אוכל
תגובות (62 תגובות ב-29 דיונים)
29. אם לסבתא היו גלגלים🤔
חלוםםםם
* סבא   05/06/18 | 02:49
28. ואוכל צמחוני?
לא יהיו אנשים שיעבדו בתעשיית הבשר אבל ביקוש האוכל הצמחוני והטבעוני יעלה וכך גם מקומות תעסוקה
* צמחוני   27/06/14 | 21:57
27. רוצים שנעבור לצמחונות טבעונות תורידי במחירי הסויה וחלב שקדים
* יקר    08/05/14 | 00:16
26. עבורך מר לאטי:
אני מסיקה מדבריך כי מוטב לנו לשמר את עצמנו חולים, שהרי אם לא, מאות אלפי אנשים וביניהם רופאים, מנתחים ורוקחים יהיו מובטלים.. גם תעשיית הנשק והצבא מעסיקים הרבה אנשים, אז קדימה - בואו נשמר את המלחמות בעולמו. מה עוד? שנמשיך להקפיד גם על הזיהום? הצייד? הזנות? שהרי אנחנו לא רוצים להותיר מאות אלפי נשים ללא פרנסה.. אני חושבת שנקודת המוצא שלך עלובה, עצובה ואיננה מובילה לעולם טוב יותר עבורנו. מה שכן, בתור מנכל חברה לשיווק וייצור והשמדת בע״ח, אני יכולה להבין מאין נובע הפחד שלך הגדול... שהרי גם אתה לא מעוניין למצוא עצמך ללא פרנסה. כך או כך, אותי זה לא משכנע. מאחלת עבור כולנו עולם טוב יותר שמושתת על ערכים של אהבה ולא של פחד.
* תמי   06/05/14 | 23:50
25. פעמים חוזרות ונשנות אמרו דברים דומים לאורך ההיסטוריה- הפעם שעם ישראל אולי הכי יזדהה איתה היתה כמובן השואה- ללא יהודים יהיו הרבה יותר מקומות עבודה והכלכלה תשגשג........
* מיצי   06/05/14 | 21:39
24. בכלל לא טרחתי לקרוא את הכתבה האווילית אבל ממש שמחתי לקרוא את התגובות! יש תקווה.
* אליקס   06/05/14 | 21:34
23. שיעבדו במפעלי ייצור מזון מן הצומח.. לא מבין מה הבעיה פה
* ישי   06/05/14 | 21:13
22. אוי אוי אוי
לפי אותו היגיון, כדאי גם שלא ייפסקו לעולם המלחמות. אתם יודעים כמה מובטלים יהיו? נורא
* שגיא   06/05/14 | 18:24
נכון בהחלט
לפי ההיגיון הזה צריכים כולם להיות חולים כדי שרופאים לא יפוטרו וחברות התרופות ישגשגו . ממש היגיון מעוות!
* הילה ברלינר   06/05/14 | 20:50
וזוהי הסיבה היחידה שמלחמות ממשיכות להתקיים... רק שהאנשים עיוורים ואוכלים את כל הבולשיט של הפוליטיקאים...
* ניו וורלד אורדר   06/05/14 | 21:40
21. אם כולם יהיו טבעונים
אם כולם ייו טבעונים, יהיו פחות שישה מיליון קורבנות, כל עשרים דקות.
* טבעוני   06/05/14 | 18:15
20. מה יקרה אם נבטל את העבדות?
דמיינו לכם כתבה מהמאה ה-19 בארה"ב, אשר טוענת, שמצד אחד אם נבטל את העבדות נפסיק את השעבוד והסבל של אפרו-אמריקאים רבים, אבל מצד שני המון אמריקאים לבנים יאבדו את מקום העבודה שלהם. בעל עבדים: "אני מאוד מכבד את המאבק בעד זכויות אדם, אבל זה גם מאבק על מקום העבודה שלי".
* אלכס   06/05/14 | 17:44
בדיוק :)
* נעם   06/05/14 | 19:32
תגובה גאונית :)
* אנה   09/05/14 | 14:46
19. לא לדאוג, ימצאו תעסוקה אחרת
בשנות הארבעים של המאה העשרים אנטיביוטיקה נכנסה לשימוש נרחב ברפתות, מה שאיפשר לדחוס המון בעלי חיים יחד בשטח קטן. זה היה יעיל יותר מבחינה כלכלית, איפשר להוזיל את הבשר, ובפועל, גרם לרפתות המסורתיות לפשוט רגל, כי הם לא הצליחו להתמודד עם התחרות. העולם כל הזמן משתנה, ומקצועות שקיימים היום לא יהיו קיימים בעוד 5 שנים. מנגד, מעריכים שחצי מהסטודנטים היום יעבדו בעוד 3 שנים במקצועות שהיום עדיין לא קיימים (וזה בפני עצמו בלתי נתפס, אבל לא קשור). העגלונים, המדפיסים, מחלקי הקרח, בעלי חנויות הצילום, יצרני קלטות וידאו, כולם באו והלכו, עם הטכנולוגיה. הגיע הזמן שגם היצרנים בענף הבשר התעשייתי בעולם המערבי יתחילו להמציא את עצמם מחדש.
* איתן   06/05/14 | 16:49
18. אם לא צמחונים אז
נהיהיה חצי צמחונים. אני למשל הוא כזה, וה אומר שאני אוכל בשר ביום אחד בשבוע. רק שתדעו שלצימחונים יש אושר נפשי גדול מאוד, ובאמת כל אחד שמח שהוא צימחוני כי בסה"כ מי הם החיות שאנו אוכלים? לא פחות מחברים. לא פחות.
* צימחונות זה אושר!!   06/05/14 | 16:46
רגע
סליחה שאני קטנוני, אבל גם את חבריך בני האדם אתה אוכל פעם בשבוע? אם הבנת שבע"ח הם חברים המסקנה היא שלא אוכלים אותם.
* שגיא   06/05/14 | 18:31
17. יאללה כבר תהיו צמחונים כמוני! ואז ניהיה טבעונים
חוץ מן הסיבות בכתבה- תחשבו כמה אושר נפשי זה ייסב לנו.
* רוני צמחוני   06/05/14 | 16:43
16. אדון לאטי מפחד
הפרנסה שלו ממצאת בסכנה כי יותר ויותר אנשים זונחים את אכילת הבשר לטובת הבריאות של עצמם-זה רק עיניים של זמן
* אוכל בשר שהיפסיק לאכול בשר   06/05/14 | 16:41
15. יפתחו יותר מפעלים לייצור מזון טבעוני. למה אבטלה?
* ג   06/05/14 | 16:20
14. הלוואי. אבל כולנו נחיה עד 130.... ויהיה פה צפוף
* גל   06/05/14 | 16:13
13. בכל מקרה העולם הולך להיות מובטל
לא יודע אם אתם יודעים אבל מקצועות נעלמים כל שניה בגלל טכנולוגיות חדשות... וחוץ מזה שאותם אנשים שמתפרנסים ממאכלים מהחי יכולים גם להתפרנס ממאכלים מהצומח אם רק ירצו.
* מישהו   06/05/14 | 15:36
בדיוק.
* כתבת נכון   06/05/14 | 16:41
12. כמה אפשר להיות שטחיים? "יתפנו שטחי מרעה למגורים"??
ומה יאכלו הצמחונים החדשים? אוויר? הרי יצטרכו לגדל עבורם מוצרים שיחליפו את הבשר, בכמויות עצומות ועל שטחים עצומים. לא במקרה חיות צמחוניות מצויידות בלסתות ושיניים טוחנות ענקיות, כדי לאכול כמויות מזון עצומות. אנו לא מצוידים כך. כדי להחליף קילוגרם 1 של בשר יש לאכול כתחליף 4- 5 ק"ג מן הצומח, שווה ערך בקלוריות. גם ההתעלמות מ"כמה עניינים פעוטים" שנובעים מכך שהאדם הוא אוכל כול: מה עם אספקת ויטמינים חיוניים, למשל B-12 שניתן להשיג רק בבשר? ניתן תוספים מלאכותיים ? וזה בריא, לקבל ויטמין פעם בשבועיים בזריקה או כדור, במקום באופן יומיומי וטיבעי? כשזה מגיע לענייני "דת הצמחונות" ענייני הטבע והבריאות נזנחים, צביעות!
* מנחם   06/05/14 | 15:24
נו , באמת!
יצטרכו לגדל עבורם מוצרים שיחליפו את הבשר? כאילו אתה רוצה להגיד שיהיה חסר? אתה יודע כמה צמחים החיות שמגדלים צורכות? אל תדאג , יהיה מספיק אוכל טבעי לכולנו!
* חמוטל   06/05/14 | 16:11
מספיק עם השטויות, קודם תדע אחר כך תדבר!
כל הוויטמינים שנמצאים בבשר, נמצאים שם בעקיפין, b12 נמצא בבשר כי הפרה אוכלת דשא וקש ושאר דברים מהצומח. ואם כל כך מדאיג אותך יש בדגנים הרבה יותר וויטמין b12 וברזל מאשר בבשר.
* שם   06/05/14 | 16:17
אתה טועה
אתה שוכח שכדי שיגיע לסופר ק"ג אחד של בשר בקר, היו צריכים להאכיל את הפרה הזו מאות קילוגרמים של דגנים וירקות. וטונות של מים. אם תימנע מאכילת בשר, סך הירקות והדגנים שאתה אחראי לצריכה שלהם ירד, למעשה.
* איתן   06/05/14 | 16:45
כל מה שציינת עדיין לא מגרד את הקצה של הבזבוז בתעשיית בעלי החיים
בעולם שבו 70% מגידולי הצומח בכלל לא הולכים לבני אדם, שבו תעשיה שלמה גורמת להתחממות גלובלית, בצורת, רעב ועוני, הבזבוז במשאבים הוא כה עצום שכל הבעיות שציינת (שכולן פתירות לגמרי, כולל הבי12 שאתה כה מודאג לגביו למרות שאני מהמר שאתה לא מודאג באותה מידה ממה שיש בבשר חלב וביצים) מתגמדות לכדי אחוזים בודדים במקרה הגרוע, ושואפות לאפס במקרה הטוב. העולם רק ירוויח מטבעונות, ולמעשה היא הפתרון לרוב בעיותינו כאן. זאת כמובן מבלי להזכיר את הקורבנות האמיתיים של חברת השפע אוכלת הבשר שלנו, בעלי החיים.
* יובל   06/05/14 | 16:53
ירית לעצמך בביצה
"כדי להחליף 1 ק"ג של בשר יש לאכול 4-5 ק"ג מהצומח" והרי הבשר, כידוע, מעולם לא היה חיה שאכלה את אותם 4-5 ק"ג ואף יותר.
* הגיון קרניסטי במיטבו   06/05/14 | 16:58
הקטע הוא שגם לחיות מוסיפים לאוכל
b12 כתוסף אז אם אתה כ"כ דואג ל"טבעי", נראה לי שיותר טבעי לבלוע כדור, מאשר לתת לפרה לבלוע תוספים שיתפרקו בגופה ואז לרצוח אותה ולאכול את הבשר שלה רק בשביל התוסף החיצוני הזה.
* טבעי פחחח   06/05/14 | 17:05
11. מחיר הירקות והפירות ירקיעו שחקים
כי לא ניתן יהיה לגדל כמות מספקת לכל האכלוסיה
* שישקו   06/05/14 | 15:21
אז אני אזרוק לך נתון קטן.
70% משטחי החקלאות בעולם משומשים לגידול מזון *לבעלי חיים שאנשים אוכלים*. עדיין חושב שבלי בשר לא יהיה מספיק? הפרה לא חיה על אויר. היא אוכלת, בדיוק כמו כל חיה אחרת.
* נעם   06/05/14 | 19:30
משמידים טונות של ירקות
על מה אתה מדבר!? יש לך מושג כמה טונות של פירות וירקות מושמדים כי הם "לא עומדים בסטנדרטים" מבחינת המראה? חביבי, אם יש מספיק בשר לכולם, תהיה בטוח שיש מספיק ירקות ופירות לכולם, כי הרבה יותר פשוט וקל וגדל ולהפיץ, גם הלוגיסטיקה פשוטה יותר.
* גיא   06/05/14 | 22:18
10. לאדון לאטי
אם אתה לא בקי בנושא מסוים כדי שלא תפרסם עליו הצהרות כוזבות ברבים . האמירה שלך כי אם אנשים יפסיקו לאכול בשר זה יגרום ללגיעה בבריאות זה בורות לשמה כי ידוע שבשר ומוצרי חלב רק מזיקים לבריאות האדם וגורמים ו"תורמים"להתפתחותם של כל המחלות הכי קטלניות שגוזלות חיי אדם כל יום. מעבר לתזונה שפויה יותר רק תורם לבריאות האדם ולאריכות חיים כמובן כשאוכלים בריא ונכון. וה"חסרון " היחידי הוא כלכלי לתעשיית הבשר . בסופו של דבר כנראה שכסף זה הכל בחיים לצערי ואנשים היו שוחטים גם את אמא שלהם אם זה היה בנורמה .... תתעוררווווווווווו אנשים ותעשו שינוי
* תעזרו להפוך את העולם לבריא ומוסרי יותר    06/05/14 | 15:20
9. רק שכחו שאם לא נייצר בשר יהיה אוכל ליותר אנשים.
פרט קטן כזה...
* אנונימוס   06/05/14 | 15:04
8. חיות
העולם החי מתחלק לשניים: יונקים וטורפים. בני האדם הם טורפים, ככה ברא אותנו העולם. מאז שהעולם קיים אנשים קדמונים ואנשי מערות ושבטים עתיקים למיניהם היו ציידים ומדו חיות, למה? כי בשר זאת אנרגיה. זה כוח! אולי היום אם כל הכימיקלים ניתן למצוא תחלופה אחרת לבשר אבל זה לא כמו הדבר האמיתי ולוותר על הבשר, זה ללהת נגד הטבע. נכון המשחתתות נותנות תנאים איומים לבעלי חיים, אז למה לא להילחם על תנאים טובים בשבילים ולא נגד אכילת בשר? למה שלא נילחם על זה שיהיה להם חיים טובים במרעות ושדות, ומוות ללא ייסורים? כך נוצר איזון בטבע, להפסיק לאכול בשר לחלוטין זה ללכת נגד הטבע כולו.
* מריו   06/05/14 | 14:20
באמת עכשיו??
חילקת את העולם ליונקים וטורפים ושמת את האדם בטורפים?? אז בעצם נשים לא צריכות להניק? מעניין
* חח שכל   06/05/14 | 16:14
תחזור לבית ספר יסודי
מספיק לקרוא את המשפט הראשון שכתבת כדי להבין שפספסת משהו בשיעורי ביולוגיה.
* רון   06/05/14 | 16:22
אחי אם תקרא דברים ותבדוק לעומק
אם תקרא דברים ותבדוק לעומק אתה תבין שזינת כאן את השכל...בן אדם הוא אוכל צמחים,מבנה מערכת העיכול שלו כמו כול בעליי החיים אוכלי הצמחים בעולם
* מישהו אקראי   06/05/14 | 16:47
ללכת נגד הטבע
מעבר לעובדה שאני לא מסכימה איתך, על בסיס עובדות ביולוגיות, שבני האדם הם קרניבורים מטבעם, אני מוצאת בעיה בטענה שבני האדם הם טורפים אם הם ניחנו ביכולת לשיפוט מוסרי ובאינטליגנציה להבין שהם יכולים לקבל מן הצומח כל מה שהם מקבלים מן החי. ואם אתה כבר מדבר על ללכת נגד הטבע, מה עם כל התרופות שאנחנו מפתחים כדי להלחם במחלות שנוצרות באופן טבעי, אשר מאפשרות לנו להגיע לאוכלוסיה רבת מימדים כל כך שהיא לא מסוגלת לקיים את עצמה, ומגדלת חיות באופן מלאכותי וצריכה להזריק להן הורמונים ואנטיביוטיקה כדי שילכו נגד הטבע וייצרו יותר ממה שהיו מייצרות באופן טבעי, כדי לספק את כלל האוכלוסיה? אתה יודע כמה ביצים תרנגולת מטילה בשנה באופן טבעי? 12. וכמה היא מטילה במכלאה? 300. וזו רק דוגמה אחת. אז אל תדבר איתי על ללכת נגד הטבע. לשעבד חיות בשביל ה"צורך" האנוכי והשפל שלך לרייר על סטייק זה לא ללכת עם הטבע.
* דניאל   07/05/14 | 09:39
7. אנומינוס בעד להרוג אנשים
העל הבל הבלים . האדם הוא יצור שאוכל בעלי חיים . ברגע שנפסיק לאכול בעלי חיים . . רוב אוכלסיית העולם תכחד. יגועו ברעב . ובחוסר מזון. . הפחממות והחיטה הם הרוצח השקט. כמה דהעולם יצרוך יותר מהם כך העולם יהיה יותר חולה. כל הארגונים שקוראים לאכול צמחוני . הם אנשים שלא רואים אף אחד ולא אכפת להם מאף אחד
* איל   06/05/14 | 14:13
זו עבירת לשון הרע מה שאתה עושה, חבוב דפוק.
* מילואימניק   06/05/14 | 15:48
אייל אם העולם יכחד
זה רק מגיבובי השטויות שאתה מפזר כאן ביד רחבה ובלי בושה
* נירה   06/05/14 | 16:06
6. אם כולם יהפכו לטבעונים
זה יגדיל את ההכנסות של כל חברות תוספי המזון ויעלה את אחוז האנמים.
* אני   06/05/14 | 14:03
שם כסף שאני רץ יותר ממך ובעל ספירת דם וזרע עדיפה משלך
* טבעוני   06/05/14 | 15:49
מסכימה איתך
אתה צודק לגבי מהירות הריצה וספירת הזרע - כי אני בחורה :) לגבי ספירת הדם - יכול להיות שאתה צודק גם לגבי זה, אם כי זמנית. לאחרונה עשיתי ספירת דם וגיליתי שההמוגלובין שלי נמוך והברזל שלי ברצפה, והניחוש שלי שזה בגלל שבקושי אכלתי בשר לאחרונה. מאז הספירת דם אני מקפידה לאכול בשר כל יום ובבדיקה הבאה אני מאמינה שספירת הדם שלי תהיה כבר הרבה יותר טובה משלך... הקטע עם הספירת זרע זה ממש בולשיט, טבעונים מחפשים כל מיני שטויות להיאחז בהן ולהשתמש בהן בהטפה שלהם נגד אכילת בשר.. האמת היא שאכילת בשר מסייעת בבניית מסת שריר ומספקת ערכים תזונתיים חיוניים. לא יודעת מה איתך, אבל כל הטבעונים שיצא לי לראות היו נורא רזים ונראו חלשים.. לאכול בשר בכמות מדודה זה בריא, וזה נכון לגבי כל המזונות.
* אני   09/05/14 | 14:46
5. הגזמה בכמויות
50 אלף טון בשר זה 50 מיליון ק"ג עבור, נגיד, 3 מיליון סועדים? 17.5 ק"ג לבן אדם?
* קובי   06/05/14 | 13:58
חישוב מוטעה
הרבה יותר מ3 מליון סועדים ואתה שוכח שקונים הרבה יותר ממה שבאמת אוכלים
* גל   07/05/14 | 09:20
4. לא הבנתי דבר אחד
אתם טוענים שיתפנו שטחים שיועדו לגידול בקר עבור חקלאות , וגם שפליטת גזי החממה יצטמצמו , מה זאת אומרת ? מה תעשו עם כל בעלי החיים שיש ? האם תשמידו אותם ? ולא תאפשרו להם להתרבות ? אני חושב שאנונימוס לא יאהבו את הפיתרון הזה , אני מציע שאולי כדאי שכולנו פשוט נצמצם את צריכת הבשר שלנו ונעבור לארוחה בשרית אחת ביום ורק נאריך את זמן הארוחה ל-8 שעות .
* אריאל   06/05/14 | 13:44
הרבה מבעלי החיים ממילא מופרים מלאכותית
* אריק1   06/05/14 | 15:31
תשובה
בעולם מושלם, הדבר הנכון יהיה לסרס ולעקר את כלל הבקר, העופות והחזירים או למצער להפרידם משטחי גידול צפופים. הפסקת תהליך ההזרעה בכוח וכפיית הבאת עגלים לעולם תהיה צעד היסטורי כביר, אין ספק. כל המעוניין בלאמץ לחיקו - "חיית משק" אחת או שתיים הנבדלת במאומה מחיית מחמד מלבד גודלה, יזכה לכך באישור המשרד להגנת הסביבה תוך ערבות לכיסוי עלויותיו, מזונו ומגוריו עד למותו. כל המעוניין ברצח חף מפשע מהאמורים לעיל יסתכן בעבירה מסוג פשע על תיקון - שבעוד מאה שנים או יותר - יתווסף לחוק העונשין. הבעיה עם מספרם וגודלם היא לא בעיה - כאמור, השורש הוא שאנחנו ממשיכים להביאם בכפייה לחיים של שעבוד, סבל בל-יתואר ורצח הרבה, הרבה טרם זמנם. (למותר לציין שפרה יכולה לחיות עד 15 שנים, תרנגולים פחות. הדבר יפתור את ה'מצוקה' שראית לעינייך, ולא הטבח ההמוני ורווי האווילות שנמשך בשל גרגרנות גרידא)
* סטודנט   06/05/14 | 15:47
קודם כל נתחיל בלהפסיק להרבות היום!
* .   06/05/14 | 17:07
3. אז שוב אנחנו חוזרים לזה שהכל זה כסף וחיים זה כלום
איזה אנשים רדודים וחסרי חמלה ומוסר אנחנו. העולם בתהליכי כליה, את כל האוכל של הרעבים באפריקה אנחנו נותנים לחיות משק כדי שאח"כ ירצחו אותן באכזריות כדי שלנו יהיה טעים. ממש עולם מוסרי וטוב.
* אני   06/05/14 | 13:25
2. ה׳ ברא לנו חיות ובהמות בשביל שיהיה לנו מה לאכול.אפילו פתורה רשום איך להכשיר חיו/בהמות
*  אביה   06/05/14 | 13:12
לא מדוייק
אלוקים לא ברא את בע"ח כדי שנאכל אותם. לידיעתך האידיאל שאלוקים רצה שיהיה בעולם הוא שאנחנו נהיה מספיק מוסריים להבין שאנחנו לא צריכים לגרום סבל לבע"ח ולאכול את בשרם. ראה ערך חזון הצמחונות והשלום. הרב קוק תיאר זאת בספרו חזון הצמחונות והשלום שבאחרית היום העולם יגיע לרמת מוסר כזאת שכולנו נגור בשלום אחד עם השני ועם בע"ח ונבין שלא צריך להרוג כדי לאכול. כרגע אלוקים התיר לנו לאכול אותם כי הוא יודע שלא כולם יכולים חעמוד בפני היצר ותאוות הבשר...חג שמח :)
* אוראל   06/05/14 | 14:40
אביהלה נשמה להרגע
אף אחד לא אמר שהאדם שולט בעולם! מי אנחנו שנתעלל בחסרי ישע?! ויש לכם ככ הרבה הבנה בתורה אז הייתם קןראים שהאדם צריך להיות חנון ורחום כלפי כל יצור חי בעולם ולא לחשוב שהעולם מסתובב סביבו ושהשמש זורחת לו מהתחת.
* מ   06/05/14 | 14:55
בראשית ברא אלוהים
אם תקרא את הסיפור תראה שאלוהים התיר לבני האדם לאכול בעלי חייים רק אחרי סיפור נח כביכול על הצלתן מהמבול, משמע כשהוא ברא אותם זה לא היה בשבילנו.
* איתן   06/05/14 | 16:36
לא רק לא מדוייק- זה ממש לא נכון.
"ויאמר אלוהים: הנה נתתי לכם את כל עשב זורע זרע אשר על פני כל הארץ, ואת כל העץ אשר בו פרי עץ , זורע זרע: לכם יהיה לאוכלה. ולכל חית הארץ ולכל עוף השמיים ולכול רומש על הארץ, אשר בו נפש חיה, את כל ירק עשב , לאוכלה; ויהי כן".
* ה   06/05/14 | 17:11
טעות מוחלטת...
"ההכשרות" ניתנות היום ע"י רבנים ובודקי כשרות מושחתים מכסף ואני עד לסיפור כזה. אגב,בבריאה במפורש נכתב מה יאכל האדם וזה לא בשר(!). בדקי את העובדות.
* יואב   07/05/14 | 13:58
1. לא באמת אובייקטיבי
שני הצדדים שהבאתם. מצד אחד אנונימוס- שבטח יטענו שמעבר לטבעונות יציל את העולם. מצד שני בעל חברת בשר- שלדעתו הטבעונות תהרוס את העולם.. בעצם את הכיס שלו
* אור   05/05/14 | 13:06
נכון
מן הסתם פעיל אנונימוס יטעון בעד ובעל חברת בשר נגד
* עלמה   05/05/14 | 23:27
ועכשיו השאלה היא רק
למי אתה מאמין, לפעיל אנונימוס שאין לו שום אינטרס זולת מניעת סבל ומוות של בע"ח או לאגואיסט שיכול ורוצה להרוויח ממך כסף?
* יובל   06/05/14 | 22:17