החדשות
תגובות (69 תגובות ב-38 דיונים)
38. תלמידים עם קשיי התארגנות וקשיי ריכוז ייפגעו מאוד!
מדובר על קבוצה גדולה של ילדים היום. וכן, הילדים של היום הרבה פחות מרוכזים מאיתנו בגלל הטלוויזיה והמחשב. אבל עדיין זה לא כולם. ויש כאלה שיש להם בעיות קשות של התארגנות בהתחלת מבחן. ורבע שעה עד חצי שעה מתבזבזות להות על איך להתחיל. מה לעשות קודם. ואפילו בכניסה לריכוז. אז כל הידע שלהם לא שווה כלום. אם לא תתנו להם עוד זמן לסיים את המבחן.
* קשב וריכוז   03/11/14 | 21:07
37. למה שתלמיד "עצלן" שלא לומד מספיק יילחם מיוזמתו
חצי שעה או שעה על מבחן ? זה קצת סותר. אם תוספת זמן לא עוזרת לילדים האלה לבטא את היכולות האמיתיות שלהם אז איך זה שהם משיגים ציונים יותר גבוהים עם תוספת לא משמעותית בזמן המבחן ? חוץ מזה אני לא יודע איך העניין עם ההקראות עובד בדיוק.. יש ממש בוחנת שמקריאה? כי זה מתאים למשרד החינוך. אי אפשר להביא לתלמיד נגן עם קובץ קול של ההקראה?
* על לשבת עוד   03/11/14 | 20:59
36. טוב שכך, לא יכול להיות שהדור הנוכחי פתאום "נדפק" וכולם עם הקלות וריטלין
* אייל   03/11/14 | 17:25
35. ...
נו באמת, כל התלמידים הבינו שמטרת הרפורמה הזו היא נטו בשביל לחסוך כסף למדינה. מאז שי פירון הרבה יותר קשה לתלמידים.אנחנו צריכים להפנים את העובדה ששר החינוך שלנו לא מבין בחינוך.
* תלמיד יא   03/11/14 | 08:37
מסכימה לחלוטין
כל מילה בסלע!!! הרפורמה החדשה, שבה אנחנו לא אמורים להיבחן פשוט לא עובדת, המורים אפילו לא יודעים הרבה מהתכנון, ואם הם לא יודעים-איך אנחנו נדע???
* תלמידת י   03/11/14 | 21:14
34. ייקח הרבה זמן עד שזה יקרה, זה חוזר אחד מיני רבים
* אדוה   03/11/14 | 08:03
33. כל הכבוד!!! סוף סוף דוכן משרד החינוך להקלות יסגר
* תלמיד יא   03/11/14 | 06:51
32. הזוי
נראה שמי שיושב שם למעלה לא מבין את צורכי התלמידים. כן אני יודעת שהוא עמד בראש אחד הפרויקטים היותר מוצלחים של החינוך המיוחד. מה עושים עם ילדים שאי ואינם יודעים לקרוא יותר מפסקה? ואנחנו הרי עולים כיתה. בגרות לכול................ם
* מורה ללשון   03/11/14 | 06:30
31. עבר כבר עשור מאז שסיימתי תיכון
אבל זכור לי שבכיתה שלי רק לבעלי אמצעים היו הקלות במבחנים. האם כסף שווה בעיות? רק פמי שהיה לשלם אלפי שקלים לפסיכולוג היו הקלות. לכן אני מבינה את השר ואת הרפורמה הזאת. די למסחרה.
* אני   03/11/14 | 06:20
30. התאמות ולא הקלות
חשןב לשים לב: מדובר בהתאמות להבחנות שנועדו להתאים את דר ההיבחנות כך שהנבחן יוכל לבטא את ידיעותיו במלואן , ולא הקלות שמנמיכות את רף הציפיות ממנו. ממש כמו שנאפשר לנבחן לנהיגה קצר ראיה להשתמש במשקפיים, אחרת תוצאות הטסט יהיו שונות לגמרי. מכעיס, מקומם ובעיקר פוגע בילדים!
* ש   03/11/14 | 06:05
29. ביטול ההקלות ???? מה זו השטות הזו!!
אולי הפיתרון הנכון הוא פשוט לתת הארכת זמן במבחן הבגרות לכל התלמידים? אם נמצא שגם תלמידים טובים ואפילו כאלה שמצטיינים זקוקים לתוספת זמן אולי זה מעיד שיש בעיה אמיתית . הלחץ והמתח משפיעים על חלק מהאנשים על הריכוז לרעה זה דבר ידוע.
* אילת   03/11/14 | 05:56
28. זה לא הוגן לגמרי... זה ממש עונש לילדים שבאמת זקוקים.
זה מה שקורה שמאבחנים בעצמם הורסים לילדים שבאמת זקוקים לעזרה.. וחשוב להם ההקראה.. ותוספת הזמן וכו ויש לי 4 כאילה בבית זה פשוט מטורף שהם לא יכלו לקבל את מה שמגיע להם עכשיו.
* אמא    03/11/14 | 05:27
צודקת! זה עוול למי שבאמת זקוק
אנחנו לא מימנו סמרטפון לילדה אלא איבחון מסודר, ההקלות מאד מקלות עליה ועוזרות לה במצבי לחץ כמו מבחנים בהם היא נכנסת לבלק-אאוט. עובדים איתה כך שלאט לאט לא תזדקק.
* מרב   04/11/14 | 16:48
27. צריך לבטל את ההקלות לכל הנבחנים
זה לא הוגן שאדם בעל יכולות שכליות נמוכות יקבל הקלות במבחנים
* א   03/11/14 | 05:18
תחשוב קצת..
זה לא מישהו בעל יכולות שכליות נמוכות זה אנשים שבאמת זקוקים לזה כמו שמשהו שלא רואה טוב צריך משקפיים ככה לדוגמא עולה חדש זקוק להקראה או הארכת זמן!!
* אני   03/11/14 | 21:26
זה לא אותו דבר
אם אני אתן לך משקפיים, זה יעזור לך לראות יותר טוב? לא. אבל תוספת זמן עוזרת להרבה, גם לכאלה שהם לא "לקויי למידה".
* לקוי ראיה   07/11/14 | 18:07
26. מעולה
* בן   03/11/14 | 03:12
.
מה מעולה מה.ומי שצריך את זה באמת לא יקבל כי יש כאלה שסתם מנצלים את זה?!אל תדבר סתם.
* .   03/11/14 | 19:13
25. סוף סוף! מי שמגיע באמת יקבל,ומי שלא לא יקבל
סוף סוף הנוכלים יפסיקו לקבל הקלות! מי שמגיע לו באמת יקבל,והשאר שילמדו כמו שצריך ויבינו שכסף לא קונה הצלחה בלימודים!
* תלמיד שאין לו הקלות   03/11/14 | 01:58
24. יש להחמיר התקנות כי יש הרבה רמאים לדעתי
* בן   03/11/14 | 01:12
23. לא הוגן !!!
הורים בזבזו על אבחונים אלפי שקלים, ועכשיו מודיעים שזה שווה אוויר? חצופים!!
* 9348753ט   03/11/14 | 00:39
22. שימו לב ששר החינוך הורס את חינוך ישראל
השר פשוט הורס יש תלמידים כמוני שלא יכולים בלי זה כי יש להם בעיות ואנחנו לא רובוטים או שצריך הכל 5 יחל זה לא הגיוני שילד יהיה הכי חכם שיש שי פירון את הורס את חינוך ישראל
* תלמיד   03/11/14 | 00:09
21. ברצינות זה פשוט מעצבן
נמאס כבר גם מהרפורמה החדשה הזו שלתלמידים חכמים אין אפשרות לעשות הרבה יחידות אם הם רוצים כי שי פירון החליט להחליש תחכמים שיהיה שוויון מה שממש לא צריך לקרות. וגם בקשר להקלות מה אכפת לך שזה עוזר לאנשים? כואב לכם שלמישהו טוב? זה באמת לא מובן כבר
* תלמידה כיתה י'   03/11/14 | 00:04
20. בשעה טובה, עד עכשיו,כל תלמיד, בריא ככל שיהיה, יכל ללכת ולקבל הקלות
לפיכך, או שנותנים לכולם הקלות (מה הקטע שרק אלא שבזבזו זמן וכסף יקבלו הקלות), או שלא נותנים לאף אחד, או, האופציה הכי טובה (לדעתי), שעושים קריטריונים שונים וטובים יותר לאבחון כך שרק אלא שבאמת צריכים יקבלו הקלות, ולכן צריכים לבטל את כל ההקלות שניתנו עד עכשיו ולבחון אותם שוב תחת הקריטריונים החדשים, מה שנראה שעושים...
* הגיע הזמן   02/11/14 | 23:51
19. כל הכבוד - די לבינוניות !!
אולי הגיע הזמן שמדינת ישראל תתחיל לדגול במצוינות שוויון ולבטל את הבינוניות שמאפיינת אותה.
* אופק   02/11/14 | 23:49
בינוניות??
איך המהלך הזה בדיוק חותר לעבר ביטול הבינוניות ששולטת בחברה שלנו? איך בדיוק, ילד/ה שסובלים מליקויי למידה אמורים להגיע להישגים כשהעזרה שהם זקוקים לה נלקחת מהם? המהלך הזה, הוא זה שיביא לבינוניות, לחברה חד גונית שבה רק ילדים ״מושלמים״ מתקדמים. פשוט בושה וחרפה! ליקויי למידה אינם תסמינים של עצלנו, אלא שוני במבנה המוח. אולי הגיע הזמן שמשרד החינוך יתאים את צורת הלימודים לכלל סוגי המוחות שקיימים בקרב המין האנושי אם בכוונתם לבטל ההקלות!
* נטע   03/11/14 | 01:10
יש הבדל בין בינוניות ליכולת של תלמיד
אתה צודק לגמרי שצריך לשנות את מערכת החינוך ולדגול למצוינות אבל בהתאם ליכולות של הילד- צריך להרגיל ילד ללמוד חומר מורכב מגיל צעיר- זה יפתח את צורת החשיבה שלו, לא הגיוני שאנחנו לומדים ביסודי חומר וכל מה שאנחנו עושים זה לחזור עליו שוב ושוב ואחר כך להחליט בשנה שנתיים לפני ללמד את החומר שאנחנו צריכים לדעת לבגרות ואז להגיד שהתלמידים בינוניים. יש לתלמידים יכולות, זה מערכת החינוך שלא בונה תוכנית הגיונית ומסתכלת על תלמידים במבט יותר מידי ספציפי ולא יותר נרחב
* כיתה יא׳    03/11/14 | 02:05
18. די!!!!
די!!!! די לחרא שאנחנו התלמידים מקבלים מהחלטות הלא הגיוניות של שי פירון( ביטול בגרויות ב י' מה שגורם לעוד לחץ ב יא', ביטול חלק מומעדי ב) פשוט לא יאמן הוא רוצה לעשות מהפכה בכוח כדי שיזכרו אותו אבל הוא פושט מתסכל תלמידים ומוריד מוטיבציה ובכך פוגע בעתיד של מדינת ישראל)
* גדכדגכגדכגד   02/11/14 | 23:38
17. שי פירון תפרוש
"הקלות" יש לומר התאמת אין בדבר זה שום דבר מקל אלה התאמה של המבחן אל התלמיד הזקוק לכך אני בתור תלמיד לקוי למידה לא מבין את ההגיון וחושב שהחלטה זאת תגרום לתסכול אדיר אצל התלמידים שהיא תשפיע עליהם לדעתי משרד החינוך החדש וכל הרפורמה המפגרת שלו פשוט בושה כל כך הרבה חוסר הבנה של המצב הקיים פשוט עצוב
* *   02/11/14 | 23:08
16. בטח יבטלו לא הם שילמו את הכסף
* גועל נפש    02/11/14 | 23:06
מה משלמים כסף ומקבלים זמן נוסף בבחינות? איפה קונים?
* ר   03/11/14 | 06:11
15. כל כתבה שנעשת הורסת כל חלקה טובה
חבל שכך בהנד כף יד של פירון להרוס לילדים שאף אחד לא נתן להם סיכויי ועם העזרה של הקרא ותוספת זמן הצליחו ויש לי הוכחה הבת שלי חבל שפירון חושב רק על לקצץ ולחסוך בכח אדם כי זמן מגולם לכסף וזה לא לטובת עתיד ילדנו בוז לך גדול שי פירון וכתבות תחקיר פוגעות יותר משעוזרות
* אמא לילדה לקוייה למידה   02/11/14 | 23:05
14. פשוט מביך
התכנים הנלמדים בתיכונים קשים מאוד ורמת הקושי רק עולה ועולה.. רוצים פחות ילדים "מאובחנים" ? תקלו בחומר לבגרויות. עצוב לי לשמוע שמשרד החינוך ממשיך לשים מכשולים לתלמידים ששואפים גבוה.. שלא נדבר על העלות הגבוהה של האיבחונים הללו שברגע אחד ירדו לטימיון..
* איתי   02/11/14 | 22:50
13. לא יצא מסמך רשמי
עוד לא יצא בכלל מסמך רשמי של זה. יש לכם מושג כמה "כאילו מסמכים" יצאו עד עכשיו?? עד שזה לא ייצא כמסמך רשמי ומחייב - אין מה להתייחס לזה בכלל...!
* סתם מלחיצים...   02/11/14 | 22:50
12. זה פוגע במי שבאמת צריך!!!!
אני אובחנתי בגיל מאוד צעיר, התקשתי מאוד בקריאה ובכתיבה עד גיל מאוחר, בזכות האבחון המוקדם, הורים תומכים ובית ספר תומך הצלחתי להתגבר על הקשים. בלי האבחון המוקדם אני חושבת שלא הייתה לי היום תעודת בגרות אפילו (כיום אני סטודנטית לתואר שני במסלול מצטיינים), לכן אני חושבת שהאבחונים וההתאמות מאוד חשובים למי שבאמת צריך את העזרה, הבעיה היא בחוסר פיקוח וקביעת פרמטרים אחידים!
* הנושא קרוב ללבי!   02/11/14 | 22:37
אף אחד לא באמת צריך, זו מטרת הבחינה לבדוק יכולות, לא ליצור מראית עין של שוויון
* ר   03/11/14 | 06:12
11. משרד החינוך כרגיל לא רוצה להתמודד עם בעיות
ולמצוא להם פתרונות ראויים. כך נוצר המצב שכל מי שרוצה מקבל הקלות ועכשיו מי שבאמת צריך לא יקבל את ההתאמות האלה. אוזלת יד וראש קטן של משרד החינוך .
* שירה   02/11/14 | 22:27
10. יש ילדים שזקוקים להתאמות,אז נתן להם להיכשל ואז נדע אם הם זכאים או לא?
* בושה   02/11/14 | 22:20
9. טעות טעות טעות כאחת שהיו לה הקלות
אני יודעת שבלי זה לא היתי מצליחה לעבור את הבגרויות
* אני   02/11/14 | 22:12
כנראה לא למדת איך לומדים כמו שצריך
* אנונימ   03/11/14 | 01:59
*
כנראה לא למדת איך עונים כמו שצריך.יש מי שצריך את זה בלי קשר לכמות ההתכוננות.
* *   03/11/14 | 19:17
8. משרד החינוך????
איזה משרד זה? מה רוצים לעודד תלמידים שמתקשים? להעתיק ? גם את הדרך המאפשרת להם להביע את עצמם ולהצליח רוצים לקחת מהם? הורים משלמים על איבחונים אלפי ש"ח,למאבחנים טובים! אז, הכל היה סתם??כל מי שמגיע למשרד החינוך חושב איך להמציא את הגלגל! מקווה מאד שיתעשתו שם-ומהר!
* אורית   02/11/14 | 22:09
7. לא הבנתי
מי בדיוק אחראי לזה שאני אמור לקבל הקלות או לא?.
* לא הבנתי   02/11/14 | 22:03
6. אף אחד לא זכאי
סתם פוזות והצגות של קשה לי אני לא מספיק מניסיון הכל חרטא
* תלמידת י׳   02/11/14 | 21:54
טמבל
אולי בשבילך זה חרטא בשבילי זה יהרוס לי את כל הבגרות אני ילדה חכמה מאוד ואני פשוט צריכה תוספת זמן ומישו שיקריא לי אז זה אומר שלא מגיע לי לסיים בגרות כמו כולם? אולי משרד החינוך יתחיל לקחת משקפיים לעיוורים ומכשירי שמעיה לחירשים אולי גם זה יהיה חלק מהרפורמה
* אנונימית   03/11/14 | 00:30
חכמה זו מישהי שמוציאה ציון גבוה בתנאים שהוגדרו לכולם
לא מישהי שקיבלה יותר זמן ועזרות שונות סתם עבדו עלייך, עכשיו תצטרכי להתאמץ כמו כולם...
* ר   03/11/14 | 06:15
5. עצוב לי לשמוע. ישנם תלמידים רבים אשר בקיאים מאוד
בחומר, אך לא מצליחים להביא זאת לידי ביטוי כיוון שמתקשים בניסוח התשובה.
* ---   02/11/14 | 21:54
4. עצוב לי לשמוע. ישנם תלמידים רבים אשר בקיאים מאוד
בחומר, אך לא מצליחים להביא זאת לידי ביטוי כיוון שמתקשים בניסוח התשובה.
* ---   02/11/14 | 21:54
צודק/ת לגמרי
למרות שאני תלמיד של מאיות, שאני מקשיב בשיעורים ולומד למבחנים, מהירות הכתיבה שלי וניסוח התשובות בזמן מבחן ובכללי מאוד איטיים, אני מקווה שבתי הספר התיכונים ישאירו את ההקלות גם לכאלה שציוניהם טובים...
* *   02/11/14 | 22:17
אז הגיע הזמן שישקיעו זמן בללמוד איך להתנסח
לדעת להתנסח זה לא פחות חשוב מלדעת את החומר! חבל שכל ילדי ישראל עם הקלות ולא לומדים איך לנסח תשובות
* תלמיד   03/11/14 | 02:01
יש מי שקל לו ויש מי שפחות .אז חלאס לדבר שטויות לא לכולם הולך בקלות מי אתה שתגיד את זה?
* ***   03/11/14 | 19:19
זו בדיוק מטרת כל החינה, מי שמתקשה משיג ציון נמוך יותר...
* ר   03/11/14 | 06:16
3. הגיע הזמן באמת!
סתם עשו מסחרה מכל העניין הזה של הקלות במבחנים! שילמדו קצת קשה לא קרה כלום! אני תלמידה שניגשה למתמטיקה 4 יח״ל ואנגלית 5 יח״ל ושתי מגמות מדעיות מורחבות. בלי הקלות ובלי כלום ויש לי ציונים טובים. אני מכירה עוד המון כאלה. לא הגיוני שכל תלמיד שני יש לו לקות למידה או הפרעת קשב וריכוז, פשוט האבחונים האלה כל כך יקרים שלא נעים להם לא לתת אבחנה בסוף. בסופו של דבר אנשים יגיעו לאוניברסיטה ולחיים האמיתיים ושם אין הקלות
* לוטם   02/11/14 | 21:53
אוי אז רגע
לך הלך הכל במבחנים?! גם לי! איזה קטע. איזה כיף זה גם להתנשא מעל מי שלא הולך לו וצריך יותר עזרה? ההבדל בנינו זה שאני קיבלתי הקלות, שבלעדיהן הייתי נופלת בין הכיסאות. וגם אני עשיתי 5 אנגלית, ואפילו 5 יחידות בפיזיקה. אז מה?! העיקר ההתנשאות על אלה שכן יש בעיה. שכן צריכים יותר חיזוק ממך. תצאי מעצמך ותסתכלי על אחרים. הייתי מתביישת לכתוב את הדברים שכתבת.
* נוי   02/11/14 | 22:13
הציון שלך שוב פחות מהציון שלה כי קיבלת הקלות, צריך לסמן כל ציון שהושג בהקלות
* ר   03/11/14 | 06:17
בתור מאובחנת לשעבר
כואב לי הלב על ילדים כמוני נבונים שפשוט קצת יותר קשה להם,ובבת אחת לוקחים להם את הגלגלי עזר שלהם בלי ללמד אותם לרכב
* עצוב עצוב   02/11/14 | 22:20
..
באמת שמחה שקל לך והולך לך אבל לא כולם יכולים. אני אישית דיסקלקולית אז גם שלוש יחידות זה קשה רצח בשבילי. ואני חייבת הארכה זמן אחרת אני נכנסת ללחץ ורושמת שטויות וההתבטאות שלי בכתב לא משהו אז אני עושה מבחנים בעל פה. הרפורמה של המטומטם הזה תוביל לכישלון של תלמידים. יש מלא אנשים כמוני ועם הפרעות יותר גדולות משלי וזה שלכמה אנשים הולך סבבה לא אומר שלכולם יש אותם יכולות. תנסי את להיות עם בעית קשב ולשבת בכיתה תשע שעות ולא להבין כלום כי אי אפשר להתרכז ואז עוד ההקלות שאיכשהו יש לך וההורים שלך בקושי הצליחו לאסוף כסף בשביל האבחון ופתאום זה ילקח ממך. תנסי להכניס את הראש הצר אופקים שלך למקום של הילדים הסובלים מבעיות קשב ואז תעיזי להגיד מילה
* תלמידה דיסקלקולית לקויות למידה.    02/11/14 | 22:25
מסכימה איתך שכל אדם שני מאובחן כיום כלוקה בהפרעות
קשב וריכוז, אבל שאר הדברים שכתבת הם שטויות. א. לא כל אחד מסוגל ללמוד מקצועות מדעיים - מה לעשות, לכל אחד מוח שונה ומה שהמוח שלך מסוגל לחשב, אצל אחרים הוא לא. ב. ישנם מקצועות רבים כמו אזרחות, תנ״ך, ספרות והיסטוריה שבהם נדרשים התלמידים לכתוב מלל רב. ישנם תלמידים רבים אשר יודעים את החומר, אך מתקשים לנסחו לכדי תשובה אחת מסודרת. ג. תתפלאי, גם באוניברסיטאות יש הקלות.
* בת 22   02/11/14 | 22:46
גם באוניברסיטה יש הקלות...
* סטודנט מהטכניון   02/11/14 | 23:01
יחתיכת שחצנית
יחתיכת שחצנית מזלט לך על היחידות הלא מעניינות שלך, זה ש״את ועוד הרבה שאת מכירה״ יכולים בלי זה יופי, אבל את לא צריכה לדבר ככה על אחרים ישוויצרית
* אני   02/11/14 | 23:10
ממש לא מסכימה
זה אומנם נכון שעשו מכל העניין מסחרה אחת גדולה, אבל לא צריכים לבטל את ההתאמות הללו לגמרי. יש כאלה שבאמת זקוקים להתאמות או להקלות (כמו שנקראו בכתבה) אלו, ושסיכויי ההצלחה שלהם בלעדיהם קטנים באופן משמעותי. צריכים למצוא את האמצע - למצוא דרך להקטין את כמות המאובחנים ולהשאיר רק את אלו שבעלי קשיים משמעותיים. וגם אני מדברת בתור אחת שסיימה בגרות מצויינת בלי שום הקלות. אבל אני מדברת גם בתור אחות לאח עם בעיות קשב וריכוז קשות והיפר אקטיביות.(שבלי ה"הקלות" הללו לא היה מצליח בצורה שהוא הצליח)
* ליאל   02/11/14 | 23:27
נורא שמחה בשבלך שיצאת כה מוצלחת
יש כאלה שמזלם לא שפר עליהם בתחומים אלו. מציעה לך ללמוד קצת על לקויות למידה ולהבין שזו בעיה נוירולוגית מולדת,שרק בעזרת כלים והוראה מתקנת יש לילדים סיכוי להדביק את הפער.נכון שהיום כל פלוץ יכול לאבחן וכל עצלן ניגש לאבחון. אבל זה לא אומר שאין ילדים שבאמת זקוקים לזה.
* נועה   02/11/14 | 23:33
יש כאלה שאפילו 3 יחל קשה להם להשיג במתמטיקה מניסיון זה שלך הולך כל כך פשוט לא אומר שלכולם תפסיקי להתנשא !!
* נועה   03/11/14 | 19:20
2. התאמות ולא הקלות !!!
* תדייקו    02/11/14 | 21:45
זה מקל על התלמיד לכן זה נקרא גם "הקלה".
* חיים   02/11/14 | 22:19
אתה טועה
אתה טועה,כפי שכתבו מעליך,התאמות הוא המושג המתאים. לבעלי ליקויים יש צרכים אחרים,לכן אין הדבר מקל עליהם-קשה להם עם התוספת זמן בדיוק כמו שקשה לנו הלא לקויים עם הזמן המקובל,הכל יחסי,ולכן התאמות,לא הקלות
* שירלי   02/11/14 | 23:28
התאמה - מתאים את התלמיד לשאר הכיתה
ההקלות ממש לא מקלות על התלמיד, אלא מתאימות אותו לרמת הכיתה. זה לא שהמבחן הופך להיות קל יותר, אלא פשוט שעם הפרעת הקשב המוח שלו חושב קצת יותר לאט ולכן זקוק לתוספת הזמן כדי להיות מותאם לשאר הכיתה שמספיק לה זמן רגיל. בזמן רגיל כמו כולם הילד לא יספיק את המבחן, אשאר חבריו יסיימו, ולכן כדי לקבל ציון כמו הכיתה הוא זקוק למעט יותר זמן.
* יובל   02/11/14 | 23:34
זו הקלה!! מי שמתקשה לענות מוציא ציון נמוך יותר וזו מטרת כל בחינה
מי שעונה יותר נכון בזמן שנקבע מוציא ציון גבוה הוצאת ציון גבוה יותר בעזרת הקלות שונות מקפח את החכמים ומציג מצג שקר
* ר   03/11/14 | 06:21
1. התאמות ולא הקלות !!!
* תדייקו    02/11/14 | 21:45