החדשות
תגובות (54 תגובות ב-36 דיונים)
36. כל הכבוד ל'מקור ראשון' על חשיפת הסיפור
התבטאות מעניינת וחשובה. תודה על הדברים
* משה נעים   16/05/12 | 15:06
35. עם התבטאות אומללה כזאת צריך להעיף את ויינרוט
מוועדת חוק טל. שישמור את דעותיו הקיצוניות לעצמו ויסתום את פיו. מספיק העניין פה מעורר מחלקות קשות בעם ובממשלה.
* שלום, נצרת עילית   15/05/12 | 17:54
34. התבטאות אומללה נוסח: "ביבי שקרן" של מופז בשעתו
עדיף לו, לויינרוט המישקפופר, שישמור את דעותיו המגעילות לעצמו ולא יפיץ אותם בתקשורת כדי לקבל צומי נוסף מן המצלמות. זה רק מוסיף שמן לאש הגדולה של המחלוקת בעניין חוק טל.
* שלום, נצרת עילית    15/05/12 | 17:42
33. אני חרדי,אני איש מאד חמוד! ומי שחושב אחרת שיעמוד!!
הרבה זמן.......... (:
* גנגאס   15/05/12 | 11:02
32. האם זו לא גזענות?
כשאני שומע חדשות על אדם מסוים. לא אומרים "חילוני מתל אביב" או "ערבי תושב כלכליה". אך אם מדובר בחרדי. ישר מודיעים. "חרדית תושבת ירושליים" וכו' וכו' ..... . יש עשרות דוגמאות ומי שמחפש קצת לעשות חשבון נפש יראה בעצמו אפליות כאלה ואחרות. במיוחד מאלה צועקים "שלום עכשיו" ו "צדק חברתי" "ודמוקדטיה" "חופש הדיבור" בכלל מצחיק. אפילו "תנו לחיות לחיות" לא כל כך תומך. דרך אגב אני חוזר בתשובה 12 שנים. ואת רוב לימודי למדתי במקלט שהיה קשה לקבל אישור עליו כי הרי זו לא להקת רוק צעירה ומגניבה. זו סתם חבורה של................ כנ'ל.
* oren196   15/05/12 | 09:24
31. נו, מה לעשות , אלה העובדות ..
אתם לא משרתים בצבא, לא עובדים, לובשים בגדים שחורים בסיגנון גלותי אירופאי שמתאימים לאקלים בחורף האירופי ולא לקיץ הישראלי הלוהט המהביל והלח.. הגיוני שתזיעו מתחת לתלבושת המגוחכת החמה הזו.. יורקים על ילדות , ומתייחסים לנשים שלבושות בהתאם למקובל באיזורנו - כפרוצות .. מנסים לכפות עליהן את קוד הלבוש המחריד שלכם . זה קצת מזכיר את אירן - לא כן??????????
* יעל   15/05/12 | 09:15
30. אני לא מבינה על מה המהומה.מי שבאמת חרדי(חרד לה')
לא פוחד משום תגובת שנאה מכיוון שה' מסדר הכל .די לשנאת חינם! כולנו יהודים וכיהודים אנו צמאים לתורה ובד"כ אדם שמעורר פרובוקציה נגד דתו שלו ,הוא אדם מתוסכל. אז במקום להגיב אפשר להתפלל שכל היהודים יחזרו לדרך אבותם וימצאו את אושרם האמיתי.אמן!
* דתיה מבית חילוני   15/05/12 | 09:09
29. יעקוב וינרוט אתה יהודי מחרחר מלחמה
במקום שתדבר על פתרון אתה מדבר אחורה תתקדם ותדליק את האור במקום החשוך שאתה נמצא בו אפילו הרמבם "אין המציאות נמשכת אחר הסברות, אלא הסברות נכונות נמשכות אחר המציאות" (מו"נ ח"א פרק עא).
* zzz6   15/05/12 | 08:08
28. כל כך צודק!!!!!
כמה שהוא צודק!
* מוטי   15/05/12 | 03:39
27. מסכים לגמרי שככה מסתכלים עליהם
באמת יש אפליה כלפי חרדים, מוציאים אותם מהחברה ותמיד כשרואים חרדי ישר מתייחסים אליו ככה בלי לדעת מיהו ומה הוא עשה, אם הוא עובד, אם הוא עשה צבא... ויש הרבה כאלה שזה לא הוגן כלפיהם, אבל מה לעשות שהרוב הגדול של הציבור החרדי מוציא את עצמו מהחברה בזה לא עושה צבא וחי על כספים מהמדינה? ברגע שהם יתחילו להשתלב בחברה אנשים יראו שהם בני אדם, וגם יתייחסו אליהם כאל אזרחים מהשורה ולא עלוקות
* ד   15/05/12 | 03:04
26. התפקיד של וינרוט שווה ערך לתפקיד שאלן דרשוביץ ממלא כלפי ישראל.
* שנאה חילונית עיוורת   15/05/12 | 01:58
25. מה קורה לנו??? חשוב בבקשה לקרוא
אני מתקומם ונזעק מלקרוא תגובות מזעזעות של יהודים חילוניים כנגד יהודים דתיים. מה קורה לנו כחברה וכעם? אנחנו מדברים כמו אנשים בתקופות חשוכות ואפילות בעבור העם היהודי, אני נדהם לקרוא כאן אמירות נאצה מחליאות כנגד ציבור שרובו (מלבד קיצוניים בודדים שהתקשורת בוחרת לשים דווקא עליהם את הפרוזקטור והעדשה) חלק בלתי נפרד מעם ישראל ורק משום שהוא מנהל אורח חיים שונה מאיך שאנו מנהלים ומנהגים שונים משלנו אנו מבדלים אותם ומקיאים אותם מתוכנו בכזאת איבה? הלו אם נודה על האמת הצבא כגוף אינו מתאים לחרדים שגם שכבר כשבאים ומשרתים בו מתקוממים נגדם כשלא מוכנים לשמוע אחשה שרה או שתפקד עליהם שהרי זה חלק מדתם ומהערכים שהם מאמינים בהם מה גם שגם כך יש עודף עצום בכוח אדם בצבא וכמובן שברגע שלא מבטלים לחרדים את הצבא אלא רק דוחים להם אותו כדי שילמדו ולא מאפשרים להם לצאת לשוק העבודה עד שלא יעשו צבא אנו גורמים להם להיות כל מה שאנחנו מגים אותם כביכול בטלנים וסוציומטים. אנחנו צריכים לבוא ולקרב אותם אלינו במקום לפעול באינסטינקט הגועלי שסיגלנו לעצמנו של ללעוג להם ולהאשים אותם בכל תחלואי העולם בטרם תפרוץ מלחמת אחים ללא תקנה.
* א.ס.   15/05/12 | 01:55
אשריך ובגדול
הרבה חושבים כמוך אך מפחדים לומר זאת ועל זה אני משבח אותך. רק תיקון קטן. החילוניות היא השוני ולא להפך כמו שכתבת. אך שולי לעיקר המסר.
* אורן    15/05/12 | 09:02
צודק!!!! עצוב מאד...שנאת אחים...
* מילים כדורבנות!   15/05/12 | 09:10
24. למה וינרוט לא מספר מה חושבים החרדים על החילוניים
מבחינתם איננו יהודים אלא כופרים. הם בכלל לא סופרים אותנו
* אייל   15/05/12 | 01:51
23. התבטאות מפתיעה?? למה? כי הוא לא חושב כמוכם??
ואגב, זה נכון!
* ארז   15/05/12 | 01:32
22. החרדים לא רואים בחילונים יהודים
האמירה של וינרוט מראה על בורות. אם היה קורא אמירות משני הצדדים היה רואה שדווקא הצד החילוני מוותר לחרדים, מה שנותן לחרדים לגיטימציה לדון את החילונים לכף חובה ולא לראות בהם יהודים. עדיף שוינרוט לא יבעיר עוד יותר את האש הקיימת ממילא בין שני הציבורים שתהום פעורה ביניהם, ושניהם אשמים בכך. די לשנאת חינם.
* ירושלמית   15/05/12 | 01:30
לא מדויק
אל תשכחי שיהודי שומר מצוות מתפלל שלוש פעמים ביום. ועוד ברכות מזדמנות. ובכולם הוא מתפלל ומבקש על כל העולם. ובפרט לעם היהודי. אך בתוך העם לא היה ולא יהיה שום חילוק. והגאולה תלויה בזה. יוצא שלפי שיטת התורה יהודי כשר הוא אחד שאוהב כל יהודי. מהי שיטת החילונים בעניין?!
* אורן    15/05/12 | 09:53
21. מדוע לא דורשים לגייס את הערבים בשם השוויון?
* שלום   15/05/12 | 01:24
למה באמת??? לא מחריכים את הארבים להתגייס???
* חרדית    15/05/12 | 09:12
20. זה כ"כ נכון, זה פשוט עצוב כי אחרי הכל כולנו יהודים-כולנו עם 1
* נעמה   15/05/12 | 00:35
19. יותר מצודק
אני חוזר בתשובה ואני מרגיש ברחוב טוב מאוד על מה הוא מדבר. החילוני לא מוכן להודות שהוא גזען שאין כדוגמתו. כמובן שאת הטוהר "חילוני" לא מקבלים בזכות גילוי ראש. ולראיה רוב חבריי הקרובים גלויי ראש. דרך אגב לדעתי גם להרבה מאוד חרדים יש הרבה מה לתקן. אבל שנאת חינם כזאת בתוך אותו עם. זה מגעיל. גם לי יש שנאה כלפיי יהודים מסוימים. אך לא רק שאני לא מתגאה בזה. אני מתבייש בזה. ומשתדל לתקן לפי כוחי. ואת גרגרי האורז האחרונים שלי. אתן לאחד מעמי. ולא מעניין אותי לבושו. מוצאו. דעותיו. וכו'. אני משלם מיסים כמו כולם. עשיתי צבא. ואנשים מסתכלים עלי ברחוב כאילו אני חייל אירני. כי יש לי פיאוות וזקן. שאגב גדל לי לבד. יאמרו לי בבקשה הכותבים. למה???
* אורן   15/05/12 | 00:30
18. תכלס, צודק...
* מיכל   15/05/12 | 00:29
17. אנשים שחיים בחרדה ובחושךךךךךךךךךךךךךךךך
* מה זה חרדים   15/05/12 | 00:12
כמה אתה מסכן
כמה מסכן ועלוב אתה לך תלמד קצת
* חיים    15/05/12 | 06:28
16. לא סובלים את הטאליבאן היהודי
* סנדרה   15/05/12 | 00:12
15. תפנימו זאת-
וינורט בנאדם משכיל ונאור! הלואי שרבים יהיו כמותו- מלח הארץ
* אורלי   15/05/12 | 00:00
14. ו...?
מה, החרדים הם לא פרזיטים?
* אני   14/05/12 | 23:53
הם כן..
* חילוני שחיים על חשבונו   15/05/12 | 00:27
13. והחרדים משתינים עלינו בקשת,כבר 60 שנים
* האמת המרה   14/05/12 | 23:51
12. הוא צודק במליון אחוז כל מילה בסלע ממש כך
אמת אמת אמת זה מה שקורה שאין מושג מזה כבוד לתורה ולומדיה
* מריה   14/05/12 | 23:48
11. שמוליק אתה מסכן
שמוליק אתה מסכן
* שמוליק(שם של..)   14/05/12 | 23:05
10. עד עכשיו החרדים ירקו הגיע הזמן לייבש להם את הרוק והניצול!
באמצע   14/05/12 | 23:02
9. הוא צודק 100 אחוז והתגובות הארסיות פה רק מוכיחות את זה!
שהחילוני רק רוצה לירוק עלינו!!!תעשו כבר שינוי בראש אתם אחים שלנו ולא האויבים שלנו!!!
* שמואל   14/05/12 | 22:59
החילונים אולי רוצים לירוק, אבל החרדים
לא רק יורקים על החילונים (מילולית ומטפורית), אלא גם משתינים עליהם בקשת.
* רונה   15/05/12 | 00:16
8. מר וינרוט
איך הוא צודק נכון מאד שהחלוני יורק על החרדי שהוא גנב מנצל את האלהים שלו כדי לנצל והכל בגלל בצע כסף.
* סתו   14/05/12 | 22:24
7. כבוד העו"ד אתה מתחיל לרדדת מהפסים .מקשקש הבלים
* גדי   14/05/12 | 22:09
וינרוט אדם ישר והאמת כואבת די לשינאת חינם
השמאל מכוון את השינאה לחרדים
* גדי,מה קרה זרקו לך את האמת בפנים?   14/05/12 | 23:01
תתעורר גם ימניים שונאים חרדים
* רונית   15/05/12 | 00:10
כולם שונאים חרדים ובצדק
* דינה   15/05/12 | 00:10
זה ממש לא נכון
כאחת שבאה ממשפחה שמאלנית, אף אחד אצלנו לא שונא את החרדים. אנחנו בסך הכל רוצים שהם ייצאו לעבוד וכן גם ישרתו את המדינה, אני לא בהכרח מדברת על הצבא אם זה לא מתאפשר מעשית, אלא שירות לאומי התנדבותי למען הקהילה והאזרחים כולם. בקצב שהאולוסייה החרדית מתרבה בשנים לא רחוקות מדיי הם יהוו חלק גדול מהאוכלוסייה. איך אפשר לקיים מדינה שבה רוב באוכלוסייה לא משרת בצבא או עובד?!
* שמאלנית- מרכז?   15/05/12 | 00:24
6. ל1 חילוני כן ירק על ילדה באוטובוס, ותכלס הע"ד צודק!
* Nשה   14/05/12 | 22:06
5. אף חילוני לא ירק על חרדי בסך הכל רוצים שיווין
* הם יכולים גם להתנדב לשירות לאומי   14/05/12 | 21:50
רק שזה לא פורסם בתשקורת !!!!!!!!
לא רק ירק אלא שבר את העצמות רק שזה לא פורסם בתשקורת !!!!!!!!
* לא רק ירק אלא שבר את העצמות    15/05/12 | 00:01
הרבה חילונים יורקים על חרידים ואף מחטיפים להם מכות
אף חילוני לא ירק על חרידי?????!!!! חבורת חילונים מחכה לחרידים כדי להחטיף להם מכות ואת זה לא משדרים בתקשורת..... ניראה לי השכל האנושי יודע להבדיל בין יריקה להחטפת מכות ומה יותר גרוע
* הצחקת אותי    15/05/12 | 00:31
4. וינרוט צודק בכל מילה איש ישר
* דני   14/05/12 | 21:37
3. אף אחד לא רוצה באמת את החרדים בצבא
* ירון   14/05/12 | 21:37
2. אלא שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם...
* נטלי   14/05/12 | 21:32
הקדוש ברוך הוא בחר בחילוניים
עובדה שמי שהחזיר אותנו לאדת הקודש הם חילוניים
* ליה   15/05/12 | 00:11
1. וינרוט אתה לא בכוון השנאה גדולה עוד יותר ממה שתואר אתה עדין
אנו שונאים את החרדים ששאבו מאיתנו את כל טוב הארץ ואת כספנו ונתנו חזרה כלום. אכן נשמח להיפטר מהגיבנת. שילכו לעבוד וירדו מהכיס שלנו ויצאו מחיינו.
* שמוליק   14/05/12 | 21:18
אני חרדי,ואתה פופוליסט וגם טיפש במיוחד.
באיזה זכות אתה מעליל עלי שגנבתי לך את הכסף? אני עובד קשה למחייתי כמו חלק גדול של הציבור החרדי ומשלם מכיסי אלפי שקלים בחודש למס הכנסה.תתביש לך חתיכת שקרן עלוב.
* אלי   14/05/12 | 23:30
אלי אומרים חלק מהציבור החרדי לא חלק גדול
החלק הגדול עדיין לא עובד ומשלם מיסים, נכון שבשנים האחרונות יש עליה משמעותית אבל עדיין לא לגמרי, ותה חייב להבין אלי, כל מה שניתן לכם הינו בהנחה אם זה חברות הסלולר אם זה גנים אם זה תלמיד כולל שמקבל קצבה של למעלה מ 2000 ש"ח ויש לי מקור מהימן לכך אני עובדת עם הציבור החרדי... דירות שעולות פחות ממליון וכו' אז תגיד לי, אני ובעלי שנתנו למדינה ועובדים כככ קשה ומפרישים אחוזים נאים מאוד למדינה מדוע אנחנו שמנסים לשרוד פה בכוח לא נפתח את עינינו לקהילה שלמה שמקבלת את מה שאמור להיות מובן לכולם חילוני או דתי בהנחה או כקצבה? כשבחרתי ללמוד אף אחד לא סיבסד לי או נתן לי קצבה חודשית. שהלכתי לצבא אף אחד לא שאל אותי אלא קבעו לי עובדה. לא רוצה אותך בצבא אני רוצה שתשרת בשירות לאומי בבית החולים, עם זקנים, עם ילדי בית הספר ויש עוד הרבה מקומות שתוכלו לתרום מעצמכם במשך 3 שנים... למה אני מחוייבת ואתה לא?
* יעל   15/05/12 | 06:33
גב' יעל היקרה . את טועה
אכן החלק הגדול עובד. מספר האברכים ותלמידי הישיבה גדל דמוגרפית. ב. ה2000 ש"ח בכולל מגיעים ע"י נדיבים מחו"ל וגם ע"י המדינה. ג. ישנם גופים רבים הנתמכים ע"י המדינה שהחרדי הממוצע לא רואה אותם. לדוגמה: כספים המגיעים לאקדמיות למדעי הרוח, (כתבתי דווקא מדעי הרוח כי החרדים לומדים תורה ושני הדברים לא נחשבים יצרניים) גופי ספורט ותרבות ועוד.כך שמהקופה הציבורית הממומנת ע"י כולם אמור להתפזר לכולם בשווה. ד. תקציבי קצבת ילדים שזה בין 152 -230צ ש"ח לילד בוודאי שהחרדים לא חיים מזה כלכלית שהרי זה אפילו לא % מההוצאות כך שזה שאני חי הוא לא בזכות אף חילוני אחר. כמוכן מאחר ומערכת החינוך כופה תכנים והחרדים שמעונינים בשעות רבות של לימוד תורני בתלמודי התורה משלמים עבור בניהם כ400 ש"ח בחודש. ה. אחת במניפולציות המגעילות שידעה המדינה היא השימוש הציני לפתרון כל בעיה תקציבית היא להאשים את החרדים. לדוגמה : למה שנממן חרדים בישיבות במקום תרופות לזקנים , רווחה , בטחון , נכים וכו' . למה אף אחד לא אומר שעדיף לתת כסף לנכים , זקנים וכו' במקום תקציבי בידור ותרבות? מי הכריח אותך להשוואה הזאת? למה להסית? הכותב הוא חרדי עובד וסטודנט לאחר שירות אזרחי בן לאב חרדי ששירת בצנחנים ולחם במלחמות ישראל וכן שאר המשפחה. אין לי ולחברי שנאה כלל כלפי אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות ומיצר אני על כך שהם שבויים בידי ההסתה בתקשורת. ולעולם לא אעדיף חרדי על פני חילוני ולהיפך.
* חרדי אחר   15/05/12 | 10:23
נכה צהל
אני חרדי וכנכה צהל מי שלומד כל היום תורה בשבילי הוא כתר
* מור דרור   23/05/12 | 05:42