החדשות
תגובות (51 תגובות ב-34 דיונים)
34.
הכתבה קצת מוזרה. צביקה לא היה לבד שם. היו עוד אנשים שם, כולל אנשי הצוות שלו. תשאלו גם אותם מה היה שם. היו אנשים אחרים שחברו אליו. מהכתבה אפשר להבין ששלושה אנשים באמת יודעים מה היה שם ושאין אפשרות אחרת לאמת את הסיפורים שלהם, ולא כך הדבר.
* דני   17/11/20 | 02:26
33. צביקה גיבור גם בלי לספור
צביקה גיבור גם בלי לספור כמה טנקים השמיד. להזכירכם הוא יצא עם 3 טנקים נגד הסורים -אף אחד לא יכל להכריח אותו -כי הוא לא היה שייך לאף אחת מהמסגרות הצבאיות שבגולן. כשהוא נשאר עם טנק בודד אף אחד לא היה מאשים אותו אם הוא היה נסוג. אני לא יודע בכמה טנקים הוא באמת פגע וזה גם לא משנה. מה שחשוב זה שבמשך הלילה הוא גרם לסורים לחשוב שכח גדול מסתובב בשטח. זה אולי הועיל יותר אפילו מלפגוע בעוד טנקים
* מישהו   12/11/19 | 23:33
32. צביקה אף פעם לא היה מחובר למציאות
הוא אפילו צורך כדורים פסיכייטרים במרשם ואלוף בלספר סיפורים אז מי שנח לו להאמין לסיפור הזה שיאמין
* שלומי   10/02/18 | 07:29
31. האיש ממש סמרטוט
תאמינו לי האיש הכי בלוף במדינת ישראל צריך טאישפוז בכפיה תשאלו את אישתו ואת הסובבים אותו
* דני   16/10/17 | 21:45
מכיר מכרוב ואתה צודק
* שלומי   10/02/18 | 07:30
30. אאמנון שרון מתוסכל. צביקה לחם 20 שעות והוא 20 דקות. כך טוען מגיב 14
* 7   04/11/16 | 20:03
29. כתבה חובבנית
למה הכתב החובבן לא ערך ראיון עם אנשי הצוות? חובבן.
* יוסי   31/10/16 | 22:25
28. יש לי תחושה שאותו אמנון שרון הוא מוכה טראומה קשה ומתמשכת או הלם קרב
יש לי תחושה שעקב הטראומה הקשה המתמשכת , הוא לא מסוגל רגשית להניח לאירוע משנת 1973 , לחזור לחיים , ולהצליח בחיים . אולי תיפקודית לא מסוגל . ערוץ 2 , יתכן בחוסר רגישות , מצטייר תופס טרמפ על אדם שבור נפש. בלי קשר לפוליטיקה , הכתבה נראית לי כמעשה שלא ייעשה במדינת ישראל , המחויבת בכבוד מינימלי כלפי פגועי נפש , מכל סיבה שהיא . אודה לכם אם תפרסמו , אנו חייבים בכבודם גם של הפגועים ביננו .
* פסיכולוג    31/10/16 | 07:08
27. כוח צביקה
גם אני גדלתי על הסיפורים הללו גם אני שיריונר ולא גיבור גדול אבל זה לא משנה כי כל מי שעבר את גשר בנות יעקוב ב 6/10/73 הוא גיבור ואז מה גם שמעולם הוא לא אמר שהוא השמיד 60 טנקים וגם אם הוא השמיד רק 10 טנקים אז הוא לא גיבור?. לפי הקונספט הזה גם קהלני צריך להחזיר את העיטור שלו. די רבק עברו 43 שנה תניחו לזה כבר הכל טוב במדינה שמתעסקים עם צביקה גרינוולד?.
* רם   30/10/16 | 20:13
26. כוח צביקה
גם אני גדלתי על הסיפורים הללו גם אני שיריונר ולא גיבור גדול אבל זה לא משנה כי כל מי שעבר את גשר בנות יעקוב ב 6/10/73 הוא גיבור ואז מה גם שמעולם הוא לא אמר שהוא השמיד 60 טנקים וגם אם הוא השמיד רק 10 טנקים אז הוא לא גיבור?. לפי הקונספט הזה גם קהלני צריך להחזיר את העיטור שלו. די רבק עברו 43 שנה תניחו לזה כבר הכל טוב במדינה שמתעסקים עם צביקה גרינוולד?.
* רם   30/10/16 | 20:13
25. גם באזרחות עבד על כולם....
חיסל את תעשיות אלקטרו כימיות ועוד מפעלים אחרים, בלון נפוח.
* מיקי   30/10/16 | 06:42
24. מוטיבציה
מי אמר שהוא דובר אמת תפסיקו לבלבל את השכל כל הכבוד לצביקה גם אם היה ולא היה נקודת הענין ברגע שזה מחזק אנשים אז אפשר לספר סיפור גם שהוא לא מדויק בשביל להכניס מוטיבציה ומה שאתם עושים עכשיו זה בדיוק ההפך
* משה    29/10/16 | 20:20
23. אז מי נלחם ועצר את הסורים?
הכתבה מקוממת. זה בכלל לא משנה כמה טנקים צביקה השמיד, מה שחשוב שחיילים שלנו בודדים ומעטים עמדו מול הארמיה הסורית באומץ לב. הם לא נטשו ולא ברחו אלא נלחמו בחרוף נפש וזה סיפור הגבורה האמיתי.
* אורני   29/10/16 | 16:03
תגובה לשאלה מי נלחם
אין ספק שהטנקים הישראלים עצרו את הסורים ,אבל מה שלא אומרים הוא שהסורים נעצרו בגלל שישראל העבירה מסר לאמריקאים שאם הם לא יעצרו אז ישראל תשתמש בנשק גרעיני,תחפש בגוגל את הספר ברירת שמשון ותבין על מה מדובר,כי אם הסורים היו רוצים הם היו מגיעים עד חיפה בלי שום בעיה,אותו הדבר לגביי המצרים.
* אמיר   30/10/16 | 07:43
קשקוש
בשלב הזה, מדובר בלילה הראשון, או אפילו למחרת, אף אחד לא העביר לסורים, או למצרים הודעה כזאת, המלחמה המשיכה במלא עוזה, המצרים בודאי עוד עשרה ימים תפקדו במלא הכח, אז אנא אל תבלבל את העובדות(על שבוע יותר מאוחר, אולי אולי)
* עזרא   21/09/18 | 21:11
22. כח צביקה הבלוף הגדול של השריון החילים הם באמת הגיבורים הגדולים בושה
* אחד שהיה שם   29/10/16 | 15:32
21. כח צביקה
הגיע הזמן לעשות סדר בכלל בכל סיפורי הגבורה נכון רוני דניאל לא משנה כמה טנקים אבל בדקו טוב את כל ההתנהלות של צביקה בדקו מי היה שם עוד לאורך כל הלילה והיום לבד הוא לא היה כן אנחנו המשפחות השכולות צריכות לחנך את ילדנו על יושרה ואין בעיה לספר לנו פעם את האמת מה קרה שם הסיפור נזה מצופה בנוצות לא לו זה לא נורא קשה יותר לחנך חילים על חצאי אמיתות בימינו יש דרך לבדוק ולכמת כל סיפור אנחנו חיים עם הכאב של אח חדיעה עמימות וחוסר יושרה בדיוק כפי שקרה לקיבוץ ניצנים ששנים העלו אותו על המוקד השלילי בגלל כניעה וכל שאר המדינה והקיבוצים שניכנעו היו גיבורים אבי מת עם הכאב על כניעת ניצנים אני רק בשנות נשישים של חיי רוצה לדעת מה היה שם גבורה לא מענינת אותי גם לבעךי יש צל"ש ואולי גם זה "סיפור" חנכו את ילדינו על יושר הוציאו החוצה את האמת מהמחשכים אחר כך יהייה קל לכולם
* ציפי סימון לנצ'נר   29/10/16 | 14:44
20. אפשר לדמיין מה הלך שם בלילה...
הבן אדם רכב על גל התהילה כל חייו בזכות אותו סיפור וקיבל תפקידי ניהול בפרוטארום ועוד ..
* ידידיה   29/10/16 | 14:38
19. יש לנפץ מיתוסים שקריים. נקודה, מה עוד שזה איננו המקרה היחיד
בעיניי ההודאה הזו של תא"ל יאיר נפשי, מי שעל פי אמנון בדה את כל הסיפור, דווקא מוכן לדבר. בראיון הוא מגולל את השתלשלות האירועים, הוא פותח בווידוי: "זה לא אמיתי, את הסיפור של כוח צביקה תפרנו בגלל שרציו לבנות את החטיבה מחדש אחרי המלחמה". "היה צריך לבנות את החטיבה מכלום, מה רצית? היה צריך איזה סיפור", הוא מסביר ואכן, זה לא הסיפור היחידי
* חזי דחבש   29/10/16 | 14:32
18. למה זה חשוב? בשביל מה הכתבה העלובה הזו? אין לכם כבוד לכלום.
* יורם א.   29/10/16 | 14:16
17. פשוט רדוד. ולא מקצועי.
אני לא יודע מי התחקירן אבל ממליץ לבדוק את כישוריו המקצועיים שוב. חלק מהסרטון שפורסם בכתבה בסיור ברמת הגולן מכיל המון מידע שאם התחקירן היה טורח לראותו עד הסוף ואז גם להבין את מה שנאמר שם היה מגלה את המחלוקת שכנראה נובעת ממניעים אישיים. רק להזכיר. יאיר נפשי לחם תחת פיקודה של חטיבה 7, (כיוון שבתחילת הקרבות היה פרוס בגזרתה), וחלקו בקרב הגבורה שם,הוצנע. מצד שני הוא לא היה עם צביקה ולכן לא יודע מה התרחש שם ממקור ראשון, אלא מסיפורים ששמע. אמנון שרון חבר לצביקה או ההיפך( ממש לא משנה),ולאחר הקרב ששניהם היו בו ,שרון נפל בשבי. גם הוא לא היה עם צביקה בתחילת הקרבות אלא הגיע אחרי שצביקה ניסה להגיע למוצב מסויים ובדרך הבחין בכוח סורי גדול בחושניה. מי שרוצה יכול לשמוע את צביקה בעצמו מתאר,די בצניעות ,את הקרב ומפריך בעצמו מסקנה שהסיקו לגבי הקרב. על שני אלה מתבססת הכתבה וכמובן על הכתב מעיתון "במחנה" שיתכן והפריז במספר הטנקים שהושמדו עי כח צביקה . אגב כיוון שהיו שם כ 600 טנקים וכלי שיריון סורים אין זה מופרך אם הצליח לפגוע ב 60 . צביקה לא ירה פיזית בסורים. היה לו צוות בטנק שירה. הוא כמובן עזר וכיוון ועשה מה שצריך היה לעשות. העובדה שהכתבה פוגעת במורשת מפוארת של הקרב בגולן שלמעשה הצילה את הרמה מידיים סוריות, מפתיעה אותי. למה עורך החדשות ,או מי שאחראי לכתבות האלה ,לא בדק לעומק את התחקירן. מה מניעיו? מה הכתבה הבאה? תתחילו לחפש אנשים שיעידו כי קהלני לא עצר את הסורים בצפון הרמה? למה אתם מנסים לפגוע במורשת צה"ל.? מילא הייתם מביאים עובדות נכונות, חותכות, סותרות, על כוח צביקה. סתם צרור של השמצות שמי שלא מכיר את העובדות לא יכול לדעת שהתחקירן לא מבין ולא יודע על מה הוא מדבר בעצם וכל התחקיר שלו היה רדוד לא מקצועי ופשוט מעליב ופוגע. (ראה מה כתבה אישתו של התותחן בטנק של צביקה). עדות אחת מצוותו של צביקה לא הבאת. אלא של שניים שלא היו איתו בעת הקרבות ולא יכלו לדעת מה קרה.(פרט לשרון שכאמור היה איתו לפרק זמן קצר מאוד עד שנפגעו, ולסיום רוני דניאל הפתעת אותי לרעה. הייתי בטוח שתיכנס בתחקירן על רדידות עבודתו. אני מבין את הלויאליות בתוך המערכת. אבל לתת לאדם שאינו מבין כלום בנושא לעשות כתבה כזו על אחד מגיבורי הקרב בגולן ולצאת נקי מההשמצות?! אכזבת אותי.
* גדי   29/10/16 | 14:12
16. כתבה מחורבנת עיתונות פוסט ציונית
כגולנצ׳יק מחזור 87 אני מסיר את הכובע בפני לוחמי השריון שנשארו בקו כשכל הגנרלים ברחו לנפאח. מי שלחמו כשבגבם הכינרת ומולם אוגדה סורית שועטת קדימה הם גיבורי ישראל. בפועל כל טנק שעמד ונלחם עצר את הסורים. ״כח צביקה״ הוא מורשת קרב כמו גבעת התחמושת, מי שמנסה למצוא אמת בסיפורי הכבורה בקרבות צריך להוציא את המתים מבתי הקברות ולראיין אותם. באופן כללי אומר, הכתבה הזו מחרחרת ריב ומדון פוסט-ציונית דראק של כתבה שמצביעה על העיתונאי שכתב אותה!
* שמוליק שופ   29/10/16 | 13:44
אף גנרל לא ברח לנאפח !!
חוץ מבודדים גיבורים שבאמת נלחמו בחירוף נפש ,כל מי שהיו לו רגליים ברח ,אני זוכר את השיירה העצומה דוהרת לכיוון גשר בנות יעקב של צבא מוכה ,מבוהל ובהיסטריה נוראית!!אבל כאמור תהילה לאותו קומץ שהיה בכיוון ההפוך.
* הייתי שם   29/10/16 | 15:16
15. נהנה כל חייו מתפקידים
כל חייו קיבל תפקידים בשל סיפור הגבורה המפוברק. כשרצו לפטר אותו מהוועדה הקרואה באופקים בשל כישלונו, עמד שאול מופז על רגליו האחוריות בטענה שהוא לא ייתן לפגוע בגיבור ישראל.
* Cohen   29/10/16 | 13:16
האמן לי, צביקה הרוויח את זה ביושר
* נדב   30/10/16 | 14:52
14. קצת עובדות , וגם ע״פ הסורים ... הכתב חובבן
א. צביקה יוצא מנפח סביב השעה 21:00 בהוראת סמחט 188 לסרוק את ציר הנפט , להגיע לצומת משתא ( הכתב מכיר ?? ) המחבר בין ציר הנפט וכביש 87 העולה מצומת יהודיה לכיוון חושניה., לבדוק מה נעשה בחושניה ולאחר מכן להמשיך למוצב 111 עימו אבד הקשר ( כי בשלב זה לא יודעים על חדירת הסורים בגזרה ועל כך שהכח של אסקרוב סמגד 53 כבר לא קיים ... ). ב. צביקה יוצא עם כלים שנפגעו קודם לכן ותוקנו במהירות , 2 טנקים. ג. התקלות ראשונה על ציר הנפט עם טנק סורי בודד, תקלה באחד הטנקים שנשלח חזרה לנפח וצביקה נשאר לבד. ד. יורד לשטח מזרחית מציר הנפט לכיוון דרום מזרח , ורק בהמשך מזהה שבשטח הנמוך ממנו יש ריכוז כוחות אדיר. בקעת חושניה שימשה שטח כינוס לכל הכוחות שחדרו בגזרה ( מציר כודנה ומסביב לתל פארס ) כשטח היערכות לקראת ההמשך. ה. איזור הכינוס של הדיביזיה הסורית ( דביזיה 1 וגם חלק מדביזיה 9 ) אינו ניתן לתצפית מאיזור ציר הנפט מכיוון נפח !! ( לכן הטענה של אמנון שרון בהמשך שלא ראה אף טנק היא טיפשית וילדותית ומרושעת ). ו. מפקד דביזיה 1 הסורית , תוופיק ג׳הני , מתמקם בתל פזרה ( מציע לכתב לפתוח מפה ..), ומנהל משם את תנועת הכוחות המרוכזים בחושניה. כל הקורה שם מתועד אצל הסורים ונופל לאחר מכן בידי צה״ל... ז. כשצביקה מזהה את ריכוז הכח , הוא מדווח למחט בן שהם הנמצא 4 קמ דרומית לו באיזור ג׳וחדר על ציר הנפט ,ומתחיל בירי עם צוות הטנק הבודד לכיוון כוחות הסורים המרוכזים מולו ובשטח הנמוך ממנו , מדלג מעמדה לעמדה כל העת והם פוגעים בכלים מכל מיני סוגים, כ 20 סהכ. ח. צביקה נקרא שוב על ידי הסמחט לחזור מהשטח לציר הנפט לחבור לכח מילואים חדש שהגיע. השעה סביב חצות. כלומר כשלוש שעות עמד שם צביקה מול הסורים ונלחם עם הטנק מול ריכוז הכח. ט. הכח הסורי מחטיבה 51 מדווח שפוגעים בו , מכיוון השטח הצפוני מערבי אליו ( השטח מול רמתניה .. ) ומתאר בהערכה כח של כפלוגה ... כיוון שהטנק של צביקה ירה בכל פעם מנקודה אחרת ויצר רושם של פריסה רחבה... י. אמנון שרון לא מפקד כח המילואים שהגיע... המפקד זה המגד עוזי מור, מגד 266 מחטיבה 179 של רן שריג. אמנון הוא מ״פ.. כמו צביקה. יא. צביקה לא בעל תפקיד ב 188 , בדיוק בהמתנה לתפקיד חדש לאחר סיום תפקידו כמ״פ בגדוד 74 של נפשי. יב. צביקה חובר לעוזי מור שוב על ציר הנפט , עוזי מור עם 6 טנקים כולל אמנון שרון, והם מספיקים להיות בשטח כ 20-30 דקות בלבד לפני שנפגעים סביב השעה 01:40 ... יג. מי שפוגע בהם הם לא טנקים.. חטיבה 51 שנפגעה קודם מצביקה שולחת קדימה מארבי נ״ט של חי״ר ונגמשים בכדי לבצע חיץ בין שטח ההיערכות בחושניה לציר הנפט לכיוון נפח. נפח היא המטרה של כל ההיערכות הסורית בחושניה ... יד. הכח הקטן של עוזי מור מושמד , ובמהלך התנועה מחלצים את ההרוגים והפצועים ואמנון שרון מתחבא בשטח אבל נתפס על ידי הסורים. טו. הכתב שכח או לא בדק או לא יודע כי אמנון שרון לא טרח לספר... אבל אחד הטנקים שלו יורה ופוגע ב.... בטנק של צביקה ... אשר נפצע אבל לא עוזב ועולה על הטנק הכשיר האחרון שם ( פעם שניה שמחליף טנק במשך 4 שעות של לחימה ). טז. צביקה שוב נשאר לבד אבל לא עוזב את הציר. ממתין שם עד הבוקר כאשר סמחט 188 חובר אליו עם טנקים נוספים והם מנהלים לחימה בפיקוד הסמחט דוד ישראלי ובהמשך מצטרף המחט בן שהם, עד לשעות הצהריים , משמידים כמעט לחלוטין את חטיבה 51 שהחלה בהתקפה על נפח מציר הנפט צפונה , וכוחות נוספים של חטיבה 91 שעלתה דרך ציר פלא בשטח לכיוון נפח. יז. בשלב הזה (.14:30 בערך ) נהרגים המחט והסמחט וקצין האג״מ של 188 , בקרבת נפח בערוץ נחל הקדריה, מכוחות עודפים סוריים שהגיעו באיגוף רחב מתל עבאס, מערבית לציר הנפט. צביקה ושאר הכח דוהרים לתוך מחנה נפח בו כבר שלטו הסורים ממזרח אשר מפגיזים את המחנה כל העת , והם מנהלים את הלחימה מתוך המחנה כלפי הסורים ממזרח בשילוב כח של אורי אור המגיע באיגוף ממזרח ומפתיע את הסורים באגף והם עוצרים את הסורים אשר נסוגים חזרה לכיוון חושניה. יח. צביקה מסיים את חלקו בשלב זה , לאחר כמעט 20 שעות ללחימה רצופה, פצוע , מיובש. יט. לסיכום : משנה כמות הסורים שנפגעו?? כל הנעשה הוא גבורה נטו , להלחם ברציפות כזו, לא לנטוש, להחליף טנקים שנפגעו, לפגוע לבד בשלב ראשון ובהמשך עם כח נוסף בסורים ולעכב אותם ( קריטי להגעת המילואים מה שהוכיח את עצמו.. ) , להיות שם לבד בלילה בלי אמצעים ובלי מודיעין ובלי לדעת את הנעשה סביב. כמה עשו זאת ? כ. אמנון שרון שהה שם חצי שעה, צביקה 20 שעות ... יש בכלל מקום להשוואה? כא. מילא הסיפור שסופר על ידי רנן שור נופח .. אבל הסורים מתארים את הנעשה .. גם הם משקרים ובכדי להלל את צביקה ? כב. השם כח צביקה ניתן על ידי הסמחט .. לא על ידי צביקה. כג . יאיר נפשי שלחם בגבורה כמפקד גדוד בגזרה הצפונית תחת חטיבה 7 רב גם עם אנשי 7 על כך שהוא עשה יותר.. שהוא הגיבור ( ואכן עוטר על ידי צה״ל בעיטור העוז ) , ואם שיקר אז בעדותו, אז מי ערב לכך שלא משקר היום? בכלל, כל הראיונות איתו בשנים האחרונות מעלים תהיה על שפיותו האישית- כנראה תוצאות המלחמה. כ״ד. כמה מאיתנו היו עושים מה שצביקה עשה בלילה ולא בורחים אחרי שמגלים מה עומד מולם ( בדיוק כמו לוחמים רבים אחרים מ 188 בקו המוצבים אשר נלחמו מעטים מול רבים עד שאזלה התחמושת ) ? כ״ה . צביקה לא אשם בנפילתו של אמנון שרון בשבי... הוא היה מקצוען שידע להלחם ולכן כנראה חזר חי מהמלחמה ולא נפל בשבי.
* אחד שבדק מכל הכיוונים ובלי אינטרס   29/10/16 | 13:07
כל הכבוד.
עבודה יפה. לא היה לי כוח לרשום הכל. אבל אתה צודק בכל העובדות. ישר כוח. אני רק מקווה שהבוס של התחקירן שלא יודע לתחקר ונכשל כישלון חרוץ בהצגת התמונה הנכונה יחשבו פעמיים אם לתת לו לחקור כתבה כבדת משקל שוב. ואגב ערוץ 2 אני חושב שמגיע התנצלות על ההכפשה חסרת הרסן וסיבוב העובדות של הכתבה הזו. ממליץ לתת לכתב רציני להכין כתבה אמיתית ורצינית המלווה עם עובדות היסטוריות ועדויות של אנשים שנלחמו עם כח צביקה על הסיפור ותגלו להפתעתכם כי הסיפור נכון. אולי מספר הטנקים שהטנק של צביקה השמיד ירד או יעלה (ממש נתון משני) אבל עמידתו על ציר הנפט לבד בלילה דבקותו במשימה, לחימתו הבלתי פוסקת למרות שנפגע כמה פעמים זה סיפור המורשת. ולא מספר הטנקים שהשמיד.
* גדי   29/10/16 | 15:45
תודה על הכתבה המפורטת והמשכנעת
* נדב   30/10/16 | 14:54
תגובה מענינת
תודה על התגובה המענינת.המוסברת.יש אופנה חדשה בארץ.מי ששונא יותר את עמו צבאו הוא בראש הכותרות. זה מחליף אגב אופנה אחרת שהיתה.כול סלב כמו תיקי דיין ועוד שרצה מעט צומי ליכלך על ההורים שלו וסיפר כמה הוא סבל ועבר התעללות. כזה עם אנחנו
* אפרים הלוי   29/10/16 | 15:50
14 Like
* בוגר 188   29/10/16 | 19:30
אין מה להוסיף ,יפה מאוד
הסבר מעניין ומשכנע באמיתו. כל מחפשי ריב ומדון בתוך הצבא ראוי שיזרקו מכל המדרגות.
* arik   30/10/16 | 08:41
14, אני מצדיע לך איש יקר ! ניכרים דברי אמת, כל הכבוד
צביקה גרינגולד איש צנוע וגיבור, מי שאומר על האיש הזה שהוא שקרן לא מבין באנשים. אמנון שרון בקטע הזמן הקצר ששהה באזור של צביקה ב"ציר הנפט" לא קלט ולא הבין כלום. אמנון שרון הגיע עוד בשבי לכלל מסקנה מוטעית כאילו צביקה מבלף ומנסה לכפות את השיכנוע העצמי הזה שלו על ההיסטוריה, אבל צביקה ממש לא בילף. מי שהיה עם צביקה ונשאר בחיים - התותחן והטען קשר בטנק של גדוד 266 שאליו טיפס צביקה (הטנק השני אם אני זוכר נכון מבין השלושה שהחליף צביקה באותו ליל קרבות) - יוכלו לאמת את הסיפור של כח צביקה.
* אופיר   31/10/16 | 01:01
כל הכבוד לתגובה 14. ובעת הזאת רבים המלכלכים בתקשורת!
* דורון פ   05/11/16 | 18:45
13. אתם מזעזעים
כתבה זוועה, לא להאמין כמה נמוך תרדו.
* ביזיון   29/10/16 | 12:24
זוועה
האם האמת היא זוועה או השקר של השנים ועשיית הרווח על גב האומה הם זוועה?
* רוני   29/10/16 | 12:39
12. הלב נקרע למה כבר אפשר להאמין
קראתי כתבות על הפחדנות וחוסר העשיה והביזה של הפלמ''ח .בראשות רבין במלחמת העצמעות נחרדתי .שערותי סמרו .איזה יפי הבלורית .פחדנים ושודדי ביזה .ממליץ להכנס למעריב ולקרוא .רבין הודח אז פעמיים מהפיקוד .איזה גיבור ואיזה נעלי בית
* אח שכול   29/10/16 | 09:50
11. הייתי שם במוצב הבוסטר, השמיד לפחות 20 טנקים ומשורינים
* אהרון   29/10/16 | 09:34
10. העיקר והטפל
הכתבה קצת מטעה אפשר להבין ממנה שכוח צביקה לא עשה מאומה לא תרם למהלך הלחימה בדרום רמת הגולן ולא עיכב חטיבת חוד של דיביזיית שריון סורית עד להגעת כוחות המילואים נטפלתם למספר 60 כאילו זה העיקר בסיפור הגבורה אבל זה הפרט המשני. אם זה רק 20 טנקים אבל כאלה שחסמו צירי התקדמות אז זאת כבר לא גבורה ? וזה הופך את כל האירוע לבדייה ? בחייכם
* אזרח קטן   29/10/16 | 08:48
9. כח צביקה
כאשתו של איציק ארנון זל שהיה תותחן של צביקה אני דיי מתקוממת לשמע את הדיון סביב אחד מסיפורי הגבורה של מלחמת יום הכיפורים.נאספו עדויות ולא בכדי זכה כח צביקה לתהילה ועם הזמן הסיפור משמש כמורשת קרב...אין זה משנה עם 60 טנקים היו בכח הסורי...40 או 20....כח צביקה עמד מעטים מול רבים ונלחם בחירוף נפש.....על מה הדיון עכשיו אחרי כל כך הרבה שנים.....מה זה נותן להפוך את הקערה על פיה......כתבה פוגעת...לא עיניינית בכלל....דיי מאכזב ופוגע
* אדית ארנון   29/10/16 | 08:21
תודה על ההבהרה
מכל התגובות כאן זו היחידה ששופכת אור. עדותו של בעלך ז"ל מראה כי שוב עולה רפש לתקשורת ופוגע במורשת צה"ל. אני שריונר ומעולם לא לימדו אותנו את סיפור ה60:0. לימדו אותנו שזה מקרה של דבקות במשימה ולקיחת יוזמה שאפשרה לטנק אחד לשנות את פני המערכה. בעלך וצוותו היו גיבורים גם עם לא פגעו בטנק אחד.מעטים היו יוצאים לקרב מול חטיבות עם טנק בודד.
* עמית מיכאלי   29/10/16 | 11:02
8. צביקה מעולם לא טען שפגע ב60 טנקים
הוא תמיד דיבר על פגיעה בכ11 טנקי אויב. אחרי שאמנון שרון נשבה, צביקה המשיך להילחם בקרבות אחרים. אז בואו. עומרי קורנפלקס הכתב, מה אתה עשית בצבא חתיכת ילד מקומבן עם עודף מוטיבציה
* יוס   29/10/16 | 07:22
7. אלמ אמנון שרון אתה עלוב
* מאגיסט במיל   29/10/16 | 07:13
אל תקשיב לו. כל הכבוד.
יש ערך רב לאמת.
* דני   29/10/16 | 16:13
אמת של מי שכשל ונפל בשבי בזמן שצביקה המשיך להילחם
הוא צריך להתבייש ולהישאר צנוע
* בוגר 188   29/10/16 | 19:33
6. מי שהיה מספיק אמיץ לעלות לשם הוא גיבור
להיות לבד מול הסורים בלילה הראשון זו גבורה גם אם המספר נופח. בויקיפדיה כתוב פחות. צביקה עוד לחם לאחר הקרב בו אמנון נפל בשבי. זה בסך הכל קצת דיוק.
* דוד   29/10/16 | 06:41
5. אז על מה הוא קיבל את אות הגבורה? על בדייה?
* א   29/10/16 | 05:56
4. כח צביקלה
מה שהכי המצחיק מכל הסיפור שבצבאות בעולם לומדים על תורת לחימה של השיריון הצה״לי,אם רק היו יודעים כמה בולשיט
* אמיר   29/10/16 | 04:16
3. כח צביקלה
לרגע לא חשבתי אחרת,ברור שהם שיקרו,
* אמיר   29/10/16 | 04:10
2. אז נער בן 19 אז טירון בצ.ה.ל וימני לשעבר
אפו הפרחים כולם אשר אהבנו.? הללויה לימין ההזוי והמתנחלים. וכמה ארונות עוד נוסיף לטמון מתי הם ילמדו?. וכבר יבשנו עיננו מדמעות . ומי אשר שילם ביוקר. בשמלה אדומה ושתי צמות ילדה קטנה ותמה עמדה ושאלה למה????????
* 2192094 טוראי אבנר   29/10/16 | 01:59
תגובה עלובה ולא עניינית
* lior   29/10/16 | 19:34
1. פרשת העיטורים השיקריים ידוע לכל.
ירון קייזר כבר כתב את זה באתר שלו , דווקא אלה שהיו צריכים לקבל והיו בכח הקידמי ביותר לא קיבלו. ואלה שברובם המציאו סיפורים כן קיבלו. תעשו חיפוש ברשת על "קייזר ודחבש". ותיווכחו שדווקא הם כן היו צריכים לקבל. ובמקום זה נתנו לאנשים שהכי לא מגיע להם. כך כותבים גם היסטוריונים צבאיים.
* שחר   29/10/16 | 00:49