זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (87 תגובות ב-45 דיונים)
45. דתיים עושים צחוק מהאלוהים
באמת נראה לכם שהאלוהים שברא את השמש ובעצם ברא את היקום , יכתוב דבריו בספר חוקים ??? האלוהים לא נגלה לאף אחד מעולם וגם גם לא יופיע מול בן אדם לעולם מה שאנו צריכים זה רק כבוד ומעשים טובים
* אסף   17/06/18 | 21:57
חוקי
אם הוא יצר חוקי טבע מה הבעיה להבין שחלקם אי אפשר לגלות במעבדה וצריך התגלות בשביל לדעת את זה
* דוד   12/04/19 | 17:38
44. למה כל אשכנזי שלובש לבוש מסורתי הוא אוטומטית "חרדי"?
* געגעגע   01/05/17 | 18:35
43. מזרחי
יש גם בחרדים וגם במזרחי חסרונות ויתרונות אני אישית נמשך לסגנון המזרחי הפתוח ואני גם חושב שהוא יותר יעיל בא נחשוב על פי החלום הדתי שכל עמ״י יהיה דתי הוא יהיה בסגנון המזרחי לפי איך שזה נראה אמת החרדים יותר צודקים במישור הרוחני אך הרוחנים תמיד היו אמורים להיות קצת סדר העולם האידאלי לדעתי הוא רוב דתי פתוח שבו יש דתיים יותר ופחות ומיעוט חרדי בקהילות הגדולות הלוואי שכך זה יהיה
* נתי הארמי   18/04/17 | 15:39
42. אין סיכוי שדתי מתחתן עם חרדית או ההיפך
וזה אומר הכל
* דני   26/03/14 | 20:30
41. נמאס לי מכל הדתות בעולם
סיפורים פגאניים שמכסים את ההיסטוריה בדם. אני בטוח שמהצד זה נראה מצחיק. בא לי לבכות.
* ניר   28/12/13 | 20:33
ממש לא נכון
בני אדם, בתור בעלי חיים, תמיד ימצאו מה לריב עליו. רוב ההרוגים בהיסטוריה האנושית המוכרת לנו לא מתו בגלל דתות. מלחמות העולם, מלחמות נפוליאון, המהפכה הצרפתית וההרג שנעשה שם, המלחמות במזרח הרחוק בימי הביניים, מלחמות האימפריה הרומית, אלכסנדר מוקדון, הפרסים, הבבלים, האשורים. שלא נדבר על כל מה שהיה לפני שבאו הדתות. בכל מקרה, עד כמה שאני יודע (ואני לא היסטוריון, זה המעט שקראתי...) הטענה שלך לא נכונה.
* א   07/01/18 | 01:26
40. נ נח נחמ נחמן מאומן
עזבו אותכם - ברסלב הכי טוב ;) מהזה משנה חרדי דתי לאומי ציוני מסורתי חילוני כולנו יהודים עם אחד בלב ובנפש כולנו נשמה אחת ממש :)
* לי   29/04/13 | 00:27
39. למה הכתבה הזו טובה???
לפלג את העם הזה?כיום מעטים מאוד האנשים שמחוברים לזרם מסויים אנחנו למשל משפחה שאין אנו משתייכים לזרם כלשהו..אחי בע"ה יעשה צבא למרות שאני בבי"ס חרדי שמתנגד לזה ואני אעשה שירות למרות שאני לא מגדירה עצמי לאומית וכן הולכת עם גרביים אך בכל זאת נוסעת לאילת וכו'...
* אני   06/07/12 | 17:34
אני גם כמעט כמוך ועוד מעט אני עוברת לביהס דתי
את נקראת חרדית לאומית!
* ירדן   11/05/14 | 23:37
38. החרדים צדקו!
הרב קוק קיווה שאחריי שתהיה מדינה כולנו נתחזק באמונה.סורי הרב אנלא יודעת אם שמת לב אבל קרה ההיפך הגמור!אנו חיים במדינה חילונית שהדת תופסת בה מקום קטנטן ומזערי שגם אותו רוצים למחוק ולא להותיר לו זכר...
* אני   06/07/12 | 17:27
אל תתני לעובדות לבלבל אותך:
הרי בקום המדינה הדתיים היו אולי 5 אחוז, היום 80% (!!!) מהעם הוא מסורתי או דתי. כמעט לכולם יש זיקה ליהדות, ובעצם קרה (ועדיין קורה) בדיוק מה שהרב קוק תיאר ולימד בדורו. ומאידך- נא ראו מה קורה ליהודי ארה"ב למשל: 75% מתבוללים !! אז היכן יותר כדאי לחיות כדי לשמור על יהדותינו? זהו מנהיג אמיתי ואיש בעל רוח הקודש אמיתי שראה לדורות ולא רק בזמנו שלו.
* אורי   23/08/12 | 14:38
37. ההבדל הוא פשוט-
דתיים לאומים שווה דתי לפי דעתי שמה שחשוב לו זה להראות כמה הוא דומה לחילוני- ורואים את זה בתגובות, וותמיד זה לרצות את החילונים, ולהראות שהנה- אנחנו מתלבשים כמוכם, אנחנו בתוך החברה שלכם... חרדים שווה חלק בתוך עצמם מעדיפים לעשות את המצוות שלהם בשקט עם עצמם בלי להתערבב עם ציבור אחר ועוד מיעוט שבאמת לא פועלים נכון כמו חלק מרמת בית שמש וכו וחלק שהוא הרוב כמו חבד ברסלב וכו שמקיימים את המצוות בכללותם ולא עושים איפה ואיפה ומשלבים את זה עם קירוב לבבות בעם ישראל בלי לעבור עבירות....תגידו לי שזה לא נכון??
* שושנה   25/06/12 | 13:51
מי דתי לפי דעתי??!?!?!
אני דתי לאומי בבני עקיבא ואני מתחבר לחרדים הרבה יותר מאשר חילונים... אני מגדל פאות ויש לי כיפת מתנחל שטוחה אז אני מתלבש כמו חילוני???
* מה אתה מבין?!?!?!    27/08/12 | 07:26
ההבדדל הנכון
בדיוק הפוך החרדים מקצינים בשביל להראות שהם לא קשורים לחילוניים והדתיים נורמלים
* משה   16/05/16 | 03:17
36. שחרדים שונאים חילונים והלאומיים מוכנים לקבל אותם
חרדים נגד שיתוף פעולה עם חילונים כי הם מוקצה לאומיים מוכנים < תודה אח שלו > לשתף פעולה עם החילונים שני הצדדים נהנים ונהנו מהעבודה הקשה של החילונים בבניין הארץ . רק שהם פשוט כפויי טובה . וכופים על רוב העם היהודי שהוא חילוני מסורתי - את השקפותיהם האורתודוסיות -קיצוניות
* דתלש    19/06/12 | 04:17
תמצא לך חיים.חתיכת .....!!!!!
בגלל אנשים כמוך אנחנו מעדיפים לשמור את עצמינו ולא להתערבב איתכם!!גועל נפש אנושי!!!!!
* אני   06/07/12 | 17:18
35. מה ביין ציונים לאני -ציונים (בקיצור מי כאן הציוני האמיתי ? )
תגובה שמצאתי לפני מספר ימים : האם הציבור החרדי אכן ''אנטי - ציוני'' וכפי שאנשי התקשורת ואחרים מכנים אותו לא פעם?תשובה: לכל הדיעות, פירוש המונח ''אנטי-ציוני'': מתנגד לציון ולתומכים בה. אם-כן ראשית עלינו להתבונן ולבחון: כיצד גישתו ומהו יחסו של ציבור זה כלפי ארץ ציון והעם היושב בציון.נתבונן נא בארבעה נתונים מרכזיים ביותר בחייו של ציבור שומרי המצוות - בכלל, והציבור החרדי - בפרט. 1. מאז גלות ישראל מארץ ישראל, מבטא ציבור שומרי המצוות את הקשר העז והעמוק שלו לארץ ציון באמצעות הימנעות מאכילה ושתיה בארבעת התאריכים המרכזיים הקשורים לפרידה מארץ ציון.א. יום תחילת המצור (עשרה בטבת).ב. יום הבקעת החומה והפלישה (שבעה עשר בתמוז).ג. יום שריפת בית-המקדש (תשעה באב).ד. יום רצח גדליה והגליית שארית הפליטה (שלשה בתשרי). 2. יום יום, שלש פעמים ביום, פונה היהודי שומר המצוות לבורא העולם, ומבקש ממנו ומתחנן לפניו במילים נרגשות על טובת ושמירת ארץ ציון והעם הי...ושב בה, ועל קיבוץ בניה לתוכה. (עיין בתפילת שמונה עשרה, ובסוף ברכת יוצר, ועוד). 3. זאת ועוד. לא הרבה מהציבור החילוני יודעים שמספר לא מבוטל של יהודים חרדים עורכים מידי לילה ''תיקון חצות'', אשר עיקרו הוא העלאת זיכרון ארץ ציון וירושלים באמצעות קריאת פרקים מן התנ''ך העוסקים בענין, ומסיימים בפסוקי התחינה: ''אתה תקום תרחם ציון, כי עת לחננה כי בא מועד. כי רצו עבדיך את אבניה ואת עפרה יחוננו. בונה ירושלים ה', נידחי ישראל יכנס''. (תהלים קב, יד-טו. קמז, ב). 4. פחות מזה ידוע, שיהודי שומר מצוות החי בארץ ישראל, לא יֵצֵא ממנה לעולם בטרם יברר אצל תלמיד-חכם אם סיבת יציאתו אכן מצדיקה היתר על פי ההלכה לצאת מן הארץ הקדושה.האם ציבור זה, אשר געגועיו לארץ ציון באים לידי ביטוי בתפילתו שלש פעמים ביום, ונאמנותו אליה עומדת במבחן מעשי מתוך הקרבה שאיננה קלה, האם ראוי הוא להיות מכונה בתואר האנטי-יהודי: אנטי-ציוני ??אך את זאת יש לדעת.יש ארץ ציון -המקבלת את חשיבותה ויוקרתה הרבה בעם היהודי לדורותיו מן האמור על אודותיה בתורת ה' אשר ניתנה לפני למעלה משלשת אלפים ושלש מאות שנה, ויש מה שנקרא בשם: ''התנועה הציונית'' אשר למעשה אינה אלא תנועה חילונית צעירה אשר נטלה את המושג התורני המקודש: ''ציון'', רוקנה אותו מתוכנו הרוחני (המדבר על היות ארץ הקודש דומה לארמונו של מלך. אשר חובת הזהירות בשמירת מצוות המלך, כפולה ומכופלת היא בתוככי ארמונו.), וסיגלה לעצמה את השם ''ציונות'' כמונח חילוני. הציבור החרדי הוא ציוני מובהק במובן המקורי והאמיתי של המילה. אך הוא אנטי הגישה החילונית של התנועה אשר קראה לעצמה בשם ''התנועה הציונית'', ולעקרונותיה -''ציונות'', ולאנשיה - ''ציונים'', ובכך סללה לעצמה את הדרך לכנות את מתנגדי חילוניותה בתואר הבלתי מחמיא והמקומם: ''אנטי ציונים''. (וזאת למרבה האבסורד - על אף אי נאמנות חלק ממייסדי ומנהיגי התנועה הציונית לארץ ציון. ראה לדוגמא בהמשך את דברי חוזה המדינה על ארץ ישראל.) והעוול שבכך, משווע. אפשר לקרוא ביומנו של חוזה המדינה, תאודור הרצל, אודות תוכניתו הגדולה להעביר אל הנצרות(!) את כל העם היהודי. (יומן א', עמ' 14)'והרי עדות חוזה המדינה בספרו ''מדינת היהודים'' על מידת ''נאמנותו'' לארץ ציון:''היש להעדיף את פלשתינה או את ארגנטינה?''…''ארגנטינה מטיבעה אחת הארצות העשירות שבעולם בעלת שטח עצום ואוכלוסיה דלילה ואקלים ממוזג. אף אחד לא חיפש את הארץ המובטחת היכן שהיא נמצאת, והיא נמצאת קרוב מאד - בתוכנו!... הארץ המובטחת היא היכן שאנו עושים אותה - בארגנטינה, באוגנדה, בסיני, בפלסטין או בטימבקטו.'' ובכל זאת, עבור אנשי התקשורת וחוגים שונים נוספים בעלי ענין, דוקא החברה החרדית אשר כל ערכיה הינם למעשה ערכים יהודיים וציוניים במובן האמיתי של המילים הללו, היא זו האנטי-יהודית והאנטי-ציונית
* תגובה לעניין   17/06/12 | 02:55
חחחחחח
מה זה??????אפילו לא קראתי מה כתבת.השתגעת?אין לך חיים??????
* חחחחחח   06/07/12 | 17:19
34. ההבדל הוא...
זה נבלה וזה טריפה
* יוסי   15/06/12 | 19:36
חשבתי שחילונים מסתדרים עם אוכל כזה הכי טוב..
לא ככה???חח תתחיל להרגע אנחנו עם אחד יחיד ומיוחד !מה עשינו לך שאתה מדבר בכזו שנאה?אה יוסי???
* אני   06/07/12 | 17:22
33. הכתבה צריכה להיות מה ההבדל בין חילוני לגוי
* שמעון   14/06/12 | 23:47
32. זאת כתבה מעולה! תמישכו עם זה! לא כמו הכתבה על הרבי המוהל המטומטם שהיה פה בשבוע שעבר...
* משה   14/06/12 | 20:02
31. אפשר גם לציין שהזרם הדתי לאומי מקרב לבבות
בעוד שהחרדי רק מרחיק .כך זה בנתניה,לפחות.
* יהודיה מאמינה   14/06/12 | 17:46
30. אהבתי.אבל זה לא מדויק
מאוד אהבתי את העינייניות ושלא תופסים צד בכתבה. וכחרדית אני מאמינה ב-"לא צריך להסכים עם השני כדי לאהוב את השני". אבל אני חייבת לציין שיש הרבה נקודות לא מדוייקות על ההיבט החרדי על הדתי לאומי. מה עוד שיש זרמים גם בעולם החרדי ולכל זרם יחס שונה לדתי לאומי.
* אחת   14/06/12 | 16:22
29. כתבה לא מדוייקת בעליל
השוני הוא מהותי מאוד. והיחס המרכזי הוא לאו דווקא לציונות, כי הזרמים היו גם לפני. ההבדל המרכזי הוא היחס לחידושים. החרדים סוברים שכל דבר חדש אסור, גם אם הוא לא נוגד את תפיסת ההלכה. היחס שלהם לתרבות הוא שלילי לחלוטין, בעיקר לתרבות המערב. לדעתם לשמוע שיר של שלמה ארצי זה אסור. הסדר יום וסדר החיים של החרדים שונה בתכלית. הם טובלים כל בוקר, לומדים תורה כל היום (או לפחות אומרים שהם עושים את זה), ולעומתם הסדר יום של דתיים לאומיים הוא כמו של החילונים- לומדים מקצועות חול, צבא, אוני', עבודה...רק שגם מתפללים וכו'.
* עידו   14/06/12 | 13:04
איזה שטויות אתה כותב!
זה נראה שאתה לא מכיר אפילו חרדי אחד! ואתה ודאי לא מכיר את הזרם החרדי שגם הוא מתחלק לקבוצות.
* אחת   14/06/12 | 15:25
28. כל הכבוד. כתבה יפה מאוד!!
* חילוני   14/06/12 | 12:31
27. אולי באמת אנשים יבינו שיש הבדל ביננו לבינם
נמאס לי תמיד אומרים הדתיים האלה (שמתכוונים גם לחרדי שאומרים דתיים) לא עושים צבא וזה ככה אומרי וזה מעלה לי ת'סעיף!!! ותמיד אני מתקן שהחרדי לא עושים צבא (כמעט הרוב) והלאומי כן כתבה נכונה אולי זה סידר לאנשים קצת את ההגדרה
* דתי לאומי   14/06/12 | 11:45
נכון!!
יש המון חילונים שחושבים ש"כל הדתיים אותו דבר" (בהתייחס לדתיים וחרדיים) ומניחים שכל שומר מצוות הוא אנטי ציוני בהכרח
* דתייה   15/06/12 | 10:11
26. טעות!הזרמים קמו עוד הרבה לפני שקמו התנועות הציוניות!
הזרמים קמו כאשר נתנה ליהודים אמנציפציה(שוויון זכויות) בארצות הגולה,החרדיים האמינו כי לא צריך להייחס להטבות המיוחדות שהמנציפציה נותנת כגון :יציאה ללימודים גבוהים,מבחר סוגים של מקצועות חופשיים וכו'. ואלו הדתיים לאומיים האמינו שאפשר לשלב בין שני הדברים.
* אחח אין כמו הסטוריה:)    14/06/12 | 11:23
מצטער אחי אבל אתה טועה
אולי היו זרמים אבל אין קשר בכלל לדתיים לאומיים. בעקבות האמנסיפציה הוקמה הרפורמה ... כאלה שהאמינו שאפשר לשנות את ההלכה שתהיה לימנו (בקיצור מה שנוח להם ) אין קשר לדתיים הלאומיים בכלל
* דוד   14/06/12 | 19:35
25. כתבה חשובה מאין כמותה בימים אלו
אני כבר מצאתי את העצמי מסבירה בטוקבקים לאותם בורים שמכלילים ובעד שנאת חינם. כשהיה את האירוע המתועב ביד ושם, היו כאלה שהתלהמו על הדתיים באשר הם וקישרו את האירוע למתנחלים. הסברתי שעבור דתי/חרדי ציוני זה חילול הקודש ומי שעשה זאת במידה שהוא חרדי מדובר על קומץ קיצוני ביותר - אנטי ציוני שמנוגד שעמדתו לכל הזרמים הדתיים הלאומיים והחרדים האחרים. ראוי לציין שמספר לא מועט מגדולי הגיבורים הנופלים והחיים שייכים לזרם הדתי לאומי. הם לא רק משרתים בצבא, אלא עושים זאת בגבורה ובתפקידים מעוררי כבוד שמגנים על חיינו. בתור "חילונית" תמיד אמרתי שזה זרם הדתי הכי קרוב ללבי.
* אילנה   14/06/12 | 11:06
24. הכיפות הסרוגות אוהבים את המדינה ולוקחים
בה חלק, הם משרתים בצבא ומגעים לדרגות גבוהות מתוך אדיולוגיה, הם עובדים, הם מפרנסים את המשפחה שלהם, המשפחה בגרך כלל לא ענקית ולא מבוקרת, קל יותר להתחבר אליהם, הם לא חוששים מאיתנו החילונים, הם לא כופים את עצמם על החברה, הם רואים בנו יהודים שווים אליהם, הם פתוחים לרעיונות שונים, הם לומדים לחשוב לבד, הם כל כך שונים...... גם החרדים לא רואים בכיפות הסרוגות דתיים, מבחנתם הם בדיוק כמו החילונים.
* מרים חילונית   14/06/12 | 11:02
23. מומלץ:
לקרוא את "המספד בירושלים" שכתב הרב קוק- הספד על הרצל
* גל   14/06/12 | 10:52
22. מזה משנה חרדי חילוני דתי כולנו יהודים :)
* לירן   14/06/12 | 10:04
21. חרדית לשעבר שמזועזעת
בתור חרדית שלמדה בתוך המסגרות הליטאיות החרדיות, אותנו לימדו שהדתיים הלאומיים גרועים יותר מהחילוניים!!!!!!! לראייה בדקו בבקשה מה כתוב ביתד נאמן השבוע ציטוט:"אויבי עולם התורה"!!!!!!!!!!! - כן כן אל תתבלבלו זה הקו וזו ההשקפה של הציבור החרדי! אז על איזו פתיחות אתם בדיוק מדברים?? מזעזע!!!!!!!!!!
* אני   14/06/12 | 09:20
זו לא ההשקפה של כל החרדים כמו שאת רואה
* שרי   14/06/12 | 19:04
...
יתד נאמן האלה באמת קצת חיים בסרט.. אבל אני מכירה המון חרדים שעובדים עם דתיים וחיים עם דתיים והכל סבבה
* דתייה   15/06/12 | 10:12
אני עיף מכל הדת הזו
אני עיף מכל הדת הזו. זה כל הזמן אל, ולא. די מספיק. אתה דתי?.יפה תהיה דתי בבית שלך ואל תבוא להטיף לי מוסר, אני לא צריך את זה. ברגע שאני אבוא להטיף לך מוסר, אז תבוא להטיף לי...מניסיוני עים כל הדתיים יש מהם דפוקים, כן דפוקים. הם לא מרוכזים בשיחה. יכול מאוד להיות שהתורה קצת פגעה במוח. איך אני יודע?. פשוט יש לי במשפחה כאלה. יו יו.
* דהן ג׳ק   02/07/17 | 09:13
20. לדודו כהן - תיקון קטן
הסיפור שציטטת ששאלו את הרב זוננפלד מי יהיה כהן גדול קרה כך: שני הפמליות של הרבנים נפגשו ליד הכותל ולהפתעת התלמידים הרבנים (זוננפלד וקוק זצ"ל) קיבלו אחד את השני בחביבות רבה.. ואז אחרי שנפרדו. תלמידים של הרב זוננפלד שאלו איך הוא מדבר ככה עם הרב קוק? ואז הוא ענה להם שאם בית המקדש היה נבנה היום ברור לו שהרב קוק היה נהיה כהן גדול..
* ישראלי   14/06/12 | 08:33
19. אנכנו חרדים ציוניים לאומים מבית של חוזרים בתשובה כנסו.
מניפים את הדגל באופן קבוע כל השנה על המרפסת עשינו צבא והילדים לומדים בתלמודי תורה מבחינתנו אין חילונים אין דתיים יש יהודים קדושים.
* א   14/06/12 | 08:21
18. כתבה מאוד יפה מפורטת ומובנת!!!
הכותב, אתה עורך את הכתבה באופן מאוד יפה, מסביר בצורה מפורטת, ולא פוגע באף דת ו עדה פי שבדר״כ יוצא מתבות כאלו. מאוד יפה, עלה והצלח!
* דתיה וחרדית מה שתרצו   14/06/12 | 07:24
17. אין על חב״ד!!!
תבדקו בעצמכם..;-)
* קארין   14/06/12 | 02:00
שטויות
ט'חחח בדקנו,ניסינו ותכלס לא מתאים לכולם בכלל! צריך להיות מאד...נקרא לזה חבדניקי, כדי להיטמע בחברה הזאת..
* עדי   14/06/12 | 11:24
אין על ברסלב ;-)
נ נח נחמ נחמן מאומן :)
* להלה   29/04/13 | 00:20
נכוווןן
צודקתתת
* שושה   25/06/12 | 13:43
16. כולנו יהודים ועם אחד ומותר שיהיוי מחלוקות אך לאהוב
מותר שיהיו מחלוקות אבל אסור שיהוי מחלקות. צריך לכבד אחד את השני .ולהיות מאוחדים כי בזה כוחנו.ולכבד את התורה שהיא המאחדת אותנו כעם גם אם לא דתיים.
* עדנה   14/06/12 | 01:28
15. וואי
השבוע נבחנתי עלזה באזרחות.. חח
* חרדיה שאוהבת יהודים!!:-)   14/06/12 | 00:37
וואו... ממש מרגש!!!
* מממ   14/06/12 | 02:12
14. לא צריך להתווכח צדיקים! העיקר להעיף את הערב רב מפה
הערב רב הם רובם בכת הבונים החופשיים בישראל והם גם אנשים שלא מאמינים ביהדות ומקבלים כסף מנאצים בחו"ל ועושים את כל ההפגנות נגדנו. תראו אותם בעיקר בעמותות למען מסתננים וזכויות בני אדם. העיקר לא צריך להתווכח מי בזרם של מי כולנו יהודים וצריכים להיות ביחד נגד הערב רב האלה!
* ערב רב החוצה!   14/06/12 | 00:07
13. בטח שיש הבדל בין דתיים לאומיים לחרדים!
דתיים לאומיים משרתים בצה"ל למען המדינה, חרדים לא דתיים לאומיים עובדים כדי לפרנס את עצמם ומשפחתם, חרדים לא דתיים לאומיים מוכנים להיות סובלניים ולהבין את דעות האחר (החילוניים לדוגמא), והחרדים לא באמת יש הבדל גדול בניהם... דתיים לאומיים מתנהגים כמו בני אדם וחרדים לא!
* חילונית   13/06/12 | 23:14
את לא אנושית
* 2   14/06/12 | 00:44
אנחנו חרדים ואנחנו מתנהגים יותר נורמלי מהדתיים
הדתיים בצבא אוהבים להתעלל בחרדים זה כבר אומר לך עד כמה הם "בני אדם"
* יעל   14/06/12 | 12:34
12. אני חרדית,בעלי חרדי עשה צבא ואנחנו הראשונים במדינה ששמנו דגל ישראל על האוטו ביום העצמאות!
נכון,יש הבדל בין כיפות סרוגות לחרדים אבל גם בין החרדים יש מלא סוגים! חב"ד למשל מקבלים כל אדם כמו שהוא בלי ניסיון לשנות אותו לעומת מאה שערים שהם קיצוניים ובינהם יש עוד מאות סוגים...כולנו יהודים בסופו של דבר..
* סימה   13/06/12 | 22:53
11. אחלה כתבה !
אם אתה חילוני ומת לכתוב תגובת רעה כי אתה קטנוני ובור- תתחרט ותשתוק ותפנים כי יש לך המון מה ללמוד ממנה...
* מושה    13/06/12 | 22:38
צודקת לחלוטין!!!!
* הדס   14/06/12 | 02:10
10. עד לפני עשור + היה הבדל היום הוא קטן כולם אורטודוקסים .חלקם ציונים גם לנוחיותם.
* גדי   13/06/12 | 22:20
9. אמיתיי לגמרי
ההבדל הוא אחר חרדים מקימים תורה ומיצוות בשלמות !! והמיזרכיסטים ... חותכים אפוא שלא בא להם בטוב !!!! זה ברור כשמש
* איציק    13/06/12 | 22:20
אתה מלכלך על ציבור שלם?!
וגם לא יודע שכותבים מזרחיסטים מלשון "המזרחי" אגב זה ממש ביטוי שפג תוקפו. ואתה אידיוט מושלם-זה שאדם דוגל בהשקפה חרדית לא הופך אותו לשומר מצוות גדול יותר. אני מכירה בשני הצדדים חפיפניקים אז בבקשה תרגע. אני שונאת את זה שחרדים חשים שבגלל הלבוש השחור שלהם הם יותר צדיקים זה פתטי..
* נינה   13/06/12 | 22:41
בתור חוזרת בתשובה ראיתי דברים כ"כ מכוערים
אצל החרדים, הכל אצלכם הוא איך יראו אתכם, איך אתם מצטיירים בחברה שלכם.... לא באמת אכפת לכם מהדת או מאהבת לרעך כמוך, הכל אצלכם צביעות ושקר... אפילו התפילות שלכם לא אמיתיות, הכל בחפיף כזה, העיקר שיש לי כיפה שחורה.... בולשיט!!! לך תראה את כל ה"בחורי ישיבה" מה הם עושים? כל היום מסתכלים על בחורות, נכנסים לאתרי סקס שהם נפגשים עם אינטרנט, עלק צדיקים, איכסה!!!!! הדתיים הלאומיים לאומתם, מתפללים מכל הלב, יש להם חיים שונים לגמרי מהחרדים, הם יותר פתוחים, בגלל זה הם גם הרבה יותר נורמליים, והם גם יותר דתיים מכל החרדים שאני מכירה!!!! "הכובע לא קובע..."
* לך לישון!!!!   13/06/12 | 22:55
יקירתי אסור לנו לעשות הכללות. כנסי וקיראי.
ברצוני לאמר לך שלחזור בתשובה זה להעלות את הרמה המוסרית והרוחנית של האדם. מבלי להתייחס לאדם כזה או אחר . זו היא אמונה בהשגחה העליונה. ובחוקי התורה שלא תמיד כולם מובנים לי כי אלה חוקים אלוהיים. וזה בסדר שאני לא מבינה הכל .וגם אם אני לא מבינה זה עדיין מחייב אותי. מאחלת לך הצלחה ותבני את חייך על תובנות. ולא עפ התנהגות של אחרים.
*  חוזרת בתשובה   14/06/12 | 01:39
אל תכלילי!
אני מהציבור החרדי ויש אמנם משהו במה שאת אומרת אבל אלו הם מיעוטים יחסית לכלל הציבור כולו. בכל ציבור יש את הטובים יותר ויש את אלה שפחות. גם בציבור החרדי מתפללים מכל הלב אמנם, כמו שאמרתי אולי לא כולם באמת, אבל אם תיכנסי לביהכנ"ס או לישיבה חרדית כל שתהיה את תווכחי בדבר. בהצלחה. נ.ב. חסר לם שאתם לא מעלים את זה כל פעם אני כותבת תגובה ואתם פשוט לא מעלים אותה... אז בקשה
* הדס   14/06/12 | 02:09
הדס מאמילה, אני לא אומרת סתם, הציבור שהוא
בסדר אצל החרדים - הוא מיעוט!!! לצערנו..... כשגילתי לראשונה את הדת, כל כך נחרדתי מהצביעות והשקר, שאני מודה לאלוקים שאני לא ברחתי ועזבתי הכל.....
* להדס   14/06/12 | 20:08
יאווו את קלעת בול :חוזרת בתשובה"
אני גם הייתי לצערי אצל החרדים וגם אצל הדתי לאומי ואין מה להשוות בכלל! הכל אצל החרדים בכפייה.הלבוש,המראה,התפילה הכלל! אצל הדתי לאומי מלמדים אותך לאהוב את זה ולא כופים עלייך כלום..מי שאין לו אופי ועקרונות ישתלב טוב אמד בחברה החרדית..לא לכולם היא מתאימה!
* בול אבל!   14/06/12 | 11:30
אוי שתוווק
אני יכולה להבטיח לך שאבא שלי המזרחיסטי החקלאי הוא אדם הרבה יותר טוב ישר צדיק לבבי ומקבל ממך. כשהייתי קטנה אמרתי שאני שונאת חילונים, מאז ההורים שלי הכניסו לי אץ הפס׳:״הרני אוהבת כל אחד מישראל כנפשי ומעודי״, גם אם ההןריפ שלי היו חפיפניקיים עדיין הדרך ארץ שלהם יותר טובה משלך והיא העיקר. וזה לא קשור לשמירת מצוות כי התפיסת עולם שלנו שונה לגמרי, אתה ממש לא יכול להגיד שאנחנו לא שומרים מצוות טוב ועוד לציין את העדה המזרחית שביננו אנחנו אנשים יותר מאמינים ברובנו, טוב אתה כבר הגעת למצב של הוצאת שם רע לחינם, זו בעיה שלך תעבוד עליה. לילה טוב!
* דתיה   14/06/12 | 00:21
דתיה חמודה..
כל כך צעירה את לא יודעת מה זה "מזרחיסטים".. לכי ללמוד :)
* דתייה נוספת   15/06/12 | 10:16
תקשיב
אולי אתם חושבים ש"המזרחיסטים" פחות מקפידים על מצוות מסויימות אבל האמת היא שהם עושים הכל למען ארץ ישראל ולמען עם ישראל!!! אז כן, יש הקרבה בלהשתלב בעמ"י שרובו לא שומר תורה ומצוות! יש הקרבה בלצאת לעבודה ובלצאת לצבא! לא הכל דבש! אבל האמת היא שהדתיים עושים חלק חשוב וחיוני ביותר בעמ"י, וגם החרדים, וגם החילונים, וכל אחד צריך למצוא את מקומו. בלי לרדת אחד על השני כמו שעשית הרגע. זה לא יוביל אותך לשום מקום
* דתייה   15/06/12 | 10:15
נכון
צודקקק
* יי   25/06/12 | 13:44
איציק אז אתה מזרכיסט כי אתה נכנס לפה
* רועי   26/06/12 | 15:17
8. ל-6!!!
לא.. כי כל החרדים ממש לא רוצים שלום עם החילונים.. צא מהסרט! יש חרדים ויש חרדים. יש קיצוניים ויש נורמלים. הרוב של החרדים כן רוצה שלום עם כולם ועובדה שהוא מסתדר איתם וחילונים עצמם יעידו על כך. ויש קבוצה קטנה בתוך החרדים, תקרא להם - נטורי קרתא, או חסידים או ווטאבר, שהם לא רוצים שלום ונגד המדינה ונגד כל העולם. די כבר להכללות המטופשות חסרות כל טעם וידע בכל הקשור לחרדים.
* מיכל   13/06/12 | 21:56
7. כל ילד בן 3 צריך לדעת את זה
* ספיר   13/06/12 | 21:53
6. מסכים עם כל מילה!
כתבה מצוינת ונכונה!!!! נמאס לשמוע כל הזמן שכל הדתיים והחרדים אותו דבר שבכלל לא טורחים להבין את השוני הגדול בינינו. גם אנחנו לא אוהבים את החרדים שמתנהגים בצורה מגעילה, וכן בעד להתגייס ושלום עם חילוניים. ואהבת לרעך כמוך!
* איתי   13/06/12 | 21:33
לא אוהבים את החרדים... ושלום עם חילוניים... ואתה עדיין דתי?
תשים לב מה אתה כותב
* יהודי פשוט   13/06/12 | 21:58
הבעיה היא שגם אותם דתיים-לאומיים שמתגייסים הם גם כופים על החילונים.
* בב   13/06/12 | 22:12
שים לב למה שרשמתי
רשמתי שאנחנו לא אוהבים את החרדים שמתנהגים מגעיל! לא כל החרדים כאלה. אל תנסה לחפש אותי במקומות הלא נכונים
* איתי   13/06/12 | 22:43
מספיק תהיה אתה
מכיר אותך מכתבות אחרות אתה לא דתי אפילו לא קרוב
* אברהם   13/06/12 | 22:59
אברהם אתה רציני?!
כמו שיש כמה אנשים בשם אברהם יש כמה אנשים בשם איתי מי אמר לך שהוא אותו אחד?! אדיוט..
* קלרה   14/06/12 | 11:26
5. כתבה פצצה!!!
נכתב יפה וגם התוכן סבבה לגמרי...
* שאול   13/06/12 | 21:29
4. אין הבדל כולם חרטה
* דני   13/06/12 | 21:21
3. שוני מהותי לגמרי
מהצד האחד האנשים שמחזיקים את המדינה ומן הצד השני אלה שתורמים רק בלימוד תורה, שזה חשוב אך צריכים לדעת לשלב כמו הדתיים ציונים
* חייל   13/06/12 | 21:16
2. הראי"ה
* הרב קוק היה חרדי    13/06/12 | 21:12
הרב קוק ספד להרצל
מוויקפדיה:כשסמוך למותו (של הרצל) שאלוהו מדוע הוא מתעקש להיות ציוני, השיב שגם הקב"ה ציוני
* יוני   13/06/12 | 22:05
הרב קוק ממש ממש לא היה ציוני!!!!!!!!
ואני עובדת בבית הרב קוק1!!!
* שחר   15/06/12 | 00:28
הרב קוק באידיאולוגיה שלו
היה דתי-לאומי לכל דבר, והתנועה החרדית נורא התנגדה להמון דברים שהוא אמר. במראה ובקיום ההלכה הוא התנהל כחרדי, אבל במחשבה ובאידיאולוגיה, ממש לא.
* דתיה   13/06/12 | 23:19
1. פשוט מאד: דתיים לאומיים משרתים בצבא ,לומדים באקדמיהומפרנסים
* חרדים לא   13/06/12 | 21:11
ישיבת מקדש מלך הרצליה
הגזמת אחי אני חרדי עשיתי צבא במקום באקדמיה לומד בישיבה וברוך השם עובד ומפרנס עוד 5 עובדים וכמוני עוד 7 בישיבה עצמאים ובעלי עסקים אז די להכללות
* אהרון   13/06/12 | 22:48