זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (40 תגובות ב-22 דיונים)
22. ברגע שיהיו המון ״ממזרים״ הרבנות תאבד את כוחה
אם המון אנשים יתחתנו בנישואים רפורמיים אז הילדים שלהם שיהיו ממזרים לפי האורתודוקסים יהיו חייבים להתחתן רפורמית, כי רק ככה הם יוכלו להתחתן חתונה יהודית. ואז סוף סוף לא יהיה כוח לחרדים החשוכים האלה. תורת ישראל חייבת להשתנות ולהתאים לזמן החדש!
* תמשיכו לצפצף על הרבנות!   14/02/13 | 08:24
באמת נראה לך?
במלחמה כזו, אתם אלה שתפסידו. חוק יכול להתאים את עצמו ולהשתנות, אבל דת (אם היא אמתית ונצחית) לא יכולה. אלה חוקים אלוקיים, לא משהו שבני אדם בדו מדעתם. אלוקים, מה לעשות, לא טועה... אורתודוקסים יכולים להתחתן עם מי שבא להם, הרפורמים והממזרים הם המוגבלים. כמה נראה לך מספיק מטומטמים שיכניסו את ילדיהם מרצון לקטגורית פסולי החיתון? הם תמיד יהיו מיעוט, ותמיד יקללו את הוריהם שלא חשבו פעמיים. הניסיון שלך לעודד משהו כל כך נורא, הוא אנוכי ומטומטם. אם יש לך משהו נגד הרבנות, פתור אותו איתה, כי את היהדות אתה לא יכול לנצח. אף אחד לא הצליח במשך 4000 שנה על אף ניסיונות אינספור, אין כל סיבה שכמה חכמולוגים חסרי אחריות במאה ה-21 פתאום יצליחו. אני הצעתי לך "אם אתה לא יכול לנצח את אויבך, תצטרף אליו"...
* סקארלט   14/02/13 | 12:51
אמת
* אמת   06/12/23 | 17:19
21. אני בשוק
טוב עם זה כבר עלה בכנסת וצריך להסביר למה לא , המשיח באמת בדרך. זהו דור שלא ירצה תורה בישראל .... מסכנים אותם אנשים שלא מאמינים , אני מרחם עליהם .
* ניסים    14/02/13 | 08:05
20. לגברת אירה היקרה,
אני לא מבינה את המרמור שלך, נדמה לי שיש כאן קוצר הבנה בסיסי, וודאי בורות שלך בדת בכלל וביהדות בפרט. ראשית, ציינת שאת נוצרייה, אז מה הבעיה בעצם? תתחתני עם נוצרי בכנסייה כמקובל, אם אינני טועה הדבר אפשרי בארץ... אז אולי הבעיה שלך היא שיש לך חבר יהודי והרבנות לא תשתף אתכם פעולה? אם כן, תהיי גלויה, ואנסה להסביר לך מדוע מגוחך לבוא בכזו דרישה. כתבת שהדת שלנו גזענית, לא שמעתי על דת שמחתנת בין שני אנשים שאינם מאותה הדת, הבעיה שלך לא צריכה להיות דתית. אם דת כלשהי תחתן בין שני אנשים שדתם שונה, היא עושה מעצמה צחוק. דת היא מכלול של אמונות, וטקס הנישואים הוא טקס קדוש. מתוקף היות הדברים כאלה, חייב ששני בני הזוג יחלקו אותה אמונה וישתייכו לאותה הדת כדי שהטקס הקדוש הזה יתפוס בהם. את כנראה נוצרייה מאד חילונית אם משהו כל כך בסיסי בדתות אינך מבינה, אם הרבנות תחתן בין גויה ליהודי, במה היא רבנות? היהדות היא מכלול ציוויים אלוהי, את לא יכולה להתאים אותו אלייך, אלא חייבת להתאים עצמך אליו. למה את מצפה בחתונה כזו? אם סתם רק לחיות עם האדם שאת אוהבת, זו מדינה דמוקרטית, אף אחד לא יגיד לך מה לעשות. אבל למה את צריכה את האישור של דת המקום? את אינך יהודייה, לא מגוחך שתתחתני בטקס יהודי? האם את חושבת לפני שאת משמיצה? אני דווקא בעד נישואים אזרחיים, כי הם במילא לא תופסים אז לא אכפת לי מהם. זה לא שהם ישנו משהו מהותי, אתם תמשיכו לעשות מה שבא לכם, רק תוכרו בעיני החוק - לא יודעת למה זה כל כך חשוב לכם, אבל זה כבר עניין שלכם. יהודים (לפחות הדתיים שבהם) מתחתנים כדי להתיר את הקשר בין בחור לבחורה, הדבר ודאי רחוק ממך, אז לא ברור לי מה הצורך שלך בטקס כזה. סתם להתלהם ולהתרעם לא יוביל אותך לשום מקום. שוב לגבי האשמת היהדות בגזענות - מתיש. די עם זה, באמת. אין כאן עניין של גזענות, אלא של צביון ומהות. יהודי הוא מי שנולד יהודי, או שבחר להיות יהודי. את פשוט לא נמצאת באף אחת משני הקטגוריות האלה. למה גם לא לשנייה? כי לפי דרך ההתבטאות המזלזלת שלך כלפי הדת המונותאיסטית הראשונה והעתיקה בעולם, ודאי אינך מבינה או מאמינה בה. ולא מתגיירים כדי להתחתן, זה לא תופס אם הסיבות אינן טהורות ואמוניות, לכן צר לי אבל המסקנות שלך מדבריי צריכות להיות כדלהלן: 1. את גויה וכנראה כך תישארי (לא שיש לי בעיה עם זה, כל עוד לכם אין בעיה איתנו...) 2. גויה ויהודי לא יכולים להתחתן בטקס דתי, ודאי לא יהודי (אלא אם כן אחד מהם עובר לדת של השני, וזה כאמור לא יכול להיות המקרה שלך) 3. היהדות אינה גזענית, היא מקבלת את כולם פחות או יותר, רק באה בדרישות שמעטים מוכנים לעמוד בהם (אלה נקראים גרי צדק, נשמות של יהודים שנולדו גויים). על ההערה המרגיזה על הכסף, הגבתי בטוקבק הקודם, אשמח לשמוע ממך התנצלות על ההאשמה הטיפשית והנבערת. ממליצה לך ללמוד ולהכיר את מה שאת משמיצה, זה יציג אותך באור חיובי יותר. אף אחד כאן לא מנסה לפגוע בך דווקא. בואי אובייקטיבית עם רצון אמתי להבין, וראי זה פלא, הכל יראה לך יפה ונכון יותר...
* סקארלט   14/02/13 | 03:05
יש כאן כמה אי הבנות
ראשית, לאף אחד אין בעיה עם זה שההלכה לא רוצה לערב נישואין. יש לי בעיה עם זה שהנישואין במדינה הן באמצעות הרבנות בלבד. כי זה אומר שציבור שלם של אזרחים לא יכולים להתחתן אחד עם השני, כשהם אזרחים של אותה מדינה (תחשבי על זה שניה - זה הזוי, כאזרח אני לא זכאי לרישום בסיסי במשרד הפנים). ליסוע לקפריסין? זה לא באמת פיתרון - זה משפיל. אני צריך להתחתן במדינה אחרת כדי להתחתן בישראל. ואם אני מעוקל בעיריית ירושלים ויש לי איסור יציאה מהארץ? אני לא יכול להתחתן עם אהובי. אני רוצה שיהיה רשום לי נשוי בתעודת זהות. כי בא לי. בלי קשר לזכויות המשפטיות הנלוות. וזו זכותי המלאה להרשם כשנשוי לאהובי ולהקים איתו משפחה וחשבון בנק משותף וכל הדברים האלה, בלי לחפש לי פתרון ביניים. אני חי במדינה, משלם מיסים, משרת, וכו' - אני כאזרח זכאי לזכויות. ולכן, כשבמדינה יש הגמוניה של הרבנות, זה מעורר כעס, גם אצל אנשים כמו אירה, שממה שקראתי, כנראה שאינה המבריקה שבמבריקות, אבל גם לה זכות לכעוס ולתקבק. אנחנו נכבד את הכעס שלה, שהובע בצורה לא מתוחכמת, אבל מבטא בהחלט כעס מוצדק. שהרבנות תתעופף כבר מהמערכת האזרחית (השלטון), ותתיישר כארגון חברתי. מי שרוצה ללוות את הנישואים האזרחיים שלו בטקס דתי יהודי - לבריאות. מי שלא, שלא יהיה חייב. אבל אין סיבה שאזרחים יצטרכו למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות שלכאורה לא אמורות להיות שם.
* אסף   18/02/13 | 01:56
אויש נו
הבעיה עם הדת היהודית היא שהיא קשה, חשוכה וסגורה בתוך עצמה. אולי חוקים אלו היו תקפים בימי התנ''ך והקמת המדינה אמנם אנחנו במאה ה21 ועל הדת היהודית להתאים את עצמה למציאות המשתנה. בנושא הנישואים אני חושבת שקיימת בעייתיות כאשר כל עניין של נישואים וגירושים נעשה בהחלטת הרבנות שחיה בשנת התרפפ''ו. מדוע הבעל מחליט מתי להתגרש? למה עולים מארצות שונות חייבים להוכיח את יהודתם כאשר נשאלים שאלות פרטיות ואישיות, כשאר הדבר בעצם הופך לחקירה לכל דבר? מדינה שמכילה בתוכה כל כך המון לאומים חייבת להבין שלכפות על כולם את עניין הרבנות לא יעבוד! אני בעצמי נוצרייה, עליתי מברית המועצות ואני שואלת מה יקרה כאשר ארצה להתחתן. בלב יש לי תקווה שעד אז יאפשרו נישואים אזרחיים ולא אצטרך לטוס לקפריסין. אני שמגיל קטן לומדת במערכת החינוך הישראלית, גדלתי על לימודי התנ''ך, תרבות ישראל וספרות ביאליק. אני שהתגייסתי לצבא ושירתתי בתפקיד קרבי למען המדינה שלי לא אוכל להינשא לבן זוגי בבוא הזמן. למה? אני פשוט לא יהודיה, ככה קרה. יש את אלו שיגידו אז מה? תתגיירי. אני נורא מצטערת אבל התגיירות בשבילי ורבים אחרים אינה אופציה. אני לא מתכוונת להמיר דת רק בשביל לעשות את החיים קלים יותר למדינה שאני חיה בה, זה טיפה הזוי שהמדינה מעדיפה להעביר אזרחים דרך תהליך כזה ארוך ומייגע או לשלוח אותם לחול רק בשביל להתחתן במקום פשוט לתת להם להינשא איך שירצו. בנוסף, זו פגיעה בזכות הכי בסיסית שיש במדינה דמוקרטית (מה שישראל מתיימרת להיות) הזכות לשיויון. אפילו במגילת העצמאות נכתב ''תקיים שיויון זכויות בין כלל אזרחיה, ללא הבדל דת, גזע ומין'', אז אני עדיין מחכה לראות את זה קורה. מדוע אין לי זכות שווה להינשא בארץ כמו חברי היהודים? אני לא יהודיה, על מה נעשת האפלייה? על רקע דתי. והנה קיבלתם גזענות לתפארת. אני לא מתנגדת לנישואים ברבנות, מי שחפץ בעניין מוזמן ומקובל בששון ובשמחה, אמנם זוגות שרשאים להינשא דרך הרבנות בוחרים שלא לפעמים (קיימת מגמה שעולה), ועושים ארוע משלהם שמציין את זכות השיויון ואת הערכים שלהם. איני מתערבת בעניינם של אחרים. אבל אל תמנעו מאחרים לממש את אהבתם, ואל תתערב בחייהם גם.
* נוצרייה   17/11/18 | 20:15
19. אחלה כתבה .
וגם אחלה מדור. הוא פותח לנו את העניים.יישר כוח למאקו.
* יערה    13/02/13 | 22:47
18. פשוט לא מתחתנים
נעזוב את זה שההסבר שלו בולשיט לחלוטין. עדיף כבר לא להתחתן, כי בניגוד לנוצרים, ילד שלא במסגרת נישואים, מאישה לא נשואה, לא נישב ממזר. אני בכל אופן לא מתכוונת להתחתן ואני לא רואה במסמך נישואים שום דבר שישנה את החיים שיש לי עם בן זוגי
* קרן   13/02/13 | 22:36
17. ליברטי , דבר ראשון -
תהיו בני אדם . לקרוא לי ״פסולת חיתון״ זה ככ מכוער , זה ככ מזלזל וזה ככ מגעיל ופוגעני . תחשבי על זה לרגע ,תסתכלי איך את בעצמך לא יכולה להיות בן אדם נימוסי לאנשים שאת אפילו לא מכירה, אחר כך תגידי לי שאת יהודיה גדולה וטהורה ושאני לא בסדר .
* אירה   13/02/13 | 22:30
לאירה היקרה! את לא פסולת חיתון והיהדות היא לא גזענית
את נוצרייה רוסייה, לא חסרת דת, אפילו כאן שזה מדינה יהודית יש לך אפשרות להתחתן עם כל נוצרי פנוי שבא לך, ואם את (או כל אחד אחר) היית מחליטה ברצינות ובאמת להשתייך לעם היהודי עם כל הכרוך בכך (קיום תורה ומצוות והזדהות עם גורלנו) היית מתקבלת בשמחה וזה על פי ההלכה (תשאלי את כל מי שהחליט להתגייר, ויש כאלה מכל הגוונים ומכל הדתות, אבל מכולם!) כמו באוניברסיטה או בעבודה, יש קריטריונים שצריך לעמוד בהם יש קלים ויש פחות, וזה נתון לשיקול דעתך, ותלוי בך בלבד, מאוד קל להשמיץ את הדת ולקרוא לה גזענית (כמו שלי היה קל להגיד עלייך שאת פסולת חיתון ואני מתנצלת על כך, הייתי קצת מגעילה בניסוח כי היה לי הרושם שאת יודעת את ההשלכות החמורות של דברייך ובכל זאת לא אכפת לך – כנוצרייה את לא אמורה לדעת יותר מדיי על זה) על פי הערכים שעליהם כנראה גדלת הגיוני שכך תחשבי עלינו, אבל בחינה אובייקטיבית של מה זה גזענות, תעלה שהיהדות בשונה מהנאציזם היא לא גזענית, את לא מצפה שאנשים שומרי מצוות ילכו נגד מה שעל פי השקפתם אלוהים דורש מהם רק כדי שבחורה שאיננה יהודייה תוכל להינשא לבחיר ליבה שרצה המזל והוא יהודי, אני, כמו שאמרתי בטוקבק הקודם, לא מבינה את הרצון של אנשים כמוך להתעקש להיות כאן, לא שזה משנה לי, אבל זה אמור לשנות לכם!, יש השלכות לבחור לגור במדינה בה אתה לא רוב, אני בטוחה שאם היית מחליטה להתחתן עם מוסלמי, הייתה נדרשת ממך התאסלמות במידה זו או אחרת, אנחנו עושים את זה קצת יותר מסובך, כי חשובה לנו הרצינות ומבחינת שכר ועונש (ובחינות נוספות שאני לא אפרט כאן, אבל את מוזמנת לשאול ולהבין או לבדוק באינטרנט) יש השלכות חמורות מאד על פי השקפתנו על מי שמתגייר ולא מתכוון או לא מסוגל לעמוד בהתחייבויות הדתיות עליהן הוא הצהיר, ורצונה של הרבנות לחסוך את זה מהאדם ולכן היא לא תמהר לספח אותו... נ.ב אני אמנם לא צופה בריאלטי אבל אני כן יודעת שבמאסטר שף המתמודד שזכה הוא נוצרי גרמני, כביכול מה גרוע מזה עם השואה והכל, אבל הוא התעקש שהוא מעוניין להתגייר ועשה זאת והתחתן עם יהודייה ברבנות בלי שום בעיות.
* ליברטי   14/02/13 | 12:27
16. לכל יפי הנפש
למה אני - שלמתי , גדלתי , שירתתי ועבדתי את המדינה הזו שגם בשבילי היא הבית היחיד שיש לי צריכה להתמודד עם זה שאין לי אפשרות להתחתן כאן ולהקים משפחה , ואם לא טוב לי עם זה אני ״יכולה לעזוב את הארץ״ ״יכולה להוציא ים כסף ולהתחתן בחו״ל״ , למה ???? כי הדת שלכם יותר חשובה מאנשים ?! כי חיי אנשים והרגשות והרצונות שלהם לא חשובים לדת המסכנה שלכם כי הם מה נוצרים ? מוסלמים ? הומואים ? הדת שלכם מגעילה - יהדות זו דת גזענית שאכן מבדילה אנשים לפי דת ומין וזה גועל נפש ! אחת המצוות הכי חשובות זו חתונה - לחבר בין שני אנשים בלי שום קשר למה הם העיקר שיקימו משפחה אוהבת ונורמטיבית . לכו תתחתנו עם בני הדודים שלכם והאחים שלכם כמו שאתם כבר עושים את זה אחרת אני לא רואה סיבה אמיתית לטיפשות שלכם.
* אירה   13/02/13 | 22:24
צודקת
זה אחד מהדברים הכי חשובים, ולא צריך לחוקק חוק בשביל לדעת את זה. כיום בארץ יש אפשרות למוסלמים להתחתן עפ"י הדת המוסלמית, וכן לנוצרים ודרוזים. אנחנו נמצאים במדינה שיש בה חוקים. החוק הוא בעצם שולט פה. מי קובע מה החוק? (סליחה על החפירה באזרחות)- העם בוחר את נציגיו לכנסת שהיא הרשות המחוקקת. רוב העם הצביע בבחירות האחרונות לנציגיו, מכאן שהכנסת היא בעצם מחליטה בשם רוב העם מה יהיו החוקים. כרגע הרוב לא מסכים לנישואין אזרחיים (יהיו הסיבות אשר יהיו, שינויים ייתכנו בקרוב). את יכולה לקרוא לנו עם חשוך,דת חשוכה וכו' , אבל כל עוד לא יקום פה רוב בעם ובכנסת(שזה לאו דווקא אותו דבר, אבל זה מה יש) שירצה לשנות את זה- משמע שהרוב רוצה שכך ישאר המצב. זו מדינה שומרת חוק ואם יקומו כמה שלא נראה להם אז הלכה הדמוקרטיה. ברגע שהדבר יתחיל להשתנות אז כל אלו שהתגנדו לזה מקודם יאלצו להשלים עם המצב, כמובן להתנגד יש זכות תמיד(כמו ההתנגדות שלך שבהחלט מקובלת), אבל הדרך היחידה לשנות את זה היא בכנסת , ושוב אם הרוב לא רוצה זה לא ישתנה ויש להשלים עם זה (וזה לא סותר את הזכות למחות/להפגין נגד זה).
* מני   14/02/13 | 01:23
תשובה לאירה
למה? אני, שעושה 200 שכיבות סמיכה ו700 כפיפות בטן וריצת מרתון של 10,000 ק"מ , לא יכולה לקבל תואר ד"ר במשפטים, למה? כי כי אין קשר בין שני הדברים, הדבר היחיד שרלוונטי לעניין חתונה ברבנות זה שנולדת לאמא יהודייה או שהתגיירת, אה ואת יכולה להתחתן בארץ למרות שאת לא יהודייה, אבל עם בני דתך כלומר עם כל נוצרי פנוי שבא לך, את חונכת להאמין שאנשים ורגשות יותר חשובים מאמונה ועקרונות, אבל אם תבחני את זה תראי שאת בעצמך לא באמת מסכימה עם זה, יש לבטח כמה עקרונות שבשבילם תסכימי למות, יש כאלה שבשביל להציל חיים, יש כאלה שבשביל טובת המדינה שלהם, או אלף סיבות אחרות, ביהדות מי שמקיים מצוות אמור להעדיף למות ולא לבצע עבירות כגון רצח גילוי עריות או עבודה זרה לדוגמא, תביני שזה לא נגדך ההלכות החוקים והכללים נקבעו לפני שסבתא של סבתא של סבתא שלך נולדה, והם לא הולכים להשתנות בעבורך ולא נקבעו כנגדך, גם אם תרצי להתחתן עם מוסלמי תאלצי להתאסלם ובזרמים מסוימים בנצרות אני אאלץ להתנצר אם אחליט שבא לי על נוצרי וכומר, גם בדת שלך, הנצרות, לא יחתנו זוגות חד מיניים, אני מצפה ממך לקצת כבוד ליהדות, הדת שייסדה את שלך ומהווה את כל הבסיס לה ומשם כידוע בא 'המושיע' שלכם, אל תהיי מושפעת מהתקשורת, כי מבחינתנו אם נעשה מה שאת אומרת, לא תהיה יהדות ויש כמה שישמחו שזה יקרה, ואם את ביניהם אין לך בכל מקרה מה לחפש ברבנות, הערכים שלך נראים לך הגיוניים אבל אם את באמת מאמינה בהם את צריכה לקבל אנשים שחושבים ומאמינים אחרת ולכבד את זה במקום לזלזל (מישהו אמר ליברליזם ופלורליזם), אנשים אומרים לעזוב את הארץ לא כי זה משנה להם מה תעשי, אלא כיוון שהם באמת ובתמים חושבים שאם השקפות כאלה אין לך מה לחפש כאן, את לא תהיי מאושרת, ואת רואה שאת לא....דבר נוסף למה חשוב לך להתחתן, יש מספיק זוגות שמוותרים על זה, בעיני אנשים שלא מאמינים ביהדות, מדובר בסתם חותמת (לחלקם זה לא מפריע אפילו לבגוד...), למה לך? ועוד מהרבנות דווקא? אין ערך לקבלת חותמת מסמכות שאת לא מכירה בה, מה תרוויחי מזה?
* לילי   14/02/13 | 12:49
15. זה בגלל שלא יהיה להם עבודה וכל השאר חרטוטי מצריים
זה בגלל שלא יהיה להם עבודה וכל השאר חרטוטי מצריים
* דני   13/02/13 | 20:22
14. בא לי להקיא מהמדור הזה ומהטוקבקיסטים פה
חבל שהמדור הקבוע הזה של "דת זה דבר חשוך, נכון, אבל העתיד של ישראל כמדינה יהודית תלוי בה" לא מגיע עם שקית הקאה
* יהודי, משום מה   13/02/13 | 20:05
13. כתבה חשובה מאוד
חשוב להכניס לתודעה של הציבור מה התוצאה האיומה של מה שנראה לכאורה פשוט וליברלי "נישואים אזרחיים"
* יפעת   13/02/13 | 19:39
12. מי שאכפת לו מגורל ילדיו וצאצאיו בארץ הזו ...
חייב אבל חייב להסכים אם כותב הכתבה, אם הוא לא מסכים, הוא לא הבין את ההשלכות של דבריו עד הסוף, לגבי המתנגדים לנישואין דרך הרבנות: זה לא רלוונטי אם מדובר ביהודים אתאיסטים זה לא רלוונטי אם מדובר ביהודים שלא מאמינים בתורה זה לא רלוונטי אם מדובר ביהודים ששונאים את הרבנות זה לא רלוונטי איזה חתונה אותם יהודים יעדיפו מה כן רלוונטי: האם חשוב להם שתהיה אפשרות להם ו/או לצאצאיהם אי פעם להתחתן עם רוב האוכלוסייה היהודית כאן בארץ (רובם מורכבים מדתיים או חרדים או מסורתיים או חילונים שמעוניינים להישאר לגיטימיים למען המשפחה, שייכות או מהסיבות שאפרט), כיוון שאם הם יתעקשו להתחתן בצורה אחרת ויותר גרוע מזה, להתגרש בצורה אחרת מהמקובל כאן, כל זרעם יהיה פגום בעיני חלק בלתי מבוטל מהאוכלוסייה כאן, אתאיזם זה לא גן, ואף אחד לא יודע מה תהיה השקפת עולמו של הנכד של הנכד שלו, והוא בהחלט יקלל אתכם על הרגע שבו החלטתם להתיימר להיות נאורים ומנותקים ובכך סתמתם את הגולל על הסיכוי שלו להתחתן עם אהובת ליבו המסורתית, וזו רק דוגמא אחת! יש השלכות להחלטה לחיות דווקא בארץ ישראל ואחת מהן היא עימות חוזר ונשנה עם הזהות היהודית של כל אחד מהיהודים כאן, אז דיי להתחמק (זה לא באמת ילך לכם..) הלוואי ותבינו ... זה לטובתכם, אנחנו מרוויחים מזה פחות מכם ופחות ממה שנדמה לכם! נ.ב מה זה השטויות האלה בשביל כסף??, אם אתם חושבים שהעניין הוא לא הלכתי גרידא, תצטרכו להסביר למה?, כל אחד שמבין בהלכה (וזה היה לפני שהייתה רבנות וארץ ישראל, הרי תוכלו להתחתן על פי ההלכה גם בחו"ל או אפילו בארץ ולא לשלם שקל לרבנות בארץ, מלבד הרישום, אם אתם כל כך מתעבים אותה) יודע שזו הדרך להתגרש ולהתחתן ואין בלתה, אתם כן יכולים לפרסם כתבות נגד הסכום הגבוה שגובה הרבנות, מבלי לשלול את היהדות (600 ₪ לרישום עם עד 40% הנחה למעוטי יכולת או בשירות צבאי או לאומי, ו134 ₪ להוצאת תעודת רווקות – טונות של כסף מה אני אגיד?) כי זה לא רלוונטי, באותה מידה שתכתבו נגד הסכום הגבוה לטסט של פחות מ-20 דקות (יותר מ-400 ש"ח) או לכרטיס להופעה ובכלל על עוד מלאאאאאאא דברים יקרים בארץ הזאת, תתקפו את מה שבאמת אמור להפריע לכם, אבל יש כאן ניחוח של אינטרס חבוי להפוך את כולם לפגומים כדי שלדור הבא של הפגומים יהיה יותר מבחר ושונאי הדת ירגישו כאן יותר בבית, נחשו מה? כנראה שמי שימצא את עצמו בחוץ לארץ בטווח הדורות זה כנראה אתם, אם אתם שונאים דת ולא יכולים להתחתן כאן אז אין לכם קשר למרבית האוכלוסייה ולאדמת ישראל עצמה - תשאלו את עצמכם בצורה רציונלית האם אתם צריכים להיות כאן רק בגלל שחברים שלכם ומשפחתכם כאן, הרי צרות לא חסר, ביטחוניות וכלכליות, האם לאו"ם הזכות לקבוע אם תהיו כאן או לא, האם זה יהיה מוסרי אם הוא יחליט פתאום שכל הארץ שייכת רק לנו?, האם הם הסמכות?, בכנות, אני במקומכם הייתי עפה מפה מזמן, אני אמנם ימנית מאוד אבל לא משיקולים גזעניים או פשיסטיים אלא דתיים בלבד ולכן בעיני הצבא הוא לא ערך אלא כלי בלבד וימנים אתיאיסטים הם לא ממש מוסריים בעיני, אה, ולאירה פסולת החיתון מהטוקבק הראשון, פאטת תמצאי לך חיים במקום אחר... מקום אחר בו תוכלי להשליך בו את המרמור שלך, כי אני יכולה להתערב שכל תשלום רשמי אחר שהמדינה ביקשה ממך שילמת כמו ילדה טובה!
* ליברטי   13/02/13 | 16:06
נכון. (חח)
* סתם   14/02/13 | 08:51
11. לגבי השטות הזו שנכתבה כאן על "כסף"...
מאחר וגבר יהודי יכול לשאת אשה ע"י התנאים הפשוטים של "הרי את מקודשת לי כדת משה וישראל" + להעניק לה "שווה פרוטה" בנוכחות שני עדים כשרים, הרבנות לא מרוויחה כאן כלום. הרבנות לא מתנגדת לנישואים בזאלים כאלה כפי שתיארתי, אלא לנישואים אזרחיים או רפורמים שפשוט אינם תופסים. זה לא תופס כי זה טקס שהמציאו בני אדם מדעתם, זוג יהודי שיתחתן בכנסייה, גם לא יתפוס. יש כללים שהתורה הכתיבה, ורק כך אפשר להיחשב לנשואים. כסף לרבנות, אינו אחד מהם, ולכן גם אינו הבעיה של אף רב ירא שמיים. על סכום הכסף שהרבנות גובה, אפשר לערער, לעשות השוואת מחירים... אבל הדרך להתחתן היא איך שתיארתי, על שחיתות אם קיימת, אפשר לדון.
* סקארלט   13/02/13 | 15:49
10. חיכיתי שמישו יזרוק משו על השואה
חמודים , לנפנף בשישה מליון יהודים מסכנים שמתו בשואה זה דבילי כל פעם שיש לכם להגיד משהו על דת ! במלחמת העולם השניה נהרגו 40 מליון אנשים בכולל ! ( פתאום 6 מליון נראה בקטנה ) כל מי שלא נחשב לגזע הארי - מת ולא משנה אם הוא יהודי או לא . עכשיו , אני רוסיה נוצריה - גדלתי פה ושירתתי פה ואני עובדת פה אז למה לעזזל אני לא יכולה להתחתן כאן ? איך שאני וכמו שאני ועם מי שאוהב אותי ולא ״שודך״ לי ?! מה הבעיה להרשות לי את זה ?! אהא - פה מה שקורה זה ככה - הרבנות תתפרק , לדעתי זה יותר טוב , אבל היא תתפרק - מעטים מאוד ירצו לעבור ולשלם כספים עצומים ועצבים ברבנות ולכן הכי פשוט יהיה גם להם להתחתן באופן אזרחי שנחשב תקף , עולה פחות , ולא מבלבלים לך שם את השכל . בנישואים אזרחיים לא אכפת מי זה סבא ואבא ורבה שלך - אכפת להם מי אתה ואכפת להם להגשים לך את הרצון לחתונה ולהקמת משפחה בלי שום בלבולי שכל של דת מין וגזע ! יהודים - אתם בהלם מהחילונים הלא מאמינים בתנך ? תמשיכו להיות בהלם ובבועה שלכם , ואנחנו נמשיך להיות בהלם על כך שאתם הופכים לכמעט בעלי חיים ואולי יותר גרוע .
* אירה   13/02/13 | 14:40
צר לי באמת..
לא יודעת אם את תביני את כוונתי..אבל אנסה בכל זאת.אני באמת מצטערת שנמנעת ממך הזכות להתחתן כאן, אבל אני לא רוצה שהילד שלי שישמור,בעזרת השם, תורה ומצוות יבוא אלי בבכי בגלל שהוא לא יוכל להתחתן עם מישהי שיתברר שהיא פסולת חיתון. אין פה שיקול דעת-ההלכה קובעת ואותה לא נשנה- אחרת לא היינו פה היום. זו מדינת ישראל. בן גוריון אמר בהכזרת המדינה שזו מדינה יהודית! אם נוותר על זה, נוותר על עצמנו, על זכותנו על המדינה ועל קיומנו. לצערי זה אולי לא מתאים לך, והלוואי שהיינו יכולים לסדר הכל ושהכל יהיה מושלם לכולם, אבל עד שלא נמצא פתרון, המצב ישאר בעינו, גם אם (ואני שוב אומרת- לצערי!!) חלק סובלים מזה.אם את כ"כ סובלת כאן אף אחד לא מונע ממך לעזוב.לי אין לאן לעזוב- זאת הארץ שלי, וזה המקום היחיד בשבילי בעולם.
* הילה   13/02/13 | 19:14
אירה
אירה יקירה הגמל לא רואה את הדבשת שלו אה? להזכירך את חייה במדינת י-ה-ו-ד-י-ת . הדת שלך רדפה אותנו מאז שקמה. לא טוב לך תקומי ותלכי לחפש מקום שגרים בו חיות כמוך. תרצי או לא אף אחד מהיורשים שלך בחיים לא יהיה יהודי. את נמצאת במדינה הזאת לא מתוך זכות! אבות אבותינו הוגלו, נרצחו וקיבלו גזירות קשות והנה אנחנו הצאצאים שלהם עומדים פה ומקיימים את התורה. צר לי לבשר לך שלפי ההלכה את לא יהודיה . מצטערת בשבילך. העם שלך הנוצרי הם החיות פה. עשו רדיפה דתית , רצחו, גזלו כי חשבו שהם הכי טובים. מבחינתינו? אל תתקרבו בכלל אלינו אל תתגיירו ואל תנסו לחקות אותנו. רק מעטים בכול העולם זכו בזכות להיות יהודים. חבל שאת מתמרמרת על זה שאת לא!!
* חסוי   13/02/13 | 23:21
פשוט בור ועם הארץ!!!!
כמה שטויות בתגובה אחת
* אלוהים   14/02/13 | 00:42
תגובה לא במקום
זה לא מתאים לרדת לרמה כזאת. אירה מדברת מתוך תסכול. זה באמת לא בסדר שיבוא יום והיא תרצה להתחתן ולא תוכל, זאת זכות בסיסית של כל אדם. ברור שיש את הבעיות הידועות, אבל זה לא סיבה להתייחס אליה כאילו היא בעצמה רצחה מישהו. קצת כבוד לזולת לא יזיק. "דרך ארץ קדמה לתורה", והכוונה כאן היא לכל אדם, לא רק ליהודים.
* הילה   14/02/13 | 01:30
אירה אני יתחתן איתך יאאלה?
חתיך הורס
* אבי   14/02/13 | 08:55
9. הרבנים מושחתים
גם למי שכן רוצה חתונה דתית זה בעיה כי הרבנים מושחתים בפרט ומוסד הרבנות בכלל. בושה למדינה מוסד עם כוחות רבים כמו שלו והוא רקוב מיסודו. אני בתור מישהי שקרובה לדת לא אעיז להשתייך למוסד שמזלזל באנשים ברמה כזו של מוסד הרבנות.
* גל   13/02/13 | 13:27
8. אסור שיהיה כאן נישואים אזרחיים! רק זה מה שחסר לנו...
אנשים יקרים, בדברים כמו נישואים- אסור לחפף. רוב האנשים החילונים- גם אם הן ממש חילונים, שומרים על עיקרי היהדות 3 פעמים בחיים- הרגעים הכי חשובים: לידה (ברית מילה), חתונה (קידושין), מוות (קרוביהם אומרים עליהם קדיש ויושבים שבעה). אסור למותת את העיקרון של הקידושין! קידושין מלשון קודש, אם יהיה פה נישואים אזרחיים תהיה פה קטסטרופה, אני לא צוחקת!
* יעלי   13/02/13 | 11:57
7. אני בהלם!!!
בושה שאנשים ככה מטילים ספק בתורת ישראל,בהיסטוריה היהודית אנשים הקריבו את נפשם למען קיום המצוות כהלכתן אנשים נטווחו נשרפו נהרגו נחנקו והושמדו עצם יהדותם.אני בטוחה שכל ששת המיליונים שנרצחו בשואה בוכים עליכם מלמעלה...אתם כופרים בה׳ יתברך בגלל שאתם לא יודעים כלום! אם רק הייתם שואלים שאלה אחת קטנה ומחפשים את התשובה שלה הייתם חוזרים בתשובה מזמן אבל אתם פחדנים,מפחדים ממה שתגיד החברה...,מפחדים מקיום המצוות ובקיצור מפחדים לדעת ולהבין שיש בורא לעולם המופלא הזה ושיש דין על כל מעשה שאתם עושים ושאחרי 120 ב״ה תגיעו לבית דין שלמעלה ותעמדו לפני מלך מלכי המלכים ותצטרכו לתת את הדין!!! ״שמע ישראל ה׳ אלוקינו ה׳ אחד!!!!!!!!! ״
* עדן   13/02/13 | 11:33
לתת דין
על אונס של ילדות קטנות במודיעין עילית חאחאחא מפגרת שכמוך
* ghhff   13/02/13 | 14:16
תגמרי כתה ג'
* אידיוטית   14/02/13 | 08:54
6. ומה אם?
ומה אם אני לא מחשיב את עצמי יהודי ויודע שכל עניין הדת זה בולשיט אחד גדול להוצאת כסף מאנשים?! הרי דת זאת המצאה, אלוהים, זאת ההמצאה הכי טיפשית שהאדם המציא, אז מה הנקודה? נכון, כסף!! רבנים בגרוש שמושכים אחריהם עוד מליונים, לצערי, לתהום של בורות, חשכה, פרימיטיביות ושנאה לשונה מהם!!! עזבו אותנו בשקט!! אני מהספינה הטובעת הזאת חותר רחוק רחוק!!
* אתאיסט   13/02/13 | 05:29
5. בשביל "תשובת" הרב לא הייתי צריכה להכינס לכתבה
החשבתי שבאמת להרים את המסכה.... רי ידוע שהכל שטויות.. הרבנות האורטודוקסית היא מגעילה ומרחיקה.
* כתבה מאכזבת   12/02/13 | 23:43
אוקי..יש רבנות שלא מגעילה או מרחיקה בענייך?
* פחחחחח   13/02/13 | 04:19
4. חבל..
חבל שיהודים לא יכולים להבין בכלל את משמעות העומק והעניין של הדבר. דיבורי סרק של אלה מתחתי פשוט מראים שהדור הבא ילך לתמהון ואף כבר לא אכפת להם בין אם להתחתן עם יהודיה או לא. בספינת טיול קטנה שטה לה פעם קבוצת אנשים. לפתע גילו המטיילים שילד אחד קודח לו חור תחת הכסא שעליו ישב. מה אתה עושה שאלוהו בבהלה כאשר הבחינו במים חודרים פנימה, אין זה עניינכם זהו הכיסא שלי! ענה הילד וממש ככה כמו טענת הילד כך היא טענת האנשים האומרים ששמירת התורה והמצוות וכל הכלול בה כולל נישואין כהלכתן זה עניין פרטי של חיי הנישואין שלהם. אבל בעצם כולנו נמצאים על סיפונה של טניה אחת ולכן מוטלת עלינו אחריות הדדית למנוע סכנת טביעה ח״ו. וחבל שאנשים לא רואים את זה בהבט הזה. כי הנקודות האלה הם המקומות שיכולות להביא לתהום. ולא שאנחנו לא רואים את זה במוחש. יום טוב לכל ישראל הקדושה :)
* מרים   12/02/13 | 22:03
בעליל
ההתרחקות מהדת היא התפכחות ולא טביעה. הרי ברור שאלוהים לא קיים. זה רק עניין של זמן עד שנתפכח
* ההשוואה אינה נכונה   13/02/13 | 01:41
3. שמע אתה חרטטן על, זה נטו בגלל כסף
למה אז אני לא ישלם בסביבות 2000 שקל על חתונה שאני בכלל לא מעוניין בה. (למרות שאני באמת לא הולך לעשות זאת כל חבריי ומכריי שאינם מאמינים בשטויות שלכם בכלל התחתנו ככה) אותו דבר למה לא רוצים שתתגייסו ואותו דבר למה לא רוצים שתעבדו = פחות כסף לכל מיני אנשים בעלי השפעה.
* ניר   12/02/13 | 20:47
2. איזה קשקוש - הלכתית לא צריך אפילו רב בחתונה!
אפשר לקדש אישה גם ללא רב והכל בתנאי שבאותו זמן מתבצעת פעולת קניין בשני עדים כשרים!!! בוריס
* בוריס   12/02/13 | 20:32
.
יבוא יום וכל אלה שלא מאמינים באלוקים פשוט יתחרטו אני רק מקווה שהיום בזה יגיע במהירות כי פשוט נמאס מהבורות של אנשים אני מקווה שעד שהיום הזה יגיע כמה אנשים יתפכחו ויחזרו בתשובה שלימה.
* חן   13/02/13 | 11:44
1. תגידו שאתם פשוט תפסידו כסף וזהו
למה לחרטט ....
* אירה   12/02/13 | 18:44