כסף
תגובות (82 תגובות ב-54 דיונים)
54. כמה סך הכל
היכן השורה התחתונה, די אונטערשע שורה? כמה זה בסך הכל במיליוני/ מיליארדי שקלים?
* אלעד   15/01/19 | 14:52
53. חבל שלא בדקו כמה עולה האויר למדינה? איך אפשר לחיות בלי דת???
* שלומי חיימוביץ   15/01/19 | 10:00
52. מוכנה להתערב
שמחצית מהאנשים הפתטיים והעלובים, הבורים והחפים מכל השכלה שהגיבו נגד הדת אפילו לא התעמקו בכתבה וקראו אותה עד סופה או הבינו מה תוכנה. קודם כל להכפיש ולגנות וללא הבנה. הנתונים אינם נכונים ומי שלא טוב ונוח לו יכול בכייף להגר מכאן... מדינה של דת לנצח!!!
* דתייה   13/04/16 | 19:28
51. יהודי דתי= יהודי טוב
תראו אותי אני יהודי לתפארת דואג רק לשקופים
* אריה דרעי   13/04/16 | 11:58
50. בגלל עלוקות האלה 5 מיליון יהודים שפוים חיים בישראל בגאנום כמו עבדים
אנחנו קונים רכב חדש ומשלמים פי 2!!!! מעלות ריאלית. משלמים על 2 מכוניות ומקבלים 1. מורידים מהמשכורת 15% כדי לממן עלוקות. לא יכולים להתחתן בצורה נורמלית כמו בני אדם בלי עלוקות על הראש. לא יכולים לאכול כמו בני אדם בלי עלוקות המסתכלים לצלחת וקובעים לנו מה לאכול ומה לא. להפריד דת מהמדינה עכשיו!!!!!
* שפוי משפלה   13/04/16 | 11:53
אז תהגר נשמה...
אל תשלם 15% עלינו, תתחתן בווגאס ,תאכל נבלות וטרפות, תפטור אותנו מנוכחותך במדינתו ומנוכחות אנשים נבובים כמוך!
* אני   13/04/16 | 19:31
49. מדינה מטומטמת, מי שרוצה דת שיממן את זה בעצמו
קמים בבוקר והולכים לעבוד בשביל הפרזיטים ובשביל הפרימטביות. מדינה של פראיירים.
* דנה   13/04/16 | 11:37
אוי מתוקה את כל כך לא מעודכנת
חברות ההיי טק נשענות ברובן על בחורות רווקות ונשים נשואות שמרימות ומשדרגות את כל התעשייה הזאת. טיפשה!
* אני   13/04/16 | 19:29
48. עדיף היו מפנים את הכספים למשהו יותר חשוב
* יבגני   13/04/16 | 11:21
47. תתביישו לכם!!!
סבא שלי מסר את נפשו ברוסיה הקומוניסטית כדי לקיים תורה ומצוות, ואפילו נשלח לסיביר בידי הק.ג.ב. מה מפריע לכם כל כך שאנחנו רוצים לשמור על הזהות היהודית שלנו כאן בישראל ארץ היהודים??? חילוניים פטתים עלובים!
* חיה   13/04/16 | 10:20
אנחנו רק רוצים שילדיך יקבלו חינוך למדע, ואמא שלך
ואמא שלך תקבל מיטה בבית החולים וטיפול מסור מצוות הרופאים. וכך אולי המדינה הזו תצא לדרך חדשה, ע"י חזון של חילונים פתטיים ועלובים כמונו, שמקדשים את הידע על פני המעשיות
* מלק   13/04/16 | 11:39
אנטישמיות
לא נראה לי שלמישהו מפריע שאת מקיימת את תורה ומצוות אבל נראה לי שלהרבה כמון יש בעיה אם כל ישראלי שני שלא מעוניין לקיים את המצוות בפנטיות מוחלטת אלה בדרכו שלו. ולגבי סבך עליו השלום. ההיסטוריה עדה לכך שהוא כנראה הוא היה מוסר את נפשו כמו מיליונים אחרים באותם שנים רק כי היו יהודים בין אם שמרו מצוות או לא
* לחיה היקרה   13/04/16 | 11:50
יהודי דתי =יהודי טוב ??
* חילוני פטת ועלוב   13/04/16 | 11:54
לא מתבייש - הדת היא סרטן בגוף המדינה
וישראל אינה מדינה מערבית כל עוד הדת שולטת בה כחלק מהממסד. יש צורך מיידי להפריד את הדת מהמדינה, או שישראל תיפול בשלישית.
* דרור   13/04/16 | 12:45
46. חוסר דיוק בפרטים בכלל ובפרשנויות בפרט
* מני   13/04/16 | 09:36
כמו שאתם משלמים לכלל האוכליסיה עבור תאטרון ותרבות שבכלל לא לציבור הדתי ו
דווקא הציבור הדתי מכל מה שהזכרתם נותן לכלל האכלוסיה נשואין,בית דין לגירושים,מקווה,בתי קברות בתי כנסת. אז מספיק עם הצרות העין כי אם תחשבו את מה שהציבור הכללי נהנה תראו שאתם נהנים פי 4 יותר
* חרדית ועצמאית שמשלמת מיסים כמו כולם.   13/04/16 | 10:07
נותן?? משלמים להם כסף!! זו לא נתינה
הציבור הדתי לא נותן לי כלום מלבד כאב ראש! המדינה נותת את שירותי הדת האלה וזה עולה לנו כסף... מי ממן את כל זה? אנחנו! משלמי המיסים. וכשרוצים לפתח תיק ברבנות, זה בחינם? לא! אנחנו משלמים גם על זה! איזה נתניה יש פה בדיוק??? חשבת בכלל לפני שהגבת? ואני לא נהנת משום דבר... אני רוצה להתחתן בחתונה אזרחית, בלי שאיזה רב ורבנית יכנסו לי לחיי המין ויגידו לי איך להיות ״אישה״ טובה. אני רוצה להתגרש בלי טקס דתי מביך ובלי שינחילו עלי חוקים מיימי אנו באנו! אני רוצה שהקונספט של נשים עגונות ומסורבות גט יעלם מפני האדמה, איפה נשמע שמישהו רוצה להתגרש ושנים היא לא יכולה בגלל איזה חוק עתיק? אני רוצה שבבתי ספר ילמדו את כל נקודות המבט. אני רוצה שכל סוגי היהדות יתקבלו במדינת היהודים, ולא רק יהדות אחת... אני רוצה שהמונופול של חברת קדישא יפסיק, ומהר. הם חברה נוראית, חסרת רגישות שמרשה לעצמה לעשות מה שבא לה. הרי אין לה תחרות, אז למה להתאמץ? אז מי נותן לי מה בדיוק?
* לא מגיע לך פרס על זה   13/04/16 | 12:28
צדיקים יקרים שלום
ל46 יש לך פרטים יותר מדוייקים?! אני מחכה לפרטים מדויקים שבתוך יש לך הרי אתה אדם של עובדות... נראה כך ל45 זו לא דעתי אבל לפי מה שאתה אומר מגיע לך ולכל הצדיקים לגור בארץ רק בגלל ספר הדת שלך???! ולפי דתם של המוסלמים הקיצוניים צריך להרוג כח ימי שלא מוסלמי ועדיף יהודי! אני בטוח שהוא בטוח שהצדק איתו הרי הוא מאמין וכך רשום בספר הדת שלו. ל43 ליהודים מאמינים ששומרים את תרי״ג המצוות זה חשוב. רק מה עם היהודים האחרים (שכנים,משפחה, חברים,חיילים) לא חשוב שהם יחיו בכבוד אם תנאים סוציאליים נורמליים/ חינוך/ רווחה/ שיוון הזדמנויות וחופש בחירה. אבל לפי דעתך הכי חשוב התורה.... יש לך ילדים? יש להם בית שהם רכש? כמה פעמים יצאו בני משפחתך לחופשה השנה? האם כל משפחתך יכולים לסגור את החודש ללא מינוס? צודק הכי חשוב התורה. אמן להמשיך?
* אנשיים מבריקים שכמוכם   13/04/16 | 10:17
45. שנאת דת נוטפת דם
תפסיקו לרדוף את הדת בלי הדת אין לאף אחד מאיתנו זכות על המדינה הזאת בלי התורה אנחנו באמת עם כובש אך ורק בגלל התורה יש לנו את הזכות להיות בארץ הזאת אז תפסיקו לבלבל ת'מוח
* יהודה   13/04/16 | 09:33
לא נכון, תקרא את מגילת העצמאות
ותראהמתוקף מה יש לנו זכות עלהארץ חתיכת בור ועם ארצות
* אלון   13/04/16 | 11:36
המצאתם אלוהים ועושקים את המדינה
* בניהמציאו אלוהי   29/11/19 | 09:27
44. בטלנים סחטנים בשם אלוהים-ממש כמו בימי ירמיהו הנביא
עברו פחות מ100 שנים מהבריחה הגדולה מיבבות ונפנופי ידיים לשמים בכפרי פולין אוקראינה ומרוקו ושוב היהודים באותה מדמנה
* הרצל   13/04/16 | 09:28
43. מה לעשות שליהודים חשוב התורה לפני הכל...
וכן אנחנו הרוב, למרות שחלק מהרוב הזה לא שומר עדיין חשוב לו להתחתן כדת משה וישראל, לצום ביום כיפור, שיהיו מוצרים כשרים בסופרמרקט, שיהיו מקוואות כשרות.
* יניב   13/04/16 | 09:24
שטויות. אם היתה חתונה אזרחית הרוב לא היו הולכים לרבנות
* אלון   13/04/16 | 11:39
42. לכבוד מאקו וכל השאר
אני יודע שלא אכפת לכם באמת מהדעות של שאר האנשים אתם רק מחפשים לעשות אש ורייטינג על כל כתבה אבל זה פשוט חוצפה כמה עולה הדת למדינה כמה עולה המדינה לדת ללא הדת היהודית היפה שלנו שאתם מנסים למחוק לא היתה לנו מדינה מנחם בגין אמר באו"ם שהמדינה הזאת אמורה להיות שלנו כי היא שייכת לנו וכששאלו אותו למה אתה חושב ענה להם כי כך כתוב בתנ"ך שהארץ שייכת לעם היהודי אז כל עוד לא נתנהג כיהודים אין לנו זכות בארץ.... אז תתחילו לה-ת-נ-ה-ג ב-ה-ת-א-ם
* פשוט חוצפה   13/04/16 | 09:20
הדת היהודית לא יפה, התנ"ך מפוצץ בזוועות וזבל
אם התנ"ך מגדיר את "העם היהודי" אזי העם הזה פשט את הרגל. ספר מזעזע.
* קצפת   13/04/16 | 11:37
לכבוד קצפת הטועה
הדת היהודית הכי וותיקה והכי נכונה יש לה ספר (התנ"ך) שהוכח כמה פעמים שהוא נכון היא הכי יפה ולא רק יהודים אומרים את זה אלא גם גויים (נוצרים ומוסלמים ושאר דתות) התנ"ך מורה על כך שזו היא ארצנו מאז ומתמיד ועובדה הכותל וכל החפירות הארכיאולוגיות שמוצאים בירושלים על היהודים שחיו פעם ועיר דוד וכו' רק מוכיח שזו היא ארצנו מאז ומעולם אז על כך אין וויכוח.. ואם אנו רוצים את הארץ היפה שלנו בשבילנו אז אנו צריכים להתנהג כיהודים ולא לנסות להתחנף לאמריקאים ושאר דתות מסכנות (שגם ככה מנסות לחקות אותנו) כאילו אין לנו עמוד שדרה משלנו
* פשוט חוצפה #2   19/04/16 | 12:09
41. רק פספסתם את העיקר. בלי הדת אין לנו זכות קיום בארץ הזאת
רק בזכות אלו ששומרים על המסורת והמצוות אנחנו עדיין יהודים
* לאה    13/04/16 | 09:19
להיות יהודי לא בהכרח מקשר מישהו לדת
ולהיות ישראלי זה קצת יותר מלהיות *רק* יהודי. גם אלמנטים מהתנ"ך אינם מוטמעים בחברה היהודית או הישראלית, כגון "כבד את הגר היושב בתוכך" ושאר מצוות שיש לשמור...
* דרור   13/04/16 | 12:47
40. למה
כמה
* הנה   13/04/16 | 09:15
39. כמה על ספורט??
כמה מבזבזים על כדורגל? כדורסל? ספורט?? כמה עולה תיאטרון? הצגות? טלוויזיה??
* אלום   13/04/16 | 09:14
38. מה לעשות זאת מדינת היהודים לא טוב לכם אז לכו לברלין יש שם מילקי זול יותר...
* מישו   13/04/16 | 09:14
מדינת הדפ"רים
* יוני   13/04/16 | 11:35
37. סופסוף, כתבה חשובה!!!!
* דנה   13/04/16 | 09:14
36. ...
וכמה עולים הערבים למדינה? מחכה לבדיקה שלכם
* ...   13/04/16 | 09:14
35. מגניב כמה כסף במדינת היהודים ראוי שהכסף יושקע ביהדות
רק חבל מאוד שהרבה מאוד דוסים עושים חילול הדת בשם הדת ומשלשלים לכיסם... עצוב.
* דוסי   13/04/16 | 09:03
34. זה שטויות
הסכום האמיתי גדול פי עשר
* אדי   13/04/16 | 09:00
33. המדינה היחידה בעולם שמשקיעה בכתות!
* מאיר   13/04/16 | 08:56
32. לפי החשבון יוצא שכל דתי פרזיט מקבל כ10000 שח בשנה על כלום
* יוס   13/04/16 | 08:53
אויי הלוואי... מה שרואים מכם זה רק קדחת!
* דתיה   13/04/16 | 10:08
טוב מאוד!
* עופר   13/04/16 | 11:34
31. בגלל שאתם מפרסמים כתבות של דה מרקר
אתם טועים ומטעים. אתם כותבים דת דת דת אבל תקציבי דת זה לא רק ליהודים אלא המדינה מממנת גם נוצרים ומוסלמים ובעצם התקציב מתחלק שווה בשווה בין הדתות (לפחות בתיאוריה). בנוסף, אתם כותבים את התקציב הכולל ואת האחוז ממנו שבסוף קטן יותר אבל כמובן פחות מעצבן ומושך כותרות. לסיכום: אתם צריכים להתבייש שאתם מזלזלים באינטליגנציה של הקוראים שלכם. למי שתוהה וחושב שאני איזה יהודי דתי פנאטי, אני לא מאמין באלוהים... לא צריך להיות דתי כדי להבין שהכתבה הזו פופוליסטית. תפתחו את העיניים אנשים.
* ...   13/04/16 | 08:47
30. זה הרבה יותר מזה כי יש המון חופשים שבגלל הדת(
שבתות פסח וכו)אבל בזכות הדת אנחנו פה, הדת שמרה על הלאומיות שלנו במשך אלפי שנים ותמשיך לשמור. מי שלא טוב לו יום טוב לו.
* רומן זדורוב   13/04/16 | 08:45
29. המדינה היחידה בעולם שמשקיעה בכתות!
* מאיר   13/04/16 | 08:43
28. תקשיב טוב טוב
הרוב מכל מה שמנית עבודת קודש לפי היהדות. וגם הם צריכים להתפרנס . מדינה ''חופשית'' לא תהיה פה כל עוד זאת מדינת היהודים. יהודים מכל מקום שחיו בו בגלות מסרו נפש לקיים פה תורה ומצוות - ולא משנה לפי איזה זרם או כפי שנראה להם שכך יהודי צריך להתנהג. ואתה בא לקומם את העם על תקציבים כאלה (גםאם לא כולם מוצדקים ב100%). העשייה (יש הרבה מה לפרט) של המגזר הדתי או החרדי הוא ענק שבענקים לכל מבקש - ואלו מעשים שבכל יום - צא וראה. בקיצור ולעניין אל תנסה לעקור את מה שבנו אבותיך ואמותיך.
* אני   13/04/16 | 08:39
27. צריך להכפיל ולשלש את הסכום על התורה עומד העולם !!!!!
* לוסי   13/04/16 | 08:38
אלוהים מת, אז התורה עומדת רק על חורבות
* ג'וני   13/04/16 | 11:34
לא... העולם עומד על עבודה, יושר, הגינות, כסף, כוח ועוד דברים אמיתיים
* לא   13/04/16 | 12:30
26. כתבה מגמתית ושקרית
הרבה מלל בלי הוכחות וחצאי אמיתיות כדי שלא יכלו לתבוע בהוצהת דיבה בלי יהדות אין לנו שום זכות על הארץ הזו אפילו בן גוריון הבין זאת
* הרואה   13/04/16 | 08:30
25. הדתי
* ליאור   13/04/16 | 08:30
24. מה אתם יכולים לעשות
זה המצב עם נבדוק כמה יוצא על הקיבוצים ועל עוד 101 דברים שלא נצרכים לא נגמור אין מה לעשות אלו החיים ונמשיך לחייך ולעבוד קשה על הכסף לא יצא לנו כלום מלכעוס או להתעצבן
* נו ו   13/04/16 | 08:24
יש אנשים כמוך ויש אנשים שמובילים שינוי
לא כל אחד נולד להיות מנהיג
* ציפולן   13/04/16 | 11:33
23. פשוט הזוי
רק אם אפשר להעיר שזה ההוצאה רק על הדת היהודית!! על הדת המוסלמית אנחנו מוציאים את תקציב הביטחון
* אלכס   13/04/16 | 08:17
22. שכחתם משהו.
ראיתי דתי שנהנה מקולנוע, אז תוסיפו עוד שקל שמונים על חשבון תקציב התרבות. בקיצור, לא יעזור לכם. מדובר אפילו לא בחמש אחוז, כאשר חצי מתוך זה בכלל תקציב חינוך. תמשיכו לחפש את החרדים עם המצאת תקציבים מתחת לאדמה, ואפילו ככה לא תגיעו לשום נתון ששווה לפתוח בשבילו את הכתבה.
* חנן   13/04/16 | 08:17
21. אלוהים הוא כל יכול, אבל מת על כסף
2016
* שירי   13/04/16 | 08:11
20. בואו נמשיך להכנס בתקציב הבטחון..
בזמן שצהל מגן עלינו במלחמה המגעילים האלה מטיפים נגד גיוס, איזו תמורה המדינה מקבלת עבור התקציב העצום הזה ? תתעוררו בבקשה
* ניר   13/04/16 | 08:11
19. איזה חוצפה שנותנים להם אפילו שקל אחד, הדתיים צריכים לשלם לנו על זה שאנחנו נותנים להם לקיים תדת שלהם בלי בעיות,ולא הפוך!
* חילוני   13/04/16 | 08:10
18. ככה גורמים לשנאה
קודם כל הנתונים לא נכונים . ההגיון הבריא אומר שאם יש מגזר טבעי שאחוזים מסוימים בהתאם ליחס של המגזר יגיע אליו. אתם יכולים להראות מה שאתם רוצים בתור מובילי דעת קהל אבל האמת שיש לי משפחה חרדית גדולה מצד אימי ואני מכיר את סביבתם כולם עובדים ומשלמים מסים תכלס אתם נטפלים לקבוצה וזו הסתה גזענית לא פחות מהסתה נגד ער בים או כל מגזר קטן אחר.
* כל הכבוד   13/04/16 | 08:06
17. 2 אחוז מהתקציב הולך על הדת במדינה יהודית
בלי להיכנס לכל הסעיפים שחושבו כמו שימור אתרי תרבות, תנועות נוער דתיות, פיצויים על ההתנתקות שאין קשר לדת ועוד ועוד סעיפים שסופחו כמעט בכוח. 2 אחוז מהתקציב על הנייר זה לא הרבה עבור חברה שמהווה 20 אחוז (חרדים ודתיים) ועוד כמה עשרות שמחשיבים עצמם כמאמינים/מסורתיים. האם אפשר לצמצם את הסכום? כן. האם צריך לצמצם את הסכום? יכול מאד להיות. האם כצעקתה? לא!
* תמיר   13/04/16 | 08:05
16. מדינה של פרימיטיביים...
ומי ממן את כל זה? החילוניים.
* נ   13/04/16 | 08:04
15. כתבה מניפולטיבית
הסכומים נשמעים מפוצצים אבל מדובר פה על 2 אחוז מהתקציב. שכחו ש70 אחוז מהאזרחים שומרים כשרות ומתמשים בשירותי הדת.
* אילן   13/04/16 | 08:01
בעל כורחם משתמשים בשירותי דת, אנחנו נשמח להפרדה
הפרדה של הדת מהמדינה,כך המדינה לא תממן את הדת, והרי למה שתממן המדינה מכספי הציבור 20 מיליון לקברים של כל מיני אנשים מתים ? במקום להעביר כספים לחינוך ולרפואה ? התשובה היא : ככה, בגלל שצריך שרגשות הדתיים לא יפגעו אחרת הם יפילו את הקואליציה. ואני אומר שילכו לעזאזל הרגשות שלהם.
* משה   13/04/16 | 11:30
14. את הדת צריכים לממן המאמינים בלבד, מימון מתרומות
יש להפריד את הדת מהמדינה, בכסף הזה יכלנו למגר את כל העוני בארץ ולשפר את הרפואה בארץ. לא חבל?
* אתאיסט   13/04/16 | 08:01
נורא חבל, אבל ההמון נבער
במקום להשקיע בחינוך משקיעים בשקיעתה של המדינה אל עבר המון פגאני מטורלל
* קצפת   13/04/16 | 11:20
13. והתרבות החילונים עולה 50 מיליארד
הטלויזיה הספורט התיאטרון התרבות מוסיקה אירועים וכו אם נתחיל לא נפסיק לספור את הביזבוז
* חני   13/04/16 | 07:59
אין תרבות בארץ,לא דתית ולא חילונית. אין זמן לתרבות
זו ארץ של מלחמת קיום ומלחמות פנימיות, תרבות לא יכולה להתפתח בארץ כזו
* ג'בלאות   13/04/16 | 11:25
כל תקציב המדינה 50 מיליארד.... יכולות החשבון פה דיי עצובות
תרבות וספורט לא מקבלים אפילו מיליארד למשרד שלהם!
* בורות זה קטע עצוב   13/04/16 | 12:32
12. 424 מילארד תקציב שנתי מתוכם רק 8 הולכים לדת כל השאר לשירותים שהדתיים לא משתמשים בהם ותעשו רעש כמה הדת עולה למדינה???
כמה רוע יוצא ממכם! הסתה חינמית ומיותרת!!
* איתמר    13/04/16 | 07:57
11. מיועדת אך ורק לטוקבקיסטים
למה בכלל להפריד את הדת והמדינה? בואו תרשמו כמה עולים המרוקאים למדינה או כמה עולים המוסדות והתרבות האשכנזית הכפויה למדינה או כמה ההסברה לקהילה הלטבית ועוד.. הכתבה נוצרה אך ורק כדי להתסיס והתקשורת כמו תמיד עושה הכל כדי להרוס את המדינה תודה, זה לא שקשה כאן גם ככה
* עוד כתבה שנכתבה כדי ליצור פילוג בעם   13/04/16 | 07:56
10. ומי אמר שאין אנטישמיות בישראל?!
כתבה דמגוגית ושקרית! לדוגמא: הקצבת תרבות בתוך בתי הספר. סכומים רבים יותר, לאין ערוך מופנים לתרבות חילונית. והעובדות מדברות בעד עצמן. כי בדיוק בשיטה הזו מתוקצבת תרבות חילונית כמו תנועות הנוער החילוניות והצגות בפריפריה. וספריות עירוניות ועוד כהנה וכהנה. לא נמאס לכם להרבות שנאה בהפצת נתונים בדרך דמגוגית המרבה שנאה?!
* יוסי   13/04/16 | 07:50
9. סתם שנאה
אוב האנשים שמשתמשים ברבנות הראשית א. עשו צבא סרוגים. ב. משלמים הרבה מיסים ג. עושים מילואים נא לבדוק כמה עולה הכלא בישראל טיפול בנוער בזנות באלימות וכו
* אבי   13/04/16 | 07:43
8. הבעיה היא שרוב הכסף הולך לכיסים של כמה אנשים פרטים זה אפילו לא מגיע לחרדים...
* חרדית   13/04/16 | 07:42
7. כתבה מגמתית ואנטי דתית
* דתי   13/04/16 | 07:33
6. בשם שלמה פיוטרוקובסקי בפייסבוק
נתונים, שקרים ומה שביניהם הכותרת הראשית של אתר הארץ כרגע יומרנית להפליא, "חשיפה ראשונה: כמה עולה הדת למדינה". האמת, התרגשתי. מי כמוני אוהב נתונים ומספרים? ועוד לדעת, ממש כך, כמה עולה הדת למדינה? איזה כיף, תענוג ממש. ואז נכנסתי לכתבה (החלקית, יש לציין, המלאה תהיה במוסף דה מרקר או משהו) וגיליתי שהדת עולה למדינה 9 מיליארד שקל בשנה. האמת? לא נשמע לי המון. אבל בכל זאת הסתכלתי קצת על הנתונים (החלקיים) שהוצגו בכתבה. משעשע. קחו לדוגמה את התרשים הראשון, זה שמתייחס למשרד החינוך. אחד הסעיפים הכי כבדים שם הוא תקציב רשת החינוך של ש"ס, מעיין החינוך התורני: כחצי מיליארד ש"ח (נזכיר שהסכום הכולל הוא 9 מיליארד ש"ח). ואז עלתה בדעתי השאלה מה היה קורה לולא היתה קיימת רשת החינוך. האם הילדים הלומדים בה היו מתאדים באותו רגע לחלל האוויר? יותר סביר שהמדינה היתה צריכה להקים עבורם בתי ספר, לשכור מורים ולקיים את כל האופרציה. האם זה היה יוצא זול יותר או יקר יותר? קשה לדעת. מומחים יכולים אולי להעריך, אבל אין ספק שלא היה נוצר כאן חיסכון של חצי מיליארד שקל, ספק רב אם החיסכון היה מגיע לחמישית מזה. עד כאן סעיפים כבדים, וכעת נעבור לזוטות: בתרשים השני מופיעים הסעיפים הרלוונטיים לכאורה בתקציב משרד התרבות. אחד מהם, בסך 100 אלף ש"ח, הוא תקציב שימור אתרי ההתיישבות. אני מניח שהכוונה היא שמתוך תקציב שימור אתרי ההתיישבות 100 אלף שקלים מופנים לאתרים בעלי אופי דתי. אז עברתי קצת על הרשימה, ותהיתי לעצמי האם העובדה שאתר התיישבותי היסטורי כדוגמת בית כנסת הרמח"ל בעכו מקבל תקציב לצורך שימור ופיתוח או תקציב שימור ציורי הקיר בבית הכנסת עדס הן "הוצאות דת". בעיני זו בדיוק ההגדרה של "מורשת תרבותית", זו המורשת התרבותית העיקרית של עם ישראל, מה לעשות? זה לא בדיוק "תקציב דת". לצערי נאלצתי לעצור כאן את הסקירה, מאחר שהמידע בכתבה חלקי מאוד, אבל אני משוכנע שהרעיון עצמו ברור
* אורה   13/04/16 | 07:31
זה מאקו, לא הארץ
* אלון   13/04/16 | 11:37
5. כתבה לא נכונה בכלל!
כל הכתבה מלאה בהרבה מאוד אי דיוקים בו בזמן שמנסה בתת מודע לשכנע שכביכול החרדים עושקים את הכסף של המדינה. הייתי מצפה ממגזין כמו The Marker לוודא שהנתונים אכן אפילו מתקרבים לאמת לפני שמפרסמים כתבה שכזאת. כי אם כתבה זאת מלאה בהרבה מאוד אי דיוקים אני יתחיל לחשוב ששאר הכתבות שלכם לא קרובים לאמת.
* דניאל   13/04/16 | 07:22