בריאות
תגובות (110 תגובות ב-41 דיונים)
41. העילגת ניסתה להידחף להארץ עם קשרים בסוף הגיעה לאיפה שמתאים לה, לפח
* "כתבת"   19/03/19 | 15:17
40. תגובתה של תושבת אור הגנוז
מאד מצער לראות כזו התלהמות על כתבה עם כל כך הרבה טעויות. כתושבת אור הגנוז, שאינה מחסנת את ילדיה (!), וגאה בכך, הכתבת עשתה סלט שלם בין כל כך הרבה משתנים. 1. בנוגע לחיסונים: כמו בכל יישוב או מדינה- ישנו חופש הבחירה, כך גם ביישובנו. אין שום דעה רווחת ובוודאי שאין קשר בין החלטת המשפחה האם לחסן או לא - לקבלה ליישוב. אני אישית, לא מחסנת, 4 מילדי נדבקו. החצבת עברה בקלות ובשלום, ואין בי שום חרטה, אלא להיפך. היום אני רק מבינה יותר את ההיסטריה וההפחדה שיש בתקשורת כדי לשנות את דעת הקהל לפי הרווח היומי של חברות החיסונים. מאד מעניין לגלות שתאריך התפוגה של חיסון החצבת היה 1.1.19 מאד צמוד לתחילת קמפיין ההיסטריה. 2. היישוב הינו ישוב עם אנשים ברי דעת ותבונה, עם הנהגה ברורה וקדושה של אנשי קודש. וגם כן ישנו חופש בחירה. ומי שבוחר לגור ביישובנו - בדעת צלולה מקבל עליו את הנהגתו של הרב'ה. 3. עין הבדולח זו בכלל שיטה לעבודת הנפש ואין בכלל קשר בין זה לחיסונים. עוד סלט שהכתבת עשתה. סתם להוציא שם רע. כולי תקווה שנשארו בארץ עוד אנשים שפויים וברי דעת - לשאול שאלות ולא לקבל כתבות כאלה אלא - לצאת ולחקור לעומק מה עומד מאחורי הדברים. אני אישית חקרתי את עניין החיסונים ובדעת מושכלת אני בוחרת לא לחסן. אני מציעה לכם גם לעשות זאת. יש היום שפע גדול של ידע בתחום. אל תאמינו לכל מה שאומרים לכם! תחקרו בעצמכם... המשך יום נפלא!
* ט. ה   17/03/19 | 09:49
39. הכתבת לא אומרת אמת
לצערי הכתבת יאנה אינה דוברת אמת. היא הגיעה אלינו למשרדים באילמה, ולאחר שקיבלנו אותה כל-כך יפה וליוויתי אותה לכיוון המזכירות, שאלה אותי שאלות אך סילפה בחוצפה רבה חצי מהדברים שאמרתי. חבל שיש כאלו אנשים שמנסים להוציא כתבות מפוצצות בשקרים וגוזמאות. לא נורא יאנה את לא ממש מעניינת אותנו.
* יעל אור הגנוז   17/03/19 | 09:46
38. ואנשים שמשתעלים בחורף וסוגרים כל חלון אפשרי...שזה רובם פה
* כולם פה בתגובות יענו צדיקים   16/03/19 | 20:47
37. חבל שמעניקים להם שרותי רפואה בכלל.
* נטל   16/03/19 | 15:40
36. צריך להשית עונשים כבדים
מבחינתי עונשים פיזיים. הם כמו טרוריסטים - לא פחות. צריך לפגוע בהם קשות כלכלית, וחברתית. להגביל את החירות שלהם ולתת עונשי מאסר. הסכנה לבריאות הציבור מטמטמת. צריך להפסיק את התופעה הזאת בכל האמצעים והאנשים האלה צריכים לדעת שיפגעו בהם.
* עידו צ   16/03/19 | 11:54
35. הצעה למחקר: הקשר בין התנגדות לחיסונים והפרעות נפשיות
* יש לי תחושה שימצא קשר חזק    16/03/19 | 11:17
34. הישוב צריך להקרא עור גנוז ולא אור הגנוז !
* '   16/03/19 | 11:03
33. ״כל האינטרנט מלא בעדויות של הורים שחיסנו ומתחרטים על זה״??
״כל״ האינטרנט? ״מצטערים כל החיים״? או שאולי מאז שיש אינטרנט כל טיפש יכול לכתוב כל שטות שבאה לו לראש, והמון טיפשים אחרים יאמינו כי ״כל האינטרנט״ ... קח מיקוד אחר צבי קשה לקבל את זה שנולד לך ילד אוטיסט, או עם מוגבלות אחרת מהסוג שמתגלה מאוחר... ולחלק מהאנשים המחשבה שלא הם (והגנים שלהם) ״אשמים״ בזה היא שקר עצמי שמקל עליהם את הגזירה.. הרבה יותר מנחם לחשוב שעוללו לך את זה כוחות נסתרים עם מניעים זדוניים.. ומספיק שמישהו יציע את האופציה שאולי.. ומייד יקפצו עליה המוני הורים עצובים.. חלקם הגדול מן הסתם לא יאמין וימשיך הלאה, אחרים יאחזו ברעיון בציפורניים ולאט לאט הוא יפיץ את עצמו יותר ויותר, בקבוצות סגורות בהן כולם מדברים באותו קול ומעצימים את אפקט השכנוע העצמי. יש גם ספרים ומחקרים על כדור הארץ השטוח, האילומינטי, וזקני ציון ששולטים בעולם.. so what
* PHAGE   16/03/19 | 10:52
די לקשקש שטויות
העדויות שאני מדבר עליהם הן על ילד בריא לחלוטין שמקבל חיסון ובאותו היום משתנה ומתדרדר לאוטיזם. כמה שטויות את כותבת, אלוהים ישמור.
* צבי   17/03/19 | 02:30
32. הצדיק אמר לא לחיסונים. ונס גלוי ! רק 4 מתים ו35 חולים ! נס !!!
* חסיד נלהב -הרב הנקובל אמר לא לחיסונים ונס גלוי!!!   16/03/19 | 02:26
31. להתחיל לתבוע חולי חצבת שלא חיסנו
הם מסתובבים בתוכנו כמו טרוריסטים ומסכנים חיים צריך לתבוע אותם ולשלול מהם זכות לחינוך חינם כי הם סכנה לחברה
* עורכי דין לעבודה    15/03/19 | 22:47
בוא נעשה סדר בעניין ה-'טרוריסטים'
חולי חצבת לרוב 'לא מסתובבים בתוכנו' - אלא נמצאים בבית/בבידוד. אני בהחלט מסכים איתך שמי שחולה - צריך להמנע מהמרחב הציבורי. זו הגינות בסיסית כלפי בעלי מערכת חיסונית מוחלשת/קשישים/תינוקות וכו'. מעבר לזה, כאמור, כל עניין ה-'תביעות' הוא בעייתי מהסיבה שאין בארץ דוח ניהול סיכונים מסודר שעוקב ומנטר נפגעי חיסונים. נכון. הם לא מאד רבים והרוב המכריע של המתחסנים יעבור את זה בלי שום נזק - ועדיין עם קיימים (סביב ה-300 בשנה בהערכה שמרנית שכוללים נזקים נוירולוגים, מוחיים, מחלות אוטואימוניות, אפילפסיה ופרכוסים ושאר ד'ברים)
* דוקטור ליאור אונגר   16/03/19 | 08:10
לתבוע את מי שמחסן
המחוסנים מסתובבים עם הוירוס ומדביקים את הלא מחוסנים!! צריך לתבוע אתכם כפליים גם על בורות !
* @@@   16/03/19 | 10:19
לא נכון!
ממליצה לך לדבר עם הרופא שלך שיסביר לך איך חיסון עובד. החיסון הראשון הינו מומת, היות שאין וירוסים זומבים אין סכנה. החיסון השני הינו מוחלש, כלומר ללא היכולות להמשיך להתרבות, לכן גם הוא לא מסכן את הסביבה. ההמלצה לבעלי מערכת חיסון לקויה להתרחק הינה בשביל למנוע את במצב הלא סביר שתהיה הדבקה קלה ועל אף שהוירוס לא יכול להתרבות, הוא יגרום למחלה קשה.
* .   16/03/19 | 11:55
יש דרך מאוד פשוטה לא להידבק- חיסון
* לומי   16/03/19 | 14:16
30. קצת סדר בדברים
אני כמובן בעד חיסונים, וממליץ להתחסן נגד חצבת אבל קצת פרופורציות ולהרגע עם הפאניקה המיותרת: 1. ילד שמחוסן, הסיכויים שלו להדבק, גם עם יש סביבו חולים במחלה 2. ילד שהמערכת החיסונית שלו תקינה, גם אם ידבק במחלה, יחלים ממנה 3. הבעייה העיקרית - ילדים עם מערכת חיסונית מוחלשת או כאלו שאינם יכולים להתחסן. אבל אני מזכיר שוב - ילד בריא, גם אם לא חוסן, לא יכול להדביק במחלה. ולכן, יותר חשובה אחריות הורית במובן שלא לשלוח ילד חולה לגנים/בתי הספר/מרחב הציבורי ועל-ידי כך לא לסכן קבוצות סיכון (תינוקות, קשישים וכו')
* דוקטור ליאור אונגר   15/03/19 | 20:40
אתה טועה. ילד בריא שלא חוסן- ידבק במחלה בסבירות של 90 אחוז
* נ   15/03/19 | 21:27
לא הסברת לי איפה אני טועה :-)
ומה בדיוק הטעות. לילד בריא שלא חוסן יש סיכוי גבוה להדבק במחלה אם הוא בא במגע בסביבת ילד חולה. ובודאי שסיכוי גבוה הרבה יותר מילד מחוסן... אף אחד לא מתווכח שהחיסון מפחית את אחוז ההדבקות... לא הבנתי מה בעצם הטענה שלך. אסביר שוב את שלי - כנראה שלא הובנתי :-) לילד בריא, עם מערכת חיסון תקינה, מחוסן או לא מחוסן - הפאניקה סביב המחלה מוגזמת. הסיכוי לנזק ממנה (שוב - עבור ילדים בריאים עם מערכת חיסון תקינה) - אפסי. הבהלה והדאגה מוצדקות במקרה של הימצאות המחלה בסביבת תינוקות, קשישים, נשים בהריון וילדים עם כשל במערכת החיסונית. במקרה הזה, כמובן שהכרחי שילדים שחולים בחצבת לא ישהו במרחב הציבורי.
* דוקטור ליאור אונגר   16/03/19 | 10:14
אתה רופא כמו שאני טייס
* מאיר   16/03/19 | 11:14
אז אתה כנראה טייס 😉
* עדן   16/03/19 | 13:57
כי שוב אתה טועה
אני אסביר היכן הטעות כדי שתבין. מצטטת אותך " הסיכוי לנזק ממנה (שוב - עבור ילדים בריאים עם מערכת חיסון תקינה) - אפס" והתייחסת גם לילד שלא חוסן -וזה פשוט טעות! הנכון הוא שעבור ילד בריא עם מערכת חיסון תקינה שלא חוסן הסיכוי להידבק בקירבת חולה הוא 90%. ילד שחוסן מנה אחת 7% ושתי מנות 3%. אלו הנתונים. כדאי שתבדוק אותם לפני שאתה כותב. אם היית ד"ר אונגר היית יודע זאת בעצמך. אבל כנראה שאתה לא אונגר ולא רופא, אז די!
* נ   16/03/19 | 19:19
לא נראה לי שכל-כך הבנתי את תגובתי
הנתונים שהבאת ידועים ונכונים, לא התווכחתי עליהם... הם פשוט לא ממש קשורים למה שכתבתי :-) אנסח שוב יותר טוב את דברי: ילד עם בריא עם מערכת חיסון תקינה שידבק בחצבת, יצא ממנה עם סיכויים זניחים עד אפסיים לאיזשהו נזק ממשי, מלבד כמה ימים לא נעימים או מאד לא נעימים. אני לא מזלזל בימים הלא נעימים האלו - ולכן לכל הורה שרוצה אני ממליץ לחסן ולהקטין משמעותית את הסיכוי להדבק. מכיוון שאנחנו לא יודעים היום לומר להורים במדויק מה הסבירות לפגיעות מהחיסון עצמו (פגיעות נוירולוגיות, מוחיות, מחלות אוטואימוניות, פירקוסים, אפלפסיה, אלרגיות מזון), יודעים שהיא אומנם נמוכה מאד, אך קיימת, אנחנו לא יכולים לכפות (לדעתי) על הורים לחסן לפני שנתנו להם מספיק מידע על הסיכונים, שאכן קיימים שוב - הרוב האנשים המכריע של האנשים מחסן והכל בסדר. אבל יש כאלו שלא, אני חושב שלא נכון לשפוט אותם, להאשים אותם, אלא למצוא פתרון אחר עבור אוכלוסיות נחלשות
* דוקטור ליאור אונגר   17/03/19 | 08:14
29. כנראה לא הבנת את הסיכון לציבור
תחשוב על תינוק בן חודש שלא יכול להתחסן עד שיגיע לגיל שנה ויבוא במגע עם ילד נשאי חצבת בגיל חודש לקבל חצבת זה סכנת חיים
* עקונומיקה   15/03/19 | 17:27
28. המחוסנים מדביקים כי מביאים החיידק עימם מהחיסון
לכן ילדים שמתחסנים לא צריכים להגיע לבתי ספר/ גנים,
* רופא פנימי   15/03/19 | 16:46
זה לא עובד ככה
מציע לך לחזור ללימודי הרפואה, הראה שפספסת כמה פרקים
* בבו   15/03/19 | 18:02
לא מדוייק
מנת החיסון הראשונה היא מומתת ואני לא מכירה דרך שווירוס מת יחזור לחיים. החיסון השני שניתן בגיל בית ספר הוא מוחלש, כלומר וירוס שלא מסוגל להתרבות או יכול להתרבות בצורה מאוד מוגבלת. ובשביל הדבקה צריך ליצור וירמיה (התרבות מאסיבית) נכון שההמלצה הינה להתרחק מבעלי מערכת חיסונית לקויה כי גם אם תהיה הדבקה (למרות שהיא מאוד מאוד לא סבירה) היא מסוכנת. אין סכנה לאוכלוסיה הבריאה.
* .   15/03/19 | 18:30
זה לא עובד ככה, וחוץ מזה יש דרך מאוד פשוטה לא להידבק:
חיסון.בגלל זה חשוב שכולם יהיו מחוסנים.
* לומי   16/03/19 | 14:19
27. לאסור הורים ולקחת להם את הילדים
כל טיפש וטיפשה שלא מחסנים את הילדים צריך לאסור אותם בבית כלא ולקחת מהם את הילדים
* רומי   15/03/19 | 16:40
אני לא בטוח שמדובר בטיפשות, אלא יותר בחשש.
החיסון לחצבת נחשב מאד בטיחותי בכל קנה מידה - הסיכוי לפגיעה ממנו מוערך ב-1:10,000 - שזה לכל הדיעות אומר סיכוי מזערי. אבל יש פה אבל משמעותי: בישראל יש כ-300,000 לידות בשנה. זה אומר בממוצע כ-300 נפגעי חיסונים בשנה. זה לא המצאה של 'מתנגדי חיסונים'. הם קיימים באמת. נזקים נוירולוגים, מוחיים, פירקוסים, אפילפסיה, מחלות אוטואימוניות... אז נכון - הרוב המכריע יחסן ושום דבר רע לא יקרה לו, אבל יש כאלו שכן, והמדע לא בדיוק יודע לומר מראש מתי זה עלול לקרות, וכשזה קורה, נכון לעכשיו, מדינת ישראל לא לוקחת אחריות, לא מפצה, ולא בודקת... אז אני חושב שכן אפשר להבין אנשים שחוששים מהחיסונים. אגב - רומי - אם הילד/ים שלך מחוסנים, והם ילדים בריאים עם מערכת חיסונית תקינה, אז את יכולה 'להכיל' ילד לא מחוסן. מזכיר שילד בריא, לא מחוסן, לא יכול להדביק בחצבת. אלא רק אחרי שהמחלה פורצת. זה אומר שכל הדרמה הגדולה יכולה להמנע על ידי הקפדה של הורים לא לשלוח ילדים חולים למרחב הציבורי
* דוקטור זיו קורן   15/03/19 | 20:47
ולמכור את הילדים?
* א   22/03/19 | 16:00
26. הילד שלי חלה וקיבל ויטמינים בכמויות ויצא מזה כמו משפעת
* נו באמת , כמו כבשים תמימות רצים לחסן ולהרעיל את הי   15/03/19 | 16:20
אוקי ו?
ככה הרי לא מתנהל מחקר! לפי מה שאת אומרת, אם הילד שלך אכל אגוזים ולא קרה לו כלום אין בעיה או אלרגיה לאגוזים. המחקר המדעי הוכיח שוב ושוב ושוב כמה חצבת יכולה מסוכנת ולא משנה כמה ויטמינים תתני). הכי בטוח זה לחסן!!
* .   15/03/19 | 18:22
אתה טועה. טיפול בויטמין A דוקא כן הוכח מחקרית
וגם אמפירית. יותר מזה - זריקות ויטמין A זה טיפול מוכח ומוכר שמומלץ על ידי אירגון הבריאות העולמי - שהוא גוף שמרני ומסורתי שתומך ברפואה הקונבנציונלית וממש לא הולך עם 'גישות אלטרנטביות' למינהן. בנוסף - אתה כותב שהמחקר הוכיח כמה החצבת יכולה להיות מסוכנת. לא כל-כך הבנתי... בגל החצבת האחרון ידוע בישראל על מקרה מוות אחד מתוך 1000 מקרים רישמיים ומדווחים של הדבקות. המקרה הזו מתייחס לילדה עם מערכת חיסונית פגומה והמון בעיות ומחלות ברקע. זה אומר 2 דברים: א. הסיכון לילד בריא עם מערכת חיסון תקינה שחוטף חצבת לנזק ממשי הוא אפסי ב. על ילדה, כמו במקרה הטראגי, שנפטרה, צריך למצוא דרך להגן. השאלה היא האם הדרך להגן היא חיסונים בכפייה, כשאנחנו יודעים שלחיסונים האלו יש תופעות לוואי מסוכנות? ואולי אפשר לחשוב על דרך אחרת, מאד פשוטה - כמו לדאוג שחולים בחצבת לא יסתובבו במרחב הציבורי?
* דוקטור ליאור אונגר   15/03/19 | 23:27
ויטמין אי
קודם כל לא ברור לי למה אתה קורה לעצמך דר ליאור אונגר כשברור שאתה לא דוקטור או ליאור או אונגר. שנית, לא הוכח שוויטמין אי מרפא חצבת, מה שהראו אמפירית במחקר זה, במדינת עולם שלישית באפריקה שם יש חוסר בוויטמינים באחוזים גבוהים בגלל תזונה לקויה. מה שזה הראה שלמי שאין חוסר בויטמין אי סיכויו לא למות מהמחלה טיפה גבוה יותר. אז די להגיד ״זה הוכח מדעית!!!!!!״ כשאין לך מושג מדע מהו. 
* די לחרטוטים   16/03/19 | 09:37
אתה לא מדייק
1. בהחלט אחת הבעיות שיש בחצבת הינה תת תזונה בזמן המחלה ולכן תוספת של ויטמין A עוזרת קלות עם הסיבוכים. אבל רק!!! אם קיימת הבעיה הספציפית הזו ורק!!!! כטיפול לאותה בעיה ולא כמניעה. לכן נכון להגיד שלא משנה כמה ויטמין תדחוף, לא תפחית מהסיכויים לחלות. 2. חיסונים הינם בטוחים! כך הוכח שוב ושוב ושוב (תכפיל פי 100) הסבירות לתופעת לוואי מסכנת חיים מהחיסונים הינה פחות מאפסית כך שרוב התופעות לוואי שרשומות כלל לא התרחשו עד היום. (אשתמש בדוגמה של חברי מלמעלה - יש לך יותר סיכוי למות מאגוזים) 3. השיטה למניעת חולי חצבת במרחב הוא חיסון! לא!!! ויטמינים ולא!!! נראה לי יש לי ילד בריא, יהיה בסדר כי מהנדסת אמרה ככה. לא!!! לתפוס מאות חדרי בידוד בבתי החולים ולסכן חולים אחרים שזקוקים להם.
* שם של רופא אחר    16/03/19 | 10:43
בואו נדייק
אתה קובע מאד בנחרצות שחיסונים מאד בטוחים. חברות התרופות בעצמן מודעות לסיכונים אפשריים. זה אפילו רשום על עלון התרופה. כך שבעצם אתה מתווכח איתי על מספרים? אתה עומר 'אפסיים'? או אחד למיליון? על סמך מה?... אתה ודאי יודע ששופטים פדראליים בארהב פוסקים בעשרות מקרים בשנה על פיצויים לנפגעי חיסונים שמשולמים מקרן ה-NVICP. אני באופן אישי מכיר באופן אישי כמה עשרות מקרים של נפגעי חיסונים בישראל בשנים האחרונות, ואני מדבר על מקרים שאני מכיר באופן אישי, לא על מאות עדויות נוספות שמצטברות ואותן אינני מכיר באופן אישי. אני מכיר את הטענות המתנשאות שמדברות על צירוף מקרים ('הקשר בין חיסונים לפירקוסים הוא כמו הקשר בין אכילת בננה לפירקוסים) ולא מקבל אותן. 'ההוכחות' לבטיחות החיסונים הן בדיחה, אתה ודאי יודע את זה. בהחלט אפשר להתווכח מה גרוע יותר: X אחוזים של נפגעי חיסונים או Y אחוזים של נפגעים מאי התחסנות. אבל קשה מאד לנהל את הדיון הזה כשצד אחד מתעקש ש-'אין סיכון' בהתחסנות, ואלפי עדויות (בישראל...) מתעקשות, ממקור ראשון, אחרת
* דוקטור ליאור אונגר   18/03/19 | 09:06
והוא בסיכון לדלקת קרום המוח עוד שנים רבות. את ממש גאונה
* אני   15/03/19 | 21:28
25. תנו לדארווין לנצח
עזבו לא להתווכח עם מתנגדי החיסוניפ תנו לדארווניזים ולדילול הגנטי לנצי ככול שהם יתנגדו יותר כךם הדילול הגנטי והטבעי יעבוד שעות נוספות וכך לא נראה עוד חסרי תועלת כמותם שמזהמים את הסביבה בטיפשותם
* יוסי   15/03/19 | 13:23
דארווין זה אחלה אבל
קודם כל הילדים לא אשמים שההורים שלהם חלאות ולא סיימו כיתה ג. ושנית יש מוחלשי חיסון שלא יכולים להתחסן והם בסכנה גדולה מאוד במחלות האלו ולכן עדיף שמתנגדי החיסונים יהרגו עצמם באופן אחר, התנגדות לחגורות בטיחות, סלפי על צוק, כל דבר שלא ישפיע על הסביבה השפויה.
* רות   16/03/19 | 09:42
את חולת נפש ובורה אמיתית
* צבי   17/03/19 | 02:18
24. אינשטיין כתב שאין גבול לטמטום.
* זוזט   15/03/19 | 12:42
23. כתבה מגמתית שמציגה את אלה שלא מחסנים כמטורללים
* איש באמונתו יחייה   15/03/19 | 11:36
זה כי אלה שלא מחסנים הם באמת מטורללים
זה או פסיכים, או טיפשים ברמה מחרידה,או אנשים שהופחדו מאוד ע"י הקודמים שציינתי. ושלא נשכח את ראשי הכת השרלטנים, שמפיצים את כל השטות הזו. איך מטומטמים כמוכם בטוחים שזה "הכל כסף", בעוד החיסונים הם בחינם אבל כל השרלטנים הומאופתים גובים מכם אלפי שקלים,לא אבין לעולם.
* איש ללא מחלות יחיה   15/03/19 | 13:02
לא נעים אבל מדובר באנשים בורים
אגב בפקיסטן גם מתנגדים לחיסונים ולכן יש שם המון ילדים נכים מפוליו מאוד דומה לדוסים שלנו
* דר   15/03/19 | 22:44
אם כולם לא היו מחסנים כל המדינה הייתה חולה עכשיו
זו מחלה מדבקת בצורה נוראית שעוברת כמעט במאה אחוז לכל מי שלא מחוסן. אם כולם היו חסרי אחריות כלפי עצמם וכלפי הקהילה כל המדינה שלנו הייתה עכשיו חולה בחצבת. ובעיקר האנשים עם מערכת החיסון החלשה היו נהרגים ממנה. זה שהסיבוך במחלת החצבת הוא לא לכל אחד שחולה בה זה לא אומר שצריך להיות חסר אחריות ולקחת סיכון על עצמך ולסכן גם אחרים על הדרך. מילא מישהו רוצה לחלות בחצבת והוא לא היה מדבק זו הייתה זכותו אולי. אבל לסכן אחרים זה כבר לא זכותו.
* זו המחלה הכי מדבקת וזה חוסר אחריות לא לחסן   15/03/19 | 14:15
לא מטורללים, פסיכים, חולי נפש, עובדי אלילים
* Yoyo   15/03/19 | 14:17
22. תמשיכו עם מדיניות ההפחדה אבל סוף האמת לנצח!
אם היית לומדת לעומק את נושא החיסונים לא היית כותבת ככה. הכל אינטרסים כלכליים וניצול הבורות של קהל המתחסנים השבוי. חיסון = סיכון.
* אמא שלמדה את הנושא   15/03/19 | 10:58
טיפשה
בן אחותי מת מחצבת
* רינה   15/03/19 | 11:42
חיסון לא שווה סיכון
אנשים שנדבקים במחלה כיוון שלא חוסנו מהווים סכנה לאוכלוסיה חלשה, תינוקות, אנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה. אפשר למנוע מחלות רבות בעזרת החיסונים, לממשלות אין עניין בהפחדה של האזרחים, להפך, הממשלה הייתה צריכה לפעול יותר כדי להנגיש את החיסונים והעלאת המודעות כדי שאנשים לא יחפשו מידע ממקורות לא אמינים.
* עדן   15/03/19 | 11:44
מנ נאמת שתנצח, ומתי זה הסוף?
עבורי האמת היא שבזמן שעוסקים פה בוויכוחים אינסופיים עוד ועוד אנשים וילדים נדבקים בחצבת.
* עמית   15/03/19 | 13:01
את סכנה לשלום הציבור
* גדי   15/03/19 | 13:09
מצחיק שאת טוענת שלמדת לעומק איך למדת? ביוטיוב? בפייסבוק? באתרים שמישהו כתב כי הוא מתנגד חיסונים ואין לו שום השכלה בנושא? אחלה למידה מאוד חכם מצידך
* למידה לעומק   15/03/19 | 14:46
אז יש לך תואר באימיונולוגיה ?
למדת לעומק ... אני מבין שלמדת רפואה שבע שנים, ואח"כ התמחת במערכת החיסונית, וקראת מאמרים בכתבי עת מדעיים כמו Nature. אני מניח גם שאת מבינה בשיטות מחקר וסטטיסטיקה, ויודעת לנתח תוצאות של מחקרים. אה לא ? חבל. אין שכל אין דאגות. ככה זה עם אנשים בורים, הם קוראים שתי כתבות באינטרנט, וחושבים שהם יודעים הכל. כשבמציאות, 10 שנות לימוד באוניברסיטה, ועדיין זה לא מספיק כדי להבין כל דבר ברפואה. ככל שאתה לומד יותר, אתה מבין כמה אתה לא מבין מספיק.
* אסף   15/03/19 | 15:25
צודקת - רק כסף ממון ושלטון
הסיכון יותר גרוע מהתועלת בגלל החומרים הרעילים ששמים בחיסון
* גם אני חקרתי   15/03/19 | 16:45
מיליארדים מתחסנים והם בסדר
* ממש טימטום   16/03/19 | 11:13
אולי אינטרס כלכלי אך שמציל חיים ותרם לבריאת
* די עם שטויות   16/03/19 | 11:12
21. למה לא לקבל תגובה מהרב אשרוב עצמו?
* איש נהדר חכם ופתוח   15/03/19 | 10:04
"חכם ופתוח"
נסה יותר כמו "אדם שלוקח באופן אקראי שיטות ריפוי הזויות מהאינטרנט ומנסה אותם על צאן מרעיתו". כמעט הרג את הבן של חבר שלי, חולה במחלה גנטית שגורמת לכשל חיסוני, כי החליט שמה שירפא אותו זה תזונה. מי שמרוצים ממנו זה כל מיני אנשים עם כאבי בטן שהוא נותן להם תזונה יותר בריאה (ואת זה גם הדיאטנית בקופה יכולה לעשות). אנשים אחרים שסובלים ממחלות אמיתיות לא מפרסמים שהם לא הבריאו, כי לא נעים. הוא בסך הכל עוד תחנה בדרך לעוד מלא שרלטנים שאנשים עם מחלות חשוכות מרפא עוברים. אדם רע שמתהדר בתואר "רב" בשביל המגלומניה שלו.
* דינדוש   16/03/19 | 13:51
20. יש אתכם ביותר הזוי?
* יוני   15/03/19 | 09:42
19. כתבה וכתבת מוגבלים קמעה
בארה"ב אין חובת חיסונים. החובה קיימת רק בכמה מדינות מתוך ה 51 מדינות. ברור שהכתבת לא בדקה דבר בעצמה . מציע לכתבת ללכת להתחסן לחצבת כל שנה בשביל הצחוקים. הרי זה לא מסוכן, אז למה לא?
* צופציק   15/03/19 | 09:32
18. האהבה נשפכת ממך בכתבה הזאת
כתבה כל כך רדודה , ועם כל כך הרבה שנאה! הייתי שמח להבין ממך איך קישרת בי עין הבדולח , לחצבת?
* דוד   15/03/19 | 09:29
17. ליאנה
גילוי נאות, אני לא חרדית או דתיה ואין אפילו זיקה משמעותית לדת היהודית. אבל בכל זאת האופן השיפוטי שבו את כותבת על אנשי הישוב שבו ביקרת, הדרך בה את עושה דה- לגיטימציה לדרך החיים שלהם, ממש איומה בעיניי!!! אנחנו חיים בחברה משוסעת ומקוטבת בה אנשים בעלי אינטרסים פוליטים רק מחמירים את הפערים והשנאה. אם לא תכבדי את האדם שמולך, לא משנה כמה את לא מסכימה איתו, את כלי שרת בידי מלבי השנאה וזה עצוב וחבל מאוד. מעבר לזה
* די לשנאה   15/03/19 | 08:53
16. זה עוד כלום ממה שקורה באור הגנוז
אם היו יודעים מה קורה באור הגנוז הדחפורים היו שם ממזמן
* מיכל   15/03/19 | 07:29
15. חיסון ילדים נגד מח' חצבת
הורים סתומים אתם מהמרים על חיי ילדכם
* יעקב מנתניה   15/03/19 | 04:57
נכון. אבל גם הצד ה-'מחסן' מהמר
ההערכות שמרניות, טוענות שחיסון החצבת מאד נמוך. הסיכוי לנזקים ממנו הוא 1:10,000. ע'פ כל אמת מידה סטטיסטית - חיסון מאד בטוח. אלא אם כן אתה נופל בצד ה-'לא נכון' של הסטטיסטיקה: בישראל, 300,000 לידות בשנה - מה שאומר סביב ה-300 פגיעות מחיסוני חצבת בשנה. מחקר רציני - מי בקבוצת סיכון להפגע מהחיסון, מעקב אחריו, ניטור הפגיעות, הבנתן - אין. ולכן אפשר לומר שגם הורה שמחסן - מהמר
* דוקטור ליאור אונגר   16/03/19 | 08:17
14. עבעבועות רוח לא נראה לי מסוכן
עד לפני 5 שנים בערך חיסון לא היה בסל הבריאות וכמעט אף אחד לא היתחסן. בת הגדולה שלי חלתה בגיל 1 ו9 חודשים. היה לא נעים 5 ימים וזה עבר. בן שבדיוק באותם ימים נלד (מאוד פחדתי שידבק אבל אי אפשר לחסן הרך הנלד) לא חלה עד כיתה ב'ואז היחלתתי לחסן אותו. אז מהחיסון שלו הוא הידביק אחותו שאחריו , בת 4, היא גם לא היתה מחוסנת, והיא הידביקה כל הגן חובה, כל הקבוצה,30 ילים, שכולם היו שם מחוסנים. בסוף הכל עבר בשלום. רק היבנתי שאם לא חלית בבעבעות בילדות,אלה רק קיבלת חיסון אז בעוד איזה 20 שנה צריך לחדש חיסון, אבל מי יזכור על זה בעוד 20 שנה? ככה כל ילדי "מחוסנים" באופן טבעי ולא צריך לחדש את החיסון.
* אני   15/03/19 | 04:56
אבעבועות רוח
גם אני חליתי באבעבועות רוח וחוסנתי באופן טבעי. קודם כל זכור לי שזאת מחלה זוועה וסבלתי מכל רגע ושנית זה מעלה את הסיכון לחלות במחלות בעתיד בצורה משמעותית ואין לדעת מה הנזקים שעוד יגרום לי ״החיסון הטבעי״ אז לפני שאת ממהרת לפסול חיסון שאנשים חקרו בדקו ושיפרו למען עתיד ילדינו, אולי כדאי לחקור קצת מעבר לקבוצה בפייסבוק.
* רות   16/03/19 | 09:46
13. כתבה שטחית ומגמתית. והס מלהזכיר את הרב אשרוב,
הרב חכם מאוד , יש לו ידע עצום ברפואה סינית, דיקור ומספרי היהדות. ההרצאות שלו מרתקות. תמיד נטפלים לדתיים/חרדים שחושבים אחרת מהחילונים, ואני שואלת, לא נמאס לכם התקשורת?! עיזבו אותם במנוחה!!! מתי תבינו שאתם החשוכים והבעייתיים?!? בהחלט לא הם!!!
* יודעת   15/03/19 | 02:34
הרב אשרוב כל כך חכם
שהקשיב לאישתו כשהיא החליטה שאת הילדים שלה, מחסנים!! כל הילדים שלו מחוסנים
* tal   15/03/19 | 14:18
12. תתחסנו אידיוטים! חייב להוציא חוק חיסון חובה!! מסרבי החיסונים מסוכנים לציבור!!
תתחסנו אידיוטים! חייב להוציא חוק חיסון חובה!! מסרבי החיסונים מסוכנים לציבור!!
* הציבור   14/03/19 | 23:41
לא מדוייק.
מספר דברים: א. התכוונת לומר 'חוששי חיסונים' ב. אדם לא מחוסן אינו מסוכן כל עוד הוא בריא. המחלה מדבקת רק משלב פריצה התסמינים. במקרה זה כמובן שיש לודא ולאכוף שאדם חולה בחצבת לא יהיה במרחב הציבורי ג. יש בעייה להוציא חוק חיסון חובה. הוא יעלה מיליארדים. מהסיבה הפשוטה שברגע שהמדינה תחייב בחיסון היא גם תהיה מחוייבת לשלם על הנזקים שלו והם קיימים.
* דוקטור ליאור אונגר   16/03/19 | 08:14
אתה קצת מבלבל בין מושגים...
א. נכון יותר להגדיר 'חוששים מחיסונים' מאשר 'מסרבי החיסונים' - עובדתית רובם חיסנו בעבר ונפגעו ולכן חוששים לחסן שוב... ב. אדם בריא, בין אם מחוסן ובין אם לא, לא יכול להדביק במחלה ולכן אינו מסוכן. אדם חולה, גם אם חוסן וגם אם לא חוסן יכול להדביק את המחלה ויכול להוות סכנה לאנשים בקבוצת סיכון: תינוקות, נשים בהריון, קשישים, ובעלי מערכת חיסונית מוחלשת ולכן צריכים להמנע מלהיות במרחב הציבורי בזמן מחלתם. ג. חקיקת חוק חיסון חובה לא באמת אפשרית, או ליתר דיוק לא באמת פרקטית בהיבט הכלכלי: היא תחייב הקצאה של מיליארדים לפיצויים לנפגעי חיסונים (הערכה שמרנית - 1:10,000 לידות - כ-300 לידות בשנה בישראל), כולל פגיעות נוירולוגיות, מוחיות, אפילפסיה, פירכוסים, אלרגיות מזון ומחלות אוטואימוניות
* דוקטור ליאור אונגר   16/03/19 | 10:19
11. כתבה על חצבת ותמונות של אבעבועות רוח
* אלי   14/03/19 | 23:40
10. כתבה כל כך רדודה
* ישראלה   14/03/19 | 23:33
גם לדעתי- ללא קשר לעמדות בנושאים השונים
ממשל זלזול בקוראים
* הכתבנ מזלזלת באינטיליגנציה של הקורא   15/03/19 | 08:59
9. מי שרוצה לחסן שיחסן
ומי שלא לא! מכירה את נטע .. והיא לא איזה מוח גדול בלשון המעטה. התגובה שלה קטנונית כמו של ילדה בגן למי יש יותר גדול.
* AB   14/03/19 | 22:35
ממש לא! זה צריך להיות חובה לחסן
מסתבר שיש אנשים מאד מאד טיפשים בחברה שמסכנים את כולם. צריך להגן עלעהם מהטיפשות של עצמם
* ממש לא   15/03/19 | 08:51
היא בסך הכל סיימה לימודי רפואה... יש לי הרגשה שאת לא...
* א   15/03/19 | 11:22
"מכירה את נטע"
וואלה? נפגשתן בלימודים לדוקטורט? אה, לא? "לא איזה מוח גדול" עלק.
* אחת   15/03/19 | 21:25
8. כשאין שכל גם אין דאגות
חבורה של מטומטמים חסרי אחרי אחריות לא לחסן את הילדים!
* שמעון   14/03/19 | 22:00
7. כתבה אנטי דתית בעליל
יש מיליון חילונים שלא מחסנים אידאולוגית ועליהם כנראה לא מענין לכתוב אבל אם יש משהו נגד דתיים ישר יקפצו לעשות על זה כתבה המטרה פה היא להתסיס נגד הדת תתביישי לך!
* אני   14/03/19 | 21:46
חצוף שכמוך
לידיעתך, כמעט 100% מהאוכלוסיה החילונית מתחסנת, זאת לעומת המופקרים החרדים שלא רק שמסכנים את הילדים שלהם כמו טיפשים אלא גם אחרים. אתה הוא החוצפן, אין פה שום מגמה אנטי דתית אלא כתבה עובדתית.
* ענת   14/03/19 | 23:42
זה כי החילונים בורים והולכים שבי אחרי מה שאומרים להם
לעשות, בלי לשאול שאלות. זה לא מראה על חוכמה את יודעת...
* חן   15/03/19 | 02:35
לא כי הדוסים ממש נאורים שלא הולכים שבי אחרי הבאבאת שלהם
* רב מטומטם קבע, מצייתים על עיוור   16/03/19 | 10:09
ענת תקראי את הכתבה
כתוב במפורש שהגרעין הקשה של המתנגדים הוא חילוני. שהחרדים לא מתחסנים בעיקר כי הם עניים והמדינה לא מספיק מנגישה עבורם את החיסונים.
* את סתם מתלהמת   15/03/19 | 08:56
שאותה לא קראת
כתוב במפורש בכתבה שבחברה החרדית אין התנגדות לחיסונים, אלא הנגישות של המדינה לא מספקת. ומכיוון שהם גרים בצפיפות ויש להם מספר רב של ילדים כאשר ישנה מחלה מדבקת היא מתפשטת במהירות. לעומת זאת מי שמתנגד אידאולוגית לחיסונים אלו אנשים חילוניים. מעניין גם מאיפה לקחת את הנתון של כמעט 100%. מהראש?
* אש   15/03/19 | 11:23
כשלא קוראים
רצוי לקרוא את הכתבה עליה מגיבים: "בזמן שהאוכלוסייה שהתגלו בה הכי הרבה מקרי חצבת היא של חרדים, רובם מירושלים, זה לא נובע מהתנגדות לחיסונים. ממידע שלי, שמגיע מרופאים, אחיות ומנהלים במשרד הבריאות, הרבה מאוד מקרים לא קשורים להתנגדות של הורים אלא לסיבות חברתיות-קהילתיות, אפילו דברים טכניים כמו נגישות נמוכה לתחנות טיפות החלב וקופות החולים"
* בננה   15/03/19 | 08:09
תוצאה של שטיפת מוח שעושים נגד החרדים יום יום
* אריק   16/03/19 | 10:07
6. שרק רצה לשאול וסולק מהקבוצה
כת מסוכנת בחירה מושכלת
* כתבה חשובה.טוב שציטטתם את אותו אחד   14/03/19 | 20:55
5. מה שמרגיז שהם מסכנים תינוקות בבתי חולים
* מגיעים עם כל החמולה הלאמחוסנת    14/03/19 | 20:54
4. מקומכם בכלא !! התעללות בילדים חסרי ישע
* נ   14/03/19 | 20:32
לחסן חסרי ישע זו התעללות!
* לגמרי   15/03/19 | 11:37
מחלה עדיפה כי זו התעללות מהטבע
* עמית   15/03/19 | 13:02
3. סרבני החיסונים מחזירים לעולם מגיפות שחלפו ממנו
צריך שהחיסון יהיה חובה לפי החוק. ילד לא מחוסן לא יורשה להגיע לבית הספר ומבוגר לא מחוסן לא יורשה להגיע לעבודה וסנקציות על הסרבנים. מי שרוצה לחיות כחלק מהאוכלוסייה שיואיל בטובו לא לסכן אותה.
* לומי   14/03/19 | 20:17
2. ואף אחד לא מת ? לא יאומן ...
* נו באמת    14/03/19 | 19:08
אף אחד לא מת במזל באמת. מתים 1 מכל אלף בערך
אבל אולי בעתיד הרחוק הסיבוך הנוראי SSPE שפוגע במוח יגיע לאחד מאלה שחלו. נקווה שלא. בשביל מה להסתכן במוות או בנכויות כמו חרשות כשיש חיסון פשוט ובטוח?
* אלי   14/03/19 | 21:41
כי החיסון הרבה יותר מסוכן מהמחלה
והסיכויים להפגע מה SSPE הרבה יותר נמוכים מהסיכון להפגע מהחיסון. וכדי להגיע למסקנה לא פופולרית כמו שלי צריך קצת ללמוד, להשכיל ולהרחיב אופקים.
* צבי   14/03/19 | 23:25
צבי, אל תבקש מאנשים פה ללמוד ולהרחיב אופקים
הם מעדיפים להישאר בחושך, טיפשים ולעשות מה שאומרים להם כמו רובוטים.
* רבקה   15/03/19 | 02:36
בוא תספר לנו מה למדת
באמת? ללמוד ולהרחיב אופקים? בוא תספר לנו מה למדת.. שחיסון עושה אוטיזם? או איזה בדיחה אחרת
* מה מסוכן בחיסון?   15/03/19 | 06:23
אני אמקד אותך
חפשי בגוגל את הספר "צבים כל הדרך למטה, חיסונים - מדע ומיתוסים". זה מספר הרבה מהסיפור. מבטיח לך שדעתך תשתנה. חפשי באינטרנט רופאים נגד חיסונים ותתחילי להשכיל. חוץ מזה כל האינטרנט מלא בעדויות של הורים שחיסנו ו מתחרטים על זה כל החיים. מצד שני ילדים לא מחוסנים בריאים יותר בדרך כלל גם אם עברו חצבת או מחלת ילדות אחרת. המקרים של הסיבוכים הם נדירים והם מתרחשים בדרך כלל כאשר ההורים אינם יודעים להתמודד נכון ועושים טעויות קשות כשהילד חולה. בגלל זה צריך ללמוד כמה עקרונות פשוטים והכל בסדר. את מקבלת ילד בריא ומחוסן באמת לכל החיים.
* צבי   15/03/19 | 13:45
לא צבי, החיסון לא מסוכן כלל!! עם זאת, חוסר השכל של המתנגדים
מאד מאד מסוכן!!! חבורת הזויים טיפשים
* זה לא יאומן   15/03/19 | 08:49
הסיבוכים של המחלה יכולים להיות קשים מאוד
בטוחה שאף הורה לא היה רוצה שילדיו יחוו את אחד מהסיבוכים הבאים: -שלשול -הקאה. -דלקת בעין (Conjunctivitis). -דלקת של מיתרי הקול (Laryngitis). -דלקת של האוזן הפנימית (Otitis media) שעלולה לגרום לכאב אוזניים. -התכווצויות (Convulsions) המתבטאות בתנועות פתאומיות ולא רצוניות של חלק מהגוף, ונובעות מהחום. סיבוכים נפוצים פחות: -דלקת קרום המוח (Meningitis). -דלקת ריאות (Pneumonia), שסימניה הם נשימה מהירה ומאומצת, כאב בחזה והתדרדרות של המצב. -דלקת בכבד (Hepatitis). -דלקת במוח (Encephalitis), שעלולה להיות קטלנית! ולכן יש לשים לב להופעת סימנים של ישנוניות, כאב ראש והקאה. -ירידה במספר טסיות הדם: (Thrombocytopenia) הגורמת לירידה ביכולת של הדם להיקרש. -דלקת הסימפונות (Bronchitis) וזיהום של דרכי הנשימה (Croup), שסימניהם כוללים שיעול יבש ונבחני. -פזילה (Squint) שנובעת מפגיעה של הנגיף בעצבים ובשרירים בעין. סיבוכים נדירים: -בעיות קשות בעיניים כמו זיהום של עצב הראיה (Optic neuritis), אשר מעביר את המידע מהעין למוח. זיהום שלו עלול לגרום לעיוורון. -בעיות בלב. -בעיות במערכת העצבים. -סיבוכים קשים במוח (Subacute sclerosing panencephalitis – SSPE), שעלולים להופיע שנים אחדות לאחר ההחלמה מחצבת. מצב קטלני זה נדיר מאוד ולוקה בו בממוצע רק חולה אחד מכל 100,000.
* עדן   15/03/19 | 10:17
כוונתך "לקרוא שטויות בפייסבוק"
ולהאמין להן בלי סייג.
* א   15/03/19 | 11:10
אשמח לקבל את המקורות שלך
אלו שסותרים את כל הקהילה המדעית העולמית. אני לא מכיר עוד נושא שיש בו כזו תמימות דעים בכל העולם.
* אש   15/03/19 | 11:25
אני אמקד אותך
חפשי את הספר "צבים כל הדרך למטה, חיסונים מדע ומיתוסים" ותביני בדיוק איך עולם המדע מתנהל. ולמקרה שתהית, לא מדובר על קונספירציות. אבל אינטרסים בהחלט.
* צבי   15/03/19 | 13:47
אני אמקד אותך
מעבר לקרוא את הספר, נכנסת למאמרים המקוריים שרשומים שם? (אני מתעלמת מהמקורות האמינים של כתבות) קראת את כל המאמר ולא רק את החלק המצוטט והמתורגם? אם תעשה זאת תגלה שהרבה מהמאמרים הוצאו מהקשרם. תשאיר את הרפואה לאנשי המקצוע - שרלטן מסוכן!
* .   15/03/19 | 18:13
קראת את הספר? נכון שלא?
תקראי ואז נדבר.
* צבי   17/03/19 | 02:21
דווקא כן מקרה התינוק בפגיה לפני כמה חודשים
* חבל שלא תבדוק עובדות   16/03/19 | 11:16
1. העיקר הרב אשרוב כן חיסן את ילדיו!!
צביעות מטיף נגד לחיסונים ואלך ולחסן את ילדיו חחחח
* אורלי   14/03/19 | 18:21