צבא וביטחון
תגובות (90 תגובות ב-48 דיונים)
48.
2 מטוסי F22 מורידים את כל הגרפינים של שבדיה
* המדען    06/04/23 | 13:06
47.
שטויות. זה פירסום מוכר בעת רכישת מכונת כביסה
* בלי שם   07/05/21 | 21:56
46.
חבל שמפלגת העבודה חתמה את ההסכם עם ארה"ב. אחרת ישראל היתה עכשיו עם 3000 גריפנים.
* חמו   21/08/20 | 20:59
45. גנרל צריך לדעת מה המטרה
של מטוס חמקן. לא כדי להתחמק ממטוסים אלא להתחמק מs400 וטילים אחרים. 200 מטוסי פאנטום יכולים להשמיד את כל חיל האוויר של רוסיה. אבל בגלל ההגנה האווירית שלהם הם לא יגיעו אליהם. ככה לא מוחרים מטוס,וככה לא בונים חומה
* סייג לתוכנה שתיקה   07/03/19 | 21:31
44. כפיר תוצרת שוודיה
בטח הם לקחו מאיתנו את כל הטכנולוגיה המתקדמת ובנו, מחדש, את הכפיר. המטוס, לפחות חיצונית, דומה ממש לכפיר ז"ל....
* טייס קרב   27/02/19 | 11:39
תגובה למה שכתבת
חחחחח חזק.
* שי    04/03/19 | 17:40
צודק ,זה פירסום מטוס זה לא יוכל בקלות לחדור לחומת הנמ הרוסית
* בלי שם   07/05/21 | 21:58
43. אפשר לומר שהשוודים עפים על עצמם?
כמה יוהרה. האם המטוס הזה השתתף, מעולם, בקרב אוויר עם מטוסים רוסיים? מאיפה הקביעה שמטוס זה יוכל לצי הסוחוי הרוסי?
* אזרח מן השורה    26/02/19 | 10:34
האם המטוס הזה השתתף פעם בקרב אוויר (אפילו לא נגד מטוס רוסי)?
* עוד אזרח   26/02/19 | 21:38
42. מתי יהיה כזה באיקאה ?
* א   25/02/19 | 16:24
השבוע הגיע לאיקאה
* בלי שם   07/05/21 | 21:59
41. אז בגדול
הביג דיל זה המע' האלקטרוניות. הם לא מדברים על המטוס, אלא על האלקטרוניקה. תתקינו את אותה אלקטרוניקה על טייפון, או סופה ותקבלו בערך אותו דבר.
* ניר   25/02/19 | 15:31
40. קצת ידע
מדובר במטוס מתקדם בעל היכולות הטובות ביותר יחסית למחיר שלו . הוא הטוב בעולם אבל במחיר שלו אין טוב ממנו לא צריך לזלזל קצת למידה עוזרת בחיים
* יוסי   24/02/19 | 21:39
יוסי יפה כתבת הטוב במחיר שלו,למידה מאןד חשובה בשנים אחרונות כמעט אין קרבות אוויר יתכן והיו בעתיד לא נזכיר הפלת מטוס הרוסי על ידי טורקיה מירה שלא היה במטוס הרוסי טיל מתאים היום חשיבות רבה היא יכולת ישרדות והיא חדירה למערכי נמ כאן אין הרבה הפתעות הוא התגלה אפילו אם לא ירצה כאן זה לא שבדיה הרים רבים כאן הרבה מישור
* בלי שם   07/05/21 | 22:05
39. הם פשוט רוצים פרסומת
הם בטח השקיעו הרבה מאוד כסף במטוס, והם כבר חושבים על מכירות עתידיות למדינות שלהן תאושר המכירה. כמו כן, אני בטוח שיש גם לרוסים וגם לארה"ב מטוסים הרבה יותר מתוחכמים שיכולים להפיל את המטוס הנ"ל בקלות.
* ישראלי   23/02/19 | 03:00
38. המדינה הכי צבועה בעולם. מצד אחד שוחרת שלום ומצד שני מוכרת נשק קטלני.
* ליייף   23/02/19 | 00:26
אנחנו?
* מי?   20/12/20 | 09:00
37. החלונות משבדיה הזכוכית מנירוסטה תהיו רגועים
זה יהיה קנטריבנק
* פולי לשייקה וגברי   21/02/19 | 06:31
36. איך הוא בהשוואה ליורופייטר טייפון?
* מעניין   20/02/19 | 22:55
35. "שם עולמים" מזכיר לי את הרוסי שאמר "מאסר חיים"( מאסר עולם)
* שוויק   20/02/19 | 16:16
34. שום כוח בעולם לא יכול להתמודד מול ישראל יש לנו את בורא עולם משבש את התוכניות של אוייבנו תכלס.
* 10CC   20/02/19 | 08:44
בורא עולם הוא החמקן הגדול מכולם
* דודי   20/02/19 | 17:46
בחייך, אתמול דיברתי איתו.
אבל הוא לא ענה.
* מיכאל   23/02/19 | 18:36
33. אני אקנה אחד לבדוק כשיהיה הסייל הבא באיקאה
* אייל   20/02/19 | 06:04
32. אמרת תביא שוודיות אמרת...
* אבי   20/02/19 | 05:50
31. איכות הייצור
הודלפו ידיעות שהמטוס תוכנן ומיוצר במפעלי איקאה. הגןף מורכב משאריות נסורת של ספריית הכוורת המפורסמת שלהם, וזו הסיבה שהמכ"ם לא קולט אותם. יש על המטוסים אחריות ל 5 שנים. אם תזדרזו, תשיגו אותו באיקאה סייל
* נגה   19/02/19 | 11:01
המלאי בראשון לציון ונתניה אזל כבר מעניין אם בבש
יש
* רונן   19/02/19 | 20:52
ספריה דגם בילי
* שוקי   27/02/19 | 23:24
30. לא נבחנו המבחן המצאות
כל על הנייר עדיין לא חבו קרבות אוור לכן לא להאמין מה הניסיון הקרבי של המטוסים אפס
* אורי    18/02/19 | 23:14
מה הנסיון של ה F35 או F22? איזה קרבות אויר הם עברו?
* שרון   19/02/19 | 12:00
כנס טמבל ותבין.
אין ולא היה על הf22.
* נועה.   14/03/19 | 19:05
29. היה לי אופנוע שבדי וכל פעם הייתי נתקע איתו :)
* שמעון   18/02/19 | 21:16
28. חבל שרבין דפק את הלביא
בשטח עדין לא הוכיח את אצמו. וחבל שרבין וחבריו בשמאל דפקו את הלביא. עבורם עים לא כלכלי על כול מהנדס והנדסאי לפרנס אלפי פקידים ופקידות מי השמאל הפרויקט לא כדאי.
* יצחק   18/02/19 | 18:00
בזכות עצירת הפרוייקט ישראל הפכה להיות מעצמת הייטק
10,000 מהנדסים שיצאו לשוק הקימו את תעשיית ההייטק שיצרה לישראל כח עולמי הגדול בהרבה ממה שהלביא היה מביא זה היה בית ספר מצוין לאלפי חברות שהוקמו בזכותו. ההחלטה הכי חכמה שישראל ביצעה מעולם!
* דורון   18/02/19 | 20:09
קשר קלוש בהחלט בין הלביא להיטק
ההחלטה לבטל את הלביא היתה מטופשת וחסרת מעוף אולם בדיעבד הנזק שנגרם קטן בגלל המובילות העולמית שלנו במלטים... מה בין מהנדסי אווירונאוטיקה לתעשיית ההיטק? אני מכיר היטב את התעשיה והקמתי סטרטאפים כבר בשנות ה 90. לא מכיר אפילו לא מהנדס בודד שנפלט מהלביא והקים סטרטאפ. אלפי חברות? אולי 1-2...
* נו באמת   21/02/19 | 20:54
יש קשר ישיר והדוק בין ביטול פרוייקט הלביא והצעדתה
של ישראל לקדמת הבמה בתחום ההיי-טאק. סידרת הסכמים עם האמריקאים והשקעות של ארה"ב בתעדיית ההי-טאק כולל העברת מפעלים לישראל, כל זה ועוד - בתמורה להפסקת פרוייקט הלביא. כל הכבוד ליצחק רבין ז"ל על התעוזה המעוף והמנהיגות. מאז רבין ז"ל אין לנו יותר מנהיגים בסדר גודל עולמי.
* יובל   03/03/19 | 18:06
נכון מאוד
* בלי שם   07/05/21 | 22:08
27. איזה מגיבים ישראלים יהירים, התעשיה השוודית ברמה יותר גבוה משלנו...
אין לי מושג מה היכולות של המטוס אבל בוודאות ומתוך היכרות של השוודים, הם יודעים לתכנן ולייצר ובניגוד אלינו הם לא מחפשים קיצורי דרך... (לביא16)
* הנדריX   18/02/19 | 06:07
אני עובד בחברה שבדית בגוטמבורג
המהנדסים הישראלים שלוש רמות מעל השבדים ואנחנו רואים את זה מידי יום.
* רועי   20/02/19 | 20:37
26. וולבו( אני נוסע) כבר שנים לא שייך לשבדים
* הסינים קנו אותם   18/02/19 | 01:18
25. הטייסים מקבלים חבילה והוראות ומרכיבים את המטוסים בעצמם!
* אחד   18/02/19 | 00:42
24. יש להם מספיק טייסים?
* סהר   17/02/19 | 22:47
23. בהצלחה
שיפילו כמה שיותר מטוסי סוחוי,אני מפרגן להם מראש..
* מישה אלותך   17/02/19 | 17:31
22. קודם כול שיהיו לשוודיה טייסי קרב ..
לעבוד על הצבא הגרמניה חסר התקציבים זאת לא חוכמה גדולה שיפגשו טייסים רוסים באמת נראה אותם ( אני בכלל לא מדבר על הטייסים שלנו ..)חיים בסרט סקנדינבי הנורדים האלה .
* הנוסע בזמן    14/02/19 | 23:47
21. אני לא מבין למה ישראל לא קונה משוודיה מטוסים
שוודיה מייצרת את מטוסי הקרב הכי טובים בעולם שהם מצטיינים הפלת מטוסים אמריקאים ורוסיים ואני לא רואה שום סיבה שישראל לא תרכוש לעצמה כמה מבלי שהאמריקאים יידעו
* אבי רון   13/02/19 | 23:15
קטרא כתבה וישר בולע את כל הקשקושים
על סמך מה אתה אומר את זה? על סמך התרברבות של מפקד חיל האוויר השבדי שאין לו ולטייסים שלו שום ניסיון קרבי?
* היגיון בריא   14/02/19 | 07:32
שילך לישון
F35 לא רואה אותו ממטר
* Roniarm   14/02/19 | 08:45
מטוסים משוודיה
אכן הריפן מטוס מעולה אבל השוודים לא רוצים שישראל תתקין מערכות "משלנו" ובנוסף הקניה מארה"ב הינה רובה במסגרת הסיוע ......
* אני   15/02/19 | 19:18
כי זאת חארטה המטוסים שלהם גרועים
* כי   15/02/19 | 21:52
ישראל תאבד בכך את הסיוע האמרקני וזה יהיה מהלך טפשי
* גיל   17/02/19 | 15:45
שוודיה שומרת על ניטרליות
ולא תמכור מטוסי קרב למזרח התיכון.
* R   17/02/19 | 20:20
שוודיה תמיד נגד ישראל, אז למה שנקנה משהו מהם?
* Avi   20/02/19 | 05:49
קנינו אחד, אבל לא הצלחנו להרכיב אותו.
אני די בטוח שחסר בשקית חלק מספר 34D.
* עידו   26/02/19 | 21:41
20. תשובה
בהצלחה יש לנו f18חיי פעמיים
* Ofer 18   13/02/19 | 22:10
19. ???
זה בדוק ? מה הוא לקח לפני הראיון ? את הכדור הורוד או הכחול ?
* אלון   13/02/19 | 15:55
18. חשבתי ששודיה דוגלת בשלום עולמי
אבל מסתבר שהיצוא הכי גדול שלה, זה נשק !!! קחו בחשבון, שכל הטכנולוגיה השוודית הזו, נופלת לידי האיסלם בעוד 15 שנה !
* אני   13/02/19 | 14:16
אין שום סתירה בין הדברים
פתגם עתיק אומר:רוצה בשלום? תתכונן למלחמה.
* אלי   13/02/19 | 19:03
17. זה לביא הישראלי
* מיקי   13/02/19 | 12:43
16. Just grippen
בין אמר למעשה מרחק ת"א פרסה...
* מיקי בן-דב   13/02/19 | 12:16
לגמרי
👍
* אלי   13/02/19 | 19:16
15. למביני דבר ועניין ברור שמדובר ברהב של יחסי שיווק ותו לא!
עם כל הכבוד לשבדים, אין להם את הידע והניסיון העצום של האמריקאים. בכדי להגיע ליכולת עילית ביצור מטוס קרב מתקדם, דרושה בחינה מעשית של תכנונים תיאורטיים יצור ניסיוני ובבחינה מעשית מדוקדקת מגלים את הפגמים, ארה"ב היא מעצמה כלכלית בעלת יכולות של יצור ובחינת מאות דגמים של מטוסי קרב לכל מטרה ויעוד מה שאין לשבדיה. לכן בלתי הגיוני שהשבדים יודעים על פלאים אלקטרוניים שהאמריקאים לא יודעים! ובאמריקה רק נזכיר ישנם מוסדות השכלה מהמעולים בעולם וידע מצטבר עצום כך שכוח אדם איכותי ביותר לא חסר להם בהשוואה לשבדיה. עושה רושם שבנו את המטוס באיקאה ומישהו פשוט עף על עצמו.
* אויראי   12/02/19 | 22:41
גם הלביא שלנו עלה על הf16
בלי ידע מקדים כמעט כלל ויצא לנו מטוס לתפארת .זה בהחלט יכול להיות שמהנדס גהון אחד יכלה על משנו ש1000 אחרים לא
* טועה   13/02/19 | 14:42
הרבה מעקרונות ה F16 מבוססים על הלביא.
אכן, רבין ופרס הרסו לנו את הלב של התעשייה האווירית עם סגירת הלביא, כי בניית מטוס זו פלטפורמה ראשית ואין מה להשוות לבניית מערכות נלוות משניות כמו שנשאר לנו היום. זה רק פירורים.
* ישראלי וותיק   13/02/19 | 16:42
על סמך המון ניסיון מבצעי
מתכנני הלביא עברו עשרות גיחות וקרבות אוויר. מתי הגנרל השבדי נלחם?
* היגיון בריא   14/02/19 | 07:34
כמה שטויות בתגובה אחת
לשוודים תמיד הייתה יכולת ייצור ופיתוח של מטוסי קרב מצויינים. הם ממש לא פריירים, לפי מה שאתה אומר אז גם עולם הרכב השוודי נחות בגלל שלאמריקאים יכולת וכלכלה וכו׳ שלא סופרת את תעשיית הרכב השוודי. אז בקיצור, לשוודים גם יכולת פיתוח וייצור של רכבים ומשאיות, וגם יכולת פיתוח וייצור של מטוסים מצויינים
* זיו   17/02/19 | 18:15
14. חבל על הלביא. יצחק רבין היה חלש
חבל על הלביא. יצחק רבין היה חלש
* משה   12/02/19 | 20:20
ואתה מטומטם.
* יובל   03/03/19 | 18:09
13. זה בהרכבה עצמית?
אפשר לקנות באיקאה?
* יוני   12/02/19 | 19:35
.
זה גם בא ב7 צבעים יחודיים ועם כלי עבודי מפלסטיק
* אבי רון   13/02/19 | 23:17
12. סתם כתבה ממומנת :)
* אסף   12/02/19 | 16:52
11. מוניטין
המפקד הזה כנראה לא מעודכן,ח"א הישראלי ריסק לרוסים את מוניטין בכל עת שהיו בקרב אוויר עם הטייסים הישראלים.
* יצק   12/02/19 | 15:38
10. נו, בסדר... שוודיה...
שיפתרו קודם את הבעיות הפנימיות שלהם. מטוסי קרב לא מצילים נשים מאונס ומקרי פשע חמורים אחרים שמבוצעים על ידי לא שוודים, בשוודיה.
* דרור   12/02/19 | 11:10
אין שום קשר בין הבעיות שלהם לצורך במטוס קרב מתוחכם
* יעקב   12/02/19 | 16:35
9. קידום מכירות של השוודים.
אסור לזלזל האיכות המטוס שלהם. הוא מטוס מעולה. אבל מכאן ועד כל הזילזול שלהם ביריבים המרחק גדול.
* מוקי   12/02/19 | 10:56
8. עצוב לחשוב לאיפה היינו מגיעים עם מטוס לביא
עצוב שמדינה כמו שבדיה שאין לה אויבים מצליחים לייצר מטוסי קרב. אפשר אמנם להתווכח על היכולות, אבל בטוח שאם ישראל הייתה מייצרת זה היה ברמה פי עשר יותר טוב.
* אזרח שמשלם מיסים   12/02/19 | 10:51
שבדיה מייצרת גם צוללות ספינות חמניות
תעשייה כבדה של וולבו סאאב וסקניה וכל זה נמכר לכול העולם על אותה אוכלוסייה כמו בישראל כ9 מיליון, זואת הסיבה שהיה לנו אוכל בשפע בשבדיה, כי הרווחה שם מפותחת בהרבה משאר אירופה
* .   12/02/19 | 12:54
היינו מגיעים לקרקע
כי אמריקה הייתה מנקה לנו את העזרה. כמה זמן בר כוכבא היה גיבור,,עד שצלו אותו ואת רבי עקיבא.
* אגריפס   20/02/19 | 12:59
7. הם ניטרליים...!!! ???
* כ   12/02/19 | 10:12
6. מעניין איזה עוגיות אוכלים השבדים
אם הרוסים ימותו , הדבר נובע רק מרוב צחוק על הכתבה הזו. מה עם רמת הטייסים וטכניקת קרב? ברור שהודו תתעניין. מדינת ישראל לא קונה חביות מעופפות.
* יוני   12/02/19 | 10:01
5. לא לזלזל בשבדים, שהם עושים משהוא הם בדרך כלל עושים
אותו טוב מאוד
* nn   12/02/19 | 09:54
4. מאמין להם, הרוסים מחרטטים בלי סוף. לאדה מול וולוו
וכן, אני יודע שוולוו היא בבעלות חברה סינית, אבל התכנון הוא שוודי
* סתמחד   12/02/19 | 09:53
3. זה הכפיר
זה ניראה בדיוק כמו הכפיר הישראלי
* jo   12/02/19 | 09:18
ממש, ממש לא דומה.
אם כבר, לכיוון של הלביא ז"ל - אבל גם זה רק בזכות מבנה הדלתא וכנפוני קנארד
* np   12/02/19 | 11:50
2. כמה חרטא
נטו רוצים למכור אותו. כן הוא טוב. אבל תמרות? הרוסים לא בנו את זה על יחסי ציבור. תראו בעצמכם תרגילים משותפים של הודו עם סוחויים ואנגליה עם טייפונים והם מודים בעצמם שהסוחויים מתמרינים כמו פסיכים. מעכות אלקטרוניות? אולי יש לו רמה גבוה אולי פחות. אף אחד לא יחשוף את זה ואת מה שיש לרוסים בפנים. אי אפשר לדעת.
* סער   12/02/19 | 08:53
1. יש את ה F22 מטוס התקיפה הטוב בעולם
ארה״ב לא מוכרת את ה F22 מכיוון שהיא מפחדת שהמטוס וכול החדשנות והטכנולוגיה בו יפלו ליידי האויב
* בטאון   12/02/19 | 08:24
אף אחד לא חותם לך שהוא הטוב בעולם
חוץמזה. הוא מיועד קודם כל לאויר אויר ורק אז לקרקע ודי בקטנה
* סער   12/02/19 | 08:53
מטוס הF-35 מטוס תקיפה יותר טוב
* י   12/02/19 | 09:11
טועה
הf-22 יותר טוב מה f-35 אז למה נראה לך ארצות הברית לא מוכרת לנו f-22 לעומת זאת הf-35 יותר יקר
* *   13/02/19 | 17:24
חי בסרט
* אבי רון   13/02/19 | 23:18
ל1
תקשיב להגיד שהמטוס f22 הוא הכי טוב בעולם זו טעות איומה כי הוא כן הכי טוב בעולם בקרבות אוויר אבל ממש לא בהפצצה אם כבר הf15e והנגזרות שלו לוקחים אותו כי כל מטוס טוב במשהו
* ל1   13/02/19 | 17:35