחרונות אך עדיין אנחנו נוסעים בשבת וזה מרגיש לי בעייתי להכניס למסגרת דתית שהבית עדיין לא ממש שם , איך לומדים בבית ספר דתי ונוסעים בשבת עדיין?אנחנו עושים קידוש, מתפללים כל בוקר אבל עדיין לא ממש שם אז האם המשפחות הדתיות מקבלות את הילדים של החילונים שעדיין לא ממש חזרו בתשובה שלמה? האם הילדים שלהם לא יכולים לנדות בחברה את החילוניים מחשש ? פעם אשת חינוך דתית אמרה שהילדים החילוניים סובלים בשלב מסויים ולפעמים גם מנידוי חברתי.
* אמא מתחזקת    25/09/11 | 09:52
אשת החינוך שדברה איתך היא כנראה לא ממש
בעניין של חינוך.. בני בן הארבע ובתי בת החמש וחצי נמצאים בגן עירייה דתי שמורכב מאוכלוסיה מעורבת של דתיים ומסורתיים (כמוך). ילדים בגיל הזה לא יודעים מה זה נידוי חברתי, זה לא מעניין אותם. ואני עצמי שגדלתי בסביבה מעורבת מעולם לא נתקלתי בנידוי על רקע דתי. בנוסף, ילדים שמגיעים ממשפחות חילוניות יודעים לעשות את ההפרדה, כלומר, הם יודעים שככה עושים בגן ובבית עושים אחרת. ואם הם שואלים שאלות, הכי חשוב לענות בטבעיות ובלי להתבלבל את האמת הפשוטה והכנה. והעניין הכי חשוב בבחירת גן הוא צוות הגן, שיהיה אנושי, חם, אוהב ומקבל בזרועות פתוחות את כל הילדים. לכי לבדוק את הגנים הדתיים באזור שלך ותחליטי לפי צו ליבך וההתרשמות שלך מהצוות החינוכי. בהצלחה!!
* מירב   25/09/11 | 10:43
88. במה מתבטאת החילוניות שלך?
האם את חילונית בכלל? כמי שמגדיר עצמו כחילוני שום דבר בדברייך אינו מצביע על חילוניותך. חילוני בעל הכרה לא היה מגדיר עצמו ככזה במאמר שכולו שיר הלל ל"התחזקות" וסלידה מכל מה שאינו כזה ראה הציטוט הבא מדבריך: "למדנו באמצעות תאיר את המסרים הרוחניים שעומדים מאחריהם. מסרים יפיפיים שגרמו לנו להיות טובים וחכמים יותר. כשחושבים על זה, אפילו עניין ההמתנה בין אכילת בשר לחלב, מאחוריו עומד ערך מובהק של דחיית סיפוקים ומשמעת עצמית." שטויות במסווה של מתיקות. לידיעתך אין סתירה בין חילוניות לחינוך טוב, להיותך אדם שלם וערכי, ואוהב אדם. נהפוך הוא מרבית העוולות והמלחמות מקורם בדת ובאמונה המוחלטת באלוהים ותורתו גם אצלינו וגם אצל אומות העולם.
* sam   25/09/11 | 08:53
ממש לא מסכימה איתך
הדת גורמת לנו להתחזק בטוב שבנו, ואפילו בדברים שלא ידענו עליהם (אתה היית חושב בעצמך על זמן המתנה בין בשר לחלב אם לא היתה קיימת מצוה כזו?) מרבית העוולות והמלחמות מקורם בחוסר כבוד בין איש לרעהו ולא בגלל אמונה באלוקים.
* ממש לא מסכימה איתך   25/09/11 | 23:46
87. עולם הדת זה לא כזה זוהר ונוצץ כמו שחושבים... הייתי שם..כנסו!
גיליתי שיש שם הרבה צביעות ושקרים, קודם כל, לא חובה לקרוא תהלים לפי סדר הימים ולא חובה בכלל לקרוא את התפילות שלפני ואחרי קריאת התהלים, ולא חובה לקרוא את התיקון הכללי, בתנ"ך במקור התהלים מחולק ל-5 ספרים בלבד, אין חלוקה לימים, אין את התפילות שאחרי ולפני קריאת התהלים, תסתכלו בת"נך בספר תהלים ותגלו את זה. חשוב לקרוא רק את הפרקים שמתחברים אליהם, לא קוראים תהלים מאילוץ. בקשר לטהרת המשפחה בספר ויקרא כתוב שאישה מהיום הראשון למחזור צריכה לחכות 7 ימים, גם אם המחזור נימשך 6 ימים, כדאי לחכות 7 ימים, כי כשהחזור מסתיים אזור צוואר הרחם עדיין רגיש והתורה מצווה 7 ימים בלבד, אחרי 7 ימים מותר לאישה לקיים יחסי אישות (יחסי מין), זה גם פחות כואב. ..."שבעת ימים תהיה בנדתה"! כל הבולשיט על הפסק הטהרה וספירה של 7 ימים נקיים שאחרי המחזור והטבילה במקווה זה המצאה של יהודים רבניים שקוראים לעצמם "חכמים", תיזהרו שמירה של 7 ימים נקיים גורם לעקרות הלכתית, האישה מפספסת את הביוץ בגלל הטבילה וצריכה לדחות את הביוץ עם כדורים שעלולים לסכן את הבריאות שלה (שבץ מוחי, סרטן השד וסרטן השחלות) ד"ר דניאל רוזנק גינגולוק דתי מירושלים כתב מאמרים ואמר לחזור לדין תורה, ספירה של 7 ימים בלבד, והוא כתב בעצמו שמהניסיון שלו הרבה חילוניות ומסורתיות הפסיקו את הפסק הטהרה ואת ספירת 7 הימים הנקיים, והרבה דתיות בגלל שעושות הפסק טהרה סתם פוצעות את עצמן ומדממות בתקופת 7 הנקיים כשהן לא במחזור! מסוכן לאהוב יותר מדי את הדת, מספיק לכבד אותה, כמו שאומרים כבדהו וחשדהו!
* מישהי   25/09/11 | 08:45
אל תצחיקי אותי טוב?
אף אחד לא מכריח אותך לקרוא תהילים בכלל קל וחומר שלא לפי הסדר! בקשר לשמירת השבעה נקיים- אנחנו לא שומרונים ולא עושים רק את מה שכתוב בתורה שבכתב ! בינתיים מי שפרים ומתרבים (בלי עין הרע בן-פורת-יוסף) אלו החרדים לדבר ה' ששומרים 7 נקיים! ובקשר לבדיקות עם הבדים שכתבת שהנשים פוצעות את עצמן (?!) מאיפה הבאת את זה? למה מה אנחנו חורנים? את הבדיקה עושים בעדינות, ואישה שרואה כתמים עושה רק את שלושת הבדיקות ההכרחיות! אז תפסיקי לבלבל ת'שכל טוב??
* דתיה   25/09/11 | 20:42
מעולם לא הכריחו אותי...
להפך,כשלא רציתי וכשלא התחברתי זה היה בסדר גמור מבחינת המורים והם כיבדו את החלטתי ולבסוף זה בא מרצוני. חוץ מזה שיש משהו מאוד יפה ומזדהה בלקרוא פרק תהילים בכל יום עבור כל חולי ישראל,השבויים והחיילים.
* טלי   25/09/11 | 21:46
וואי, אני בשוק
את ממש קטנונית! רק בגלל חלוקת ספרי תהילים את אומרת שהדת היא צבועה ושקרית?! נו, באמת! וכמו שאמרה זו שלפני, אנחנו לא שומרונים. לו היינו עושים רק מה שכתוב בתורה שבכתב היינו תוכיים קטנים, וזה לא מה שאנחנו אמורים להיות. ואת טוענת שהרבנים קוראים לעצמם "חכמים". שאלה: את חושבת שאת חכמה יותר מהם שאת מזלזלת בכבודם?
* דוסה :)   25/09/11 | 23:50
86. מאושרים מההחלטה
אנו הורים חילוניים , שחשובה לנו ההכרה במסורת היהודית, שלחנו את ביתנו לביה"ס "מעין חיים ושלום באשקלון" השנה היא נכנסה לכיתה ב' , אנו מאושרים, מהיחס החם והמשפחתי, הרמה הלימודית הגבוהה, והאוירה הטובה, הכיתות קטנות, והילדה מקבלת יחס של נסיכה אמיתי,
* הורים אוהבים   25/09/11 | 07:54
85. מקסים מקסים מקסים!!!
* חיים בועז   25/09/11 | 07:38
84. החלטה שגויה. חינוך לאומני וצר עין, לא פלוראליסטי
לא החלטה נבונה ותחשבי על הבידוד החברתי שיגיע לביתך ועל היום בו תגלה את הצד השני בגיל עשרה.
*  בונה   25/09/11 | 03:16
זה לא נכון. ברוב בתי הספר היסודיים הדתיים אין הפרדה בין בנים לבנות
* דנה   25/09/11 | 11:16
ועוד תוספת:
וההפרדה בין בנים לבנות שנעשית בחטיבה ובתיכון- מאד מומלצת והלוואי וגם חילונים יאמצו אותה. היא מאפשרת לתלמידים להתרכז בלימודים ולא בתככים על רקע "היא אוהבת אותו והוא הוא אוהב אותה וכו'", היא מונעת את המוטיבציה לבוא עם בגדים חשופים ולא מכובדים ובסה"כ יוצרת אווירה של טוהר ואחווה של חברים/חברות. מנסיון. הייתי גם במסגרת כזו וגם במסגרת כזו.
* דנה    25/09/11 | 11:18
מצד אחד זה נכון בקשר למחשופים...
מצד שני כל הקטע של "הוא אוהב אותה" דווקא יכול להיות בריא וזה חלק מגיל ההתבגרות...
* אני   25/09/11 | 17:57
בריא?למה?
חוסר צניעות פוגע בגוף ובנפש ומשאיר צלקות לכל החיים שיכולים גם לפגוע קשות הקשר הזוגי האמיתי-בנישואין ובמשפחה שצריך לבנות אח"כ.הרי כמה פסיכולוגים צריך כדי לתקן פגיעה מינית?אז להביא את זה עצמם(שזה עצמו רק יגביר את הבושה והאשמה)?להרוס את הזכות להגיע לחתונה טהורים ומכובדים ולפגוע בקשר עם בן/בת הזוג שאמורים לחיות איתו כל החיים..רק בשביל "הריגושים"וההתנסות הגסה והלא בוגרת.
* מאמינה שמחה   26/09/11 | 12:50
83. ללכת למקום שהלב שקט.
אני מאמינה שחינוך דתי זה הכי טוב שאני יכולה להעניק לילדי.. אבל כל אחד ואיפה שהוא מוצא לנכון. שנה טובה!
* חן   25/09/11 | 01:12
82. איזה יופי!
* אהבתי   25/09/11 | 01:04
81. מה זה משנה ?!
ממש חבל כל המריבה שנוצרת כאן , זה לא משנה אם אתה חילוני או דתי ?! למה אתם תוקפים אחד את השני ? אתם עושים יותר מידי הכללות . למשל כשאמרתם שלחילונים אכפת רק מפייס , אייפון וכו' .. - אז מה ? ! גם דתיים מתלהבים מזה . אי אפשר להיות מושלם ... אני חזרתי בתשובה בכיתה ו' ביחד עם ההורים שלי , ואחי החליטו להישאר חילוניים . ואחי למדו בבית ספר חילוני ברמה גבוהה ביותר ..
* ליאור   25/09/11 | 00:25
כי הכותבת מכלילה בעצמה
לכתוב שאין ערכים אצל חילונים זו שטות גמורה. זה שהיא אוהבת את הדת אז אחלה, שתתחרד בעצמה. אבל להגיד שאין ערכים זה עוול אחד גדול. היא במחי יד מחקה עשרות הוגים ופילוסופים חילוניים.
* למה?   25/09/11 | 05:56
80. ישר כוח!! ריגשת אותי!!!
בתןך ול הציניות נקוד של אור... :)
* !!!!   25/09/11 | 00:05
79. יישר כח!!!
* ורד   24/09/11 | 21:58
78. מוניקה יקרה
מדהימה שלי!!! רק אנשים מיוחדים כמוך מסוגלים להגיע לרמות כאלו גבוהות של רוחניות והתבוננות.אין יותר אמיתי מלשמוע את זה ממך ובדיוק כמו שאת יודעת הצלחת לרגש אותי. אני שמחה בישבילך בשביל תאירוש ובשביל כל המשפה שהלכת עם הלב והכנסת שמחה מסוג אחר למשפחה המדהימה שלך . אוהבת אותך יקרה!!!
* שחר רונית   24/09/11 | 20:18
77. גיליתי שבעלי ניהל קשר עם אישה דתיה מאור עקיבא.
מאז הבנתי שהכל צביעות.
* חסויה   24/09/11 | 19:47
מה קשור בין מחט לת חת
* עדי   24/09/11 | 21:01
לעדי- את צרת מוח תביני לפני שאת מגיבה.
האישה סיכמה במשפט על העולם הדתי, אישה דתיה מתלבשת צנוע במטרה לא לפתות גברים, ופה מדובר במקרה חמור של ניהול קשר עם גבר נשוי, אז זו לא צביעות, גם דתיה וגם הורסת משפחות, הרי הם לומדים תורה בשביל להיות אנשים טובים ובעלי ערכים , ואיזו ערכים בדיוק יש לאותה אישה הדתיה שמנהלת קשר עם גבר נשוי.
* שרון.   25/09/11 | 07:54
ברור! אז האישה הזו לא דתייה באמת.
דתייה אמיתית הייתה מתרחקת מקשר כזה כמו מאש. האשה הזו במקרה חיה בקהילה דתית. אבל אין ספק שאי אפשר לקרוא לה דתייה אם זה מה שהיא עושה.
* חן   25/09/11 | 11:20
לגבי בעלך
אמנם זה מעורר שאלה חזקה -איך יתכן שמישהי ששומרת מצוות בקשר עם אדם נשוי. את צודקת בתחושה שלך שזה היה לא תקין ולא ראוי וודאי לא משקף התנהגות של אשה עם יראת השם אני בטוחה שגם את יודעת בליבך שאחת כזאת לא מייצגת את כל שומרות הדת. ולעומתה רוב שומרות הדת לא יפלו למקום כ"כ נמוך. בהצלחה עם הבעל. שנה טובה !
* גילה   25/09/11 | 07:54
ברור, מה חשבת שהן תלית שכולה תכלת"
* מירי   25/09/11 | 11:37
יש בקהילה הזו של הדתיים המסורתיים הרבה אפלות.
אני גם שמעתי על מיקרים של נשים דתיות שכלפי חוץ מתנהלות כמו דתיות מתלבשות צנוע, הולכות לבית הכנסת, ומה שמתחולל להם במוח זה אלוהים ישמור, אז למה כל הצביעות הזו, בסוף כל אחד חי עם האמת שלו, אבל להם יש שיטה של הכחשה, בזכות התורה הכל נסלח.
* אבי.   25/09/11 | 13:20
כל השנה חוטאים, ויש את יום הכיפור לכפר על החטאים.
" דרך ארץ קדמה לתורה" לא כל מי ששומר שבת ולומד תורה, הוא בהכרח צדיק ודתי, אני מכירה הרבה חילונים בעלי ערכים, וזה הכי חשוב.
* רונית   25/09/11 | 15:10
אוהו, איזו הכללה!
למה, את חושבת שיום כיפור מכפר אוטומט? טעות בידייך! על חטאים שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר עד שיפייס החוטא את חברו! [אא"כ החבר עקשן ואחרי 3 פעמים שביקש החוטא את סליחתו מול 3 עדים לא סלח, העוון עליו] וגם על החטאים שבין אדם לקב"ה יום הכיפורים אינו מכפר אם החוטא לא חוזר בתשובה שלמה.
* דוסה :)   25/09/11 | 23:53
לדוסה מה את עושה באתרי אינטרנט.
* רון.   26/09/11 | 15:57
76. 72,74 לא אשמתנו שגדלתם בבית מוסלמי..
* תמי   24/09/11 | 18:30
75. מצטערת ששלחתי את הילדה שלי לבי"הס דתי.
בבתי ספר דתיים יש כפייה דתית וצביעות, ושחיתויות מצידם של הנהלת בתי הספר והמורות.
* אשדודית.   24/09/11 | 17:02
והאלימות גם חוגגת שם.
במקום להתמקד באלימות, מתמקדים בחצאיות של הבנות.
* אבא מאשדוד.   24/09/11 | 23:11
נכון מאוד.
* ש   25/09/11 | 11:43
לא נכון
אני נאלצת להגיד לך שאני ממש ממש לא מסכימה איתך ! אני לומדת בכפר הנוער הדתי כבר שנה שניה ברציפות, ושום כפייה דתית, צביעות ושחיתות. מנהלי ומורי בית הספר מאמינים בילדים, משקיעים בנו ונותנים את הנשמה. כמו כן, יש להבדיל בין כפייה דתית לבין לכבד את המוסד שבו אני נמצאת. אני מגיעה בית חילוני לכל דבר והולכת עם שורטים וגופיות אבל כשאני מגיעה לבית הספר אני מקפידה להתלבש בהתאם ( חולצה באורך המתאים וחצאית מתחת לברך ) . זה לא נורא בכלל ואפילו נחמד ! ואני רוצה להוסיף - שלמרות שהבצפר שלי מגוון מאוד, החל מרוסים, בני שבט מנשה, אתיופים, צברים, דתיים וחילוניים כולם, אבל כולם יודעים להעריך לכבד ולאהוב. בלי מכות, בלי העלבות, בלי אלימות פיזית ומילולית באחד. כמו שנאמר, דרך ארץ קדמה לתורה !
* חילונית בבית ספר דתי    25/09/11 | 21:57
74. גברתי היקרה - בדתות אין בכלל ערכים
גברתי היקרה - את לא חילונית. מי שקורא להיסטוריה הרחוקה של "אבותינו" ערכים - הוא לא חילוני. מי שחושב ש"הסיפורים" על אלוהים, על הבריאה ועל האבות ה"רוחניים" של שלושת הדתות - קשורים איך שהוא לערכים - אז הוא לא רק טועה...הוא בעיקר לא חילוני. ערכים עבור חילוני - זה אהבת האדם - ולא אהבת אלוהים - שאין הוכחה בכלל שהוא קיים. ערכים עבורי זה אהבת הטבע, אהבת בעלי-חיים. ערכים - זה לאהוב - ולא להילחם. אין שום ערכים במלחמות שכופות עלי החילוני - שלושת הדתות: היהדות, הנצרות והאיסלם. בשלושת הדתות האלה - גברתי היקרה - אין בכלל ערכים....
* איציק - חילוני אמיתי   24/09/11 | 16:14
איציק היקר
אני מקווה שאתה מבין מה אתה אומר ואתה באמת יודע מה היא דת כי זה לא נראה ככה. וחילונות היא לא אתאיזם, היא פשוט דרך חיים שאינה דתית. דת היא לא אהבת האל נטו, היא בעיקרה בעצם אהבת האדם (ביהדות לפחות). רוב המצוות בעשרת הדיברות הם בין אדם לחברו, לא לאל. היהדות היא ההבנה שהעולם שלנו יכול להתקיים רק אם יהיה לנו אכפת אחד מהשני, שנבראנו לא כדי לריב ולהסתכסך. דווקא אהבת האל, מלמדת אותך שאפשר לאהוב גם אם זה נראה לך חד צדדי, ומלמדת אותך אהבה אמיתית ועמוקה. מציעה לך ללמוד ולשמוע הרצאה בנושא יהדות לפני שאתה רושם דברים כאלה. אני בטוחה שלא תצא נפסד. (וזה במטרה שהראיה שלך של דת תהיה יותר רחבה ונכונה).
* אחת   24/09/11 | 23:42
כנראה שאת לא קראת התנ"ך
כל התנ"ך מלא שנאה, קנאה מלחמות - טבח ועוד. יחסנו עם האלוהים לגמרי מגוחכים על כל דבר - הוא העניש את העם היהודי. טוב מעולם לא קיבלנו ממנו. האלוהים היהודי התגלה כאכזרי, עצבני שטוב רק בדבר אחד: הרג והקס. הרי אם הוא כל-כך גדול---למה הוא לא משמיד את הרוע בעולם? למה הוא לא משפר את "היצירה" שלו? זה כל-כך טיפשי להאמין שיש אלוהים אחד - והוא נותן לשלוש הדתות "לריב" על אהבתו - ולשפוך כל-כך הרבה דם בשמו ולמען אהבתו. אז או שהוא לא באמת קיים או שהוא לגמרי לא טוב. כך או כך אין שום ערכים בתנ"ך, בברית החדשה או בקוראן שלושה ספרים שמטיפים איך לדכא את הדת של האחר.
* איציק - חילוני אמיתי   25/09/11 | 10:48
טוב מאלוקים מעולם לא קיבלנו?!?!
תגיד תודה שהוא ברא אותך בכלל! הוא חייב לך משהו?! אם אלוקים היה עצבני כבר מזמן היינו כולנו בתוך קברים מרוב כל החטאים שאנחנו עושים. למה אלוקים לא משמיד את הרוע בעולם? כדי שלא נקבל את כל הטוב בכפית זהב לפה. אנחנו צריכים לעבוד על מנת להעצים את הטוב שבתוכנו, ואם לא היה את הרוע לא היינו מנסים להתגבר עליו כדי לחזק את הטוב. היהדות מעולם לא דיכאה את דת האחר, ואתה יודע מה? היא גם לא מיסיונרית כמו הנצרות (לא בעד גרים כלל לכתחילה), ולא אלימה והרסנית כמו האסלאם (תספור כמה מחבלים יהודיים יש לעומת מחבלים מוסלמים)!
* וואו   25/09/11 | 23:58
חחחחח...
* אתה מגוחך לחלוטין!!   25/09/11 | 07:54
יישר כח על דברייך אבל..
שכחת להזכיר את כל הרצח עם שיש בתורה ואת כל דיני המוות על חילול שבת, מין, בן סורר ומורה, שינאת והפליית הגוי, ועוד הרבה דברים "מוסריים" אחרים בכל מקרה יישר כח.
* ג'ימי   25/09/11 | 07:54
73. היסודי שלי עשה את כול מה שכתוב פה
חוץ מלהתפלל, וזה היה במסגרת חילונית. רק שאצלנו אם הם נכנסו לקטע דתי, מישהו סבל. חברה שלי סבלה מילדים שהציקו לה על זה שהיא אכלה סנוויץ' עם גבינה צהובה ואחרי זה פסטרמה, והמורה הצדיקה את הילדים במקום ללמד אותם שכול אחד והבחירה שלו. מעניין עד כמה הם באמת מלמדים אותם לאהוב את האחר, או שהכול זה "בכאילו".
* ...   24/09/11 | 15:41
72. ממש ערכים בטור אחד שלמד בבית ספר ממלכתי דתי
אני אומר לכם שכל הדת הזו זה צביעות, רובן שם בחורות זולות שלא יהססו לשכב עם כל גבר.
* אחד שלמד רוב חייב בבית ספר דתי   24/09/11 | 12:03
אתה כנראה מדבר על החרדיות
שכפו עליהן את הדת בלי לשאול אותם אם טוב להן. וזה לא רק בדת. אם תכפה משהו על מישהו הוא דווקא יעשה את ההפך. אני כל החיים שלי גדלתי רק עם בנות בכיתה וכל אחת היתה בחורה טובה ושמורה מבית טוב. וכן גם לנו היתה את האחת הזאת שלא היתה בתולה ושהיתה עושה דברים שהיו נראים לנו רחוקים מאוד מאיתנו. לכל השאר זה לא קרץ...
* רחלי   24/09/11 | 13:45
אם את לא באה מהמגזר החרדי אז אל תדברי
מכל מגזר בחורה שלא טוב לה עם עצמה ואין לה מספיק בטחון לדעת ולהבין שהיא שווה משהו.היא תזרוק את עצמה על כל גבר שרק יזדמן וזה ממש לא קשור מאיזה מגזר היא באה.והבנות החרדיות זה נכון שיש אולי אחוז מהם שעושה דברים כי כפו עליהן ואף אחד לא הסביר להם כלום ואף פעם על דת.אבל רב המגזר - האנשים הנורמלים הבנות החרדיות שמורות ברמב כזאת שהם יודעות מה הערך שלהם ולא כי אסור להם להיות עם בנים וכל מה שאתם מערבבים את עצמכם לחשוב.ומי שמחפש כל הזמן דפקטים במגזר אחר אולי יפתח את העיניים שלו ונסה לראות למה זה ככ' מציק לא אם ממילא הוא לא שייך..ואין מה לעשות זה החיים יש בעולם אנשים נורמלי ואנשים בעיתיים ושתי הסוגים הללו מתפרסים על פני כל המגזרים הקיימים.
rvrvrv   25/09/11 | 07:54
למד בבי"ס דתי וכותב עם שגיאות כתיב
כמה מפתיע!!!!! כל מה שהם עושים בבתי הספר הדתיים זה ללמד תורה ומכניסים לילדים שטויות לראש במקום ללמד אותם מתמטיקה, אנגלית ושאר המקצועות החשובים. עוד כמה שנים גם הבת שלך תכתוב: "בטור מי שלמדה בבי"ס דתי". תתכונני.
* הוכחה!   25/09/11 | 22:04
הצחקת אותי
לידיעתך, אני דתיה מהבית ולומדת בבי"ס דתי, ושם אני ב-5 יח' מתמטיקה ו-7 יח' אנגלית (5 ועוד 2 תרגום), עושה מגמת ביולוגיה ומגמת ציור ופיסול ולומדת המון מקצועות קודש. אז כשתראה את כל הבנות הדתיות הגאונות שלומדות בבתי ספר דתיים איכותיים, תלמד לא להכליל.
* חה!   26/09/11 | 00:01
71. חינוך דתי
מוניקה אחותי היקרה וחברתי הטובה,רק אנחנו יודעות כמה זכינו...ישר כח על הכתבה רגשת אותי מאוד ושמחתי על כך שיש לי את הזכות להרגיש כמוך!
mikagu   24/09/11 | 09:43
70. רק אצל הציבור הדתי-לאומי הציונות לא מתה!
הציבור היחידי שיישובה של א"י וחינוך דתי וציוני הם לא מילה גסה, אלא דרך חיים ומפעל חיים. כל הכבוד לציבור הדתי ולמתנחלים. בזכותכם באמת עוד לא אבדה תקוותנו.
* חילוני   24/09/11 | 09:34
69. ודעתי כתלמידה לשעבר מעורבת :
למדתי בבי"ס דתי לאומי בר"ג , אך הורי ניהלו בית חילוני לכל דבר אני רואה יתרונות וחסרונות בהחלטתך. יתרונות: כיתות קטנות יותר לרוב מורות נגישות יותר רגשית ערכים מעט שונים - רק בכיתות הנמוכות!! חסרונות: ילדתך תמיד תהיה חריגה בעיני המורים , וזה יחמיר עם השנים כנראה ילדתך תמיד תהיה חריגה בעיני הילדים וגם זה יחמיר עם השנים בגיל 12 בערך , כל מה שאתה מדברת עליו עכשיו פשוט יעלם. הבנות מלאות בהרומונים ולא משנה באיזו מסגרת הן כמובן שגם הבנים נכון הוא שהיא אולי תזכור להעריך כל יום שהיא חיה (אני יודעת שאני בהחלט מעריכה וחריגה בכך בבמשפחתי) , אבל זה בערך היתרון היחיד . יתכן שדנת אותה לחיי בדידות שבהן היא אאוטסיידרית מכאן ומכאן אין לי עצה טובה לצערי. זו נבלה וזו טרפה (החינוך הדתי לעומת החילוני) אולי רק בי"ס פרטי ... - אני חיה בחו"ל כבר שנים וילדי הולכים לביס חצי פרטי.
* אמא ל3   23/09/11 | 23:09
חינוך דתי
אני חושבת שאת טועה בגדול, אם הילדה מאושרת וטוב לה אני לא חושבת שיהיו השלכות שליליות לגבי העתיד להיפך, אני חושבת שילדה כזו בעתיד תודה להוריה על האפשרות שנתנו לה כלים לבחור בעתיד את דרכה, זה שאת מרגישה כך זה בפירוש בגלל שההורים שלך הם שהכניסו אותך למצב שאת נמצאת בו היום כאילו לא שייכת לא לכאן ולא לכאן ואני מאד מצטערת בשבילך.
* yael   24/09/11 | 09:14
68. חינוך דתי (ואמיתי, יש מלא חארטות) זה החינוך הטוב ביותר
נתחיל בכך שאני אדם מסורתי ומאמין ותמיד בכול מקום כמעט הייתי בעד הדתיים והחרידים, אז אחרי הגילוי הנאות נספר את העיקר: עזבו את לימודי התורה ועזבו את מה שקשור לזה, בבית ספר דתי אתה מקבל ערכים מצויינים ומלמדים אותך להיות בנאדם...אתאיסטים וגם חילונים יוכלים לשלוח שם את ילדהם ולהזכיר להם כול יום שאין להקשיב ללימודי התורה שם מכיוון שזה נוגד את השקפת עולמם, אך הערכים שזה יקנה לילד יהיו שווים הרבה בבגרותו, אותם ערכים שלא יקבל ממערכת החינוך החלשה במגזר הציבורי (המורים עצמם אולי מלמדים טוב, אך מה שהיה דרוש פעם למורה אין כיום, יכולת ההרתעה של המורה נמצאת בתחית ואין לו ממש כלים להתמודד עם הבעיות שרובם גם באים מבית, בנוסף לכך שאינו יודע ברוב הפעמים להתמודד עם כך)בית ספר דתי (ושוב פעם, אמיתי) הוא חינוך מצויין עם משמעת מדרגה ראשונה, שם הבנים שלכם לא יצטרכו מותגים או לעשות דברים כאלו ואחרים כדי להתקבל בחברה, שם ילדים בני 12 לא יצאו בלילות ויחזרו ב1 בלילה כאשר הם שתויים ושככול שגילם עולה כך השעה שהם חוזרים הביתה תעלה. ובקיצור, מה שאולי הכי חשוב שם - הכול נטול פוזות, הפוזות שהפתח אצל ילדנו אלו הם הדברים שגורמים להם לעשות דברים מסוכנים ולהתנכל יותר לסביבתם.
* סתם אחד   23/09/11 | 23:02
אין מותגים אצל הדתיים? הצחקתני!
רק על האתרוגים והלולבים הם תוקעים מחירים וכל אחד משוויץ עד כמה איכותי האתרוג שלו. ובגדים אין? סליחה, מתי בפעם האחרונה ביקרת בבית כנסת וחזית בתצוגת האופנה של הגברים והנשים.. ולא נדבר על תשלום הכסף בעד מקומות טובים בבית הכנסת. אז פוזה יש גם אצל דתיים וחרדים ולא כולם חיים בצנעה וחברים זה לזה ומכבדים את כולם. שלא נדבר על הגזענות שרצה בבתי הספר הדתיים כלפי אתיופים, מזרחיים וכלפי בני דודנו.
* נו באמת    25/09/11 | 05:49
67. חינוך לערכים
האם בית-ספר החליף את הבית? חינוך לערכים בא מהבית. יש בתי ספר חילונים רבים חלקם טובים וחלקם לא. אני מאמינה שהמצב אותו הדבר בבתי ספר דתיים. אני מכירה לא מעט בתי ספר דתיים שהאייפוד ,הלבוש והנעליים הממותגות חשובים לילדים כמו בבית-הספר החילוני. אף בית-ספר לא מחליף את החינוך שהילד צריך לקבל בבית.
vered704   23/09/11 | 22:14
66. אבל מוניקה, מה קורה בבית?
גם אני חילונית והייתי מאוד רוצה לשלוח את ילדי לחינוך דתי-ממלכתי, בדיוק מהסיבות האלו (ערכיות, מידות טובות). אבל אני פוחדת שהילדים יפתחו זהות מבולבלת כי אורח החיים שלנו כמשפחה חילוני מאוד. איך תאיר מסתדרת עם זה?
* מיכל   23/09/11 | 21:59
תשובה למיכל
תאיר מסתדרת יפה מאוד. היא מבינה ומקבלת שיש שוני. ניתן להיות דתי יותר ודתי פחות. יש לה חברות גם חילוניות לחלוטין וגם דתיות. בבית הספר היא מכבדת ולוקחת חלק פעיל בפעילויות ובמצוות המדוברות. ובבית היא מקיימת את הדברים שאנחנו כמשפחה בחרנו לקיים, מנהגים שאנו מאמינים שתורמים לנו כבני אדם. אני מציעה לך כמו שעשיתי אני, לבדוק מסגרת של בית ספר דתי עם אני מאמין פתוח, שאינה מבדילה בין חילונים לדתיים ומטרתה העיקרית היא ללמד ערכים ושורשי יהדות. מסגרת דתית אך מעורבת בתוכה. והכי חשוב, שיהיה בהצלחה.
* מוניקה חסון   24/09/11 | 15:41
אין עלייך באמת האמיתית
* מוניקה את ענקית   25/09/11 | 01:22
65. מאוכזבת
גם אני למדתי בבי״ס דתי אך היום אני חיה כחילונית ואני רוצה להודות שאין כמו החינוך הדתי ומאוד התלבטתי ורציתי שהבת שלי תלמד בביס דתי אך מסתבר שבגלל שאין הרבה ילדים שנרשמים לביס הדתי הוא נשאר בעדיפות אחרונה והמועצה לא משקיעה בו אז הרמה באמת ירודה וחבל... כי מאוד הייתי רוצה....
* בתאל   23/09/11 | 20:58
את יכולה לשלוח אותה לבי"ס דתי בעיר אחרת
קצת טרחה, אני מודה, אבל אולי זה דווקא משתלם.
* דוסה :)   26/09/11 | 00:02
64. לימדתי בבתי ממלכתיים דתיים ואחד חרדי
אני בחורה חילונית, ובמסגרת הצבא לימדתי ילדים בשלושה בתי ספר דתיים. אני יכולה לומר שהגזענות שם חגגה כלפי העולים החדשים, האלימות היתה רבה ורמת החינוך היתה נוראית. העיקר שהרב בכל בית ספר בישיבות כל יום היה מלכלך על החינוך החילוני. מדובר בשלושה בתי ספר, אחד במושב ליד בית שמש. אחד בירושלים ואחד במבשרת ציון. בבית הספר בירושלים, שהינו לבנות בלבד, בתום היום הילדות היו מורידות את החצאיות הארוכות ומתחת התגלו מכנסים קצרצרים עם חוטיני מבצבץ. בשיעורי מחשבים תפסתי אותן מדברים בצ'טים תחת שמות כמו "חמה בלילה" ולוהטת 12. יכול מאוד להיות שמצאת בית ספר טוב, אבל מהנסיון שלי בבתי הספר הדתיים, לא פלא שרבים מהם יוצאים אנשים כ"כ לא מחונכים! בחיים לא אשלח את הילדים שלי לבתי ספר גרועים, שיש בהם אלימות, גזענות , חוסר חינוך ורמה נמוכה...
* מנסיון אישי   23/09/11 | 20:25
ייתכן שאם לא היית מלמדת שם הילדים היו יותר מוצלחים
משום מה יש לי הרגשה שאת החילונית הגעת לבתי הספר הדתיים עם דיעות קדומות שלא כ"כ התחשק לך לשנות אותן. יש הבדל בין החינוך החרדי העצמאי לבין החינוך הממלכתי דתי. בבית ספר ממלכתי דתי יש מורים ולא רבנים. יש מורים לתנ"ך בוגרי החוג לתנ"ך באוניברסיטה ולפעמים אף המורים עצמם חילוניים. אין חברה שהיא 100% טובה או רעה. ככלל בכל חברה יש יוצאים מהכלל, והכלל הוא שרוב הפשע העברייני מגיע מהחברה החילונית. בבתי הספר הדתיים אפילו לא צריך לבדוק את התלמידים אם הגיעו עם סכינים בכיסים. גם בחברה הדתית יש פשיעה ויש סמים, אך מתוך הכלל הם מהווים אחוז קטן. רעיון טוב הוא לעשות זרם חינוך ממלכתי שיהיה שילוב של החילוני והדתי לאומי. כחילוני איני מייעד את ילדיי להיות רבנים אך בכ"ז הייתי רוצה שיידעו על יהדות. שלא ילמדו גמרא במתכונת ישיבתית אך טוב שייחשפו למשל למשפט העברי שהוא די מעניין, וצודק מהמשפט הנהוג היום, בו מכניסים לכלא אדם לכמה שנים על בסיס עדות של עד מדינה מפוקפק שהוא למעשה עבריין שקיבל חסינות. באשר למאמר עצמו: בתפיסתי זה די עוול לשלוח ילד לבית ספר שמלמד על הגהינום ועולם הבא ואח"כ לאכול בבית אוכל לא כשר או לחלל שבת. אי אפשר "לרקוד על כל החתונות". אי אפשר לשלוח אותו לבית ספר דתי שילמדו אותו על דת ואח"כ לומר לו בבית תשכח מה שלמדת בבית ספר כי אנחנו חילוניים. הפיתרון הוא זרם חינוך נוסף שיהיה חינוך משולב של החינוך הממלכתי והממלכתי דתי.
* יש מצב שכחילונית הגעת עם דעות קדומות מקובעות?!   23/09/11 | 22:42
מה שאת מתארת זה נמצא בכול בית ספר חילוני ממוצע
ועל כן כנראה שהתלבטת. אנא הבדילי בין בתי ספר אמיתיים לבין כאלו שנפתחו רק למטרות רווח, בסה''כ הדברים האלו אסורים על אורח החיים הדתי ומה שאת אומרת נשמע לא מציאותי, אם כי היו דברים מעולם.
* סתם אחד   23/09/11 | 23:04
ושוב פעם... מתנשאים...
* 123   24/09/11 | 15:41
63. חינוך דתי
עשית טוב לך ולבתך, בתור אמא לשלושה שלמדה בבית ספר דתי אני יכולה לומר שזה הדבר הכי טוב שההורים שלי יכלו לתת לי לכל החיים, יש לי זכרונות מדהימים מחוגים וחברים ותמימות כזו מתוקה, היום בנותי לומדות בבית ספר פרטי יהודי בחול ואני רוצה לומר לכם בכנות שלעומת החינוך בישראל אני מאד מרוצה פה אבל ביחס למה שאני קיבלתי כשהייתי ילדה בבית ספרי עדיין אין מה להשוות, אני מציעה לכל אמא שיש לה בנות אם היא לא רוצה בעתיד בעיות חינוך קשות עם ילדיה שתעשה להם ולה טובה שתשלח אותם לבית ספר דתית- מה רע הרי בסופו של דבר כולנו יהודים וחבל לאבד את הזהות שלנו
* yael   23/09/11 | 20:24
62. מסכימה עם כל מילה
מאחר שאני ומשפחתי מתגוררים בניו יורק בעלי התעקש שילדיינו ילמדו בבית ספר דתיים בזמנו לי זה לא היה חשוב כל כך אבל היום אני מאושרת על הבחירה הטובה ועל התוצאות. ילדיי למדו יהדות ויחד עם זאת כל השאר קיבלו ערכיים ודרך ארץ מומלץ
* ענת   23/09/11 | 20:15
61. החינוך הדתי והחרדי
בתור חילונייה בהווה וכמי שהתחנכה בבתי ספר חרדי אני יכולה להגיד לכם בפה מלא שאין על החינוך הדתי אם זה החינוך לערכים והחינוך לאהבת אדם סבלנות וסובלנות ודברים שנשארים איתך לתמיד .... לא ידעתי מה זה סקס ומה זה סמים וזה ממש לא חסר לי מומלץ בחום למי שרוצה בטובת ילדיו .....
* תהילה   23/09/11 | 19:57
60. בתור אחת שלמדה בחינוך ממלכתי-דתי
אני לא מתחרטת לרגע (!!!) על כך שלמדתי בממ"ד. כואב לי לראות איך בתי הספר הדתיים מתמעטים ובתי הספר נהיים קיצוניים יותר ויותר (לשני הצדדים). בממ"ד למדתי מהי אהבת הארץ, אהבת האדם, כבוד, הדדיות, עזרה לזולת ועוד דברים שאני בטוחה שלא ניתן למצוא באותה הרמה בבתי ספר חילוניים וחרדיים כאחד. כשעליתי לכיתה ז' (ועברתי לבי"ס חילוני) הייתי בשוק שלא קמים כשמורה/הורה נכנס לכיתה ואומרים לו בוקר טוב. כמו כן, חשוב להבחין בין ממ"ד לחרדי...בממ"ד לומדים אנגלית, ערבית, מתמטיקה עם יתר המקצועות הדתיים.
* מישהי   23/09/11 | 19:08