תשעה חודשים
תגובות (233 תגובות ב-116 דיונים)
116. דעה אישית
הכי מעניין שרק האנשים החיים בארץ חושבים ומנסים לשכנע אנשים אחרים שברית מילה זה בריאה , וכול יום יוצא מחקר חדש שמפריח את הדעה הזו, ממש בועת מדינת ישראל. העיקר שכול אחד יעשה מה שטוב לו ויקבל החלטות בלב שלם, לדעתי ברית לא מאחד שום עם זה המעשים והאמונה במשהו יותר חזק מהאדם שמאחד אותם, והאמונה שאלוהים ציווה לעשות ברית ממש לא משכנעה אותי לדעתי המצע נטו של האדם כי אלוהים בראה אותנו מושלמים למה ירצה שנפגע ביצירה שלו????
* שונית   23/07/13 | 22:04
115. מזעזע
תתביישו לכם אתם נולדתם יהודים גם אם לא תמולו אתם יהודים וזה סימן ההכר של העם היהודי יש דווקה הרבה כתבות שברית מילה היא כןןן לצורך בריאותי והעורלה היא המזיקה את זה אתם לא כותבים.....וזה בדוק. פשוט מזעזע אך שאנשים יהודים מדברים ככה ועוד גאים בזה....ואתם גם לא יודעים למה צריך למול דווקה ביום השמיני ולא לפני??? כי התורה יודעת בדיוק מה קורה לנולד ביום השמיני מבחינה פזיולוגית ואם זה היה מסוכן אלוקים לא היה מצווה =זה כמו אכילת בשר טרף שיש בו מליוני חיידקים ואנשים שלא שומרים אוכלים וחושבים שהם עושים טובה למישהו...צריך להבין שכל מה שאלוקים ציווה זה לטובתינו בלבד.והתינוק שנולד לכם זה ממנו ...תתביישו לכם הצלחתם לעצבן אותי
* אניי   21/05/12 | 11:56
114. כל המסורתיים למיניהם, צאו ותתעוררו
כל הכבוד! גם אני אם לשני בנים שלמים ושלמה לגמרי עם ההחלטה לא למול אותם וכך גם בעלי. מי שדתי ומאמין באלוהים יש לו בעיה. אבל מי שחילוני וחופשי, מה פתאום שיהיה לו איכפת מה כתוב בתורה, ספר עתיק מלפני הרבה שנים? ומי קבע שהתורה היא תורת חיים ושעל פיה יש לנהוג? והאם יש הוכחה למישהו שיש בכלל אלוהים? אז מה זה השטויות האלה? נולד תינוק רך, שלם ובריא. תנו לו לחיות ולגדול, יפה כפי שהוא. תאמינו לי שהתינוקות האלה יגדלו ויצליחו בחייהם ויהנו. ישר כח למופיעות בכתבה.
* ליאת   25/12/11 | 21:57
הם יהנו בחיים האלה
מה עם העולם הבא . . . את לא מאמינה שיש כזה, אבל אם בכל זאת ... אמונה של 4000 שנה, ראש כל הדתות, אנשי הספר, העם המובחר, סודות קבלה, זוהר, אם יש עולם הבא, את מונעת מבנך להיכנס אליו, או גרוע מכך לנדוד שם כנשמה אבודה... לא נעים...
* חנוך   04/01/12 | 15:26
113. תאכלו שרימפס
סעו בשבת, תאכלו ביום כיפור, תקללו, תבגדו. משהו שכחתי? אה כן ואח״כ תעשו ברית לילד שלכם כדי שיהיה ״יהודי״ כשר , שיהיה כמו כולם כי זה מה שחשוב, הרי זה על חשבונו ולא עליכם אז זה בסדר. ימול את בנו רק מי שמאמין ביהדות וממלא את כל מצוותיה, אחרת אתם סתם שחקנים!!!
* רויטל   23/12/11 | 23:44
נכון- כי הרי הכי קל לקיים מצוות במיוחד אם הן כואבות-
כל עוד זה על חשבונו של מישהו אחר...מישהו שלא יכול להתנגד ולשמור על האינטרסים שלו... אבל אם כבר אתם באמת מאמינים באלוהים אז תקיימו קודם כל את כל!!! תרי"ג המצוות אחת אחת שקשורות בכם לפני שאתם מקיימים מצוות על חשבונו של תינוקכם בן שמונת הימים...אחרת כולכם יהודים צבועים!
* יהושע   24/12/11 | 12:42
112. רואים שאנשים חיים רק לפי מה שחינכו אותם
רוב המגיבים כאן נגד הנגד. הם נגד זה שלא יעשו לילד ברית מילה. "גויים" "כופרים" "פושעים", "גועל נפש" מי עשה אתם שופטים ואלוהים? ככה אתם מתייחסים לאנשים אחרים שיש להם דעה שונה ממכם? גם כן יהודים. אם יהודי זה לפי מה שחתכו לך בין הרגליים, אז אתם לא ממש מבינים ביהדות וברוחניות. מתיימרים לדעת הכל, ובפועל רק מראים כמה הבורות שולטת. קודם כל "אסטטי" זה בעיניי המתבונן. דבר שני, "בריא" זה לא מוכח ותלוי. למי שעשו ברית ונהייה לו מום מכך, לא חושב שזה בריא, מצד שני מי שלא עשו לא ברית וקיבל דלקת בגלל שהוא לא שומר על ההגיינה שלו, יחשוב שאולי עדיף שהיו עושים לו ברית מילה. נגד איידס? ברור, בגלל זה אחוז הנדבקים בישראל רק עולה. פשוט צריך לחנך את הנוער ליחסי מין מוגנים, זה הכל. בצבא לא יקרה כלום, בבית ספר לא יקרה כלום. ההבדל הקטן הזה לא ישנה, אם תחנכו את הילדים שלכם (ואת עצמכם) שמה שמשנה זה האדם, הנפש, אם הבן אדם הוא טוב, אז הוא טוב, ואם הוא לא, שום ברית עם שום אלוהים לא תעזור לו. באמת תנשמו קצת לפני שאתם כותבים את התגובות המגעילות האלו ולפני שאתם מטיפים מוסר, תחשבו מאיפה זה מגיע והאם זה בכלל מתיישר עם המסר שאותו אתם רוצים להעביר (לקלל מישהו ולהגיד שהוא לא יהודי, אירוני משהו). לא לשכוח, שמדובר בסופו של דבר בהתעללות בתינוק בן 8 ימים. זה שלהרבה מאוד אנשים זה נראה בסדר, לא הופך את זה לבסדר באמת, פשוט עניין תרבותי. ודבר אחרון, אם ה"אלוהים" שלכם הוא כזה קטנוני שמה שחשוב לו זה עור על איבר המין של תינוק בן 8 ימים, הוא כנראה קצת סדיסטי ופדופילי משהו ואולי כדי לכם לחפש אל קצת יותר יציב בגישותיו.
* אולג   23/12/11 | 23:26
111. רק תעצרו שנייה ותקבלו החלטה שקולה
כל הכבוד לכם על החשיפה להורים שיש גם דרך אחרת. בואו נעצור רגע את האוטומט ונבין שיש לנו אפשרות בחירה. הבחירה להגן על תינוק בן יומו ולא לפגוע בדבר הכי מושלם ושלם שיש. בואו נחשוב רגע אם יש לנו את הזכות לבצע אקט ברוטלי שכזה? 
* אמא לארבעה ילדים שבחרה לחשוב לפני שעשתה   23/12/11 | 16:03
110. התגובות הפרימיטיביות פה מזכירות לי
את העובדה הבאה: כשפעם ההמונים היו בטוחים שהעולם שטוח, ואז באו אריסטו, ניוטון ועוד כמה מדענים שטענו שהכדור שלנו הוא עגול התגובות היו נזעמות כל כך בדיוק כמו פה. כי כשגדלת והאכילו אותך בכפית מגיל 0 משהו מסויים ופתאום מגיעים אנשים שחושבים אחרת ומערערים את כל מה שלימדו אותך, גם אם זה לא נכון- תגיב בזעם רב. עובדתית- אנשים מפחדים לבדוק את העובדות, כי אז זה יוכיח להם שבעצם פגעו בהם בתור תינוקות ושההטלת מום שהם מאפשרים בבניהם היא לא מוצדקת ויהיה להם קשה לחיות עם זה... עם ישראל מתנהג בצורה שמזכירה לי ותזכרו את זה טוב: " כשכולם חושבים אותו הדבר, בעצם אף אחד לא ממש חושב..." שבת שלום יהודים יקרים.
* נתי   23/12/11 | 10:48
109. כנסו אמא לשלושה בנים
אנשים יקרים! מתוך ניסיון חי של שלושה בריתות ב"ה אין הברית כואבת כמו שנדמה לנו.. שהרי מנסיוני ילדיי בכו לכמה שניות וברגע שהגיעו לזרועותיי נרגעו כלא כלום!! (אפילו אחרי נפילה של אחד מהם במהלך ניסיונם ללכת הם בכו יותר ומאנו להנחם בזרועותיי...)באמת!!! אנא! האמינו לי ! הם בוכים מכאב לא נוראי , יותר מהאוירה שכולם סביבם ונלחצים מזה. שלא נדע אבל עלולים לקרות לילד במהלך חייו דברים יותר לא נעימים מזה.. שאף אחד לא יידע.. אני יודעת שזה קשה נפשית להורים לראות את עוללם הרך במצב זה אך יש להבין שזה לא כל כך נורא והיתרונות גוברים בעשרות מונים על שני שניות של בכי..
* שירה   23/12/11 | 09:51
בואו נודה שזה כואב
ומה עם הלילה של הצרחות? ומה עם הורדת התחבושות ? ומה עם הסיבוכים שיש לתינוקות? גם אני אמא. לשמחתי הרבה ויתרתי על הברית של בני אבל יצא לי לעזור לאחיותי ולגיסותי עם הבנים שלהם אחרי בריתות וזה פשוט סיוט ארוך ומתיש גם לתינוק וגם לאמא. עם כל הרצון שלנו לנסות למזער את רגשות האשם ואת העוול שאנחנו עושים לתינוקות חסרי ישע בוא לפחות נודה שזה כואב... 
* אמא ל4   23/12/11 | 16:11
סתם
אתם סתם עוד אנשים שאוהבים ללכת נגד הזרם,ברית מילה הוא אלפי שנים,לאו דווקא בהקשר הדתי,אלא בהקשר המחבר,של כל יהודי.
* אחד   16/08/13 | 18:40
מסכימה איתךך לגמרי
זה רק טימטום של אנשים לא לעשות ברית בגלל שזה ניראה להם היתעללות בתינוקק מה הוא מביןן בחייכםם זהה כולה שתי שנייות אבל זו מצווווה ראבקקקק מה ניסגרר איתכם היתעללות זה להרביץ לטלטל חס וחלילה איך הגעתםם למילהה הזאת :"היתעללללות"נוו באמתת!!!! חייים בסרטטט.
* שרית   09/12/12 | 16:28
108. צריך לחשוב גם על הילד
הילד ילך לבריכה עם חברים, יחליף בגדים, ירצה לקיים יחסי מין. האם הוא לא יראה בעצמו חריג. מסכים שהאקט הוא מכאיב אבל לא ראיתי פרסומים על אסונות כתוצאה ממילת בנים. אם יחליט הנער לעשות זאת בשלבים מאוחרים יותר בחייו הכאב והנזק יהיו גדולים יותר
* שמעון   23/12/11 | 09:24
לא נכון
רוצה לראות כתבה על אסונות מברית? פשוט חפש בגוגל: מוות או סיבוך מברית מילה. אבל האם שמעת פעם ישירות על אדם אחד (אחד!) שאמר לך שהוא הרגיש חריג בגלל שלא עבר מילה? סביר להניח שבאמת קיים אדם כזה, אבל בדרך כלל אף אחד לא מכיר אותו אישית. אני מכיר כמה גברים ערלים שעשו צבא, מקיימים יחסי מין ובקיצור חיים נורמלי. אם הנער מחליט לעשות את זה בשלבים מאוחרים יותר בחייו, הכאב כנראה יהיה קטן יותר, הוא פשוט יזכור את זה, וגם הנזק יהיה קטן יותר. לדוגמה: אצל תינוק לא ניתן להשים תפרים מה שיוצר צלקת גדולה יותר ובולטת יותר.
* שחר   23/12/11 | 17:27
ככה לא חושבים על הילד!
לי לא עשו ברית, ואני ממש מרוצה מכך! לא רואה שום סיבה לעשות את זה, מעולם לא היו לי מחלות או בעיות בגלל זה, מי שחושב שאני חריג הבעיה אצלו! מבטיח לך שלקיים יחסי מין יותר כיף בלי ברית, הרגישות באיזור הרבה יותר גבוה בלי שחתכו לך כלום. בכל מקרה אני לא יוצא עם בנות שיראו בזה בעיה, לבן אדם אינטלגנטי זה לא אמור להוות בעיה ורק עם כאלו אני נפגש ובאמת לא נתקלתי בבעיה מעולם.
* שמשון   27/12/11 | 12:57
107. אל תעשו ברית
אני חרדי ומצות ברית זה ליהודים ומי שלא עושה ברית אינו יהודי ואלו שמותרים סימן שהם אינו יהודים ולא יתחתנו כיהודים ואל תעשו ברית שנדע שאתם לא יהודים
* שייקה   23/12/11 | 09:06
106. גם אני כמעט שלא עשיתי לבן שלי
ברית, אבל מה לעשות שאנחנו חיים במדינת פרמיטיבית כי זה ממש לא קשור ליהדות כי הברית לא עושה אותו יהודי. בסוף הבאנו רופא מומחה שעשה לו את הברית למזלינו עבר חלק. עשינו לו מהסיבה הפשוטה כי פחדנו שיהיו לו בעיות בעתיד.
* אלה   23/12/11 | 08:37
במה מתבטאת היהדות שלנו אם גם
זה כבר לא נעשה???? שכבשנו מדינה לעם אחר????
* חיליק   23/12/11 | 09:14
היהדות שלנו מתבטאת בלב ובנפש. לא צריך להטיל מום.
* דורית   23/12/11 | 15:50
אז אם חיים במדינה פרימטיבית צריך להיות פרימטיבים?
לא עדיף לא לתייג את הילד ולשייך אותו לכת אוטומטית שיוכלו לזהות שהוא משתייך אליה בכל מקום בעולם? לתת לילד את זכות הבחירה!
* ככ   03/01/12 | 14:21
105. תגובות של פרימיטיבים
אני מקווה שיהיו כמה הורים שיקראו ויחכימו. התגובות כאן מעציבות - אבל פני הדור כפני הכלב. ברור שכריתת עורלה היא מיותרת ואף מסוכנת מבחינה בריאותית. הרעיון של ניתוח ברברי כזה, לרוב בתנאים לא סטריליים, בתינוק בן שבוע, הוא פשוט מזעזע. ועוד יש אנשים שלוקחים בן אדם בלי הכשרה רפואית לקרוע ולחתוך בבשר החי של התינוק שלהם. פשוט מדהים ובלתי נתפס במאה ה-21. תבדקו בבתי החולים, כמה אישפוזים יש לקטנטנים האלו בגלל זיהומים אחרי כריתת עורלה. תקראו קצת מאמרים רפואיים ותבינו למה בכל העולם המערבי ממליצים לא לחתוך ולמה יש כבר מדינות בהן מוציאים את זה מחוץ לחוק. מי שלא קורא וחותך לקטנים בלי להבין, מתוך הליכה עיוורת אחרי העדר - חסר אחריות.
* לא חותכים   23/12/11 | 08:33
אתה לא נשמע יהודי
* כןכי   23/12/11 | 09:12
אתה לא נשמע בן אנוש
* עינת   23/12/11 | 10:33
אתה נשמע פרימטיבי ושטוף מוח
* גמכן אחד   03/01/12 | 14:22
תגובה אינטליגנטית
תגובתך אינטליגנטית ומנוסחת יפה אני מסכימה איתך בכל. אני חוקרת את הנושא לעומק תקופה ארוכה. אני רשומה להתראה קבועה על: ברית מילה&עורלה. כדאי לך לפתוח בפייסבוק את הקיר שלי - איריס ניצה מירב, ולצפות בסרטונים מצמררים בנושא, הכוללים חוות דעת רפואיות נגד הטבח המיותר. בעיקר כדאי לצפות בסרטון המאלף של מנגנון התנועה המופלא של העורלה,שנעה למעלה ולמטה בעת הזיקפה. מאמרים נוספים בנושא -הקלד בגוגל - איריס מירב ברית מילה.
* איריס מירב   23/12/11 | 18:55
104. השם ירחם
91 חיים אשרייך חזק וברוך אין יותר מתאים מזה
* צפון   23/12/11 | 07:55
103. המילה אקט ברוטלי! כל שאר החילונים הנאורים מלים מפחד
"חברתי" שכבר אינו רלוונטי היום.
* איה   23/12/11 | 07:19
102. מצד אחד ברית המילה..
מפחיתה את התחושה המינית, אך זו גם חלק ממטרתה, לכן החכמה של היהודים - שהאנרגיה עוברת לראש. אבל מצד שני אולי זה מה שהופך את ישראל למדינה מיליטנטית ואת הישראלים לכוחניים, פיצוי מתסכול על הנאה מופחתת. לפי מחקרים יש יתרונות בריאותיים בברית מילה, למרות הסיכונים. קשה להחליט.
* מתלבטת   23/12/11 | 06:03
לא נראה לי ש"האנרגיה עוברת לראש"
לא חסרים במדינה טמבלים שעשו להם ברית מילה. ראי את התגובות פה, מליון שגיאות כלתיב, שגיאות ניסוח, עברית עלובה ורעיונות רדודים בלי שום טיעוני עומק. וכל זה מאת בני העם הנבחר שכורת לבניו את העורלה.
* ראש כרוב   23/12/11 | 10:07
101. יהודים ברית זה נכון וטוב. אל תהיו חכמים
* יהודון   23/12/11 | 05:39
לפחות אתה מיישם את העצה שלך
"אל תהיו חכמים" , נאה דורש ונאה מקיים (לא שזה קשה, בטח נולדת ככה...)
* ראש כרוב   23/12/11 | 10:23
100. לצערי אני נימול
את הילד שלי אני לא ימול. אלוהים ברא אותנו שלמים.
* פלוני נימול   23/12/11 | 05:12
מילה
אותו אלוקים שאתה יודע שברא אותך שלם הוא זה שאמר שצריך למול.
* פלונית   23/12/11 | 08:51
אז הוא אמר... אז מה? לא חסרות טעויות
ש"אלוהים אמר" או סתם דברים אכזריים כמו שאמר לאברהם אבינו להרוג את בנו יחידו. ואלוהים לא מושלם, הנה הוא ברא את העולם ואחרי כן החליט להרוס אותו במבול. אם היה חכם - היה בורא עולם טוב מלכתחילה.
* אברהם אבינו   23/12/11 | 10:09
הוא ברא עולם טוב
אך הנקודה היא שהאדם נברא עם זכות בחירה בין טוב לרע. החל מהאדם הראשון אנחנו נוטים לחטוא ולהמרות את פי אלוהים. אבל אלוהים אכן מושלם ויודע מה נכון לנו, ולכן הוא בא לעולם בדמות בנו ישוע, דמות בשר ודם, אשר מת עבור חטאי האנושות שהם אינסופיים. רק אתו אנחנו באמת קרובים לאלוהים ויכולים לדעת שאנחנו הולכים בדרכו.
* עומר   25/12/11 | 13:27
99. ברית=עם ישראל,ריבונו של עולם!
* אבסלוט   23/12/11 | 03:12
98. ברית=עם ישראל,וריבונו של עולם!
* אבסלוט   23/12/11 | 03:11
ברית מילה = ''ומלתם את עורלת לבבכם''
ברית מילה = ומלתם את עורלת לבבכם. יש לעקור ולהסיר את העורלה שבלב ולא לכרות רקמה בריאה מגופו של תינוק חסר ישע, המובל כצאן לטבח. ''כי חסד חפצתי ולא זבח''..
* איריס מירב   23/12/11 | 18:58
97. עצוב שזה המצב...הברית מסמלת את הקשר לקב"ה!
עניין הברית הוא קשר בים עם ישראל לרבונו של עולם....איך מגיעים למצב כזה??...מקווה שתחזרו בתשובה...
* אני   23/12/11 | 03:11
הקשר הוא כזה:
א. לא כולם מאמינים שיש אלוהים ב. גם מוסלמים מלים את בניהם ויש כמה נוצרים מעטים שעושים זאת..אז יש כשל לוגי בטענה שלך שהברית מסמלת את הקשר לקב"ה.... שבת שלום
* נתי   23/12/11 | 10:54
יש צזק בדבריך
* אלמונית   20/01/12 | 08:02
96. בלי קשר לתועלת שיש בברית
אבות אבותינו היו מוכנים למות בשביל למול את בניהם, להמשיך ברית שנחתמה בבשר ודם של עמינו עם ההיסטוריה שלנו ועם אלוהינו. לוותר על זה, בעיניי, זה לוותר על כל מה שאנחנו. אם אתם ויתרתם על דב ר כל כך ייחודי וקדוש במסורת של העם שלכם ושל ההורים שלכם, בזה פתחתם פתח לילדים שלכם לוותר על כל המסורת המסורת שלכם ועל כל דבר קדוש לכם כהורים. אתם גרמתם לי לבכות, ולא משמחה, על כל מי שנלחם בשביל שלכם היה הזכות למול את בניכם, ואתם ויתרתם.
* יהודיה   23/12/11 | 01:24
95. יש אנשים שלא מאמינים בכלום
ועדיין עושים ברית כי זה מוריד מלא סכנות למחלות ואת זה גילו עכשיו שאצל היהודים זה היה כתוב בספר לפני 2000 שנה. ובושה באנשים האלה שחושבים שזה לחתוך אותו
* דוד ע   23/12/11 | 01:17
94. ברית ה'
שבע"זה יפול לכם האסימון ותבינו כמה שהדבר הזה חשוב מאוד וזה מה שבעצם הופך את העם שלנו ליחודי וקדוש . אני מקווה שהוא שאסימון יפול מהר מהרצון שלכם ולא יפלו לכם אותו מלעמלה ! :)
* שליח ה' !    23/12/11 | 00:42
93. מחקרים מראים שברית זה בריא
כמו המון דברים שצוותה התורה עלינו לעשות גם כאן מחקרים מאששים את התורה (לא שהיא צריכה) ורואים כי חיתוך העורלה מונע מחלות שיקיימות אצל ערלים. באותו הקשר נמצא כי הציווי של התורה למול דווקא ביום שמיני מחקים הוכיחו כי רק ביום השמיני דמו של הילד נקרש ואילו לפני אינו נקרש א"כ רואים כי ציווי התורה אינם דברים של מה בכך ואין במילה של הילד רק טרנד אלא דאגה לבריאותו עלו והצליחו...
* יוסי   23/12/11 | 00:37
92. חבל שאתם לא מבינים מה אתם עושים לילד שלכם.
אתם חושבים שאתם מתחשבים בו??אתם לא.אתם אגואיסטים.הילד לא ידע מי הוא ומה הוא. חבל.
* רחלי   23/12/11 | 00:17
צודקת
* אלמונית   20/01/12 | 08:03
91. על שלשה דברים גזרו היונים:
שבת, מילה וחודש. כמה אקטואלי לחנוכה, הנה הם מתיונים של ימינו. בימים ההם בזמן הזה.
* חיים   23/12/11 | 00:16
90. ישראליםםםםם
ה' ישמור על כולכם, אתם לא אשמים אתם תינוקות שנשבתם... שהי יברך ויציל אותכם מהאיסורים החמורים שאתם עוברים וככה לא מלים את הילדים שלכם ועושים אותם לגויים. ממש גויים בארץ ישראל, ממש הלם.. ה' ישמור אחר כך אנשים מתפלאים איזה איסורים הקב"ה מביא עלינו רק כדי שנחזור בתשובה על כל המעשים החמורים האלה. חילול ה' גמור.. אח"כ מה יגידו על היהודים? שהם לא מתנהגים כמו יהודים. אם יש דבר אחד שעד היום היה טהור ומבדיל בנינו לבין הגויים זה הברית מילה.. ובידכם אתם הורסים את הבריאה הקדושה של ה'. חוצפה ישראלית מקבלת משמעות נוספת
* ישראלים לא מפסיקים להפתיע   22/12/11 | 23:46
89. אם לא רוצים טראומות צריך מוהל טוב!
* ויש גם כאלה!!   22/12/11 | 23:38
88. מילת נשים זה פסול בסדר וברית מילה זה מותר?
למה כשאנחנו שומעים על מילת נשים או כל מיני טקסים פגאניים אחרים אנחנו מזועזעים? ולקיים ברית מילה נראה לנו הגיוני?
* אמא שלמה בבחירה   22/12/11 | 23:10
שאלה דבילית
תקראי את הספר פרח המדבר של וואריס דירי, ואז תביני למה מילת בנות היא דבר פסול. חוץ מזה כתוב בתורה למול את הבנים ולא את הבנות, אז השאלה שלך היא שאלה של בורות ולא של חכמה.
* אני   23/12/11 | 00:01
אני אגיד לך בדיוק למה:
לא סתם התורה ציוותה אותנו משהו ומשהו אחר לא. לא סתם לבנים ולא לבנות. להוציא לבת חלקים האיבר שיכול לגרום לה להנות, להרגיש מסופקת ומאושרת הוא בבחינת שובניזם טהור, להפוך אותה לשפוטה בהכל וגם בדבר הכי שלה שיש. הבן לא נכנס למצב של חוסר הנאה מינית להיפך, זה רק שומר עליו ונותן לו שפע בריאות. כשחותכים לבת באיזור הזה הכל מצולק, כואב, מזוהם ואף יכול לגרום למחלות, חוסר אפשרות ללדת ולמוות (כן כן). הדת שלנו בחיים לא תפגע באדם!
* יעל   23/12/11 | 01:59
לא לפעול כמו עדר
קודם כל מילת גברים כן פוגעת בהנאה המינית ויש לכך הוכחות מגברים שמלו אותם בגיל בוגר. לחתוך ולצלק כל חלק בגוף זה פסול . אם היה ציווי לחתוך חלק באוזן לכל התינוקות גם היינו מבצעים כמו עדר? בואו נעצור את המנהג האוטומטי רגע ונחשוב לפני שאנחנו מבצעים ניתוח בתינוק שרק נולד. האם זה באמת נחוץ?
* אמא לילד שלם מאושר ובריא   23/12/11 | 15:52
87. הדרת נשים!!!
אני מוחה על הדרת הנשים!!! לא יעלה על הדעת שרק גברים יזכו לעבור ברית מילה, ואילו הנשים תודרנה ממנה. תופסק האפליה לאלתר!!! היות ואין לי בולבול מלו לי את המוח בשם השיויון והנאורות.
* זהבה גלאון   22/12/11 | 22:48
חחחחחחחחחחח
חזק
* ימיתת   22/12/11 | 23:31
גדול, לא הפסקתי לצחוק
* א   23/12/11 | 02:55
86. ברית
200.000.000. אפריקניפ עושים ברית ואת לא ואני חושב שאת לו יהודיה.
* יוסי פלקנשטיין   22/12/11 | 22:40
85. גאה בתגובות פה עם יקר.! ולגבי הקוזרים שבכתבה, טוב הם לא יהודים..
* רפואה שלמה לאנשים בכתבה.   22/12/11 | 22:34
84. מסכנים הילדים שלכם
שנולדו להורים כמוכם! השם ישמור איזה דור אתם מגדלים
* סימה   22/12/11 | 22:23
83. כפייה חילונית !!! אם הילד ירצה לחזור בתשובה??
* יניב   22/12/11 | 22:22
הוא יכול לעשות מילה בכל גיל.
* תודה.   23/12/11 | 00:04
מה זה משנה זה עדיין כפייה חילונית
* א   23/12/11 | 02:58
הכפיה פה היא דתית.
* מילה = כפיה דתית אלימה   11/07/12 | 18:14
82. מה לא בסדר? גויים לא מלים את ילדיהם, והאנשים כאן הם גויים תרתי משמע.
* אני   22/12/11 | 22:15
81. תודה לאל שעשו לי ברית
גועל נפש!
* טל   22/12/11 | 21:37
80. רחמים על הילדים!
* שי   22/12/11 | 21:36
79. מזל שיש לי הורים כאלה שעשו לי ברית!
* מישהו...   22/12/11 | 21:36
78. גועל נפש!! מסכנים הילדים!
* לירן   22/12/11 | 21:35
77. צודקים,מה הבעיה,הם לא יהודים,אסור להם ברית.
רואים על האמא היא מדרפור
* Ami   22/12/11 | 21:19
חחחחח חזק אתה הצחקת אותי
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
* דוד   22/12/11 | 22:34
76. "החזקתי את אחייני והמוהל... הזריק לו מספר זריקות אלחוש"
אמנם ע"פ ההלכה מותר לאשה להיות סנדקית (להחזיק את התינוק בזמן הברית), אבל הייתי בהרבה בריתות בחיי ולא ראיתי ולו סנדקית אחת. בנוסף מוהלים ע"פ רוב לא מזריקים להרדמה (אגב, זריקת ההרדמה כנראה כואבת יותר מהמילה) אלה נותנים מהיין אחרי הברית, יש כאלה שמורחים משחה להרדמה, אבל מוהל לא מזריק חומר הרדמה. בנוסף לכל זה לאחר שמלתי שני בנים ונכחתי בהרבה בריתות נראה לי שזמן הבכי של התינוק הוא פחות מעשר שניות, כך שכנראה זה לא כואב כמו שזה נראה. וכמובן זו מסורת ומצוה חשובה.
* נשמע שהמציאו את הסיפור הזה   22/12/11 | 21:15
75. הובטח לאברהם שהברית לעולם לא תתבטל לא יעזור לכם כלום
* איתי   22/12/11 | 21:15
74. הם נראות לא בריאות בנפשם
* דביר   22/12/11 | 21:14
גם אתה לא.
* .   23/12/11 | 00:06
איך אתה יודע? לא ראית אותו בכלל!!
* עדי   23/12/11 | 13:45
73. סכנה
על פי מחקרים יותר מחלות מין וסרטן בצוואר הרחם יכולים להווצר מהעורלה אחוזים גבוהים מאוד של אנשים נימולים פלוס נשים ששומרות נידה ניצלים מכל המחלות האלו
* שי   22/12/11 | 21:06
72. לא להתעצבן מטיפשוטם של אחרים
להיות יהודי זאת לא פרוילגיה זאת מתנה וחלק גדול מלהיות יהודי זה ברית המילה זה ממש לעשות עוול לילד הצלקת מהמילה תעלם הצלקת הנפשית בלי המילה תשאר לנצח לכל ההורים שלא מוהלים את ילדיהם תחשבו על הילד לא עצמיכם
* איציק   22/12/11 | 20:58
לא להתעצבן משגיעות קטיב את אחרים
במיוחד אם טיפשותם זועקת לשמיים
* טיפשוטם של אחרים   22/12/11 | 23:27
71. חשבתם שניה לפני שהעלתם את האייטם
תפסיקו להחריב את מה שנשאר מהיהדות
* יהודי   22/12/11 | 20:57
70. אני נולדתי נימול אז לא חתכו לי ולא כאב לי :)
* shay   22/12/11 | 20:56
69. עצוב מאוד!
עצוב מאוד שמקימים כזו קבוצה/ארגון. לדעתי זו ממש שטות לא לעשות ברית לילדיכם, זה יפגע בו בעתיד ויהפוך אותו לשונה!
* עצוב מאוד   22/12/11 | 20:48
68. והינה עוד דרך להיות פרובוקטיבים
די לפרובוקטיביות החסרת תועלת הזאת..זה גורם רק לפילוג במדינת ישראל
* שימי   22/12/11 | 20:43
67. לי לא חתכו ואני גאה בזה!! ואם אתם אומרים שיצחקו בצבא אז אתם שקרנים עלובים!
לי לא חתכו, ומזל שלא חתכו.. בכלל מדובר פה על התעוללות בחסר ישע. אם זה היה תלוי בי הייתי אז בית מילה לקטין= עבירה פלילית עם עונשי מאסר בפועל. שיהיו לכם שבת שלום :-)
* אזרח חמוד   22/12/11 | 20:42
שבת שלום ?
* שי   22/12/11 | 20:57
...
אל תגיד שבת שלום אתה לא יהודי הפי קריסמס
* אחד   22/12/11 | 20:59
אתה באמת חמוד!!
* מיה   22/12/11 | 22:29
תודה לך אזרח חמוד :)
* וה"שבת שלום" = נימה חיובית. צאי מהלחץ.   23/12/11 | 00:08