צבא וביטחון
תגובות (49 תגובות ב-23 דיונים)
23. התגובה שלי היא בשנת 2018 כלומר היום
סאדם חוסיין חוסל. עירק שבורה. מצרים יש מנהיג חזק שתומך בנו. האחים המוסלמים במצרים בקבר או במחתרת . אירן משתמשת בשינאה נגד ישראל והמערב כדי להשתיק את העם מהבעיות.. הרבה תלוי בסנקציות חריפות ומשתקות שיוטלו על אירן מארה"ב ואירופה. שאירן תתקוף אותנו כיום לא סביר. היא מעדיפה להמשיך לבנות את עצמה בגבול שלנו (בסוריה ולבנון) ואסור לנו לתת לתת להם להתבסס שם בשום מחיר. מלחמה ישירה עם אירן הסיכויים שלנו טובים לנצח העורף מוגן יחסית בממדים (יש לזרז הרמת מקלטים גדולים לאוכלוסיה ) ואפילו לחייב רשויות ואנשים להוסיף ממד לדירתם הרווח חדר נוסף ...ולמי שאין המדינה והרשות המקומית חייבת לסייע ..כי ברגע שהעורף יהיה מוגן היטב + כל ההגנות הטיליות שלנו .. כוחות צהל וח"א יוכלו לטפל היטב ברכוזי הצבא והשלטון וממש למוטט אותם בפגיעה במטרות איכות של תקשורת / חימוש ועוד. אבל בכל מקרה אין לזלזל באויב !! זלזול כזה כבר עלנו לנו ביוקר !
* אדם   22/02/18 | 09:42
22. איראן
גם הטילים שלהם לא מהווים איום משום שלישראל יש מספיק טילי חץ נגד אותם טילים וישראל יוכולה לירות טילי יריחו על בסיסי צבא באיראן להשמיד לה את ההגמה האווירית שלה וגם את חייל האוויר האיראני באשר לחייל הים האיראני הוא גם לא איום משום שהספינות שלהם מיושנות באשר לחיזבאללה ישראל יוכולה להנחית עליה מכה מקדימה ולהחליש אותה
* רפי   16/11/17 | 20:00
21. לא איום ממשי
איראן לא איום ממשי מבחינה אווירית ורגלית רק הטילים המוגזמים שלהם הוא האיום היחידי
* לקלקרר   21/10/17 | 16:52
20. אני לא מבין מה כולם פוחדים
הצבא של איראן הוא צבא חלש שבנוי מטנקים ומטוסים שישראל השמידה במלחמות העבר הטילים הבליסטיים שלה מיושנים(היריחו2 שזה טיל בליסטי שישראל פיתחה בשנות ה80 יש טווח זהה) והפרויקט הגרעיני של איראן עדיין לא יצר אפילו ראש גרעיני אחד. לישראל לעומת זאת יש צבא מתקדם מאוד וחיילים איכותיים ומאומנים לישראל יש גם טילים נגד טילים(פטריוט,חץ וכיפת ברזל לטווח הקצר) ואם איראן תגיע לראש גרעיני ותשתמש בו נגד ישראל לישראל יש מצבור של ראשים גרעינים,ביולוגים וכימים בכמויות גדולות שיספיקו להשמיד את כל איראן.
* מישהוא   24/09/13 | 21:56
19. כנסו
אני לא מבין כמה שטויות אנשים אומרים פה.. דבר ראשון, לאיראן יש כוח ארטלרי ממש גדול וחזק, שזה מה שמאיים עלינו בעיקר, חיל האוויר שלהם כמו מחסן גרוטאות, לישראל 3000 ומעלה טנקים, מרכבה, לא כולם סימן רק אלא קצת מהם סימן 4 אבל בטוח שמרכבה 3 משופר וגם 2 וצריכים להיות מערכות מעיל רוח על כל אחד ממרכבה 4 למרות שבכוח שיריון לא נמטרך להשתמש. בכוח אווירי אנחנו אוכלים אותם, פשוט שהם לא טובים בזה בים אנחנו עם צי קטן מאוד ויש כאלה שיגידו מיושן, אבל אנחנו יכולים להתעלות על עצמו, יש לנו 5 צוללות לא3 למי שחושב ישראל לא תשלח פצצת אטום ישר על תחילת המלחמה, יגנו אותנו בכל העולם וזה טמטום, לפי דעתי הכוח הצבאי שלנו עולה על איראן, בעיה גדולה שיש היא המרחק והגודל של איראן ממדינת ישראל, למרות שטילי היריחו מגיעים לשם הכוח האווירי יצטרך לפעול ממש מהר וחזק על מנת להפציץ לפחות 10 כורים לגבי השערות של ארצות הברית, לפי דעתי הם מזלזלים בכוח הצבאי שלנו יותר מידי., מדינת ישראל לא נה שהייתה ב2006 אלא התפתחו ונייהנו למעצמה צבאית והיכולת של המלטים שלנו הכי בוהה בעולם ויותר מזו של ארצות הברית, לישראל מערך הגנה מפני טילים, ככה שנוכל לעצור מספר יפה מאוד של טילים שיגיעו הנה, אך לא את כולם, ותשוו את ישראל ביחס למדינות אחרות מול איראן, אנחנו נצליח, איראן פשוט חושבת שאנחנו מה שהיינו ב2006 והם יכולים לחסל אותנו, זה ממש לא ככה ותאמת אני רק מחכה למלחמה מול חיזבאללה, שיראו את הכוח שלנו עכשיו, ושאיראן תבין באמת מה זה להכנס עם ישראל למלחמה
* הציוני האחרון   25/05/13 | 15:24
הם לא מזלזלים בנו
הם אם היו חושבים שאנחנו צבא חלש צבאות ערב היו כבר תוקפות אותנו,הם יודעים שאנחנו צבא חזק מאוד ואין להם אפילו סיכוי גם אל תשכח שלישראל גם יש טילים אטומים יותר מ80 טילי אטום ומימן(פי כמה מאטום)ויש גם טילים כימים וביולוגים.
* מישהוא   24/09/13 | 21:41
18. נגד החיזבאללה ואיראן אל תילחמו
איראן ולוחמי חיזבאלה בדרום לבנון ערוכים לכבוש שטחיים נרחבים מאוד באזור הצפוני של שטח הציוני. חיזבאללה כבר תירגל כיבוש שטחיים באזור הצפוני ......
* המהדי   26/12/12 | 22:11
נגיד והפתיעו וכבשו איזה יישוב וואלה יפה
אחרי זה אנחנו נגייס מילואים וייפתחו בלבנון שערי גיהנום ונכבוש שוב את ביירות ביג דיל חחחחחחח זה לא לבנון השנייה שזלזלנו בהם נון סטופ
* חחחחחחחח   17/08/16 | 15:32
מלחמה שלא לצורך
במלחמה אמתית בלי פתקים ואזהרות חיזבאללה לא תשרוד יותר מיום..וזה בדוק.
* טיראן   08/05/18 | 03:36
17. במצב של מלחמה ידנו על התחתונה
מכיוון שמדינות ערב יכריזו מלחמה ביחד עם איראן, תחשבו כמה קשה יכול להיות ההתגוננות. ממזרח יש את ירדן את עיראק וכמובן את איראן מצפון את לבנון ואת סוריה, ואת מצרים שבשלטון האחים המוסלמים המקורבים לאיראן מדרום מזרח
* ליאור   24/07/12 | 23:17
אתה טועה רוב הסונים שונאים את איראן יותר מאת ישראל
הם יודעים שעם ישראל יש סטטוס-קוו אבל אם איראן תשתלט עליהם הם ימותו ביסוריים , לכן הם יעדיפו להיות נטרליים ולא להסתבך למען האיראנים.
* היסטוריון   19/08/12 | 01:54
16. הוא אמנם חזק
הצבא האירני הוא ללא ספק צבא חזק אך סביר להניח שאם הם היו יודעים שהם יותר חזקים מאיתנו הם כבר היו תוקפים אותנו. מלחמה מול אירן צפויה להיות קשה אך אין לזלזל בצה"ל ובכוחו ומצד שני לא להיות אדישים.
* א   21/07/12 | 12:39
15. יש לנו מה שאין להם - שמע ישראל והכל נפתר
* אהבת אחים   21/02/12 | 02:27
14. איזה מזל שיש חרדים
אם כל מדינת ישראל היתה חילונית, אירן היתה כובשת אותנו ב5 דקות, כי החילונים כמעט ולא מביאים ילדים ,והחרדים כל משפחה לפחות 10, מזל שיש חרדים!!
* ארי   10/02/12 | 00:32
י
אבל החרדים לא עושים צבא
* י   07/03/12 | 10:10
חחח זו לא הכמות זו האיכות
איזה מזל שנשארו מספיק חילונים כדי שבכלל יהיה צבא.
* אוי ארי ארי... מה יהיה איתך   26/05/12 | 10:06
סלקו את הבנות מצה"ל ונתגייס
* חרדי   30/10/12 | 09:55
13. לכו לעזאזל אף אחד לא עומ מול סין
* m   17/11/11 | 02:52
אירן
איזה עם פחדן נהייתם, למה לתקוף את אירן ולמה אנחנו ? חסר איך לסכסך את העולם עם אירן ואז משהו אחר יתקוף אותם?! ותחשבו על זה! ואל תחשבו בכלל לתקוף באירן! מה שהיה עם עירק לא יתפוס עכשיו! יהיה לישראל מלאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא בלגן! ותחשבו על זה.
* pako   06/12/11 | 23:27
12. מעניין כלכך השקיעו כספים !!!!
לצורכי תקיפה והגנה בשנים האחרונות ועדין ציודים מיושנים ?קצת מוגזם לא !!!כנראה שזה דיווח המרגיע הלאומי שלנו
* סעיד תמיד!!!   04/11/11 | 19:00
11. משמרות מהפכה..צבא.. אבל אחרי הכל..
פצצה גרעינית אחת....וגומרים עניין. שלא יתעסקו איתנו. יש לנו גם גב צרפתי, איטלקי ואמרקאי
* אבי   02/11/11 | 10:53
חחח תמים
איזה תמים אתה.. עלאק פצצה גרעינית אחת וגומרים עניין.. ועוד יותר גרוע שאתה חושב שהצרפתי האיטלקים והאמריקאים יעזרו לנו בזמן אמת. א'- לא נשלח פצצת אטום אלא אם זה יהיה מוצא אחרון וזה יהיה האפשרות היחידה. ב'- לא יעזרו לנו. ראה לדוגמא את כל מלחמות ישראל. האם מישהו עזר לנו? כמובן שלא! כולם שונאים אותנו ואלה שמגדירים את עצמם כידידים שלנו יעמדו בצד בזמן אמת ויצפו..
* עמית   02/11/11 | 17:01
אתה צודק !!
אתה כל כך צודק אחי
* גבי   19/11/11 | 16:20
עמית צודק
* גבי   19/11/11 | 16:20
10. ביבי הוא סוכן מצרי להשכרה
נתניהו צריך לעזוב את תפקידו לפני שהוא יעשה נזק יותר גדול.
* נבון   01/11/11 | 23:51
9. מלחמת אירן עירק
היה מלחמה של 8 שנים ולא הצליחו לנצח את עירק. עירק נכבשה ע"י ארה"ב ב3 שבועות עם 300000 חיילים הרוגים בצד העירקי כמעט ללא כל התנגדות ממשית. אז אם אני משווה את יחס הכוחות לא נראה לי שאירן זה איום ממשי.
* גולן   01/11/11 | 18:27
8. נקודה שלא נאמרה במאמר:
מצבה הצבאי של אירן כמו שהוא בריא למדינת ישראל כל עוד יישאר בקנו. דבר שלא דובר עליו במאמר הוא שנשק גרעיני=מכפל כוח או ליתר דיוק פי אלף יותר כוח! ז"א דוקטרינות לחימה אינן רלוונטיות כפי שהן כאשר אל המשוואה נכנס נשק גרעיני שהופך ספירת מטוסים וטנקים ללא רלוונטית בעליל בעיצומה של מלחמת טוטלית אשר מוסלמת עד כדי שימוש בנשק בלתי קונבנציונלי. במצב זה אירן עם אמל"ח גרעיני בודד חזק יותר מישראל בעלת ארסנל גרעיני עשיר ולו בגלל העובדה שדי בראש נפץ גרעיני בודד בכדי להחריב את כל מדינת ישראל בשל אופייה הגאוגרפי. למרות שבתרחיש שכזה אירן תסבול מגורל דומה, אך כבר נאמר במאמר שהלך הרוח בצבא האירני הוא משיחי קיצוני. נשק גרעיני אפילו בודד בידי אירן הופך אותה בין רגע לאיום קיומי על מדינת ישראל אל עף צי המטוסים והטנקים המיושן שלה.
* מתן   01/11/11 | 17:05
לא חשבת על זה
יש לנו 3 צוללות כאשר בכל נקודת זמן אחת מהן נמצאת במרחק גדול מהארץ מה שמיוחד בצוללות האלו זה שאפשר לחמש אותן בטילים גרעיניים ואי אפשר לזהות אותם בסונאר או מכ"ם
* מישו   01/11/11 | 17:56
חשבתי על זה:
בגלל זה אמרתי שאירן תסבול מגורל דומה אם תתקוף אותנו בנשק גרעיני. אך בכך לא די להרתיע מדינה קיצונית שמוכנה לשלוח חיילים להתאבד. אז מה יצא לנו מזה שנשמיד אותם אחרי שהם השמידו אותנו? בשל העובדה "שהמכה השנייה" לא תרתיע אותם, אסור לנו לתת שיהיה להם נשק גרעיני בשום פנים ואופן! גם אם זה אומר עכשיו להכניס את כל המדינה לחודש מתחת למקלטים ולשלוח מטוסים שייתקפו את אתרי הגרעין שלהם עד שלא יישאר כלום מהם. זה ילווה בקורבנות כואבים אצלנו אבל זה עדיף מאשר להישמד בין רגע מפצצה אחת או לחיות תחת איום תמידי!
* מתן   02/11/11 | 00:06
עוד לא קרה בהסטוריה
מדינה תקריב את עצמה כדי לפגוע במדינה רחוקה ממנה, שאין לה אינטרס ממשי לריב איתה חוץ משנאה נטו.
* רז   02/11/11 | 01:59
לא צריך גם לקרות כדי לנצח אותנו:
במקרה בו לאירן יהיה נשק גרעיני, אנו נחייה כל יום תחת איום ופתאום אם נקים מחסום בגדה אז האירנים יאימו שהם ייתקפו אותנו בנשק גרעיני או אם נגיב ליירי קסאם אז הם ייתקפו גרעינית. מצב זה משול כאיום כיומי על מדינת ישראל אפילו אם לא יעשה שימוש בנשק כזה אלה עצם הימצאותו ומאזן האימה שישרור בין המדינות.
* מתן   02/11/11 | 15:44
7. סומך על חמינאי
בדיוק כמו החרדים אצלנו, חמנאי ויתר המולות יודעים שאם הם רוצים צרות צרורות הם צריכים להילחם בישראל, אם הם רוצים לגדול יש להם את עיראק כוויית סעודיה אבו דאבי בחריין שיותר "מפתות" מישראל
* .   01/11/11 | 16:45
מה אתה רוצה מהחרדים?
* יוסי   01/11/11 | 20:41
מה הקשר חרדים
חרדים לא עושים פיגועי טרור ולא מהווים איום על מדינת ישראל בניגוד להשוואתך...הם יהודים שחיים באורח חיים שונה משאר האוכלוסייה האזרחית במדינת ישראל ואתה יודע מה כל עוד הם בפינה שלהם ולא פועלים עם כפייה דתית אין לי בעייה איתם> כפייה דתית זה לא דעה שנוגדת עמדה של מישהו אחר (כי אם כן אז ישנה כפייה חילונית מסיבית) אלא שימוש אלים במטרה לגרום למישהו לנהוג בדרך מסויימת.
* חילוני   04/11/11 | 00:03
6. הרבה רוח
אני נוטה להסכים עם דבריו של ד"ר זאב דרורי , אני גם חושב שהאיראנים עושים הרבה רוח , הם מציגים לראווה את יכולתם כביכול ומנסים להפחיד את המערב ולהלחיץ את אזרחי ישראל כפי שנוהג כל ארגון טרור, אלא שכאן מדובר בארגון טרור אחד ענק עם תצוגות ראווה "מרשימות". וזה לא שונה ממה שעשה סאדאם חוסיין . כך שהאיום האמתי לישראל קיים אבל ללא יכולת אמתית להשמיד אותה.
* יהודה   01/11/11 | 16:44
5. במלחמה קונבנציואנלית
שהיא מלחמה "קלאסית" בלי טרור או טילים "חגיגיים" אין להם בכלל סיכוי לפחות על הנייר.... אבל במלחמה בלתי קונבציונאלית אין חוקים.... תראו מה עשו לארה"ב בקוריאה או כמה זמן לוקח לארה"ב להשתלט על אפגניטאן שהיא פסיק לעומת גרמניה דאז...
* כטוו   01/11/11 | 16:41
הקושי של ארה"ב באפגאניסטן זה בגלל אנארכיה
למה ארה"ב עד היום בעיראק ואפגניסטן? כי אין שם סדר! הם מפחדים שאם הם יצאו יתפתח ארגון טרור מסוכן שיעלה לשלטון. לפעמים יותר קל להילחם במדינה מאשר בארגוני טרור.
* דן   01/11/11 | 21:07
4. איזה מקריות לפרסום המאמר...???
* מומו   01/11/11 | 16:41
3. מספיק להם טילים גרעיניים בשביל לגמור אותונ !
* כמה מאקו מצנזרים תפסיקו לצנזר !   01/11/11 | 16:40
2. פחחח...
הצבא שלנו הוא אחד מהחזקים בעולם, הצבא שלהם (במחינת אנשים) גדול פי 10 והיכולות שלהם פי 10 משלנו. הטילים האלה הם חירטוט, זה שכולם מתלהבים ומפחדים שיש להם את היכולות האלה זה סתם, כי לנו היו דברים כאלה מלפני 20-30 שנה. ואני לא מזלזל בהם, חס וחלילה, אני רק אומר שכולם מגזימים בקשר אליהם, כי עם רצון, נוכל לנצח. D=
* ישראלי אמיתי   01/11/11 | 16:30
1. אהבתי את המאמר
והרי זה ברור- למישהו בכלל היה ספק שהמפגרים האלה יכולים על ישראל?? חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחה
* אופק   01/11/11 | 15:30
מאמר טוב אבל אסור לעולם לזלזל באויבך
* אור   01/11/11 | 17:07
אממ... מה אתה משווה
ישראל היא מדינה בגודל של עיר גדולה. טיל אחד בגוש דן ואין יותר ישראל, אחד! כמות החיילים שלנו קטנה בהרבה והתקציב שלנו רק ניהיה קטן יותר. אז כן, אין לנו כל כך סיכוי במלחמה ישירה עם אירן... לא עם מצרים ולא עם טורקיה. אז תצאו מהסרט שאתם חיים בו.... ישראל מנוצחת בהחלט....
* אני   01/11/11 | 17:35
היי
כבר מזמן , יתרון צבאי מסיבי וקרדינלי לא מושג ע"י גודל. נהפוכו גודל לעתים ,בלמידת ההיסטוריה - פוגע בגמישות בזמן קרב ןבעת צורך בשינוי מבני אסטרטגי. אוכל לומר רק דבר אחד נוסף בהקשר " כוחה של אירן במקומו מונח " .. כישגיע הרגע זה יהייה אימן מצויין לצבא הגנה לישראל . אנחנו רחוקים מלהיות חולמנים , המטרות סומנו , היעדים הוכתבו ולכשיי באם תיפול ההחלטה . אירן תצטרף בהיטוריה לגורלה של עיראק.
* איש   01/11/11 | 20:44
תתעורר אתה, ישראל בין הצבאות החזקים בעולם
1)למה אתה חושב שהם יצליחו להכניס אטום לישראל עם יחידות מודיעין כמו שלנו 2)כמות החיילים שלנו קטנה מאירן אבל לא בטוח מטורקיה או מצרים (חוק גייוס חובה בישראל) וגם אם יש לנו צבא קטן הוא יותר מאומן יש לו מידע רב יש לא נשק חדיש . תכלס הכמות לא קובעת תראה למשל את מלחמת ששת הימים). 3)אם לא שמת לב התקציב של הביטחון רק גודל וזה טוב כמובן (מבחינת תקציב לבטחון אין מה לדאוג ישראל יותר עשירה מאירן כמה שזה לא נראה ככה ישראל לוקחת המון מיסים והיא מוכרת נשק להמון מדינות). ובנוסף למחשבה השמאלנית התבוסתנית שלך את מצריים חיסלנו תבדוק שוב את ההיסטוריה של ישראל.
* דן   01/11/11 | 21:02
אחת התגובות המפגרות שקראתי
ללא כל ספק, ישראל היא מדינה עם אחד הצבאות החזקים בעולם, ומהווה יריבה מאיימת ביותר על איראן. בין אם זה על ידי חיל אוויר איכותי, כוחות קומנדו שונים וכמובן אהבת הארץ של החיילים המשרתים בו. עם זאת, התגובה שלך חסרת כל ביסוס וגורמת בושה לקוראים אותה. איך קשור חיל המודיעין ליכולת של איראן ל"להכניס" אטום לישראל? במידה ואיראן תחזיק בפצצה גרעינית, היא לא תבריח אותה דרך הגבול לישראל, היא פשוט תעמיס אותה על טיל בליסטי ותשגר אותה לישראל. ישראל היא מדינה המחזיקה מבחינת מספר חיילים, את הצבא הכי קטן בעולם. עם חוק גיוס חובה ובלעדיו, המדינות שהזכרת (טורקיה ומצרים) הן מדינות עם אוכלוסיה שמכפילה את זו של ישראל פי כמה וכמה. התקציב של הביטחון לא גודל, אני לא יודע לאיזה חדשות אתה נחשף, אבל תקציב הביטחון נמצא על הכוונת של משרד האוצר וראש הממשלה (עם הכוונה להקטינו). איראן מרוויחה מיליארדים רק מהנפט אותו היא מייצאת, בלי להחשיב בכלל את המיסים אותם היא לוקחת מאזרחי המדינה שלה. אז מבחינת עושר, איראן לוקחת ובגדול.
* חייל   02/11/11 | 09:15
תגובה
לא כל המצרים מתגייסים במיוחד לאאחרי ההפכה שבכלל אי אפשר לקרוא לצבא שלהם צבא, טורקיה לא ממש במצב למלחמה נגדנו גם עם כל הסכסוכים אבל עדיין ישראל ניצחה בעבר צבאות גדולים. תבור-TAR - 13 מדינות רכשו את התבור חלק בכמות גבוהה וחלק בכמות קטנה הנשק נמכר משנת 2004. גליל-נמכר כבר משנות ה70 המון מדינות רכשו אותו ורוכשים דגמים משופרים עד היום, הגליל מתחדש כל פעם. עוזי-אין מה להוסיף כל שנה נמכר עוד ועוד נשק זה מאוד פופולארי. הדרור והנגב- 2מקלעים חזקים שנמכים רבות (אולי דרור כבל לא ממש אבל נגב כן). יריחו ו-ונשר המדבר - שניהם טובים מוכרים וג מביאים הרבה כסף. החתרן- ארטילריה שנמכרת עד היום מישראל. הרועם- תותח שפעל עד שנות השמונים והכניס המון כסף למדינה. התמוז- לא מזמן יצאה כתבה עליו בחדשות. מטוס כפיר הכניס הון לישראל. השלדג- יש כלי שיט כזה הוא נמכר. הדבורה- נמכר רבות והכניס כסף רב לישראל. מרכבה- אין מה לדבר נמכר עד היום. מה שאני מנסה להגיד זה לא שמכרנו כל כך הרבה נשק ויש לנו ממנו הון גבוהה יותר מאירן אני מתכוון שאנחנו מכרנו בעבר עם הכסף הזהשיפרנו אמצעי וכיום אנחנו מוכרים עוד כדי להשתפר עוד. ובקשר לחיל המודיעין אם אתה יודע שיגור טיל בליסטי גרעיני לא קורה ביום אפילו לא למדינה כמו איראן והמודיעין של ישראל יודע מה המצב של אירן מבחינת טילים גרעינים ונו באמת טיל גרעיני !!!! להבריח לתוך ישראל מה זה מרגמה . וגם אם זה היה ממש דחוף לא היו יושנים בשקט (מבצע אופרה).
* דן   02/11/11 | 16:22
מוחמד לך לעזה אסקוט
* ציוני   01/11/11 | 21:58
אל תזלזל גם בצה"ל
נכון שאנחנו מדינה קטנה ויש לנו צבא קטן אבל קודם כל אי אפשר להשמיד את גוש דן בטיל אחד (רק בטיל גרעיני). דבר שני, אל תזלזל בצה"ל - הוא נלחם כנגד כל הסיכויים בלחמת השחרור מול ירדן, סוריה, מצרים, לבנון, עיראק וערביי א"י וניצח - עם אבידות כבדות אך הצליח להקים מדינה. אסור להיות אדישים כמו אחרי מלחמת ששת הימים - הצבא האירני הוא צבא חזק - אך אל תחשוב שצה"ל הוא צבא חלשלוש... חוץ מזה, אירן לא גובלת בנו וגם לנו יש יחידות מובחרות - לא חסר.
* .   21/07/12 | 12:45