צבא וביטחון
תגובות (52 תגובות ב-27 דיונים)
27. גברים - לוחמים, נשים - לא
נורא פשוט
* גר בתל אביב חולם על סיני   16/04/19 | 15:08
26. גם אני רציתי להיות משקית חינוך.. אז מה? גייסו אותי לקרבי. הגיע הזמן לנתק את צהל משיקולים חברתיים, זה מחליש אותו, אם היו צריכים נשים בשריון היו מגייסים אותן. כנראה שלא צריך. אז חלאס כברררר!!!
* עידן   15/04/19 | 18:51
25. כנראה שהסיכוי להיחטף מתוך טנק גבוה(ראו מקרה גלעד שליט)
ואם יחטפו בחורה יאנסו אותה גם אז עדיף להימנע מזה
* דרור   15/04/19 | 10:19
24. די כבר
אומנם הוכתר הפרוייקט כהצלחה מה שלא יודעים זה שהלוחמות והמפקדות בסוף הפכו למדריכות שריון ורוב הלוחמות כרגע פצועות ורובן לא צלחו את ההכשרה עקב בעיות רפואיות.... די כבר להסית כנגד, הצבא עושה את החישובים שלו ואם הוא לא צריך אז הוא לא צריך. ואם יש אישה שמעוניינת להיות שריונרית זה טוב ויפה אבל בצבא לא מקבלים את מה שרוצים, אני רציתי להיות בח"יר קיבלתי שיריון, לא פרסמתי מאמרים על זה קיבלתי את העובדה והשלמתי איתה. אז גברת כתבת תני לצבא לעשות את החישובים שלו הוא יודע לעשות את זה הרבה יותר טוב ממני וממך.
* שריונר במיל   15/04/19 | 09:47
23. כתב טוב לא מביע עמדה בנושא
"זה תירוץ מעצבן"
* שם   15/04/19 | 09:31
22. מסר לא מסר
עם כל הכבוד לזכויות צהל צריך לקבל החלטה מקצועית על סמך דעתו בלבד. ולא צריך להיות לו בראש שוויון ואחווה. זאת הייתה ההחלטה. כמו שהוחלט על גדודים מעורבים. העובדה היא שבטנק יש להרים ולהתמודד עם משקלים כבדים וגם ככה הרבה נשים יוצאות עם בעיות בגלל משקלים מהצבא. והוא בצדק לא רוצה לשלם לכל חיילת משוחררת פיצויים. גם בנים משחקים על זה הרבה כן. אבל עדיין ביחס המספר רחוק
* גלעד   15/04/19 | 08:27
21. די להרוס את צהל
הצבא ייעודו להילחם, גברים מתאימים יותר כך נקבע בכלל המחקרים בכלל צבאות העולם. די עם הקשקושים הפמניסטיים שימיתו עלינו מאות הרוגות אנוסות וחטופות בידי חיזבאאלה
* דניאל   15/04/19 | 08:26
20. ליאת היקרה נראה לי שאת מתבלבלת קצת
ליאת היקרה, מהרקע שלך אני מבין שאת משתמשת במדיה על מנת להאדיר את הפמיניזם (ואין רע בזה). הבעיה שזה מגיע לצבא, נשים לוחמות מקבלות המון המון הקלות באימונים, ממשקלים נמוכים ועד אמצעים כאלו ואחרים, ולמרות זאת כמות הפציעות שלהן עולה. בשדה הקרב אף אחד לא מתחשב בהקלות, סוחבים משקלים רצים נלחמים ונפגעים גם. בנוסף לכך יש את המימד הנפשי היתרון והחסרון של המין הנשי הוא הרגש שלהם מראות המלחמה (למערי מנסיון) הוא קשה ורע דבר שיכול להשפיע קשה מאוד על נשים רק בגלל שהן אנושיות ורגשיות יותר. וזה בלי להתחשב בהתעללויות הבלתי אנושים שיכולות לקרות להן במידה ויפלו בשבי. את המהפכה הנשית תשאירו בחוץ לצבא כי בשדה הקרב אף אחד לא ילחם בשבילהן
* לוחם    15/04/19 | 08:11
19. יש יותר מדי נשים ביחס לגברים
לשלב אותן כלוחמות בכל יחידה ,בדרך זו ימותו רבות מהלוחמות והמאזן עם הגברים יתאזן. מי שלא היה במלחמה שלא ידבר , הן תחזורנה עם כויות עור עמוקות
* חיים   15/04/19 | 07:55
18. חייל בעל פרופיל גבוה מחוייב להיות לוחם לנשים יש זכות בחירה
גברים משרתים יותר , יש קצינה בדרגת תת אלוף שתפקידה לדאוג לנשים ולגברים אין, נשים מקבלות משכורת גבוהה יותר, משוריינים תפקידי קצונה לנשים, נשים בקבע לאחר שמתחתנות מקבלות פטור מתורנויות. ועוד ועוד אין שיוויון יש אפליה של גברים ! אבל חינכו את הנשים לבכות גם שההחלטה היא מקצועית לחלוטין
* אחד   15/04/19 | 07:54
17. צודקת לגמרי
מספיק עם התירוצים. הצבא צריך להודיע באופן חד משמעי שהוא מפסיק להתעסק בקישקושים ותירוצים ומתחיל לחשוב איך מנצחים. הצבא צריך להתעסק בלחימהמולא בקידום אג'נדות רדיקליות שפוגעות בו. בכל המחקרים מוכח שבנות לוחמות הן פחות טובות, מורידות את רמת הלחימה והצבא צריך להוריד את רף הדרישות כדי שזה יתאים לבנות. חלאס עם המשחקים
* שי   15/04/19 | 07:16
16. אם הסיבה האמיתית היא כפי שנכתב אז
צריך לעשות את המאמץ ולשלב בנות בחיל בדיוק כפי שעושים מאמץ לשלב חרדים מוסלמים וכ"ו
* אבי   15/04/19 | 06:53
15. בתור שריונר שראה ומבין
לא ברור למה הצבא פירסם שהפיילוט הצליח, הפיילוט נכשל ואין פה שום עניין של תקציב נשים יכולות להיות הכי מקצועניות בכולם בידע טנקים(וכבר שנים שכל מערך ההדרכה בחיל השריון מבוסס על מדריכות, אלה שמלמדות את הלוחמים את רוב העבודה בטנק) בסוף כשזה מגיע למעשי הן לא יכולות לתפקד באותה רמה וזה הוכח
* .   15/04/19 | 06:39
14. בושה!
בושה שצה״ל מתרץ את שילובן של נשים כמפקדות טנקים בחסך תקציבי! נא להתעורר, ימי הביניים עברו!
* שרון   14/04/19 | 23:51
13. החלטה משמחת של צה"ל. הפמיניזם הזה פשוט נוראי ומי שבסוף נדפק זה הלוחמות
שלא היו צריכות להיות שם
* שפוי בע"מ   14/04/19 | 23:40
12. טור עם חוסר הבנה בענייני זכויות.
אין שום זכות בסיסית לשוויון הזדמנויות בשירות צבאי. זכות לשוויון הזדמנויות נוגעת אך ורק לחיים רגילים (וגם היא לא גוברת תמיד על זכויות אחרות ושיקולים אחרים) שירות צבאי אמור לשרת את העם ואת צרכיו, ולא קשור לזכויות פרט כלל. עם אותו הגיון עוד מעט ידרשו לממן ניתוחים להסרת משקפיים כדי שגם ללקויי ראיה תהיה הזדמנות להיות טייסים.
* דור   14/04/19 | 23:16
שוויון הזדמנויות כן, הקלות והתאמות לנשים לא
המיונים לכל היחידות צריכים להיות פתוחים לכל מי שחלה עליו חובת גיוס, גברים ונשים ללא הבדל. דרישות הקבלה צריכות להיות זהות, ללא שום התאמות לנשים. אישה שתעבור בהצלחה את המיונים ראויה להיות בטנק, במטוס ובכל מקום אחר.
* לומי   15/04/19 | 00:05
לומי, כן ולא.
כלומר, אם נחוץ לסחוב 80 ק"ג לצורך התפקיד, אכן אין צורך לערוך התאמות. אבל אם סחיבת 80 ק"ג אינה הכרחית לתפקיד, אפשר להסתפק גם ב-50 ק"ג. (מספרים סתמיים ששלפתי מהשרוול בשביל הדוגמה.)
* מישי   15/04/19 | 02:07
השאלה היא מה נדרש במיונים
אם סחיבת 80 ק"ג אינה הכרחית לתפקיד, למה שזה בכלל יהיה? אם סתם כדי להכשיל נשים ולהראות שהן לא יכולות אז כמובן שזה פסול. אם לביצוע התפקיד אפשר להסתפק ב50 ק"ג, למה שהבנים יסחבו 80? נראה לי שלא ממש הבנתי מה ניסית לומר עם המספרים האלה. מה שאני ניסיתי לומר זה שהתנאים צריכים להיות שווים, מי שמספיק טוב שיהיה שם ומי שלא- לא.
* לומי   15/04/19 | 10:33
לומי מותק אם היו עושים כך לא היו טייסות , חובלות ועוד
* אחד   15/04/19 | 07:55
היו גם היו, למה לא? אולי קצת פחות אבל בהחלט היו
לדעתך נשים לא יכולות להצליח בתפקידים האלה בלי הקלות והתאמות? אם זה המצב בשטח אז הן לא צריכות להיות שם, אבל זה ממש לא ככה. העובדה שרק נשים מעטות (יחסית) מגיעות לתפקידים האלה מוכיחה שהן מסוגלות להיות שם ולבצע את התפקיד לא פחות טוב מהגברים.
* לומי   15/04/19 | 10:37
כן..אז איך תגידי שעשו מחקר והראו...
שיחידת גברים מתפקדת יותר טוב מיחידה מעורבת ומיחידה של נשים בלבד..ולא רק יותר טוב אלא בפער!
* רם   15/04/19 | 08:07
ממש טעות
אם מחליטים לקבל נשים לתפקידים חדשים, יש על זה הרבה חשיבה מראש. מגורים נפרדים, שטח? משקלים לפציעות. מה זה משנה לצבא אם היא תרים את המשקל אם שבוע אחרי השחרור היא תתבע נזק מצהל וזה קרה הרבה.
* גלעד   15/04/19 | 08:33
מאיפה ההשוואה לניתוח? הבנות האלה לא ביקשו הליך רפואי כלשהו.
כלומר, אני יכולה להסכים איתך שלא בדיוק בוער עכשיו להכניס נשים לשריון, אבל הן לא צריכות לעבור שום הליך מיוחד כדי לעמוד במשימות הנדרשות בשריון. ולכן, בתיאוריה, מגיע להן להתגייס גם לחיל הזה. עם זאת, אני מבינה שכרגע ידחו את זה מאילוצים כאלה ואחרים, וזה נראה לי סביר.
* מישי   15/04/19 | 02:05
סליחה על מה שאני הולך להגיד
אבל מה שאמרת מראה על בורות... טנק זה לא רובה כל חתיכה שם שוקלת כמו הבחורה שאמורה להרים אותה
* יוס   16/04/19 | 14:50
11. מה מה מה לעזאזל אתם רוצות??!!!!
גברים ונשים זה לא אותו דבר. זה שני מינים שונים שכל אחד טוב בדבר אחר. תפסיקו כבר לעזאזל לטשטש או לנסות לטשטש את הגבולות בין המינים. אישה לא תהיה בחייםםםםםםם טובה בשריון כמו גבר. דייי תפסיקו לבלבל תמח. נמאאסססס ממכן!!!!
* השפוי   14/04/19 | 22:58
אבל הוכיחו בניסוי שהן טובות לא פחות... :-)
* מישי   15/04/19 | 02:07
לא ממש מצליח לך עם בנות אהה!!
* מיכאל    15/04/19 | 06:49
10. צהל
זה כתבה מטופשת
* אבי    14/04/19 | 22:12
9. פשוט מאוד
החשבון מאוד פשוט ומדהים שלא עשית אותו - אפשר שריון רק של גברים ללא נשים ? כן (עד היום)...אפשר שריון רק של בנות ללא בנים ? לא (ברור...) - מסקנה - נשים אינן שריונריות (וגם חירניקיות ועוד ועוד)...אז די לבלבל את המוח בבקשה
* פשוט מאוד   14/04/19 | 21:36
אפשר שריון רק של בנות, אם יהיו מספיק מתגייסות לשריון!
ובכל מקרה, למה צריך "רק"?
* מישי   15/04/19 | 02:08
8. כטנקיסט אני קובע חד משמעית: נשים לא מתאימות להיות טנקיסטיות
מעבר לשדה הקרב שהשתתפתי בו ונשים לא יכולות להיות בו ככלל טנקים זה לא מטוסים. הטנקיסטים מתחזקים את הטנקים בעצמם מלבד מה ששייך למכונאים. זה מצריך כוחות פיזיים עצומים. לא בא לי לחפור שעה ולהסביר. מפקדי השריון יודעים בעצמם אבל הם חוששים מהפמניסטיות. קהלני כבר הרגיש את המתקפה שלהן
* מה יקרה בשירות מילואים שהן פטורות או בהריון?!   14/04/19 | 21:31
אבל הניסוי הוכיח שהן כן מתאימות... :-)
* מישי   15/04/19 | 02:08
7. מניסיון אישי, פמיניזם זה סרטן ונשים הן האויב האמיתי, לא חמס ולא חיזבאלה.
* ירון   14/04/19 | 20:29
6. גברים
סופסוף חופש חיל של גברים ולא של כוסיות
* שיריונר   14/04/19 | 18:53
5. בנות לא יכולות להיות שריונריות
כטנקיסט וממ שריון 35 שנים: זה לא מקצוע לבנות. צריך להרים ששיות זחל , פלטות בזוקה, למשוך חוטר תקוע, לפתוח מפנה גזים, להרים פגזים להחליף בוגים - זה דורש כוח פיזי רב שאפילו לי כגבר לא הספיק תמיד. אסור להסתכל רק על בת שנוהגת או יורה או מפקדת על טנק בהצלחה יתרה - זה חלק קטן מהתפקיד. התחזוקה היא היא ליבת השריון וזה לא מתאים לבנות. צר לי
* הטנקיסט   14/04/19 | 18:14
שאפילו לי כגבר לא הספיק תמיד
* מה שהיה להוכיח   14/04/19 | 22:53
יש ספק שככלל (שוב מדגיש ככלל) זכרים חזקים יותר פיזית?
* .   15/04/19 | 00:32
בנות יכולות להיות הכל, זה לא משנה שהן בנות
המיונים ליחידות הלוחמות,כולל שריון,צריכים להיות פתוחים באופן שווה גם לבנים וגם לבנות. מה שכן, צריך לבטל את ההתאמות וההקלות שרק נשים מקבלות. מי שעומדת בקריטריונים הפיזיים והנפשיים זכאית להיות שם. מבחינה סטטיסטית גברים הם יותר חזקים פיזית ולכן תהיינה הרבה פחות נשים לוחמות, אבל צריכה להינתן הזדמנות שווה לכולם.
* לומי   14/04/19 | 23:30
סבבה לומי, אז קודם כל תדרשו לשחק ביחד עם גברים כדורגל...
ולהתחרות מול גברים באולימפיאדה....נראה כמה מדליות תקטפו.
* רם   15/04/19 | 08:08
אני בהחלט בעד!
אישה שמסוגלת פיזית להיות בקבוצת כדורגל של גברים בהחלט יכולה להיות שם, למה לא? החלוקה לפי מגדר אינה נכונה לדעתי, במקום ליגה של גברים ונשים צריך שזה יהיה לפי יכולת. סטטיסטית גברים הם יותר חזקים פיזית מנשים אז בקבוצות החזקות יהיו בעיקר גברים, אבל לא רק. בקבוצות החלשות יותר תהיינה יותר נשים, אבל גם גברים שלא יכולים להתקבל לקבוצות החזקות ועדיין רוצים לשחק כדורגל.
* לומי   15/04/19 | 10:27
אבל הפיילוט הוכיח שהן מסוגלות... אז מה תגיד?
* מישי   15/04/19 | 02:09
וכמפקרד טנק המון שנים אני מסכים עם כל שכתבת ועוד שואל איך הן ישתינו מהטנק
ועוד כשכל החברה בוהים בם מסביב. אתה הבנת את זה ברוך?
* מט'ק   17/04/19 | 08:42
4. יש רק סיבה אחת והיא הדתה ומיזוגניות שמחלחלת מהממשלה לצבא
* עמי   14/04/19 | 17:59
שטויות
* אחד   15/04/19 | 07:57
3. כתבה הזויה
לצערי ניתנת פה במה לטענה הזויה ומופרכת של כותבת שטופת אג׳נדה שניתן לנחש מאיזה צד פוליטי הגיעה. תפקידו של הצבא לנצח, כל דבר אחר זה בונוס, ישנם הבדלים פיזיולוגים בין גברים ונשים ותפקוד נשים כלוחמות לא משתווה לתפקוד גברים. אגב, בכל תפקידי הלוחמה, גם בחיר אין מה להשוות, ולקרוא לקרקל ושות לוחמים זה עלבון לחירניקים. די להחדרת אג׳נדה פוליטית גלובאלית פוסט מודרנית לצבא!!! תנו לצהל לנצח.
* דוד   14/04/19 | 17:27
כתבה מוטית
* itshak Jordan frommelt   14/04/19 | 19:16
קרקל, כפיר, וכל האלה נצח יהודה למינהם
אותו דבר. ואם למגב קוראים לוחמים גם לקרקל אפשר. תאמין לי בתור לוחם זה לא מה שחשבו עליו אצלנו. לא מעניין
* גלעד    15/04/19 | 08:29
2. השתלבות בנות בתפקידי לוחמה
על מנת לשלב בנות בתפקידי לוחמה הורידו בשבילם את הרף אבל לא השוו את הרף של הבנים.. הצבא הוא צבא קיומי למדינת ישראל ולכן אין להוריד את הרף המבצעי שנדרש.. רק אחרי שהרף יהיה שווה לכולם בנים ובנות יהיה אפשר לקשקש על שאר הבעיות שבשילוב הנ"ל (פציעות, בעיות נפשיות, דת וכ'ו שגם על בנים ניתן להגיד הרבה מדברים אלו)
* Joni   14/04/19 | 16:26
1. לכו תעשו ציפורניים לק גל וכו
ברגע האמת זה לא בשבילכם
* שי   14/04/19 | 16:24
מיזוגן.
* מישי   15/04/19 | 02:10
אמת
לאמיתה
* יוס   16/04/19 | 14:56