אוכל
תגובות (158 תגובות ב-95 דיונים)
95. ביליה
מגוחך
* די   08/09/17 | 22:47
94. גם כן אלה...
ואם באלי בורקס גבינה בצורת משולש? כפייה דתית!
* זאתי שאוהבת בורקסים   22/06/13 | 19:43
93. וטוב שכך נמאסתםאם הדרישות שלכם אותי זה לאמו מי. ת
* בינתיים הקפיאו את ההחלטה לשינויים    15/06/13 | 17:10
92. מעניין מה היה קורה אם..
הטוקבקיסטים פה היו מגלים שבתורה יש 613 מצוות ועל זה יש עוד בערך מליון סעיפים ופרטים...מעניין מה היה קורה אם הם היו פותחים פעם דף גמרא ומגלים לאיזה רמה של דקדוק בפרטים יורדים שם... אוי הבורות...זה מה שהכי מצחיק אותי... זה כמו להגיד למנתח,עזוב אותך שטויות,מה אתה מתעכב על הפרטים הקטנים? תחתוך,תוציא,תסגור.. מה זה משנה גודל הסכין או סוג חומר החיטוי?...
* רעות   12/06/13 | 22:46
הלוואי שמישהו מכם היה מנתח
זה לא עניין של דת כלל. זה עניין של רב עם אגוטריפ שהחליט להשאיר אחריו חותם ושכולם יזכרו לו את הבורקס. יש כל כך הרבה אופציות ליפול בטעות עם כשרות או לא לדעת האם מוצר הוא חלבי או בשרי. דווקא הבורקס הוא הבעיה? כשעד היום כל כך ברור מה צורתו? ניתוח אלק. כולה בורקס
* יוס   14/06/13 | 14:50
91. שנאת חינם
זה מה שנקרא שנאת חינם
* משהו   12/06/13 | 21:31
90. מה כ"כ קשה לשאול את המוכר איזה בורקס זה
או להגיד: אני רוצה בבקשה חצי קילו בורקס תפ"א וחצי קילו גבינה ו300 גרם קוראסון חמאה ו300 גרם תפוחים. יאללה יאללה. ומי שאלרגי - עוד יותר חשוב שישאל. ושימצאו כבר עבודה אמיתית. כל הכשרות הזאת מגוכחת. כל עוד זה לא מעורבב חלב ובשר מה זה משנה? רק לסחוט כספים. כמו הכנביה בימי הביניים. בושה.
* נועה   12/06/13 | 19:39
חחח כמה גאוה יש בך
בורקסים מגישים באירועים בצלחת, כולם יתחילו לשאול מה זה? מה זה? אם הרבנות משנה משהו.. כנראה שכן אנשים התבלבלו.. תפסיקי לחשוב שאת הכי חכמה וכל דבר שהרבנים עושים הוא טפשי ומיותר.. אני זוכר מקרה שהגישו בארוחת ערב גבינה לבנה עם נקניקיות "טבעול" פרווה.. ואחרי חצי שעה גילו שזה היה נקניקיות בשריות.. אם היה להם צורה אחרת.. זה היה נמנע.. ברור?
* איתמר   12/06/13 | 22:02
89. בורקס
מה קשור צורת הבורקס לדת גם אז לפני מיליון שנה היה להם בורקס חלאס עם השטויות האלו מתחיל להגעיל כול ההתנהלות אזו והם לא מבינים למה יש חילונים במדינה שיעשו בורקס בצורת קפיץ אולי זה יספיק לדת
* מרים   12/06/13 | 19:07
88. 85- צודק ב-100%
נדרשת בקרה בכל שרותי המזון, רפואה, אסתטיקה.. אפרופו, היום נתקלתי במאפיה בבי״ח, בו אישה החזירה כריך לאחר שפתחה את העטיפה, כי לא רצתה גבינה.. ומה עשה המוכר שחושש מבעל הבית העושק והגזלן שלא מוותר על גרגר.. החליף הניילון והחזיר... לצערי, אין מסעדה שאני לא נאלצת להחליף סכו״ם.. ב ק ר ה!!!!
* איריס    12/06/13 | 18:31
87. רעיון מצוין בלי קשר לכשרות!
* איריס   12/06/13 | 18:27
86. שמעו קטע...
כשהייתי בהריון של המושלמת שלי-עדן היה לי דודה לבורקס תפוא"ד... אבל משהו מטורף... נכנסתי למאפיה קניתי שקית עמוסה ונסעתי... הגעתי לבית הכנתי רוטב לבורקסים... ובפנים היה מלא בצל ופיטריות...אני לא קשורה לדת משום כיוון... אבל זה נשמע טוב אחר שהתבעסתי מהמילוי הלא מזוהה. אז למי ששאל(וגם למי שלא...חח) אני בעד!!!!
* חלי   12/06/13 | 17:22
אדמה
כנראה לא הבנת חלי. בורקס תפוחי אדמה ובורקס פטריות שניהם פרווה,לכן גם אחרי ה"תיקון" הגדול של הרבנות הצורה שלהם תהיה זהה,וכנראה שגם בהריון הבא את עלולה להתבלבל..
* תפוח   12/06/13 | 18:01
85. די עם הכשרות יותר חשוב אישור משרד הבריאות
זאת תעשייה וכסף
* אברהם   12/06/13 | 17:19
84. והכי טוב
לא לאכול בורקס משמין יש הרבה קולסטרול חוסם את כלי הדם אז היזהרו!! לא כל מה שטעים טוב בבחינת לא כל הנוצץ זהב הוא
* אני    12/06/13 | 16:53
83. רבים ויחיד
מיטל מנשה: הגיע הזמן לאמר לכם את האמת: בורקה - ביחיד! בורקס - ברבים!! אין דבר כזה בורקסים!!!!!
* אסתי   12/06/13 | 16:49
את טועה ומטעה
בורקה היא הגלימה שנשים מוסלמיות לובשות. בּוּרֶקָס זה שם עצם ביחיד זכר. הנטיה של בורקס היא בּוּרֶקָסִים ברבים. העיקר שכתבת אלף סימני קריאה.
* אבשלום קור   12/06/13 | 17:22
לא, את טועה ומטעה
הבורקס מקורו בארצות הבלקן, שם קוראים לו bureka או burek בצורת היחיד, ובצורת הרבים: בורקס )כמו בספרדית ובלדינו(. גלימת הנשים האפגנית נקראת burka עם דגש על ה b. בישראל הטעות הדקדוקית כה רווחת שהפכה לעברית תקנית. בורקס ביחיד, בורקסים ברבים. לא יסיק להציץ בויקיפדיה בערך בורקס, ויפה שעה אחת קודם.
* נועה   12/06/13 | 19:34
82. מה כואב לכם?!?!?!
מה לעזאזל כואב לכם שבאים לקראת הדתיים?? זה לא שעושים דבר נגד החילונים.. זה פשוט לעזור למי שכן חשובה לו הכשרות.. אז תפסיקו כבר לצעוק, ליילל ולהתלונן!! כל עוד לא מחסירים מכם אז שבו בשקט!! כולה צורה, יאאאללללהההה!!!
* הדר   12/06/13 | 16:34
רבנות עאלק
זה לא קשור ללבוא לקראת הדתיים, אנשים יודעים אם הבורקס שהם קונים הוא חלבי או פרווה לפי הבורקס שהם קונים, ואם לא שיישאלו... והמעצבן שברבנות יושבים אנשים כל כך מפגרים שבמקום לתת לאנשים להבין לבד שהם צריכים רק לשאול אם זה חלבי או פרווה, החליטו להוציא חוק כשרות נגד צורות של בורקסים...
* טיפש   12/06/13 | 17:04
אני לא דתי! אבל את צודקת!! כולה צורה.. איזה ניפוח עשו מזה.. פשוט קטנוניות..
* משה...   12/06/13 | 17:24
81. ואחר כך אומרים שאין כפייה דתית ,תתבישו לכן!
* אין שם    12/06/13 | 16:33
יגאון, חשבת שזה מיועד לאןכלי הכשרות?
חכם אתה לא...
* חכם   12/06/13 | 17:15
כן זה מיועד בעיקר לאוכלי הכשרות
כדי שלא יאכלו בטעות חלבי. אוי גוועלד מסכנים! אם יש בורקס על השלוחן כנראה שאולי ויהיה גם חלבי, ואני לא מבינה, מה הבעיה לאכול חלבי? בורקס הוא לא מנה ליד בשרי, אז אני לא רואה את הבעיה לעשות הבדל בין חלבי לפרווה, אם יש בעיה בהבדלה שואלים את המוכר! או את החבר ששם על השולחן כמה בורקסים. למה צריך לממן שטויות כאלה?
* מעין   12/06/13 | 23:42
80. משכורת נסיכים
בשביל שטויות כאלה, הפרזיטים האלו משתכרים משכורות נסיכים! מבחינתי היום, כל כשר הוא טרף.
* מאיר   12/06/13 | 16:19
79. תגובה מתונה
מדוע צריכים לציין כל דבר אחר כגון :גלוטן ,שומשום ,חלבון ,סוכר ועוד אחרי הכל היצרנים עושים כסף ממכירת המאפים מכל הציבור כולו. למה אם זה שייך גם לדת מוכרחים להתלהם? האם נתיר להחדיר סוכר למוצרים ששיכים לשומרי משקל בגלל שהם דתיים? הגיע הזמן לחשוב בשפיות!!!
* איציק מגוש דן   12/06/13 | 16:18
פיקוח נפש שאינו קשור בדת
אם בן אדם אלרגי לגבינה אכל בטעות כי חשב שזה תפו"א יכול להיפגע מכך ולאו דווקא מבחינה דתית ולזה קוראים פיקוח נפש.. שאינה תלויה בדת..
* רחל   12/06/13 | 16:50
78. מה זה עיניינם ?
הרבנות הראשית - "המחלקה לזיהוי בורקס" - עוד ג'ובים ?? איחוס דה פוטה !!
* IBN EL BOLA   12/06/13 | 16:15
77. בואו נעשה סדר בדברים.
לא אכפת לי אם הצורות ישתנו ויקבעו אם המאפה חלבי או פרווה, אם זה יקל על שומרי כשרות/טבעוניים/אלרגיים וכו׳. מה שמשנה לי זו העובדה שהרבנים דנו בזה, הגיעו להחלטה, ואז דנו בזה שוב. זה באמת החלטה כזו קריטית למדינת ישראל? או שמה יש דברים קצת יותר חשובים על הפרק? זה מה שמפריע לי. העיסוק בטפל ולא בעיקר.
* מימי   12/06/13 | 16:15
ועל זה להפיל תעודת כשרות?!
* ועל זה להפיל תעודת כשרות?!   12/06/13 | 17:22
בטח, זה מכשיל..
אתה יודע כמה פעמים בפסח התבלבלו בבתי מלונות עם הדגני בוקר ושקדי מרק ועוגות.. שמגישים אותם מחוץ לקופסא שלהם ואנשים לא יודעים! אגב, כל הדוגמאות שנתתי גם להם יש צורה אחרת בפסח.. ובאמת אנשים מתבלבלים!!
* איתמר   12/06/13 | 23:49
76. בורקסים
ומשושים ללא כשרים
* הפנתר הורוד   12/06/13 | 15:49
75. מה פתאום אני אוהב את זה משלוש ומרובע.WTF.
* מישהו   12/06/13 | 15:43
74. עד אז...
בכלל לא נתקלתי בבורקס משולש במילוי תפוחי אדמה או בורקס מלבן במילוי גבינה. . .
* נועם   12/06/13 | 15:40
אבל משולש עם פיטריות ומילוי לא מזוהה יש
* חלי   12/06/13 | 17:27
אז אפשר לשאול מה יש שם
או להסתכל מה כתוב על האריזה/ בעמדה עם הדוכן של אותם בורקסים. כזה מסובך?
* *   14/06/13 | 16:27
73. אני לא חרדתית אבל יש משהו במה שהם אומרים
כמה פעמים קרה שאכלתי קרואסון יום שישי בערב והיה לי ספק אם הוא חלבי או פרווה. מה אכפת לכם שיהיו צורות קבועות?
* לכל המלכלכים שבו בשקט   12/06/13 | 15:23
72. דת=בורות פרמטיביות והתנגדות לקידמה להשכלה
* אחמניגאד   12/06/13 | 15:06
71. אין להם במה לעסוק השעמום הורג אותם!
עבור השכר שהם מקבלים ע"ח משלם המיסים ,היה כדאי יתעסקו בקידמה ,העולם מתקדם והדת נסוגה לאחור .היה כדאי יעסקו בהקלות להפוך את הדת ליותר לייט .להקטין את ההגבלות בשבתות וחגים וכן לקצר את ימי החגים מהותית!
* די די די!   12/06/13 | 15:04
70. שילמדו לקרוא :-)
* חוני המעגל   12/06/13 | 14:43
69. זה באמת מיותר אבל אין צורך להכפיש בצורה כזאת! יש דברים הרבה יותר מזוויעים בארץ שלנו
כמו כל האתרים הפורנוגרפיים שילדים קטנים חשופים לזה חופשי או סרטי אלימות שמזעזעים את הנשמה אבל אף אחד לא מגביל- איש הישר בעיניו יעשה! גם כאן מי שלא מוצא חן בעיניו יאכל במאפיות לא כשרות ומי שחייב כשרות יקבל את הדין וישתוק!!! תהיו קצת כנועים אנשים! מה הגאווה הזאת שהשתלטה על כולם!
* חרדית   12/06/13 | 14:38
68. נמאס כבר מהכפייה הדתית!
דוסים נמאסתם! אני כבר לא מדבר על העובדה שמאז ומתמיד בורקס גבינה היה משולש ותפו"א מרובע, דבר שכבר נטמע ומעולם לא הפריע לאיש (לפחות לא מאנשים שומרי כשרות שאני מכיר). אז מילא, לא מתאים לכם?! במאפיות שלכם באיזורים שאתם (אתם לא חלק מהמדינה בחינתי) תעשו מה שאתם רוצים ותעשו בורקסים גם בצורת כוכב מצידי. אבל אם אני גר באיזור שהוא כולו חילוני, ושומרי הכשרות לא שומרים צורות של בורקסים וזה מעניין להם את התחת (ועד כמה שידוע לי אז גם לא רשום שום דבר בשום ספר מנהגי יהדות משהו על צורות של בורקסים). נמאס מהכפייה שלכם! נמאסתם! קומו ומיצאו לכם מדינה, אתם טפיל בעמנו!
* CR7   12/06/13 | 14:37
67. כאדם טבעוני זה מאוד עוזר לי
תודה לרבנות על עזרתה בסינון האוכל הנכנס לפינו. זוהי הדרך היחידה שלי לדעת אם בבורקס מסויים יש גבינה או לא.
* שקשוקה    12/06/13 | 14:34
בבורקס יש ביצים -לא טיבעוניות!
* לא טיבעונית בנתיים   12/06/13 | 16:08
לא בהכרח
* טבעונית   12/06/13 | 18:18
66. בורקס
צריך להבין על כשרות והחשיבות שלו. לפני שאתם מגבים בצורה לא יפה
* אבי   12/06/13 | 14:25
65. מי שלא מעוניין בכשרות
לא חייב לאכול. הסעיף הזה נועד למי ששומר כשרות. אם אתם רוצים תעודת כשרות אז תעמדו בנוהלים ואלה הנוהלים.
* אחת   12/06/13 | 14:18
שטויות במיץ
אני גר במקום של 90% חילונים, אך מפאת כבוד לדתיים באיזור ומפאת כבוד לחוקי המדינה, מעל 90% מהמאפיות שומרות על כשרות. החילונים וגם שומרי הכשרות ואפילו הדתיים באיזור שלי חיו עד היום בשלום עם צורות הבורקסים ומעולם זה לא הפריע להם. ברגע שיוצא חוק כמו זה, כל המאפיות הכשרות מחוייבות לעמוד בו, אחרת תישלל מהן תעודת הכשרות (אני מזכיר שוב, בגלל צורה של בורקס!) כל החלטה שלהם פוגעת בי ישירות בגלל שבאיזור שלי כן מתחשבים בדתיים.
* CR7   12/06/13 | 14:46
64. הצורה של הבורקס זה בשביל להבדיל בין חלבי לפרוה
* יעקב   12/06/13 | 14:16
63. שיעשו צבא במקום להתעסק בשטויות
אוי נו באמת מה זה הקטנוניות הזאת
* נבט חיטה   12/06/13 | 14:10
62. חוק הבורקס
די די כבר נמאסתם עלינו, צריך לעשות לכם סוף, נותנים לכם יותר מדיי בכדי שתחליטו בשבילי מה לאכול ואיך? חבורת פינגוינים שמנים ודשנים ומשעוממים רק זה הכי מעסיק את היהודים, תאמינו לי בשואה היו גם אוכלים בורקס מחרא של חזיר ואתם מתבלבלים? חבורת ליצנים, מאסתי בכם.
* יפה   12/06/13 | 14:06
61. שטויות
כמה שטויות יש לרבנות הזאת להגיד באמת זה ה"מוסד" הכי מפגר שיש למה הוא קיים בכלל
* ישראלי   12/06/13 | 14:05
60. חחחחחח מדהים
מדהים כמה שזה טיפשי שאלו יהיו הבעיות שלנו..
* היי   12/06/13 | 14:03
59. מעולה!! ככה נוכל להבחין בין חלבי לפרווה!!
* שמחה   12/06/13 | 14:00
58. הסבר מקצועי
עפ"י ההלכה אסור לאפות לחם (או מאפה) חלבי אלא אם הוא בצורה מיוחדת (או עם הכר אחר כמו מדבקה) ואם אפו הלחם אסור באכילה למה השינוי? אני לא יודע אבל כנראה יש סיבה
* נחום   12/06/13 | 13:56
57. נמאסתם,עוכרי ישראל!
מצעד הגאווה הפך לדבר נורמטיבי..זה בסדר,אבל שרב אחד ישב וחשב איך הוא יכול לבוא בצורה חיובית צריך לצעוק ולהגיד שהם לא חלק מאיתנו.. אם כבר קהילת הלהטב היא השונה,ואותם צריך להרחיק ולהגיד לילדינו שזה לא בסדר להיות ככה.
* אחד   12/06/13 | 13:47
גם הלהטבים הם יהודיים, פשוט מבולבלים
גם בצבא עוזרים לחלש, לא מנדים אף אחד. הקהילה הזאת מורכבת מאנשים שחיים בבלבול גדול ומפצים על כך בהוללות וסיפוק יצרים מרובה. הם לא באמת מאושרים ולא יגידו זאת לעולם כי הם עסוקים במלחמת ההישרדות והשוויון שלהם כל הזמן, צריך לתת להם להיות ולעזור להם. וברור שכל מי שיוצא נגד הרבנים בכתבה הנ״ל גם לו חסר קצת ידע, ולכן כל ההתרעמות. שנאת חינם זה הדבר הכי גרוע שיכול להיות בארץ- מעל לכל!
* אהבת חינם   12/06/13 | 14:18
מה מחשבה חיובית בזה בדיוק?
חוץ מלשנות סדרי עולם ולעשות מהומות על כלום, על דבר שמעולם לא הפריע לאיש, כל מה שהרבנים האלה עושים כל היום זה יושבים מחליטים בשבילנו ומחוקקים חוקים שמפרים את שלוותנו. מי הם שמגיע להם הלגיטימציה הזאת כל הזמן להרע לי ולפגוע לי באיכות החיים?
* CR7   12/06/13 | 14:41
56. סופסוף עוסקים בדברים החשובים באמת!
* די לשחיתות   12/06/13 | 13:26
55. לכל אלו שמזועזעים
ממה הזעזוע? כל אחד שיקנה איפה שבא לו מי שחשוב לו שיקנה במקום כשר. אני מסורתי ולא פעם קרה שאחרי ארוחה בשרית רציתי איזה קוראסון טעים שאשתי קנתה בסופר אבל לא היה לי מושג אם זה חלבי או פרווה למה אישתי אף פעם לא שואלת..יופי עכשיו אני אדע. מה אכפת לכם?
* שלום   12/06/13 | 13:14
54. סתם משמין
איזה יופי! כמה מצוות אפשר לעשות בזמן שייחסך על לשאול מה יש בתוך הבורקס!
* י   12/06/13 | 13:14
53. עצה קטנה לכל שומרי הכשרות
עצה קטנה לכל שומרי הכשרות ולרבנות הבורקסים.. טיפ קטן לחיים שיכול מאוד לעזור לכם ויעזור לכם להבדיל בין חלב לפרווה.. כשאתם הולכים לקנות בורקסים\קרואסונים, פשוט תשאלו! תשאלו מה חלבי ומה לא, כ"כ קשה?
* לא שומר   12/06/13 | 13:09
בעייה
הבעייה שאם זאת מוכרת אז אסור להם לשאול ואז חס וחלילה הם יכולים לאכול גדי בבורקס חלב אמו
* בועז   12/06/13 | 13:21
+200
* אני   12/06/13 | 13:25
המח שלך צר מלהבין
סיטואציות שבהם אדם רוצה לאכול משהו ולא דווקא קנה אותו במכולת...
* ...   12/06/13 | 14:09
52. זה הוגן לגמרי. אנחנו צריכים להתחשב אחד בשני
* צ'ומפי   12/06/13 | 13:08
51. זה בגלל שזה דומה לשילוש הקדוש
מפחדים מהתנצרות
* קרן   12/06/13 | 13:00
50. ממתי אוכלי פרות נמוכות מבינים שומרי כשרות
יא מגיבים טפשים, תגידו, מה כ'פת לאם אמא שלכם שהבורקסים ודברי המאפה יהיו בצורות. אני שומרת כשרות, לי זה חשוב. לכם, בגלל שאתם אוכלי פרות נמוכות, זה לא חשוב לכם. אז מה כל "צאו לי מהבורקס" וכל המשפטים האלק מחאתיים הללו. ברור שאם לא היו מציינים על המוצר ללא גלוטן/ללא סוכר/ללא חיים, הייתם מיד נזעקים. אז למה מה שחשוב לאחרים הוא פחות חשוב בכלל?
* ג'   12/06/13 | 12:55
49. מצויין, ובלי קשר לכשרות..
פשוט מיליון פעם אני נכנסת למאפיות ורואה מלא מלא סוגים של בורקס עם אין ספור מילויים ובהרבה מהמקרים קשה לדעת מה יש בפנים (אלא אם כן חלק מהמילוי מציץ החוצה..) וזה תמיד לשאול את המוכר או העובד במקום מה יש בזה ומה יש בזה.. לא תמיד הם פנויים לענות לך ולא תמיד כיף "לבלבל להם את המוח" בשביל כמה חתיכות בורקס מטופשות. עם החוק החדש פשוט יקלו מעלינו את ה"זיהוי". כל הכבוד. מקווה שיכניסו את זה מהר מאוד לחוק. אחלה דבר שבעולם. הרבה פעמים אני פשוט בוחרת כמה חתיכות (נגיד אחת מכל סוג) ואומרת: יאללה, מה כבר יכול להיות? נאכל ותהיה לי "הפתעה" בכל חתיכה לגלות איזה טעם זה.. פשוט ככה.
*  Tatuirovka   12/06/13 | 12:55
48. מצויין, ובלי קשר לכשרות..
פשוט מיליון פעם אני נכנסת למאפיות ורואה מלא מלא סוגים של בורקס עם אין ספור מילויים ובהרבה מהמקרים קשה לדעת מה יש בפנים (אלא אם כן חלק מהמילוי מציץ החוצה..) וזה תמיד לשאול את המוכר או העובד במקום מה יש בזה ומה יש בזה.. לא תמיד הם פנויים לענות לך ולא תמיד כיף "לבלבל להם את המוח" בשביל כמה חתיכות בורקס מטופשות. עם החוק החדש פשוט יקלו מעלינו את ה"זיהוי". כל הכבוד. מקווה שיכניסו את זה מהר מאוד לחוק. אחלה דבר שבעולם. הרבה פעמים אני פשוט בוחרת כמה חתיכות (נגיד אחת מכל סוג) ואומרת: יאללה, מה כבר יכול להיות? נאכל ותהיה לי "הפתעה" בכל חתיכה לגלות איזה טעם זה.. פשוט ככה.
*  Tatuirovka   12/06/13 | 12:55
47. באמת לא הבנתי אבקש הסבר מה השתנה ולמה
עד עכשיו הכל היה בסדר , כולם ידען משולש הוא חלבי , אז למה רוצים לשנות? אולי שהיו גם משולשים פרווה וזה מבלבל? אני לא נגד דת ובהחלט אפשר להתחשב
* תמיד היה משולש לגבינה וריבוע/מלבן לפרווה   12/06/13 | 12:53
46. למה לשנות?
אני מבין את הצורך של שומרי הכשרות להבדיל בין בורקס חלבי ופרווה וזה לגיטימי בעיני, אבל אני אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי למה יש צורך להחליף את הצורות המקובלות כיום- מלבן לתפו"א, משולש לגבינה...?
* רון   12/06/13 | 12:46