תגובות (78 תגובות ב-36 דיונים)
36. חשוב לקרוא...
"סתירה בין המדע לדת אפשר ליישב בקלות, לא כן בהתווכחות סרת טעם, שם המלאכה קשה יותר"
- ד"ר ניארג'ה מנג'שיקאר.
13/04/13 | 22:16
הציטוט לא מדויק!
הציטוט לא מדויק!
14/04/13 | 22:00
35. תיקון
"...המפץ הגדול, אותה תופעה שבעטייה טוענים המדענים ברחבי העולם יצרה למעשה את ***היקום "
לא את כדור הארץ.
אם מישהו כותב כתבה בנושא כזה שלפחות יידע את העובדות כמו שצריך. O_0
30/09/11 | 12:43
34. מאיפה אנשטיין אמור לדעת שימציאו מאיץ עצום שמיירט חלקיקים
25/09/11 | 16:35
33. יש צורך בבדיקות נוספות כדי להגיע לתוצאה המדוייקת!
יש צורך בבדיקות נוספות כדי להגיע לתוצאה המדוייקת! כך אמרו גם המומחים הפועלים בפרוייקט מאיץ החלקיקים.
25/09/11 | 03:28
32. רגע שאתם מקבלים את האיפון החדש שלכם אתם בוררים את קיומו של ה'?
מה הקשר בין מה שמדענים ממצאים לבין קייומו של ה'
לא כל כתבה של מדע צריך לערב את השאלה הזו(למרות שאני מאמין שה' הסיבה להכל)
כמובן שזו אחת מהשאלות שהרבה אנשים שואלים את עצמם אבל - המדענים בסה"כ מנסים למצוא איזה חלקיק קטן ותכונות שלו לא להוכיח את קיומו של ה' ה' או להפריך את קיומו
אותו דבר כל תכנולוגיה שקיימת
ולכל המאמנים (כמוני) שתדעו ה' ברא את העולם כך שנשתמש בו ונלמד אותו אחרת הוא היה מגביל אותנו - בגמרא ואפילו לא בתורה אין שום הגבלה ללמוד מדע ואת טבע היקום הבעיה היחידה שקיימת זה אנשים שמנסים להוכיח שה' לא קיים וזה לא מה שמנסים כאן להוכיח
אז חאלס תיהיו פתוחי ראש ולא מקובעים בדיוק כמו שאתם קונים טכנולוגיה חדישה ולא שואלים אם זה בא מהגמרא או מאיזה מדען
24/09/11 | 17:10
31. סופית להשמיד את סדרת בייבי אינשטיין - הבן שלי לא ילמד מרפה השכל הזה
24/09/11 | 11:28
30. הם פשוט משחקים בקקי
23/09/11 | 23:33
29. זה כמו רוח גבית ב-100 גברים
הוא נמצא במאיץ חלקיקים, מה חשבתם זה כמו הרוח הגבית שפסלה את בן ג'ונסון ב-100 מטר גברים ב2002. שלא לדבר על הסטרואידים.
ברור לגמרי שאם איינשטיין היה מאיץ את הפוטונים שלו מראש ומתחיל למדוד כשהם בשיא המהירות הם היו משיגים. הוא דיבר על מהירות ממוצעת של האור תוך התחשבות בזמן האצה.
זה כמו לוותר על זמן ההאצה מרגע הזינוק ולמדוד את מהירות הריצה רק לפי 10 המטרים האחרונים ולהכפיל ב-10. זמן כזה היה נותן שיא עולמי של 6 שניות במקום 9.72
23/09/11 | 22:06
28. הכל נקבע בזינוק
זה ידוע כבר שנים שהנוטרינו מזנקים מהר יותר מפוטונים. אם היו מודדים למרחק רב יותר היו מגלים שהפוטונים מדביקים אותם ומגיעים לקו הסיום במהירות ממוצעת השווה למהירות האור.
23/09/11 | 21:55
27. האמת שאני לא מבין את הקשר ליחסות
וגם לא את הקשר לבריאת העולם
תורת היחסות מתחיסת לעד מהירות האור כאשר הוא האמין שאין אפשרות לעבור את מהירות האור אך לא שלל את זה
23/09/11 | 20:10
אז כדאי שתקרא שוב את הספר שממנו למדת את זה
או תחפש ספר חדש.
23/09/11 | 21:56
26. חמוד... קראו
לא ידוע כיצד החלל נוצר,אבל מפץ בטוח היה,אטומים וכל המרכיבים היו..והפכו לעוד עם היסודות לתרכובות!
חוצמזה מה אפכת לכם אם בני אדם עשויים מקופים או לא,כולנו איזשהו חיידק נכון?!ולא אכפת לי איך העולם נוצר,אני שמחה שיש לי אדמה שבו אני חיה,ובזכות איינשטיין רוב הטכנולוגיה גדלה כי התחילו להסתכל על הכל שונה,אם הוא טעה או לא,הוא עזר לאנושות עם הטכנולוגיה.ורק שתדעו,מי שאמין בה' או לא.יכול להיות שהוא מת,יכול להיות שהפץ לא היה בכלל,אבל אלה שאלות שאף אחד לא יצליח לפענח גם לא בעוד טריליוני שנים,כי יש דברים שהם נוצרו להיות תעלומה,ולא משנה מה ימציאו עם כל סיפורי האלים וכל סיפורי הבלבול,זה בחיים לא נדע!אז סעו לשלום ביי ביי
23/09/11 | 20:10
25. מה זה משנה גם הם וגם איינשטין חמורים בלי דעת ליד חכמי התלמוד
כמובן שלהבין מה שאמרתי צריך להיות למדן לפחות 10 שנים של תלמוד
ולכן מי שלא למד 10 שנים גמרא שלא יעז להגיב על התגובה שלי
23/09/11 | 18:22
אהמ אהמ
אתה צריך עזרה אח שלו
23/09/11 | 20:07
10 שנים מבוזבזות על בילבולי שכל.
23/09/11 | 20:30
אמרתי לא להגיב אם לא למדת 10 שנים תלמוד
מה זה לא ברור
25/09/11 | 19:32
אם אתה קורא לאלברט א' חמור..מסקנה שלימודייך סרק
24/09/11 | 02:52
איזה חצופים אלא שהגיבו לתגובה שלי . אמרתי לפחות 10 שנים של לימוד גמרא . מה זה לא ברור ?
25/09/11 | 15:51
24. מצחיק שכולם נורא בטוחים במה שהם אומרים
אף אחד לא באמת יודע מה קרה בתקופת המפץ הגדול וגם אתם לא ,תפסיקו לריב על שטויות איש איש באמונתו יחיה..
23/09/11 | 17:28
23. אנטישמים
רוצים להוציא שם רע לאלברט שלנו.
23/09/11 | 16:59
22. אם זה באמת נכון
זה אומר שהחלקיק הזה נסע אחורה בזמן. כנראה שזה כן אפשרי!!!!
23/09/11 | 15:15
לא זה לא
זה אומר שהוא עבר את מהירות האור, לא שהוא נסע אחורה בזמן ג'יז.
23/09/11 | 23:34
21. מדהים!!
שבירת מהירות האור פותחת תקווה חדשה מעולם הפיזיקה! אני לא מאמין שזה קורה:)
23/09/11 | 14:46
לא בדיוק
23/09/11 | 18:13
מה זאת אומרת לא בדיוק?!
בלי לעבור את מהירות האור - אי אפשר לקוות לשימוש במשאבי כוכבי לכת אחרים!
24/09/11 | 10:28
20. היי היי !!קודם כל
לולא איינשטיין אם לא היו מודעים לכלום !וזה קרה בזכותו,
23/09/11 | 14:36
19. איך מודדים בדיוק של 60 ננו שניות?
סטופר של קסיו?
23/09/11 | 13:31
18. אם הואם עבר את מהירות האור נשאלת השאלה אם הוא קפץ בזמן..אם לא זה ממש סותר את איינשטיין
23/09/11 | 13:25
17. לא ירחק היום וימצאו שגם תורת האבולוציה זה בלבולציה
הכול הבל ורעות רוח
23/09/11 | 13:09
16. חחחחח יושב בשמיים ישחק כתוב בתהלים
רואה על מה בזבזים זמן... על הבלי עולם. הרי כתוב "גדול ה' מאוד ולגדולתו אין חקר " האדם עם כל כליו שממציא וימציא לא יוכל להגיע לרמת התחכום של עלה או של כנף של זבוב
אמרו המדענים כשנגיע לפיסגה המדעית נראה בסופו של דבר יהודים שומרי תורה ומצוות שיאמרו להם נוווווו סוף סוף הגעתם.
23/09/11 | 13:05
אז אם זה כתוב
סימן שזה נכון וזו האמת?
אתם מצחיקים אתם..
להאמין רק במה שכתוב, אותיות דפוס שמישהו כתב פעם.
23/09/11 | 17:21
אה באמת לא יוכל לעלות על התחכום?
אז איך אתה מסביר את היכולת שלך לכתוב פה הודעות כאלה מפגרות אם לא אותם מדענים שאתה לועג להם שבנו לך את המחשב שלך, ואת האייפון שלך וכו' וכו', או הג'י פי אס שלך שדרך אגב עובד בהתבסס על תורת היחסות והוא עדיין יעבוד נכון גם אם התגלית הזאת נכונה. התגלית הזאת לא תגרע כלום ממה שידעו עד עכשיו היא יכולה רק לשפר ולהעמיק את ההבנה. בדיוק כמו שניוטון היה לחלוטין לא נכון מבחינה עקרונית אבל בקירוב הראוי התורה שלו איפשרה לבנות את הבית שאתה יושב בו והודות לו הוא לא נופל, לא הודות לאיזה ישות בידיונית ששטפו לך את המוח להאמין בה.
23/09/11 | 22:00
15. נראה לי הם סתם אומרים
23/09/11 | 13:03
14. יאאלה רדו ממני
כולם טועים
23/09/11 | 13:03
13. זה מה שיפה בעולם
אין דבר מדויק.אין דבר כזה מדע מדויק(חוץ ממתמטיקה.)
הכול משתנה.תגליות חדשות נוצרות מדי יום.לא משנה מה נעשה, סודות הקיום לא יחשפו מאיתנו.זה הרבה יותר גדול מאיתנו.
לכו תדעו, אולי בעוד 50 שנה יגידו שאנחנו תוצר של אוגרי ענק
23/09/11 | 12:48
לידיעתך, המתמטיקה היא במהותה פילוסופית...
ומוגדרת על ידי האדם... כך ששום דבר בה לא מדוייק...
23/09/11 | 23:30
12. איזה קטע לא ידעתי שהעולם נברא מחיידקים
מטומטמים תבינו רק כוח עליון כמו אלוקים יכוח לברוא עולם !
23/09/11 | 11:55
חחחחחחחח
חיידקים ? XD
חלקיקים אם כבר !
ורק שתדע שהמדע והתורה ביחס לבריאת העולם לא סותרים זה את זה -_-
די כבר להיות סגורים כל כך !
ואני כאחת שנורא מאמינה בה' . מאמינה גם במדע שהוא מן הסתם יותר מדויק . ועוד בנוסף הם לא סותרים זה את זה .
23/09/11 | 13:45
מי אמר לך את זה?
אמא ואבא? או הרב בישיבה?
איך אתה יודע בוודאות שיש כח עליון שיכול לברוא עולם על כל התהליכים הכימיים, ביולוגיים שיוצרים הכל? אתה לא שואל לפעמים שאלות? או שאתה שואל ויש לך את התשובה הכי קלה לכולן?
23/09/11 | 17:27
חלקיקים אם כבר-ועוד אנחנו המטומטמים
23/09/11 | 19:18
11. אולי אלוהים יצרת המפץ הגדול
למה אי אפשר לטעון שאלוהים יצר את המפץ הגדול וכתוצאה מזה ניבראה כדור הארץ??
23/09/11 | 11:44
אבל למה בכלל לטעון שיש אלוהים?
כי זה מה שנוח לכם לחשוב? אין שום היגיון או הסבר שתומך בקיום שלו למעט ספרי תורה שבני אדם פרימיטיבים כתבו.
23/09/11 | 13:23
מממ, מוזר שאת אומרת את זה טל
מי אמר שיש תמיכה בתיאוריות המדעיות האלה? כל חיי למדתי פיסיקה ומתמטיקה אבל צריך להבין שאמונה באלוהים או אי אמונה הם שניהם רציונלים באותה מידה. לעולם לא תוכלי לטעון לצד אחד יותר מהצד השני. מתמטית שני הטיעונים האלה שקולים. אני באותה מידה יכול להגיד שהפיסיקה זה מה שנוח לך לחשוב. קל לחשוב שיש סדר בחיים והכל פה ברור וניתן לחזות.
אנשים תמיד שוכחים שתורת היחסות וכו אלה הן תיאוריות, וכשכך הן יכולות להתברר כלא נכונות. גם חשבו שניוטון צדק לגמרי ואינשטיין הוכיח אחרת.
ובכלל, סתם לשים הערות מעליבות כגון "בני אדם פרימיטיביים כתבו את זה" לא מוסיף לרושם האינטליגנטי שנובע ממך
23/09/11 | 20:50
לא באמת טרחת ללמוד קצת קבלה נכון?
ואתה צודק שע"פ שיעורי תורה בבית הספר אין היגיון לאלוהים. אז נא לא להיות חד צדדי בהשכלה.
סליחה על הבוטות בתשובה אבל די נמאס לי מהחפיפניקיות הרווחת.
23/09/11 | 22:02
אני מסכימה איתך
יש משהו בדברים שאת אומרת.. כי כתוב בתורה שאלוקים ברא את העולם אבל לא רשום בפרטי פרטים איך ולמרות שאני דתיה אני חושבת שכל מה שהמדענים חוקרים לא יכול להיות הכל שקרי!! חייב להיות משהו אמיתי (אולי לא בהכל)..
אני מאמינה שאלוקים ברא את היקום והוא אחראי בכל מה שקורה בגלקסיות וכל יצירת הכוכבים פשוט בתנ"ך לא כתוב בהרחבה. אבל אני מאמינה שאולי זה רשום בספרים אחרים כמו ב"זוהר הקדוש" שבו כתוב את כל הסודות של היהדות
23/09/11 | 13:24
מי כתב את זה?
ואיך את יודעת שכל מי שכתב את כל הספרים האלו הוא יודע דבר? מי החליט שהוא יודע את כל סודות היהדות ולמה ליהדות צריכים להיות סודות?
23/09/11 | 17:31
שבירת הכלים
נא ללמוד את קבלת הרב אשלג,
23/09/11 | 22:00
כי כל עוד אנחנו יכולים לספק למשהו הסבר טבעי
למה לטעון שכוח על טבעי יצר אותו?
24/09/11 | 17:57
10. הצעה מעשית
יש לעצור את החלקיק על מהירות מופרזת.
אצל השוויצרים אין חוכמות דוח תנועה מיידי+קנס.
23/09/11 | 11:21
9. OMG!!!!!!!!!! (אם זו לא טעות מדידה!!)
23/09/11 | 11:14
8. אין עוד מלבדו זה הכל!השם אחד ושמו אחד!
בשמיים ממעל ומתחת אין עוד!
23/09/11 | 11:09
7. בגלל הגאווה.
לאנשים קשה לקלוט שיש מישהו מעליהם. קשה להם להודות שיש עליהם אדון ומלך.
טימטום אנושי.
23/09/11 | 11:04
מסכימה איתך!
23/09/11 | 13:46
בגלל ההיגיון
23/09/11 | 17:36
6. האם זה אומר ש...?
סוף סוף מישהו ימציא מכונת זמן? אני מוכן להתנדב לניסוי
23/09/11 | 10:52
5. השאלה איך אלו-הים ברא את העולם..?
אין סתירה בין הדת למדע.
23/09/11 | 10:50
4. לא קשור
מזה תפסיקו לבלבל את המוח יש אין סוף הוכחות לאבולוציה ופיתוח האדם מהקוף ושהעולם קיים כבר 4.6 מיליארד שנים ולא 5000 ומשהו
23/09/11 | 10:46
האדם לא נברא מהקוף..
גם אני הייתי שם .. וחשבתי שהעולם נברא מהמפץ והכל הברירה הטבעית והאבולוציה..
אבל לא,
אח"כ התגלה לי שמדענים רבים שהאמינו באבולוציה לא יודעים להסביר אייך זה שיש הרבה "חורים" בין שלב לשלב..
חסרים הרבה מאוד שלדים של שלבי בייניים..
חסרים לדוגמא שלדים של "מוטציות" כאלו ואחרות שכביכול הובילו לאדם...
והרבה מדענים שהאמינו בזה הודו בטעותם..
חוץ מזה גם אייך אפשר להסביר את זה שהעולם נברא מפיצוץ ?הריי שעוד לא ראיתי דבר שמסתדר כ"כ מושלם מפיצוץ..
ואייך ישנם כל הרבנים שיודעים להבין ולקרוא .. וכל הניסים שקורים..
אז לא יודע מה איתך.. אני? הבנתי את האמת והפסקתי להתחמק מההיגיון.. :)
23/09/11 | 13:06
כשאתה אומר שהעולם נברא מושלם
מי אמר שהעולם מושלם. לזה אתה רגיל ובגלל זה זה נראה לך טוב ומושלם. העולם לא בהכרח מושלם
23/09/11 | 14:50
ישוב הסתירה
העולם מושלם אם מבינים מה מטרתו -מה הסיבה, העולם הפיזי שלנו הוא עולם של תוצאות, העולם נוצר ע"מ שנוכל להתאמן בו על התפתחות שמתרחשת ע"י מערכות יחסים (בגלל זה התורה על רגל אחת אומרת " ואהבת את רעך כמוך-אני יהוה"). וכדי שנוכל ליישם ת הבחירה החופשית להסיר את המסך מעל עינינו ולחיות בהרמוניה ובשפע ובמושלמות - נוצר כל העולם הזה. טוב זה נושא להרצאה לא לטוקבק, לא מצפה להבנה
23/09/11 | 21:49
באיזה עולם אתה חי?
גם אני רוצה לחיות בעולם מושלם!!!
איך מגיעים לשם?
23/09/11 | 17:35
האדם באמת לא נברא מהקוף [!]
הוא התפתח מאב קדום המשותף לקופים ולבני האדם.
בטח שיש הסבר לחורים הלא גדולים באבולוציה, חוסר ממצאים.
תפנימו! המפץ הגדול הוא לא פיצוץ! מי שנתן לו את השם הזה יצר לכל חסידי המפץ הגדול בעיות רבות בנושא... מבאס.
איך רבנים יודעים להבין ולקרוא נשגב מבינתי, קשה להאמין שאנשים כל כך צרי אופקים ומקובעים הצליחו ללמוד לקרוא.
הייתי ממשיכה וממשיכה, אבל אני מקווה שהבנת את הקטע.
חבל שאנשים מבזבזים את חייהם על דת.
23/09/11 | 21:13
רוחייל איזו תגובה מצחיקה!
כאשר מדובר במדע - אז "חסר ממצאים" וכאשר מדובר בדת -זוהי "אמונה עיוורת" האם את לא הולכת שולל עם אמונתך העיוורת אחרי תיאוריות חסרות ממצאים??
בין אם אנחנו מאמינים בדת ובין אם אנחנו מאמינים במדע, אנו הולכים אחרי אמונה מסויימת עם הרבה סתירות. תיאוריות מדעיות מופרכות כל הזמן כמו תיאוריות דתיות כך שהאמונה העיוורת שאת כותבת עליה - היא עניין של הגיון פנימי. אז אני מציעה לך לא לשפוט אנשים שההגיון שלהם מנחה אותם אחרת ממך, הרי אין לדעת (לפחות כרגע) מהי האמת, מי צודק ומי טועה.
14/12/11 | 00:09
הדת לא אומרת שהעולם קיים 5000 שנה -טעות רווחת
היא אומרת שבשלב מסויים לפני 5700 שנה (פחות או יותר למרות שיש מספר מדויק אבל זה לא העניין) התודעה של האדם עשתה קפיצה והמודעות החלה להתפתח בצורה אחרת מאשר חי אלפי שנים האדם הקדמון, לכן "מצטער" אין שום סתירות בין הסברי הדת לבין ממצאי המדע המודרני.
ברור לחלוטין לחכמי הקבלה (וגם לי) שמחשבת הבריאה ( להלן אלוהים) לא בראה את העולם ב שישה ימים של 24 שעות כל ההסברים הינם של בריאה בעולמות הרוך שההשתלשלות היא בריאה פיזית -שני דברים שונים אז תפסיקו להתווכח על דת מול מדע כי זה כל כך מיושן ילדותי ולא מדוייק. האם יש בכל המגיבים כן אחד שחוקר גם את הרוח וגם את החומר? שאין לו בעיה ללמוד גם מדע (נניח היסטוריה של המדע ) וגם את מהות הדת ומטרתה (קבלה עיונית )? רק כך תוכלו לראות ת התמונה הכללית וסלט של שאלות ותשובות לא יעשה עוד . בהצלחה.
23/09/11 | 21:44
3. מסתבר שהוא לא כזה חכם כמו שעשו ממנו
NEXT
23/09/11 | 10:37
אמר הגאון
23/09/11 | 15:03
2. יש לכם טעות - המפץ הגדול לא יצר את כדור הארץ
המפץ הגדול יצר, אם כבר משהו, מרחב ענקי מלא בגז סתמי. עם הזמן אותו גז נאגר במצבורים שהתחממו והתחממו עד שהפכו לכוכבים. משם ועד כדור הארץ זאת עוד דרך ארוכה
23/09/11 | 10:05
יודע אה?!, כל הכבוד....
23/09/11 | 14:02
1. חברה מספיק לבלבל תמוח יש אלוהים
והוא זה שברא את כל העולם יתברך שמו לעד והנה לאט לאט גם המדענים הכי גדולים בעולם מבינים את זה !
23/09/11 | 10:03
זה שהצליחו לעבור את מהירות האור אומר שיש אלוהים?
אני לא אומר שאין אלוהים, אבל מה לעזאזל הקשר בין התגלית לאלוהים?
23/09/11 | 10:55
אתה צודק אבל אתה גם לא צודק
ה' והוא זה שברא את כל העולם אבל השאלה זה איך הוא ברא את העולם ומה הכוחות שלו
23/09/11 | 10:58
ההסבר פלוס מינוס
הבריאה הייתה מיצירת חוקים של יחסים -דואליות, פלוס מינוס , זכר ונקבה, טוב ורע סיבה ותוצאה. העולם הפיזי הוא השתלשלות של שורש וענף, התשובות נמצאות בזרם הקבלה העיונית שיצאה מהאר"י (מורכב לא מובן בקלות) דרך הרב אשלג בן תקופתנו שפשוט מסביר הכל בצורה ברורה. ממליץ ללמוד אפילו לבד , זה לא יכול להיות מוסבר בכמה שורות אבל זה מסדר את כל הסתירות. פשוט שתי מערות עם חוקים אחרים. עולם הרוח ועולם החומר. ב2011 לאניתן להתכחש לזה לכן המדע המודרני-פיזיקת הקוונטים אומרת שתוצאות הניסוי מושפעות מהמחשבה של עורך הניסוי. הכל מתחבר אם תשכילו ללמוד גם קבלה וגם מדע. או את קבלת אשלג שהיא מבוססת מחקר לא סתם דברים באוויר ש...ככה אומר הרב וככה כתוב בגמרא. תפסיקו לצטט אחרים ולכו ללמוד (או תלכו להרצאות של כאלה שעשו את הלימוד בשבילכם)
באהבה.
23/09/11 | 21:58
האם בדקת את הממצא האמור בכתבה כדי לפסול
אותה או שמא אתה אדם עיוור שהולך מבלי להסתכל?
23/09/11 | 11:04
מה הקשר עכשיו אלוהים
גם אם איינשטיין טעה,מה שלא נשמע לי הגיוני,
תהיה תורה חדשה עם הוכחות חדשות,איפה אלוהים נכנס פה?
23/09/11 | 11:49
לאט לאט המדענים מבינים שמה ??
זה מ שסיפרו לך בשיעור תורה אולי.אתם כאלו בורים שזה פשוט מצחיק
23/09/11 | 12:30
זה בכלל לא מצחיק
ככה המדינה שלנו נראית..
23/09/11 | 17:37
ולאט לאט מגלים שמה?
הבורות שלכם היא פשוט מדהימה אותי לפעמים!
איפה נמצא הקשר בין הכתבה (או כל מחקר אחר) לבין "והנה לאט לאט גם המדענים הכי גדולים בעולם מבינים את זה !" - איזה בורות. פשוט לא להאמין, מסרבים ללמוד ונותנים תקוות בעננים שבשמיים.
23/09/11 | 13:09