הורים
תגובות (71 תגובות ב-43 דיונים)
43. ומה מומלץ מבחינת כינים תולעים וחום גבוה?
* אבא בא   15/01/14 | 11:43
42. מדובר בגיל 3 שנים ולא 3 חודשים
במחקר מדובר על היתרון בשילוב בילד בגן מגיל 3 שנים ולא 3 חודשים כפי נוהגות מרבית האמהות בישראל...
* אילנה   09/04/11 | 21:05
41. באמת? שימו לב שמי שממליצה על הגן היא בעלת אינטרס מובהק
וכמובן מיין סטרים, בעלת גן לעולם לא תמליץ על חינוך ביתי, ממה היא תחייה? בחינוך ביתי לא יושבים רק בבית ומחכים שהילד יגדל, יש מפגשים רבים עם מלא ילדים, שלא מביישים שום גן עירוני
* גילית   19/03/11 | 11:24
40. כתבה מעצבנת! לגברת מאיה סימון אינטרס כלכלי
איזה שטויות..ילד לא צריך לצאת למירוץ המטורף של החיים בגיל שנה ולא שנתיים יהיה לו מספיק זמן ללמוד בחיים אני יכולה למצוא מחקר שיסתור את המחקר הזה לחלוטין ילדים שנמצאים בגן מתחרים על תשומת הלב של הגננת,לאומת ילדים שנמצאים עם אמא בבית הילד שלי איתי בבית (שנה +4) וכל יום אנחנו יוצאים ,נפגשים עם חברים בגילו,והולכים למקומות שמעשירים אותו פי כמה,מאשר להיות בגן . לפני גיל 3 אין לו מה לחפש בגן,ובטח שאף אחת לא תטפל בו כמו שאני,ותתן לו תשומת לב כמו שאמא נותנת כמובן שאם הילד רוצה לפני גיל 3 ללכת לגן,אין שום בעיה,זה תלוי בילד,ולכל ילד התפתחות שונה
* מאיה   19/03/11 | 10:16
39. כל ילד והקצב שלו, אבל בגדול מסכימה
גם אם הייתה לי אפשרות להישאר בבית ולא לעבוד, עדיין הייתי שולחת את ילדי לגן, ברגע שהם מתחילים ללכת הם משתעממים בבית ובגן יש המון תכנים וחברים. כמובן שכל ילד וההתפתחות שלו, רצוי שהילד יידע לדבר ולהביע את עצמו כדי שנוכל לדעת אם רע לו או טוב לו. אני חושבת שגיל שנה וחצי זה זמן מצויין להכניס את הילד למסגרת, אפילו רק חצי יום, הם לומדים המון!!!
* אודליה   05/03/11 | 17:29
38. מזדהה עם הכתבה
כגננת אני מזדהה עם מה שכתוב בכתבה אכן הכל נכון לגבי הגן אבל כאמא הייתי רוצה להיות עם ילד כמה שיותר בבית אולי כי אני בעצמי יכולה ללמד אותו ולחנך אותו אך מצד שני מניסיון המקצועי שלי עם הורים של היום עדיף לילדים להיות כמה שיותר מוקדם בגן. לרוב הורים לא יודעים להציב גבולות לא רוצים להתעסק בחומרי יצירה בבית אין סבלנות הילד מול הטלויזיה רוב הזמן. וגם בהרבה מקרים החיים של היום לא מאפשרים זאת להיות איזה בשוק עבודה זה קשה וכדי להחזיק בית ומשפחה לפעמים גם 2 משכורות לא מספיק
* גננת ואמא   03/03/11 | 22:06
37. אמא
ילדים עד גיל שנתיים (לפחות) זקוקים לחום ואהבה יותר ממשחקי חשיבה, רק הבית יוכל להעניק להם את הצרכים האלו ולא שום מטפלת/ פעוטון/ מסגרת חינוכית יוכלו לפתח אינטיליגנציה רגשית
* לא נכון   01/03/11 | 21:57
אמא
אני מסכימה היום הגנים הפרטיים היום הם רק עסק. אין אהבה חום ואין כלום. הגנים פתוחים רק בשביל לעשות כסף על ההורים. איך אפשר לפתח ילד אם יש בגן 60 ילדים. פחות ילדים זה לא משתלם זה לא כך כל "הגננות"( בעלות הגן הפרטי) אומרות. יש לי שלושה ילדים. שני הבנים היו בגנים לא עשו איתם כלום. הקטנה שלי בבית והיא בת שנתיים היא ממש מפתחת יפה לא פחות מהם. ויש לי אחיינים שהם בגנים והיא בבית ואין בינם פערים.
* לילך   03/03/11 | 19:34
36. זה שטויות. הבת שלי בת כמעט שנתיים והיא בבית עד עכשיו
וראיתי הרבה ילדים בגילה ויותר גדולים אפילו שהיו במעון מגיל קטן והם פחות מפותחים ממנה. היא כבר יודעת לספור עד 10 ומתחילה לדעת צבעים. אני יושבת איתה ומלמדת אותה וקונה לה ספרים והמון צעצועים להתפתחות. והיא יודעת יותר מילדים אחרים בני גילה. היא שרה ורוקדת ויודעת לדקלם משפטים מספרים.
* אמא   25/02/11 | 04:31
לא הבנת את הרעיון
הבת שלי בת שנה ותשעה נמצאת במעון מגיל שלושה וחצי חודשים. היא יודעת גם כן לספור עד 9, ויודעת צבעים (לא רק בסיסיים). לא נראה לי שיש ענין להשוות לילדים אחרים. הרעיון אמור להיות בהשוואה למה שהיה יוצא מאותו ילד בכל אחת מהאפשרויות. מה שברור, שכישורים חברתיים מאד מתפתחים בגן.
* אמא   28/02/11 | 15:08
מה היה יוצא מאותו ילד בכל אחת מהאפשרויות?????
גברת אמא שכן הבינה את הרעיון, איך אפשר לדעת מה היה יוצא מאותו ילד באמת??? זה חיתוך על פי גיל .
* אמא לארבעה   13/04/11 | 11:18
35. שטויות
הילדה שלי נשארה בבית עד גיל שנתיים וחצי ועכשיו היא הולכת לגן מדהים. היא מאוד מפותחת מבחינה רגשית (משהו שלא כל כך הדגישו בכתבה) ויש לה אוצר מילים מדהים ויכולת התנסחות מעולה. ברור שילד שנשאר עם אמו בבית ולא נחשף לחברת ילדים אחרים, לא שומע סיפורים, שירים וכו' ייתקל בקשיים בהמשך. אבל ילד שנשאר בבית והוריו דואגים לחשוף אותו באופן רבוע לחברת ילדים, אולי גם דרך מסגרות מאוד מקובלות היום כמו "גן עם אמא", לספר לו סיפורים, לשיר איתו, ליצור איתו, לשתף בעבודות הבית וכו', יצליח לו פחות מכל ילד אחר ואף יותר, כי יהיה לו בסיס רגשי יציב יותר והוא לא יצטרך לעסוק במלחמת הישרדות בגיל כל כך צעיר. אני מכירה הרבה ילדים שנמצאים בגיל 4 בחינוך ביתי והם הרבה יותר מפותחים גם רגשית וגם קוגניטיבית מרוב ילדי הגן שאני מכירה בגילם, וזאת בגלל שהוריהם משקיעים בהם. כל זה לא בא לפסול את הגנים הפרטיים, שיש ביניהם באמת מוצלחים מאוד, אבל הם לא משתווים ליחס של אחד על אחד שילד בגילאים האלה אמור לקבל. אגב, אני עובדת מהבית ובחרתי לוותר על שעות שינה רבות ולעבוד בלילות בשביל להיות עם הילדה שלי, ואני מכירה לא מעט אמהות שעושות כמוני, כך שלא נכון לומר שמדובר בתירוץ של אמהות לא עובדות.
* אמא   19/02/11 | 23:41
34. מנסיון, הגיל האופטימלי להכניס לגן הוא סביב השנה ו-3 חודשים
אחרי נסיון עם 4 ילדים הגעתי למסקנה שהכי טוב להכניס את הילד לגן אחרי גיל שנה ו-3, בעיקר מטעמי בריאות. עד גיל שנה הזכרון החיסוני לא הכי יעיל ולכן כל המחלות שהם תופסים בגן - לא מי יודע כמה מחזקות את המערכת החיסונית. המצב הבריאותי של הפעוט הרבה יותר חשוב מהכישורים הקוגניטיביים שירכוש או לא ירכוש בפעוטון.
* אמא ל-4 שיהיו בריאים   16/02/11 | 09:57
33. אני שלחתי בגיל חמש את הילד לחפש עבודה במקום לגן
כמו שאני היתי קטן גם כך בגן או בבית הספר אם לא לומדים
* אבא   16/02/11 | 08:16
32. תגובתי בנושא
אולי יש חשיבות לילד שגדל בבית במידה והאמא באמת משקיעה בחינוך, מפגישה עם חברים, מוציאה לטייל(ולא בקניון) ואפילו מלמדת..מפועל רוב האימאהות שמות את הילד מול הטלויזיה ובמקרה הטוב מוציאות אותו לקניון
* דרור   16/02/11 | 07:33
31. הכתבה לגמרי לא רלוונטית לישראל...
בארה"ב, לפחות בקרב האוכלוסיה המשכילה ומעמד הבניים ומעלה בדר"כ מקובל לשלוח לגן רק אחרי גיל 3. עד אז הילד נמצא עם האמא או עם מטפלת ומשתתף בדר"כ בחוגים המיועדים לשכבת גיל זו בשעות הבוקר. יש בארה"ב לא מעט השולחים את ילדיהם למסגרת מלאה של גן רק בגיל 4 כך שיש להם שנה אחת לפני גן חובה (בארה"ב "קינדר-גרדן" שזה כבר במסגרת בי"ס). הכתבה בעצם אומרת שכדאי שנתיים שלימות של גן לפני הכניסה לביה"ס. בישראל ילדים רבים נכנסים למסגרת מלאה כבר בגיל של חודשים ספורים, ליום שלם ועם מספר רב של ילדים. בארה"ב בכיתת גן של ילדים בני 3 יש מקסימום 12 ילדים וזה עם שתי גננות. כלומר קשה לקשר את הכתבה הזו למה שקורה בארץ.
* ק, NY   15/02/11 | 23:33
30. לא ניתן להכליל מארצות הברית לגבי גנים בישראל
בכל מה שקשור לחינוך - לא ניתן להכליל מאמריקה לישראל, כי בארצות הברית מספר המטפלות גדול יותר לכמות הילדים וישנם משאבים לחינוך שלא קיימים בארץ. לכן, המדגם לא מייצג ולא ניתן להכליל מסקנות בנוגע למצב בארץ!
* קרן   15/02/11 | 22:46
29. רוב האמריקאים דפרים ברור שעדיף להם בגן מאשר
האמהות הסתומות שם! תחשבו ריקי לייק! אילו רוב האמריקאים לא מה שרואים בסרטים. ברור שיהיה להם עדיף בגן הם ילמדו יותר וגם יקבלו גבולות. מעבר לזה מבחינה התפתחותית הכי טוב לילד להיות עם אמא (נורמלית)!! בבית עד גיל שנתיים
* קת'רין   15/02/11 | 22:17
תחשבי "האח הגדול"...
* גגג   16/02/11 | 14:19
28. תגלית: אקמולי+נורופן+שלשולים משפרים את ההתפתחות
* הורה במחלת ילד   15/02/11 | 22:00
27. הכתבה מטעה לגבי מדינת ישראל
הממצאים שהוצגו בכתבה נכונים למצב בארצות הברית, שם מספר הילדים בגנית הפרטיים קטן בהרבה ממספר הילדים בגנית הפרטיים בישראל. לכן, אין זה נכון להסיק את המסקנות לגבי הארץ!!!
* מיכל   15/02/11 | 20:46
26. עדיף בבית
לצערי לא נחקרו מהם ההשלכות העתידיות של ילדים אלו שקיבלו הרבה פחות חום ואהבה מאשר היו מקבלים בבית. מחקר שכזה צריך להתרחש רק כאשר הנחקרים יהיו בני 20-30 זהו פרק זמן שבו ניתן לראות את הפירות של החום והאהבה, ילד צריך בגילאים שכאלו להרגיש בטוח , להיות מלא תום והליפגש בהמון טוב , ולא לצאת פרופסור,ריסון עצמי וכו' זה דבר מאוד חשוב שילד יכול להיתקל גם בהמשך ולא צריך לחסוף אותו לכך כבר בגיל שנתיים. יהיו לו המון הזדמנויות בגן חובה וכ'
* dd   15/02/11 | 19:49
25. פעוטות בגן ילדים
הנכון ביותר הוא לשללוח ילד בן 10 לפעוטון על מנת שיהיה אזרח למופת כבר בגיל שנה שילמד לדחות סיפוקים כבר בן 6 חודשים ואז יוכל לשרת בצבא 4 שנים ולשלם יותר שנים מיסים.... אם זה טוב למדינה אז ברור!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
* תילג   15/02/11 | 19:36
24. כעכ
לפני כמה חודשים מאקו פירסמה כתבה בדיוק הפוכה על-כך שעדיף שתינוקות יגדלו בבית אז תפסיקו לשגע אותנו עם כתבות סוטרות
* דליה   15/02/11 | 18:35
23. אפשר גם וגם
הילד בבית עד גיל 3 פעמים בשבוע הוא בגן שערוך לכך מ9-12 בימים האחרים בחוג צהריים עם עוד ילדים אפשר גם גני שעשועים או גימבורי כך שכל יום הוא עם קבוצת ילדים ולומד שפה וכישורים חברתיים וגבולות. יש בית אמא גן וגננת עוד ילדים יש תככנים שאין בבית גני שעשועים הילד מרוויח מהכל בגיל 3 הוא כבר מוכן נפשית ורגשית לקבוצה וילדים, לא היה מנותק ורק בבית
* נועה..פלורידה   15/02/11 | 18:02
22. לכל האמהות שכתבו פה - כנסו בבקשה
למה אתן חושבות שבגן הילדים שלכם זרוקים באיזו פינה , בלי השגחה , בלי אוכל וכל מה שכתבתן פה ? אתן לא מכירות את הגננות ? לא ראיתן אותן בפעולה ? זרקתן אותן לגן בלי לבדוק ? מה ?!!!! גננות הן נשים שהייעוד שלהן הוא לטפל בילדים ולחבק וללטף וללמד הכל ! לא כמו אמא פרטית אבל לא גוש קרח ! כשאני הייתי סייעת בגן של שנתיים כל המטפלות והסייעות היו כמו אמהות קטנות , מאכילות ומחבקות ומעודדות וסיפור ושיר .. לא הפסקתי לחבק את הקטנטנים האלה ואני לא מבינה מה השטויות האלה לומר שילד בגן הוא ילד זרוק ! הם לומדים המון מעבר לאוצר מילים ! מיומנויות חברתיות שיהיו מושרשות יותר ויעזרו לילד להתנהל בהמשך , חברה בגילו ואחה"צ יש את אמא והבית וכו' . אתן חייבות להרגע ! וכן , יש לי תאומים בני שנה ו 8 והם בגן וטוב להם ואני משלימה להם מה שצריך אחרי הגן .
*  טלי   15/02/11 | 17:49
21. ברור כשמש ! לכן הילדים הישראלים כל כך חכמים...
בארץ מתחילים את המסגרת החינוכית מוקדם יותר מאשר בחו"ל והתוצאות והנתונים מדברים בעד עצמם...
*  אמא וגננת ותיקה   15/02/11 | 17:49
פחחחחחחחח
אני מקווה שזה היה בציניות אחרת את גננת שמנותקת מהמציאות.... בכל דירוג אפשרי בעולם הילדים שלנו נמצאים במקומות בינוניים ומטה, אפילו מתחת לאירן!
* נו באמת...   15/02/11 | 20:24
20. שטויות במיץ
אולי יש להם יותר אוצר מילים וכו' אבל לחום ואהבה של אמא אין אף תחליף וילד בגיל 3 ומטה זקוק לזה יותר מכל העשרה שיש בעולם .את מבנה האנטומי של הגוף עונות השנה ועוד יש להם זמן ללמוד כל החיים
* נורית   15/02/11 | 17:43
19. ממשש שטויותת
ילד בן שנתיים והוא לא בגן והוא יודע לספור עד 10 גם באנגלית והוא יודע הרבה דברים שילדים בגילו ויותר מגילו לא יודעים איך שהוא מדבר והוא יודע גם מילים באנגלית והוא מבין תמשמעות שלהם זה לא שהוא סתם זורק מילים..ילד מתחת לגיל 3 עדיףף שיגדל בבבית ובכלל אם המצב של היום שאי אפשר לסמוך על אף אחד
* דוד   15/02/11 | 16:02
18. וחס וחלילה לא מדברים על האינטרס הכלכלי של המעונות !!!
* יעל   15/02/11 | 15:59
17. לכולם
בואו נדבר ברור ,יש אימהות שנועדו לזה,ההישארות בבית באה להם בקלות ,הם יותר סבלניות,יותר רגישות ופשוט בנויות לזה ,ויש אמהות שלא,שלא מתאים להם כל היום לדקלם דקלומים ולדבר על חיות וזה בסדר גמור,מה שחשוב הוא שכל אמא תהיה שלמה עם מה שהיא. חוץ מזה,הכתבה הזאת היא סוג של קשקוש, אפשר לכתוב כתבת נגד מושלמת,אבל זה לא העניין , העניין הוא שכל מקרה לגופו ,יש ילד יותר איטי ופחדן ,ויש יותר מתקשר ושובב וכל אחד זקוק לקצב אחר הלוואי והיינו מדינה מתוקנת שמאפשרת לאמהות לבחור לא מתוך מצוקה כלכלית. ואם המחירים של הגנים היו סבירים אז היה אפשר לקבל תמונה מציאותית יותר אבל הכי חשוב לא להיצמד לתיאוריות,כתוב בתורה: חנוך את הנער על פי דרכו...
* אמא שלו   15/02/11 | 14:36
סחתיין עליך :-)
* הילי   15/02/11 | 15:47
אהבתי את תגובה 17
כ"כ נכון
* אמא   15/02/11 | 17:57
מילים כדורבנות
* אין אמת אחת   15/02/11 | 20:15
מסכימה עם כל מילה
* מאיה   19/03/11 | 10:18
16. דיבור והתפתחות זה עניין גנטי
גן בגילאי שנה-שנתיים זה למעשה הישרדות הילדים לא מקבלים חום ואהבה,צריכים להילחם על הצרכים הבסיסיים שלהם,מקבלים מכות מילדים אחרים,חולים במחלות איומות,ואוכלים מזון ירוד, מי שטוען שגן עדיף על טיפול ביתי,משקר את עצמו
ski000   15/02/11 | 13:55
שטיות במיץ עגבניות
בכ
* דני   16/02/11 | 07:38
15. לכל אלו שמשאירות את הילד בבית עד גיל 3-4 שנים
בטח רובכן נשים שלא עובדות וזה התירוץ שלכן למה להשאיר את הילד עד גיל מאוחר בבית. מחקרים רבים מראים שזה חשוב ביותר להתפתחות התקינה של הילד ולא משנה מה תגידו על אהבה של אם ובלה בלה. ילד יכול ללכת לגן ולחזור באחת בצהריים הביתה ולקבל את כל האהבה והחינוך שדרושים לו, זה לא סותר.
* נועה   15/02/11 | 13:41
תירוץ?! חומד, אנחנו לא זקוקות לתירוצים,
אולי העבודה זה התירוץ שלך לא להשאר עם הילד שלך? איזו חוצפה! את מכירה את כולנו? אנחנו לא עובדות מבחירה, רובנו נשים משכילות ועצמאיות שמבינות שאין ברירה ולגדל ילדים זה לא רק בשעות 17-19. אני ובעלי תכננו ילדים ברווח צמוד, כך שאני אוכל להיות איתם בשנים הראשונות וכשיגדלו אחזור לעבוד. אני לא רק מגדלת ילדים, אני גם ממשיכה ללמוד, את התואר השני סיימתי בין הריון להריון. היום זה ממש לא בושה להחליט להשאר בבית עם הילדים.
* אמא בבית   15/02/11 | 20:19
גם אני בבית מבחירה, כמה שזה קשה
הרבה יותר קל לעבוד משרה וחצי מלהיות "בבית" עם הילדים, נקיונות, כביסות, קניות, כל הסידורים משפחתיים + לעבוד מהבית בשעות הלילה
* מסכימה עם אמא בבית   03/03/11 | 17:21
14. נכון מאוד..
לגמרי נכון, מנסיון אישי עם ילדי אין כמו מסגרת של מעון, גם לאמא זה נהדר לצאת לעבודה ולהיות בסביבת מבוגרים ולא כמו סמרטוט בבית שכל היום מנקה.. מנסיון אישי שלי כילדה שאמא נשארה איתי עד גיל 3 זה זכור לי כטראומה של ממש לצאת לגן בגיל 3
* ישראלית    15/02/11 | 13:24
13. חחחח כשהחתול לא מגיע לחלב אז החלב מסריח....
מצחיק איזה אמא לא תעדיף להיות עם האוצר שלה בבית ולהשקיע בו הכל? הרי אין לנו ברירה... ועכשיו במקום שיחוקקו חוקים שיאפשר לאמהות להיות עם הילד יותר זמן בבית, מביאים לנו מחקר שכל אדם חכם יכול להפריך אותו בשנייה. איזה חוגים כבר מביאים להם למעון ולגן? הרי ילד טועם מכל חוג נטו 5 דקות של יחס במקרה הטוב. נו באמת, שעתיים ביום של עבודה אינטנסיבית עם הילד בבית, נותן לו הרבה יותר מאשר שבוע בגן.... אנחנו אולי חייבות לעבוד אבל אנחנו יודעות את האמת...
* אמא עובדת ממורמרת שמתה להיות עם הילד בבית   15/02/11 | 13:21
את צודקת
רק הכתבה מתיחסת להתפתחות שכלית ואת מתיחסת להתפתחות נפשית.שלדעתי יותר חשוב...
* אחת   15/02/11 | 16:40
12. איזה שטויות! זה כל כך אישי! ובנוסף גננת ל20 ילד לא יכולה לתת מה שאמא נותנת!
זה תלוי מי האמא ומה עושים עם הילד בבית. גן זה טוב לאמהות עובדות ולאמהות שאין להן סבלנות או השכלה מספיקה, אבל גן לא יכול להתחרות עם אמא משכילה, אקדמאית, שנמצאת בבית ומשקיעה את חייה לחינוך הילדים. אני בהריון מתקדם, אמא ל2, בת 8 ובן 6. הבכורה הייתה איתי עד גיל 3 בבית, הקטן במעון מגיל 3 חודשים, ובעקבות הניסיון שלי עם הגדולים את הקטנטונת שבדרך אני מתכוונת להשאיר בבית לפחות עד גיל שנה. הבכורה פתרה תרגילי חשבון כבר בתת חובה, התחילה לדבר בגיל 10 חודשים והרכיבה משפטים מורכבים בגיל שנה וחודשיים, עד היום הילדה מאד וורבלית ובגלל שהיא קוראת שוטף ובלי ניקוד מכיתה ב' היא מתקדמת בחומר לבד. הקטנציק המדהים שלי, למען הסר ספק, הוא ילד מאד חכם, מוכשר בחשבון, ואוהב הנדסה ואלגברה כבר בגיל 6, אבל, לצערי, רואים שיש הבדל, אירוני, אבל בעיקר באוצר מילים, שם הוא הרבה פחות טוב.
* ענת   15/02/11 | 13:16
אבל הוא בן והיא בת
* זה ידוע   15/02/11 | 15:24
11. תלוי בגן ובגננת.לא כשגננת עם פסיכומטרי קרוב ל-400
* ניר   15/02/11 | 13:12
10. איזה שטויות!!!!!!!!!!!!
אני מגדלת תינוק בבית כבן שנתיים - אוצר המילים שלו רחב מאוד ביחס לילדים של חברים שהולכים לפעוטון מגיל 3 חודשים. תפסיקו לבלבל את השכל. עד גיל שנתיים שלוש הכי טוב וחשוב בשביל הילד זה להיות בבית ולקבל חום ואהבה מאמא. מה יהיה בכתבה הבאה? אוצר מילים רק מDVD ?
* סיון   15/02/11 | 13:09
9. לא עדיף לקחת מטפלת וזהו ? O_O
* חסוי   15/02/11 | 12:30
8. "אוצר מילים עשיר יותר"
לומדים לקלל מוקדם יותר.... ככה זה במדינת הערסים לפחות
* -   15/02/11 | 12:22
אהבתי... נכון!
* אמא   25/02/11 | 04:39
7. אין שאלה בכלל
ברור שילד מתפתח יותר טוב כאשר הוא בסביבת עוד ילדים הרי גם אנחנו, המבוגרים מושפעים מהסביבה שלנו מאאאד אין תחליף לאהבה של אמא אבל אהבה של אמא לא מחייבת התפתחות מהירה יותר
* איה   15/02/11 | 12:05
איזה בורות! תתפלאי שילדים בבית נפגשים עם חברים בגילם שנמצאים גם בבית!
תתפלאי לשמוע שילדים בבית נפגשים עם חברים. גידלתי 2 ילדים בבית עד גיל 4, בשני המקרים, הכרתי בגן השעשועים אמהות וילדים בערך באותם הגילאים, בקייץ נפגשנו באופן ספונטני בגני השעשועים, ובחורף נפגשנו 3 פעמים בשבוע, כל פעם בבית של אמא אחרת לשעתיים של משחק וכייף. ילדים בבית נהנים מכל העולמות, אמנם ויתרנו על 2 משכורות אבל הרוחחנו את הילדים שלנו.
* אמא   15/02/11 | 13:46
לא בורות, כנסי!
תינוקות שיוצאים יום יום במשך כמה שעות לסביבה של ילדים כמוהם מקבלים המון!! אני מאוהבת בבייבי שלי ואני יודעת שלרגע לא יהיו לי נקיפות מצפון כי שלחתי אותו למסגרת עם תינוקות כמוהו. אני "עוזבת" אותו בתשע בבוקר וחוזרת לקחת אותו בשלוש, נראה לי שהשעות האלה חשובות מאד בשבילו! תחשבי מה הוא רואה וחווה יום יום למשך כמה שעות- "אנשים" שנראים כמוהו, מקומות חדשים ושונים... זאת לא נטישה חלילה... יש לי כ"כ הרבה מה לאמר בענין הזה אולם קצרה היריעה :)
* איה   15/02/11 | 17:08
איזה בורות! תתפלאי שילדים בבית נפגשים עם חברים בגילם שנמצאים גם בבית!
תתפלאי לשמוע שילדים בבית נפגשים עם חברים. גידלתי 2 ילדים בבית עד גיל 4, בשני המקרים, הכרתי בגן השעשועים אמהות וילדים בערך באותם הגילאים, בקייץ נפגשנו באופן ספונטני בגני השעשועים, ובחורף נפגשנו 3 פעמים בשבוע, כל פעם בבית של אמא אחרת לשעתיים של משחק וכייף. ילדים בבית נהנים מכל העולמות, אמנם ויתרנו על 2 משכורות אבל הרוחחנו את הילדים שלנו.
* אמא   15/02/11 | 13:46
איזה בורות! תתפלאי שילדים בבית נפגשים עם חברים בגילם שנמצאים גם בבית!
תתפלאי לשמוע שילדים בבית נפגשים עם חברים. גידלתי 2 ילדים בבית עד גיל 4, בשני המקרים, הכרתי בגן השעשועים אמהות וילדים בערך באותם הגילאים, בקייץ נפגשנו באופן ספונטני בגני השעשועים, ובחורף נפגשנו 3 פעמים בשבוע, כל פעם בבית של אמא אחרת לשעתיים של משחק וכייף. ילדים בבית נהנים מכל העולמות, אמנם ויתרנו על 2 משכורות אבל הרוחחנו את הילדים שלנו.
* אמא   15/02/11 | 13:48
6. מענין יהיה לבדוק מה בנוגע לתאומים?!!
* קרן   15/02/11 | 11:54
עדיף בהחלט מסגרת
טוב שיהיה לילדים מסגרת וסדר יום,חברה של ילדים,תכנים,יציאה לחצר.התאומים שלי השתנו פלאים בגן
* אמא לתאומים   15/02/11 | 13:22
עדיף בהחלט מסגרת
טוב שיהיה לילדים מסגרת וסדר יום,חברה של ילדים,תכנים,יציאה לחצר.התאומים שלי השתנו פלאים בגן
* אמא לתאומים   15/02/11 | 13:22
5. כתבה יפה..כנסו
אני אמא ל2 תינוקות שזה מדהים אבל זה נכון הילדים במסגרת כבר בגיל 3 חודשים וכן אני יושבת איתם ומדברת איתם תמיד מגיל 0 אבל תמיד טוב מסגרת בגיל מוקדם למרות שאני יושבת איתם המון זה עדין לא מתקרב לביחד עם שאר הילדים ואחד לומד מהשני ויש לילד מסגרת מגיל מאוד קטן כתבה יפה ואני בעד ואני אמא שמאוד אכפת לה מהילדים שלה ולוקחת אותם למעון ומוציאה אותם צריך לוותר קצת למענם...
* אמא אחראית   15/02/11 | 10:37
4. אין תחליף לאמא
ווי כמה שזה שטותי בסוף כולם יודעים לדבר ולכולם יש אוצר מילים! אין כמו לגדול עם אמא אני רואה את ילדי הגן לעומת הילדים שלי אין מה להשוות הם חסרי ביטחון ברובם ותינוקיים... זה כתבה טובה לאמהות עובדות עם מצפון כבד
* אמא   15/02/11 | 09:56
מסכימה איתך.
הבן שלי גדל בבית עד גיל שנתיים, הכנסתי אותו לפני שבוע לפעוטון. בהחלט אין מה להשוות.
* אושרת   15/02/11 | 10:44
מסכימה לחלוטין
כל מילה בסלע
* יעלי   15/02/11 | 12:28
3. מעון של נעמ"ת
האם גם מעון של נעמ"ת הוא מסגרת טובה לילד? מבחינת כל מה שציינתם שהילד לומד בגן פרטי. כי בנעמ"ת אין גננות עד גיל 3 , אבל כן יש חוגים והפעלות. האם זה שווה ערך לטיפול של מטפלת?
* מיכל    15/02/11 | 09:55
מעולה!
הבן שלי כבר שנה שנייה בנעמת (הוא בן 2.5) ואני מאוד מרוצה! חוגים והפעלות,ריכוז ועבודות יצירה,לימוד החגים והמנהגים ובכלל שפע של איכפתיות ודאגה! ממליצה בחום!
* ליאור   15/02/11 | 12:01
2. בסיס של ביטחון עצמי ואהבה חשוב הרבה יותר מאוצר מילים!!!!
אין בעולם אהבה כאהבה של אמא. אם את האמא שיש לה סבלנות וסובלנות ויכולת נתינה עצומה וגישה אוהבת ותומכת ומציבה גבולות - הכי טוב לילד איתך - ללא ספק!!! אם את אמא שמרגישה שהשארות בבית "הורגת " אותך ועל הילד יצא התסכול - עדיף לו בגן. בכל מקרה אין מצב בעולם שעדיף לילד גן על השארות עם אמא כפי שציינתי באפשרות הראשונה. ואגב, גם אוצר המילים של הבנים שלי היה הרבה יותר רחב מאשר חברם שהלכו לגן - שאלה של השקעה ויכולת קליטה.
* הילה   15/02/11 | 09:19
1. אין כמו חינוך ואהבה של אמא בעולם!!!!
גם על פי היהדות הכי טוב לגדל את הילד בבית עם אמא. נכון שמבחינה חברתית ילד שגדל בגן יהיה יותר מפותח אבל מניסיון אני שלחתי את כל הילדים שלי רק בגיל 3 ומהר מאד הם מצמצמים את הפער הזה (לפי דיווח הגננות...) אז לפחות אני יודעת שבבסיס הילדים גדלו איתי בבית - אכלו איתי שיחקו איתי "עזרו" לי במטלות הבית וקיבלו את כל תשומת הלב וכל החום ואהבה שבעולם ולא ניזרקו באיזו פינה בגן בלי יחס מספק ובלי חום ואהבה שילד זקוק לכך בגיל הזה
* שטויות   15/02/11 | 08:29
אבל גם לא הייתה להם חברה חוץ ממך
לך זה נעים, להם קצת פחות. אין על גן בעולם! ילד צריך ללמוד להסתגל לחברת אנשים ואין תחליף התפתחותי לאינטראקציה עם בני גילו.
* מסכימה עם הכתבה   15/02/11 | 09:21
ל 1 ושאר האמהות וגם לכתבים
נכון,גן מסייע להתפתחות אבל אמא 1 צודקת. ואני עדיין אמא עם רגשות אשם על שהבאתי ילד לעולם שרואה את הגננת יותר ממני. אני אוספת את הילד בשעה 16:00 והוא הולך לישון ב 19:00. הלוואי הלוואי ויתאפשר לי להיות איתו יותר .ואם הייתה לי ברירה אחרת ובעל יותר מבין,הייתי נשארת אם בני בבית .
* אמא עם מצפון   15/02/11 | 10:15
לאמא עם מצפון
תמיד, אבל תמיד יש ברירה, ואת כן יכולה לבחור אם לשלוח את הילד לגן או להישאר איתו בבית. תחשבי טוב על האפשרויות שלך...
* לילי   15/02/11 | 11:03
תגובה ל1
איזה מחציק זה כל פעם לשמוע מאמהות שלא שולחות למעון כי הן בטוחות שבמעון הגננות שותתות קפה כל היום ולא מתייחסות לילדים....
* קובי   15/02/11 | 11:03