החדשות
תגובות (69 תגובות ב-57 דיונים)
57. רק מי שמכיר את העולם החרדי יכול להסכים עם אריאלי
ישנם פה מגיבים שאינם מבינים מה הם אומרים ולכן כדאי לא להגיב סייג לחכמה שתיקה, אני "חייתי" קצת שם ויודעת למה הוא מתכוון מר אריאלי
* אוהבת עמי   15/07/12 | 14:59
56. מפעם לפעם הבלוג שלו הופך ליותר ויותר הזוי
* חננבלל   15/07/12 | 14:24
כשמך כן אתה סתם לזרוק מילים זו לא חכמה וגם
הכתבה פשוט לא במקום הנכון, יש לשים אותה בראש הדף ולא בקצה כי כל מילה כאן נוגעת באמת וחבל שיש המלעיזים ולא לעניין.,,,,,,,,,,,,
* רחל   15/07/12 | 14:56
55. זה ברור שהחילונים כלל לא צריכים את החרדים בצבא.אלא רוצים פשוט להוציאם בכוח מלימוד התורה.
כתוב בתלמוד שכבר מזמנו של עשיו עד ימינו.הלכה שעם הארץ(שלא לומד תורה)שונא את מי שלומד תורה.
* מהצד.   15/07/12 | 11:18
54. קובי, נפלת במלכודת הכי בנלית
גם אתה, כמו שאר החרדים, מטיל את האחריות למצב שנוצר עלינו, החילונים. החרדים בסדר. רק אנחנו אשמים בבלאגן. לא קונה את זה. המצב שבו הגיוס הוא החלטה שבין הצעיר לבין עצמו (והרבנים שלו..) לא מתרבל על הדעת. שרות לאומי, צבאי או אזרחי, אינו בחירה שתלויה ברצון הטוב שלכם אלא חובה אזרחית. הגיע הזמן שתבינו את זה ותתחילו לקחת אחריות על עצמכם .
* ציונה   15/07/12 | 11:05
53. מי שלא רוצה, לא מתגייס.
צודק מגיב 19 בהחלט. בפועל כל אזרח ישראלי שלא רוצה לשרת הצבא משחרר אותו. כשאני התגייסתי לגבעתי לפני 10 שנים היו שני חברה בפלוגה שאחרי שבוע טירונות קלטו שלא מדובר בקייטנה עשו קצת בעיות ואחרי יומיים נשלחו לשרת קרוב לבית. אחד מהם פגשתי אחרי חצי שנה והוא בכלל גם הספיק להשתחרר מהצבא. שלא נדבר על מילואים שם אחוזי הגיוס עומדים על קוטג' דל שומן.
* מילואימניק   15/07/12 | 09:20
52. 38 איזה שטויות אתה מוציא מהפה שלך ובלי לבדוק
1. הבחור לא יושב בבית אלא לומד קשה בישיבה 2. מקבל כסף? הישיבה שלו מקבלת 400 לחודש לצורך קיומו 3. אברך שמתחתן מקבל מהמדינה 800 שח... באוניברסיטה למדעי הרוח מקבלים מליונים על מחקרים שטותיים רק שראשי האונברסיטאות לוקחים את המיליונים לעצמם או לבזבזת ולא לסטודנטים שקורעים את עצמם 4. גם סטודנטים מקבלים מלגות
* אלי   15/07/12 | 02:49
51. מי שמאמין לקובי אריאלי...
נו באמת. ב-ד-י-ו-ק עמדו להתגייס. ממש הפריעו להם עד עכשיו לעשות את זה. אין לי טענות לבחור בן 18 שקובעי הדעת בחברה שלו מנעו ממנו השכלה רחבה והסיתו אותו נגד המדינה שממנת את משכורתם. יש לי הר טענו למי שמנסים להכשיר את שרץ ה"צריך להתחשב בנו" תחת כנפי הרב תרבותיות כשלדידם כל השאר , כולל כיפות סרוגות נחותים.
* יוני   15/07/12 | 02:48
50. אני אברך חרדי שעשיתי שירות אזרחי
סביבי חברים מכרים ובני משפחה לרוב שעשו צבא או שירות. . . אם לפני שלוש שנים לשמוע על אברך שהלך לצבא היה מוזר, לפני חצי שנה זה נהיה טרנד, הרבה הרבה סביבי עשו זאת... והיתר הלכו לשירות אזרחי... מעצמם... ברגע שבא מיסטר פלסנר וקבע לנו כללים, תחוייבו צבא בגיל שלא נוח לכם, תחטפו קנסות וכלא מה שיצא זה ההפיך... נוצרה פה אווירה שגם מי שחשב להתגייס ירד מזה... וזו טעות רצינית
* אלי   15/07/12 | 02:42
49. שירות צבאי
מתי נלחם בזה שיעשו פה שלום ביננו לשכנים שלנו מיד ועכשיו בדיוק כמן שדורשים מהחרדים להתגייס ואז נוכל להלחם על קצבאות לאונברסיטה למה הם מקבלים יותר ואנחנו פחות? תחשבו על זה
* יובל   14/07/12 | 18:59
48. לקובי היקר
אני מאוד מעריך אותך ,אוהב לקרוא את המאמרים שלך ובדרך כלל אני מסכים אתך ,אלא שהפעם לעניות דעתי אתה טועה.למה כל הזמן אנחנו צריכים להתחשב בחרדים ?למה התהליך הזה מקבל תאוצה כשחרב מונחת על הצוואר של החרדים ולא מגיע מיוזמתם?האם מישהו יממן את התואר הראשון של ילדיי ?האם מישהו יממן להם קורסים על חשבון משלם המסים כידי להשתלב בעולם העבודה?איפה כל מיליארדי השקלים שקיבלו החרדים כל השנים כשחלק מהכסף היה בדרך של רמייה כמו רישום כוזב של תלמידים ,עבודה "בשחור"? מעולם המפלגות החרדיות לא דאגו לכלל ישראל חוץ מהמגזר שלהם ואין שום סיבה שנתחיל לדאוג עכשיו לאותו מגזר שסחט כספים במשך עשרות שנים מהמדינה.
* אזרח   13/07/12 | 19:38
47. קובי, החשק שלך הוציא לי את החשק!
אתה כותב כל כך טוב, כל כך יפה, כל כך נכון - וטועה בריטוריקה בכותרת משנה?? וועדת פלסנר לא הוציאה חשק, ולא היה חשק לאף אחד. כפי שאמרת, היה תהליך. זה היה תהליך הכרחי. והתהליך הזה לא ימות. מקסימום הוא יידחה. אבל זה תהליך מכורח, וההכרח לא יגונה. צדקת שטענת שהמלחמה הזו בחרדים הסיגה את התהליך אחור, אבל הוא עוד ישוב. כשיישקע האבק. בנתיים, כמו שאמרת, תודה פלסנר. תודה.
* חרדי   13/07/12 | 19:03
46. ל19 כל מעלה בסלע!!! הכון מאוד!!!
* 19 צודק.   13/07/12 | 16:56
45. גועל נפש של שנאה איומה
אני מתבייש להיות ישראלי. כן. אני נושא בנטל אבל מגעיל אותי כל הצביעות המתחסדת של החבר׳ה כאן. מפחיד להסתובב כאן. תעשו לי טובה. הדרת נשים, שיוויון בנטל וסיסמאות נבובות מתוכן. בחייאת נראה חילוני אחד הולך להתנדב בזק״א בנוסף להיותו סטודנט/ תלמיד ישיבה. התקשורת מוליכה את כולכם באף ואתם כמו ילדים קטנים זבי חוטם נוהים אחרי השנאה הזו בעיוורון מוחלט. מקשקשים בלי סוף במקום לבוא ולשמוע באמת מה אותם אברכים יקרים שמקריבים את חייהם לא שנתיים ולא שלוש בשירות ׳קשה׳ בקריה אלא הם חיים בעניות מופלגת. אז להסכים איתם? אתם לא חייבים בכלל. גם אני לא מסכים עם הדרך הזו, אבל זה הרבה יותר עמוק ממה שנראה לכם. לא מאמינים? תנסו לחיות חודש אחד במתכונת של אברך. תעדיפו לחטוב עצים ביער. ואסיים בנימה אחרת, תאמינו לי אני יודע מה אני אוווווומר
* חייל חרדי   13/07/12 | 16:05
אחלה
* אני   15/07/12 | 15:03
44. נכון, אנחנו גם לא מבינים את ההומור של הרב עובדיה
איך אנחנו כל פעם טועים עם הדתיים. ערב רב שכמונו. סליחה קובי. נמשיך לעבוד ולשרת, ונחכה לפסיקת גדולי התורה.
* שי   13/07/12 | 14:59
43. מעצבן!!!!
אוי אוי אוי הם היו בשלים לצבא והוצאנו להם את החשק?!שלא יישרתו עדיף אפילו רק שלא נצטרך לשלם להם כסף למה אותי מישהו מממן?!?!
* אלינור   13/07/12 | 14:40
42. לסגור את הישיבות לחרדים זה כמו לומר לחילוני לא ללכת יותר לתיכון ולאוניברסיטה!!!
אנחנו החילונים לא מבינים באמת את המשמעות שלהם מתוך בורות וחוסר ידע! יש לי שכנים חרדים תבינו שהם מאד שונים מאיתנו אי אפשר בכוח לקחת אותם ולשים אותם בצבא זה כמו לכפות עליהם להיות חילוניים! כל השנים חרדים מתו על קידוש ד׳ כדי לא לחלל שבת וכדי לעשות ברית מחלה במקומות שאסרו עליהם והם עמדו על שלהם למרות הגזירות של הגויים! אנחנו מדברים בלי להבין באמת מה עומד מאחורי העם היהודי המאמין והם לא צוחקים הם באמת לומדים ע״מ להחזיק אותנו עם קטן כבשה מול שבעים זאבים שכל יום שלא משמידים אותנו כל הערבים סוריה מצרים טורקיה לבנון עירק ואירן ועוד כל אלו שרוצים להשמיד אותנו בשל היותנו יהודים זה נס!!! התורה מגינה על עם ישראל! וגם בתנך במלחמות היה את שבט לוי שהיו יושבים ללמוד ע״מ ששאר השבטים ינצחו במלחמה והיו יוצאים למלחמה עם ספר תורה ע״מ לנצח!!!! אנחנו יכולים לטעון טענות רבות אבל הם ימשיכו ללמוד גם אם לא יקבלו שקל! חוץ מיזה הם מקבלים גרושים! ואת זה בדקתי לעומק! נשותיהן עובדות ובעליהן מתנדבים בעמותות אי אפשר לטעון שהם לא עוזרים ונותנים! הלוואי והציבור שלנו יעשה חסד כמו הציבור החרדי! דיי לשנאה!!!
* טל   13/07/12 | 14:29
41. למה, לי יש חשק לשרת?
אני כבר שנתיים משרת ורק מחכה לשחרור. למה הדוסים חושבים שהם אמורים להיות מרוצים מהגיוס? הם צריכים לעשות את זה כי גם הם גרים פה ולא לשחק משחקי כן בא לי או לא בא לי
* חייל   13/07/12 | 13:57
40. איזה בשלים? אתה מדבר על כמות של בודדים מתוך המון חרדי
הרוב הענק לא התכוון או אפילו חשב להתגייס. עדיף פלסנר היום מלחכות עוד 40 שנה שהמספר המגוחך של מתגייסים שאתה כותב יוכפל. צריך שיויון וזה היה צריך לקרות מזמן. נמאס מאפלית החרדים לטובה! למה אני הייתי צריך לעשות מילואים בגיל 18 ל3 שנים ומילואים לעוד 20 שנה בזמן שחרדי בן גילי פשוט יושב בבית (לפעמים בישיבה אם משעמם לו) ת מקבל כספים על חשבוני וחשבון פריירים כמוני ולא ממלא את חובותיו כאזרח. ועוד לא דיברנו על מס הכנסה שבקושי אם בכלל מגיע ממנו או מיסים אחרים שהוא מתחמק באלגנטיות או הטבות נוספות בדיור שהוא מקבל ואני לא.
* אל תנסה לחבל   13/07/12 | 13:48
39. מי צריך אותם בכלל ?!
לא צריך אותם! החרדים הם חזרים! הם לא עובדים ! לומדים תורה בגלל הכסף! הנשים שלהם לומדות תואר עובדות מבשלות מנקות ואסור להם לנהוג באוטו והם ישבו אחורה באוטובוס! אפה זה כתוב בתנך ? יאלה זה נראה כמו אך לחיות טוב בלי לעשות כלום! ודרך אגב רוב מקרי האונס במשפחה זה אצלם ! מוכחחחחחחחחחח אז אני מאמינה אני בדרך! שלי! להיות אדם טוב עם מצפון ושרת בצבא כי זה חלק מהחיים ! כמו שהגנו עלי אני יגן גם! דתים כן חרדים לא ולא !!!!
* רויטל    13/07/12 | 13:32
את כולם צריך , לא לנפנף ביאללה לא צריך כי כן צריך
* ייחיה   15/07/12 | 15:05
38. צודק במאה אחוז!!!
חלק מהחרדים גם ככה היו במגמה להשתלב בחברה החילונית. אם זה ע״י בנות שהולכות למכללות כדי ללמוד מקצוע ולא לסמינרים כמו שמקובל, אם זה ע״י בחורי ישיבות שהלכו לשירות אזרחי או גם למכללות כדי ללמוד מקצוע.. בקיצור - לא חסר, ועכשיו אחרי כל הרעש התקשורתי סביב הגיוס של החרדים זה רק עצר אותם מלעשות את זה כי עכשיו הנושא עלה לכותרות. ובאמת חבל, כי כל ה״חכמים״ למינהם שחושבים שהם השיגו משהו ע״י כל ההפגנות והדיבורים - השיגו בדיוק ההפך - אנטי צבא ואנטי מדינה ובחורים שמתים להתגייס אבל לא יכולים.
* מיכל   13/07/12 | 13:17
37. אני עמדתי להתגייס לנח"ל ועכשיו אבא שלי הטיל וטו כי הוא אומר שכעת זה ממש לא לעניין
כשהחילונים רוצים לסגור את הישיבות, אני ממש לא יכול להתגייס כי זה אומר שאני בעצם מסכים איתם. אני לא אוכל להראות את עצמי בשכונה. אחי היה בנצח יהודה וגם אני רציתי. אוף.
* אבי   13/07/12 | 13:15
36. כמה שאתה צודק
אם החרדים היו משרתים הם כבר היו מוצאים סיבות אחרות לשנאת המגזר החרדי ולפלגנות בעם ישראל
yakovh   13/07/12 | 12:51
35. ביום שהחרדים יפסיקו להיות נטל כלכלי עלינו
אאמין שיש להם גם רצון לשרת בצבא. בינתיים - הם חיים על חשבוננו , והבנים שלי עושים 60 ימי מילואים ומסכנים את חייהם כדי לשמור עליהם.
* אהרון א.   13/07/12 | 12:46
34. האבוקדו שלי היה בשל ואז לא הספקתי והוא הרקיב,חלאס עם התירוצים
* רבוינו   13/07/12 | 12:37
33. צודק לחלוטין!!!
מסכים עם כל מילה של קובי אריאלי הוא באמת היטיב להסביר את הרטוריקה הפנימית בציבור החרדי וזה אכן ממש כך. חבל שהציבור החילוני והוועדות לא הבינו את הלך הרוח האמיתי בציבור החרדי.
* משרת בנצח יהודה   13/07/12 | 12:34
32. כתבה לא לעניין בכלל
אם המסר שלך הוא שהוועדה עשתה רק ההיפך, באשמת העומדים בראשה אז הרשה לי לתקן אותך. מי שעושה ההיפך הוא אותם אנשים שמרגישים שהם "עושים טובה" לעם ע"י כך שחלק מהם, תחת תנאים מאוד מסוימים והטבות נלוות כמובן עושים סוג של גיוס כאשר רק חלקם באמת עושה שירות מלא. למה הדבר דומה? לילד קטן ומפונק שההורים שלו משכנעים אותו לעשות משהו שהוא לא רוצה והוא מצידו רק מחפש סיבה למה לא לעשות כאשר הסיבה האמיתית מקורה בצורת החשיבה שלו שהיא במקרה הזה - ע-צ-ל-נ-ו-ת נטו. למה לעשות אם אפשר לא לעשות? אם יש מישהו אחר שיעשה? בקיצור, תעשה לי טובה, לפחות למנהיגים האלה יש אומץ לסכן את עתידם הפוליטי בשביל להשיג משהו שהיה צריך לקרות כבר מזמן - שיוויון בנטל.
* אזרח הממלא את חובותיו   13/07/12 | 12:01
31. לכל המתלהמים החילונים..
החרדים מודעים לחשיבות הגיוס בדיוק כמוכם. לא מדובר בצבע דם שונה או צרכים מיוחדים - מדובר א - באמונה של והגית בו יומם ולילה. לימוד תורה זה לא שעה ביום, עד שנכנסים לתוך סוגיה לוקח שעה.. ב - תנאי הצבא לא מתאימים לחיי חרדים ולא מדובר על כשרויות או המדים.. לחרדי סדר יום שונה וחייו מתבססים על אמונה בלימוד תורה שנחשב כנגד כל המצוות בתורה! כמו שיבטלו לחילוני את כל האוניברסיטאות!! תבינו שמדובר על מרד דת ולא מרד צבא!
* בורות של פלסנר   13/07/12 | 11:55
30. החרדים יסכימו (בשתיקה !)בכל הסדר שיאפשר קומבינות !
הקומבינות שיאפשרו להמשיך לקבל כספיםמגזר שלהם מבלי שיצטרכו ללכת לעבוד והתגיס לצבא ל 3 שנים מלאות
* ישראלי   13/07/12 | 11:32
29. באיזה סרט אתה חי? איזה בשלים ואיזה נעלים?
* אזרח זועם   13/07/12 | 11:32
28. המרד הוא דת ולא צבא!!! צבא הוא רק תירוץ!
אני חרדית וכמו ש'דחפתי' את אחיי להתגייס אעשה כך לילדיי. אך בתנאי שלא יהיו ועדות וחוקים זה מוריד את המוטיבציה ל0 ההתקוממות יוצרת נגד!! וברור לכל שהצבא זה רק עילה למרד נגד הדת!! אחיי החילונים במערכה כבר הפסדתם!!!
* חרדית אמיתית!    13/07/12 | 11:30
27. שוויון בנטל???
לפי ההגיון העקום, חילוני שיש לו פרופיל קרבי ונלחם במערכת עד שהופך לג'ובניק צריך לשבת בכלא על השתמטות?
* יוני   13/07/12 | 10:57
26. הגיע הזמן שיהיה שרות לכולם
בתנאי שה"כולם" לא כולל: שחקני כדורגל / כדור סל, דוגמניות (בר רפאלי), ערבים, שמולאנים, אנרכיסטים, צפון תל אביבים. בקיצור נשארנו עם צבא של חרדים בתנאי שהם לא יפריעו לנשים, זה שנשים יפריעו להם? עזבו כולה חרדים כיך לשנוא אותם( הם בתור לשנאה לפני הרוסים, האתיופים והערבים)...
* צחי   13/07/12 | 10:54
25. התרומה למדינה זה שהמתינה תתיר לחרדים לעבוד!
הם חרוצים ואנשי עבודה מעולים הבעיה שהמדינה אסרה להם לעבוד ואנחנו מתלוננים למה הם לא עובדים! עד שדיברתי עם חרדים והבנתי אותם! יותר כלכלי ויותר משתלם שהם לא יהיו בצבא ויתרמו בדרכים שלהם בזקא, בהצלה, ביד שרה, בעזרא למרפא, ביד אליעזר, בחסדי נעומי, בעזר מציון, ועוד מלא עמותות חסד של הציבור החרדי שאני מעריך מאד לאחר שחקרתי מקרוב את תרומתם האמיתית!!
* רועי   13/07/12 | 10:44
24. הנח"ל חרדי הוא בכלל כיפה סרוגה ומתפקרים, מסלולו שח"ר מקבל משכורת בלי שמירה ותורנות
אז על מי אתה חושב שאתה עובד מר אריאלי ? את אחיזת העיניים והפלפולים תשמור לשעורי הגמרא ולא כדי לסבן אותנו. אם תחפש בכל בני ברק בחור ישיבה חרדי לאייש גדוד נח"ל חרדי לא תמצא בנרות אפילו אחד כזה.
* שרוליק   13/07/12 | 10:42
23. קובי אריאלי, אתה פשוט פתטי.
אני מאוד מקווה שאתה קורא את זה, כדי שאני אוכל להגיד לך כאן קבל עם ועדה שאתה שקרן. העניין של שיוויון בנטל מעסיק אותי רבות ולכן חפרתי שעות על גבי שעות למצוא נתונים על החרדים שמתגייסים, בסוף נמצאה התשובה באתר דובר צה"ל - כמה מאות בלבד. כמו גם, אני יודעת שמי שמשתייך לנח"ל החרדי הם לא בדיוק החרדים מ"תולדות אהרון" או מחסידות גור. אז ראשית, תפסיק לשקר ולהמציא מספרים. שנית, "תהליך" יכול להיות גם מזורז, במיוחד אם המדינה הזו הולכת לאבדון תוך מעט מאוד עשורים. גיבוב השטויות שכתבת על זה ש"תנו להם, זה יקרה וקורה" הוא הזוי, משום שלמדינה יש אחריות על אזרחיה, והיא צריכה לנקוט בכל אמצעי כדי לשפר את חייהם. Having said that, כמובן שזה לא באמת משנה, שהרי גם ככה עוד 20-30 שנה יהיה פה רוב חרדי וגם ככה יעשו במדינה הזו מה שרוצים. ולבסוף - חייבת לציין שהרבה יותר מטריד אותי שהחרדים לא משתתפים בכוח העבודה. עם הצבא נסתדר, עם קריסה כלכלית לא.
* אובייקטיביות   13/07/12 | 10:41
22. מסכים עם 19
* גייא   13/07/12 | 10:40
21. צודק ב100%
אני בחור חרדי בגיל 24 תכננתי לעשות צבא ולצאת לעבוד עכשו זה לא יקרה גם כי ארסו את החשק וגם עכשו יתכילו ללאלחם בזה בציבור החרדי חבל חבל חבל
* אורי   13/07/12 | 10:36
אני ממליץ לך לעשות קודם בגרות בלשון לפני שאתה מתגייס
כמה שגיאות.. וחוץ מזה אני חושב שכדאי לך לחשוב על צבא באופן של עזרה למדינה ולא באופן שאתה חושב עליו. כמו מטלה. תראה בזה ערך מוסרי ותשלים עם הגיוס הכי טוב.
* יונתן   13/07/12 | 10:42
מי יגיד לך תודה
מצויין, גם אם תתגייס אף אחד לא יעריך אותך מבחינתם מי שלובש כיפה הוא אויב ולא משנה אם הוא עשה צבא או לא
* רזי   13/07/12 | 17:31
20. הגיון
בתור חליוני אני מזדהה עם הרעיון שאתה מנסה להעביר. ברור לי שהחרדים לא בצבע דם שונה משלי וחייבים למלא את כל חובותיהם במדינה כמו שאני ממלא וזה שהם לומדים תורה זה בשביל עצמם ולי זה לא עושה כלום כך שאני לא צריך לשלם על כך, אך כמובן שהשינוי בהתנהלות החרדים מול המדינה אין לה שום סיכוי להיעשות ע"י כח אלא רק בעזרת הידברות ושעם הזמן זה יתבצע בצורה מלאה וכמובן שלא מהרגע להרגע. כל חילוני פה שיגיד שצריך לגייס את כולם כאן ועכשיו הוא זורה חול בעיניים ולא מבין בכלל על מה הוא מדבר, אז כדאי לחילונים שביננו לחשוב בהיגיון ולהבין שדרך של אגרסיביות עם החרדים ברור שאנחנו נפסיד. לפתור בעיית גיוס של החרדים שנמשכה 64 שנים לעולם לא תתבצע בצורה מלאה של כאן ועכשיו.
* רציונל   13/07/12 | 10:35
19. חילונים, אתם צבועים, מתחסדים ובעיקר מטומטמים!
בסופו של דבר כל אחד מכם מתגייס או לא מתגייס לפי האינטרס האישי שלו!! תפסיקו להשתמש בכל מיני מילים גבוהות כמו "חובתינו לקהילה" חובתינו לתרומה להגנה על המולדת"..... על מי אתם עובדים?! חילוני ממוצע מתגייס כי כך מקובל בחברה החילונית! חילוני ממוצע מבין שהדרך הסלולה להצלחתו בחיים עובר דרך שירות צבאי..... חד וחלק! לא ערכים לא בטיח..... אולי אצל הדתיים הסרוגים יש באמת ערכים..... אז בעצם מה ההבדל בין חילוני לחרדי??? החילוני יודע שהדרך להצלחה זה שירות צבאי... החרדי מבחינתו מבין שהדרך להצלחתו בחיים זה לימוד תורה בישיבה..... זה פשוט כך!!! אנחנו לא לפני 40 או 50 שנה שצעירים היו מתגייסים מתוך ערכים...... איזה ערכים יש לג'ובניק שמגרבץ 3 שנים??? כן, מגרבץ.... אני שירתתי, עליי א"א לעבוד!! אתם באמת חושבים שהמפיק התורן בגלגל"צ הוא אידיאליסט??? בולשיט!!! "אינטרס אישי" זה הכל! שיוויון בנטל??? יש שוויון בין ג'ובניק לקרבי??? בחיים לא! אז דיי לצביעות! דיי להתחסדות! דיי לקרע בעם שאתם עושים!
* שי   13/07/12 | 10:28
בוא אחי, תנשום ותקשיב
יש חוק במדינה, חוק גיוס חובה. אני יודע שזה נשמע מוזר, שכולם צריכים להתגייס, אבל מה לעשות אנחנו לא מדינה רגילה. בעיני, כל מי שלא נותן את המקסימום למדינה הוא משתמט בצורה זו או אחרת, רק מה ההבדל - החרדים הם משתמטים חוקיים, וזה בלתי נסבל. אתה רוצה להשתמט? תרגיש כמו משתמט, תזייף מחלות/פציעות/מוגבלויות כמו משתמט, תערוק, תשב בכלא, תרגיש שאתה ההיפך הגמור מתורם למדינה ותחיה עם הכתם כל חייך- כל מקום שאתה הולך עברך ילווה אותך. אך אל תשב בחדר ותלמד תורה ותתן לזה לנקות לך את המצפון, בתחושה שאתה באמת מגן על המדינה ויותר מכך - כמו שגורמים לך להאמין - עושה יותר מחייל בשטח. אתה רוצה לגרבץ? תגרבץ, אף אחד לא יכול להכריח אותך לא, זו בעיה שלך, אבל קום, קח אחריות על החיים שלך ותעמוד כתף אל כתף עם אחיך למדינה.
* לוחם במילואים   13/07/12 | 12:11
הדרך להצלחה לא עוברת דרך חטיפה\פציעה\מוות
אל תדבר שטויות! שירות צבאי זה לא הדרך להצלחה.. למות במלחמה או במבצע או בפעולת בט"ש לא מבטיחה הצלחה בחיים ולמות באוהלה של תורה זה בולשיט אחד גדול!
* אלי   13/07/12 | 13:17
18. חרדים
לא יעזור לכם מה שתעשו. אם החרדים לא רוצים להתגיס הם לא יתגיסו בחיים
* יוני   13/07/12 | 10:03
17. כמה שאתה צודק!!!!
* שילת   13/07/12 | 09:58
16. נשמע לי כמו אוי אוי אוי
מוזר שלחילונים אין בעיה עם זה שיש סנקציות על מי שלא מתגייס , סנקציות שבסופן אתה עלול למצוא את עצמך בכלא. כל מה שביקשנו החילונים זה שתהיה גזירה שווה בין כולם . זה שחרדים עד גיל 18 לומדים בישיבות לא נותן להם פריבילגיות מיוחדות.
* חגי   13/07/12 | 09:42
15. קובי כל מילה בסלע
אבל לך תסביר לפשוטי העם שהכל פוליטיקה, ושהתקשורת השמאלנית מצאה עוד אפשרות להתנגח בממשלת הימין
* חייל חרדי   13/07/12 | 09:40
14. אם אתם לא מתחברים אז לכו לאמריקה
אתם הסיבה לשנאה של כל העולם עלינו. זאת לא דת זה חולי
* הרי חשק לגזענות כבר יש לכם.. אז למי אכפת?   13/07/12 | 09:37
13. גם הילד שלי לא בשל לגיוס
אני אמא לילד שצריך עוד מעט להתגייס. שני אחיו הגדולים היו חיילים קרביים. הוא לא ילך לצבא. אני לא אתן לו. אם הדם שלו שווה פחות מהדם של החרדים אני אשמור עליו בכולל שלי. אני בטוחה שכמוהו יהיו אלפים שלא יסכימו ללכת אם לא יהיה שויון
* רקפת   13/07/12 | 09:29
12. מסכים עם כל מילה!
אל תהיה צודק, תהיה חכם! ידידי מתגובה מס 1, אתה מאוד צודק אבל אתה ממש לא חכם... אם המצב היה ממשיך כמו שהוא, תוך תקופה לא ארוכה השירות בקרב החרדים היה הופך לחובה וזה היה מובן מאליו...
* משה   13/07/12 | 09:26
11. גיו חרדים
יש אנשים שרוצים לקדם את הקריירה הפוליטית שלהם על דמם של ציבור שלם אחר זה הערכים שהם כנראה קיבלו מהבית וזה מה שהם מיצגים.. הפעם האחרונה שיהודים נכנסו לכלא בגלל היותם לומדי תורה היה כפי הזכור לי בספרד באינקווזיציה . מדינת היהודים = זה מלשון מדינת היהדות כל כוחנו במדינה זו זה בגלל היהדות . אז אולי נכפה גם יהדות על כל החילונים ??? מה ??????? כפיה חילונית מותרת???? וכפיה חרדית אסורה??? אך .......כמה הצביעות חוגגת היום במדינה קדימה חושבת לקדם את עתידה הפוליטי על חשבון החרדים אז נזכיר להם שהייתה כזו מפלגה כבר . והיא לא החזיקה מים.... אז מי שחולמים על גיוס חרדים בכוח . תמשיכו לחלום ונראה מה יהיה עם חלומותיכם. חלומות נעימים....
* קותי   13/07/12 | 09:17
10. חשק?
אף אחד לא מגייס מתוך חשק אלה מתוך תחושת שייכות לעם ומתוך תחושת אחדות למען מטרות משותפות של קהילה
* מרחק שנות אור מהמציאות    13/07/12 | 09:10
9. מה לעשות קובי אריאלי שהדם של חרדי לא יותר כחול משל חילוני
לא ברורה לי בכלל הגישה המפלה הזאת בין אזרח לאזרח אני בכלל לא בטוח שכל הקומבינות למינהן חוקיות כל אזרח בן 18 צריך להתגייס לצבא אם באמת כולם יתגייסו אפשר יהיה להוריד את משך השירות לשנתיים לכולם אבל חוסר השיוויון שאתה מעודד זועק לשמיים כל האזרחים שווים בפני החוק וחוץ מזה ניתן דווקא בצבא בגלל שזה מסגרת עם לוח זמנים לשלב גם לימודים לפחות שעה ביום היתרונות של הצבא לחרדים: 1 כושר גופני = בריאות 2 ארוחות מסודרות 3 סדר יום 4 משמעת 5 שעה כל יום לימוד גמרא או מקרא במסגרת הצבא לכל מי שחפץ חרדים וחילונים למען השיוויון 6 תפילות בוקר מנחה וערבית 7 יכולת להשפיע על החילונים קצת יהדות 8 תחושת שייכות ותרומה למדינה
* רן   13/07/12 | 09:04
8. למה צריך להיות להם חשק?? את החילונים מישהו שואל אם בא להם להתגייס?
הם אזרחי המדינה שהחוק צריך לחול עליהם כמו כולם. הם לא עושים טובה לאף אחד
* דניאל   13/07/12 | 08:55