החדשות
תגובות (81 תגובות ב-35 דיונים)
35. חופשים יש בכל מערכת חינוך בעולם. תראה בחו"ל שכר המורים כפול
ויש להם 15 תלמידים בכיתה!!!
* דניאל   24/11/18 | 17:39
34. צריך לעבור משלב הבכי לשלב מעשים
רוב המורים מסכימים ויודעים את הקשיים הבלתי נסבלים שאנו עוברים ביומיום... עלינו לקחת את האחריות לידיים ופשוט להשמיע את הקול שלנו מול הציבור ומול מקבלי החלטות, כמו כן להקים ארגון מורים נוסף חדש ... שיוכל להביא לסחף אמיתי של מורים שרוצים שינוי... שינויי שכר אמיתיים שינוי במעמד המורה מול הציבור הכללי, שינוי בדרישות המערכת, הענקת מרחבי עבודה פיזיים ומקצועיים... ועוד ועוד...
* מורה   10/07/17 | 15:39
33. עדות של מורה חדשה
חשוב שתקראו את הפוסט על מנת שנעשה פה שינוי, אני זקוקה פה לתמיכה של הכלל ומורים חדשים בפרט, השנה התחלתי בהתרגשות רבה לעסוק בהוראה, ולהפתעתי הרבה , אני, אשר בין היתר, מלמדת הבנת הנקרא, גיליתי שאני בעצמי לא מבינה דבר שאמור להיות כל כך פשוט, תלוש המשכורת!!!. בכל חודש התלוש נראה שונה ,סעיפים נוספים, כספים מושמטים וכותרות בעברית שנשמעות כמו סינית. למה עובד ההוראה הפשוט לא מסוגל לקרוא את התלוש בבהירות? למה אני צריכה לעשות שמיניות באוויר על מנת לנסות להבין ממה בנויה המשכורת שלי? למה על כל שאלה שיש לי אני נדרשת לכתוב מייל לטלר השכר ואין באפשרותי להתקשר ישירות או להגיע למשרד החינוך ולקבל תשובות והבהרות על הכל(סליחה,פעם בשבוע למשך שעתיים יש קבלת קהל אבל לצערי זה נופל על הזמן שאני חייבת לאסוף את בני מהפעוטון), למה כשאני כבר משיגה דרך "קומבינות" נציגה לשוחח עמה לגבי קצובת הנסיעות שלי (150 ₪ במקום 650 ₪ שאני אמורה לקבל בפועל) נאמר לי כי ככה זה באופק חדש, זה מה שמתקצבים למורים חדשים באזור שלך(עמק יזרעאל). שאלתי אותה האם זו הקצובת נסיעה שגם אקבל בעתיד אם אשאר לעסוק בהוראה והיא אמרה לי שכן, אם אשאר לעבוד באזור עמק יזרעאל, לא משנה אם אסע עשר דקות או 40 דקות, אם זה נמצא בתחום המועצה בה אני עובדת זה המחיר שישלמו לי, 150 שקלים!!! גם ככה השכר זהום (בעבודה סטודנטיאלית הרווחתי אותו הדבר) וגם מזה משרד החינוך גוזל ממני 500 ₪. המרדף הזה מתיש!!! כל ההתעסקות הזו ובסוף לקבל משכורת מגוחכת רק מגבירה אצלי את ההבנה מדוע כל כך הרבה מורים בתחילת דרכם פורשים מההוראה . תשאלו היכן הסתדרות המורים שתגן עלי ועל עוד אלפי מורים חדשים כמוני שנגזלים ע"י משרד החינוך? אין לי מושג!!! כנראה שאת הכח שלהם הם מראים רק אחרי שקמה צעקה גדולה, ועל כן אני צריכה את עזרתכם שתעזרו לי ולעוד אלפי מורים כמוני לקבל את מה שמגיע לנו.
* נטע   10/07/17 | 13:15
גם אני מורה חדש במצב דומה
מי שהכי מפריע לי לחנך- הוא משרד החינוך. רודף אחריהם בלי סוף!
* יהודה   11/07/17 | 11:45
32. אבל יש המון כסף לעמותות דתיות
כי חשוב מאוד ללמד את החילונים "תרבות יהודית" ו"כימיה יהודית" ו"מתמטיקה יהודית" ו"יהדות יהודית", שחס וחלילה לא יגדלו לחשוב שהם שווי זכויות למופרעי הציונות הדתית. והחילונים הם גם הפראיירים שמממנים את כל זה, כי זה ממומן מכספי מיסים.
* אתאיסט   10/07/17 | 11:42
31. עוד סיבות לעזיבה
עוד קשיים למורים החדשים ישנם במציאת העבודה, משרד החינוך שם את המורים החדשים בתחתית שרשרת המזון ומציאת העבודה אצלי כל שנה קוראת בחודש אוגוסט (למרות שאני מתחילה לחפש מפסח). בנוסף, עד שמשיגים קביעות עוברים מסע ארוך, ואין לכל בית ספר להציע לך משרה בו ל3 שנים ברצף. משכורת נוראית, הרבה בלבול ובלאגן במשכורות לא פעם קרה לי שלא קיבלתי משכורת. אין הרבה מענה. פשוט מרגיז. בסך הכל אני רוצה ללמד, ללמוד ולעזור לילדים להתקדם ובכל רגע אני נופלת בבור.
* נעמה   09/07/17 | 00:49
מורה שכותבת קוראת😥
* מ   09/07/17 | 12:04
נכון. פשוט מזעזע היחס למורים מצד המערכת וההורים
* דניאל   24/11/18 | 17:33
30. התגמול מגיע אחרי זמן במערכת כמו כל עבודה אחרת והם די מתוגמלים יפה
אם זה חופשים .וחרי מס בשתלמויות הם נהנים משכר גבוה ומכבד
* שגית    08/07/17 | 18:43
כנסי ותראי כמה אני מתוגמלת
מתוגמלים יפה???? אני 9 שנים בהוראה. 8 שנים באותו מקום עבודה. תואר ראשון בהוראה. מקבלת 4350 ש"ח נטו לחודש על שלושת רבעי משרה. זה נקרא מתוגמלת טוב???? אנשים!זאת עבודה קשה מאווווווד!!!!! ההורים רק תורמים שהילדים שלהם התנהגו מגעיל וממררים לעובדי ההוראה את החיים!!!!
* עובדת הוראה   08/07/17 | 22:25
מי שמקבל תוספות של עוד שתי ספרות מדבר...
* את כל כך צודקת   09/07/17 | 00:40
בניגוד לסקטורים אקדמאים אחרים, שעושים את הונם בשנים שמקימים משפחה וקונים דירה. גם אנחנו צריכים את הכסף בהתחלה.
* מה המורים שונים מסקטור אקדמי אחר??    08/07/17 | 23:01
זוועה
מורים מתוגמלים מצויין מקבלים משכורות טובים ויש להם המון חופשות ועוד בוכים במקום לבכות תבקשו מבנט שר החינוך האטום שיצמצם את מספר התלמידים בכתות ושיבנה עוד כיתות או עוד בתי ספר ככה במקום 40 ילדים בכתה יהיו 25 ילדים בכיתה ולא יהיה למורים קשה ללמד ולא יצטרכו רמקול כדיי שהתלמידים בשורה ה40 ישמעו אותם מלמדים
* ם   09/07/17 | 01:14
מורים מתוגמלים מצוין? שכר 7 נטו אחרי עשור במערכת
ואני מדבר על משרה מלאה כן?? בנוסף יש להם הרבה עבודה מהבית לפחות כמה שעות ביום הכנת מערכי שיעור בדיקת מבחנים טלפונים מהורים מסמסכים למשרד החינוך ועוד
* דניאל   24/11/18 | 17:35
29. לכל מי שתוהה על איכות המורים שיכנס
המורים הם כמוני כמוך. אנשים מן הישוב, שגדלו והתחנכו (רובם) במדינה שלנו תחת אחריות משרד החינוך. כך שאין הרבה הבדל בין המלעיזים לבינם. הם אקדמאים,מינימום תואר ראשון, ורבים בעלי תארים שני ומעלה. לא איכות? מה עוד אתם רוצים?
* קצת תבונה   08/07/17 | 17:52
28. מקצוע כפוי טובה ולא מוערך ולא מתגמל
מתייחסים למורים כביביסיטר הלאומי ומטילים עליהם את חוליי החברה הישראלית. מודדים אותם לפי מספר ימי החופשה במקום להלחם על הגדלת ימי החופשה של הציבור.
* דנה   08/07/17 | 16:18
איתך לגמרי. בושה וחרפה. נראה אותם מחליפים מורה ל5 דקות.
* באמת די   08/07/17 | 17:38
תראו אותם בחופש רק צורחים על הילדים
אנחנו מחזיקים 30+ ילדים עם כדור ובלי כדור, רמות שונות ומצבי רוח משתנים... ובכל זאת עושים זאת. ההורים לצערי מעדיפים להוציא את הכלב סיבוב ולא לעשות סיבוב עם הילד
* טל   09/07/17 | 00:42
27. תובנה של 20 שנות הוראה
אוהבת מאוד את הילדים ואפילו ההורים ממש בסדר. אבל בדיעבד,לא הייתי בוחרת שוב כי זה מקצוע שוחק, מתיש, כפוי טובה ועמוס ללא פרופורציות בכלל למשרה או לתמורה הכספית.
* גלית   08/07/17 | 15:08
26. בקרוב לא יהיו מורים. רק שומרים חמושים שידאגו להשאיר את הילדים במכלאה בזמן שההורים עובדים
כשהשכר והתנאים כל כך עלובים, אם צריך לבחור בין לעבוד בהוראה או לעבוד באבטחה, אז עדיף אבטחה. לפחות מקבלים נשק
* האמת העגומה   08/07/17 | 14:36
25. עבדתי קשה מאוד על מנת לרכוש השכלה
למה נראה לכם שאלך לחלק את הידע שלי בחינם, ועוד לכאלה שבזים לי ואלימים כלפיי? עדיף שהם ישלמו לי כסף ביום שיצטרכו למלא איזה טופס ממשלתי ואז הם יגלו שאין להם מושג איך לקרוא ולכתוב. נראה לי אחלה פרנסה לגיל הפנסיה
* נו באמת   08/07/17 | 14:34
24. זה לא מוסרי לחיות על חשבון אחרים. כל אדם צריך לפרנס את עצמו.
לכן, אין טעם לעבוד בעבודה שלא ניתן להתפרנס ממנה. מסקנה: אין טעם לעסוק בהוראה.
* מ.ש.ל   08/07/17 | 14:31
23. בריחת מורים ממערכת החינוך
בריחת מורים ממערכת החינוך: הכתבה בערוץ 2 אתמול, 7.7.17, הייתה שטחית ולא נגעה בגורמים רבים נוספים לבריחת מורים ממערכת החינוך. להלן התייחסות רצינית ומקיפה שלי בנושא: לא רק השכר העלוב – גורמים נוספים לשחיקה ולנשירת מורים ממערכת החינוך - מספר התלמידים בכיתה (38-40) ובעיות משמעת בכיתות הגדולות. - תנאי העבודה הקשים של המורים שלרובם אין פינות עבודה מאובזרות. - היקפי החומר המוגזמים בתכניות הלימוד השונות, המקשות על מורים ותלמידים. - הפיכת המורים לקבלני ביצוע פסיביים של תכניות לימוד המונחתות עליהם ע"י מפקחי המקצועות (לאחרונה אני רואה תזוזה קלה בנושא אם כי לא משמעותית). - חוסר גיבוי מצד משרד החינוך למורים בכל קונפליקט עם תלמידים והורים – המורים חשים בודדים במערכת. - למורים אין אוטונומיה ומרחב פעולה בבתי הספר ליוזמות חינוכיות וכלואים בהוראה להישגים לימודיים בלבד. - המערכת התומכת במורים לוקה בחסר – אין מספיק תקנים ליועצים, מאבחנים ומומחים ללקויות למידה, לתמיכה במורים המלמדים. - ים של בקרות, מעקבים וחובת דיווח על כל צעד ושעל, שמתישים ומתסכלים את המורים שחשים שהפכו לפקידים. - למורים אין כמעט אפשרויות לקידום במערכת הבית ספרית לגיוון ההוראה בתפקידים שונים. - שכר המורים נמוך מאד - יחסית לשכר הממוצע של מורים במדינות ה - OECD. והעיקר: משרד החינוך לא מאמין במורים! מדיניות משרד החינוך ביחס למורים משדרת אי אמון בהם כבעלי פרופסיה. גילוי נאות, את הנקודות הנ"ל העליתי בפני שרי החינוך: גדעון סער, שי פירון ונפתלי בנט, כך שפשוט עשיתי העתק הדבק ממסמך שכתבתי לפני כחמש שנים עם עדכונים קלים - כמה נוח, כמה עצוב ששום דבר כמעט לא השתנה. מנשה לוי, יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר
* מנשה לוי, יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר   08/07/17 | 11:35
זה באמת עצוב מאוד
ועד שלא יהיה שינוי מורים ימשיכו לברוח מהמערכת. בקרוב גם אנשים יפסיקו לעשות הסבות להוראה כי השמועה תתפשט שזה כבר לא כדאי ולא ישאר מי שילמד את ילדינו. לגבי השר בנט, שהוא בדיחה של שר חינוך, פופוליסט שדואג בעיקר לרצות הורים אני לא הייתי בונה שמשהו ישתנה בקדנציה שלו. נראה שהחינוך והמורים הם ממנו והלאה. מבחינתו כולנו בייביסיטרים כדי שההורים יוכלו לצאת לעבוד בשקט.
* מורה   08/07/17 | 15:34
העניין הוא שהרוב נשארים. העומס והשחיקה, השיימינג, גורמים לעוגמת נפש. חייבים צדק.
* נכון    08/07/17 | 17:40
22. פיטורי מורים בשנים הראשונות
מה שלא מדברים עליו שמנהלים בעצמם מפטרים את רוב המורים החדשים כל שנה -גם את הטובים- רק כדי לא לתת להם קביעות .אותו מנהל בכתבה לא הסביר למה 15 מורים עזבו אין לי ספק שהוא פיטר את רובם כדי שלעולם לא יוכלו להיות קבועים.
* שאול   08/07/17 | 11:02
21. כשקבלתי את התואר דוקטור עפתי ממערכת החינוך
תוספת של 150 שח ויחס מזעזע הן מהמערכת והן מההורים לא שווה. המפקחת בעצמה אמרה לי;"לא משתלם להיות דוקטור..."
* דוקטור   08/07/17 | 10:16
גם תואר שני לא משתלם.
* תסכול   08/07/17 | 17:41
בקצב הזה אצטרף לסטטיסטיקה...
* טל   09/07/17 | 00:43
20. שינוי מקצה לקצה
מערכת החינוך צריכה לעבור רפורמה בתפיסה שלה,בתיאום בין גורמים,בהורדת העבודה והמטלות שיש למורים שהם מעבר להוראה בכיתה המורים עובדים סביב השעון,בבית בשבתות ובחגים,מה ש/הקהל הרחב לא יודע
* איילה   08/07/17 | 09:59
19. פשוט מסכנים
להתמודד עם עדר ההורים התובעניים, החרדתיים והמשועממים שחופרים כל היום בווטצאפ, הילדים חסרי החינוך של ההורים הללו שאי אפשר לחנך אותם לבצע שום מטלה (הכל ההורים יעשו), המנהלת עם הפוליטיקות שלה שעסוקה רק בנראות, מיתוג, וריצוי ההורים והמפקחות. ובל נשכח שבתוך כל זה עוד אמורים ללמד חומר! ולהסביר אותו, בצורה ברורה ומעניינת! בישראל 2017 זו העבודה הכי כפוית טובה. מאמץ אדירים, יחס עוין, שכר עלוב ודימוי מבזה, ואחרי זה עוד באים בטענות אל החופשים של המורים... מי שלא לימד מימיו לא יודע עד כמה זה מתיש ושוחק. הפתרון היחיד הוא להעלות את שכרם של המורים בצורה דרמטית - זה יאפשר סינון של מועמדים (שכרגע רובם באמת לא טובים), יחס מכבד יותר מצד כולם - כי משכורת גבוהה תמיד גוררת יחס טוב יותר - וקביעת נהלים מצד משרד החינוך לגבי היחס למורים. שני העשורים הקודמים עמדו בסימן "זכויות התלמיד" - עד הפקרות מוחלטת - בהחלט הגיע הזמן לנסח את "זכויות המורה"...
* מיצי   08/07/17 | 09:50
18. ביטול החופשת תוריד עוד יותר כדאיות למקצוע
בתור מורה מקצועי (חנ"ג) תואר שני. למזלי לא מחנך מסכים עם הנאמר בכתבה התנאי להוסיף שהתנאים הפיזיים וגבלות הפזיות בלעבוד במערכת חינוך מאוד קשים. המשכורת בפועל היא פועל יוצא של השתלמויות ותארים ולא תמיד מקבל ביטוי ליכולות שלך לאור התנאים והשעות המרובות שעובדים באופק חדש, והתלמידים וההורים בדיוק מתנהגים כפי שמתואר בכתבה אם כי למדתי לנסתדר ולמזלי המקצוע שלי חוויתי ופחות אכפת להורים שלא מגיעים אם הילד שלהם מקבל ציון נמוך על אי השתתפות. עדיין רואה את המקצוע כשליחות ומקווה לשינויים מתבקשים ביוקרת המקצוע ובתאיו
* מורה מקצועי   08/07/17 | 09:38
17. בגנים ובגיל הרך זו אותה מצוקה
* ענת   08/07/17 | 09:34
בגנים אפילו יותר קשה. לגננת אין חדר מורים/שעה חופשית. היא עם הילדים כל דקה ודקה.
המטלות בקורסים מכבידות, ההשתלמויות שוחקות, וכל זה אחרי יום עבודה או ביום החופשי. מישהו מסקטורים אחרים מדמיין שהוא צריך ללכת להשתלמות ביום שישי אחה"צ? (בהנחה שזה יומו החופשי). אז לי זה קרה כמעט כל השנה. מחייבים אותנו להגיע. רק על חופשים מדברים. אם כבר מדברים תביאו את כל הנתונים ולא תעצימו כל הזמן את אותו נתון. רק כשכל עבודת המורה תפרס כמו שצריך אז אולי יבינו.
* גננת   08/07/17 | 17:46
שקר
הגננות סתם בוכות יש להן כל כך הרבה חופשים שבועיים של פסח שבוע של חנוכה חודשיים חופש של החופש הגדול ומשלמים להן לגננות על החופשות האלה וגם על ההשתלמויות שהן עושות מי נותן חופש לאימהות שעובדות שבגנים יש כל כך הרבה חופשים בשנה את כל החופשים של הגנים צריך לקצר במקום עבודה של אימהות עובדות נותנים חופש עד 21 ימים בשנה ויש מקומות רק 14 יום בשנה למה הורים עובדים צריכים להפסיד כסף בגלל ריבוי חופשים בגנים בואו נגיד חנוכה ופסח האמהות לוקחות חופש כבר נגמרו 21 יום מה עם חודשיים של החופש הגדול בין 1700 עד 2000 קיטנה רק לחודש ומה באוגוסט עוד שבועיים של בזבוז כסף להורים שעובדים והגננות עושות חיים טובים מקבלות על החודשיים של החופש הגדול שתיי משכורות יולי ואוגוסט
* ם   09/07/17 | 01:33
חופשים יש בכל מערכת חינוך בעולם. תראה בחו"ל שכר המורים כפול
ויש להם 15 תלמידים בכיתה!!!
* דניאל   24/11/18 | 17:39
16. עם של ערסים מסריחים
כשאמא באה לבית הספר מתלבשת ומדברת כמו אחת מהשכונה למורה, אפשר בכלל להסביר לה שהילדה שלה לא בסדר?
* יניב    08/07/17 | 09:25
מזעזע
אל תשפוט אחרים תשפוט את עצמך תסתכל על עצמך שאתה לא ערס כי רק ערסים מדברים כמוך לא כל האנשים שווים ולא כולם אותו הדבר ואתה גם לא בן אדם מושלם ואמא שלך לא מושלמת מושלם יש רק באגדות אצל הנסיכים והנסיכות והעשירים מבניהם ערסים עם כסף
* ם   09/07/17 | 02:23
15. סטודנטית לסיעוד מורה בבית ספר?
* אז למה אתם מצפים?   08/07/17 | 09:24
הסטודנטית לסיעוד היתה מורה ועושה הסבה לסיעוד!
טכנאי קצת יותר ההערכה ללומדים סיעוד והעוסקים במקצוע. הוא בהחלט קשה.
* יפצוק   08/07/17 | 16:11
שמעת פעם על הבנת הנקרא?
* הבנת הנקרא    09/07/17 | 01:16
14. תברחוווווו
תברחוווו מהוראה! אל תעשו את הטעות הזו כפי שאני עשיתי.
* נטע   08/07/17 | 09:22
13. רם כהן
רם כהן לא מבין שהמורים בורחים ממנו.
* גילה    08/07/17 | 09:17
12. כמורה חדש...
אני יכול להעיד שכל מילה נכונה. כפי שמערכת החינוך נראית כיום, למדינה הזאת אין עתיד מזהיר במיוחד. הזלזול הוא אדיר, והתנאים איומים. תגובת משרד החינוך מצחיקה ומעציבה גם יחד. פשוט מדיניות של בת יענה.
* א.    08/07/17 | 09:01
צודקת תגובה מנוקת ומכעיסה
צודק. יש כנראה גורמים אינטרסנטים שלא רוצים לגרום לבהלה בקרב סטודנטים להוראה ורוצים להשוואות אותנו לoecd שאנחנו מאוד רחוקים מהם. הן לראות כתבות הזנחה בפריפריה של משאבים וגם בתי חולים ותחומים נוספים והן לראות גם במרכז בשכונות מסויימות הזנחה של בתי ספר והתלמידים שהם כמובן העתיד שלו התקשו להשיג יעדים גבוהים בחייהם. כמורה שעבד במספר בתי ספר רואה כל זאת. ההכשרה שלנו לא מתאימה למה שנלמד בכלל. בתי שפר נטולי משאבים... ושליש מורים עוזבים כמה כסף המדינה מפסידה על הכשרתם... את זה לא ציינו. אי לכן ניתן להבין שהם עזבו כי הכול רקוב מבפנים. כאלה שלא מתאימים או לא מעוניינים בתחום כבר בשנתיים הראשונות להכשרתם כבר פרשו. שלא יעבדו עלינו
* משה   08/07/17 | 19:01
11. מורה
תגובת משרד. החינוך מנותקת מהמציאות... אם שר החינוך יוצא בהצהרות על קיצור ימי החופשה בלי לספור את המורים, למה שהורים יכבדו אותם ?
* חני   08/07/17 | 09:00
חינוך
אין שום קשר לכבוד יש למורים הרבה חופשות יותר מאימהות שעובדות משרה מלאה למורים משלמים על החופשות של החגים וחופש הגדול חודשיים לאימהות נותנים חופש רק 21 ימים במשך השנה ועל חודשיים חופש יולי אוגוסט הורים משלמים המון כסף לקיטנות כי הגננות והסייעות יוצאות לחופשה ארוכה של חודשיים בקיצור אמהות מוציאות כסף על חשבון ימי העבודה שלהם לקיטנות והגננות והסייעות מקבלות משכורת של חודשיים שהן עם הילדים שלהן בבית
* ר   09/07/17 | 02:01
תכניס כבר לראש שלך בכל מדינה יש חופשים למורים
זה עבודה עם ילדים והם צריכים חופש. ככה זה בכל העולם. כמה אפשר לחפור על זה. לעומת זאת תשווה את המשכורת של מורה בארץ למשכורת של מורה באירופה או קנדה שהם מרוויחים כפול. ותשווה את העומס - בכיתה בארץ 40 תלמידים לעומת מורה באירופה או צפון אמריקה שמתמודד עם 15 ילדים.
* דניאל   24/11/18 | 17:41
10. מה רע בשכר שלהם?
לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מורה בבית ספר יסודי מרוויח בממוצע 11,000.. נעגל כלפי מטה: 10,000.. יש לו 3 חודשים חופש: יוצא שמורה עובד 3/4 מהשנה ומרוויח 10.. אם היה עובד באותה משכורת ברבע השנה שנותרה, היה מרוויח 13.. מה רע במשכורת הזאת?
* אלון   08/07/17 | 08:47
הנתונים שלך ממש לא נכונים. מורה חדש במערכת מרוויח 5,000
ועובד פי 4 יותר קשה מאשר ברוב המקצועות במשק
* מורה   08/07/17 | 15:26
אם המשכורת טובה כל כך,למה שלא תבוא להיות מורה?
* לילך   08/07/17 | 16:01
לא מדוייק
וואו רחוק מהמציאות באופן קיצוני. אולי מורה שעובד 30 שנה
* לא   08/07/17 | 16:13
איזו בורות!!
איך אני אוהבת את אלה שמקשיבים לסטטיסטיקה וחושבים שזו האמת. מורה חדש מרויח 5000 שח למשרה מלאה! וזה נמשך שנים עד שמשתפר קצת. 11000?? בחלומות, אולי אחרי 25 שנה.
* יעל   08/07/17 | 16:21
אני 18 שנה במערכת וממש לא מגיעה למשכורת הזו. אני עובדת 100% משרה ומשתלמת בכל ההשתלמויות.
* ממש   08/07/17 | 17:47
אני מורה 20 שנה, תואר שני, גמולי ריכוז מקצוע - 8000 ש"ח
* יעל   08/07/17 | 23:26
9. מתוסכלת
היי, אני מורה בישראל ויכולה להגיד שזה פשוט בושה. משכורת נמוכה (הורים שרק מתלוננים כל היום) תלמידים שלא הכי ממושמעים. מקווה שמישהו ישמע את זעקות המורים ולפחות יעלה את המשכורת
* מורה   08/07/17 | 08:32
ממוצע
ממוצע אומר שמורים בשנים הראשונות מרוויחים 5000 שח. המשכורת של 11000 אולי אחרי 20 שנה אז לא ברור גם הממוצע הזה...
* לילי   08/07/17 | 15:42
8. משרד החינוך פשט את הרגל. כנסו.
הדגש היה ונשאר על הכשרת מורים ללימוד דיסיפלינה. אף מוסד אקדמי לא מלמד את המורים להתמודד עם אישיות התלמידים, צרכיהם והייחודיות של כל אחד. לשם כך דרוש תקציב ודרושים משאבים רבים. יותר קל ללמד את הילדים ספרות לשון ושאר מקצועות לא רלוונטיים להיום, במקום ללמד אותם לקרוא תלוש שכר, לא להיכנס למינוס איך לכתוב קורות חיים, איך להתקבל למקום עבודה ועוד. אני אחד מאלה שפרש אחרי 3 שנים וכואב לי על המצב.
* יהויכין   08/07/17 | 07:51
7. משרד החינוך שמים מורים מחליפים שאפילו בקושי יודעים לקרוא יומיים הוא שרת בבית ספר יומיים הוא מלמד תלמידי כיתות א בראשון לציון פשוט תתביישו לכם ככה הילדים שלנו יגדלו
* יונית   08/07/17 | 07:42
6. משרד החינוך פשוט חי בהכחשה
יש אכן מחסור מטורף במורים כי אנשים מבינים שזו מערכת אוכלת יושביה. השכר עלוב, העבודה אין סופית (כן גם בחופשים ובלילות ובסופי השבוע...), היחס משפיל הן מהמערכת, מההנהלה ומהתלמידים והוריהם. הקונספט של לדחוף 30-40 תלמידים שהקשר הלימודי ביניהם הוא מקרי במקרה הטוב, לכיתה ולתת לאדם אחד להתמודד איתם יוצר מצב שבו מורה נשאר בלי כוחות ובלי קול בסוף השנה, ויהיה טוב ומשקיען ככל שיהיה הוא או היא לעולם לא יצליחו להגיע לכולם. צריך לשנות את המערכת מהיסוד. להפוך אותה לפרופסיה עם שכר בסיס מכובד הרבה יותר שבאמת משקף את כל העבודה הקשה וההשקעה. להקטין משמעותית את מספר התלמידים פר כיתה ולאפשר לשלב לימודים מקצועיים כבר מהיסודי כדי שעד התיכון תלמיד ידע כבר לאיזה כיוון הוא מושך יותר. כמו שקורה היום באירופה. אין שום בושה ללמוד מקצוע בגיל צעיר ולהתמקצע בו. לא כולם חייבים להיות מכוונים להפוך לדוקטורים באוניברסיטה. המצב היום הוא שיש הרבה כיתות בתיכון בהן תקועים (ממש ככה) תלמידים שהלימודים הם מהם והלאה והם סובלים. בעוד שהם יכלו להיות אנשי טכניקה מצויינים ולצאת מהתיכון עם כלים משמעותיים לחיים בשילוב עם בגרות בסיסית במקום לבזבז את השנים האלה על בגרות נמוכה עם ציונים עלובים (כיתות מב"ר ואומ"ץ למשל). אפילו מספיק שלכל מורה יהיה משרד קטן משלו בו יוכל לקבל הורים ותלמידים ובו יוכל לעבוד בשקט בשעות השהייה שלו במקום להמשיך לעבוד לתוך הלילות בבית. המצב היום הוא שמורים תקועים בחדר מורים גדול ורועש שלרוב נראה רע מאוד וסובל מהזנחה. יש מחסור במחשבים ומורים נאלצים לרכוש מחשבים פרטיים כדי לעבוד והאינטרנט ברוב בתי הספר כמעט תמיד פועל לסרוגין. אפילו את הקפה והחלב אנחנו נאלצים לסבסד מכיסנו. זה משאיר טעם מר. תוסיפו לזה שברוב בתי הספר ההנהלה רואה במורים כנותני שירות ללקוח במקום לראות בהם מחנכי דרך ואנשי חינוך שיש לכבדם והשילוב נהיה פשוט רעיל מדי מכדי להמשיך. אני אישית סיימתי את השנה עם צרידות קשה ויבלות במיתרי הקול מבלי שבכלל צעקתי. רק הניסיון להתגבר על צעקות ופטפוטי התלמידים בכיתות של 35 תלמידים, החריבו את קולי. עד שמשרד החינוך לא יתעורר ויעשה מהפך, מורים טובים ימשיכו לעזוב ולא ישאר מי שילמד את ילדי המחר הלוא הם ילדינו.
* מורה חדשה שעוזבת את המערכת   08/07/17 | 06:46
5. יש נהירה מתחום התזונה להוראה
והלוואי והייתי יכולה להגיד לכם שזה בגלל אידיאולוגיה כמו האיש הנחמד בכתבה שעבר מהייטק. פשוט ש.... כלכלית, יש בהוראה תנאים הרבה יותר טובים בהוראה, בסיעוד, דיאטנית בבית חולים מרוויחה שכר מינימום. 
* דיאטנית   08/07/17 | 06:41
נראה כמה זמן הם ישרדו עם "התנאים הטובים" האלה
* חחחח   10/07/17 | 15:32
4. מערכת החינוך פה זוועתית
עד שלא יקחו רק בעלי תואר שני ללמד כמורים וישלמו להם משכורות ראויות כמו בהייטק ויתייחסו למורה בכבוד בלי לתת להורים להתערב כלום לא ישתנה במערכת העלוב הזו
* מוציאה בורים   08/07/17 | 06:24
מספר התארים שיש לאדם לא הופך אותו לדמות חינוכית
אראה ל הרבה אנשים עם פרופ' דר' ותארים מתקדמים שלא יודעים להעביר את הידע הנדרש ברמת הבנת התלמיד. חוצמזה שצריכים חומר אנושי טוב ורגיש לילדים ולצורכיהם ואם לומר גם רגיש למצב ההורים ששחוק גם כן עקב הלחץ הכלכלי ושעות העבודה המתישות שלהם.
* לא מסכימה איתך   09/07/17 | 01:20
3. למה לא בוחנים את המורים בעצמם במבחנים
רמת המורים לדעתי מאוד נמוכה חלק בגלל שפה וחלק בגלל שלמדו במכללות וקיבלו ציון עובר ועם ציון עובר לא הולכים למכולת .....
* מביע דעה    08/07/17 | 00:12
צודק במאת האחוזים. בעבושה בהייטק בוחנים כל רבעון
* מילי   08/07/17 | 01:08
רק הרמה של המורים מה עם מנהלות הבתי ספר שפשוט סוגדות לאנשי ועד הכיתה ומחלקות ציונים סתם
* יונתן   08/07/17 | 07:46
למה שלא תבחן את עצמך
הנה דוגמא למי שהינו או יהפוך להורה שהורס את מערכת החינוך. נראה כי גם אתה בעצמך לא פאר היצירה האקדמית. הידעת כי מרבית המורים מחזיקים בתואר שני ומעלה (מחוייב כדי ללמד בתיכון), אז אם אתה גבולי אקדמית, לא תוכל להמשיך לתארים מתקדמים. אבל "בטוח" שכל סביבת העבודה שלך מורכבת מהאליטה של האקמיה ובמקרה בחרו לעבוד בתחום שלך. ואם בכל זאת אתה חושב שהמורים ברמה כל כך נמוכה, אתה מוזמן להצטרף (אם יש לך השכלה מתאימה), ולהתמודד עם הורים שכמוך, עם הנהלה שאינה תומכת במקרה הטוב, ומכשילה במקרים רבים, עם מנגנון משרד החינוך ועם סטיגמות של טרולי רשת שלא יודעם אחרת מאשר להסתתר מאחורי מקלדת ולהרע.
* דעה נגדית   08/07/17 | 08:04
מה שאתה אומר לא נכון
1. לכול מורה מוצמד לאורך כול תקופת ההכשרה ארבע שני התנסות מעשית ( מגיע 4 שעות לבית ספר פעם בשבוע מעביר שיעורים) 2. מסתכלים עלו (מורה הכיתה ומורה חונכת מטעם המכללה). 3.כמו כן יש בחינות ועבודו. 4. בכניסה למערכת יש שנת סטאז שמוצמד לך מורה חונך עם תצפיות בכיתה על ידיו. 5. המנהלת מתצפת פעמים. 6. לפעמים גם המפחת. בסוף כול שיעור יש שיחה נקודות לחיזוק לשיפור. 7 במחצית השנה יש הערכה מעצבת שנותנת לנחנך את הפרמטרים מה צריך לשפר עד סוף השנה. 8. בסוף השנה הערכה מסכמת. בכול הערכה יש מגון רחב של פרמטרים שממלאים על הנחנך. 9 יש כאלה שעוברים יש כאלה שממליצים על שנה סטאז נוספת ויש כאלה שנכשלים ותינתן הזדמנות נוספת. 10. מי שנכשל פעמים לא יוכל להיות מורה במשרד החינוך 11. כמו כן במקביל יש קורס סטאז במכללה. 12. בשנה השניה המורה עובר שנת מורה מתחיל לוי של מורה מנהלת
* אלון   08/07/17 | 08:53
מסכימה שצריך לבחון מורים חדשים אבל...
ברגע שהתנאים כל כך גרועים והמשכורת פח אז רוב האנשים האיכותיים לא ירצו לעבוד בזה. העבודה עצמה מדהימה אבל באמת קשה עם כל הניירת והמבחנים והתעודות והישיבות ושעות על גבי שעות של עבודה בבית. ובמשכורת של 3200 בלתי אפשרי להחזיק בית לא משנה כמה העבודה מדהימה
* תמי   08/07/17 | 08:54
איכות המורים
צר לי לבשר לך, אבל גם במכללות יש סינון והסטודנטים עובדים מאוד קשה. הבעיה העיקרית במערכת החינוך היא שההורים (לא כולם, אבל רובם) מזלזלים במורים שנותנים מעצמם מכל הלב ויש הורים שמתנהגים באלימות פיזית (כי לתפוס מורה ביד ולעקם אותה זה מזעזע ויש עוד המון דוגמאות נוספות) ומקללים את המורים. מה גם שהמנהלים פוחדים מההורים ונותנים להם גיבוי מתןך פחד.
* ליאת   08/07/17 | 08:57
גם ככה חסרים מורים, אז אתה רוצה להוסיף קשיים?
כשישלמו למורים שכר הוגן, אנשים איכותיים יותר יבואו ואז אפשר יהיה לעשות מבדקי התאמה
* קוקופלא   08/07/17 | 08:58
רמת מורים נמוכה???
למה שאדם עם יכולות גבוהות ילך למערכת החינוך? אמא שלי יצאה לפנסיה מוקדמת כי כבר לא יכלה להמשיך. המורים ממשיכים את יום העבודה שלהם הרבה הרבה הרבה הרבה אחרי שהילדים התפזרו הביתה. ראיתי מורים שקיללו אותם, מורים שהרביצו להם, מורים שזרקו עליהם כיסאות ושולחנות. ראיתי מורים ומנהלי בתי ספר שצריכים להתעסק עם ילדים רעבים, ילדים "משולבים" שלא במסגרת המתאימה להם, ילדים שעוברים דברים קשים בבית וש"יכולים" להוציא את הדבים רק בבית הספר כי בבית יפוצצו אותם במכות. ראיתי הורים שלא מוכנים לשלם על ספרים לבית הספר בטענה שאין כסף אבל טסים לחול ויוצאים לנופשים, הורים שחושבים שהמורים הם נטו בייביסיטר ו"מה הוא כבר עושה", הורים שבמת אין להם אבל נלחמים על כל פעילות וילד לחוגים. ראיתי מורים שהפכו להיות מעבר להיותם מורים גם אחים/יות, עובדים בלשכת הרוחה, התעסוקה, הביטוח הלאומי, פסיכולוגים, בית לילדים וכל זה בשעות הלימודים ואחר הצהריים ולא כמשרה שנייה שמכניסה כסף אלא פשוט כי אלו דרישות התפקיד היום ראיתי מורים עייפים שכבר אין להם כוח אבל מרימים את הראש כל פעם מחדש ומנסים לא ליפול לתוך עומס הדרישות שהמערכת ההזוייה שלנו דורשת ועכשיו הוא נבין ביחד למה אנשים בעלי אופציות הגיוניות יבחרו בתפקיד.. הכסף??? לא! השכר הוא לא מתגמל לכמות שעות העבודה, הקושי, המתח, הדרישות. ראיתי מורים שצריכים לקנות לעצמם את הטושים ללוח כי משרד החינוך מתקצב (אם בכלל) טוש אחד למורה לשנה. הדרישות??? לא. עם אותן יכולות הם יכולים לבחור משהו אחר שאחרי שעה מסויימת ביום הם "מורידים את העט" ובזה נגמר יום העבודה - מה שלא הספקנו יחכה למחר. ה"הון" האנושי??? לא! כשמקללים אותך והופכים אותך לשק חבטות מכל הצדדים אתה מבין שאתה ראוי ליותר מה כן??? השליחות, הרצון לשינוי, לרצון לפתח ילדים חושבים, אכפתיים, אמפתיים, איכותיים. אבל עם אלה לא הולכים למכולת. מבינה את מי שפורש. לצערי.
* בת של מורה שפרשה   08/07/17 | 10:06
אכן תחושות אמיתיות והצגת מצב ברורה שלי מי שיצא אבל אם משהו מבפנים יאמר
זאת בגלוי מקומו בחוץ. המערכת אוכלת את אנשיה ולא מעריכה אותם אז למה מצפים שההורים והילדים יעריכו? אם המערכת מזלזלת במורים בשל הפחד מה יאמרו ההורים אבוי לנו.... כל יום כשאני מסיימת יום עבודה אני מודה לקב"ה שהכל עבר בשלום ומקווה שיעבור גם בשקט...ומוסיפה תפילה לקראת היום שיבוא. כל הבעיה מתחילה עם ההורים שלא נותנים אמון במערכת. אחד התנאים לדעתי להעלות היום ילד לכיתה א צריכה להיות מבחני מוכנות של הילד לביה"ס וקורס הנחיית הורים במסגרת תוכנית מעברים לכיתות א.
* ואאווו   09/07/17 | 01:28
חסרים אנשים, מי ילמד?
הפתרון הראשוני הוא לשפר את התנאים, ולמשוך אנשים איכותיים למשרד החינוך, לאחר מכן תוכל לסנן - שיש לך עודף אנשים שרוצים להיות מורים. היום יש פער בכח האדם, ואין למשרד החינוך פריבלגיה לסנן, צריכים לאייש משרות.
* רק שאלה   08/07/17 | 11:39
2. מתמודדים מול אספסוף הורים לאספסוף ילדים שלא נודעו כמותם
* אימתי ידעה המערכת אלימות מילולית לרבות, פיזית?!   07/07/17 | 23:41
הורים מתלהמים נותנים לגיטימציה להתנהגות חריגה של ילדם
* זרעו הרס וחורבן על מפעל החינוך שנרקם שנים   08/07/17 | 00:55
נכון מאוד
* מימי   08/07/17 | 09:13
הורי התלמידים; במקום להיות מעורבים, מתערבים במערכת
* מכתיבים סמכות וטון/ים, עד בלתי נסבל!   08/07/17 | 00:59
1. רגע, לא אמרתם שמורה הוא בייביסיטר? מה לאדם ערכי לעשות שם?
* עייפתם   07/07/17 | 23:38
צודק לגמרי
* גלית   08/07/17 | 07:55