תגובות (64 תגובות ב-46 דיונים)
46. אולי התאסלם ולא רוצה לחזור? אולי התחתן ויש לו ילדים?
יש סיכוי שהאיש עבר מרצונו ולא רוצה לחזור. מכיר אנשים עם בעיות חברתיות ונפשיות, אף אחד לא רץ לגבול
14/01/18 | 05:52
45. צודק לגמרי
זה מטריף אותי!!!
13/01/18 | 23:17
44. יש לי בעיה נפשית לוקחת כדורים
אז ככה דמיינו ילדה קטנה חוצה את הגבול מתמימות הייתם אומרים אותו דבר?
למרות שזה לא ריאלי כי הגבול נמצא במקום רחוק יחסית לאיזורים שבהם אפשר לטייל.
אבל זה שהוא חולה בנפש זה לא אשמתו.
כל בן אדם שני לוקה במחלה נפשית אז הוא תמיד השעיר לעזאזל
13/01/18 | 21:58
43. יש בזה טיפת אמת אבל הבעיה שהוא עבר מרצונו והתחמק מהחיילים
ומה לעשות שלא ישחררו אותו "בחינם" ... ואחרי עסקת שליט יש בעייתיות עם החזרת מחבלים /רוצחים ולהבדיל אלף הבדלות גלעד שליט זה חייל ישראלי שנחטף לעומת אזרח שמרצונו עבר את הגבול אליהם במודע.
השאלה שצריכה להישאל האם כמו במקרה שליט אם היה מדובר על חייל אתיופי האם היו מתייחסים בצורה שווה ולדעתי התשובה בגדול - כן.
13/01/18 | 19:39
42. בושה
נמאס כל הזמן בוכים על גזענות כדי להוציא מהמדינה יותר..אין גזענות בישראל מי שחצה את הגדר לעזה חולה נפש לא צריך לסכן אף אחד ביגללו שישאר שם..מצאו שיטה טובה לבכות על אפליה כדי לקבל יותר מאחרים..
13/01/18 | 02:59
41. נמאס מהבכיינות והטחת ההאשמות
חבורת ילדים מפונקים שחיים בסרט שחייבים להם משהו.
זו בכלל לא הארץ שלכם.
סתם תפסתם עלינו טרמפ.
אנחנו לא אותו עם, העלו אתכם לכאן במרמה.
זה ידוע שכל האפריקאים מתים לברוח מאפריקה.
ופה, בכלל באתם לגן עדן.
מצאתם פראיירים שנותנים לכם קיצבאות בלי שתצטרכו לעבוד.
אתם גם מתעלקים עלינו, וגם מאשימים אותנו בכל הצרות שלכם.
אם זה היה תלוי בי, כולכם הייתם עפים מפה.
13/01/18 | 00:11
40. אף אחד לא ישכנע אותי שבני העדה החוצפנית וכפויית הטובה הזו הם יהודים
ממש לא אכפת לי ממשוגע שעבר לעזה.
זה היה תפקיד המשפחה שלו לדאוג שיקבל טיפול נפשי מתאים.
חיים בסרט שנשחרר רוצחים בשבילו.
לא מגיע לנו למות בפיגוע בגלל המשפחה הזאת
13/01/18 | 00:06
39. הבחור עבר את הגדר מרצונו והתנגד לחיילים שניסו לעצור בעדו
למה שנתאמץ להחזיר אותו? מה הקשר אתיופי או אשכנזי? כל מי שעובר מרצונו ולא בטעות כי ניסו לעצור בעדו, אז שלא יבכה אחר כך על אפליה.
12/01/18 | 20:19
38. נניח ושמו היה אבי מנגסטוביץ
מעניין אם גם אז היו מתעלמים ממנו. ואני לא מדבר רק על הממשלה...
12/01/18 | 09:25
מתעלמים ממנו כי הטמבל עבר את הגדר מרצונו החופשי
החיילים נסו למנוע בעדו והוא ברח, טיפס על הגדר ועבר לעזה, אז שלא יבכו עכשיו.
12/01/18 | 20:21
37. כל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם שלם
חבל שממשלת ישראל כבר מזמן איבדה את הלב היהודי
12/01/18 | 09:10
תציל נפש אחת שסועה וזה יעלה בחיי חפים מפשע רבים אחרים
זו לא יהדות.
זו טיפשות.
דווקא היה רב יהודי בעבר שנחטף וסרב בכל תוקף שהקהילה שלו תשלם כופר כדי לשחרר אותו.
13/01/18 | 09:25
36. קודם כל רוב אזרחי המדינה יודעים מי זה
אברה מנגיסטו אז מספיק עם השטויות, אתיופי לא אתיופי, זה לא מעניין, הציבור הישראלי נכווה מאוד לאחר עסקת שליט המופקרת ולא יסכים לחזור עליה שוב, כבר מתו עשרות אנשים כתוצאה מהעסקה המשוגעת הזאת, ולהזכירכם שליט היה חייל, מנגיסטו הינו אזרח שחצבה את הגדר מיוזמתו, להזכירכם יש עוד 2 אזרחים ערבים בשבי חמאס שאף אחד לא מדבר עליהם בכלל וכמובן לא יודע את שמם
12/01/18 | 08:28
35. זהו מקרה הומניטרי ואת הזעם יש להפנות לצלב האדום ארגון בצלם עשרות ארגוני ״זכויות האדם״ שפועלות ברצועה וכמובן האום והאיחוד, שנעצר חולה ערבי הופכים עולמות ואילו שותקים כשזה יהודי שחור.......
12/01/18 | 05:12
34. הגזענות היחידה כאן היא של בני הקהילה האתיופית
הרי אם היה חוצה את הגדר מיוזמתו בחור צעיר לבן עם ביות נפשיות, הקהילה האתיופית לא הייתה מתגייסת אפילו במאית המאמץ שקורה עכשיו. היחידים שאכפת להם מצבע העור הם רק האנשים האלו שעכשיו מריצים את הקמפיין הזה, הם הגזענים היחידים כאן.
הרי לחמאס לא אכפת מצבע עורו, לממשלת ישראל לא אכפת מצבע עורו, לרוב האנשים במדינה לא אכפת מצבע עורו, כולם מסתכלים על עובדה אחת ויחידה, מדובר בבחור עם מחלה נפשית שחצה מיוזמתו לעזה, לא נחטף, לא היה בפעילות מבצעית, אפילו לא עשה משהו מועיל, ולכן העסקה היחידה שתהיה מוצדקת עבור מקרה כזה הוא אחד על אחד, וזהו.
למארגני הקמפיינים שלט יקראו את התגובה הזאת, תפסיקו כבר להשתמש תמיד בעניין בצע העור, הדבר היחיד שאתם משיגים זה רק נתינת החיים לגזענות שאט אט נעלמת. לא הכול קשור לצבע עור, ומי שתמיד משתמש בתירוץ הזה הוא הגזען.
אם אני אומר על מישהו:"הבחור השחור" (לא בטון מזלזל, אלא כציון עובדה בלבד) ומישהו נעלב, אז הוא הגזען, כי תראו לי באיזה שהוא מילון שהמילה "שחור" היא שלילית ומעליבה ובעלת משמעויות שלילות, היחידים שנותנים לזה משמעות אלו בני אדם לא ניטרליים.
12/01/18 | 04:56
צודק לגמרי, ניהיה פה קטע בשנים האחרונות של
"לאומנות" על פי צבע עור, כאשר ילד ממוצא אתיופי נעלם, הקהילה האתיופית כולה בפייסבוק וברשתות מתגייסת כולה, מפרסמת תמונות, ועושה הכל כדי למצוא אותו, אבל אם יקרה אותו מקרה עם ילד לבן, לא יהיה איכפת להם...הרבה אנשים מהקהילה עושים הבחנה בין צבע לצבע ומזדהים יותר עם השחורים נניח בארצות הברית או בכל מקום אחר בעולם מאשר עם אחיהם היהודים, אין שום קשר לצבע במקרה של מנגיסטו, כולם מכירים אותו וכולם יודעים מי זה, הניצול הציני של הצבע הוא מקוםמם, מדובר באזרח שחצה את הגבול מיוזמתו, ולנסות להפעיל עכשיו לחץ חברתי על הממשלה בקטע של אפליה בגזענות הוא חצוף, מה אתם רוצים שיהיה לחץ והממשלה תישבר ותעשה עוד עסקה מטורפת?? מה?? לא סבלנו מספיק מהעסקאות האלה?? הצבא והשב"כ עסוקים יומם ולילה כדי שלא יתבצעו עסקאות חלילה ונצטרך לשחרר רוצחים ומגיע אזרח וחוצה על יוזמתו את הגדר ועכשיו צריך לשחרר אותו??
12/01/18 | 11:32
צודק לגמריי!!! בדיוק התגובה שרציתי לכתוב
12/01/18 | 17:00
אתה סופר צודק
נראה כאילו הם:
א. סופר שונאים את המדינה.
ב. מאשימים אותנו בכל הצרות שלהם במקום להעביר קצת ביקורת עצמית ולחשוב איפה הם טעו.
ג. בטוחים שאנחנו חייבים להם משהו. למה?
תכלס, אנחנו מדינה שבה שירותי הבריאות ניתנים חינם.
כל מה שהם היו צריכים לעשות זה לפנות לרופא, כדי שיטפל בבנם.
אולי היה צריך לאשפז אותו, או לתת לו טיפול שיטיב את מצבו הנפשי.
גם בזה הם כשלו, וכך הגענו למצב שחולה נפש חצה את הגדר לעזה.
ושוב הם מאשימים את המדינה במקום לשתף פעולה ובכך רק מחמירים את מצבו.
13/01/18 | 10:54
33. מה הקטע שלכם?
לבן אדם יש בעיות נפשיות הוא צריך עזרה והמשפחה גם במצב נורא. למה לאף אחד לא אכפת?
11/01/18 | 23:50
איפה הצלב האדום? ארגוני זכויות האדם? איפה האום והאיחוד האירופאי הנאור?
12/01/18 | 05:09
32. בעיה שלו
הוא הלך לשם. למה לנו לשחרר מחבלים בשבילו,כאשר שלא שחררנו חיילים בשביל רון ארד?
11/01/18 | 23:19
31. מצידי שישאר שם, ולא משנה צבע עורו. אם ישוחרר, הרי יחזור לשם
הרי הוא הסתנן לשם ולא פעם ראשונה.
11/01/18 | 21:48
30. אני יודעת מי זה, ויש עוד בדואי שנמצא שם,
ועוד שתי גופות (להבדיל) שנמצאות שם, אבל גם אברה וגם הבדואי הלכו לשם מרצונם (גם אם רצונם היה בעייתי), וכידוע, קשה מאוד לחלץ משם מישהו (בקושי רב חילצו את גלעד שליט), אז צריך לחכות בסבלנות. לא רואה ברירה. ואגב, אני לא חושבת שאני צריכה להיאבק למען מגיסטו כפי שנאבקתי למען גלעד שליט, שהוא חייל שאני שלחתי לשדה הקרב, ולכן היתה לי אחריות על חייו.
11/01/18 | 20:34
29. לא קשור לאתיופי
ממש לא קשור לזה שהוא אתיופי הרי יש גם בדואי אצל החמאס ואבא שלו אמר שהוא לא רוצה שישחררו מחבלים עבורו.
דרך אגב גם אם אח שלי היה הולך לעזה הייתי אומר את אותו דבר זה בעיה שלו ולא הייתי רוצה שישחררו אפילו מחבל אחד עבורו
11/01/18 | 20:28
28. חוץ מאברה יש שם גם שני ערבים. למה אותם לא הזכרת? כי הם ערבים??
לא שכחנו מאברה. בדיוק בגלל זה אנחנו לא זועקים. אנחנו זוכרים שהוא עבר מרצונו לשם, אף אחד לא שלח אותו. להזכירך גלעד שליט היה בשבי 5 שנים. בקשר לצבא, הצבא שומר עלינו מהאויבים שנמצאים מחוץ לגבולות מדינת ישראל. זה לא תפקידו לשמור על אזרחים שלא יחצו קווי אויב.
11/01/18 | 19:07
27. אני מת על אתיופים, באמת שאין קשר
סכיזופרניה היא עניין בפני עצמו וזו משפחה מהעם שלי ואני אוהב אותם
11/01/18 | 18:55
26. מנגיסטו
פשוט בושה מי יודע מה עובר עליו ועל מישפחתו כול המציל נפש אחת מישראל הציל עולם הומלאו אסור אפילו לרגע לישקוח וחשוב ליתפלל לחזרתו אמן כן יהי רצון
11/01/18 | 18:33
25. מה קשור?!
די עם זה שהוא אתיאופי.נמאס לשמוע את זה,אין קשר בכלל
11/01/18 | 18:28
אברה מנגסטו
אז תסביר לי מדוע ציבור שלם לא יודע מי זה אברה מנגסטו? למה הוא לא הילד של כולנו?
11/01/18 | 22:20
כי הוא הלך לשם לבד.
11/01/18 | 23:24
24. מה הקשר אתיופי. די עם זה
אתם ותיקים אז זה כבר לא עובד עלינו .
כואב לי מאוד עליו והלוואי שהיה חוזר אמן בעזרת השם
11/01/18 | 17:50
23. כנסו
המדינה צריכה לעזור לשחרורו ושחרור כל מי שנמצא שם .אבל אסור לעשות את הטעות שעשינו אם שליט ולשחרר מחבלים שאחר כך זה יעלה לנו בנרצחים .וכמובן שהם ינצלו את זה לחטיפות נוספות
11/01/18 | 17:49
22. מתי תבינו הממשלה שמה zin
על כולםםםםם
11/01/18 | 17:45
21. אתיופי
מה זה קשור
הלך מרצונו החופשי
בעזה יהיה לו
יותר טוב
מאתיופיה
ומישראל
11/01/18 | 17:15
20. מנגיסו
חצה לבד את הגדר בחר לעזוב לשם תנו לו לחיות איתם בשקט בלי קשר שהוא אתיופי רק זרקו לו קצת חברה את חנין זועבי ועוד כמה ויהיה לנו שקט מהם
11/01/18 | 16:46
19. דפוק
תמיד תישאר דפוק אם תמשיך לחשוב שדופקים אותך הוא עבר מרצונו את הגבול לעזה אף אחד לא שלח אותו בנוסף אם ברח מזכרונך יש לנו עדיין חללים שנהרגו בעזה ועדיין לא חזרו הביתה. ותאמין לי הם צריכים להיות בעדיפות ראשונה לא בגלל שהם אשכנזים או לבנים כי הם חילים שמתו כדי שאתה תוכל לחיות מבין אהבל
11/01/18 | 16:14
18. עצוב. בעייני זה נכון שלא מסקרים זאת כי הוא אתיופי והמשפחה שלא לא מבוססת כלכלית
11/01/18 | 16:11
17. להחזיר אותו ומהר מדינה של גזענים
11/01/18 | 16:10
16. כנסו
הילד ח-ו-ל-ה מה לא מובן !!
איפה החמלה רגש איכפתיות לא מבין
איך יהודים יכולים לדבר ככה תתבישו לכם!!
גלגל חוזר בעולם, מי שמדבר ככה סופו יהיה
שהוא יצטרך עזרה ולא יהיה מי שיהיה שם!!
נבלות!
11/01/18 | 15:57
החמלה היא כלפי החפים מפשע שימותו עקב שיחרור מחבלים
כן, הוא מסכן, אבל להבדיל משליט, האני לא שלחתי אותו לשם, והוא לא שמר עליי כשנחטף. אז כן, אני חייב לו פחות.
וגם עיסקת שליט היתה במחלוקת, ויש לה את ההרוגים שלה
11/01/18 | 17:43
תכנס תבין
לא כול מי שעשה ברית מילה הוא יהודי יש גם יותר גרועים מנעצים בישראל
11/01/18 | 18:47
15. הלוואי שלמישהו היה אכפת ממנו
11/01/18 | 15:54
14. עם כל הרצון טוב הוא בחר לעבור לשם! מה אנחנו אמורים לעשות??!!
11/01/18 | 15:48
13. אתיופי
מה הקשר שהוא אתיופי.מה אתם רוצים שהמדינה תשחרר מחבלים תמורת בחור שחולה נפשיתוגם לא בטוח שאם הוא ישתחרר לא ירוץ שוב לחצות לעזה
11/01/18 | 15:25
12. אויש איזה תגובות מגעילות אם בשביל בנאדם אחד מדינה שלמה קמה על הרגליים אז בשביל כולם
11/01/18 | 15:23
11. ל2 זה עדיף מאשר להיות בוגד שיש לך הורים משפיעם שיוציאו אות ך מהשבי הוא גם בנאדם אברה.
11/01/18 | 15:22
10. מנגיסטו
אין קשר לעדה!!!! הבחור פשוט עבר לעזה בוקר בהיר אחד. מה אשמתנו?!?! הוא החליט. בן אדם בוגר שיקח אחריות הוא ומשפחתו.
11/01/18 | 15:20
9. כנסו
צריך להבין לדעת חצי מהעם היהודי האתיופים אינם יהודיים לצערינו.ולכן היחס אליו הינו בהתאם.אגב עראפת ימ"ש כשהיו אומרים לו לא לזכות השיבה?!!! אז הוא היה מוציא גזרי עיתונים ואומר הם האתיופים כן???שהרי ברור לפי כל בר דעת שהם אינם יהודיים.ואנחנו לא???
11/01/18 | 15:19
אביב באמת יש דברים שהשתיקה יפה להם
ממתי אתה הפכת למומחה בהיסטוריות יהודי אתיופיה ?לפי מה אתה קובע שחצי מהם לא יהודים?כי אנחנו לא בצבע שלך?יש בכלל דבר כזה שנקרא מראה יהודי???ברור שלא!! כולנו התבוללנו והתערבבנו ובגלל זה היהודים לא נראים דומים אחד לשני!!! פולני לא דומה למרוקאי ומרוקאי לא דומה לכורדי אז למה שאתיופים יהיו דומים לך?וגם אם הוא לא יהודי הוא לא בנאדם????הוא סוג ב????אתה נשמע כמו גלוח ראש ואתה צריך להיתבייש
11/01/18 | 19:44
אביב איזה כדור לקחת ?? גם אני רוצה .
11/01/18 | 20:32
8. דמגוגיה זולה ביותר
אין קשר לזה שהוא אתיופי. גם על גלעד שליט לא היה שום קצה חוט, עד כדי כך שישב שם שנים ושילמנו בשחרור של אלף מחבלים. בסוף יש בצד השני ארגון טרור, ואנחנו מרגישים את מגבלות הכוח. גם למודיעין הישראלי יש מגבלות. ומה לעשות, יש הבדל בין חייל שנשלח לאזרח. אז מספיק עם הגמגוגיה הזו.
11/01/18 | 15:16
7. להתעורר
אני מסכימה עם המגיבים שלהאשים את הציבור הישראלי שהוא גזען ולכן לא מתעניין זה ממש מעצבן! זה לא עוזר לאברה ולמשפחה שלו! אתם ( הפעילים בנושא) צריכים לגייס את אהבת הקהל ולא לגרום לנו להריגיש אמפטיה ולא לתקוף את כולם. אבל המשפחה והחברים הם אלו שיכולים לקדם מאבק ציבורי וכך גם היה אצל כל חטוף או נעדר אחר.
ולכל המגיבים אלחנן טננבאום גם לא היה חייל חטוף אלא איש עסקים שעבר על החוק ונפל בשבי ומדינה ישראל דאגה גם לשחרורו. לתשומת לבכם!
11/01/18 | 15:16
את אלחנן שיחררו כי הוא ידע יותר מדיי
וצהל רצה לדעת מה סיפר לחיזבאללה. לא דומה
11/01/18 | 17:38
6. אמייה צודק ב100 אחוז
לכל המגיבים פה מה קשור שהוא הלך ביוזמתו אז הוא לא נקרא שבוי כנראה לפי הראש שלכם הוא חי שם באושר ועושר מבחינתכם הוא לא אדם מין המניין זה לא בגלל שהוא שחור אלא בגלל שהוא אתיופי נקודה מבחינתכן הם חלשים ולא מענינים אבל הם העליה הכי טובה שעלתה לישראל נטו אהבה למולדת זורקים אותם לאשפתות אף אחד לא מוזיז אצבע בשבילהם תראו תהבדל בין שליט אליו פשוט בושה של עם נהינו אם זה לא מפורסם בתקשורת זה לא אין
11/01/18 | 15:12
5. זה לא קשור לצבע עור
זה כן קשור ליכולת להרים קמפיין, אבל גם אז, מה אתה מצפה שיקרה?
חמאס לא ישחרר אותו בפחות משיחרור מאות מחבלים, וישראל לא תשחרר אותם בשביל אדם שחצה לעזה מרצונו.
נורא קל לבוא לחיילי צהל בתלונות, אבל חסימת אזרחי ישראל מלהכנס לעזה זו לא המשימה שלהם, ויש להם מספיק משימות
11/01/18 | 15:11
4. בחייאת זומזום הבנאדם הלך לעזה התעלם מקריאות החיילים
מה אתה מצפה שנשחרר רוצחים בשבילו ונסכן את ביטחון המדינה
חלאס עם התחושות קיפוח הזה אין קשר למוצאו
הוא לא נפל במלחמה או נחטף או לא במעמד שנתאבד בשבילו
11/01/18 | 15:09
נכון. יתרה מזאת, איך החיילים היו צריכים לעצור אותו? לירות בו?
11/01/18 | 20:37
3. מה הקשר לזה שהוא אתיופי? - די לבכיינות ולתחושת הקיפוח!!!
מדובר במקרה מצער של צעיר לוקה בנפשו שחצה את הגבול לעבר האויב.
מה אתה מצפה שנעשה? שנשחרר אסירים תמורתו כדי שיירצחו עוד יהודים?
צריך להפעיל לחץ בינלאומי על חמאס, בתקווה שזה יעזור.
מעבר לכך, אין מה לעשות. עם כל הצער שבדבר. והיו מלא כתבות עליו בחדשות ורוב הציבור יודע את שמו, אז אל תחרטט.
דרך אגב, עוד ישראלי לוקה בנפשו מהמגזר הבדואי מוחזק שם, מוזר שאותו לא טרחת לציין בסרטון...
11/01/18 | 14:31
2. יודעים מי זה אברה מנגיסטו, החליט אדם בוקר בהיר אחד להתעלם
מקריאות החיילים, לברוח בריצה מכוונת אל תוך שטח מוקף גדר המוחזק על ידי החמאס בתקופת מלחמה.
עכשיו אנחנו צריכים מה - מבצע צבאי כדי להוציאו , לסכן חיי חיילים? לשחרר אלפי מחבלים בתמורה ?
אז מה אם הוא אתיופי - הוא אזרח פרטי שבחר בצורה מודעת בכוונת תחילה - כן כן - לקחת את מקלו ותרמילו ולעבור לשטח החמאס.
אז אתיופי, אשכנזי או מזרחי - הוא אינו שבוי מלחמה ולכן אין חובת המדינה לשחררו זו גם הסיבה שאין התארגנות של אזרחי המדינה.
הוא נמצא בידיים רעות שאינן מקשיבות למידת רחמים ולהגינות פשוטה, אז עם כל הצער והרחמים עמו ועם המשפחה - מה אתה מציע? הנושא האתיופי לא שייך
11/01/18 | 14:18
יש שמועות שגלעד שליט יכל להרוג מחבלים והוא סרב ואז המחבלים חטפו אותו
11/01/18 | 15:54
הבן אדם סכיזופרן, לא נראה לי נכון לשפוט אותו כמו אדם רגיל.
11/01/18 | 21:23
1. כן היו, די להיות דמגוגים, הוא עבר לשם ביוזמתו וזאת הסיבה האמיתית
11/01/18 | 14:07
כי הוא חולה !!!
אם הוא היה בריא אז זה באמת היה באשמתו
להזכירך החזירו את אדון טננבאום שהלך לסחור
בסמים
מה אם זה היה ילד לבן (גם חולה נפש הוא סוג של חסר ישע) המדינה לא היה מתערבת ??? רק בגלל שהוא שחור זה לא מעניין...
11/01/18 | 21:46
את טננבאום החזירו
מסיבות אסטרטגיות בלבד.פגיעה בבטחון המדינה.
12/01/18 | 07:45