חדשות טובות
תגובות (90 תגובות ב-35 דיונים)
35. צפירה
מספיק עם הבדלנות ,זה סתם גורע מהאחדות ומקומם יהודים אחרים
* יחזקאל   21/04/18 | 23:58
34. https://www.mako.co.il/news-israel/local-q2_2018/Article-fb51262a838d261004.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1898243326
* בולשיט   18/04/18 | 14:11
33. חרדים
שמים את האחריות על רבנים כאילו אצלם המוח מיותר. לא מחליטים בשום דבר וענין. עדר שעבר ועובר מידי יום שטיפת מוח. רחוקים ומרחיקים מהדת יותר ויותר מחדש עם המצאות שמחמירות את ההקצנה ומרחיקות.
* גדי   18/04/18 | 10:39
32. חרדים
זה שאתם לא עומדים בצפירה ושורפים את דגן ישראל לא עושה אותכם יותר יהודים, אפילו אם תקראו תהילים 24 שעות בכל יום, לא תהיו יותר טובים מהגויים ומהערבים שרוצים להכחיד אותנו, אתם הסרטן הממאיר שנמצא בלב מדינת היהודים, בלב ליבה של ישראל, והמפלגות שלכם נותנות יד
* גילה   18/04/18 | 10:19
דבריך נשמעים נהדר, בשפה הגרמנית ... שבוע אחרי יום השואה
אני יכול להגיד בפה מלא, היטלר היה גאה בך מלבד זאת, איני מסכים עם החרדים ששורפים דגלים ולא עומדים בצפירה, ידוע שהם מיעוט קיצוני שבהחלט גורם להרס ושינאה אבל אם את מכלילה את כל החרדים מה את שונה מדרכם של שונאי ישראל, ואת זה אני כותב כי התגובה שלך מופיעה בדיוק בתגובה לכתבה שרב חרדי בא ואומר אני כן עומד בצפירה
* t.c   18/04/18 | 10:54
גועל נפש.תתביישי לך .לדמות יהודים לסרטן?!!
* לגילה   18/04/18 | 15:58
31. גם קדיש אומרים בעמידה, כך שזה לא תירוץ.
* משפחה שכולה.    18/04/18 | 08:49
30. שיתגייסו כבר!!!!
שיתגייסו כבר!!!! שיתגייסו כבר!!!! שיתגייסו כבר!!!!
* שיתגייסו כבר!!!!   18/04/18 | 08:42
מסכים! בהחלט חשוב שיתגייסו כדי שגם בצה"ל יבינו שלקרוא פרק תהילים בזמן הצפירה מועיל מלעמוד כמו נר
* רון   18/04/18 | 10:55
שגם בצה"ל יבינו שלקרוא פרק תהילים מועיל יותר
מלעמוד סתם ככה והנה השעה 11:00 בול ואני כחילוני עומד ואומר תהלים ואני יודע שעשיתי משהו יותר ממך שעמדת סתם לשווא זה שווה לי
* רון   18/04/18 | 11:00
צודק, כל הכבוד! אמן וכולם יהיו בדעה הזאת.
* טל   18/04/18 | 14:21
29. תאמת האשמה במקרים האלה היא אך ורק של החילוניים
במיוחד אלה מהמגזר המזרחי, שאין להם יכולת ביקורת וחשיבה עצמית
* קוקו   18/04/18 | 08:15
קוקו
כשמך כן אתה
* יהודה מזרחי   18/04/18 | 10:20
28. שאלה
החרדים מצפים שנתחשב ברגשותיהם כל השנה - לבוש צנוע במרחב הציבורי בשכונות שלהם, הימנעות מנסיעה בשבת במקומות מסוימים וכד'. האם הנימוק הפשוט של התחשבות ברגשות האחר, אינו מספיק לעמידה בצפירב במשך 2 דקות בשנה?
* יעל   18/04/18 | 07:47
תשובה
אם מדברים על לכבד במרחב הציבורי על פי שכונות אז תצלמו חרדי שהולך במרחב החילוני. המצלמות רודפות אחרי חרדים במרחב החרדי וזה כמו לדרוש ממך שתלכי בלבוש צנוע בתל אביב.
* נעה   18/04/18 | 09:54
27. לרוב הפוסקים אין שום איסור הלכתי לעמוד בצפירה
רק שאין עניין בזה אבל כמעט כל הרבנים (למעט הזרמים הקיצוניים) הורו שאם נמצאים בחוץ יש לעמוד כדי לכבד את אלו שעבורם הצפירה היא עניין רגשי וח0שוב זה הכל.
* חרדי   18/04/18 | 06:43
26. גרועים יותר מהערבים
* ניר   18/04/18 | 05:25
25. למה יש צפירה לכניסת השבת? זה לא מנהג של גוי???!! סתם תירוצים....
* אהובה   18/04/18 | 04:09
יש צפירה, אבל לא עומדים בה... הבדל גדול
אם כי מה שמפריע לי יותר זה השגרת יום הרגילה שלהם ביום הזה, מבלי להתחבר לחללים, מבלי לדבר על זה, בהרבה מקומות אפילו לא אומרים תהילים לעילוי נשמתם... כמובן שלא לעמוד כאשר הם בחוץ זה לא מכבד ומזלזל. אבל לפחות כאשר הם בתלמודי תורה ובישיבות, תקדשו את שמם של החיילים , תלמדו לעילוי נשמתם. בחלק מהמקומות עושים את זה ובחלק לא. זה מה שעצוב:(
* יעל   18/04/18 | 10:03
יעל, את דברי אני אומר רק מתוך ידיעה מוחלטת
והשאלה אחת לי אליך, את אומרת "בחלק לא" מתי הפעם האחרונה שביקרת באיזה ישיבה? או בתלמוד תורה, עזבי את זה אפילו בלי לצאת מהבית ביקרת אפילו באתר חרדי ?! אז תרשי לי להגיד לך מתוך ידיעה מוחלטת שרוב החרדים קוראים משניות ותהילים ומקדישים את הלימוד שלהם לזכר החללים ואם תכנסי לאתר כיכר השבת תגלי שעשרות אלפי חרדים מתחלקים בפרקי תהילים ומסיימים אלפי פעמים את ספר התהילים וכל אחד שקורא מקדיש את הפרק לשם של חייל אחר כל פעם שיהיה לעילוי נשמתם
* אורי   18/04/18 | 10:59
שאפו על התגובה, מכבדת אך מוחצת.
* מור   18/04/18 | 12:58
הסופרים מפוצצים באנשים שקונים לחגיגות יום המחר... הנופלים מעניינים אותם באמת...
* איזה שגרת יום???   18/04/18 | 16:19
צפירה של שבת שונה מצפירה של ימי זיכרון
יש צפירה בכניסת שבת כדי להודיע על כניסתה, לא ידעתי שבכנסיה מודיעים באמצעות צפירה על כניסת חג המולד... אל תעשו צחוק מעצמכם. אתם יודעים בערך כלום וחצי על חרדים אז תעשו עבודת מחקר קטנה לפני שאתם כותבים תגובות כאלו עלובות.
* שילה   18/04/18 | 12:57
24. עזבו אותם לנפשם!!!!!! איפה אהבת חינם??
נכון. הם לא עומדים בצפירה כי נוגד את האמונה שלהם ( מנהג הגויים צפירה ודקה דומיה) אבל שהחלוניים שרים בכיכר הם ( החרדים) יושבים ללמוד תורה לעילוי נשמת החללים ושהחילונים רוקדים ורואים זיקוקים הם בבית הכנסת בתפילה המונית וחגיגית למדינת ישראל.... אז תניחו להם לחיות את הבחירה שלהם בדרך שלהם מספיק להיות חברה שיפוטית ולא מקבלת את דרכו של האחר.... אגב... אחי חרדי. הדוק. הוא גם עומד בצפירה בגאווה וגם לומד כל הלילה תורה לעילוי נשמת החלילים...בשעות אלט הוא לא חושב באיזה מסיבה הוא יקרע את העיר מחר.....שלא נדע עוד צער. תנחומיי הכנים למשפחות השכלות היקרות. תודה שבזכות יקריהם אני כאן.
* יעל   17/04/18 | 23:25
את טועה
החרדים ממש לא בבית הכנסת בתפילה חגיגית למדינת ישראל. מי שנמצא שם זה הציבור הדתי לאומי.
* יעל2   18/04/18 | 07:49
אני לא....
חבר/ה אני לא טועה. אחי ואישתו חרדים והם וכל חבריהם החרדים בבית הכנסת... נכון שיש את אלו שלא וזה מתאים יותר לציבור הדתי הלאומי... אבל להגיד שכולם לא?! זה פשע....
* יעל   18/04/18 | 15:04
23. גם אני חרדית ועומדת בצפירות וגם שאני לבד בבית
ואף אחד לא רואה אותי. אני עומדת ואומרת תהילים לעילוי נשמת הנפטרים ומכוונת שבאותו זמן שאומרים קדיש על ישראל ועומדים בקדיש זה גם אני מזדהה ועומדת יחד עם כל אלו שנשארו פה... בזכות אותם אלו שנפלו. יהי זכרם ברוך
* עומדת   17/04/18 | 23:23
יישר כח
* יוסף המספר   18/04/18 | 09:38
22. יש דבר מאוד פשוט שכולם צריכים להבין!!
העולם מחולק לשתים יש סוג אנשים שהם אוהבים לעשו דווקא ולעצבן את מי ששונה מהם ולראות את השונה בעין רעה ולשנוא אותו ולתפוס אותו על קטנות ולהכליל ציבור שלם על פי אנשים בודדים ויש עוד סוג של אנשים שמנסים להבין את מי ששונה מהם ןןלהסתכל בעין טובה על האחר ואז הם מבינים שגם השני הוא בן אדם טוב בסך הכל בקיצור מה שאני אומר זה שהכל תלוי בנקודת המבט של המסתכל מי שרוצה יכול לראות חרדים ולראות שאין בהם שום בעיה ומי שמחפש איך לשנוא אותם ימצא את כל הסיבות שבעולם לזה (ובינינו הסוג אנשים שמסתכלים על השני בעין הרע ומתלוננים אליהם כל הזמן בדרך כלל הם בעצמם אנשים מושחתים לא פחות וגם הרבה יותר)
* יהודי   17/04/18 | 22:32
21. חלל מבני ברק
במלחמת יום כיפורים לחם איתי חייל מילואים בן בני ברק ונפל בקרב. למלחמה הגיע ישירות מתפילות יום הכיפורים בישיבה. ביום הזיכרון , נעמוד בצפירה ונתייחד עם זכר הנופלים שהגנו בגופם על כולנו חילונים וחרדים. ובעת הצפירה מי שיאמר משניות יבורך.
* דוד   17/04/18 | 22:30
20. עמידה בצפירה
לפי החלטת הבג''ץ הצפירה היא גם לזכר השהידים הפלשטינים, לכן מן הראוי שגם החרדים יעמדו לכבודם
* חרדי   17/04/18 | 20:56
אם זה לא היה עצוב, הייתי צוחקת
עצוב כמה שזה נכון
* אזרחית   18/04/18 | 08:14
19. יום הזיכרון לחללי ישראל זה היום היחידי בשנה שאני בוכה כמו תינוק
* חרדי,בית שמש   17/04/18 | 20:48
18. כל המגזר הדתי זה עם ישראל!
* אמת   17/04/18 | 20:36
17. גם הטקסים האלה הם של הגויים
כפרות, תפילין, שמות החודשים, של הבבלים, וכו' הרבה מההלכה לא קשורה לתורה, גם לצום אין הנחייה בתורה,
* חב   17/04/18 | 20:31
16. אני לומדת במכללה בתלאביב
היום במכללה הייתי בהלם כל הדוסיות באו בחולצה לבנה והשתתפו בטקס הזיכרון שנערך באודיטוגיום. הם ממש כיבדו . זה לא יפה להגיד שהם לא מכבדים אותנו כציבור. אני היום ממש התגאתי וראיתי כיך חשוב להם להוכיח זהם חלק מאיתנו.
* חייבת לשתף   17/04/18 | 20:20
15. שתדעו שרב החרדים כן עומדים בצפירה
ילא כי אנחנו חושבים שלעמוד בדקה הזאת יועיל לנפטר. אלא כי אנחנו מכבדים אתכם. אנחנו לא פחות כואבים את מות החיילים ולעילוי נשמתם כין דתי שלא אומר פרק תהילים בזמן הצפירה. אז כדאי מאד שצלמי העיתונות יתעדו את רוב הציבור שכן עומד ולא את המיעוט שנמצא במאה שערים ועושה דווקא. אל לנו לשנוא זה את זה בתקופה כל כך קשה לעם היהודי. בשורות טובות
* חרדית   17/04/18 | 20:17
14. עמידה בצפירה
אני גם אישה חרדית בשנות ה50 , הייתי תלמידת בית יעקוב , ומאז שהייתי ילדה עמדתי בצפירה ותוך כדי עמידה מילמלתי פרקי תהילים , למה צריך לכלול את כל החרדים ??? ויש המון המון חרדים שמתנהגים כמוני . אני לא מדברת על הקיצוניים , הקיצוניים גם לא רוצים לקבל כל מיני תקציבים מהמדינה , אבל אני בטוחה וראיתי במו עיני גם אם הם הולכים באמצע צפירה , הם אומרים פרקי תהילים ,
* בת   17/04/18 | 20:01
13. אני חרדית והכי גאה בזה שבעולם
אני אישית עומדת ואומרת תהילים ואני לא חושבת שזה אמור לעניין אתכם מה אנו עושים שכל אחד יעשה מה שחפץ ליבו וגם יש את החרדים שלא עומדים וזה הכי בסדר שבעולם ומי שלא טוב לו יום טוב לו. בושה גם אנחנו יכולים לומר בדיוק אותו דבר על העם החילוני שנוסע בשבת ולא שומר שבת זה בדיוק אותו עניין אתם חושבים שזה רצונכם גם אנחנו חושבים כך וזה החשיבה הכי הגיונית שבעולם לפחות עושים דברים מועילים בזמן זה קוראים תהילים אומרים קדיש זה לא שאנחנו הולכים לעשות קניות אוו לטייל וגם בבתי ספר מה נראה לכם שאנחנו ממשיכים ללמוד ממש לא עוצרים ואומרים תהילים נקודה ועוד פעם מי שלא טוב לו יום טוב לו
* חרדית גאה   17/04/18 | 19:55
שפה רדודה ונמוכה,
מי שלא טוב לו יום טוב לו?? עד לאיפה נגיע???
* את חרדית ממוצא מזרחי   17/04/18 | 23:23
עדיף לטעות קצת בדקדוק ולהיות בן אדם קודם כל
התגובה שלך דוחה
* תגובה מזעזעת וגזענית   18/04/18 | 02:12
ואתה - מלא בשנאת חינם! עד להיכן נגיע????
כמה שנאה. לרחם עליך
* יעל   18/04/18 | 08:07
מצד שני
כן מעניין אותכם שאני רוצה לנסוע באוטובוס בשבת או ברכבת. ואם אני רוצה לטוס בשבת, לא באל על. כן מעניין אותכם שאני אעשה את הקניות שלי לפני כניסת שבת. אפילו אם אני אדליק אש ואבשל את הארוחה אחרי הכניסה. בקיצור אפשר להמשיך שעה עם זה. צביעות.
* אני   18/04/18 | 08:22
12. הסרטון בו הבחור החרדי מסביר שאין קשר בין החרדים לציונות פשוט מקומם
שמירת התורה אולי השאירה את הגחלת היהודית לאורך כל שנות הגלות אבל מה שבאמת מציל אותו ואת שאר האנשים שחיים כאן, ממוות בידי מרצחים, הם אותם חיילים שמתגייסים להגן על המדינה. שלא יספר סיפורי סבתא. פה זה מדינת ישראל היהודית והציונית. אם אתה לא מאמין בקיומה אנא קח פקלעותיך והמשך להיות יהודי גלותי נודד. נטל שכמותך אינו רצוי כאן!
* מיכל   17/04/18 | 19:11
למה להגיע לפסים כאלה ביום כזה
לכבד את זכר הנופלים זה גם לחפש את הטוב והמאחד שבכל זרם ולא את המפריד
* יהודי   17/04/18 | 21:18
מת לדעת בשם מה אתה נשאר בישראל
כן אתה אתה שמוקף אויבים. למה אתה עדיין כאן? כי אברהם אבינו אמר? למה אתה נלחם על הארץ ? בשם מה?
* אביחי   18/04/18 | 00:05
יהודי גלותי נודד עדיף מיהודי שמנסה להפוך לחיקוי אמריקני זול
היי מיכל, אני יהודיה חרדית וגאה להצהיר על היותי "יהודיה גלותית ונודדת" לתפארת מדינת ישראל! לדעתי זה עדיף מיהודים חסרי עמוד שידרה שמנסים להפוך בכח למה שהם לא. הם חוגגים פורים וחנוכה כי זה מגניב וכיף, אך במקביל גם חוגגים ת'כריסמס כי זו עוד הזדמנות לחגוג. אין להם ערכים היסטוריים ויציבים אלא ערכיהם מושתתים על טרנדים עולמיים ושואבים ממקורות זרים. הנסיון העלוב הזה להראות לעולם שאנו לא היהודי הגלותי, לא היהודי מהקריקטורות שהם מכירים כל כך עלוב ולא מוצלח. למה שלא תהיי גאה במי שאת, בהיסטוריה שלך. אני גלותית בגלל שאני מסרבת להיסחף אחרי כל טרנד אופנתי? בגלל שאני לא מוכנה לקחת חלק במסע החפצת הנשים שעובר העולם "הפתוח"? בגלל שיש לי דעה משלי ואני לא מפחדת לומר אותה גם אם זה לא ימצא חן בעיני אנשים מסויימים? אני אמשיך בגאווה להיות היהודי הגלותי, זה שיש לו ערכים ואמונות והוא לא חושש לעמוד ולהגן עליהם, ואת- את תמשיכי להתנדנד ברוח...
* מור   18/04/18 | 13:07
11. אם כל כך חשוב לכם מהחיילים - אולי תתגייסו?
* במקום להסתובב בקניון ר"ג?   17/04/18 | 18:34
שמאכילה אותך שקרים!
ולה אתה מאמין, החרדי מתגייסים, יש להם גדודים חרדיים. והרבה מהם מתנד אז לפני שאתה רושם סתם , תעבור על העובדות
* התשקורת   18/04/18 | 10:20
10. אם כל כך חשוב לכם מהחיילים - אולי תתגייסו?
* במקום להסתובב בקניון ר"ג?   17/04/18 | 18:34
למה זה סותר??? אכפת לנו מאוד אבל לא מתגייסים
* כ   17/04/18 | 19:46
כנראה לא קראת טוב? זה בדיוק מה שאמר. מתגייסים לזק"א
תקראו טוב! זקא זה אירגון ממשלתי שמגרד גופות מהכבישים בפיגועים/תאונות וממש אחראי להלת חיים כמו מד"א. אולי חילונים לא יודעים אבל יש אלפים של חרדים שמתנדבים באירגון זק"א. ואני חרדים ובעלי איש צבא קבע דרך אגב
* למה לא? כן מתנדבים!   17/04/18 | 22:41
אין קשר
מה קשור עמידה בצפירה ? לגיוס בצבא ?
* בת   17/04/18 | 19:53
כי ככה מתחילים מחפשים את הרוע.
* רות   18/04/18 | 02:39
9. גם הבגדים השחורים של החרדים זה מנהג של גויים
* אני   17/04/18 | 17:29
הבגדים השחור לבן הם זכר לחורבן בית המקדש ולא מנהג גויים חלילה
* חרדית   17/04/18 | 22:41
לידיעתך הגויים האנטישמיים בארופה כפו על היהודים ללבוש בגדים שחורים בכדי לבזותם ולהשפילם
הודות לכך היהודים נשארו מובדלים מהגויים ולא היתה תערובת בין הדתות. החרדים ממשיכים בצורת לבוש זו בכדי להבדיל את עצמם ולייחד את דרך אמונתם ביחס לאחרים. ועכשיו תבין שתגובתך היא רובה מבורות וחלקה משנאה
* אלי   17/04/18 | 23:33
8. רבנים מתריסים שהזכר לא קשור אליהם
והוא מנסה להגיד שחרדים לא עומדים כי הם מעדיפים לנקוט בדרך אחרת. בגלל זה גם הילדים שלהם מתלבשים צבעוני לגמרי לביה"ס? עוד חרדי שקרן אולי אותו ועוד כמה בודדים מעניין, אבל הרוב מפרידים עצמם בכח. תפסיקו להאשים את התקשורת. אתם לא בארה"ב. רובנו רואים אתכם ביום יום. זה לא שאנחנו נחשפים אליכם רק דרך התקשורת.
* .   17/04/18 | 17:29
מה הקשר בין עמידה בצפירה לחולצה צבעונית?
אם אכן היית מכיר חרדים בדרך בלתי אמצעית ולא דרך התקשורת תגובתך היתה שונה. אני הכרתי חרדים רק דרך התקשורת וזה תמיד היה בהקשר של צבא, מיסים, הפגנות וצפירה. השנה יצא לי לפגוש כמה מהם בענייני עבודה וממש הופתעתי לגלות ש"המפלצת" לא נושכת ואין לה קרניים. גיליתי אנשים מדהימים, נכון עם תפיסת עולם מנוגדת לשלי, אך בהחלט בני אדם נורמטיביים, אנשים בעלי חסד שלא מחפשים שכר בתמורה, הם אנשים פשוטים שמעריכים אמת ויושר, מהם למדתי שרצח זה לא בהכרח לקחת נשמתו של אדם אלא גם לבייש אדם בפומבי נחשב לרצח. שמעתי לראשונה בחיי על המושג "גזל שינה" כלו' שאתה מפריע לשנתו של אדם ומעיר אותו, אתה למעשה גוזל את שנתו. ראיתי את היחס שמעניקים הצעירים למבוגרים ופשוט נדהמתי! הם מנשקים את ידי האימא כשהם חוזרים מבית כנסת, כשהם רוצים לפרסם מקרר למכירה הם מפרסמים את המקרר ולא מורחים תמונה של בחורה עליו ומחפיצים נשים. חבר יקר, הציבור בארץ לאט לאט מפסיק לקנות את השקרים האלו, אני לפחות. היו המון דברים שהיו לי מוזרים או אפילו יצרו אצלי אנטגוניזם, אבל למדתי שאפשר לפנות אליהם ולשאול בכנות, והם יותר משמחים לתת תשובות. הדגש הוא על לשאול, לא להתקיף או לזלזל...
* תום   17/04/18 | 18:42
7. את מדברת על אנושיות למי ששונה...
השאלה אם את קושטת את עצמך תחילה...
* אחת   17/04/18 | 17:01
6. החרדים דורשים התחשבות והבנה לאורחות חייהם
בזמן שהם דורסים ורומסים את אורחות חייהם של הציבור הממלכתי כבדרך שגרה. ר
* איך אומרים צביעות באידיש?   17/04/18 | 16:34
5. תתעוררו אנשים
החרדים הם הבושה של המדינה
* עינת   17/04/18 | 16:07
אז אני גאה להיות הבושה של מ"י
עינת, אם להיות חרדית משמעו להיות הבושה של מדינת ישראל אז אני גאה להכריז בפלטפורמה זו על היותי "הבושה של מדינת ישראל" וברוח התקופה "לתפארת מדינת ישראל"...
* מור   17/04/18 | 18:13
פאדיחה אמיתית
* תל אביבית   17/04/18 | 18:50
את עינת. הבושה של מדינת ישראל!!!
* רן   17/04/18 | 19:47
4. לך תבדוק מה קורה בפארקים הגדולים ביום הזכרון וביום השואה. לא רק שחרדים לא עומדים בצפירה, הם עושים מנגלים וחוגגים כדי להכעיס ולפגוע. מרוב דת שכחו להיות בני אדם
* ראית ושמעתי    17/04/18 | 14:11
אתה מתבלבל עם יום השואה
ביום השואה זה הימים האחרונים של חופשת בין הזמנים בישיבות והכוללים, והרבה חרדים הולכים להתפנן בפארקים. אבל מפה ולהגיד שהם עושים דווקא זה טעות חמורה. הציבור החרדי סבל בשואה בדיוק ואולי אפילו יותר מהציבור החילוני (לא שזה משנה, כי בסופו של דבר כולם יהודים) והוא זוכר ומתאבל על השואה כל השנה ולא רק יום אחד בשנה.
* חנן   17/04/18 | 15:32
ראיתי את זה בעצמי. גם אם יש להם חופשה מהכולל עדיין אפשר לכבד ולהצניע
* מיכל   17/04/18 | 19:12
אם בדקת כנראה גם את חגגת בפארק
* אני   18/04/18 | 11:26
3. תעמדו או לא, החרדים יביאו לחורבן הבית
טפילים ואוכלי חינם, כופים את הדת על אחרים, אלימים, גזעניים... אין סוף לדברים השליליים שהאוכלוסיה החרדית מייצרת ומפיצה. אין בכם טיפת אהבה. הכל מונע משנאה.
* אוכלי חינם   17/04/18 | 13:36
וזה מה שמנסים בתקשורת ליצר
חבל שלא רואים שרובם ככולם אומרים תהילים ופרקי משניות לזכר הנופלים מה שעוזר לעילוי נשמתם יותר מלעמוד בצפירה שזה מנהג גויי. חבל על הדעות שהם אינם מכבדים ימים אלו. צום עשרה בטבת מכוון גם לזכר נרצחי השואה בבתי הכנסיות מתפללים לשמירת חיילינו והארץ היא שלנו מובטחת מימי אברהם אבינו ומתפללים ומודים כל יום בברכת המזון על ארץ חמדה טובה ורחבה... אין על עיקרונות המשנה המלמדת על שמירת ארץ ישראל נקיונה והשחטתה שהעובר על כך לא מתקבלות תפילותיו 40 יום. החרדים משלמים מיסים בדיוק כמו כל אזרח במדינת ישראל. עובדים למחייתם ולא נטפלים על אף אחד ואף אחד לא דופק להם בבית ומשאיר אוכל בקופסאות ליד הדלת... בכל מגזר יש את הקצוניים. גם אצל החילונים וא"א להתפס על כך למגזר שלם. די . אם אתה נאור בשנת ה70 למדינת ישראל צא מהחושך ומהדעות החשוכות על החרדים שתורמיים לא פחות מחלוני ממוצע. חבל שהמילים שלך לא מכוונות על אלפי משפחות. חלוניות שהם לא משלמות מסים מססיבות כאלו ואחרות... כמה שנאה לכבוד יום הולדתה של המדינה..... לתפארת מדינת ישראל...
* כמה שנאה   17/04/18 | 17:25
אני אולי אוכלת חינם אך אתה אוכל אדם!
מתגלה פה בורות, פרימיטיביות ובעיקר צביעות. אתם גדלים על טהרת קבלת האחר והשונה, וגאים בהיותכם נאורים ומשכילים. "האחר הוא אני?" לא כשמדובר בחרדי. ערבי בן לאב עם דם יהודי על הידיים?- עדיין חובה לכבדו כאדם ולדאוג לזכויותיו הסוציאליות. נכד של נאצי? - מה הוא אשם?! אבל חרדי??? לא, הוא לא אדם בכלל, הוא טפיל, אלים וגזען. מעניין מי החשוך כאן, החילוניות או החרדיות...
* תמר   17/04/18 | 18:24
הנה עוד תגובה של חילוני פרימיטיבי וחשוך
שכמובן אין לו שום מושג מה זה ומי זה החרדים שקונה כתורה מסיני את כל מה שהתקשורת מאכילה אותו. אני מציע לך, לפני שאתה מעלה על הכתב את דברי הבלע שלך, לעשות דבר פשוט ומתבקש, לבדוק את הדברים לאשורם ולא לרוץ להגיב מבלי שיש לך ידע מינימלי מה זה ומי זה החרדים. אם היית עושה זאת ונוהג בהגינות היית מגלה שאין שמץ של אמת במה שכתבת. נכון, יש חרדים שמפגינים ועושים בלגנים, אבל הם המיעוט של המיעוט של החרדים. רובם, כמובן, עובדים, שומרי חוק ואוהבי הארץ, ולא שונים ממך במאומה. כשיש שנאה, אי אפשר לדבר בהיגיון וחבל.
* אורי   18/04/18 | 00:41
2. לא יאומן!!
לכבד את הדתיים?? הרי הם מתעסקים כל היום בשנאת חינם כלפי מי שלא בעמדתם! מנסים לחייב אותנו לסגור מרכולים בשבת! לא לנסוע בשבת! נלחמים על לא להתגייס! מחפיצים נשים בלי סוף! מגנים על דתיים שבגדו, שיקרו, רצחו את האידיאולגיה הישראלית! מכחישים את ישראל ומנסים להפוך אותנו לאירן בסגנון דתי חרדי כפייתי! קודם כל תראו קצת אנושיות למי ששונה ממכם והוא כבר ידאג לא להיכנס לכם לתחת כמו שאתם עושים! תעמדו בצפירה דקה, לא יקרה כלום! אחרכ תעשו מה שאתם רוצים! ותפסיקו ליצור סיכסוכים מיותרים, גם ככה אנחנו מדינה מפולגת, תנסו קצת לעזור לעם לחזור להיות עם! בתודה, יהודי ישראלי אוהב שלום
* פשוט הזויים   17/04/18 | 11:22
למה אנחנו לא כאלה? גם כמוך שונאים
גם כמוך שונאים שנאת חינם חרדים כי הם שונים...אז למה התגובה הזאת? כל מה שכתבת אפשר לכתוב גם ההפך.. ואם אדם דתי לא עומד בגלל שזה מנהג של גוי וקורא תהילים. כנראה עושה לא פחות מימך כי אדם שאומר קדיש או כמה מילים בשביל המתים כבר עושה משהו... השבת.. לפני 100 שנה המשפחה שלך היו מקיאים עליך.. כי בגלל השבת הזאת הרבה יהודים היו מעדיפים למות על חילול הקודש... אם אתה לא מבין את המשקל של זה זה רק אומר כמה אתה לא מחובר ליהדות שלך או מבין ההתנהגות של אותם אנשים. רק להזכיר לך דבר אחד המדינה הזאת הוקמה בשביל העם היהודי מתבססת על הערכים היהודים ומגילת העצמאות. אבל אתה מחפש לראות רק צד אחד. ואני חילוני שלא תחשובה שאני דתי
* חילוני ירושלמי   17/04/18 | 14:04
מסכים על דבר אחד חילוני ירושלמי
מודה על טעותי בכתיב ומצטער! לא הייתה בכוונתי להכליל את כל הדתיים באשר הם, איש איש באמונתו יחיה! למרות שרשמתי והכללתי,כוונתי הייתה לקיצוניים מבניהם. גם בקיצוניים מהצד השני אני לא תומך וחושב שבכלל להיות קיצוני במשהו זה לא טוב וגורם לשנאת חינם! באשר לשאר הנאמר אני חושב שעשרת הדיברות, שהם הבסיס להכול, לא נגמרים ולא מתחילים בלשמור את יום השבת ויש עוד תשע להזכירך! אז אני אתרכז בתשע האחרים ומצידי שאחרים יתרכזו רק באחד. גם אני לא חושב שלנסוע או לקנות דברים בחוץ זה לחלל שבת ובטוח שלפני 100 שנה לא היו עושים לי כלום, כי לא היה דבר כזה אוטו או סופר! ועוד יותר בטוח שלרכב על סוס זה לא היה נחשב חילול שבת! אבל בסדר. אני כן חושב שללכת ולהיות עם כל המשפחה ולנסוע להביא את סבתא שלי, שאין לה אוטו או אפילו לנסוע לים עם החברים או המשפחה ולהיות יחד ולשמוח חשוב באותה מידה. שיהיה לך כל טוב והצלחה בכל
* יהודי ישראלי אוהב שלום   17/04/18 | 22:23
לכבד? תן דוגמא אישית
חתמת- "יהודי ישראלי ואוהב שלום" אתה אולי ישראלי ואולי אוהב שלום, אך ברוח הדברים שכתבת כדוג' פתיחת מרכולים בשבת, אני בספק גדול האם יש לך בכלל הזכות להתהדר בתואר "יהודי". תואר זה שמור לקומץ אנשים מצומצם בעולם, פחות מ- 1% מאוכלוסיית העולם. מדובר באנשים שנלחמו על הערכים שהונחלו להם גם במחיר חייהם. ואתה? אתה מזלזל בערכים אלו לא במחיר חייך אלא בשביל נוחות, כדי שתוכל לקנות שוקו בשקית בשבת בבוקר...לזה קוראים "אדם קטן". אתה לא מהסס לעבור עם רכבך בשבת גם בשכונות בהם גרים יהודים שומרי שבת, אבל מבקש מהם לעמוד בצפירה?! הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו.
* תומר   17/04/18 | 18:30
לתומר
קודם כל זה שאני נוסע בשבת או קונה במרכולים בשבת לא הופך אותי לפחות יהודי ממך! יהודי לא נמדד רק בדברים האלו! הוא נמדד ביחס לאחר ולראות את השונה, לתת עזרה מתי שצריך ולכבד כל אחד בערכיו. אני לא מאלא יעשו דברים שיערערו את אמונתו של אחר ובטח לא התאדר בזה ליד אותם אנשים. סך הכל אומר שכולנו כאן יחד וצריכים להיות אחד! ואני חושב שעמידה בצפירה מיחדת אותנו מכל העם! לא סתם זה נשמע בכל רחבי המדינה! לא סתם לכולם יש מישהו או משהו שמקשר אותו ליום הזה. זה אחד הימים היחידים בשנה שכולם צריכים לעשות את אותו הדבר הפשוט, לעמוד דקה!
* יהודי ישראלי אוהב שלום   17/04/18 | 20:18
ליהודי הישראלי שאוהב שלום
אורי, אמרת שיהודי לא נמדד בשמירת השבת שלו, אלא (ואני מצטט מדבריך) "הוא נמדד ביחס לאחר ולראות את השונה, לתת עזרה מתי שצריך ולכבד כל אחד בערכיו". התגובה שלך שבגינה התחילה כל ההתכתבות הזו לא היתה מכבדת כלל, ובטח שלא העידה על מסוגלותך לראות את האחר והשונה... אבל אני מתנצל, אתה יהודי מרגע שנולדת לאם יהודיה ואין זה מתפקידי לשפוט. מקווה שתבין, כתבתי תגובה זו מתוך כעס ופגיעה, אני יהודי חרדי שכבר נמאס לו מהבורות הנפשעת של החילוני הממוצע במדינה בכל הקשור לחרדים ודת. פוגע ואף משפיל לקרוא תגובות הקוראות לגירושינו מהמדינה, על חוסר הצורך בנו ועד כמה אנו טפילים לא נחוצים בזמן שאתה אזרח הגון שומר חוק (גם אם לא שירתתי בצה"ל- תופתעו אני עדיין אדם) משלם מיסים ונעים לסובבים אותך. לא פלא שהעולם נגדנו זה בסה"כ המחיר שאנחנו משלמים על שנאת החינם פה בארץ. למה אנחנו מופתעים שהעולם קורא לחרם נגדנו בזמן שממש מס' שורות מעל תגובתי זו יש הקוראים לגירוש המגזר החרדי מהארץ...נקודה למחשבה.
* תומר   18/04/18 | 13:20
איזה כיף לקרוא.
* אביחי   18/04/18 | 00:00
1. למה אתם לא מברכים את החיילים בתפילת השבת?
ולה אתם לא אומרים בעצמאות הלל בברכה. כמי שמעריכה אתכם זה מפריע מאוד.
* אז למה?   17/04/18 | 11:04
לנו יש את הרבנים שלנו....
והם לא מתירים לומר הלל בברכה. גמאני יכולה לכעוס איך הדתיים לאומיים אומרים הלל בברכה... אבל אם זה מה שרבותיכם אמרו אז אני מכבדת וכל אחד ישמע לרבו שלו!
* ספיר   17/04/18 | 13:08
דינא
אתם רוצים מדינת פוגרומים אם אתם לא אומרים. תודו להשם שליהודים יש מדינה. בטח לאחר השואה הנוראה!
* דינא דמלכותא   17/04/18 | 14:54
דינא דמלכותא דינא- אך דין שמים גובר
לידיעתכם, בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל גם החרדים חגגו בעצמאות ושמחו על הקמתה של אוטונומיה יהודית. אך אז התגלה פרצופה האמיתי של המדינה שקמה "כמדינת היהודים", ומכוח התנ"ך בו מפורש החוזה בו מעניק אלוקים לעמ"י את א"י, כמדינה שלא חרדה לפגוע ולרמוס גם את הערכים המקודשים ביותר לעם היהודי כדוג' שבת, כשרות, כיפור, נישואין כדת וכדו'. ערכים למענם מסרו יהודים נפש אלפים בשנים מדינה "יהודית" אחת רמסה בבוטות. עכשיו אתם מבינים למה חרדים לא חוגגים עצמאות? אני לפחות, מבינה.
* מור   17/04/18 | 18:19
כל מילה בסלע!
צודקת. חד משמעי!
* אביחי   17/04/18 | 23:57
מבינים רק בפוגרומים
כשיהיה פוגרום אז תתעוררו???
* החרדים   18/04/18 | 10:12
חז"ל קבעו ימים ברורים בהם יש לומר הלל, מאז תקופת הגאונים וחתימת הגמרא אין בידינו האפשרות לשות.
* שיר   17/04/18 | 18:14
ואת חז"ל ממשיכים כל דור ודור הרבנים של ימינו.
והרבנים של ימינו, כל אחד בקהילתו יקבע מה שצריך ורוצה, ואם יש רבנים בקהילות מסויימות שקבעו שיש לומר הלל על הקמת המדינה אז אומרים הלל על הקמת המדינה לא מבין מה הויכוח הדבילי, הרי המדינה לא הוקמה בשנות חז"ל....נו באמת תהיו הגיוניים וסוף הקלדה במחשבה תחילה!!
* יניב   17/04/18 | 22:09
סוף הקלדה במחשבה תחילה? למה לא חל גם עליך?
תגיד יניב אתה קראת את התגובה שרשמת לפני שלחצת על "הגב" ??? כל אחד בקהילתו יקבע מה שצריך ורוצה?! אתה ברצינות חושב כך?! נראה לך שהיינו שורדים כעם אחד אם כל רב היה קובע כעולה על דעתו? יש כללים ועקרונות ברורים שמלמדת אותנו הגמרא ובהתאם להם נפסקת ההלכה כבר דורות. נכון, יכולה להיות מחלוקת על פרשנות עקרונות אלו ומכאן גם ההבדלים שניתן לראות בין העדות השונות בעם היהודי, אך מפה ועד לקבוע הלכה בהתאם לעולה על רוחנו ורוח התקופה הדרך עוד ארוכה.
* מור   18/04/18 | 13:24
מור, לפי ההלכה את לא אמורה לבקר באתר הזה בכלל!
אין לי מה עוד להוסיף. I RAISED MY CASE
* יניב   19/04/18 | 11:54