תרבות
תגובות (79 תגובות ב-56 דיונים)
56. זו לא ההגדרה של דור Z
את עדיין דור Y מאמי, עדיף שלא תחיי באשליות. ואם את כבר מסתמכת על סקרים שנעשים בארה״ב בכדי להגיד משהו על בני נוער ישראלים אל תשכחי את ישו.
* דמוגרף   20/10/18 | 12:18
55. הכתבה הכי בלתי נסבלת שקראתי מעודי
ועכשיו, בזכותך כותבת יקרה, אני יודעת בדיוק להסביר אחד לאחד למה אני לא ס ו ב ל ת את הדור הזה, הדור שלך. שחצנים בלתי נסבלים שבטוחים שהשמש זורחת להם מהתחת, בחיי שאי אפשר לקרוא את הכתבה הזאת עד הסוף, אתם היחידים שמתים על עצמכם. אין שום שריר בלשון, דורכים על ההורים (סירסתם אותנו, לא נתתם לנו להתפתח לבד כי רק הסעתם אותנו ממקום למקום"- סיריוסלי????? אתם חבורת מפונקים! אתם אלו שלא מסוגלים להסתדר לבד ורק נתמכים על ידי ההורים שלכם, ולא! לא כי הם מכריחים אותכם!!!!!!), דורכים על האחים שלכם (דור ה-Y-"אנחנו לפחות לא חסרי אונים כמוכם" ועוד שלל הכפשות מכוערות). אני אגיד לך בדיוק מה אתם-דור מגעיל ודוחה. וכל מילה שכתבת בכתבה הזאת היא ההסבר המדיוק למה. אם הייתה מכונת זמן לחזור אחורה לאלפי רגעים בהיסטוריה, הייתי מחזירה אותך ליום שדור שלך נולד כדי לחנך אותו לא להיות בדיוק כמו שאתם מתוארים בכתבה.
* בלי שם   14/10/18 | 12:54
54. פני הדור כפני הכלב. אורח החיים החילוני בקריסה מתמדת.
* דור ז    14/10/18 | 12:24
53. הרבה דיבור על מידע, מעט מידי על רגש
הרבה דיבור על ידע ומידע מעט מידי על רגש. נכון ויפה שהרבה מאוד מהידע שצברת מגיע מהרשת. אבל, וזה אבל גדול, האופן בו את קולטת ומעבדת את המידע הזה משלב גם ערכים וצדדים שההורים שלך נטעו בך מגיל אפס. ברור שאפשר לקרוא און ליין על כל הדרישות של תפקיד מסוים בצבא אבל אין תחליף לאדם קרוב שמסתכל לך בעיניים וחולק את החוויה שלו. בקיצור, לא חושבת בתור הורה שאני בונה על זה שהילד שלי יכיר את הידע הכללי שלו בעולם רק ממני, אבל בונה על זה שהאופן בו הוא יקלוט ויכיל את הדברים, יעבד ויסנן את המידע וידע לנתב את הרגשות שלו- זה מאיתנו לגמרי.
* אמא מדור הY   14/10/18 | 09:44
52. בכל דור ודור ילדים מאשימים את הוריהם
Once you are a mother, you are guilty and you are to be blamed
* הבל הבלים הכל הבל ואין חדש תחת השמש   14/10/18 | 07:18
51. טוב בסדר, חשבתם שזה נשמע נורא?
אני גם אמא לדור האלפא וגם גננת של הדור הזה... והם הולכים להיות שונים לגמרי מכל דור שהכרתם... חברה בואו כל דור אומר על הדור שאחריו עד עמה נורא הוא אבל זו האנושות אם לא היינו מתפתחים ומשתנים היינו תקועי בתקופת מערות.. בכל דור יש יתרונות וחסרונות, העולם משתנה תכירו בזה וזהו.. אגב אני מדור הy מסכימה לגמרי , אנחנו דור פסיבי ההורים שלנו עשו לנו הכל בעלי מדור הx ואני רואה את ההבדל בנינו בכל נושא העצמאות.. אבל גם אני רואה את היתרונות של כל דור... בקיצור תפסיקו לפחד הכל טוב ... הכי חשוב שבזמן שאתם עם הילדים שלכם תהיו איתם ותנצלו כל דקה ...
* אמא לדור האלפא   14/10/18 | 07:18
50. אמא בת 42 ל 4 ילדים ולא שכנעת אותי
כן יכולה להתחבר לחלק מהדברים ועדיין מרחמת על הילדים נערים שלי שתקועים שעות מול המחשב במשחקים מטופשים שרק מכעיסים אותם במקום להיפגש עם החברים ,ללכת לים ,למסיבות סתם לשבת ביחד ולצחוק . בגיל שלהם התנסיתי בכל מה שאסור,נפלתי,קמתי נפגעתי ,התחשלתי. חייתי בעולם האמיתי וחוויתי את החיים שלי ולא דרך וואטסאפ וסרטונים ביוטיוב שגרמו לכם להתבלבל ולצחוק מסרטונים איומים כי המסך שמפריד ביניכם פגע ביכולת הבין אישית ובחמלה שלכם . כשתהיי אמא בעצמך תביני איזה עולם פסיכי יש כאן ואיך הפגיעות נהיות רבות וחמורות יותר ותביני את הצורך לגונן על ילדייך. כל דבר שהוא לא פרופרציונלי הוא לא טוב,כמו כל דבר צריך הכל במידה וזה חא משנה אם זה שעות מסך ,אכילה,הורות מגוננת מזניחה וכו. כל דור חשב שהוא המציא את הגלגל ולעולם ועד כל דור ינסה לשנות את מה שהוריו עשו.
* אנה   13/10/18 | 23:21
49. אני כנראה הכי מבוגר כאן ואומר לכם בוודאות הכל נכון וטוב שכך
כל אחד חושב בכל גיל שהדור שלו היה טוב יותר פשוט כי תמיד יותר נעים להיזכר בילדות והכל בילדות שלך היה טעים יותר נעים יותר כיף יותר פשוט כי היית ילד, כשאתה ילד הכל כיף. בדור שלי הטכנולוגיה הסתכמה במכונת תפירה חשמלית היום הטכנולוגיה השיגה את הדמיון הסיבה שכל ההורים עושים טעויות היא כי כל ההורים חיו בדור אחר ומנסים לתקן את העבר
* אבי   13/10/18 | 21:37
48. סוף סוףף מישהו מסביר למה האינטרנט והטלפון הם לא כל כך רעים
כמעט כולם, כולל הרוב הגדול מאוד של המגיבים כאן, לא מבין מה טוב באינטרנט. חבל בשבילם.
* עמית   13/10/18 | 20:38
47. כתבה שמעידה על מנטליות ילדותית
כל אחד חושב שהדור שלו יותר טוב מהקודמים, עד שהוא מתבגר... דווקא אחרי שמתבגרים מבינים כמה כל דור יותר גרוע מקודמו ולא להפך.
* גיא   13/10/18 | 19:54
לא. זו כתבה שמעידה על מנטליות של דור חדש.
ואני ממש לא חושב שהדור שלי יותר אטב משל אחרים. הוא פשוט שונה. והכתבה המדימה הזאת סופסוף מסבירה את זה.
* עמית   13/10/18 | 20:40
אבל איך זה יתכן?
גם הדורות בהם הייתה עבדות היו יותר טובים? זה נכון להגיד שצעירים חושבים שהדור שלהם טוב יותר וזקנים חושבים בדיוק ההפך אבל זה מה שהיה, עכשיו שאנו מבינים את הסיבות לצורת החשיבה הזאת אין שום צורך להמשיך ליפול בפח. בחדש צריך למצוא את המכנה המשותף המחבר אותו לעבר במקום לשלול את החדש וכך גם ילדי הדור החדש יוכלו להעזר בהוריהם.
* רון   14/10/18 | 01:54
46. תוכן שמתאים יותר לבני נוער לקרוא..
כמבוגר הטקסט קצת ילדותי ופתטי.. כבנאדם שגם כן גדל ביחד ההתפתחות הטכנולוגית בשני העשורים האחרונים גם קצת פתטי וילדותי עם זאת ישנה הזדהות בקשר ליחס לטכנולוגיה כמשהו גם מעצים מבחינה חברתית רגשית ולא רק מסרס כפי שאלו שאינם מבינים חושבים..
* קוקו   13/10/18 | 19:22
45. אני בת 40, הייתה לי ילדות שונה לגמרי ומזל.
ההבדל בין ללמוד דברים דרך קריאה (גם אני קראתי, פשוט ספרים ולא ברשת), ללחוות חוויות בעצמך הוא הבדל גדול. נשמע שגדלת בחממה ולמדת על החיים באופן של "יד שניה". כן, אני בנעורים, כמן שכתבת נסעתי לאילת, לכנרת, להופעות ופסטיבלים - עם החברים, בלי פלאפונים, עם לעדכן את ההורים כשצריך. עצמאות הייתה ערך וגם היה חשוב לי שיש לי חברים. כשלא ידעתי משהו, שאלתי חברות אמיתיות שנפגשתי איתן, ולעיתים את ההורים. המסכים הם כלי שמאפשר לשמר קשרים, אבל הם לא במקום המפגש האמיתי, שהוא הדבר שמפיג את הבדידות. איפה את צודקת בעיניי - אנחנו כהורים מגוננים מידיי, כי נחשפנו לכל הסכנות בדרך, גם אם לא תמיד נפגענו ישירות. עם כל מה שכתבתי, נשמע שאת שלמה עם עצמך ועם חייך, ואולי זה החשוב ביותר.
* שיר   13/10/18 | 19:21
44. דור ה-Y עשה מלא אקזיטים. אתם כבר לא תעשו
אני זוכר שצפיתי בתוכנית "הכרישים" הישראלית, ראיתי ילד בן 16 רוצה לעשות רשת חברתית לנוער, והם קראו לו "צוקרברג הבא"...... דור פתאטי שמנסה לחקות אחרים, אין להם יצירתיות בשיט. ואגב, זה שראיתם אנשים ברחובות ב-2011 לא אומר שלכם כן תהיה דירה. למי שההורים חסכו לו תהיה דירה, בדיוק כמו בעבר.
* Yניק   13/10/18 | 18:12
43. כתבה מעניינת
מעולה ומעניין
* יאיר   13/10/18 | 17:57
42. עצוב לאן הגענו
דור דפוק מיסודו שחושב שלבהות המסכים לפחות חצי מהיום זה דבר נורמלי,וסטנדרטי. איפה החינוך שלכם הורים? העיקר לדחוף לילד פלאפון לידיים כדי שישתוק אה? אז לפני שבאים ואומרים שהדור החדש דפוק, קחו בחשבון שזה גם בגלל דור הורים מזעזע!
* ארז   13/10/18 | 16:40
לא הבנת כלום ממה שכתוב פה
וההפסד כולו שלך ושל ילדיך.
* אמיר   13/10/18 | 19:52
ממש לא הפסד
מעדיף לחיות במציאות ולא בתוך מסך וככה צריך לחנך את הילדים שלנו בלי שום ספק!
* ארז   13/10/18 | 20:28
41. תצאי מהחלוקה ל"אנחנו" ו"אתם". אין חיה כזאת.
* מישי   13/10/18 | 16:28
בדיוק.
* Xyz   13/10/18 | 19:02
40. למדתי המון מהכתבה הזו! תודה רבה לך! רק תיקון
אחד קטן - מממנים - עם 3 מ' ולא רק 2 :)
* בת 37   13/10/18 | 16:06
39. דור של מכורי מסך אנמים
אפס כישורים חברתיים, חוסר יכולת להתמודד במצבים בחיים אמיתיים.
* רונן   13/10/18 | 15:44
38. מה שמעניין בתקשורת מקוונת כמו שכתבת, זאת השלכה,
כלומר כמה מדהים להסתכל דרך תמונת הפרופיל שלך על עצמך ולחשוב שכולם גם מדהימים, כמו שכתבת -- זאת השלכה. זה אומר שאין לך דרך באמת לדעת מה עומד מאחורי הדמות הווירטואלית אפילו אם תסתמסו נניח כל יום כל היום, תהיה שם השלכה גדולה מאוד משני הצדדים על הבנאדם השני. כל אחד ימלא את מה שהוא לא יודע על השני בדמיונות מהעולם האישי של עצמו, אנחנו ״נעגל״ את הדמות השנייה כאינסטינקט ונבנה לנו בראש אימג חצי מדומיין של מי הבנאדם. בפגישה אחת פנים אל פנים מופעלת אינטואיציה, חוש שמיעה ומבט שיכולים לתת אינדיקציה הרבה יותר מלאה ומדויקת על מי ועם מי אנחנו בקשר. זה כמו סקס וירטואלי לעומת מגע בגוף, זה דומה אבל מאוד שונה.
* מקווה שעזרתי    13/10/18 | 15:09
37. כתיבה מתנשאת בטירוף
הופכת את ההורים לזומבים מפוחדים ועקרים ואותה לקולית, מגניבה יודעת הכל. ברור, יש בזה הרבה דברים נכונים, אבל זה בעיקר קשקוש מתנשא. ואגב, אני יודע יותר מהילדים שלי על רשתות חברתיות והדארקנט כי אני חוקר אותן, אני לא כותב מרגשי נחיתות
* מומחה ניו מדיה   13/10/18 | 14:37
היא צעירה, ילדה. גם אני בגיל הזה חייתי בסרט.
* ילדה   13/10/18 | 19:02
36. אותי מצחיק שכל מילה שנייה שלה זה פייסבוק כשכל בן נוער עכשיו משתמש רק באינסטגרם
ובכלל זה שהם לקחו מישהי מתחילת הדור ולא באמת איזה תיכוניסט/חייל שנולדו למציאות שבה כל הסביבה שלהם היא מאה אחוז דור הz
* דור הz   13/10/18 | 14:04
35. אי אפשר לאפיין דור ולנתח בצורה רצינית כ"כ מוקדם...
חכי עשור ואז תעשי מחקר רציני במבט לאחור. כרגע את בעיקר מדברת בשם עצמך בלי שום ביסוס מחקרי ונתונים אמיתיים.
* אתם בקושי קיימים 20 שנה...   13/10/18 | 13:25
זה נקרא לדבר מהלב. דבר שבאמת איבדנו בדור ה-Y
* דניאל   13/10/18 | 16:44
אפשר לדבר מהלב בלי להתיימר לדבר בשם כולם
* מדברת רק בשם עצמה!   13/10/18 | 18:17
34. זה נראה שכל מה שחשוב להם בחיים זה אינטרנט, אני תוהה למה הם בכלל
הם צריכים גוף ?! שיחברו את המוח ישירות לאינטרנט וזהו. יהיה פלח אוכלוסיה קטן של העלית, למשל נשים בעלות גוף מדהים קיילי ג'נר , שיפרסמו באינסטגרם מוצרים, תמונות מבילויים וטיולים, וכל השאר יבהו בתמונות, הרי זה מה שאתם רוצים שלא יפריעו לכם לשבת או לשכב בחר מול המסך ולהתחבר לעולם הווירטואלי, עבורי כדור X, ומציאותי עבורכם...
* ירון   13/10/18 | 13:07
וואו מדהים... אהבתי את הרעיון
* גאוני    13/10/18 | 15:04
חחח רעיון לפרק במראה שחורה, יפה
* שני   13/10/18 | 19:15
33. דעה
באמת פינקו אתכם יותר מדי, מספיק כדי שתחשבו שאתם יותר טובים מכל מבוגר אחראי. מבוגרים אחראיים, מרביתכם עדיין ילדים שלא התמודדו עם מצבי קיצון בחיים, קשיים ומשברים. לכו תחפשו תשובות באינטרנט ליחסי אנוש. אני לא אומרת שאת לא צודקת בחלק מהדברים.. אבל במשהו אחד את בטוח צודקת פינקו אתכם יותר מדי ונתנו לכם תחושה שאתם מסוגלים לכל, טובים מקודמכם. טיפה ענווה ילדה.
* שני   13/10/18 | 10:42
לא בהכרח
יש הרבה דברים נכונים במה שאת אומרת , אבל התמודדות במצבי קיצון הרבה מאותם "ילדים". אגב ,גם אני לא מסכים עם רוב מה שנאמר בכתבה, לדעתי היא קיצונית ממש.
* דור   13/10/18 | 13:11
32. טל את כותבת מקסים. אלופה. אען עלייך
* אני   13/10/18 | 09:51
31. איפה האהבה
הלו, את הדבר החשוב ביותר בהורות שכחתם דור Z יקררר את האהבה החום והבטחון שההורים נותנים
* אילה   13/10/18 | 09:38
30. בת 20
לא מזדהה עם הרבה דברים, אבל ספציפית זה כל כך נכון. אני ככ מחכה לזה שאני אהיה מסוגלת להיות עצמאית, שאני אוכל לגור לבד בלי שאני אצטרך כסף/עזרה מההורים. וזה סוג של לומר להם שאני לא צריכה את העזרה שלהם, שיעזבו אותי בשקט. זה באמת סוג של מרד.
* המרד של היום הוא להיות אחראיים   12/10/18 | 22:09
ומה את חושבת, שדור ה- Y לא רצה להיות עצמאי ולהתנתק מהכסף של ההורים שלו?
* כל דור מורד   13/10/18 | 18:20
29. קצת חמלה כלפי ההורים שעושים כמיטב יכולתם
זה לא שאין פה דברים נכונים אבל בגדול קשה לי קצת עם "כתב האישום" הזה. כילדים קל לשכוח שגם הורים הם בני אדם. רובם הגדול עושים הכי טוב שהם יודעים ויכולים, וברור שעושים גם טעויות. כשהייתי ילדה ההורים שלי אמרו לי את המשפט הכי מעצבן בעולם - כשיהיו לך ילדים, תביני. וואלה צדקו
* אחת   12/10/18 | 21:45
28. מדוייק ברמות
יליד 95 ומזדהה עם כל מה שכתוב פה מפחיד כמה שאת צודקת מחכה לחלק הבאה
* לירון   12/10/18 | 21:32
27. דילוג אלגנטי על נושא הסמים
הנוער של היום מסומם, לא סטלן, מסומם בסמים קשים. מריטלין סם במרשם ועד קטמין הכל הולך.
* לירון   12/10/18 | 20:00
26. כתבה מצוינת חוץ מדבר אחד
אני דור x. הילדים שלי דור z. הזדהיתי עם 90% ממה שנכתב. אבל אני לא מפחג מהאינטרנט. הוא לא מחליף אותי והילדים של מדברים איתי כשהם עומדים בצמתים חשובים. עדיין האינפוט שלי משפיע עליהם. אנחנו גם מדברים על סקס ועל התבגרות ועל חברים ויחסים. אני גם לא מגביל אותם בגלישה באינטרנט ואף פעם לא עשיתי את זה. זה מפגר. לא לתת גלישה חופשית זה כמו להיות דוס שלא מכניס טלוויזיה הביתה. רוב חיי החברה שלהם זה דרך האינטרנט. ואם הם פחות מתעסקים בסקס ויותר בלימודים אז מבחינתי זו הצלחה
* גיא במלעיל    12/10/18 | 18:37
25. כתבה חשובה ומעניינת
תודה לך, אני בת 42, ואמא לילדים מהדור שאחרי דור הZ. אני עושה הרבה דברים שהצעת להורים לעשות, ושמחה להגיד שבינתיים מצליח לי, הילדים שלי בכתה א, ועדין יותר צוחקים מאשר בוכים, ואוהבים גם להסתכל על מסכים, וגם לשחק בגני משחקים. ממליצה לכל המבוגרים מדור הX, להקשיב למה שהילדים שלהם אומרים, ולהפסיק לחשוב שרק אנחנו יודעים מה הכי טוב בשבילם, השינוי הטכנולוגי עשה מהפכה,כבר היום יש המון מקצועות שאף אחד לפני 10 שנים, לא חשב שהם יהיו קיימים. לפי דעתי, אנחנו צריכים ללמד את הילדים שלנו להשתמש בטכנולגיה הקיימת בתבונה, לתת להם להרגיש את כל מנעד הרגשות שיש, לחשוב יחד איתם על פתרונות לבעיה, ולתת להם את התחושה שנאהב ונקבל אותם בכל מצב, לחזק אותם במקום שהם טובים, ולחבק אותם שקשה.
* גילוש   12/10/18 | 17:49
24. כתבה כל כך חשובה
כתיבה נהדרת. גרמת לי לחשוב על המון דברים. מסכימה איתך למרות שאני מדור אחר לגמרי אבל לחלוטין מבינה שהעולם השתנה ואני גם קצת שמחה על זה.
* אמא של   12/10/18 | 16:43
23. נכון
כל מה שהיא רשמה פשוט כל כך נכון לא יאמן כמה היא פגעה בול פגיעה
* דור הz   12/10/18 | 14:26
22. כאמא
מאוד שמחתי לקרוא את הכתבה. לשחרר ולתת למציאות המסכים את מקומה בלי הלחץ, ולהאמין שיצאו מזה דברים טובים. בקיצור, מרגיע:)
* אמא   12/10/18 | 13:59
21. מדהים
ממש התחברתי, מגניב לדעת שיש עוד אנשים שחושבים כמוני.
* נערת דור הz   12/10/18 | 13:19
20. דור של יחדי כאפות.. תשנו את המושג כי זה מה שתקבלו מהחיים כשתהיו בגני 40 ויהיו לכם ילדים גרועים מכם
* בן 50   12/10/18 | 13:17
19. רק התחלתי לקרוא את זה ונהייתי בדיכאון
ואני ילידת 97..
* דורה   12/10/18 | 12:44
18. אני לא מבינה איך בחורה יכולה לכתוב על החוויה הפרטית שלה ולהחיל אותה על דור שלם!
יש מספיק בני עשרים ששותים ונוהגים, ומאוננים במקום לעשות סקס. ויש מספיק מדור ה- Y שיצאו לא לוזרים. האגוצנטריות בכתבה כאן איומה.
* הכל בשביל להוציא כתבה על שמך, הא?   12/10/18 | 11:43
17. כמה ילדותיות ושטויות
נראה עוד 20 שנה מה ייצא ממך ומבני דורך. כפוית טובה שכמוך
* יונתן   12/10/18 | 11:18
16. דור הz
זה מה שאני אומרת לילדים שלי..אתם דור מזוין...ומי שאשם במצב זה אנחנו ההורים ואני מדברת בשמי שגוננתי ועשיתי הכל אבל הכל במקומם ובשבילם
* אמא ל3 בוגרים   12/10/18 | 10:56
15. לא מתחבר,
אני חייל, בן 20, לא מצליח להזדהות עם כמעט שום דבר שנאמר פה. אני מאוד שמח שהגבילו אותי עם החשיפה למדיה בתור ילד. אני שמח הנפש שלי עדיין עדינה ומזעזעת כשאני רואה מראות קשים. אני בן דור ה z כביכול. אבל אין לי אינסטגרם ובפייסבוק אני בקושי משתמש, אני באופן מוחלט מעדיף שיחה עם בן אדם מאשר משחק או שוטטות באינטרנט. אפשר לקרוא לי אולד סקול או לא מתקדם, אבל האינטרנט הוא מיקרוגל בשבילי מכשיר שעושה את החיים קלים יותר, אבל רק מכשיר הוא לא לב העניין בחיים שלי, וטוב שכך.
* מאור   12/10/18 | 10:45
ככ מסכימה איתך!!! כל מילה
* בת 15   12/10/18 | 12:33
כיף לקרוא את התגובה
* שני   13/10/18 | 10:47
14. פגיעות
מניפסט רהוט של ילדה פגועה שהחליפה שכל, שחיזות וחדות בעולם של רגש, רוך ואהבה. וזה הכי עצוב. דור ה x, דור ה y, דור ה f, יש משהו אחד שלא השתנה כבר 10000 שנה וזה העולם הרגשי שלנו, גם ילד כיום כמו ילד בשומר (ממלכה עתיקה) לפני אלפי שנים ידע אהבה, אכזבה, עצב, סיפוק ועוד. הביטוי היה אולי אחר, דרכי ההתמודדות היו אחרות אך הרגש נשאר רגש, כימיה או אנרגיה זה לא משנה, כאב לי לקרוא את הכתבה הזו.
* יהונתן    12/10/18 | 10:31
צודק
צודק מאוד
* אילה   13/10/18 | 09:41
13. שטויות מפגרות
כלום לא נכון כתבה מטומטמת
* בת 16   12/10/18 | 10:10
ילדה בת 16 חיה בסרט
ילדה את כרגע בגיל הטיפש עשרה אז שוש!
* בת 11   13/10/18 | 18:59
12. היסטרי. שולחת לינק בקבוצה של המשפחה ;)
* רמת גנית, 23   12/10/18 | 10:03
11. טעות
הכתבה בהתחלה עניינה אותי אך התוכן בהמשך לא דיבר אליי, אצל כל ילד החינוך בבית שונה וזה די מטופש להכליל את כל הדור באותו חינוך. אותי ההורים כן חינכו להסתדר לבד וזה משתנה מבית לבית. לגבי 5 יחידות וכל הדברים שנאמרו, ההורים שלי כן לוחצים עליי לעשות את המסלולים הללו אבל אין שום מוטיבציה חיצונית חוץ מעצמית, הם לא מבטיחים לי שום דבר ואני עושה הכל מרצון עצמי וחשיבה עם עצמי על העתיד שלי. לסיכום הכתבה כן יכלה להיות מעניינת אך היא הלכה לכיוון לא נכון ומבוססת על דברים די לא אובייקטיביים, חבל.
* יליד 2001   12/10/18 | 10:02
10. בחלק הזדהיתי עם הדברים ובחלק אחר רק חשבתי
״אני לא רוצה להביא ילדים לעולם הזה!״
* ...   12/10/18 | 09:06
9. תיארת כל כך במדוייק את ביתי בת ה8 וחצי.
כתבה מעניינת ומפכחת. תודה
* אמא מדור הY   12/10/18 | 08:58
בדיוק, היא תיארה את בתך בת השמונה וחצי
רק שהכותבת בת 21, כמה פתטי זה? :)
* אחת מהצפון   21/10/18 | 03:03
8. נסיון
ידע זה נחמד, נסיון זה הכרח...
* משה   12/10/18 | 07:28
7. השימוש במילה לוזר - מעידה על הכתב עצמו
* ניר   12/10/18 | 07:10