הורים
תגובות (60 תגובות ב-37 דיונים)
37. עיסוק בטפל ולא בעיקר
זה שבני הדין הרבניים נשלטים ע"י חרדים זו אכן בעיה. אך לגבי גיור,נישואים או גירושין ישנם חוקים ברורים בתורה. זה שתקבלי אישור משופט בית משפט בישראל או אפילו מרב בית דין שמכהן כיום אך באופן שנוגד את חוקי התורה - לא עושה את הנישואים/גיור שלך לתקפים עפ"י ההלכה, אלא יהיו תקפים רק לפי חוק מדינת ישראל. שורה תחתונה: יש קריטריונים, אם לא עמדת בהם אז אינך יכולה לקבל אישור. גוי שקיבל אישור שהוא יהודי למרות שלא עבר גיור כראוי - אינו יהודי, גם אם כתוב לו בתעודת הזהות. לכן, כיוון שעתיד הזהות היהודית חשוב לי, איני מסכים עם הגישה הטועה והמטעה שלך, שגונבת דעת בשם הקידמה. למרות כל זאת, אחזור לתחילת דבריי בהם היני מצדד בדבריך לגבי השליטה של החרדים בבתי הדין הרבניים. גוי שדורש בגיור ומוכן לקבל על עצמו את כל הדרישות לגיור, אינו צריך להיות חרדי כדי לקבל אישור, אך לצערי זה המצב כיום. הדבר נכון גם למסורבות גט, בהן בתי הדין לא ממצים ולו שמץ מיכולתם להביא את המסרב לוותר על התנגדותו.
* דודי   10/03/13 | 12:04
36. קשה לי להאמין שעדיין יש אנשים
שחושבים שיש להם איזה זכות או מילה בהחלטה שלי עם מי אני מבלה את חיי , תרדו מהעץ שאתם יושבים עליי ארוסתי לא יהודיה והיא בן אדם יותר טוב מכל אחד ממכם מי שואל אותכם. ובגלל זה יש יותר מרמור אצל נשותיכם תעשו בדק בית
* חיים בסרט   10/03/13 | 05:05
אתה כולך שטחי..
״אשתי יותר טובה מהרבה..״ כל בוקר היא אומרת לך בוקר טוב?וגם מכינה לך אוכל?אתה חושב חומרי לכן אתה חושב שגוי הוא בדיוק כמו יהודי נכון?שנינו בני אדם ואפילו אשתי יותר טובה מהרבה יהודיות..טעות יסודית.עם ישראל הינו עם ששונה מכל העמים,עם שה׳ בחר בו וממילא יש בו ייחודיות והבנה ערכית וגשמית שאנחנו בתוכן הרוחני שונים מאוד משאר העמים.יש המון גויים שהם אנשים טובים אך בשביל עם ישראל הם תמיד משוקצים.
* חח ילדון   10/03/13 | 10:30
מה הבעיה
מה זה הזלזול הזה בשאר העולם בן זוגי גם לא יהודי והגזענות פה יוצאת מכלל שליטה אנחנו חשים מעצמינו מלכי העולם לא פלא ששונאים אותנו בא בן אדם טוב מבחוץ מה שונה בו? שהוא חונך לפי דת הנצרות להיות איש טוב לעשות מעשים טובים אבל בלי לשמור שבת בלי לאכול כשר? מספיק לחוש מעצמנו שכל אחד יאמין במה שהוא רוצה ויעשה מה שהוא רוצה ויתחתן עם מי שהוא רוצה אנחנו מתנהגים בחוסר כבוד בתחושת עליונות תצאו מהבועה שלכם...כולם גויים רק אנחנו צדיקים אנחנו אנשים גזענים מרובעים סגורים בתוך עצמנו כופים את הדת הזו עלינו נמאס מכל האנשים המטומטמים האלה שיחליטו איך נתחתן ועם מי נמאס מהאטימות הזאת מהשטיפת מוח שגוי זה רע !!!!! הגיע הזמן שיהיו פה נישואין אזרחיים כל אחד פה נוסע בשבת אוכל חזיר ואחר כך מתחתן ברבנות איזו צביעות !!!! אמרו לי איזה משפט פעם שאני לא אשכח "עדיף להינשא ליהודי אנס ולא לגוי טוב" תראו עד איפה מגיע הטמטום והאטימות.......
* אני   10/03/13 | 11:21
שוב
בהמשך למה שאמרתי אני לא נגד הרבנות אני בעד פלורליזם ושיפסיקו להסתכל על אדם שיוצא עם "גוי" כעל מסכן שנגרר לסמים או משהו דומה...שתהיה פה חופשיות ולא כפייה דתית
* אני   10/03/13 | 11:26
35. תותחית
ממש נמאס מהחרדים האלה,והרבנות. היהדות יפה וטובה,אבל האנשים שמחזיקים בה עלובים ביותר,מושחטים,גנבים ואנסים.. צריך להפריד את הדת מהמדינה אחד ולתמיד. אוכלי אדם האלה לא צריכים אותם. הלוואי שהצעת החוק כן תתקבל,שגם יהיו דרכים אחרות להתחתן,להתגרש וכו:.. וגם צריך לגייס את כל החרדים,וגם שיצאו לעבוד כמו כולם.גם בעשיית הדברים האלה אפשר עדיין להמשך לשמור מסורת.
* שונא חרדים   10/03/13 | 01:22
34. הלכה ודת
התורה וניתנה לעם ישראל עם הוראות ברורות ואל לנו לשנות ולו אות אחת. מי שרוצה ללכת בדרכי גווים זכותו אבל לא בשם היהדות גרושה אלמנה לעולם לא ינשאו לכהן כי כך נכתב בתורתנו הקדושה כל מי שניסה להתחכם סופו היה שמד ראו מקרה הרצל נשארו לו צאצאים? היהדות מקורה דת. ךלד מינים אין זכות קיום עברנו את פרעה נעבור גם אתכם. אומללים שכמותכם עברנו את היטלר ןשרדנו עברנו עריצים גדולים מכם ושרדנו טז רדו מהעץ ובקשו מחילה וסליחה מהרבנים
* ש. ח   10/03/13 | 00:37
33. טעית ובגדול
אףפעם אל תלכי נגד דעת תורה! יש גבול לזה התעלול תחזרי מיד בתשובה
* טמיר   10/03/13 | 00:16
32. 27 אתה תותח
* יצחק   10/03/13 | 00:15
31. אורית- אל תקשיבי לכל התגובות ההזויות פה!
א) מאוד אוהבת לקרוא את הטורים שלך! ב) אחרי הכתבה הזו, אני גם מאוד מעריכה אותך כבנאדם. ההבנה שלך של מה נכון לעצמך ולא הליכה עיוורת אחרי רב או קבוצה , זה יפה מאוד ומומלץ לכל המגיבים פה.. ג) חייב לנצל את ההזדמנות של ממשלה בלי חרדים! הגיע הזמן להוציא את הדוס טרור פה בארץ ולנהוג כמו מדינה נורמלית. בעזרת ה, נצליח להעיף את השתלטות הרבנות על המדינה.
* שיר   09/03/13 | 23:48
אהבתי את ה-בעזרת ה נצליח להעיף את השתלטות הרבנות
זה כמו להגיד- בעזרת המפכ״ל נצליח להעיף את השתלטות השוטרים
* חחחחחחחחח מה את בת 12??   10/03/13 | 00:39
30. ישר כח לכתבת!
* מאוד נהנתי מהכתבה ומהלקח הפרטי שלך, נדיר שזה קורה    09/03/13 | 23:42
29. אני אתך
צודקת במאה אחוז, צריכה להיות בחירה דל כל אחד באיזה דרך הוא בוחר לממש את נישואיו, לפי התגובות של חלק מהאנשים ניתן לחשוב שהיהדות היא הדת היחידה שמכירה בנישואין, אז זהו שלא! זה שאנחנו יהודים לכ אומר שאנו לא יכולים לבחור את הפורמט בו יתנהלו חיי הנישואים שלנו, אני באמת חושבת שברגע שיתנו את האופציה תופתעו לגלות שעדיין מרבית היהודים יבחרו להתאחד בפורמט הרבני, אבל זכות הבחירה היא משהו בסיסי שנלקח מהחילונים, הרבנים ניכסו את אלוהים והפכו כל הלכה מלפני 2000 שנה לתורה מסיניי.
* רחוק מתוק   09/03/13 | 23:40
28. ד"ר אבישלום וייסטריך
ד"ר אבישלום או כפי שחלקנו קוראים לו אבי הוא אדם נהדר מרצה בחסד ואני יותר משמח שהוא המרצה שלי...הוא באמת אדם יחיד במינו
* אוהד   09/03/13 | 23:13
27. האמת היא אחת!!!
"אחי הדתי לאומי, אתה לא הכי הכי" -- חובה לקרוא !!!! תמיד ראיתי אותך, מגיע להתפלל בספירת העומר מגולח. עולה לתורה עם סנדלים ללאגרביים, אוכל במסעדות עם כשרות מפוקפקת, משתתף בתוכניות ריאליטי בדרגת צניעות פחות ממינימלית. ושתקתי.ראיתי אותך הולך ללא ציצית ומדבר בשעת התפילה במקומות בהם אסור לדבר בשום אופן,ומנגד שואג עלי כאשר אינני מקפיד לעמוד מלוא קומתי בעת אמירת המי שברך לחייליצה"ל, והתפילה לשלום המדינה. ושתקתי.ראיתי את בנותיך הולכות בלבוש פרוץ, את אשתך ללא כיסוי ראש כהלכתו, את בנותמשפחתך משתתפות בשרות לאומי, עליו אמרו רבותי כי הוא "יהרג ואל יעבור" ושתקתי.שתקתי, כי בכל זאת ראיתי בך שותף לדרך הכללית של תורת ישראל, גם אם הינך מתקשהלשמור את כל פרטיה ודקדוקיה אך דרכנו היא דרך אחת. לכן הקפדתי לקנות בחנותך -חובש הכיפה הקטנה לפני החנות הזולה יותר השייכת לחילוני, הזמנתי אותך אלילתיקון מכונת הכביסה למרות שהיית יקר יותר, כי חשתי איתך כאחי. אך טעיתי.טעיתי בכך שחשבתי שמי שדורך על דיני התורה, לא ידרך על התורה עצמה.אני שמח בכ"ז על הלימוד אותו למדתי למרות שכר הלימוד אותו שילמתי ועוד אשלם. אךלילדיי כבר לא אצטרך להתאמץ להסביר מדוע המיזרוחניקים הם שונים מאיתנו הרי הםגם דתיים.לא עוד נאלץ להתאמץ להסביר את הימנעותינו מהתתפות בשמחתכם ביום העצמאות.לכו אתם לדרככם ואנו לדרכנו ברבות הימים אני משוכנע שבהירות ההשקפה וההבנה כמהצדקו רבותינו במלחמה במזרחי תשתווה להפסדים הגשמיים אותם נחווה בקרוב. שלום ולא להתראות. נ.ב. ח"כ משה גפני, שריין ביומנו כבר ביקור בהתנחלות מעלה עמוס לפני הפינוי. ע"מ להתחייב לשמור מתוך הממשלה על האינטרסים החשובים שלכם.
* אביעד   09/03/13 | 23:00
יישר כח!!
* כל הכבוד!!   10/03/13 | 00:42
השומר אחיך הנך?
יצרום לך מאוד לקרוא. תמיד ראיתי אותך מגיע להתפלל בספירת העומר לא מגולח, אך שואל אני עצמי האם דינה של תורה היא ספירת העומר? שכן על משה רבינו התאבלו לא יותר מ- 30 יום. אותן מסעדות לא מפוקפקות כמוהם המפוקפקות, חבריך מחלקים למרבה במחיר את אישור הכשרות. תתפלא לשמוע שתפילה באה במקום עבודת בית המקדש, שכן לפני חורבן הבית לא התפללו תפילות מסודרות אלו, לכן דיבור בזמן תפילה אינו נורא כפי שאתה מתאר אותו. אגב, איסור חמור שכתוב בתורה הינו גילוח בתער, אך דבר זה לא מנע ממך להלך בסופרים הגדולים בהם מוכרים סכיני גילוח, למה? התשובה ברורה, והיא כלכלית. בנות משפחתי משרתות ושירתו בשירות לאומי, הצילו חיים ולא פעם - את החיים שלך ושל דומיך. אגב, כאשר מגיע דיווח על תאונה או פיגוע חבריך משתפים פעולה למופת עם משרתי השירות הלאומי, חבריך מזק"א, אכן כן - אלו המקבלים על כל פינוי גופה כסף (כסף כסף כסף). דרך ארץ קדמה לתורה, אך אינך זוכר זאת, ואהבת לרעך כמוך אינך מקיים זאת, הרי ברור לכל שעצם קיום מדינת ישראל מצילה חיי יהודים בכל רגע ורגע. מי שדורך על דיני תורה הוא אתה, כיוון שבכדי להיות רב בית כנסת אתה דורש כסף, כלומר הנך עובד בשבת,בחגים ובכיפור עצמו, בזמן תקיעת שופר וכו'. "מזרוחניקים" רק מראה על הבורות והטפשות שלך. לגבי האמירה לכו לדרככם - אין בעיה. לכו לכם, זוהי מדינתנו שעליה אנו שמחים ביום העצמאות. את הכסף שלוקחים לי מס הכנסה וביטוח לאומי, אל תקח. תחזור למקום שכוח האל במערב אירופה אותו אתה כל כך אוהב, אולי לאומן שם חבריך בוכים עד דמעות בבזבוז זרע לבטלה בשהיה במחיצת גויות בתשלום. השכל ולמד את ההיסטוריה של המקום, כמה יהודים, במיוחד הלבושים כמוך, סבלו, נטבחו הוכו והושפלו על עצם היותם יהודים כיוון שלא היתה להם מדינה, מדינה אתה יודע..ה"אינטרס החשוב רק לנו". אגב הצוואה של יוסף היתה העלאת גופתו לארץ הקודש, ולא להשאירו שם, כמו ההוא שנשאר באומן כדי שתטייל. האמת היא אחת וכולך מלא שקרים ללא חצי אמת. ואני בכלל יהודי שומר מסורת, (לא חרדי, לא דתי לאומי) המקיים את רב דיני התורה (גם משה לא קיים את כולן) ואת שאיני מקיים אני מודע להן ומקבל על עצמי את האשמה ולא בורח מאחריות, משלם מיסים,אחרי שירות צבאי ושומר חוק. אגב כיפה קטנה וזולה מצביעה על צניעות בניגוד לאלפים בהם אתם מוציא על בגדיך בעוד ילדיך רעבים ללחם. בגלל אנשים כמוך אנשים שקצת רחוקים מהדת נרתעים ונלחמים בה ובציבור היהודי כולו (כי אתה כביכול המייצג את הדת) למרות שמה שאתה עושה הוא בניגוד מוחלט למה שהיהדות מייצגת. בוש לך וסור ממעשיך הנבזים.
* דודי   10/03/13 | 12:50
ענק!!! פשוט יהלום.
* אברהם   26/03/13 | 03:49
26. בגלל חוסר באמונה באל חלק מהיהודים מוותרים אל ישראל ובגלל זה אתם לא יוכלים לנצח את הערבים (כך אמר לי ערבי שעובד אצלי)ועצוב שכך
ואני מוסיף שאם היה אמונה חזקה מזמן היה פה שקט ושלווה כי על מה שאתה מאמין אתה עומד על זה חזק!!!!
* יהודי   09/03/13 | 22:32
25. קודם כל תפסיקי לקרוא לעצמך ״דתייה״
לאדם ״דתי״ יש קריטריונים שהוא צריך לעמוד בהם, תחשבי על זה כמו תואר באונ׳ אם אין לך את הנקודות הדרושות את לא יכולה לקבל את התואר הנחשק, ההבדל הוא שתואר מקבלים פעם אחת, בשביל להיות דתי צריך לעבוד יום יום שעה שעה. לכן אין דבר כזה דתי לפי דעתי, יש כללים והם מאוד מאוד ברורים כבר יותר מ3000 שנה. ובאותו הקו אין שום בעיה שזוגות יתאחדו להם לא לפי הדת, רק אל תשתמשו במונחים כמו ״נשואים״ או ״חתונה״ אלה מושגים יהודיים דתיים- פשוט תגידו ״מאוחדים אזרחית״ או ״מלוכדים״ אני בטוח שמישהו מהחבר׳ה בהמצאות המילים המודרניות ימצא כבר משהו בשבילכם:) רב מקובל אמר לפני 150 שנה שבזמננו אחת המכות והקלקולים יהיו הרבה ״דתיים לא ייראים״ כלשונו, אני מודה לך על הכתבה הזאת שמחזקת אותי. תודה
* את יכולה להסתפק ב״שונה״ או ״רוחנית״   09/03/13 | 21:57
24. בטוחה שהדר' מתחרט על מה שאמר רק בגלל הכתבה הזאת
* עיוותת לו את הרעיון והמילים   09/03/13 | 21:50
23. יש שם למי שאת: רפורמית
* תכירי   09/03/13 | 21:49
22. מכבדת אותך ואוהבת לקרוא את מאמרייך אך מה שכתבת זה דברי כפירה
לא לפי מה שאני חושבת אלא לפי ההגדרה. אי אפשר לרקוד על כל העולמות
* שזו כמובן זכותך לגמרי אבל דתיה אורתודוקסית את לא   09/03/13 | 21:47
21. את פשוט בושה.
את דתיה?לכי לעזאזל את וכל החברים העמי ארצות שלך.״נאורים״ באים לתקן אהה?קודם תתקני את עצמך.כהן יתחתן בגלל אהבה?את כנראה לא מבינה מה זה אומר להיות כהן ומזה עם ישראל.את יכולה להגיד ולבלבל במוח כמה שאת רוצה שאת דתיה,את משקרת על עצמך..מאחל לך שתזכי לעשות תשובה.
* חתול שחור שלא שווה יריקה   09/03/13 | 21:44
אומרים משקרת את עצמך ולא על עצמך
* אני   09/03/13 | 22:07
20. תגובה לדתית-החילונית
את המגזר הדתי-חילוני הזה צריך לעקור מהיסוד הוא זה שמביא לנו חורבן כואבת לי הנשמה מהאווילות שלכם אא לעשות צחוק מהיהדות זה או ששומרים אותה או שלא בכלל!!אין דבר כזה לעשות חלק מימה שכתוב בתורה וחלק לכפור כי לא בא לכם לקיים זאת!לא תתנקו מיזה לעולם מכיוון שאתם מושכים אחריכם אנשים תמימים (חילונים) שרואים אתכם כדוגמה לדת!לא תתנקו.
* אבי   09/03/13 | 21:35
19. די נמאס!!
אני כחרדי מאסתי בכול התלונות שלכם אני בעד שתתחתנו עם מי שאתם איך שאתם רוצים וכמה שאתה רוצים הלוואי יאללה כבר!!
* חרדי   09/03/13 | 21:23
18. וכמה ממזרים יוולדו פה כתוצאה מזה?
רק בגלל "איזה בעל שאין לו כוח להתפקסס עם הרבנות" כדברייך אז אותה אישה תתחתן עם אחר בנישואים אזרחיים, הילדים שלה יהיו ממזרים!
* תמי   09/03/13 | 21:16
17. תודה גדולה לעושים. מסורבת גט מזה 4 שנים.
* ענבל   09/03/13 | 21:09
16. בקיצור עם ככל העמים....אז מה מיוחד ביהודים?!
* "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"    09/03/13 | 20:56
15. יש כללים לדת
שבוע טוב אם כל הרצון שלך לראות כאילו נאורה וליברלית אבל זה לא הולך זה נישמע טיפשי יש כללים לדת א"א לכתוב את התורה מחדש אני מסכים שצריך למצוא פיתרון לעגונות וכו' אבל להתיר לכהן גרושה או להתיר נשואה להינשא יגרום לריבויי ממזרים שזה נזק לילד שלא ניתן לתיקון זה דבר שאין לך ולא להורים סמכות לעשות לילד . הוא לא יוכל להתחתן עם יהודיה כשרה כפי מסורת ישראל וזה יגרום ליהודים סוג ג' העם היהודי שרד הכל בזכות היחודיות שלו, ללא זה אנו ככל האומות ולמה דווקא אנחנו תמיד מנסים להחריב את המקורות שלנו.
* אורית שבוע טוב   09/03/13 | 20:31
14. את לא דתייה וגם הוא לא.
הדת היהודית מאד מוגדרת, גם אם לא מקובלת על כולם ויש בה הגדרות מפורטות עד פרטי פרטים מי יכול להנשא למי ואיך. אין בעיה לאף אחד עם המלחמה שלך בחוסר הנאורות ובאטימות של ממסד הרבנות בישראל, רק אל תעשי זאת בשם הדת, כי הדת היהודית האמתית, במקרה הזה, פשוט לא איתך, ולא רק, אלא הפוכה בתכלית מכל מה שכתבת כאן. וסתם שאלה, מה כ"כ בוער לך להגדיר את עצמך "דתיה"? את ממש לא צריכה את זה ברזומה.
* אדם   09/03/13 | 20:05
13. כל הכבוד לך
אני איתך
* דוד   09/03/13 | 19:55
12. עם ישראל לפני אסון
עם ישראל הולך להיחרב בגלל אנשים כמוכם
* עם ישאל יחרב   09/03/13 | 19:45
11. אין זכות על הארץ לערב רב זכות היסטורית יש לעוד עמים אז אל תרמו זו לא מדינה יהודית אלא כל אזרחיה ואין צורך לחייב להיתגייס
* יורב   09/03/13 | 19:13
10. הומואים ולסביות. אתם ממשיכים להיות מופלים גם כאן. כנסו
ציטוט מהמאמר בידיעות: דווקא סביב עניין הנישואים החד מיניים עולה באוויר לראשונה תחושה קלה של מחלוקת. לשאלה האם שני גברים או שתי נשים יוכלו לק־ בל רישיון נישואים משיבה גביזון בהיסוס. "אנחנו לא שוללים את זה", היא מעיפה מבט לעבר שני חבריה הדתיים. "גם כאן אנחנו מעבירים את האחריות למחוקק. שהכנסת תחליט. זו סמכותה של המדינה". "זה צריך להיות משחק חופשי של הכוחות הפוליטיים והחברתיים במדינה", מסכים שיפמן. "אבל כתבנו בנייר העמדה שגם אם המחוקק לא יתיר נישואים כאלה, בני הזוג עדיין יהיו זכאים לזכויות הממוניות הנובעות מהנישואים, כמו ירושה ופנסיה", מוסיף וסטרייך, ושיפמן מסתייג, "זו דעתו של אבישלום, לא בהכרח גם דעתי". אז שלא יעבדו עליכם....
* י   09/03/13 | 18:11
את/ה מתייחס/ת רק לטפל
חשוב לזכור שתהליך מדיני-דתי כזה נמשך שנים. בזמן האחרון החברה הישראלית מדברת על נישואים אזרחיים הרבה יותר מבעבר וזו כבר התקדמות מבורכת. השלב הבא הוא שגם פוליטיקאים יעשו משהו לגבי זה. גם היום רוב המדינות לא מאפשרות נישואים חד מיניים (לא שאני חושב שזה בסדר) ואי אפשר לצפות שמדינת ישראל תקפוץ ישר ממדינה שבה רק נישואים דתיים למדינה שבה גם נישואים אזרחיים וגם חד-מיניים. התהליך צריך להימשך זמן. את/ה צריך/ה גם להבין שהאנשים שמדוברים הם עדיין אנשים מאמינים שלא מורגלים לכזו צורת חשיבה ולחלקם עדיין יש סלידה בעיניין. במקום לראות את זה ששיפמן מסתייג מהנאמר תראה את זה שסטרייך (גם אדם מאמין) בעד כל העיניין.
* ע   09/03/13 | 20:07
צודק/ת
* :)   09/03/13 | 21:29
9. יופי של כתבה, באמת
* רק עוד ילדה   09/03/13 | 18:05
8. כל עוד מדובר על תעודת נישואין כולל זוגות חד-מיניים ולא נייר ברית הזוגיות אז אני מרוצה.
* אבל אני לא קראתי את המאמר שהיא התבססה עליו   09/03/13 | 17:59
7. כתבת יפה! הערה: "מפגרים" היא לא קללה לגיטימית
* מורה בחינוך מיוחד   09/03/13 | 17:18
6. גם דתייה, וגם בת אדם
רוב הדתיים מאבדים שפיות כמו תגובה 1, אבל את? פשוט תותחית. בהצלחה, אל תשתני בגלל אחרים.
* אריאל   08/03/13 | 23:08
כשהרב עובדיה אמר שהציונות דתית זה "בית של גויים" הוא התכוון לאנשים כמוך וכמו בנט
* מהריסייך ומחריבייך ממך ייצאו   09/03/13 | 20:44
5. תפרידו
את הדת מהמדינה. וכל מאן דבעי ינשא כאשר חפץ ליבו.עם/בלי רב שנאפה לאחר פסח תשע׳ג.
* מאיה   08/03/13 | 20:21
זאת מדינה יהודית שהוקמה על דת
זה כמו להגיד להוציא את הגזר מעוגת הגזר- נחשי מה... זו כבר לא תהיה עוגת גזר:)
* ישדתית יותר מ200 מדינות בעולם- רק תבחרי   09/03/13 | 21:45
לא ממש
זה כמו להוציא את החלב מהקינוח ולהפוך אותו לפרווה במקום חלבי
* מוס שוקולד   10/03/13 | 00:13
4. אורית את נאורית אך לא ריאלית
עם כל הכבוד, יש להבדיל בין זוגיות חד מינית לבין נישואין שלא על פי ההלכה. בנישואין חד מיניים. כיוון שבחייהם המשותפים הם רוצים שיהיה טוב האחד לשני, והם אף חיים בחשבון משותף. ממילא הם מגלים דעתם שאף לאחר מותו של אחד מבני הזוג. אזי בן זוגו הוא זה שיירש אותו. ועל כך אין שום בעיה! ואילו בנישואין שאסורים על פי ההלכה, לא ייתכן להתיר לכהן לישא גרושה. כפי שלא נתיר למי שתקפו ייצרו (חרמן בלע"ז) לישא אשת איש. או למשל להתיר ממזרים בגלל אהבה זה לא מציאותי. אולי תהיה אפשרות שיחיו יחד ללא נישואין אלא כזוג ידוע בציבור שגם לכך ישנן השלכות הלכתיות וחוקיות.
* אזרח יהודי   08/03/13 | 14:00
3. מדינת ישראל חייבת להיות מדינת הלכה!!!!
כי הזכות המוסרית היחידה שלנו ,עם ישראל על ארץ ישראל, מגיעה מהדת היהודית , ומספר התנ"ך. אין צביעות יותר גדולה מזאת: לנפנף ביד אחת בהבטחה האלוקית שנכתבה בתנך : לך ולזרעך אתן את הארץ הזאת, בכדי לממש את זכותנו על הארץ, כי אין צביעות גדולה מזו לנפנף בהבטחה האלוקית של לך ולזרעך נתתי את הארץ ובו זמנית לזלזל בכל שאר הכתוב בתנ"ך. ללא התנך אין לנו מנדט על המדינה !(המנדט עליו הצהיר בן גוריון בוועדת פיל ,שקדמה להחלטת האו"ם) במצב כזה צודקים הפלסטינים כאשר הם קוראים לנו כובשים. .. ההלכה היהודית הייתה קיימת גם כשלא היה לנו חוק ומדינה....ובזכותה בלבד שרדנו כעם יהודי בכל הגלויות.ועוד נמשיך ונשרוד על אפם וחמתם של כל אויבינו!!!
* למה ?כנסו   08/03/13 | 10:37
פלשטינאים התעוררו!!! יש לכם לפי הממשלה הבאה
* טיעונים חדשים וקשים על המדינה. "היהודית" שבפתח   08/03/13 | 11:13
זועבי איפה את? לכי ותצעקי את הנתונים הללו באום
* הכנסת קטנה עליך.למדינה הזאת כבר אין קשר ליהדות   10/03/13 | 10:04
אם אתה רוצה אתה מוזמן לעוף מפה
יש לנו זכות היסטורית על המדינה. לא דתית. אני בחיים לא ״נפנפתי״ בהבטחה ה״אלוקית״ ואני בחיים לא אעשה זאת.
* יחזקאל   08/03/13 | 11:41
במילים אחרות אתה כובש עם שהזכות שלו על
* המדינה היא בכוח הזרוע. של צהל    08/03/13 | 13:44
זכות היסטורית אבל לא דתית??
תעשה טובה ותחשוב לפני שאתה מגיב
* והשם שלך אני מניח הוא גם היסטורי ולא דתי   09/03/13 | 21:48
לא מסכימה
ממש לא יש לנו זכות היסטורית וצריך פה פלורליזם אי אפשר להכריח אותנו להתחתן לפי הדת יש הרבה דברים מטומטמים בדת כמו למשל שאסור לאישה לשיר או ללבוש אדום או לשבת מאחור באוטובוס השאלה היא עד איפה זה דת ומאיפה מתחילה הקיצוניות המגעילה הזאת האפלייה הזאת הגזענות מי יהודי ומי לא....כל אחד יהודי בדרכו וצריך שיהיה פה חופש הביטוי!!! כי אף אחד פה לא מקיים את כל המצוות וההלכות אז ככה שכולם יוצאים צבועים לפי אמונתך.......לא מסכימה איתך בכלל כפייה דתית רק תגרום לתוצאה הפוכה לסיכסוכים דיכוי ובריחה מארץ כזו ...
* אני   08/03/13 | 12:50
יש לנו זכות היסטורית על ישראל ולא דתית
בני מינך מוזמנים ללכת
* ///   09/03/13 | 12:30
גם הזכות ההסטורית מתבססת על הדת היהודית גם
להצביע בעד מדינה יהודית. גם לבן גוריון לא היה הסבר אחר מדוע יש זכות לעם היהודי יותר מכל עם אחר על פלשטינה! כאשר הממשלה המיצגת את המדינה מזלזלת בגלוי בכל שאר הדברים הכתובים בתנך הרי שהיא שומטת מתחת רגליה את המסמך היחידי שנותן לנו זכות מוסרית לשלוט פה מול טענותיהם של הפלשטינאים. השלטון היהודי במדינה אינו מתבסס רק על כוח הכיבוש של הצבא הישראלי - ניצחנו במלחמה ולכן אנו היהודים שולטים. יש לנו גם מסמך אמין עליו התבססנו בבואנו לקבל תמיכה באום להכרה כמדינה יהודית דווקא. ברגע שאנו כממשלה רומסים את ההלכה היהודית בגלוי אין לנו אפשרות מוסרית להתבסס על ספר התנך כמסמך המוכיח את הקשר שלנו למדינה הזאת
* בן גוריון ידע זאת כשנפנף בתנך ע"מ לשכנע באו"ם   10/03/13 | 08:56
אם סבתא שלי נרדפה בשואה כי אביה יהודי
* היא זכאית חוק השבות וגם אני רוצה להתחתן פה   09/03/13 | 17:17
היא לא נרדפה כי היא יהודייה
היאיהודייה יא יהודייה ולכן היא נרדפה
* אבל אני לא מצפה ממך באמת להבין את זה   09/03/13 | 21:49
2. בקיצור מדינה יהודית ללא יהדות להוציא מהיהדות
* רק את מה שנוח ? אז מה יתרוננו על הפלשטינאים   08/03/13 | 10:25
1. לא יאומן כמה בן אדם יכול להידרדר...את בושה לציבור הדתי
* יעקב.   08/03/13 | 10:07