מגזין סוף השבוע
תגובות (47 תגובות ב-31 דיונים)
31. ממש הגזמתם עם הסטיגמות ובמיקוד במשפחה
אז מה למדתי מהכתבה: א. פגועי נפש הם נטל נוראי למשפחה, חסרי תקווה לחלוטין, לא יכולים להיות בן זוג - בעצם הם לא יכולים להיות כלום חוץ מנטל. ב. כל המחלה שלהם היא לגמרי ביולוגית ומולדת, המציאות וחוויות העבר כלל לא משפעים על פגועי הנפש, ובטח שלא המשפחה. זאת כמובן האמת המוחלטת, האבסולוטית, הבלתי ניתנת לעירעור והמוכחת מדעית בצורה חד משמעית "אני אומר חד משמעית שלא מקבלים מחלת נפש בגלל מכות כשיטת חינוך". ג. המשפחה צריכה לקבל יותר שליטה בפגוע הנפש והיא צריכה לקבל אפשרות לשלוט בו, לרדות בו ולכפות עליו דברים. וזה ממש נורא שהמדינה לא מאפשרת את זה. אני מלאת אמפטיה למשפחות, או לפחות הייתי לפני שקראתי את הכתבה. אבל זאת כתבה נוראית שמציגה את פגועי הנפש באופן איום, ואת המשפחות והאירגון בצורה איומה אף יותר.
* א   30/05/16 | 15:04
לא הגזימו בכלל
כאחת שגדלה בבית עם אח חולה נפש ובהמשך עם בן זוג חולה גם כן אז זה מצב מאוד קשה וסבל מתמשך במיוחד בזמן של התקפי המחלה
* אני   06/10/16 | 10:39
הכל נכון- כל מה שכתוב בכתבה. למה ליפות?
כאשה שגדלה מגיל 5 לאם חולת ocd אני יכולה רק לומר שכל הכתוב בכתבה אמת. הבעיה שכמי שגדלה לאם כזו קשה לי מאד לתפקד כמו כולם- לעבוד, לתת מעצמי, גם לא הקמתי משפחה. בגיל 20 כבר הרגשתי כמו 60. לא מחזיקה מעמד במקומות עבודה מכיוון שקשה לי לתת מעצמי וקשה לי "לדפוק חשבון" לבוס, אך בינתיים עוד לא פניתי לאף גורם ואיני יודעת אם ביטוח לאומי בכלל יתייחס אלי.
* בת לאם עם ocd   22/08/18 | 15:31
30. איך מתמודדים עם בירוקרטיה מול כל המשרדים
אמא שלי חולה אושפזה בבח לחולי נפש בבאר שבע בגלל מצבה הנפשי היא לא יכולה להיות בבית היא גרה איתי לאחר שאבי נפטר היא צריכה השגחה של 24 שעות הפנו אותנו לבית אבות לאחר אשפוז ממושך במשך חצי שנה לתשושי נפש פה מתחיל הכל נאלצתי להפסיק לעבוד להריץ ניירת בשביל קוד למשרד הבריאות אפוטרופוס ואל נשכח יש לי ילדים ובעל לחודש הראשון לבית האבות שאין עדיין קוד כי זה לוקח חודשיים שלמתי 7000 שקל מהלוואה שלקחתי אך מתמודדים עם יש משהו שיכול לעזור אני בסך הכל הבת ששנים מגדלת את אמא והמערכת לא עוזרת בכלום למי אפשר לפנות
* טובה אדרי    28/04/15 | 12:03
29. 90 אחוז מהחולים לא אלימים
אני לומד בישיבה ואני מאוד אוהב ללמוד רק באמת כואב לי שבתור חולה כנראה לא אתחתן לעולם ההורים שלי מבוגרים פנסיונרים אחרי שהם ימותו מזיקנה יש לי רק את הרב והחברים בישיבה אני בולע כדור כול יום והתקפי הכעס שלי ממש ממש נדירים כול הסטיגמות על חולי הנפש זה שטויות שמקורן בטלוויזיה סך הכול זו אוכלוסייה ענייה ומסכנה שקשה לה גם בלי הנידוי מהחברה הבריאה זה שאין כסף שאין זוגיות שבקושי יש חברים שבקושי יוצאים לבלות ועדיין מתיחסים אליך כמו לאיזה מרצח אפילו כלב מצער בעלי חיים אתה נותן לו יחס יותר טוב מאשר לחולה אני את המחלה מסתיר בישיבה כי אני מקפיד לקחת כדורים
* חרדי נכה   13/12/13 | 23:38
28. מאניה דיפרסיה
בהמשך לדברי ניסתי כל תרופה אפשרית כולל. אי סי טי שום דבר לא עזר לי לצאת מין הדיכאון וכיום אני רק חושב על המוות.בית החולים אברבנאל הפך אותי מאדם הכי מאושר בעולם לאדם שבאלף מדורי גייהנום המחלה הכי קשה בעולם אני זקוק ממש לעזרא ותמיכה כי פשוט נשארתי לבד בעולם עזרא מאדם שיודע מה אני עובר. תודה
* רון   07/10/13 | 03:33
27. מאניהדיפרסיה
בשנים האחרונות אני סובל מדיכאון קשה מאוד לאחר שהייתי במאניה ורבתי עם שוטרים ואז אושפזתי ובביהח במקום לאזן אותי נתנו לי כמויות של כדורים כל יום כ25 כדורים עד של טהורידו אותי לממש דאון לא שוחררתי יש לציין שלפני התפרצות המנאיה הייתי מתפקד עובד בשיווק ומכירות וגם גידלתי וטיפלתי באחי הקטניםמאחר והורי נפטרו.ניסיתי כל תרופה אפשרית וגם אי סי טי ושום דבר לא עזר לי
* רון   07/10/13 | 02:58
26. הקושי
קודם כל תודה רבה לעמותת יה"ל על כל מה שהם עושים הם פשוט מצילי חיים של הרבה מתמודדים ומשפחות יישר כח , תודה שאתם קיימים! אמא שלי חולה וכשהלכתי איתה לפסיכיאטרית ושאלתי אותה האם יש תהליך של החלמה, היא אמרה לי שהיא תמשיך לקחת כדורים עד יום מותה. הפסיכאטרים וחברות התרופות משתפות פעולה ובכלל לא רגישים לחולים.
* אורטל   09/05/13 | 19:27
25. נו באמת דליה...
איך שלא תעטפי את זה, זה רע ומר, מכעיס וכואב שמישהו קרוב אליך חולה. ונכון, יש אפשרות לחיות עם המחלה ולהשתקם ולתפקד אבל זה לא חלום של אף הורה , בן זוג או ילד. האידאליזציה שאת מנסה לעשות מחטיאה את המטרה. צריך להגיד באומץ : כן, זה חרא ועדיין, ואולי ביתר שאת, לכל מתמודד מגיעות כל זכויות האדם שלו. מותר להגיד את זה. במקום זה את מתעסקת באיך הדברים נשמעים והאם הם פוליטיקלי קורקט או לא. ודליה, אני לא מתכוון להעליב חלילה.
* ריקי   09/05/13 | 01:25
24. גם אצלנו זה קרה
אחרי ששנים של הכחשות שהכל בסדר עם אחי והוא פשוט ילד שצריך הרבה צומי ובגיל 20 פתאום הוא ממש התפגר כנראה שנגע בסמים וגם לקח כדורים לא במינון היום ההוא מאושפז בשער מנשה והכי גרוע שההורים שלי עוד אומרים לכולם שהוא בפנימיה בגלל זה הוא נעלם ההכחשה בבעיה עצמה רק מחריפה!!! עצוב לי שככה זה יצא רק עכשו מכירים בו בביטוח לאומי אחרי שכבר הזיק לעצמו
* אחות של    05/05/13 | 08:26
23. תעשיית התרופות עושה עליהם המון!!!!
הורסים אנשים בגלל כסף
* שלום   05/05/13 | 03:15
22. כל הכבוד
במגזר החרדי יש את עזר מיציון שעוזר ומגיע לו קרדיט
* אח לפגוע נפש   04/05/13 | 20:29
21. אני מקווה שמנכ"ל ביטוח לאומי
קורא את הכתבה.
* תעלו את הקצבה   04/05/13 | 16:04
יותר נכון:אני מקווה ששר האוצר קרא את הכתבה
אבל פגועי הנפש (עקב הגובה הקיצבה המשולמת להם,שהוא יכול לעזור בתחום זה)שייכים למעמד הנמוך,ולא למעמד הביניים,ולכן הם לא מעניינים אותו
* איש צללים   04/05/13 | 19:55
ילדים לאב שחלה
חיים קשים עוני מחפיר למדי. אכלנו אותה פעמיים
* יאיר   05/05/13 | 01:33
20. חפשו- רווח קטלני ביוטיוב ותשכילו!!!
* שמבלולו   04/05/13 | 02:11
19. שום מילה על פוסטראומה במדינתנו העקובה מדם! מוזר?!
* שמבלולו   04/05/13 | 02:06
תגובה לשמבלולו
אם אתה סובל מפוסטראומה ומוכר כנכה צה"ל או נכה פעולות איבה יש מועדון שיקומי שנימצא ברחובות שניקרא "החממה רחובות".
* אחד שמבין   04/05/13 | 17:39
החממה מקום מדהים אבל עומד בפני סגירה כי פקידי השיקום מסרבים להפנות הלומים אליו משיקולי יוקרה ופוליטיקה
* הלום   04/05/13 | 18:30
מה ציפית,שיזכירו את כל מחלות הנפש?
ברור שהכוונה לכל מחלות הנפש,גם לפוסט טראומה
* איש צללים   04/05/13 | 19:56
18. התופעה של התפרצות מחלות נפש נובעת הרבה משימוש בסמים "קלים"
* בשם בעלי   04/05/13 | 01:55
אני מסכים!! אבל אין חולק כי תעשיית התרופות נהנית מזה
כואב
* שלום   05/05/13 | 03:17
17. הסמים ה"קלים" גורמים להתפרצויות של הרבה מחלות נפש!
והעובדה שרבים נוגעים ברעה חולה זאת גורמת להתפרצות מחלות נפש שלא היו אמורות להיות
* בשם בעלי   04/05/13 | 01:54
16. תגובה 14 של ורד, היא הדבר שהכי שווה לקרוא בכל הדף הזה
וגם הדבר שאני הכי אזכור וילך איתו בזמן הקרוב, מבין כל מה שקראתי ברשת לאחרונה.
* ורד עשית לי את היום, דילן מק'יי Beverly Hills   04/05/13 | 01:37
15. הממשלה לא מסתכלת על חולי הנפש. תסתכלו בסל הבריאות
תסתכלו על סל הבריאות מידי שנה ותראו שבקושי נוספים שם דברים לתחום הנפשי. לא רק סכיזופרניה זה מחלת נפש. גם דיכאון, חרדה, OCD ואחרים הם הפרעות נפשיות
* אבי   03/05/13 | 20:45
14. רגישים
אני קוראת ל״חולה נפש״ האנשים הרגישים , רגישים לסביבה ונלחמים בתוך עולם עמוס המוח שלהם עסוק מאוד בעולם שלהם שבאמת אין מקום לאחרים בטח לא לפגוע באף אחד המון קושי הם עוברים גם בלי אחרים.
* ורד   03/05/13 | 19:49
צודקת לגמרי
* בר   04/05/13 | 10:21
13. " בשם אחותי"
כדי לכם לקרוא את הספר "בשם אחותי" המספר את סיפורה של אשה שמטפלת באחותה החולה. בכתיבה מאוד אמיתית ובהירה. הספר נותן כוח לאנשים שנמצאים בתהום הזה של בן משפחה חולה.
* טליה שדה נחמיה   03/05/13 | 19:39
12. שמחה שנכתבה כתבה שמביאה את הנושא הזה למודעות
אני חולקת בעניין המסוכנות והאלימות לא צריך להזכיר כאן בכמה מקרים פגועי נפש פגעו באחרים אני הייתי מציעה להתייחס ברצינות לאלימות ולא לקבל אותה משום שהיא כן יכולה לפגוע באחרים אמנם נכון שלרוב מדובר באנשים שאינם מסוגלים לפגוע בזבוב אבל עדיף שלא לסמוך על זה! אבי חולה במאניה דיפרסיה שהתפרצה אצלו בשנים האחרונות וכן נאלצתי לאשפזו בכפיה זאת הייתה פרטצדורה לא פשוטה אבל נעשה מחשש שיפגע בעצמו ובסביבה אז בבקשה חשוב שתיהיו ערנים ואני חושבת שחשוב להתייחס אליהם בכבוד זה יכול לקרות לכולנו אין חסינות לנפש האדם
* בר   03/05/13 | 18:03
11. יש עמותה שניתן לפנות אליה באזור הדרום?
אני ואמא שלי מתמודדות לבד עם אחותי שכבר יותר מ7 שנים לא יוצאת כמעט בכלל מהבית רק בליווי של אמא. אחותי כבת 30 לא מוכנה להכיר בזה שהיא פגועת נפש ולכן היא גם לא מקבלת אף קצבה. היא מאוד אינטלגנטית אך לא באמת מודעת למצבה הגרוע וכשמדברים איתה היא אומרת שה' יעזור. היא הייתה בטיפולים וזה לא עזר. אמא שלי נעשתה חולה מכל המצב ואני מפחדת ששתיהן ילכו וידרדרו.
* דנית   03/05/13 | 17:50
תגובה לדנית
יש עמותה שניקראת "אנוש" ויש להם סניפים גם בדרום.מומלץ ביותר לפנות אליהם!!!.
* אחד שמבין   04/05/13 | 15:19
10. יש לי חבר טוב שאמו מתמודדת שנים
אם רק היה את המרכז הזה לפני עשור....
* אם רק היה יודע....   03/05/13 | 11:41
9. לצעירה בת 18
אנחנו יודעות שעם טיפול מקצועית נכון , משפחה תומכת ולקיחת אחריות אפשר לנהל חיים נורמטיבים ומאושרים, אבל כמה קשה הדרך כשהחברה שלנו עדיין חייה עם דעות קדומות, לא מבינה ומפלא , ולכן חייבים להישאר בארון ולהשקיע אנרגיות שלא יגלו, כי אם יגלו זה יכול לפגוע במלחמה היום יומית של " לקום ולהמשיך להלחם
* דינה   03/05/13 | 11:15
מסכימה איתך זה מאוד מקשה
* גם לי יש מאניה דפרסיה    03/05/13 | 14:34
גם לי יש מאניה דיפרסיה
אני בכלל לא מסכים איתך וכאשר תשלימי עם הנכות שלך ולא תסתירי אותה פתאום תגלי כמה טעית.אני אחרי שהשלמתי עם הנכות שלי והתחלתי לחשוף אותה פתאום גיליתי שכל הנושא של "סטיגמה" זה הכל בראש שלי.
* אחד שמבין   04/05/13 | 17:13
אני סיפרתי למקורבים אליי
אני לא חושבת שיש צורך שאני אחשוף את זה בכל זר או מכר לעבודה..מי שצריך לדעת יודעת וכולם מקבלים את זה יפה ובאהבה
* גם לי יש מאניה דפרסיה    05/05/13 | 12:50
8. כאח לחולה נפש 100 אחוז נכות
אין יותר קשה מזה, הסבל כל השנים שמשפחתי עברה, אחי הלום קרב שלא מוכר כנכה צהל. כועס על המדינה שזרקה אותנו לכלבים...:(17 שנה של גינהנום
* איש אחד   03/05/13 | 09:25
7. כתבה מעולה ,סוף סוף מדברים על הנושא בלי לחשוש !
אני כולי עדיין צעירה רק בת 18 אפילו עוד לא , גילו לי את זה בגיל 15 ומאז ההורים שלי רצו איתי לאינספור רופאים וניסינו אינספור כדורים עד שהגענו לפסיכאטרית מדהימה שטיפלה בי ללא הפסקה ודאגה ובשילוב טיפול פסיכולוגי אני גאה להגיד שקמתי ונלחמתי וההורים שלי לא וויתרו לרגע ! יש פתרון אפשר לחיות עם זה רק אם יש מערכת תמיכה נכונה וחזקה ! כסף ללא ספק זה בעיה קשה ההורים שלי לא אכלו וטיפלו בי אבל הנה אני כאן , חיה עם ההפרעה ונהנת מהחיים אפילו יותר מנערים אחרים בגילי .
* גם לי יש מאניה דפרסיה    03/05/13 | 08:32
6. כדורים עוזרים ברוב המקרים
מנסיון !
* שי   02/05/13 | 22:50
זה לא מספיק
צריך תמיד טיפול התנהגותי וטיפול תומך במשפחות
* יולה   03/05/13 | 02:40
לא מסכימה
זה ממש לא מדויק. לוקח המון זמן למצוא איזון אם בכלל. נראה כי אתה מדבר מחוסר ניסיון
* רחל   03/05/13 | 08:53
מה עוזר?
הכי נכון זה להבין שכל מקרה לגופו וכל מצב מצריך התערבות וטיפול שונה
* תמי   03/05/13 | 14:33
5. יישר כוח ענק למרכז י״הל ולזיוה במיוחד
אני אחות למתמודדת וממש במקרה הגעתי למרכז י״הל,א׳א לתאר כמה המפגשים עם זיוה הועילו לי,התמיכה,העזרה,לדעת שאתה לא לבד בהתמודדות הזאת. מברכת מכול הלב על היוזמה החשובה והנעלה הזאת. יישר כוח למרכז י״הל ולגברת זיוה רן הנהדרת אין כמוך!! לפני שפגשתי אותך לא הייתה לי טיפת אמון בעובדים סוציאליים אחרי הסיוטים שאני ומשפחתי עברנו איתם מאחלת המון כוח למשפחות ולמתמודדים
* רננה   02/05/13 | 22:22
4. כ"כ נכון
ואם אתה סטודנט לך תסביר שהמשכורות של ההורים נזרקות על אחיך, אבל לא מגיע לך מלגה כי אתה עובד. ואין דרך להוכיח את זה אז אתה קורע את התחת לעבוד וללמוד ולחיות. אין צדק.
* אח לחולה   02/05/13 | 22:14
3. איך באמת מצילים את המציל
תחשבו על עמותה שצריכה לגייס תרומות מפרטיים ומארגונים, כמה כולנו פתוחים לסייע לעמותה שעוסקת בשיקום נפגעי נפש,,,?, אז אם זה יכול לקרות לכל אחד, תעבירו הלאה וושתפו ובואו נפרגן למי שמרים את הכפפה ויתרום לעמותה
* רות   02/05/13 | 20:50
2. העולם שלי
אני מוגדרת שסובלת מחרדות יש לי 30 אחוזים בבטוח ואני מתפקדת רגיל רק עים קריזות ודיכאונות ועצבים ודמיונות חייבת שהעולם יראה כפי שאני רוצה יש לציין שאני אמא ל4ובעלי מבין אותי
* טלי   02/05/13 | 20:24
1. ממש עצוב זה יכול לקרות לכל אחד
כתבה טובה מאוד. אשתמש במידע המאוד רלוונטי הזה. תודה. ובאמת, אל תתעצבנו על פגועי נפש הם סה"כ לא מודעים למעשיהם פשוט תנשמו עמוק ובעיקר תרחמו עליהם הם לא שולטים בהתנהגות שלהם. והעיקר שנהיה בריאים.
* אמא שלי כזאת וזה התפרץ בגיל 55   02/05/13 | 20:01