דיבור ישיר
תגובות (76 תגובות ב-40 דיונים)
40. נער הייתי וגם זקנתי - זו עצתי לכם
יש לדור ה - Y זכות יסוד להתארגן. זכותכם להיות מיוצגים על ידי ארגון יציג ולאלץ את המעסיק להגיע להסכם קיבוצי על תנאי העבודה. התארגנו בהמוניכם ולפתע לא תהיו עוד חלשים ומנוצלים. אפשר לפטר חלק מן העובדים חלק מן הזמן, אבל אי אפשר לפטר את כל העובדים כל הזמן. שנית - גם חופש העיסוק עומד לזכותכם. הקימו עסקים קטנים עצמאיים. התארגנו בשותפויות. התחילו בקטן והפכו למעסיקים (נאורים) בעצמכם. אין נוסחאות קסם וקיצורי דרך. הכל בא בעבודה קשה, בתחרות עזה ובמאבק על כל סנטימטר מהדרך. כל דור בתורו מקיז דם וזיעה. עוד לא הומצאה הנוסחה שתאפשר לכולם לא להשקיע, לעבוד מעט, להרוויח הרבה ולהיות מרוצים. התעודדו. קחו יוזמה. עצבו את גורלכם במו ידיכם. הדורות הקודמים אינם מסוגלים לעשות זאת עבורכם. אנו מעבירים אליכם את המקל ומצפים שתדאגו גם לנו בזקנתנו.
* נציג הבייבי בומרס   22/08/16 | 16:34
39. ביבי נתניהו. האיש שדפק אותנו.
* חיים   18/04/16 | 08:43
38. הייתי מתאבד אם הייתי צריך לעבוד בכוך כזה של האמריקאים. מפחידדדדד
* משיח   13/04/16 | 12:45
37. כתבה נפלאה מדהימה גאונית שמציגה בצורה יוצאת דופן איך
אנשים בכיינים במדינת ישראל נהייה IN וללכת לעבוד OUT עד מתי תרבות קורבן!? למה שלא תיקחי אחריות על הגורל שלך ותשני אותו?
* המבריק   10/04/16 | 22:58
36. התשובה שלכם לא במילה מקג'ובים
שכר המינימום צריך לעלות. אמשים משתכרים בשכר של 6 אלף ש"ח? למה? לא למדנו והשכלנו? בשביל לחיות באורח חיים טוב אדם צריך להביא למשפחה ואני לא צוחקת- 9 אלף ש"ח נטו. משפחה צריכה להשתכר בלפחות 18 אלף ש"ח כדי להרים את הראש ולחיות טוב. מי שנמצא מתחת מוגדר כעני. בגיל 20 לפני תואר השתכרתי באותה משכורת שאני משתכרת בה היום. 8 שנים עברו מאז, הצואר לא הזיז שקל, אני עדיין עובדת בשירות לקוחות ומשתכרת באותו תלוש שכר. בניגוד לזה- הכל מסביב עלה ואי אפשר לחיות ככה.
* מישהי   10/04/16 | 22:08
35. ובגיל 40 -45 מי שנפלט משוק העובדה לא חוזר
* צב   10/04/16 | 20:23
34. דור התזזית. חסר סבלנות. רוצה הכל , מהר ועשיו.
דור בני ה 45-60 הוא (ניאו ליבראליזם) הוא דור ההיתחזרות. הפתרון לדור ה-Y ,שיש לו רוב לקלפי להתלכד בארגון פוליטי אחד שיבעט בבחירות בדורות הפוליטיים הישנים אל מיחוץ לשילטון בו הם אוחזים כבקרנות המזבח עם לב של אבן. הבעיה שאותם אבות וסבים של דור ה-Y חינך אתכם להיות "כל ממזר מלך", ואני אני ואפסי עוד, והכל " כזה , כאילו". שימעו לסנדרס והתלכדו סביבו, הוא אינו מרמה אתכם כמו דונלד טראמפ. ואם לא יצלח בבחירות הקרובות, בסבלנות ייצלח בבחירות הבאות אחריהם. כנ"ל גם אצלנו בארץ "היהודים באים"! אל תצטרפו למפלגות הקיימות ולחיקוייהן, כגון זו של יאיר לפיד או כחלון. לא מהן תגיע ישועתכם.
* מ.נ.   10/04/16 | 16:06
33. טור מצוין
* תודה   10/04/16 | 06:03
32. הנתונים על שכר רופאי השיניים מחרידים.
מי שמבקר את הכתבה,שיביט רק בנתונים הללו שאומרים הכל! זו לא עריכת דין או ראיית חשבון בהם יש הצפה, זו אשכרה רפואת שיניים! 7 לימודים, ים הוצאות, מעט שעוברים את כל המסלול, מקצוע 'יצרני', וזה השכר? משהו עמוק חולה. המערכת נותת יותר מידי אפשרויות למעסיקים לעשוק את המועסקים, אחרת אין לכך הסבר.
* אבי   09/04/16 | 22:02
זה אירוני...
כשתגיע המהפכה, והיא תגיע, אני מניח שהפתרון יגיע, שוב, ממוחו/ה הקודח של רופא/ת שיניים... ממש כמו בצרפת של שנת 1700 המאוחרות.
* א.פ.   10/04/16 | 07:16
31. יופי של כתבה
בכלל, סדרת הכתבות שלך מאלפת ופוקחת עיניים, כל הכבוד
* דורי   09/04/16 | 21:13
30. צודקים במאה אחוז
* אלי   09/04/16 | 20:32
29. אין דבר העומד בפני הרצון
* גבי   09/04/16 | 18:31
חוץ מרצונו של אדם אחר
* 645645   09/04/16 | 19:55
חוץ מרצונם של הרבה אנשים שמאוגדים כחברה גדולה ורוצים להרוויח יותר ולא שמים __ על ההשלכות
חוץ מרצונם של הרבה אנשים שמאוגדים כחברה גדולה עם לוביסטים וחברים במקומות חשובים ורוצים להרוויח יותר ולא שמים __ על ההשלכות
* ליאור   11/04/16 | 13:21
28. עוד כתבה של בכינים
מתי תפסיקו כבר להתבכיין? לא כזה רע לנו פה ולא ממש קשה אנחנו רק צריכים להתמודד כראוי
* בן 31   09/04/16 | 18:29
תקרא קצת על תסמונת שטוקהולם
* --   10/04/16 | 08:47
27. דור של מפונקים ובכיינים
יושבים מאחורי המקלדת ומייללים, ועכשיו מצאו את האשמים הדור של ההורים..... מספר 24 לידיעתך אני מכיר פקידה שעובדת מעל 30 שנה בבנק הגדול במדינה, מרוויחה מעט יותר משכר מינימום. הבן שלה הייטקיסט מרוויח בשנה הראשונה לעבודתו יותר מכפול ממנה. בקיצור לך לעבוד ותפסיק לילל.
* ירון   09/04/16 | 18:17
26. ועל כך אומר: "פראיירים לא מתים לעולם-רק מתרבים"
במקום להיות עבד של החיים האלה ללמוד 4 שנים ולבזבז בממוצע 200 אלף שקל (4 שנות לימוד+ עבודה ברבע משרה כי הלימודים לא מאפשרים, כלכלה, אוכל וכ"ו.) ובסופו של חודש לקראת גיל 30 להרוויח 7000 בחודש בלחץ עם קומבינות ועם ק מזל. אני ללא ת.בגרות, מתגאה בזה מאוד- כי אני סבור ובטוח שמערכת החינוך היא עלובה ורדודה מאוד שלא מלמדת שום דבר חיוני על החיים האלה. רק מקצועות בנאליים שלא שווים שקל. אהה אגב- אני מרוויח קצת יותר מ-7. אבל בכל זאת, טוב שיש פראיירים שלומדים אחרת איך יהיו לנו רופאים, וטרינרים, ביולוגים ושאר מקצועות חשובים. ייאלה קדימה לאוניברסיטה =]
* שלומצי   09/04/16 | 18:15
אז במה אתה עובד?
* לילו   09/04/16 | 20:14
25. מתי תבינו כבר...
יש מזימה כלל עולמית להשמדת מעמד הביניים. דור x גילאי 40-70 דור y גילאי 20-40 דור z גילאי 0-20 אני לא מכיר אות נוספת לאחר Z. בסוף הם יהרגו את כולנו.
* חנוך   09/04/16 | 17:14
24. אני עובד בבנק גדול ולאחרונה דיברתי עם עובדת עם ותק של 30 שנה
היום אין קביעות לעובדים חדשים בבנקים, היא לעומת זאת קיבלה קביעות תוך 4 חודשים. אנחנו עושים פחות או יותר אותם תפקידים רק שהיא מרוויחה פי כמה ויש לה קביעות כי היא הצטרפה לבנק בזמן שההסתדרות שלטה במשק. בקיצור, דור ההורים שדד הכל ועוד קורא לנו עצלנים. כמובן שהם אלו שמשכירים לנו דירות במחירים מופקעים.
* .   08/04/16 | 23:21
אמת חצובה בסלע
* שיר   09/04/16 | 11:50
עובדת בבנק
כל הותיקים אמרים פה אחד שהיה הרבה יותר נעים לעבוד בעבר מאשר היום. השעות, הציפיה, הכל! קוראים לעצמינו עבדים. אבסורד.
* נסיה   10/04/16 | 22:34
23. רק חבל שסנדרס יהודי אנטישמי!
* ע   08/04/16 | 22:59
ממש לא נכון
* ב"ק   09/04/16 | 12:49
ממש לא נכון! הוא סתם יהודי ששונא יהודים!
* למה ישר להגיד אנטישמי? רעים!   09/04/16 | 18:59
22. חייבת, אבל חייבת להבין משהו
כתבה יפה, מעניינת ומעוררת מחשבה אבל... חייבת להבין מה הקשר של התמונות??
* ו.   08/04/16 | 22:42
חחח הוצאת לי את המילים מהפה!
לא ברור מה קשור...
* טל   09/04/16 | 18:07
יומולדת בקיוביקלס
הדבר הכי עלוב בתרבות העבודה היום - אופן ספייס. זו תמונה עצובה ועגומה.
* עובדת   30/04/16 | 07:45
21. ורקפת וציון קינן מרוויחים 7 מיליון שח בשנה אחת
למי ששאל איפה הכסף טייקונים, מנהלי בנקים, כולם מרויחים את הכסף שלכם. אין איזון
* איפה הכסף?   08/04/16 | 17:10
20. טעות - הם דווקא ממעטים לעשות ילדים
* מרקוס ישראלוס   08/04/16 | 16:37
19. אותו דבר גם אצל דיאטניות...
בבתי חולים משלמים מינימום, חצי משרה ב4 ימים. מרפאות זה בעיקר אחרי צהריים ואין יותר מ2-3 מרפאות ומעסיקים לרוב את הדיאטניות כעצמאיות כלומר אין חופשה או מחלה נסיעות ופנסיה וכמוב שזה תשלום פר מטופל ואין תשלום על חשיבות צוות טלפונים וכו'. הדיאטנית הממוצעת מתמרנת בין חלקיקי משרה, עושה איספור קורסים יקרים כדי להתמקצע עוד ועוד והכל בשביל בקושי לראות את הילדים ובקושי להרוויח יותר מהמטפלות והבייביסיטריות...
* דיאטנית   08/04/16 | 15:29
מי לעזאזאל לומד להיות דיאטניות?
מקצוע מיותר במיוחד לאנשים עצלנים שמנסים לעשות כסף על אחרים. שכל אחד ידאג לעצמו.
* שמשון רוסק   09/04/16 | 18:17
18. כל שני וחמישי כתבה על דור הY
אביב גפן שר בדור הקודם אנחנו דור מזויין, נראה שהוא הקדים את זמנו כי הדור הזה בני דור ה Y בכיינים מפונקים חושבים שהכל מגיע להם ולא מוכנים ללכלך את הידיים.
* סער   08/04/16 | 15:17
ועובדת כמו חמור בשכר של 45 לשעה,במשכורת סופית של 4500 שקל.יוצאת בתשע וחוזרת בתשע.
ואתה;לך לעזאזל.
* בת 26   08/04/16 | 18:05
...
עובדת 5 שעות ביום? יא מסכנה...
* ...   09/04/16 | 20:03
בדיוק מה שחשבתי! איזה בכיינים וואו!!!
* אכלו ושתו לנסיכים והנסיכות    09/04/16 | 19:01
חוצפה! הכתבה אמיתית
ובמקום לדבר על בכיינות נסו להבין את הדור הזה. לומד, קורע את עצמו כדי להתקבל למקומות נחשקים. זה לא קורה ובמקום זה הולך לעבוד בעבודה מתישה עם הרבה שעות שמי שנמצא למעלה רוצה להרוויח המון אז הוא מעסיק פחות אנשים. קריעה בשביל משכורת מינמום. את אותה משכורת הרווחתי לפני 8 שנים בלי תואר! פשוט חוצפה. ומישהו דיבר על יוקר מחיה? על פנסיה? תן להעביר את החודש קודם!
* מישהי   10/04/16 | 22:32
הנה תגובה של בנאדם שלא קרא את הכתבות
תקרא, תבין למה אתה טועה
* עובדת   30/04/16 | 07:43
17. הפתרון בהייטק
מקצוע גלובלי משמע משכורת גלובלית, משמע תלות פחותה בכלכלה הישראלית, משמע סיכוי טוב יותר לרדת מהמדינה הקורסת שלנו. מעבר לזה, אם כבר שונאים את העבודה ועושים מעט כסף, למה לא להיות מתכנתים? אומנם תשנאו את העבודה, אבל לפחות תעשו כסף.
* אלעד מדור ה-Y   08/04/16 | 14:47
צר לי לאכזב שחברות הייטק רבות גם כן קפצו על ההזדמנות
ומעסיקות בוגרי תואר ראשון במדמ"ח בשכר מביך. ולא, אני לא מדבר על אנשים עם תואר ממכללה עלומת שם, לפני שתטען שזה המקרה. שלא לדבר על מקצועות אחרים בתחום ההייטק כמו בדיקות תוכנה, שם השכר המוצע יכול להיות גם מינימום והעסקות קבלן רק פורחות בתחום.
* טל   08/04/16 | 15:34
הצפתם את המדינה עם "מקצועות" ההיטק
זה טבעי שהשוק יהיה מוצף שכר נמוך לרוב ומלא חברות קבלניות.
* עדי   14/10/16 | 02:37
16. שכר גלובלי
מה עם מחלת השכר הגלובלי. משלמים קצת יותר אבל מצפים שתעבוד 24/7. המעסיק הקודם שלי היה אדם ששכר ציפה שאעבוד 5 ימים של 12 שעות, ביום שישי שאעבוד 7 שעות ועוד ככה שעתיים שלוש בשביל הכיף בשבת (עבדתי בספנות ). איזה הורה ל2 יכול להמשיך לאורך זמן בעבודה כזאת? המדינה הזאת חולה ופוגעת קשות בשכבה שאמורה להחזיק על הגב את המדינה הזאת בעוד כעשור או שתיים. התחושה שלי שהמדיניות הרשמית של המדינה ומנהיגיה היא: אחרי המבול
* דוד   08/04/16 | 14:36
צודק לגמרי
* .   09/04/16 | 01:07
15. לא גדלנו רק על עבודה=חיים טובים ומסודרים
למעשה, גדלנו על שני מסרים סותרים: מחד גיסא, שאם נלמד ונעבוד קשה ונמצא עבודה מסודרת יהיו לנו חיים נוחים, אך מאידך גיסא, שאפשר (ואפילו רצוי) גם ללכת נגד החוקים ולצאת מהתלם, כי אז נוכל לעשות את המכה/האקזיט/מה שזה לא יהיה ולהיות הרבה יותר מקוריים, עצמאיים ומוצלחים מכל אלה שהלכו על אופציה א'. לכן אנחנו מנסים גם למצוא עבודה "בטוחה" אבל גם להשאיר את כל החלומות הגדולים שלנו בוערים על אש קטנה. ובפועל? אנחנו באים הביתה לדירה העבשה והמתפוררת שלנו עם שום דבר ביד חוץ ממשכורת על 50 או 75% משרה שבפועל מעסיקה אותנו 100% מהזמן, ובא לנו למות
* הילדים של חורף 86'   08/04/16 | 14:12
14. כלכלה סוציאלית מול קפיטליזם
כאשר ביטלו את העבודה המאורגנת (כשהליכוד עלה לשלטון) המדינה הלכה לכיוון של הפרטה וקפיטליזם. כתוצאה מכך שברו את העבודה המאורגנת ונתנו לגיטימציה לרווח כלכלי נטו על חשבון העובד. בעלי החברות, מניות ודירקטורים רוצים עוד כסף וזה בא על חשבון העובד הפשוט( בעל התואר או בלעדיו) שירוויח במקרה הטוב 6000 ש"ח בחודש ויקרע בשביל הסכום הנ"ל. הדור של ההורים עובד בעבודות מאורגנות עם קביעות ומשכורות שאי אפשר לגעת בהם. זה כל ההבדל
* עבודה מאורגנת   08/04/16 | 13:34
13. ניתוח מדויק
ומי חושב בכלל במצב הזה על חסכון ועל ימי הפנסיה?
* עכברת מירוץ   08/04/16 | 13:03
12. הדור שלנו משכיל הבוסים רוצים שניתן מעצמנו אבל משכורות ותנאים אין
* אני   08/04/16 | 11:46
11. לא הבנתי את הקשר של התמונות אבל אני מסכים עם כל מילה
שמח לקרוא את התורים שלך כל שבוע מרגיש שאת קולעת בול
* ח   08/04/16 | 11:39
10. סוף סוף הבלוף של האבטלה הנמוכה נחשף
זה שמישהו לא רשום בלשכת התעסוקה כמובטל, לא אומר שיש לו עבודה. האבטלה בישראל הרבה יותר גבוהה ממה שמדווחת המדינה.
* האבטלה מאוד גבוהה   08/04/16 | 10:36
9. פסיכולוגית תעסוקתית זה מקצוע בזוי
לשבת כל היום באיזה מכון מיון עלוב ולהסיק מסקנות על אנשים על סמך איזה עץ שהם ציירו או דינמיקה קבוצתית מטופשת זה באמת עלוב ועדיף לא לעבוד בזה.
* מכוני מיון עלובים   08/04/16 | 10:34
8. מחכה גם לטור הסבר למה זה קורה.
מאוד מעסיק אותי איך נהיה ההבדל הבין דורי הזה בהכנסות וביציבות.. הסבר אחד הוא שהיום הכלכלה הנלמדת מתבססת רק על יעילות ואופטימום ואילו צדק חברתי והוגנות לא נכנסים בכלל לתוכניות הלימודים. כך יוצא שמנהלי הכספים והכלכלנים בארגונים בחברות בממשלות ועיריות מבצעים בדיוק את מה שהם למדו בתואר וזה למקסם את רווחי בעלי המניות , על ידי עוד "ייעול" ועוד "ארגון מחדש"..
* כלכלן צעיר   08/04/16 | 10:34
תשובה חלקית
זה נכון אבל תחשבי פסיכולוגית. אדם שהוא מרוויח טוב רוצה לשמור לעצמו את גובה השכר ואת רמת החיים אליו התרגל. למה שהצעירים יירוויחו מזה? בעולם של העבודה קוראים לזה "ניסיון". בנוסף, הרבה מעירים היום משכילים. יוקר המשרה נשחק והיום יציעו לך לרוב שירות לקוחות וכדי להפיק את המירב לא ישתמשו בהרבה עובדים והציפייה מעובד הופכת למושג של עבדות. העובד הממוצע שלמד תואר עובד הרבה שעות ומבצע מספר תפקידים ואסור להגיד שאתה לר מספיק כי אז מצב ההתקדמות שלך במקום יהיה עגום והמשוכרת- משכורת שהשתכרת בה לפני 10 שנים בלי תואר. זה המצב בשטח. מישהו חייב להתעורר שם למעלה.
* מישהי   10/04/16 | 22:25
7. כתבות מעולות
צליל אברהם כותבת סדרת כתבות מעולה, הכתבות מרגשות ומראות מציאות אחרת. תודה!
* נטע   08/04/16 | 10:26
6. אשכנזים שמאלנים בכיינים
לא היה חסר לכם כלום בחים, למדתם בבתי ספר איכותיים ויכלתם ללמוד באוניברסיטה תואר אמיתי ולא מדעי החרטוט ולעבוד במשכורת גבוהה, למשפחה שלכם יש נכסים בשווי מליונים ולכם מחכה ירושה אימתנית. יש אנשים שגדלים בעיירות פיתוח ומגיל אפס הם יודעים שהגורל שלהם זה לעבוד במפעל, אין להם עשירית מההזדמנויות שלכם ובכל זאת הם לא מתבכיינים. אז אוסקוט!
* ו   08/04/16 | 09:46
ובכל זאת גם הם יולידו שישה ילדים
כמו ההורים הגאונים שלהם שעבדו בשכר מינימום בעיירת הפיתוח
* מארק הרומי   08/04/16 | 14:19
יולידו שישה ילדים
שיוכלו לפרנס את ההורים שלהם כשיגיעו לעת זקנה. כמה קל לבקר ממגדל השן
* די לקשקשנות   08/04/16 | 15:55
האנשים האלה הם עמוד השדרה של המדינה
אם מפרומה משדרות הייתה, אז כבר מזמן היינו מרוסקים.
* רועי   08/04/16 | 23:16
המזרחים היו עמוד השדרה של מדינות ערב
בהם הם חיו. האשכנזים דאגו למחוק את השכלתם אז הם לא יכולים להתלונן עכשיו. אגב העיראקים היו מנהלים את הכלכלה שלנו הרבה יותר טטב אם היו בשלטון. תראה את סינגפור לדוגמא. רוהמ הראשון שלהם היה יהודי עראקי , תראה איפה הם ואיפה אנחנו...
* ט   10/04/16 | 06:38
לא יודעת מה איתכם אבל לפי מה שידוע לי
בדור שלנו אין הבדלים בין מזרחים לאשכנזים. מה זו השטות הזו? כולם מצליחים בזכות עצמם. זה שמישהו גר ברעננה וההורים שלו יכולים להוציא עליו יותר על שיעורים פרטיים לא אומר שזה שגר במקום פחות נחשב לא יצליח בחיים. בחיים שלי לא הרגשתי גזענות ובתור מזרחית שאפתי תמיד למצויינות. ואגב הכרתי מזרחים נוספים ששמים בכיס הקטן אנשים אחרים עם הראש שלהם. אז רדו לקרקע.
* מישהי   10/04/16 | 22:20
5. עורכי דין
אפשר להוסיף גם את עורכי הדין שעובדים כנותני שירותים במגזר הציבורי- עובדים שעות ארוכות בשביל נזיד עדשים ובלי שום יכולת לקבל קביעות או להתקדם. המדינה הזו הולכת לאבדון.
* טל   08/04/16 | 09:44
4. מעסיקה עובדות אבל בסוף תמיד הן רוצות
ללכת הביתה בארבע, העסק פותח בתשע, הן מגיעות לפעמים יותר מוקדם אבל בדרך כל בזמן, או יותר מאוחר, הן לא מוכנות להישאר, זאת אומרת שהן עובדות 7 שעות ביום, ומכיון שבשישי לא עובדים זה 2/3 משרה, אני משלמת 30 שח לשעה, אבל הן מתבכינות שהמשכורת לא מספיקה להן, ראבאק, יש לכן אפשרות להוסיף שעות, אז תוסיפו, אחר כך תתבכיינו, ואז נראה מה אפשר לעשות עם זה. אבל אל תצפו שאני אתאמץ אם אתן לא מתאמצות.
* מעסיקה   08/04/16 | 09:08
פה הבעיה
למה צריך לעבוד יותר מ 7 שעות המדינה הזאת הרגילה אותנו לחיות ככה המצב היה אחרת והבנות היו שמחות לבוא כל יום גם ל 10 שעות אם היו מקבלים תלוש משכורת פעם בשבוע כמו שנהוג ברב העולם ורק בישראל יש עבודה גדולה וכסף קטן זה לא בגלל השכר הן לא נשארות זה משעמום עיסוק במה שרובם לא אוהבים ואין שום קידום אז עדיף לבוא ל 7 שעות לסיים את היום בחיוך ולוותר על 500 600 שקל בחודש !
* יוני   08/04/16 | 12:14
ומי יגדל את הילדים שלהן?
בייביסיטר שמרוויחה 45 שח לשעה?
* הדס   08/04/16 | 12:47
זו העבודה שאמורה להיות
7 שעות 6500 אלף שח. תודה.
* מישהי   10/04/16 | 22:16
הן בסדר, זו את שדפוקה
למה צריך לעבוד אחרי 4? הורים צריכים לאסוף את הילדים מהמסגרות. חוסר היכולת שלך להבין את זה, זה מה שדפוק פה. את חלק מהמערכת החולה הזאת. ואגב, 30 שח לשעה זה ממש לא מספיק כסף בשביל להתקיים.
* עובדת   30/04/16 | 07:39
3. התשובה כי אתם פח בלי הכנה למוח שוחים באגם של דראעק
אנשים שרק סיימו את התואר יושבים בראיון ומתווכחים על השכר. נו באמת, עוד לא התקבלתם לעבודה ואתם מנהלים מו"מ על השכר. החיים זה לא תוכנית ריאליטי שמביאים אותך עם לימוזינה ומלבישים אותך בחליפות גוצ'י. גם אלה שבאים בלימוזינה ולובשים גוצ'י מגלים שזה זמני ובמקרה הטוב אחרי כמה חודשים מגלים שהכל נעלם
* ממי   08/04/16 | 08:56
למה שלא יתווכחו ? כדי שלתשובה ישאר יותר בקופה?
* אלעד   08/04/16 | 13:02
כל מלה כסלע
השכר זה מה שמעניין אותם בעבודה לא מעבר.
* אלעד   08/04/16 | 15:18
טעות בידך
כשאני יודע שבמקצועי נחתם הסכם קיבוצי שרוב המעסיקים מכבדים וחלק אחר לא מכבד . נושא השכר צריך להעלות בסוף הראיון מצד המראיין, יש איזה מתאם בין מקום שלא מציין זאת ביוזמתו לבין אי תשלום לפי ההסכם הקיבוצי. כשהעזתי להעלות בשלב השאלות את נושא השכר -רק כדי לבדוק אם הארגון עומד בהסכם שלו עם המדינה והמקצוע- המראיינת הגדירה את ארגונה כ"פרטי, כלכלי, ומצליח" ההמשך היה שבגלל שהם מצליחים כלכלית הם משלמים פחות לעובדים. כאשר שאלתי באופן ממוקד על שכר לפי ההסכם, "כן אבל גם זה לא מובן מאליו" בסוף התברר שהיא שיקרה והם משלמים הרבה פחות מההסכם הקיבוצי. כנראה שהיה לה מה להסתיר ויותר מכך, נתקלתי בהרבה מאוד מקומות שהעלו זאת ביוזמתם ואף מקום אחד שאל אם לא מעניין אותי לדעת כמה ארוויח. אם מועמד נכנס ושואל "כמה אקבל" זה שונה ממקצוע בו יש הסכם קיבוצי עם קבלנים/ יזמים/ עמותות. במיוחד שזה שיקול אם להיכנס למקום עבודה או לא, אשאל זאת בנימוס בסוף הראיון אם הדבר לא עלה מצד המראיין.
* מוצא   09/04/16 | 00:44
2. זה היה עוד מאמר מרתק בסדרה. תודה צליל.
* מיי שהוו   08/04/16 | 01:22
1. נמאס מהדור הישן שמאשים בעצלנות
הדור הישן הוא הוא זה ששינה את חוקי המשחק כדי להטיב עם עצמו ולשמר את מצבו הכלכלי! כל כלכלן עם מצפון שלא קרוב לצלחת יגיד לכם מה שאמרו במגש הכסף: עבודה (כבר לא) שווה בטחון כלכלי! גם הדור של '86 וקצת אחריו גדלו עם המחשבה השקרית שהחברה השתילה להם ש-עבודה =בטחון כלכלי = חיים איכותיים. מקווה שיקום פה דור שישרוף את הכבוד שיש לכל כך הרבה ממקימי המדינה כי לא מגיע להם! מדינה שהוקמה ע"י ולמען חזירים רודפי בצע !
* 777   07/04/16 | 22:39
הדור הזה שאפתן, רוצה הכל, אבל עצלן
* זה לא נכון   08/04/16 | 09:09
באמת יש פה חזירים
* גיא   08/04/16 | 12:52
הצחקת אותי!
השם האחרון שניתן לתת לי ולאחרים כמותי זה עצלנות. עובדים בעבודה שרק בעלי תואר יכולים להתקבל, מצטיינים שממצטיינים, עובדים כמו עבדים ללא הפסקה מהבוקר עד הערב, משתכרים ב6500-7 אלף...זה עבדות! צריך להיות 8-9 לפחות!
* מישהי   10/04/16 | 22:12