החדשות
תגובות (207 תגובות ב-122 דיונים)
122. שאלת רב
היי מסכים לחלוטין שהמעשה שנעשה ע"י אותו "רב" הוא מעשה נפשע שאין עליו מחילה. אך מכאן ועד שלילת דרך אבותינו להיוועץ ברב לפני כל תהליך משמעותי, או בדבר הקשור לנושאי הלכות אישות , אין לך שום זכות לפצות את פיך!!! וכי אם רב אחד חטה, על כל העדה תקצוף????
* יניב   07/08/15 | 13:11
כל מילה בסלע
* צודק מיליון אחוז   29/11/15 | 02:36
121. רב לא רב..
נים אמיתיות וחכמות נוטות לפנות לרבנית או מדריכת כלות שתפסוק בעניינים של בינו לבינה. מי שפונה לגבר בנושאי דת ונישואין מטומטמת!!! וזה די פאסה.
* סיגי   06/08/15 | 18:02
מדובר על פניות לרב באופן כללי
* לא רק בענייני נישואים ,    29/11/15 | 02:39
120. עצם זה שעושים מזה עניין זה מראה שזה חריג
אם זה היה קורה כל יום כמו אצל אחינו החילונים לא היה עולה לחדשות בכלל אז... תקדדמי
* אוריתוש נבונוש   06/08/15 | 00:36
119. אין מה לומר כתבה נוטפת קנאה
* מרגיש גאווה   06/08/15 | 00:34
118. כבוד הרב,למה צורב לי פה למטה...?
* זאביק   04/08/15 | 11:24
117. תקשיבו התגובות פה התחילו לעלות לי על העצבים
כל יומיים יש מעשיי אונס אצל החילונים ואף אחד לא פותח את הפה שלו ולא מכליל שכולם רוצחים
* יעקב   03/08/15 | 17:23
אתה עצבני כי שוב שכחת לקחת את הורודים
* יועץ   04/08/15 | 09:55
116. תגובה
בכל מגזר יש יוצאי דופן פשוט חבל שאצל החילוניים בגידות זה נחשב כבר אופנה ולכן לא עושים מהם ענין אבל כשזה קורה אצל החרדים כולם קמים כמו שפנים תדאגו להיות אתם טובים ולא לנסות לתקן אחרים
* אין על בורא עולם   03/08/15 | 16:45
115. מי כאן נבון?
חולני זה לחשוב שכשיש לך סימנים מחשידים במקומות מוצנעים ללכת לרופא? חולני זה שגשיש לך פחדים ללכת לפסיכולוג? חולני זה ללכת להתייעצות? גברת נבון, אולי את באמת חולה? אולי זה טבעי להתייעץ עם רופא בענייני רפואה ועם טכנאי בענייני מכשירים ועם רב בענייני הלכה? רק אולי?
* נבון   03/08/15 | 09:51
114. אסור לשכב עם גויה אלא אם אתה שלמה המלך.
על זה ההייטולות אומרים שהוא קרב את הגויות אל האור.
* מיכאל   31/07/15 | 16:15
תזהר אתה משחק באששששששש
אתה יכול להפגע
* יוני   02/08/15 | 10:17
113. בציבור הדת"ל זה חמור יותר
כי תלמידים רבים באים מבתים של הורים עמי ארצות (לא כולם כמובן) הקשר המשמעותי היחיד שלהם לתורה הוא דרך רבנים ומחנכים.
* מישהו   31/07/15 | 15:50
112. תינוקת
* אולי היא תיגדל   31/07/15 | 11:59
111. תבונה
עם שם משפחה כזה את אמורה להיות נבונה אך לא ניראה כך אם זה מה ש״תפסת״ מעולם היהדות!!!
* נבון   30/07/15 | 18:01
110. אורית אני רוצה להסביר לך ולציבור הקוראים שלך משהו מרתק!
אם זכור לך ואני מאמינה שכן, ביום חמישי שעבר התפוצצה פרשה חמורה, "מומחה החרדי" מעזר מציון שניצל "בנות תמימות" וכו וכו אני מכירה את הבן אדם הזה אישית באחד מסיבובי החיים ויותר מזה אני מכירה את הסיפור הזה היטב כי אני מכירה את המתלוננת גם כן באופן אישי, אותה מתלוננת היא בחורה מופרעת אישיות קשה שהדרך בגללה פגשה את המומחה היתה כי היא התלוננה על אבא שלה במשטרה שהוא אנס אותה, אבא שלה הגיע בוכה ל"מומחה החרדי" והוא עזר לו לצאת מזה בשלום, היא כל כך כעסה שהיא החליטה להתנקם במומחה....... היא אמרה זאת בכל הדמנות אפשרי לו ולבני משפחתו הלכה להגיש תלונה במשטרה על אותו איש יקר והתלונה לא התקבלה בגלל ההיסטוריה שלה, אך התרע מזלו של אותו איש יקר והיא פגשה בערוץ 1 שהחליט לעשות מזה סיפור כמובן תקשורתי, הפרשה התפוצצה בכל רעש גדול, עם עשר מתלוננות שאין לי מושג למה רק שלוש העיזו לדבר בכתבה ועם גברים שטוענים שהוא אנס אותם.............. אני רק יכולה להגיד לך דבר אחד, כשאותו איש יקר הלך להתייעץ עם עו"ד מה לעשות העו"ד אמר לי להודות בהכל כשהמשטרה תעצור אותו! לא משנה שעוד לא עצרו ורק אותה חולת נפש התלוננה בינתיים, אבל רק תביני מה זה עולם השקר בו אנחנו חיים! ואת יודעת מה? בתור אחת שעובדת בתקשורתת מי כמוך יודעת! כמה פעמים התקשורת "מפוצצת" פרשות שאף אחד לא מספר עליהם שהם נגמרו בזיכוי מוחלט, הרי ברור שזה הדרך הכי קלה להפיל בן אדם. וברור שהתקשורת מעדיפה עשרת מונים סיפורים על רבנים חרדיי, כאילו לא כל יומיים תופסים גם אחד חילוני כזה..... ההזוי הוא עולם השקר כמה אנחנו מאמינים.... וישר מדביקים תוויות של אנס/רוצח/גנב כי התקשורת אמרה, ויש עשר עדויות..... ויש תגובה מהבן אדם.. אותו בן אדם השמיע לי את השיחה שלו עם התחקירנית, שיחה מוקלטת של 18 דק' בה לא נאמרה אפילו לא מילה אחת שהולכת להיות כתבה בערוץ 1 ואחרי זה אומרים לך שיש תגובה מהבן אדם, הרי ברור לי שאם הוא היה יודע שהולכת להיות כתבה הוא היה אומר תגובה הרבה יותר חריפה! הקלות הבלתי נסבלת של השמצת בן אדם היא כל כך קלה והדרך הכי בטוחה לאישה להפיל גבר היא להתלונן עליו שהטריד אותה מינית! ואני אומרת את זה כאישה! הרי כרגע אותו אחד מושעה מעבודתו, חיי ילדיו ומשפחתו נהרסו!!! במלוא מובן המילה! כל כך בקלות משמיצים ושמים שם של בן אדם בטלויזיה בלי לחשוב בכלל!!! בואו לא נדביק תוויות כל כך מהר, בא נלמד להבין שהמון זה ניפוח עובדות בצורה מוגזמת העיקר בשביל רייטינג ופשוט לא נעשה לאנשים משפט שדה כי אנחנו לא שופטים!!!! יש לנו מספיק משטרה ובית משפט!
* חיה   30/07/15 | 17:35
109. התייחסות ל"ניפוח " האשמות נגד הרב
אין עשן ללא אש! הרב הוא לא האשם היחידי. כמו בכל חטא צריכים להיות שנים לפחות שותפים למעשה. חוץ מזה אם כל הכבוד " לחטא" יש הבדל גדול אם המעשה נעשה באונס או בהסכמה מלאה בלי שום קשר לגודלו של הרב המוגדר "צדיק שמחזיקים ממנו" ברגע שהמעשים נעשו בהסכמה או בדרך פיתוי ( ע"י גורם כלשהו לשון חלקלקה שתיית מים מטהרים או כל צורה אחרת) אין שום סיבה שבעולם שאדם יישב בכלא בגלל " ייצר הרע" שתקף אותו. כל עוד האדם לא השתמש בכוח פיזי ובאלימות והוכיחו שהוא אנס. מי אנחנו שנישפוט אדם בגלל מעידותיו ? האם כל מעידה של אדם תגרום לאדם לשבת תחת בריח ובית הסוהר? האם כל נפילה של אדם תגרום לאחרים להפגע? ( הילדים שלו האישה והנזק לעולם התורה?) חוץ מזה למה להפיל את כל האשמה על הרב למה אין לו ייצר? והנשים שבאו אליו לקבל " ברכה" הן טליתות? לאישה אין ייצר? לאישה יש בינה ייתרה ושכל גדול וצריך לדעת שנמצאים ליד גבר לא משנה איזה גבר או סטטוס הוא נשוי רווק צדיק או מקובל תמיד יש מתיחות מינית בין גבר לאישה. סוף נקודה. מה כל אדם שקיבל כוחות? או אדם בעל מעמד שהאלוקים חנן אותו במתנות יעלילו עליו עלילות? וההפך הוא הנכון? תנא דבי רבי ישמעאל: אם ראית תלמיד חכם שעבר עבירה בלילה - אל תהרהר אחריו ביום, שמא עשה תשובה. שמא סלקא דעתך? אלא: ודאי עשה תשובה" נ.ב יש תשובה לכל החטאים! ובכל ניסיון האלוקים שותף.
* לביא   29/07/15 | 22:28
108. שמואל בדורו
כשם ששמואל הנביא שהיה שקול כנגד משה ואהרן בדורו היה נכבד מאד מאד והיה ראוי לכבדו. כך יפתח בדורו שהיה בן של אישה שהאות הראשונה שלה למשל ז ר ב ו ב י ת ראוי היה לכבדו כמו שמואל הנביא.מבלי להצדיק את הפשע או לחילופין החולי של האיש הסורר הזה. כל תלמיד חכם או רב שלא נמצא בו רבב רצוי וראוי וחובה לכבדו לפחות כמו אדם הראוי לכבדו כל עוד נקי הוא מכל רבב.אני מזלי שפר עלי שזכיתי לקבל עצה ותושיה מרב אחד ויותר.וכל המכליל הרי מסמא את עיניהם של ישראל. וכל המטמא את הטהורים וודאי שמטהר הוא את הפסולים ואת הטמאים.
* אחד העם   28/07/15 | 16:22
107. אישה צריכה להבין שאסור לשום רב לעבור על הלכה, נקודה.
רק לבעלה מותר להיות איתה.
* דודי   28/07/15 | 08:36
106. אתם רק מפספסים את העיקר... אחרי שבועיים שאסורים אייי איך הבעל מתגעגע לאשתו... הייתן רוצות לחוות את זה כל חודש.... אבל לאאא. לבעלכן נמאס מכן... לבעלנו לאאא
* הוגה דעות   28/07/15 | 06:46
אצל זוגות נשואים הבעל פונה לרב ולא האשה!
בעיקרון הבעל אמור לפנות אל הרב בשאלות הלכתיות ולא האשה כך שמלכתחילה לא אמורים להגיע למצבים האלו!
* אס   06/08/15 | 16:28
חחחחחח צודקת!
* חחחחחחח חזקההה   29/11/15 | 02:40
105. אז את מי נשאל בענייני טהרה? אותך?
* רוחמה   27/07/15 | 15:29
5678
בטח שלא גבר
* 1234   28/07/15 | 16:12
104. יכי
יאללה איזה שטויות לפי התורה יש יצר הרע והוא בא במיוחד לרבנים בשביל לנסות אותם בנסיונות הוא גם בא לבני אדם רגילים אבל יותר לרבנים כי להם זה יהיה יותר קשה להתמודד אם זה
* חסוי   27/07/15 | 01:34
103. איזה שטויות
כמה שטויות אתם רושמים.שום גבר לא מבקש אישור להיות עם אשתו.והפוך הוא מצווה לגבר לענג אשתו..האהבה שלנו זה בפנים!! והלוואי ולגבר חילוני היה טיפת כבוד כמו לגבר דתי לאשתו
* יעלי החרדית   26/07/15 | 20:04
102. י
כתבה חסרת תוכן.
* חיים   26/07/15 | 16:31
101. למה להכליל?
גם אני חרדית. ולא מבינה בנות שנופלות בדברים האלה. מה , אין שכל בראש? סתומות! ומי הולכת לדבר עם רב בחדר סגור לבד? ורוב הרבנים לא כאלה.ואגב לרב הולכים לקבל ברכה ווזה תמיד טוב. אבל תבדקו לאיזה רב הולכים. רב שמקבל נשים הוא לא נקי וטהור. נקודה.
* רוית   26/07/15 | 11:44
100. מסכימה עם כל מילה
יש הרבה מאוד נושאים בהם אני לא מסכימה עם הכותבת. בכתבה הזאת פשוט קלעת בול. רב לא צריך לייעץ בכל דקה מהיום, ודתיים מבוגרים צריכיםללמוד עצמאות מהי
* תמר   26/07/15 | 09:57
99. דיייי כבר!!!!
איזה שטיויות כל מה שכתוב כאן על הדת היהודית!!!! לא שמים שום מעטפה של כתם בדואר הבעל הולך או שמדברים איתו טלפונית! דבר שני מי שדתי יודע שכל הנושא הזה הוא מדהים!!!! זה כל עניין הטהרה והחיבור עם הבעל אחרי ימים שאינם טהורים!אתם ממש מעוותים את הדת!!!! כל מה ששואלים את הרבנים הם לומדים הלכות הוודאות הכל כתוב שום רב לא ממציא דברים לא מתערב בחיים אינטימיים של אף אחד!!! דייי מה זה כל השנאה לדת??? למה בימינו אנשים חושבים ככה? זה ממש עצוב! בגלל דברים כאלה עמ'י לא זוכה לגאולה! שנאת חינם ממש!
* אנונימי   22/07/15 | 17:05
צודק!!!!! כל מילה בסלע
* דתיה בהסכמה   22/07/15 | 19:04
כל הכבוד!!!!!
* יובי   24/07/15 | 16:26
מסכימה! ובנוסף..
הדת היא ברכה. התקשורת מעצימה דברים כאלו נגד החרדים כי יש פה אנטישמיות לצערי. בארץ ישראל האנטי לדת הכי חזק. בכל העולם הדתות ראויות לכבוד. אבל בארץ ישראל ארץ היהודים דווקא היהודים הם אלו שלא מכבדים את דתם. אם עושים טבלת יחס בין מקרים כאלה אצל חרדים ואלו שלא אז ברור לכל בר דעת שאצל הלא דתיים מקרים אלו קורים עשרות מונים יותר מאשר אצל הציבוא החרדי אך לא מפרסמים כל מקרה כי לצערנו זה נדוש. מאחלת לכותבת שתמצא את הדרך הנכונה בחיים ומאמינה שיום יבוא והיא תלך בדרך הישרה. כי עמ"י בלי תורה לא קיים. משיח עכשיו!
* ריקי   30/07/15 | 19:48
אם אתה לא מבין תשתוק
כן שמים בד במעטפה ושולחים לרב. אם אחקי המחזור מופיעים סימנים בצבעים
* א   06/08/15 | 09:54
98. תגובה
רב
* אניטה   22/07/15 | 12:58
97. במילה אחת.טיפשה !!!
בשתי מילים טיפשה גדולה. אנחנו ציבור המטמנים לעולם לא נוותר על זה.תמיד יש רב קהילה שמחזק ועושה המון עבור הקהילה. כשרב סרח וכו'זה עדיין לא שולל את כל הרבנים.כמו שבצבא כשקצין סרח לא שוללים את כל הצבא.!!! לכן כותבת יקרה את העובדות ואת המיגזר את לא מכירה ולא יודעת עליהם כלוווםםםםם....
* חיים   22/07/15 | 00:34
צודק מאה אחוז
* רות   22/07/15 | 10:37
כל מילה בסלע
צודק במיליון אחוז! יש חשיבות גדולה לשאלת רב. תתביישי בעצמך שהגעת למצב בו את מבטלת דבר כזה עקב ״חוסר חשיבה עצמית״ כדברייך.
* מור   26/07/15 | 11:29
96. שאלת רב וכו..
אני אישה מאמינה,דתיה, אני מחונכת עם האמירה של 'שאלת רב'.בכתבה הרגשתי שהייתה המו7 הכללה בנושא הזה..לכל רב יש כח השפעה בעולם והוא צריך לדעת כיצד לנתב אותו ולהשתמש בו וגם אנו צריכים לדעת לנהוג בדברים הללו בזהירות רבה רבה ולזכור שרב הוא רק עוד אמצעי קטן ולא מרכזי בבירור האמונה שלנו ולכן שואלים אותו שאלות..אדם מאמין רוצה תשובות מהקב"ה והדרך שלו להבין אותם זה דרך לימוד, חברותא, או שאלת רב שהיא דעה בנושא...צריך לדעת שלרב הזה יש כוחות(לא סופרמן אבל יש) והפגיעה היא פגיעה לא רק של אותם נשים שניפגעו מינית ולא רק תלמידיו שהוא פגע באמונם אלא בכלל ישראל ובפרט לדתיים, נכון שהוא בן אדם ןלכל אחד יש נפילות אבל אתה בתור דמות מובילה, כריזמתית ובעלת כח השפעה אמור לדעת את ההשלכות של המעשים שלך, וכל אדם טועה לפעמים אבל במשך ככ הרבה זמן עם ככ הרבה מקרים?!אתה פוגע בדתיים בדרך בה הם מצתיירים בעולם ואף בעניי עצמם,נותנים להם הרגשה של הם "לא בסדר-הולכים אחרי רבנים בעניים עצומות בלי לראות את הבור לפניהם" דרך החיים הזו לא מובנת לכל מי שלא היה דתי ויש בכך מין היופי שיש את מי לשאול ויש רב שיכל לעזור כמו פסיכולוג ואנו בתבונתנו אמורים גם לא להיות פזיזים על כל שאלה אך לדעת לשם מה הוסמכו האנשים האלה ובשביל מה עבדו קשה ככ עד שקיבלו את התואר רבנים..צריך לזכור גם אנשים דתיים וגם שפחות לדוגמא כשהולכים לקבר של צדיק לא מתפללים שהוא יעזור לנו, מתפללים על הזכות של אותו הצדיק,מבקשים מה' שבזכות מצוותיו שיחשבו לי ויעזרו לי במשהו ספציפי...קבר הצדיק זהו רק אמצעי להתקרב לקב"ה....בדרך זו או אחרת ה' חנן אותנו בככ הרבה חוכמה.אנחנו צריכיפ לדעת להשתמש בה!!!שאלת רב זה אינן דבר פסול זה דבר שצריך שכל וחכמה להשתמש בו!
* מעין   21/07/15 | 22:46
כל הכבוד מעין!
זה כיף לשמוע שיש אנשים כמוך בעולם!
* אנונימי   22/07/15 | 17:07
שאילתות לרבנים והשתטחות על קברי צדיקים
צר לי לומר לכם אבל ההתנהגות של הרבנים ושל הצאן ההולך אחריהם עוסקים בעבודת אלילים. השתטחות על קברי צדיקים (שספק אם באמת הם קבורים בהם,) ממש עבודת אלילים. ראיתי התנהגו תכזו גם אצל עובדי אלילים לא יהודים רק חסר שתביאו לאותו קבר את מה שהוא הב בחייו. אצל אחדים מדובר בנשים....
* ngenser   23/07/15 | 12:08
95. מתברר שהחרדים צודקים
אם הבנתי נכון אצל החרדים לא מקובל שרבנים יקבלו נשים, הכל עובר דרך הבעל לרבות עניני טהרת המשפחה. כבר נאמר אין אפוטרופס לעריות...
* נתן   21/07/15 | 18:11
94. רב= גניקולוג+פסיכולוג+פוליטיקאי+קורא בקלפים ומה לא?
אז שלא, ממש לא! רב הוא מי שלמד לתכמן את כל מה ומי שמסביבו הוא מי שמוליך שולל תמימים ופתיים ששטפו את מוחם והפכוהו לצמר גפן דחוס, ולאותם נשים שנפגעו אכלתם את מה שבישלו ואתן בישלתן לעצמכן לכן תבואו בתלונות לעצמכן שככה נפלתן נמוך!
* אלבטרוס   20/07/15 | 21:55
דיי
גועל נפש הדיבור שלך!!!!!!
* טטטט   22/07/15 | 17:09
וזה מה שתגיד לאלו שנאנסו?!
אז בשביל מה מערכת משפט? כל אחד אחראי ל"גורלו".... גם אם אתה לא מאמין ברבנים לפחות תכבד כמו שאני יכבד חילוני שדעותיו הפוכות משלי ולא ילכלך עליו ככה. תדע- כשיקרה לך משהו כולנו נעזור לך כי אתה חלק מהעם שלי, אז אולי תקל עלינו קצת את המלאכה כי כרגע ממש קשה לי לראות בך בנאדם שפוי. די ברור שאתה עצבני פה על משו שעשו לך או שקרה לך באופן אישי, אז קודם תרגע. אחר כך תקרא שוב את התגובה שלך. בסוף תבין מה לא היה אנושי במה שכתבת.
* עצוב לי   23/07/15 | 11:49
המקלדת שלך בלחץ,תשחרר...
קראתי את הקשקוש שכתבת,וחשבתי מה יהיה איתך במידה ויום אחד תצטרך להגיש תלונה במשטרת ישראל,שם יש מעל עשרה ניצבים נגועים ונוגעים למינהם,האם תשלול את כל הארגון? תפסיק עם הכעסים שלך,תגש לטיפול ותצא לדרך חדשה.ואגב,לתחמן ולא לתכמן...
* מנטוס   04/08/15 | 06:17
93. זה שאנשים מנצלים את עמדתם והופכים אותה
אותה לעליונות לא קשור לחרדים או חילונים יש אנשים כאלה רעים בכל מקום לצערי שבמקום לעשות טוב עם הכוח מנצלים לרעה.....בכירים במשטרה בממשל וכו'
* אנונימית   20/07/15 | 09:03
92. בורות מוחלטת
אין לי מושג מהו המניע והמרמור הגדול שלך.. הדברים שכתבת מבוססים על ידע שטוח וחסר עומק. קל ונעים כל כך לדרוס דרך פרשיות גדולות ומריחות חוליי עולם ערכים טהור, קדוש ומלא באמת. קל כי זה לא דורש חשיבה מעמיקה. חקר או התבוננות. קל כי החסכים שלנו חזקים מאיתנו בהרבה מתורת ה׳. לגבי שאלות רב- זהו דבר לגיטימי, הגיוני ומבוסס בהלכה ובתורה בפרוטרוט בכל שלב לעם ישראל היה המנהיג שהנחה ותווה את דרכם, בואי נסתכל ביחסיות של רבנים סוטים שמנצלים סמכותם, לרבנים רבים ועצומים מטווי דרך לדור נבוך. לגבי עניין הבד - ב7 נקיים מגוחך ומופרך הצורה השטחית בה את מציגה את הדברים. מאחלת לך שתמצאי את מקומך בעולם לא מתוך דריסת רגל על בור ששתית ממנו. אני התביישתי עבורך
* חסר תוכן בעליל   20/07/15 | 00:23
חשבתי לכתוב משו דומה, עשית לי תעבודה..
* ח[יארגכהעח   20/07/15 | 21:23
מסכימה פשוט בורות חבל
* אני:)    21/07/15 | 19:05
מסכימה עם כל מילה
* ר   22/07/15 | 10:41
91. כל מילה בסלע.. הזדהות מוחלטת כדתי שפתח קצת עיניים
* ארי   19/07/15 | 22:16
90. נורמאלי?
ושופט שצריך לשפוט דברים אישיים?ופסיכולוג?ויועץ?גם חולני?או שזה לא קשור לדת ולכן נורמאלי?
* דינה   19/07/15 | 19:04
89. צודקת. עושים מהרב אלוהים. ממש ע"ז.
על כל דבר הולכים לרב כאילו אין אשה ואין בעל.מה עם בנית הבית האמתי של הזוג.הרב תמיד נמצא בינהם.ממש ריקנות. ואחרי שהרב מת הולכים יומם וליל לקבר שלו.יהודים ריקים מתוכן. הדת היהודית כל כך מלאה תוכן מצוות תורת חיים ויהודים מעדיפים להחליף אותה ב"ללכת " לרב
* יפה יוסף   19/07/15 | 13:55
זה לא נכון!
ווינט אתר שיקרי!! אף פעם לא הלכתי לאב לשאול שאלות כאלה! ואני כדתי מלידה לא מכיר עוד מישהו ששואל רב.. בושה שווינט מתריס ומסכסך!
* חביב   20/07/15 | 06:56
88. טיפשה. לא דעתנית בכלל
שאלת רב היא דרך חיים היות ואנחנו מכירים בכך ששיקול הדעת שלנו מוגבל והרב מקבל סיוע משמים לכוין אותנו בדרך נכונה. לא כל שאלה מופנחת לרב אבל דברים מהןתיים בודאי יש להפנות לרב. לא הייתי מעלה את הנושא של בדיקה בשבעה נקיים אבל מאחר והצגת בצורה כה מעוותת אומר שהרב אמור להיות מומחה לראות עדי בדיקה ולומר האם הכתם הוא של דם או דבר אחר. אשרי העם שככה לו.
* רון   19/07/15 | 00:09
סיוע משמיים? חחחח
* משה   20/07/15 | 08:09
87. הכי כיף לשכב עם גויה. אחח מתגעגע לימים
* אייל   18/07/15 | 11:19
86. את מטעה
אורית יקרה, את מטעה. לקחת נושא כמו טהרת המשפחה ולתמצת אותו בשני משפטים ולהסתפק בזווית שציינת זה ממש לא הגון. לקחת נושא כמו שאלת רב ולהעמיד את הדתיים כמטומטמים ופתחים זה לא הגון. זה כמו לומר שפסיכולוג או יועץ מסוג זה או אחר מיותר... דווקא מפני שכולם בני אדם, חשוב להצמד להכוונה של מישהו שאתה מעריך אותו כחכם ונעלה. המעשים של הרב אם אכן נעשו, לא קשורים בדת ישראל. זזה קשור רק ביצר הרע שלו....
* ד מ   17/07/15 | 10:01
אין דבר כזה "קשור רק ביצר הרע שלו"!~
אי אפשר לבודד את "יצר הרע" משאר ההתחזויות של מרבית הרבנים החברה החרדית החשוכה חיה בימי הביניים והרבנים בגלל כוחם הדמוני צברו את יצר הרע בצדק - אם כל כך הרבה בהמות אדם מאמינים לשטויות שיוצאות להם מהפה למה שלא יהיה להם יצר הרע?
* שג   18/07/15 | 11:01
85. רבנים קבעו לפני 50- 100 שנה הכל
כי לא היו סמכויות אחרות טובות מהם הרפואה עוד לא היתה מפותחת כפי שהיא כיום, והיהודים ברובם היו דתיים וחרדים והם קיבלו מהרבנים את כל היידע והתשובות שהיו ידועות לאותן התקופות. מאז האנושות התקדמה. רבנים אינם יכולים לייעץ בנושאים אישיים לנשים אלא אם אותו רב הוא גם רופא גניקולוג למשל. רבנים אינם יכולים לייעץ בנושאים פסיכולוגים או פסיכיאטרים מאותה סיבה שהם לא מבינים בנושאים אלה יותר טוב מפסיכיאטר או פסיכולוג עם דיפלומה. באותה מידה בדיוק רבנים לא יכולים לייעץ בנושאים זוגיים או מיניים כי אינם סקסולוגים, אלא אם הם יודעים למי להפנות בנושא הם כן יכולים לשדל לשלום בית. העובדה שהם יודעים את התורה לא הופכת אף אחד מהם לערכי, איכותי או בעל תובנות חדשות בסך הכל הם לומדים מרבנים אחרים את התורה ההלכה והמצוות ורובם מפרשים באופן דומה, אם לא זהה, את התשובות הידועות לכל הרבנים מראש. רק רבנים שיש בהם אינטלגנציה רבה ותובנות מעמיקות כשל אמנים או סופרים והם פתוחים ובעלי יידע נרחב, יכולים להשיא עצות וגם אז להגביל את השומעים, כדי שיחשבו בעצמם על פתרונות. רבנים יכולים להשיא עצות בנוגע להפנייה לגורמים מקצועיים אחרים, הם לא יכולים כי אין להם יידע, להשיא עצות בעידננו. חוץ מהיידע בתורה והיכולת לפרש אותה על פי מידת הבנתם .
* הנביאה   17/07/15 | 03:23
84. מסכימה לכל מילה. דתיה בהווה
*  ש   16/07/15 | 18:22
83. הגזמת לגמרי
נכון. לא כל דבר צריך לשאול את הרב ולפעמים אנשים עוברים את הגבול. אבל כשאישה שואלת רב בהלכות נידה, זה כי הוא המומחה לזה!!! כמו שיש לך בעיה רפואית את הולכת לרופא המומחה כך כשיש לך שאלה הלכתית את הולכת לרב!!יש לו סמכות והבנה בהלכה יותר ממך!!תפנימי זאת! וכן,גם הלכות נידה הם חלק מההלכה!
* אאא   16/07/15 | 12:40
82. סליחה אבל מה אני כאדם צריך לראות את תחתוניה של אשה בעמודי פירסום על כל צעד ושעל
* ישראל   16/07/15 | 10:05
81. לא לשפוך את התינוק עם המים
כן, דווקא בנושא כתמים שהוא קריטי למי ששומרת טהרה כהלכתה. מי שלא שומרת, שלא תשאל אף אחד, זכותה. אבל בנושאים הלכתיים שאדם רוצה לקיים באופן המושלם, שילך למומחה. לרב. אני מסכימה עם כותבת המאמר לחלוטין, קיבלנו פוטנציאל וראוי שנשתמש בו. אבל אני מציעה גם לעשות הכל בשום שכל ולא לשפוך את התינוק עם המים.
* מיקה   16/07/15 | 10:05
80. רוצים שישמעו אותכם
אחרת לא הייתם מגיבים, אבל כשמגיבים צריך להשתמש בשכל, אחרת כווללם יראו כמה שאתם נמוכים. מה הבעיה שלכם? שלא יכפישו את הרב? הוא עשה מעשים נוראים תחת איצטלה של סמכות תורנית. זה פשע וחילול השם. על זה שירקב בכלא. ובאמת הגיע הזמן שנפסיק ללכת כמו עיוורים אחרי הוראות אחרים. בשביל זה ה' נתן לנו שכל. ושהרבנים יפסקו רק בהלכה.
* אפרת   16/07/15 | 10:00
79. אף אחד לא מכריח אותך לשאול רב כל שאלה כמו שאף אחד לא מכריח טבעוני לאכול חסה
יש פה הכללה מוגזמת. חוץ מעניין הטהרה שאכן שואלים בד"כ רב (וגם פה יש אפשרות ללכת לבודקת טהרה) אין שום הכרח להתייעץ עם רב על שם לילד וכו' כל אחד מתייעץ לפי מה שנוח לו ומתאים לו. ותפסיקו לנסות כל הזמן להוציא את הציבור הזה תמים, שלא לומר מטומטם.
* אני   16/07/15 | 07:45
78. צודקת. ומה עם רופאים ? למה הם צריכים לחטט לנשים חופשי שם למטה ???
כל אחד והמומחיות שלו . זה שיש סוטה לא אומר שכולם כאלו.
* הגיון מעוות   16/07/15 | 07:29
77. סגידה לרב
אף פעם לא הבנתי איך אדם יכול לסגוד לרב איש ככל האדם שהדבר היחיד שיש לו זה תואר הרב לצערי אותם אנשים שסוגדים לרב הם אנשים חסרי עמוד שדרה וכי המחשבה
* א-א   16/07/15 | 06:55
76. אורית דחפי אצבע ודי
* רובי חן    16/07/15 | 03:22
75. את עושה סלט מעגבניה רקובה אחת על כל מכלול הסלטים. מה הקשר ?
שאלת רב צריך וחייב, כי את לא יודעת את כל התורה כולה, בדיוק כמו שתתייעצי עם עו"ד אם רצחת מישהו או עשית משהו לא חוקי. שאלת רב היא ייעוץ לכל דבר, ואנשים מתפרנסים מייעוץ, תנסי להכנס לעו"ד כבד ולהתייעץ בחינם אני רוצה לראות. אבל רב כן ייעץ לך בחינם. לא כל אחד שקורא לעצמו רב הוא באמת כזה, אז מה נפסול את כולם. ההכללה הזו היא חסרת טעם ועניין. זה מעיד על חוסר ידע וילדותיות.
* דודי   16/07/15 | 03:06
74. את ממש לא נבון....
מה את מבינה בדת ?
* יהודי פשוט   16/07/15 | 01:07
73. לא כל "רב" הוא באמת רב
הזהרו בכבוד הרבנים האמיתיים ואל תכלילו ציבור שלם.
* שמעון   15/07/15 | 20:04