דיבור ישיר
תגובות (153 תגובות ב-110 דיונים)
110. מי המציא את השטויות הללו ?? האיש זקוק לאשפוז באופן דחוף..
* שמואל   23/12/18 | 17:32
109. כחילונית, אם היתה חרדי ממש הייתי מעריכה אותך, אבל אתה מזויף! אז אתה 0 גדול ותרד מהעניים שלנו
* יפית   14/06/18 | 11:28
108. אחת הסיבות העיקריות להגירה היא התרבות החרדים
כאזרח ותיק אני עוקב שנים אחר התהליך של ההגירה והסיבות הן: יכולת מימוש עצמי טוב יותר, סיבה כלכלית, בעיית הערבים, בעיית החרדים ההולכים ושולטים בנו החילוניים .
* אמנון   25/09/17 | 12:58
107. ממש נפלא שם, והרכבת לאושוויץ בחינם בבוא היום
* אדולף   11/05/17 | 20:52
106. נראה שקובי קצת מנותק ולא מחובר למציאות?
* אמיל   23/03/17 | 07:09
105. ברלין היא זולה, גם עבור גרמנים שמחוץ לברלין,
דיור: דירה חדשה עולה בין 5000 ל 7000 אירו למ"ר, אלא שבברלין יש מאות אלפי דירות ישנות, בנו 80 שנה ויותר שהן זולות. אז איפה העוקץ? רובן של הדירות הישנות מיועדות חהתחדשות עירונית (יש גם לשימור) ומחיר הקרקע הוא כ 10% בלבד. ברלין היא אכן, מקום נוח לגור בו. בכל איזו ותת איזור תמצא את החנויות שאתה צריך עם בית הקפה והמסעדה השרברב והסנדלר, לא צריך לרוץ למרכזי קניות, ולא צרך את החאפרים .. משהו כמו ת"א של שנות השלושים אולם גדול בהרבה.
* לימבו   31/08/16 | 17:59
104. ועדות מקומיות - סחבת של שנים ועשרות שנים
התמזל מזלי ויש לנו קרקע לבניה בהרצליה ובתל אביב. כבר כמעט 10 שנים אנחנו רצים מוועדה לוועדה ותמיד נזכרים בעוד אישור מכיבוי אש ועוד אישור מרשות שדות התעופה ועוד פקיד ועוד פקיד. אם הילדים שלי בני ה 10 יזכו לראות דירה אחת אני בספק. בקיצור חול חולרא ופקידים. אתם פשוט לא מבינים איזה מדורי גיהנום עוברים יזמים .ואני חוזרת ואומרת התברכתי אבל ....
* רונה   30/05/16 | 21:59
103. בלתי אפשרי לראות במדינת ישראל אופק
אלא אם הוריך עשירים..או מתו והשאירו לך ירושה . לא הגיוני שעד שנתנו לנו פיסת אדמה ...לא מחלקים אותה בין כולנו כמו שעשו לפני 60 שנה ולא מאפשרים לנו הצעירים. ואני בן 41 ועדיין אין לי כלום מלבד עצמי ובת זוגתי .....מה יהיה ? יהיה טוב ...בסוף נמות . מקווה שטוב
* אני    25/01/16 | 12:00
102. הוא עיתונאי ? ממש בדיחה
אלוהים ישמור
* הארץ   27/02/15 | 20:14
101. אמרת השם ישמור, אמרת הכל. תן לנו את הכסף של
תן לאנשים שעובדים את הכסף שלהם. אל תפזר אותו על אותם אלו שבחרו למות באוהלה של תורה ,על חשבוננו. ואולי הילדים שלנו ישארו כאן.
* אריק   31/01/15 | 17:26
צודקת אבל אל תתרגשי מקובי....
הוא אוהב לכתוב שטויות
* מרי   27/02/15 | 20:12
100. אמרת השם ישמור, אמרת הכל. תן לנו את הכסף של
תן לאנשים שעובדים את הכסף שלהם. אל תפזר אותו על אותם אלו שבחרו למות באוהלה של תורה ,על חשבוננו. ואולי הילדים שלנו ישארו כאן.
* אריק   31/01/15 | 17:26
99. אז קובי אריאלי
רוץ לכנסת, אולי תעזור לנו לחיות בארץ ביתר כבוד? תודה!
* אחת   31/10/14 | 13:17
98. קובי אריאלי לא מבין על מה המהומה כי הוא לא צריך לדאוג לדירה
ולא רק בתל אביב יש בעיית דיור, מחירי הדיור עלו בכל הארץ בלי קשר לתל אביב, תסתכלו בכמה אחוזים עלו מחירי הדיור בפריפריה. במקום להתייחס לעובדות ולעשות דיון מעמיק על הבעיה מכניסים את התירוץ של "תל אביבים מפונקים". אני למשל מחפש לקנות דירה בקרית גת והמחירים עכשיו ממש גבוהים. אני ורבים כמוני לא יהיו מוכנים לעזוב את הארץ אבל אני בהחלט יכול להבין את הרצון לעתיד יותר טוב בשביל הילדים שלו. אני בכל מקרה מתכוון להיאבק על זה מהארץ, מקרית גת לא מתל אביב..
* תומר   13/10/14 | 11:43
97. הבעיה לא ת"א וסביבתה אלא החרבון של הפריפרייה
* אחד    13/10/14 | 10:38
96. מעניין, אבל שטותי.
אני בהאנובר לא בגלל שלא הצלחתי למצוא פנטהוז בבלפור. אני קרייתי ואני לא סובל את תל אביב ואת הלך הרוח המאנייריסטי והריקני שבה. אני אוהב את ירושלים ואת הנגב. שם אין עבודה ואין לי סיכוי. גם לא כאקדמאי. ובואו לא נדבר על מחירי השכירות בירושלים, ועל הדלות התרבותית שרובצת על העיר מאז התחרדותה חסרת הפרופורציה.
* אריק   13/10/14 | 08:48
95. לקנות בקרית שמונה אין לי כסף
ואני עובדת במשרה מלאה + שעות נוספות, לא טסה לחו"ל ועל קניות אין על מה לדבר... אולי זה קשור לכך שאני מרוויחה שכר מינימום ופאקינג גבינת שמנת עולה 12ש"ח ושכירות 2000 ש"ח בחור נידח. קובי בבקשה תעלים את דברי ההבל שרשמת.
* מירית   21/10/13 | 19:44
למה יש בגרמניה דיור זול?
הדירות הזולות הן דירות שנבנו לפני 90 - 120 שנה! כמעט לכולן יש תאריך פינוי-בינוי. דירה חדש בברלין עולה בין 2500 יורו למ"ר ועד 5500 יורו למ"ר. אוכלוסית גרמניה מתכווצת. יש הגירה שלילית של גרמנים צעירים, צעירי גרמניה אומרים שחיים רק פעם אחת ולכן, הם לא רוצים להעביר חייהם בגרמניה.
* נוקי   22/04/14 | 00:11
94. קובי אתה תבין הכל שתעכל שאנשים חיים רק פעם אחת
בניגוד לדתיים יש אנשים שלא מאמינים בעולם הבא או בגלגול נשמות, חיים פעם אחת ואם כבר חיים אז צריך לחיות ולא לשרוד. הרבה אנשים רוצים לחיות בתל-אביב זה לא סוד וזאת גם לא בושה לרצות בזה ויש לכך הרבה סיבות מעבר לאיכות החיים, השפע התרבותי, איכות האנשים, הפתיחות והרמה הגבוהה בכל תחום (למעט התחבורה הארורה) אבל הסיבה העיקרית בראש ובראשונה היא שרוב הסיכויים ששם הם יעבדו ולכן גם ירצו לגור בקרבת מקום העבודה ולא לבזבז מהחיים שלהם שעתיים-שלוש בכל יום על פקקים הלוך וחזור. אני גר ברמת-גן יוצא מהבית ב-7 כדי להספיק לתפוס את האוטובוס ב-7 ורבע מגיע לעבודה ב-8 (כבר נשרפה שעה מהחיים בגלל התחבורה הציבורית העלובה כאשר באוטו זה לוקח בערך 20 דקות אבל היי אי אפשר להחזיק רכב אז צריך לשרוף את החיים בפקקים) עוד 9-10 שעות עבודה יאללה בערך שש בערב הולכים הביתה , תופס אוטובוס ומעביר עוד שעה בערך בפקקים בחזור. איזה כיף בשעה טובה סיימנו את היום בשבע בערב ועדיין צריך לעשות את כל המטלות של הבית עד שמסיימים אותן כבר סחוטים לגמרי ובקושי יש כוח לאכול ארוחת ערב אז לבלות בחוץ, ללכת לאיזה מופע טוב? עזוב שטויות אני חייב לישון טוב טוב כי מחר אני חייב לשרוף עוד שעתיים ומשהו בפקקים שבין לבין צריך לעבוד ובקושי להתקיים ואז שוב לחזור הביתה ולהמשיך. קובי אני מצטער להגיד לך אבל הקשר בינך לבין המציאות רחוק שנות אור , כולנו נמצאים פה במירוץ עכברים , עסוקים במלחמת הישרדות מבזבזים זמן יקר מהחיים בשביל שהממשלה והטייקונים יעשקו אותנו עד העצם (שלא לדבר על 3 שנים צבא בהן לא רק שאנחנו לא יכולים להרוויח משכורת נורמלית אנחנו עוד נאלצים להיות נטל על ההורים שיממנו אותנו אחרת לא נוכל לצאת בשישי עם החברים) כל הזמן עסוקים בלהחזיק את הראש מעל המים. יש פה כל כך הרבה ריקבון במדינה הזאת שרק המחשבה על הגירה נותנת פה סוג של נחמה לדעת שאולי אם בסופו של דבר המדינה הזאת תצליח לתת לנו נוק אאוט נוכל ללכת ולהתאושש במקום אחר ואפילו לחיות בכבוד, ללכת להצגה , לאכול במסעדה לא מסעות מסביב לעולם ונסיעה במכונית פאר סתם ליהנות מהדברים הקטנים של החיים... ואתה כועס על אנשים שרוצים לתפוס מקום?זה לא לגיטימי בעיניך? כל אחד צריך את הפינה שלו בעולם הבעיה שהמדינה הזאת שמה את רובנו בחדר עגול ואומרת לנו תמצאו לעצמכם פינה שמראש היא יודעת שזה כמעט ובלתי אפשרי לרובנו. יש פער בין הדור שלי - דור ה-Y לבין הדורות הקודמים והוא פער תפיסתי , חושבים שאנחנו מפונקים אבל אנחנו לא , אנחנו מוכנים לעבוד קשה מאוד אחרי שעבדנו קשה על התואר , אנחנו אוהבים את המדינה ולא ממהרים לברוח ממנה , ההבדל בינינו לבין הדורות הקודמים הוא שהדורות הקודמים בעזרת עבודה קשה והתמדה יכלו להתקיים בכבוד ולחיות בכבוד ואילו לנו יש אפשרויות כל כך מצומצמות ואנחנו עסוקים רק בלשרוד ולא מעבר לכך ויש משהו מאוד מתסכל בעובדה שאתה יודע שאתה כנראה לא תוכל להעניק לילדים שלך את האיכות חיים שההורים שלך סיפקו לך. אני באמת חושב שרוב הצעירים נטשו לברלין רק אחרי שהבינו שאין להם פה סיכוי להתקיים בכבוד כי אין להם פרוטקציות וקשרים שיסדרו להם עבודה מכובדת ומכניסה או אבא עשיר שיממן את החיים והם החליטו לעשות מהלך מאוד קשה להשאיר פה את המשפחה, החברים ואת החיים המוכרים כדי ללכת ולחיות חיים נורמליים אם זה בברלין,ארה"ב,קנדה או כל מקום אחר בעולם שממנו הם יתגעגעו מאוד למדינה שפשוט לא אפשרה להם לחיות בה. אני מקווה שתבין אבל גם מתקשה להאמין שתצליח כי אין מה לעשות השבע לא מבין את הרעב וזאת בדיוק הבעיה של הדור שלכם שלא מבין את הדור הצעיר אתם שבעים ואתם לא מבינים את הרעב שלנו.
* ספלינטר   07/10/13 | 11:16
לא קראתי כי זה בטח חפירה של שטויות
* יא בכיין   21/07/14 | 08:56
למרות שאני מסכימה איתך, יש אמת גם בתאור של קובי אריאלי.
* אסי   12/02/15 | 11:57
93. איך האווירה שם?
את מי מלהקים לסדרות הריאליטי והאם חשים בעקבות התכניות הריאליטי שם את אווירת הסקנדל? כי אם אין את האווירה הזאת אני בא בכיף.
* עמית   07/10/13 | 10:13
92. שטויות בכתב יד
אתה מדבר שטויות בערמות ,, אתה חושב שאנשים לא יחיו פה כמו שהם רוצים או צריכים כי יקר פה , אתה מושחט , כמו המדינה שלכם ,, אתה מצפה שכולם יוותרו על ההנאות הקטנות שיש להם , קובי תמיד הבית מדליק אבל עכשיו רק שטויות יצאו לך מהיד . שבוע טוב ואל תשכח לאכול רק בבית לחם וחמאה ,, ולנפוש באוהל
* כתב טמבל   07/10/13 | 01:40
91. מה אתה מבלבל בשכל ?
* אין לך מושג מהחיים שלך. תשאר בירושלים   07/10/13 | 01:07
90. קובי אריאלי אתה עפיפון
אין קשר קטן בין הכתבה למציאות בארץ. אתה חי בעולם משלך או מה? בקרוב תפוטר ותטוס לברלין.
* ששון מגרמניה   07/10/13 | 00:12
89. כתב 1000 מילים ולא אמר כלום.....רק בישראל.....תפסו לי את המקום
* יעקוב   06/10/13 | 18:50
88. פחחחחחחח
פחחחחחחחחחחח זה כל מה שיש לי להגיד. טיפש
* מישהו   06/10/13 | 18:26
87. לא כדי לתפוס מקום
אנשים יורדים מהארץ לברלין,לניו יורק, ללונדון לא כדי לתפוס מקום אלא כדי לחיות. כדי לדעת שבכסף שאתה מרוויח אתה יכול באמת לקבל את מה שאתה צריך, לקבל חינוך,לקבל אוכל,לקבל בית,לקבל חיים- ולא בקנדי קראש. אי אפשר להגיד שמי שעובד מספיק לו הכסף, הרי אם מדובר בבני זוג שעובדים ואינם גרים במרכז אלא בפריפריה- וגם פה אגב המשרות לא להיט והמשכורות מגוחכות, אך לשם הדוגמא- 2 בני הזוג עובדים מגיעים ביחד למשכורת של 12,000 ש"ח בממוצע- לא כל אחד אלא ביחד, מתוך זה משכנתא או שכירות, גנים וצהרונים, ארנונה, מים,חשמל, אוכל,דלק- כי אין פה רכבות ואין מספיק אוטובוס אז חייב לפחות רכב אחד, חוג אחד לילד הגדול, ביגוד לפעמים- וזהו אתה כבר מזמן במינוס. אני לא מדברת על ההוצאות בחגים ובחופשים, זה בלי הצגה מידי פעם לילדים או איזה בילוי שעולה חס וחלילה כסף. החיים במדינה שלנו הפכו להיות בלתי נסבלים. גם אם אדם רוצה לפתוח עסק קטן- בנוסף לעבודה הקבועה- לא חס וחלילה במקום, אין מי שיעזור ולהפך רק מקשים עליך ונכנסים בך על כל צעד ושעל. חינוך מזמן לא חינוך ובטח שלא בחינם, הבריאות- זוועה, הקניות- לא הגיוניות. בקיצור- לא חסרות סיבות למי שרוצה. אני דרך אגב גרה בצפון, עובדת וגם בעלי עובד, יש לנו 3 ילדים, ולא- אנחנו לא חושבים לעזוב פה- אבל אין לדעת.
* שירלי   06/10/13 | 16:58
86. מי זאת ברלין?
* misso   06/10/13 | 16:45
לא ירדתי לסוף דעתך.
* פחחחח   07/10/13 | 10:07
85. הרעיון של ביבי ל-"פתרון סופי-טבעי"לניצולי השואה וגם זוגות הצעירים?לברלין ומהר!
* ראיס-פוטין-טיל 400S   06/10/13 | 12:37
84. תגובה לקובי אריאלי
קובי יקירי. אני מחשיב את דעתך ונהנה עד מאוד לשמוע את התכנית שלך ברדיו. הרשה לי לתקן אותך: הבן שלי נסע ללמוד בברלין. ללימודי המקצוע שלו בארץ הוא התקבל ללא כל קושי. העניין הוא אחר - אין לו שום כוונות לחיות בתל אביב. בהיותו בארץ, נמנע (כאביו) לבקר שם. אנחנו מושבניקים מהצפון ולא מחוברים לסגנון התל אביבי. הסיבה היא כלכלית נטו. במקום להיות כאן עבד ארבע שנים (שכ"ל, שכר דירה וכאלה), הוא ילמד שם, יחיה את החיים, ירכוש שפה ויספוג חוויה לכל החיים. בחישוב קל מדובר בחיסכון בסדר גודל של 50 אלף ש"ח בשנה!!!
* סטפן אדברג   06/10/13 | 12:12
אולי גם יתגייס לצבא גרמניה או בנו בעתיד.
150000 יהודים למחצה שירתו בוורמכט היטלראי ו200 קצינים גבוהים גם.פטריוטים גרמנים ממוצא יהודי.המרשל האוויריה היה יהודי. שבוי קצין SS ממוצא יהודי נתבקש להגר לישראל.לא תודה אמר-מולדת שלי היא גרמניה-אני הולך לשקם אותה... גם ממציא ציקלוןB היה יהודי.אז מה הבעיה-קדימה אל העגל הזהב!
* ראיס-פוטין-טיל 400S   06/10/13 | 18:30
שטויות במיץ.
היו כמה עשרות יהודים שכדי לא לבלוט הם המשיכו בשיגרה ובהמשך ברחו. כל חייל שם יחד עם המלצה להעלאה בדרגה, התיק היה עובר ו SS . כל הסיפור על גרמנים ממוצא יהודי הוא מוגזם כי ה SS היה בודק כל קצין לפחות 2 דורות אחורה
* ש.א.   10/01/15 | 21:20
לא נכון. כל מי שהיה מועמד להעלאה בדרגה - תיקו עבר ל SS
* שומי   31/08/16 | 18:01
83. .
בולשיט! החיים בברלין אכן יותר נוחים, איך שלא תהפוך את זה, זו מדינה סוציאלית . מה שכנראה לא יקרה בארץ לעולם, כי כל פעם נבחר מושחת אחר לשילטון, שמבטיח לפניי, ולא מקיים אחרי. והשקט של החיים שאפשר למצוא כאן, אי אפשר למצוא בארץ. נכון שישראל זה הבית , אבל בחרתי לבוא לבקר בבית הזה ולא לחיות לפי התנאים הקשים שלו.
* אחת שגרה בברלין   06/10/13 | 10:15
נכון, השוני הוא בשקט וברוגע.
אין הרמת קול אין להיכנס לדברי השני אין דחיפות --- עלית על הנקודה הנכונה
* בכל השאר אין הבדל מהותי   31/08/16 | 18:10
82. בוז לך ולגישה הקפיטליסטית הכנועה שלך
* גר בחולון   06/10/13 | 09:55
81. ניאו-ליברל בשקל. השוק כאן לא באמת חופשי
ואתה פשוט חתול שמן ממרכז ירושלים שלא רואה נכוחה את המצב של 95% האחרים. ממש לא רק תל אביבים. לתפוס מקום? איזה חרטוט. ביקום מקביל הייתי עושה מטעמים רק מהקשקוש הזה.
* יאללה יאללה   06/10/13 | 09:48
80. חזרתי עכשיו מברלין- החיים שם באמת הרבה יותר זולים
במדינת ישראל גונבים אותנו. בברלין 250 יורו לשכירות- דירת 2 חדרים, במרכז הארץ? 3500-5000 שקל לפחות האוכל, החשמל, הכל הכל הכל הכל יותר זול בברלין ובאיכות הרבה הרבה יותר גבוהה. למה ממשיכים לגנוב אותנו? קובי אריאלי אתה דמגוג זול
* תפנים את זה קובי   06/10/13 | 07:34
תשובה ל80
איפה בברלין היתה לך דירה ב250 יורו? וחוץ מזה גם אם מצאת דירה בסוף העולם 250 יורו זה לא חם (כלומר עליך לשלם עוד מים חשמל חימום מס בית) אם היה כל כך קל כמו שאתה כותב להשיג דיור אז למה מאות סטודנטים מוחים על חדר במחירי עתק
* מיכל   22/06/14 | 01:05
החשמל שם X2 מישראל 0.28 אירו לקוו"ש. אין הנחות לקשישים
בתחבורה, אין קרן השתלמות, אין פיצויי פיטורין, אין החזר הוצאות נסיעות לעבודה. מזון מהחי יותר זול כל השאר יקר יותראבי . רק שכ"ד יותר זול אבל הבתים לשכירות ממש ישנים רמת גימור מאד "אפורה".
* אבי ג.   11/01/15 | 01:23
79. חשבתי שאתה קצת יותר חכם
אחרי הכתבה הזאת אני בטוח שאתה חי במדינה אחרת. מדינה משלך.
* קובי   06/10/13 | 06:48
78. ברלין
דבר אחד אני לא מבינה את הישראלים ,אחרי השואה איך אתם יוכלים אם המצפון שלכם לחיות בגרמניה ,בושה וחרפה לכם ׳
* גאולה ווטרמן    06/10/13 | 06:12
זה איך
כי מאז השואה גרמניה התפתחה ,הלכה קדימה, אפילו התנצלה בפומבי ואוהבת מאוד יהודים,ישראלים, הומואים,לסביות,אמנים ובכלל ברלין הפכה לבירת התרבות והפתיחות באירופה. ישראל לעומת זאת הולכת אחורה, לא לומדים מטעויות, אין כבוד בין אדם לאדם, אין תרבות בגרוש,אי אפשר להיתפרנס, הנהגה מושחתת, שאני אמשיך? תמשיכו לדבר על השואה (ואני מגיע ממשפחה של ניצולי שואה מכל הכיוונים ונילחמתי בכל המערכות של צה"ל בעשר השנים האחרונות). בארץ צעירים חסרי השכלה/מעוף/כבוד בסיסי לחיי אדם הורגים אנשים על דברים קטנים הרבה יותר מדת. מדינת ישראל פשטה את הרגל. אנשים צעירים לא צריכים לוותר על שאיפותיהם וחלומותיהם רק כי לצערם נולדו במדינה מבטיחה שעם השנים ובהנהגת רודפי הבצע הפכה לפח אשפה.
* טום   06/10/13 | 18:46
הכל טוב ויפה אך אל תשגה באשליות באף מקום לא אוהבים יהודים והיכן שנדמה לך שאוהבים זה למראית עין.
הכל טוב ויפה אך אל תשגה באשליות באף מקום לא אוהבים יהודים והיכן שנדמה לך שאוהבים זה למראית עין.
* והיום זה צץ החוצה   06/08/14 | 00:13
77. ששון מגרמניה -תגובה 71
נראה את הגרמנים סוגרים אותך בגטו שמים עליו מגן דוד צהוב לאן תברח אם לא לארץ ....ישראל מדינת פח אשפה ??? טוב שאנשים כמוך עזבו את הארץ אני לעומתך עובדת בארהב כבר שנתיים מתגעגעת בטירוף לארץ וחוסכת לעתיד טוב יותר לכשאחזור לארץ בקרוב . אין כמו הארץ ואת זה מבינים רק כשרחוקים ממנה תקופה בחול .
* מור ארהב    06/10/13 | 05:42
שטויות
בישראל לא צריכים לשים עליך מגן דויד כדי לשנוא. הרי אנחנו שונאים אחד את השני גם ככה. אשכנזים/מזרחיים/ימניים/שמאלנים/הומואים/לסביות/תל אביבים. לא צריך להיות מרוכזים בגטו כדי שדפקט שמדברים איתו עברית שהוא לא מספיק מפותח להבין או שה"כבוד" העדין שלו ניפגע, או שפשוט הסתכלת עליו בצורה שלא לרוחו או ביקשת לא להרעיש בשתיים לפנות בוקר, כדי שיבוא וידקור אותך בלי לחשוב פעמיים. בתור אחד שגר בחו"ל, הישראלים הם האנשים הכי קולניים, הכי חוצפנים, תמיד חושבים שהכל מגיע להם, יעשו קומבינה איפה שרק יכולים ומשפילים את המקומיים,אפשר לזהות ישראליים מקילומטר. לא צריך להיות בגרמניה כדי שישנאו אותנו. אנחנו משניאים את עצמנו על כל מקום שאנחנו מגיעים אליו. יותר טוב במקום להגיד שואה ונאצים תתנהגו כמו בני אדם כי בגרמניה כבר למדו את הלקח ולא מתנהגים כמו חיות.
* טום   06/10/13 | 22:04
טום, ההסטוריה לעולם חוזרת, ולהיות מיעוט במדינה זרה יתבטא בסופו של דבר.
טום, ההסטוריה לעולם חוזרת, ולהיות מיעוט במדינה זרה יתבטא בסופו של דבר.
* לטום   06/08/14 | 00:20
מסכימה איתך לצערי, הישראלים צריכים להשתנות!!!
* צודק   14/07/15 | 18:13
you are stupid mor !!!!!it's exactly the problem
you can't make a living and save money in israel !!! you are a manifestation of the israeli problem
* girl   07/10/13 | 14:48
76. פשוט טעות בגישה
אנשים נוסעים לברלין לא בגלל נוחות כלכלית. ברלין, רצה הגורל, הפכה להיות בירת התרבות והאמנות של צעירי אירופה. זו נקמתה של ברלין דהיום / בצורר הנאצי. יתר על כן, מהווה ברלין -בירתם של הלהט״בים, לא עלינו... בטח היטלר מתהפך....בקברו, או לפחות ירד למקלט, זאת האמת על ברלין. יש בה הומו/ שיק ואמנות- ואף אחד לא יחפש לך בציציות...
* אנו ני מוס   06/10/13 | 02:36
ברלין היא השער של מהגרים ממזרח אירופה, ותו לא.
היא בין הערים העניות בגרמניה ולכן היא גם זולה משאר ערי גרמניה, למשל, זולה בכ 20% ממינכן. תבדקו בעצמכם באינטרנט,
* ארי נ.   11/01/15 | 01:29
75. קראתי כל מילה שכתבת. והכל שטויות, הדעות שלך לא מחוברות למציאות.
קשה לחיות פה גם אם אני עובדת 7 ימים בשבוע, 12 שעות ביום ולא מבזבזת במסעדות או חו״ל או חס וחלילה לרכב שקל. כי גם אחרי כל הקריעת תחת הזו , בסוף החודש אין כסף למלא חצי מקרר. בחו״ל אף פעם לא הייתי, רכב או שלא נדבר על רישיון ברור שאין כסף לזה. אני בת 24 וגרה לבד מגיל 18, והחיים פה קשים. קשים גם בלי לאהוב את המותרות. אנשים לא עוזבים רק בגלל זה, כי בסך הכל רוב האנשים פה מרגישים שלמדינה לא אכפת מהם, המדינה ששירתנו בצבא וההורים שלנו שירתו וגם הילדים ישרתו. וזה מה שעצוב.
* בר   06/10/13 | 01:33
74. כי נמאס להם מעלוקות מסוגך ולהשאר בארץ ולסבסד את הכתבות האוויליות שלך
למה שמר קובי אריאלי לא ישאר? ילך לצבא ילמד להפעיל רובה ותת מקלע ויגן על עצמו. יועיל בטובו ויקח עמו עוד כל מיני תורמים גדולים לתרבות המדינה שרכשו את השכלתם בשעשועונים ופרזנטיציות של בנקים והגיעו למעמד! קברניטי המדינה!!! ויש להם הלנה ועניין למה אזרחים לא רוצים להתנהל בידי מוקיונים חסרי השכלה? שויין למה שתבין מר אריאלי? שהסוגייה היא אינה ברלין אלא כמה מקום לוקחים לצים רעים שכמוך. לדעתו של אריאלי ועומק תרבותי הוא עניין חומרני שנקנה , אמנים הם מטרד מיותר והתורה ניתנה למנחי הריאלטי חבריך בסיני. צא ולמד ותפסיק לטחון לעם ישראל עם השטויות שלך אתה מעורר שאט נפש במקרה הטוב. והכתבה כאילו שמאשימה את העוברים לברלין יש הרבה ישראלים שעוברים למקומות אחרים. אך השיטות הדמגוגיות של אלה המכוונים "להשאיר אותם" שמופיעות במשפטים חסרי תוכלת כגון "ברור לכולם כי" ולאחר מכן טענה שידועה במחלוקת מעידים על כוונת הכותב ודרכו האמיתית שהיא ליצור קרע בעם ומקום לעצמו והיא הרבה יותר קרובה למה שהם מנסים כביכול להשליך על אלה ששם כי מאסן שפרזנטורים של בנקים מטיפים להם על ערכים ושאברכים שלא שירתו בצבא מטיפים להם על תרומה למדינה ותפיסת מקום ועוד ועוד.
* אני אומר לך למה   06/10/13 | 00:49
73. מי חושב בכלל על מסעדות ותרבות שהבטן מקרקרת
אתה לא מבין עד כמה המצב חמור אתה מדבר על מסעדות חיים המרכז צריכת תרבות בכסף שלי כבר אין כסף לשלם חשמל או לבי״ס לילדים ואני גרה בפריפריה ומקווה שיהיה קצת אוכל המקרר לילדים ועש שנה שעברה עמדתי בכבוד בכל התשלומים של משפחתנו וגם בעלי וגם אני עובדים
* רחוק מהמציאות   06/10/13 | 00:36
72. ברלין
מאד מענין ונכון!
* גלית    05/10/13 | 23:56
71. ישראל מדינה פח אשפה
12 שנה בברלין וחי כמו המלך פארוק בארץ הייתי רק במינוסים וכל היום קיללו אותי בעבודה. לא חוזר לארץ בחיים כבר מסיים עוד מעט משכנתא נוסע על בא אמ וו בארץ נסעתי בכרטיסיה ואכלתי סמבוסק
* ששון מגרמניה   05/10/13 | 23:28
אז צדקתי? יאאאא?!
* גבלס   30/07/14 | 21:39
70. עוד אהבל שמדבר על לא לאכול בחוץ עם אנשים שאין להם כסף
כסף לאכול בחוץ, ולא לצאת להצגות ומסיבות עם אנשים שאין להם כסף לצאת להצגות. בגלל זה רוצים לעזוב - עוד לא הבנת??? ומי שחי בת"א ולא מצליח לגמור תחודש, ינסה לעבור למקום שמבחינה מנטלית הוא כמו ת"א ושם אפשר לגמור תחודש, עוד לא הבנת את זה???
* חגית   05/10/13 | 23:03
69. שכחו את ששת המיליונים!
לגרמניה? שם שרפו יהודים בעודם בחיים, שם הם הולכים לחיות? לכל האנשים האלה יש משפט אחד להגיד: תיסעו ואל תחזרו, אין לכם מה לעשות במדינת היהודים!!!
* מרים   05/10/13 | 22:35
בשם מי את מותרת אפילו על אדם אחד?
* אלף   06/10/13 | 07:07
68. לצערי זה לא בגלל הכסף
זה בגלל שהרכב לידך לא מעלה מהירות כשאתה רוצה לעבור נתיב,זה בגלל שלא דוחפים אותך בתור, זה בגלל שהגברים יותר ג'נטלמנים ופחות מתוסבכים ועוד ועוד ....
* יונית   05/10/13 | 21:28
67. קשה להאמין שהדוס ערס הזה מקבל במות מכובדות לשפוך את הזלזול והכללות שלו בלי בושה.
מה אתה יודע כדי להכליל? פה מחוץ לארץ, אנשים נעימים, הנוף מהפנט, המחירים סבירים, התרבות חשובה ומושקעת ועוד ועוד.. שב בחור שלך ותסבול בשקט טמבל.
* יוני   05/10/13 | 21:20
עם מגיבים כמוך - שואה 2 בדרך.
* חוזה   30/07/14 | 21:41
66. תנו ךחיות בשקט זה מה שמבקשים פה
אני לא תל אביבית וגם לא אגיע לברלין בזמן הקרוב למה? כי אני לא יודעת גרמנית ויש לי שלושה ילדים קטנים ואין לי כסף לרדת לאילת עם כל המשפחה אז בטח שלא לטוס לברלין. לא הייתי בחו"ל מאז שנולדו (5 שנים) לא בנופש, אפילו סרט עם בעלי (אבל זה רק קטע שלי של לא להשאיר אותם עם מישהו אחר גם אם זו סבתא) עובדים חוזרים הביתה, בסופ"ש יוצאים לטייל קצת. אז מה יש לנו בחיים אם לא השאיפה לקנות בית ושיהיה אוטו נורמלי למשפחה של חמש נפשות, זו בקשה מוגזמת? הכי צנוע שיש, ועדיין מתקשים גם בזה. אז למה להגיד שאנחנו מפונקים??!
* עדי   05/10/13 | 20:03
65. חיים בתל אביב כי שאר הארץ חשוכה
לא כל מי שחי בתל אביב עושה את זה מטעמי נהנתנות והדוניזם. הסיבה לבחירה שלי בתל אביב זו הליברליות והפתיחות של תושביה בניגוד לחשכה התרבותית, הדתיות, הפריפריאליות והארסיאדה שנותנות את הטון בחלק גדול מהארץ. ולא, לא נולדתי בתל אביב. באתי אליה כי בפריפריה רע.
* תל אביבה   05/10/13 | 19:00
64. מה לא ברור ? החיים פה קשים ויקרים בצורה מזעזעת
טבעי והגיוני והצעירים ירצו חיים נוחים יותר ותמורה נאותה בעבוד העבודה שלהם פה זאת ארץ אוכלת יושביה ! כל דבר טוב הורסים עין עתיד! מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד שאני הצבעתי עבורו שמה לעצמה מטרה. ! להביא את הציבור וכלל הצעירים למצב של אין עתיד!!! וזה מצליח להם יופי.
* איילת   05/10/13 | 17:36
63. תנו לי בארץ תחבורה ציבורית מפותחת +
שכירות מסודרת שבה בעל הדירה לא יכול לזרוק אותי מתי שבא לו ואו לעלות לי את השכירות כל שנה . ואני יותר מאשמח לחזור .
* אחת שהייתה בסרט הזה   05/10/13 | 16:01
i agree
these are the first real decent demands.without it life is not worth living there! the public transportation in israel made me wanna kill myself every day !!! and so did my land lords !!
* gril   07/10/13 | 14:54
62. איזה טור דעה מטופש!
במקום להתמודד עם הבעיה מאשים את העם. מה לא מובן לך? שצעירים בעלי השכלה רוצים לחיות בדומה לאיך שחיים בני דורם במדינות נורמליות אחרות? לשאוף לצרוך תרבות ולטייל מידי פעם בחו"ל הפסיק מזמן להיות מותרות. יש לי רעיון יותר טוב בשבילך - בוא נחליף את העם. הטור שלך מלמד על כך שאתה פשוט מ נ ו ת ק !.
* דוד   05/10/13 | 15:29
61. ממש נעצבת לראות
שאדם במעמדך מוציא שטויות כאלה מפה ... מזכיר את מרי אנטואנט בצרפת רגע לפני המהפכה הצרפתית , יש דור שלם שאין לו מקום : אחרי שדור הבייבי בום ניצל כל משאב אפשרי השתלט על כל חלקה טובה וכית מסרב עוד לפנות את המקום . בכנות איכזבת אותי , השקפת עולם עיוורת למציאות צבועה בצבעי בינימין נתניהו
* נעמה    05/10/13 | 15:17