דיבור ישיר
תגובות (50 תגובות ב-36 דיונים)
36. היוצרים מאסו בפחד
לא יכול להיות שאנחנו המדינה שמייצאת הכי הרבה פורמטים, תוכן, ואנשי מקצוע להוליווד, אירופה, העולם המסחרי. וכל אחד שיוצא מפה אומר את המשפט "לא קיבלו אותי לחבורה". מה זה החבורה? איזו חבורה? אותן הטענות בדיוק עלו כנגד השידור הציבורי. ופתאום קם דור של יוצרים בני 30-50 שקלטו שאין להם אישור לשחק במגרש של "הגדולים". הם דור ב'. הם סוג ב'. אין להם שום קשרי משפחה לאף אחד. והם הופכים את השולחן, פוליטית, באופן דמוקרטי. ובהתאם לחוק. וכל היו"רים של האירגונים המקצועים, וכל מנהלי הקרנות וכל הלקטורים (כל אלו אולי 20 איש...) מבינים שהתרנגולת שמטילה ביצי זהב בדמות כסף ויוקרה - היא לא שייכת רק להם. זו תכלית התרבות, זו תכלית הדמוקרטיה ולכל המתקרנפים, המציאות משתנה לכם מול הפנים, תתמודדו!
* אבי נשר צודק והוא לא לבד   15/04/18 | 10:11
35. מהות הפרס
אדם שרוצה פרס רוצה הכרה רוצה כבוד רוצה הערצה רוצה כח רוצה שליטה אדם שיושב בטקס פרסים משקשק ומייחל לקבל פרס ואם לא הוא חוזר הביתה עצוב ומדוכדך יצירה מעניקה משמעות פרס מעניק יוהרה יצירה מעשירה בתבונה מעניקה מתנה לדורות פרס הוא פסלון חומרי שמבטא שום דבר
* בן   13/04/18 | 17:09
34. מהו
* בן    13/04/18 | 17:05
33. אולי אם אבי נשר יהיה בן אדם יתייחסו אליו בהתאם
העניין עם אבי נשר הוא שמי שמצביע באקדמיה הם מן הסתם עובדי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה וכל מי מהם שעבד עם אבי נשר יודע לספר שהוא דיקטטור מגעיל ואדם שמעטים האנשים שמוכנים לעבוד איתו/תחתו ולכן הוא זוכה בחזרה ליחס שלילי מ"חבריו" לאקדמיה. בנוסף, נשר מקבל מימון וגב ממשה אדרי והרבה אנשי תעשיה שעובדים קשה בלי הגב של אדרי לא אוהבים את זה.
* בז לנשר   11/04/18 | 07:06
32. צריך לסגור את קרנות הקולנוע הבולשבקיות
לחזור לשיטת המימון לפי כרטיסים ואז כל במאי הפסטיבלים יחזרו לסרוג סוודרים וייתנו לאלה שיודעים לעשות קולנוע להתפרנס
* זה האמת   08/04/18 | 13:10
צודק!!!!
* יוצרת קולנוע   09/04/18 | 16:41
31. הנה התשובה האמיתית
בושה וחרפה - מהנדסי הגזענות והאפליה, ההפקעה, ההגליה. תתביישו לכם. זה שמאל זה? בושה וחרפה", הוסיף זחאלקה. "אני מכיר מה זה גזענות, יש גם לזה דרך. יש גם התנשאות של האשכנזים העשירים המדושנים - עומד על האדמה של המדינה שלקחת ממני ומשתין עליי מלמעלה בשם האוניברסליות והערכים האוניברסליים".
* מוחמד   07/04/18 | 22:43
30. אין על גל!!! חד ושנון.נהנית תמיד לקרוא.
* קרן   07/04/18 | 16:01
29. אוקי?
גל! אתה מתאר בדיוק מה קורה בתחרות האוסקר. סרטים קטנים ואומנותיים זוכים
* טל מודיעין   07/04/18 | 14:35
28. אתה צודק וטועה
זה נכון שהוא עשה צעד אמיץ וצודק וכל הכבוד לו על זה אבל דבר ראשון אתה לא אובייקטיבי אז אין לך זכות להילקח ברצינות עם טור כזה.. זכותך לכתוב אבל מפה של מישהו שהוא לא אובייקטיבי זה סתם נשמע מתבכיין אפילו אם אתה צודק דבר שני השנאה לרגב מעוורת אותך.. אם באמת נעשה פה אי צדק אז צריך לעשות שינוי ומי שיכול לעשות את השינוי זו שרת התרבות. בכוונה אני לא אומר מירי רגב אלא שרת התרבות. אפשר לשמוע את השנאה שלך אליה בכל מילה ושוב אתה יוצא בכיין ולא אובייקטיבי. הרי ברור שאם זו לא הייתה מירי היית מיד מסכים איתו וקורא לשר התרבות להתערב אז מה אתה מבלבל את המוח ומשחק אותה כאילו אסור לתת לשרה להתערב אתה צבוע והאמת היא שאני קצת מרחם עליך שאתה מוכן לסבול ולהשאיר מצב של חוסר הגינות ושחיתות העיקר שמישהי שאתה לא אוהב לא תתערב. עצוב.
* לגל   07/04/18 | 14:22
27. זוהי מסיבה סגורה של אינטריגות, אינטרסים, ויהירות
חברי האקדמיה מצביעים בהחלט לפי אינטריגות אישיות, לפי אינטרסים (את מי הם מייצגים? האם למשל, הם עובדים ברשת, קשת, הוט, יס?), ויהירות - כי הם שייכים לברנז'ה. כמסיבה סגורה, כמו פרסי עולם הפרסום, זה יכול להיות נחמד... אבל בוודאי שזה לא מייצג שום דבר. האבסורד של שפיטת סרטים שהציבור לא ראה זו ההחצנה הכי בועתית שאפשר... זו יריקה בפרצוף הקהל, שהוא האלמנט העיקרי בסיפור, ואמירה - "אנחנו מצפצפים על כולכם, רק אנחנו ראינו את הסרט, זה מועדון סגור". וכשאתה מתחיל בגישה כזאת, אתה מגיע לגועל נפש הזה.
* רונן   07/04/18 | 11:32
26. למה העיתונות מחנכת לשנאה. למה עכשיו רגב
מעניין אים אבי הזכיר אותה
* גוטמן   07/04/18 | 11:26
25. והכי טוב זאתי שגנבה ספר ביכורים והפכה
לסרט ממש ממש מצליח
* מממ   06/04/18 | 12:36
24. תחליף האקדמיה לקולנוע ב׳שופטי העליון׳ ׳מחליטי הפלייליסט׳
או כל גוף ותיק מבוסס ואשכנזי פה בישראל ותבין למה אנשים מעריכים את פועלה של מירי רגב גם אם לא את סגנונה
* יואש   06/04/18 | 11:00
23. הצבעה באקדמיה
על פי התקנון יש לראות לפחות 50% מהמעומדים. ואיך מצביעים למועמדים שלא ראו את הסרטים ?
* אחד שיודע   06/04/18 | 09:33
22. הסדרה פלורנטין
חשוב לציין שגם הסדרה האולטימטיבית פלורנטין לא זכתה כאשר הזוכה היתה הסדרה מרחב ירקון ???
* שירה   06/04/18 | 06:44
21. אם נראה לך שבגלל קנאה סרטים כמו בננות והבועה
זכו להתעלמות, אתה חי בסרט יותר רע מהסרטים האלה, אם כבר השאלה היא איך ללכת על המים לא זכה להתעלמות (הסיפור של יוסי הוא הסרט הטוב היחידי בקריירה מאד בינונית) . עמוס גיתאי? באמת? זרחין לא עשה סרט טוב מאז אביבה אהובתי, באשר לנשר הוא במאי מיומן, הסרטים שלו תמיד נראים מהוקצעים והוליוודים אבל עקרים. בגלל זה השחקנים שלו זוכים למועמדויות אבל לא הסרט. עובדה שאחרים כמו ברגמן, קולירין, סידר, אלקבץ ז"ל קיבלו מועמדות מספר פעמים. גם כשילדים קטנים בוכים לאמא שמציקים להם, היא אומרת שזה מקנאה. זה לא אומר שזה נכון, ואין לי שום קשר ל'תעשייה'
* אתה חי בסרט   05/04/18 | 13:53
יפה כתבת..אכן הסרטים של נשר עקרים.ואגב לזרחין היה תסרט המעולה
* "המילים הטובות" של זרחין היה מעוללה!   18/10/18 | 00:38
20. מצד שני כותב הטור הוא חלק מההגמוניה
של עסקי המוזיקה. ושם הוא מפעיל את אותו יחס ליוצרים שאינם חבריו... אז נאה דורש...
* דודי   05/04/18 | 12:12
נכון מאוד..
* .   18/10/18 | 00:41
19. גל,את כותבת נפלא ותמיד לעניין.
אני מחכה כל שבוע לקרוא את מה שאת כותבת,תמיד דברי חוכמה.
* קוקי   05/04/18 | 12:11
לא את...
* אתה   06/04/18 | 02:31
18. מצופה זהב 9 קרט
היכן למדת או בכלל למדת איזה תרבות״לכוחו״. את אום כולטום או את הערבית תלמדי עברית לקחו. ולא לכחו. בושה שאחת כמוך כותבת
* איזה מסכנה הגברת זהבים   05/04/18 | 12:11
17. גל הצדקן
אתה שפן פחדן ובעיקר צבוע. אם כבר אתה רוצה לומר משהו תהיה גבר ותגיד בדיוק מה דעתך מתחנף לכולם. הם נחמדים אחד אחד אבל כקבוצה הם קצת פחות. אתה יכול לומר שכל החבורה הזאת ח??ות קטנוניים ולא מפרגנים לכלום ואף אחד. הכי קל לך להשתלח במירי רגב כי אז כל הנפיחות יסכימו איתך. הרי אתה מכיר ואבי אבות הטומאה והז'אנר של לרמוס ולהרוס חיי אחרים. אז יאללה אל תעשה עלינו רושם של יענו צדיק. אתה המצאת את הרוע וחוסר הפרגון.
* תקשורת להמונים   05/04/18 | 11:55
כל מילה בסלע..את הזבל של הסמולנים זורקים תמיד למירי רגב
כאילו מישהו מאמין להם..
* ruth   06/04/18 | 09:11
16. זאת קליקה סגורה
האקדמיה יצרה קליקה סגורה וזה קיים גם באקדמיה ואין להם עניין לשנות או להשתנות. רק מחאה וחרם של כל המועמדים יעשה את השינוי.
* יאיר   05/04/18 | 11:54
אין קליקות, כל אחד מצביע עצמאית
* די כבר עם השטויות   05/04/18 | 21:08
הצבעה באקדמיה
על פי התקנון יש לראות לפחות 50% מהמעומדים. ואיך מצביעים למועמדים שלא ראו את הסרטים ?
* אחד שיודע   06/04/18 | 09:33
15. צריך להודות שאבי נשר הוא בימאי בינוני
בכל הקרירה שלו עשה אולי סרט אחד משמעותי כל השאר דרק להמונים
* משה   05/04/18 | 11:28
במאי בינוני''?שמביא מאות אלפים לבתי הקולנוע
הסרטים של עמוס גיתאי בשיא עשרת אלפים צופים.
* איציק מ   06/04/18 | 11:44
14. אז מה הפתרון? מירי רגב!
* דניאל   05/04/18 | 11:04
13. גל, אתה צודק, אבל ככה זה בכל תחומי האמנות.
במקרה אני מכירה את עולם האמנות די מקרוב, ואני אומרת לך שזה כך גם בתחומים אחרים. הכול עניין של יד רוחצת יד ומי חבר של מי. לאחר שהבנתי את זה, גם אנחנו הפסקנו להגיש מועמדויות (בתחום אחר משלכם), ומבחינתי, כיום, המדד הוא אהבת הקהל והמבקרים (אלה שנחשבים בעינינו לאיכותיים), וכן שביעות רצונו של האמן מיצירתו-שלו. אז אתה ואיתן במקום טוב מאוד. אל דאגה.
* מישי   05/04/18 | 10:46
12. באורך פלא, כל טור שלך מגיע לפוליטיקה.
אולי במקום לנסות לדחוף פוליטיקה בכל מקום, במיוחד כאשר אתה מציג אותה באופן מעוות, תתמקד בנושא? הרע לא משנה מה השרה רגב תישה אתה תהיה נגדה, אז למה לדחוף את הנושא סתם? דמגוג עלוב.
* אחד שיודע   05/04/18 | 10:32
11. לבטל את פרס אופיר לקולנוע
לא בגלל הפוליטקה או מר נשר, אלא אך ורק בגלל העובדה שהקולנוע הישראלי מפגר אחרי האמריקאי בשנות אור, סרטים אמריקאיים מלפני 70 שנה , מעניינים ועשויים היטב , הרבה יותר טוב מהקולנוענים הישראלים, אז מה מחלקים פרס.? אז יאללה תעיפו את כל הג'חות האלו מעלינו.
* רוני    05/04/18 | 10:26
10. עם יד על הלב, אתה באמת באמת מאמין של״שירת הסירנה״
הבינונית, שהצליחה בקולנוע בגלל מכבש אימתני של יחסי ציבור (שאפו על התקציב ליח״צ) היה איזשהו סיכוי מול ״שחור״ המופתי? בחייאת גל, אין שום קשר לחברי האקדמיה ולחוסר פרגון.... הצלחה קופתית היא לא מדד לאיכות, ואת זה, אתה יודע היטב!
* גיא   05/04/18 | 10:07
9. וועדות הן תמיד גועל, פרסים זה דבר מיותר וטיפשי
* חגית   05/04/18 | 10:03
נכון מאוד.
* מישי   05/04/18 | 10:46
זו לא ועדה, גוף שף אלף איש מצביעים אנונימית
* גילה   05/04/18 | 14:44
8. לא פוחד להגיד את האמת
האקדמיה היא גוף מנותק לחלוטין, עדיפה ועדה כמו בפרס ספיר לספרות.
* אמיתי   05/04/18 | 09:43
7. ממש להעיר תדוב 🤣🤣🤣🤣
* עליזה המהממת   05/04/18 | 09:37
6. כולם כאלו קפוצי תחת, רעים ואגואיסטים. לא יודעים לפרגן להצלחה ישראלית
בטוחים שפירגון בא על חשבונם וזו הטעות הכי גדולה. שיגשוג של אחד מכין קרקע להמון הצלחות אחרות. חבל שכך הדבר, ובהרבה תחומים.
* נץ   05/04/18 | 09:31
5. לא כל כך מזיז
כמי שאינו חלק מהברנז'ה אומר, כי פרסי אופיר להבדל מהאוסקר לא ממש מזיזים לי או גורמים לי ללכת לראות סרט ישראלי. רוב הסרטםי המתחרים לא מוכרים ואין הרגש כי אכן מדובר בבחירה בין קבוצה של סרטים טובים אלא של אירוע ברנז'אי לשמו. לכן גם אין מעקב של הציבור בכללו אחר הטקס.
* לא מהברנז'ה   05/04/18 | 09:29
נכון. גם אני לא הולכת לסרטים עפ"י פרסים.
* מישי   05/04/18 | 10:47
4. נגמרה האגמוניה האשכנזית
בכינים האשכנזים לכחו לי את התרבות
* זהבית מזרחי   05/04/18 | 09:24
זהבית, עם שגיאות הכתיב שלך, איזה תחליף את מציעה?
זו התרבות שלך? בורות? אנלפבתיות? את מייצגת "תרבות" שבה אין לאדם מותר מן הבהמה.
* שרה   06/04/18 | 18:42
לשרה, אם היית קוראת 'צכוב היית יודעת מה זה אלגוריה
התגובית נכתבה בהתאם למבטא העילג של אחינו האשכנזים. דהיינו: לסרה, עם היית כוראת 'צחוב היית יודאת מה זה עלגוריה. התגובית נחתבה בהתעם למבטע האילג של אכינו העשכנזים
* יענקלה אויערבך   07/04/18 | 21:27
3. אוחובסקי מפחד להגיד "חבורה של שמאל קיצוני גזעני" אז הינה אמרתי!!
* שגיב   05/04/18 | 09:02
2. ממה שזכור לי כשנשר עשה סרט סביר "פעם הייתי" הוא קבל מועמדויות
בין איכויות הסרט למועמדויות. לפעמים באקדמיה יש זוכים מוזרים כמו בבא ג'ון, אבל מעבר לזה רוב הזכיות הן הגיוניות. נשר בעיני צריך לעשות פחות סרטים ולעשות סרטים יותר טובים, עדיין סרטים שעשה לפני 40 שנה הם טובים מאוד. באקדמיה כן יש אפקט של עדר, וזה נכון שברגע שיש שמועה שנשר שוב עשה סרט מדשדש חברי האקדמיה פחות באים, אבל עדיין יהודה לוי בתפקיד הרב הקבליסט עם נהימות מוזרות וגברי בנאי עם בדיחות שיכורים זה היה מאוד לא נעים לראות, וגם לקחת שחקניות שהיו מצוינות באפס ביחסי אנוש ובעמק ולתת להם תפקידים לא טובים לא עבד, אז אין לו הרבה מה להתלונן, לא התפספס פה איזה פוטנציאל של סרט של נשר שעבר מתחת לרדאר. זה נכון גם לגבי פוקס, הסרטים יכולים להיות יותר טובים, בעדינות.
* היתה הלימה   05/04/18 | 03:22
1. די
די לעשות דמוניזציה לאקדמיה, אין שום דבר אישי נגד אבי נשר. השיקולים הם אמנותיים ומקצועיים, לפחות אצל רוב חברי האקדמיה.
* אקדמאי   04/04/18 | 23:38
כן בטח.רוב חברי האקדמיה=במאים כושלים ותסריטאים מעפנים
הפרס הכי חשוב הוא פרס הקהל.. את אבי נשר שונאים כי הוא מוצלח שכל סרט שלו מביא מאות אלפים לקולנוע.. חבורה של מתוסכלים קנאים ששונאים כל מי שיותר טוב מהם.. ככה עשו גם לאפרים קישון שזכה בגלובוס הזהב ולסרטי הבורקס שהביאו מיליונים לבתי הקולנוע..את הסרטים שזכו מי זוכר?
* איציק מ   05/04/18 | 09:13