נשים
תגובות (232 תגובות ב-140 דיונים)
140. אני חושבת שזאת ראייה חד מימדית שממהרת לשפוט
אני בטוחה שההחלטה לא לפגוש אותה נבעה דווקא מרגישות יתר, פחד להיקשר, רגשות אשם לגבי התהליך המורכב ועוד. נפש האדם הרבה יותר מורכבת ולדעתי זוהי הסתכלות חד מימדית שממהרת לשפוט ולבקר באופן נוקב וחסר רגישות.
* נטע   24/07/18 | 23:44
139. אני חושבת שכולם ממהרים לשפוט
לא קראתי את הכתבה עם דיקלה, קשה לי לשפוט את דיקלה כי לא הייתי בנעליה. כפונדקאית - יש לי קשר מצויין עם הזוג לו ילדתי ילד שתמכו בי והיו לידי לאורך כל התהליך. אבל - כל אדם הוא שונה, התהליך מעורר בכל אחת רגשות שונים, גם אם זה נשמע לנו מוזר. אם היו יותר פונדקאיות בישראל - נשים שבחרו להיכנס לתהליך מתוך רצון ובחירה ולא מתוך חוסר ברירה ומצוקה כלכלית, כל זה לא היה קורה.
* יעל - פונדקאית   23/07/18 | 17:29
138. כל מילה בסלע! לא יכלתי לנסח זאת טוב יותר!!! ודעתי על דיקלה השתנתה לעד!
* אלה   18/07/18 | 10:38
137. כתבה חשובה, חדה ומעולה
תודה לך שכתבת את זה.
* מעיין    17/07/18 | 19:47
136. שנותנים לכתבת הפמניסטיות הזו כוח זה בעיה הכתבת מסוכנת
לכולם לא רק לדקלה... הכתבת חושבת שבגלל שהיא פמיניסטית היא צודקת בכל... סתם כתבה שמנסה להשחיר למה דקלה צריכה להיות עם הפונדקאית? היא לא חייבת יש חוזה!!! פונדקאות זה הליך עם הסכמות.. הכתבת רעה
* סיון   17/07/18 | 17:50
135. חכמת ההמונים
1309 קוראים חושבים שהפוסט נכון! מי אתם קומץ כותבים שטורח להגן על דיקלה? מתעלמים מהפיכת אשה אומללה לשפחה שסוחרים בגופה ובנפשה, בשלל טיעונים מופרחים על זכותה של אישה לגופה ועל אומללותה של דיקלה... הרצון לילד והקושי לאורך הדרך אינם הצדקה לרוע הכרוך בתהליך הפונדקאות. אולי זו הדרך שלכם להתמודד עם העוול שאתם עשיתם בגופה ובנפשה של איזו אלמונית?....
* מישהי   17/07/18 | 15:50
134. הי ליאתוש
הי ליאתוש, אני יכולה לקרוא לך לך ליאתוש או שאת מעדיפה שאפנה אלייך בכינוי "לב של אבן" שכפי הנראה יותר מתאים לך !!! למרות כל מה הדברים הנוראיים שכתבת אני לא מאחלת לך ולא לאף אישה לעבור את הסבל והכאב שעברה דקלה במשך שנים ארוכות. כמה שהיד שלך קלה על המקלדת. כל משפט שכתבת הוא כמו כדור בלב של מאות נשים שהיו וגם נמצאות כרגע בסיוט המטורף שעברה דקלה. פשוט בושה שבכלל נותנים לך לכתוב באתר מכובד כמו מקו. איך בכלל אישה שלא הייתה בסיוט הזה יכולה להביעה את דעתה את אישה פרמיטיבית, חשוכה, רעה, מלאה במרירות שנאה וקינאה.
* דנית   17/07/18 | 12:29
כתבה אמיתית
אץ דמגוגית בשקל היא לא הייתה נגד ההליך אלא נגד הצורה שבה התייחסה הזמרת לעניין גם לי כשקראתי את הכתבה בשבת נורא נורא צרם כל העניין לדעתי את רווקה שלא עברה לידה והריון אחרת אי אפשר לעולם להתעלם מהמצודה של הפונדקאית
* אבי   17/07/18 | 19:53
133. הי ליאתוש
אפשר לקרוא לך ליאתוש? רציתי רק להגיד שבתור כתבת אכזבת אותי מאוד. את אמורה לדעת יותר מכולם כמה יכול ראיון להתפס ולהכתב, בצורה כזו שאפילו דקלה עצמה אולי לא התכוונה. מכל מה שציינת אני לא רואה שנאת נשים. אני יודעת שקל מאוד לשים את המותג של אנטי נשים בכל מקום, אבל לעניות דעתי, זכותה להגיב לסיטואציה סביבה בצורה חדה ולחוות את דעתה בנושא. אישה שלוקח לה שנים להביא ילד חווה את זה ברמה רגשית קשה. הגיוני שלא הרגישה צורך להתחבר עם הפונדקאית, ובינינו גם זכותה. לעולם אינך יכולה לשפוט בלי לשים את עצמך בעיניים שלה. את לא יודעת מה עובר עליה, מה נקודת המוצא שלה או לשפוט התנהגות שלה עד שלא תהיי במקומה. מותר לך לא להסכים אבל הכתבה שלך פשוט בוטה ולא עניינית ונועדה לזרוע שנאה. אם הכיוון שלך היה להציג את הצורה והתנאים בה מתנהל נושא הפונדקאות, יכולת להביא מחקרים והצעות - להעלות את המודעות ללא צורך בהכפשות במקום להפוך את זה לקליק בייט זול. מקווה שהכתבות הבאות שלך יהיו הרבה יותר טובות.
* לי   17/07/18 | 11:37
132. מקצינה ומוציאה אותה רעה מידי, רק כע היא מפורסמת
זה ממש ידוע ומוכר שעושים את התהליך בצורה שלא מכירים ולא רוצים להיקשר וזה הגיוני, מה כל כך רע בזה? בדרך כלל פונדקאות היא ככה, כדי להבהיר שאין שום קשר, ואכן זו פשוט העבודה שלה אז מה ההתמסכנות? היא לא אמורה להכיר אותה, לא אמורה לתת לתינוקת להקשר אליה, גם ככה זה קשה להבין שהתינוקת שלך גדלה ברחם אחר, לפחות מרגע הלידה היא רוצה להתנתק, וזו זכותה.. וואו כמה שפיטה בכתבה אחת. מי אתם שתשפטו אותה. כמה תכונות רעות הדבקת לה בכתבה וואו.
* אני   17/07/18 | 11:31
131. אם דיקלה מפארת משפחה של אבא ואמא וסולדת מיחידנים
אז אולי שמישהו יזכיר לה את הרומן שלה עם אילנה שירזי ? או שיבקשו מאילנה שירזי להגיב
* חסוי   17/07/18 | 09:26
130. סליחה אבל הן עושות את זה מבחירה
הרחם שלהן הוא העסק שלהן. אז זכותה לא להכיר בה. ואיך לך מקום לביקורת הקשה הזאת נגד דיקלה. אולי אם בארץ היו מקלים עם אשה שמעוננית להביא ילד לעולם ולא מעוניינת להתחתן. אז לא היה צורך לחפש רחם למכירה בעולם. אני בת 44 ללא ילדים ניסיתי לאמץ בארץ ושללו אותי רק על סיבה שאני לא נשואה. זה לא משנה שאני מרוויחה יותר מזוג ממוצע ומסודרת יותר מכל סוג ממוצע בארץ. ויכולה להעניק ללא גבולות מה שהרבה הורים לא מסוגלים. אז אם יש לך ביקורת היא צריכה להיות אחת. למדינה שלנו שלא מוכנה לפתוח את הראש ולהבין שאישה ביננו עומדת בזכות עצמה. ויש לה את הבחירה להיות ללא גבר אבל עדין רוצה ילד. אני ויתרתי . דיקלה ישר כח ובהצלחה
* שרה   17/07/18 | 09:12
זאת לא סיטואציה שילד יודע שההורים שלו זרקו אותו
ואז אמא יחידנית תטפל בו כשילד יוצא ממסגרת אימוץ הוא צריך את שני הרבדים ומוצאים בארץ את ה"משפחה "
* גם   17/07/18 | 10:08
פשע
את לוקחת את הבעיה הפרטית שלך כצידוק לעוולות לאחרות. הבחורה האומללה שנאלצת למכור את גופה ונשמתה לא אשמה במחדלי המדינה. תפסיקי לחפש צידוק מעוות לפשעים, עם כל הסימפתיה למצבך, את מפגינה צביעות ואגואיזם ברמות הגבוהות ביותר, תוך הצבת הרצונות הפרטיים שלך מעל כל קריטריון מוסרי רק כי את יכולה ורק כי את רוצה.
* אחת   17/07/18 | 16:21
129. אם יחידנית
ליאת כל הכבוד. אני אם יחידנית גאה מאוד.
* ניצ ה   17/07/18 | 07:59
128. כמה ביקורת והאשמה בכתבה אחת
אין לך מושג מה היא עברה עד אז. שנים של טיפולי פוריות גומרים את הגוף ואת הנפש. אילו היה לי את הכסף.... גם אני הייתי מביאה ילד מפונדקאות. וכמו שכבר נאמר פה...שלעולם לא תדעי סבל של "עקרות"
* zx   17/07/18 | 01:53
אז זה אומר ששנים של סבל צריכים לפגום באנושיות למי שכן יולדת?
דקלה בחרה לשלם כסף כדי לקבל תינוק וגם בחרה לא לרצות לראות את האם על הדרך בחרה להיות בהופעה כשיש לה ילדה במדינה אחרת על הדרך היא רשמה עוד דברים שמראים שהיא שונאת נשים היא פשוט הסיבה שמראה שפונדקאות זה לעשירים שיכולים לעשות מה שהם רוצים וזה עצוב
* אם היית   17/07/18 | 10:04
127. מאז ימי חוה ואדם ועד ימינו נדרשים זרע וביצית אבא ואמא זה הטבע קבע! בהצלחה ומזל טוב
* דיקלה האמת איתך   17/07/18 | 01:48
126. דיקלה צודקת
* אחד   17/07/18 | 00:27
125. על איזה גנטיקה את מדברת
בוודאות מדובר בתרומת ביצית ,כנראה מה שהפך את הקושי של דיקלה קשה יותר,גם לא נשאה את ההריון וגם אין קשר גנטי סוג של אימוץ מלידה. לדעתי את שופטת אותה לא מהמקום הנכון. היא רצתה את הילדה ממקום נקי ..כמו שכנראה גם לא ביקשה תמונה של התורמת..כל אחד בנוי אחרת מאחלת לכותבת שלא תדעי מה הם ייסוריי עקרות.
* שנטילה    16/07/18 | 23:36
124. עצוב כמה קל להעביר ביקורת על דרך שלא הלכת בה
חשבת אולי רק לרגע אחד שאולי פשוט היה קשה לה להסתכל בעיניים של אישה שנשאה את ילדה ברחם והצליחה לעשות מה שהיא לא יכולה, כל אחד יעשה מה שטוב לו, שלעולם לא תצתרכי לעבור את זה, בזה שהיא מביעה את הקושי לפגוש את האישה שסחבה את ילדה בבטן.שהיא פשוט רוצה ילד ולשכוח את כל הדרך הקשה שעברה עד שהגיע לשם
* מאחת שגם עברה יסורים כדי להיות אמא   16/07/18 | 23:31
זה בדיוק העניין
כל מי שילדה יודעת מה זה, ואת ההשלכות של הריון ולידה. מה זה עושה לגוף ולנפש. יש סיבה שהמון נשים שילדו מתנגדות לפונדקאות. אז גם את - אל תשפטי דרך שלא הלכת בה. טיפולי פוריות זה קשה מאוד, זה לא מצדיק ניצול של אישה אחרת.
* מאיה   20/07/18 | 08:45
123. וואו אני בהלם מהתגובות המזעזעות במיוחד שאתן נשים
חוסר פירגון פתאום כולן נעשות נהורות אוייש תנוחו הרי לא מכריחים אישה להיות פונדקאית זה מרצונה החופשי במיוחד שיש נשים עושות זאת בשביל כסף נטו תפסיקו לשפוט את דיקלה וליאת הכותבת לפחות יכולת לכתוב בצורה יותר מכבדת תתביישי לך דיקלה המון מזל טוב תהני מהאמהות שימי פס על כולם ממש בושה שאתן נשים מגיבות כך
* נינה    16/07/18 | 22:19
ממש בושה שאת כאישה מגיבה כך
גם הפונדקאית היא אישה והיא במצב חלש, ולא תזיק לך הזדהות וחשיבה על הצד הזה. מגברים לא היו מצפים להשכיר את האיברים שלהם באותו אופן והם כנראה גם היו פחות מסכימים לזה.
* ליה   21/07/18 | 17:34
122. אתם טועים, מכפישים סתם
למה אתם מכפישים את דקלה? לא היתה לה כל כוונה לפגוע, להשפיל או לא להעריך את האישה שהביאה את ביתה לעולם. החוויה היא מאוד קשה, מעצימה הן לאם הביולוגית והן לאם הפונדקאית, אפשר להבין מדוע דקלה לא רצתה לראות אותה, היא רצתה דף חלק בלי זכרונות. עובדה שכאשר היא פגשה אותה במסדרון, היא נישקה וחיבקה אותה, בירכה אותה ואת ילדיה...אז מה לא בסדר? שום דבר לא נעשה מתוך כוונה רעה או עם זדון. ולגבי האחייניות שלה עם המכנסונים...היא צודקת...כל הבנות הקטנות היום שלובשות בגדים קצרצרים...זה קשה להתמודד עם מצבים כאלה...זכותה לרצות בן, זה לא אומר שהיא פחות אוהבת את הבת שנולדה לה. אל תטעו, דקלה בחורה מקסימה ונורמטיבית, תנו לה להינות מהאימהות בלי לכסח אותה...רדו ממנה.
* רננה   16/07/18 | 21:26
121. לא יאומן כי יסופר
אפילו לא מסוגלת להבין איך אפשרי להתייחס כך למי שנושאת את תינוקך 9 חודשים!!!!!!! קטונתי.
* מיכל   16/07/18 | 21:18
120. גם לי הראיון איתה צרם מאוד
כתבת יפה ליאת. תודה.
* אמא   16/07/18 | 20:34
119. זה שהיא מפורסמת לא הופך אותה לאוראקל מדלפי
* מה אתם מתעסקים בה בכלל   16/07/18 | 18:25
118. לא קראתי את הכתבבה ונראה שטוב שכך
והניצול לא פחות גרוע עם זוגות רבים אחרים, גם אם הם לא מדברים ככה, עדיין מדובר בעבדות מהסוג הגרוע והעתיק ביותר, שחייב לצאת מהחוק
* חנה   16/07/18 | 17:09
117. טור דעה לפוליצר
נכון לרגע זה, כ- 20,000 צפיות בטור ומתוך כ- 1,000 מדרגים, 900 חושבים שהוא נכון! ליאת, באומץ לב וביושרה עיתונאית העיזה לגעת בטאבו שכולם מודעים לו אך מעדיפים לברוח לאיזור הנוחות שלהם. כל צרכני הפוריות למניהם נזעקו להגן על דקלה, אולי כי באיזה שהוא מקום המראה שהוצבה מול פניהם לא החמיאה לבבואה שנשקפה ממנה. הגיע הזמן שאחנו כחברה נעלה לסדר היום את הדיון בסוגיה הטעונה כל כך ושאפו לליאת על התעוזה והחזון!
* פמיניסט   16/07/18 | 16:50
116. מתנשאת בעלת כיעור רגשי
לא מכיר הכותבת אבל היא מלאת הרס וארס... כל התנהלותה של דקלה נעשתה מנקודת ראותה והשקפתה, דקלה ביקרה את עצמה על אופיה הפרימיטיבי וציינה זאת באומץ. התחושות שאדם חווה כאשר הוא נעזר בדרכים חליפיות לטבע בשעה שהוא מחליט להיות הורה, וכן כל תחושת בטן של דקלה לגיטימית לחלוטין... גם דעת הכותבת הינה לדיטימית
* רן   16/07/18 | 16:05
התכוונת בעצם בכסף שלה?!
כי יש לה... ולאשה שאין הולכת ומנסה עד שהקופה לא מאפשרת לה
* אני   17/07/18 | 10:09
115. צדקת
לדעתי הכנה שתי הנשים הן לא בסדר.והכותבת היא צדקנית ומתיימרת להיות מתחשבת אבל עד שלא תעמוד במצב זהה לעולם לא תדע מה הייתה עושה היא עצמה לכן קל לה לכתוב מילים גבוהות ויפות שכאלה.
* מרים   16/07/18 | 15:55
114. דקלה המקסימה
להגיד לכן למה דקלה הגיבה כך??כיוון שאשה לא יכולה להביא בעצמה ילדים והיא למעשה היא מביאה ע״י פונדקאית אז לאחר הלידה היא מעדיפה לא להכיר בה כי הזכרון הזה והתחושה הזאת שמישהי אחרת הביאה את בת. ולא הוא היא תחושה שפוגעת בנשיות שלה הרי לפי הטבע אשה שמביאה ילדים בעצמה היא פורייה ונשית ואם לא יש בה פגם(שזוהי חשיבה לא נכונה בכלל כל אשה היא נשית בין אם הצליחה או לא)וגם אם הילדה תראה את הפונדקאית אז דקלה מפחדת שיהיו לה רגשות מסויימים והיא תרגיש יותר לא טוב ..דקלה שתהיה לך הצלחה ותגדיל את בתל בנחת
* שני    16/07/18 | 15:55
113. דקלה אומרת את האמת לגבי מבנה המשפחה
העולם יכול לנסות להתחכם , אבל בצורה המיטבית לגדל ילד זה רק בתא משפחתי הכולל אם ואב. דקלה המון מזל טוב בריאות ושמחה!
* מיכל כהן   16/07/18 | 15:51
אף מחקר לא קבע שזו צורה מיטבית. מנשקי מזוזות אולי
* מזוזה מנושקת   16/07/18 | 23:53
הצרות היא מכת מדינה
יפה בזכות אנשים שחושבים כמוך. כנראה אני אשאר ללא ילדים. העיקר שהרחם שלך עובד.
* שרה   17/07/18 | 09:14
112. דקלה המקסימה
אי אפשר לשפוט את דקלה היא אמרה הרבה בחיים ועד שהיא הצליחה להביא את הילדה הזאת בפונדקאות היא לא מוכנה להיות בקשר כיוון שהמחשבה הכואבת הזאת שהיא לא הצליחה להביא בעצמה ילדים והייתה צריכה מישהי אחרת זה מחשבה עצובה ומתסכלת והיא לא רוצה להזכר בה היא רוצה להתמקד בזה שיש לה ילדה מקסימה שתגדל אותה וגם אם היא תספר לילדה בעתיד והיא תראה את האשה שילדה אותה לשתיהן יהיו רגשות חיבה כיוון שהיא ילדה אותה ומזה הכי חוששת דקלה אפילו שהיא אמה עדיין התחושה הזו שאת לא הבאת אותה מהבטן היא לא נעימה כאילו הרגשה. (שהיא לא נכונה!!!!)שאת ״פגומה”..דקלה תגדלי הנחת את בתך ומי יתן שתביאי עוד ילדים לעולם בעצמך או מאם פונדקאית
* שני   16/07/18 | 15:48
שום דבר לא מצדיק
פגיעה ברגשות השני, גם לאחרים יש רגשות וכאב שעברו לא רק לדיקלה
* אז מה   16/07/18 | 16:34
כל כך נכון כל הכבוד שני ריגשת אותי סופ סופ מישהי שמבינה
* מטופלת פוריות    16/07/18 | 22:21
111. דקלה
טיפשי מצדכם לתת לאישה מעורערת במה, ולפרסם את השטויות שלה.
* מירב עוקב   16/07/18 | 15:37
110. דיקלה קנתה בכסף ילדה גרוזינית שלעולם לא תהיה שלה
זמרת מצויינת אך אשה דוחה וערירית שלא פלא שאין לה בן זוג
* האמת היא   16/07/18 | 15:33
109. זר לא יבין!!
לא מאחלת לאף אחד את הסבל הזה להגיע למצב שצריך טיפולים או תרומת ביצית או פונדקאות. קל לשפוט ואני בטוחה שלכותבת ולכל מי שהגיב כאן בהשמצות אין טיפת מושג או ניסיון בעולם הפוריות. וקל לכתוב סיסמאות כשהסיטואציה רחוקה. דיקלה מאחלת לך שתרווי ממנה נחת ובעז"ה תזכי לעוד . ב"ה שיש אפשרות כזו כיום.
* רחל   16/07/18 | 15:26
רחל כתבת יפה כמה נכון תודה
* פוריות    16/07/18 | 22:22
לי יש מושג
בטיפולי פוריות ובתרומת ביצית ולעולם לא הייתי מתנהגת כך לאישה שנושאת את ילדי תשעה חודשים. הכל עניין של אופי, התנהגות ורגישות. פה מדובר באישה דוחה עם דיעות מיושנות של "אבא אמא ובן זכר" ודיעות שוביניסטיות ומנצלות נשים שלא חזקות כמוה. אם עוברים תהליך כזה מורכב ואני עברתי משהו דומה אז לעשות זאת ברגישות באנושיות ובכבוד כלפי האישה שהביאה לך תקווה וחיים.
* אני   17/07/18 | 08:09
108. תתביישו לכם מאקו
בושה שאתם נותנים לכתבת במה כזו להשתמש במילים כאלו ולהציג אותה בצורה כזו מסיפור מרגש ואחרי תלאות היא הופכת את זה לרוע . בושה שאתם לא מורידים כתבה זאת ואתם בעצמכם נותנים לזה במה. אם זה היה הומופובי ממזמן הייתן מורידים בוששששה
* חובב מאקו   16/07/18 | 15:10
107. מה אתם/ ן רוצות מדיקלה???
היא לא חייבת לאף אחד דין וחשבון! הניחו לה ותאחלו לה מזל והצלחה. שופטים אותה כאילו מה כבר עשתה. נעזרה באישה להביא חיים חדשים לעולם!!!!
* עדיה   16/07/18 | 15:01
106. המשפט האחרון מראה כמה הכותבת רק מדקלמת נרטיבים ולא מבינה
"...שחושבים שההמשכיות הגנטית שלהם כל כך קדושה עד כדי כך שהיא מצדיקה ניצול קולוניאליסטי של נשים מוחלשות." כן כל אורגניזם, אבל כל ארגניזים על פי כדור הארץ מתחייס לגנים שלו ולהמשכיות שלהם לדור הבא בצורה "קדושה" ועשה הכל על מנת שזה יקרה. החל מוירוסים וחיידקים עד בני אדם. מי את שתחליטי שהמשכיות הגנים של דיקלה אינם, מבחינתה של דיקלה, מוצדקים/קדושים/חשובים לה, ולדיקלה אין זכות לנסות לגרם לכל לקרות בכל דרך אפשרית. לגבי הקולניאליזם, פה כבר הגזמת, אם דיקלה הייתה אישה שחורה גם אז היה מדובר על קולניאליזם או רק מפני שהיא לבנה אז יש פה קולוניאליזם? חוץ מזה הקולוניאליזם הסתיים לפני כמעט 60 שנה בכל העולם, תתגברו, זה לא טיעון תקף לגבי אישה פונדקאית שנולדה לאחר סיומם הקולוניאליזם. לגבי המוחלשות , שוב דילקם של נירטיב. דילקה הלכה והחלישה את האישה הזו? היא מכירה את סביבתה/משפחת/העיר/המדינה שבה היא חייה?, יש לה קשרי הון שילטון שם או יש לה יכולת להשפיע על המצב הסוציו אקנומי של אותה קולניה לשעבר ולהפוך אותה לשפחת ילודה? אז איך היא אשמה ב"החלשתה" של הפונדקאית? יש משהו אחד שפמניסטיות כמוך שכחות והוא שאתן לא יכולות לקבוע לנשים אחרות מה מותר להן לעשות ומה לא! אם משהי רוצה להיות זונה ולמכור את הרחם שלה אז זו זכותה! (וכן אין פה הרבה שוני בין זה לזנות רגילה, שגם זו זכותה של מישהי להיות זונה אם היא רוצה בכך. ולפני שאת זוקרת את קלף ה"איך אחת לא עושה זאת מרצון כולן עברו פגיעה מינית בילדות", אז במקום להפוך את הזנות ללא חוקית תרדפו אחר הגבר שפגע בה מינית בילדה. ואל תמנעי ממנה להיות זונה אם היא רוצה.)
* אוהד   16/07/18 | 14:48
כמה ממבו ג'מבו בתגובה אחת?!
* ליה   21/07/18 | 17:45
105. דיקלה, כל אחד עושה ומרגיש מה שטוב לו, קחי את הביקורת ועשי מה שאת חושבת.
* הכל טוב   16/07/18 | 14:09
104. מסכנה הילדה
מסכנה הילדה שנולדה לאישה שסולדת מהמין הנשי.
* ג'ון   16/07/18 | 14:01
103. הזן הגרוע ביותר
מסוג האנשים שמקבלים עזרה וברגע שמקבלים מה שרצו ותה המשימה שוכחים ברגע מי שעזר להם.
* עמית   16/07/18 | 13:55
102. כן.... כן ... למה אתם מחכים...? הם גם צריכים לשמוע מה דורש הבאת ילד ולא לחשוב רק על עצמם ולהתמרמר על המדינה
* למה זה במדור נשים ולא במדור גאווה?   16/07/18 | 13:54
101. יווו הכותבת הגזימה לגמרי, עשתה אותה אכזרית
* דיקלה לא מנותקת כזו   16/07/18 | 13:46
100. כתבה ממש לא לעיניין את יודעת כמה צער וכאב דיקלה עברה בחיים בשביל להיות אמא מי את שתשפטי אותה הכי קל לעשות כתבה כזאת לצאת יפת נפש
* יעל   16/07/18 | 13:32
99. כל ה#זו###, הן נשים קשות יום שזקוקות לכסף ועושות את זה...
אז די עם כל המסכנות הזאת, שני הצדדים יוצאים מורווחים. הן ממש לא מסכנות בקטע של התהליך. לוקחות את הכסף ושוכחות שבכלל היה בתוכן #ז#. מורן, רוצה לשקול שוב את מה שכתבת? או שאת מסכימה עם מה שכתבתי?.... כי במהות, אין הבדל ביננו ואני הקפדתי לצטט אותך נאמנה.
* פמיניסט   16/07/18 | 13:28
98. איך לא ראיתי את הדברים כמוך .... תודה ממש נכון
* גלית   16/07/18 | 12:58
97. ועוד לא דיברנו על.....
השמרנות הפרימיטיבית, רק גבר לאישה הם משפחה ראויה, בלה בלה בלה, ולא אל תגידו לי שזו השקפת עולם, זו אנוכיות לישוב שרק דרך החיים שלך היא ראויה. גיקלה, הגעלת אותו ואיכזבת, מאמינה שלא אוכל להקשיב בכייף למוסיקה שלך שוב וחבל. אמא לילד ואשת אישה שחעה נפלא ובעלת משפחה שאת יכולה רק חלום עליה.בדוק.
* מיכל   16/07/18 | 12:55
צודקת במאה אחוז
שמרנית, אנוכית, מזעזע לחשוב שיש אנשים מהדור החדש שכל כך פרימיטיביים
* שגיא   16/07/18 | 15:20
ויפה שבשם ה"נאורות" אתה פוסל דעות אחרות...
אבל אין פלא. זו הרי דרכם של כל הנאורים עלי אדמות...
* חן   05/08/18 | 01:24
מאוד מעודד לקרוא שזה המצב.
זה אומר שלפמיניזם הרקידלי אין תקווה. כרגע הוא תקוע כמו נוד במעלית, אבל כמו נוד במעלית גם הוא יתפוגג בקרוב.
* בעעע   16/07/18 | 16:16
96. כל הפונדקאיות, הן נשים קשות יום שזקוקות לכסף ועושות את זה מרצון מלא!!
אז די עם כל המסכנות הזאת. שתי הצדדים יוצאים מורווחים. הן ממש לא מסכנות בקטע של התהליך. לוקחות את הכסף ושוכחות שבכלל היה בתוכן ילד.
* מורן   16/07/18 | 12:46
כל ה#זו###, הן נשים קשות יום שזקוקות לכסף ועושות את זה.....
אז די עם כל המסכנות הזאת, שני הצדדים יוצאים מורווחים. הן ממש לא מסכנות בקטע של התהליך. לוקחות את הכסף ושוכחות שבכלל היה בתוכן #ז#. מורן, רוצה לשקול שוב את מה שכתבת? או שאת מסכימה עם מה שכתבתי?.... כי במהות, אין הבדל ביננו ואני הקפדתי לצטט אותך נאמנה.
* פמיניסט   16/07/18 | 14:37
95. ליאת, גם את המסר הזה אפשר היה לכתוב בצורה הומנית יותר.
* לימור   16/07/18 | 12:10
גם ביקורת צריכה להעשות בזהירות הראויה
קצת עדינות לא תזיק
* שרי   16/07/18 | 13:12
ודאי שאפשר היה, אבל אפילו ה"הומניסטים" הכי גדולים
צריכים מקום ועל מי להוציא ולפרוק את האלימות שלהם
* לא ככה?   16/07/18 | 13:27
94. דיקלה
דיקלה את גדולה והשאר פשוט קטנים
* ירון   16/07/18 | 12:07
93. היא שילמה לפונדקאית כדי שתלד ותביא לה אותה
מה כואב? היא לא שילמה לה כדי שתגדל את הילדה. ככה עובד פונדקאות. כמה קנאה בכתבה אחת.
* אלמוג   16/07/18 | 12:00
נכון אבל...
אפשר להשאר אדם לא מרושע ולא אנוכי, בעיקר אישה לאישה אחרת, מי כמותה מבינה מה זה גוף, אימהות והורמונים
* אורן   16/07/18 | 15:21
92. היה ראיון אע,דיקלה אמרה שם דברים לא פשוטים על סף הרעים
* לא היה נעים לקרוא   16/07/18 | 11:57
91. כתבה נכונה ומדוייקת
כך הרגשתי שקראתי את הכתבה עצוב
* אמא ל2   16/07/18 | 11:52