צבא וביטחון
תגובות (52 תגובות ב-38 דיונים)
38. התאבדות עקב נטישה ודחייה בבית.
מכיר לפחות מקרה 1 שההתאבדות של החייל בצה'ל, לא בגלל הצבא אלא בגלל אלימות ודחייה ונטישה בבית. והצב'א המטומטם משלם כסף כל חודש למשפחה.
* נטישה ודחייה   15/08/14 | 23:21
37. אני עומדת לומר דברים לא פשוטים. לא לבעלי בטן רגישה. ובכל זאת:
נכון, הצבא הוא גוף גדול ודורסני. נכון, מתפקידו ללחום ולהכין למלחמה, ולא בדיוק להעניק 'חיבוק של אימא'. נכון, לא כל אחד מתאים לשירות צבאי או לשהייה ממושכת בתנאים 'דיקטטוריים' של משמעת וצייתנות. הבעיה היא שגם בחיים האזרחיים יש מתח ואכזבה וכישלונות ותסכולים. ומה אז? מי ימנע מאותו אדם 'רגיש' או 'חסר יכולת להתמודד' מלהתאבד כאזרח? אני שמעתי על משפחה אחת שהבן שלה התאבד כשנתיים אחרי השחרור! והמשפחה הצליחה לארגן לעצמה שמשרד הביטחון הכיר בה כ"משפחה שכולה"! מה זה אומר? - זה אומר שעם כל הכאב העמוק על האובדן של בני ה-18-19 הצעירים האלה, בדרכם העצובה הם עוד עשו למשפחות טובה גדולה שהתאבדו כ"חללי צהל", עם כל המשתמע, ולא כאזרחים. למשפחות שכולות יש את מי להאשים: את הצבא. למשפחות של מתאבדים אזרחים אין למי להפנות אצבע מאשימה וגם אין ממי לקבל גימלה. הן מתמודדות עם 100% מהאסון בלי שום תמיכה ובלי שום הכרה ובלי צל צִלה של הילה - מדומה או אמיתית - שיש ל"חללי צה"ל". יחד עם כל האמור לעיל, ברור שחובה ללחוץ על צה"ל - דרך התקשורת הממוסדת ודרך בלוגרים פרטיים-אנונימיים - חובה ללחוץ על צה"ל שיעשה יותר ממה שהוא עושה כיום כדי להפחית את התופעה העצובה והמזעזעת הזאת. תנחומיי למשפחות השכולות. מאחלת לכולנו רק טוב.
* אסתר   31/12/12 | 12:38
ההבדל בין חייל לאזרח
נכון שגם בחיים האזרחיים יש אכזבות, אבל אזרח שסובל בעבודתו יכול לעזוב, חייל לא! חייל קרבי נמצא תחת מרות צבאית 24 שעות ביממה, בדר"כ 7 ימים בשבוע, אזרח עובד 9-10 שעות, 5 ימים בשבוע. חייל נמצא בנוכחות של נשק חם, אזרח לא. על שום כן חייב הצבא לדאוג לחייליו
* מיכל   31/12/12 | 15:31
אי אפשר בכלל להשוות לאזרח
לאזרח יש כוח לעזוב למקום עבודה אחר. הבוס לא יכול לצעוק ולזלזל בהגזמה אפילו לעובדי שכר מינימום יש כבוד ויחס. אבל בצבא אין לך ברירה. אין לך חירות, אפילו אין לך חירות על המראה החיצוני. מי שרוצה ללכת עם קצת זקן זאת עבירה. יש שם דברים מטופשים ומוגזמים שלא מועילים לאף אחד לאזרח יש אפשרות לבחור בין מקומות עבודה למה שיותר מתאים לו מכל הבחינות, לחייל אין שום זכות בחירה. אפילו אם באת מרקע מסויים ואת רוצה להמשיך בו זה לא מעניין אותם בכלל. והשכר המגוחך שמקבלים שם של בקושי 12 שקל ביום (בזמן שאני שירתתי) של שירות 24 שעות ביממה כולל שמירות שלא לדבר על חיילים שבכלל מקבלים פעם בשבועיים ואפילו יותר לצאת הבייתה. אין אפשר לנהל חיים נורמלים ככה? מה עם הבת זוג? את יודעת כמה איבדו אותה רק מהסיבה הזאת? זאת פשוט גזירה נוראית. מה עם אנשים שלא מתאימים למסגרת הנוקשה להתמודד עם אנשים גסים ומגעילים? הצבא בישראל הוא הדבר הכי לא דמוקרטי שיש כאן ופוגע קשות בזכויות אדם של החיילים. אני חושב שאחת הסיבות שלא רוצים לעבור לצבא מקצועי זה הסיבה שבמסגרת החובה ניתן לכפות על כולם תנאים מזעזעים ולקלוט בקלות אנשים איכותיים
* אבי   31/12/12 | 16:49
36. שימו לב מה השדרנים האוסטרלים גרמו...כל אחד יכול להפגע קשות
ממילים או מדברי רוע. הזהרו ולמדו לקח ...
* תהיו אנשים טובים יותר.   30/12/12 | 15:09
35. הצבא מפקיר את טובי בניו. איזה פרחים..
* תנחומיי הכנים למשפחות.   30/12/12 | 14:28
34. צבא חשוב למדינה, ולכן יש להשקיע במתגייסים
מכיוון שמדינת ישראל חייבת צבא, יש צורך להשקיע במתגייסים - אותם חבר'ה טובים שבחרו להתגייס (בעיקר על רקע השתמטות רבים מצה"ל). לא ייתכן מצב שחייל נמצא בחוסר אונים בגלל אטימות מצד מפקד (וזה בדר"כ אדם צעיר בגילו) שקיבל שרוך או דרגה ובחר לעשות בו שימוש לרעה. יש מפקדים הנוהגים בחיילים בשררה ומתעמרים בהם. לא ייתכן מצב שחייל יהיה מתוסכל ואף מדוכא בגלל אטימות וחוסר הקשבה מצד מפקד. מפקדים לא פעם מתנהגים באופן בלתי מתקבל על הדעת ובניגודי לחוקי מטכ"ל. חיילים לא תמיד יודעים או פועלים בעיניין הזכויות שמגיעות להם, והמפקדים "חוגגים". חיילים צריכים לדעת את זכויותיהם ובמקרים של הפרת זכויות להגיש קבילה ולא לוותר. חשוב לזכור ש"חייל שטוב לו הוא חייל טוב", מעבר לכך שזכות החייל ל"כבוד האדם". חשוב לבחור את המפקדים בקפידה ולערוך מבחני אישיות יותר רציניים.
* יחס, אוכל מזין ושעות שינה   30/12/12 | 12:20
33. ליבי איתכם אבל לדעתי
לדעתי אם היו מגייסים את החרדים היה יותר כוח אדם ויותר תפקידים (יותר עזרה לצבא) ופחות לחץ ואחריות על כל נער בן 18 שצריך בין לילה להפוך לגבר...כך הכל ייעשה כמו שצריך והמפקדים יהיו פחות לחוצים ויתחילו סוף סוף להתייחס לחיילים שלהם כמו לבני אדם ולא כאל "מחובתו של החייל להופיע בבסיס גם אם הוא גוסס אחרת-כלא",אני אישית הבנתי את זה דיי מוקדם כשהתגייסתי (דווקא כן הגעתי מורעלת רציתי לשרת ולתרום מכל הלב למדינה ואז הבנתי שיש לי עסק עם אטומים חסרי הגיון ואנושיות) וכן חתכתי מהצבא..אחרת היתי מאבדת שם שפיות...
*  bati   30/12/12 | 10:20
32. הצבא מערכת ענקית
שתפקידה להגן על המדינה. החיילים כבר לא ילדים ואין ברירה אלא להביא אותם להחזיק בחרב. ליבי עם המשפחות וצריך להבין שהצבא משתדל לעשות כמה שיותר כדי לעזור למי שצריך.
* רותם   30/12/12 | 07:57
31. ה׳ ישמור
תדעו לכם שלהיתעבד זה מאוד חמור בשמיים
* התותח   30/12/12 | 05:57
30. הצבא מטייח! יש סיבה שלא מספרים להם את זה!
* תאמינו לי   29/12/12 | 20:21
29. נתוני הצבא שקר!!!
הירידה ב2012 לא כוללת תיקי חקירה שעדיין לא נסגרו. אל תקנו את כל הסיפור של הדרכות וימי עיון לחיילים ומפקדים כי זה נעשה בצורה מאוד שטחית בכדי לסמן וי. המספר לעולם לא ירד לאפס אך זה גבוה ממה שיכול להיות בעיקר בגלל רשלנות של הצבא. והתגובה של דובר צב"ל "לא מתעמתים עם משפחות שכולות" זה בעצם אתם צודקים ואנחנו לא רוצים להודות בטעות אז אנחנו מסתתרים מאחורי ההורים השכולים... הצבא פועל להסתרה בכדי לא להראות את גודל המחדל!!! נכון הייתה ירידה אבל זה לא מסתיר את המחדל של מפקדים שמתעלמים מחיילים בעיקר כי אין להם באמת את הכלים
* קצין במילואים   29/12/12 | 18:31
28. אם היו סמים אותי מקום כול כך לא רוצה היתי גם מעדיף כלא למוות ה ברור תשאלו כול לוחם
אם היו סמים אותי מקום כול כך לא רוצה היתי גם מעדיף כלא למוות ה ברור תשאלו כול לוחם. בושה לצה'ל
* ערבי ישאלי   29/12/12 | 18:23
27. יחס הולם ואוזן קשבת מצד מפקדים תסייע במניעה
יש מפקדים שהדרגה או שרוך ההדרכה גדול עליהם, וכאשר הם שיכורים מכוח התפקיד וכשהשתן עולה להם לראש, הם מתעמרים בחיילים - מתעללים ומשפילים חיילים. חיילים חייבים למלא פקודות ורק אחר כך להתלונן, וגם כאשר מתלוננים לא תמיד המענה מידי. יש חיילים שקורסים נוכח תחושת האין אונים והתסכול הרב שהם חשים. יש להעלות את הרף לקבלת תפקידי פיקוד וקצונה בצה"ל, ולבחור מפקדים ראויים עם אופי ולא "עבד כי ימלוך".
* יחס יחס, יחס - הכל מתחיל ונגמר שם.   29/12/12 | 17:50
26. לגל22
לא, אני התכוונתי שיש היום המון חיילים שהם מוצאים מפלט דרך זה שהם אומרים שהם רוצים להתאבד הכמויות של הטוענים לכך שיתאבדו אם לא יכבדו את בקשתם היא עצומה ופשוט הם מפריחים את זה בשביל שיוציאו אותם מהצבא
* .   29/12/12 | 15:39
25. עם כל הכבוד ואני משתתף בצערכן
זה צבא !! זאת ישראל !! זאת המציאות שבה אנחנו חיים !! מקרי ההתאבדות זה דבר נורא ואיום וחבל שהם עושים את זה לעצמם, אבל נתחנם שאחוזי ההתאבדות הרבה יותר נמוכים משאר צבאות העולם כמו הצבא האמריקאי למשל שאחוזי ההתבדות שם גדולים מאוד.. בצבא לא יכולים להתנהג אל הלוחמים (אני מדגיש לוחמים!!) כאל ילדים וללטף ולנשק ולרוץ אחרי כל אחד שלא טוב לו, כי אם ככה לא היינו קוראים להם חיילין ובטח לא לוחמים... לוחם עובר תהליך בשביל לקבל את התעודת כבוד האנושים הזאת.. חבל שבדרך יש אנשים שלא עומדים בזה ומחליטים לשים קץ לחייהם, אבל מי שרוצה לחיות בישראל חייב לדעת שזה חלק מהמציאות בדיוק כמו שטרור ורצח ישראלים וטילים ואיומי בהשמדה הם חלק מהמציאות פה.. מי שלא יכול לעמוד בזה יכול לעבור למדינה שהחיים בה יותר טובים ושלווים.. מי שהחליט להישאר בישראל ולהילחם על ארץ הקודש חייב להבין ולהשלים שזו היא המציאות !! עוד פעם.. אני משתתף בצערכן ובצער משפחות כל חללי צה"ל יהודים ודרוזים.
* עמי    29/12/12 | 15:13
מילים כדורבנות!!!
* לילה   30/12/12 | 01:15
מילים מביישות. אטומות. חסרות הבנה אנושית.
* אירית   08/05/19 | 16:23
מה שאתה כותב מוכיח על חוסר הבנה מוחלט!
לא צריך לעבור למדינה אחרת, אפשר לקבל תפקיד מתאים יותר בצבא. אפשר לקבל טיפול נפשי. אפשר לשחרר אפילו - חשבת על כך? ואיך זה שאתה מסכים לכך שכל כך הרבה חרדים לא ישרתו וחיילים שנמצאו לא מתאימים לתפקיד שקיבלו או לא מתאימים בכלל - יישארו בצבא ואם לא נוח להם שיתאבדו?!
* אירית   08/05/19 | 16:22
24. שרשרת הבוז והזלזול שעוברת ממפקד לחייל כבר שנים
היא הגורם. התפיסה שהצבא הוא החשוב, והפרט המתלונן הוא מטרד למפקד, שגם הוא לרוב מתוסכל. כולם מתוסכלים בצבא. מפקד מתוסכל לא יכול לתת מענה לחייל מתוסכל. הנורמה היא שכבוד האדם נרמס ברגע שהוא מתגייס, החיול האגרסיבי, חוסר ההתחשבות בפרט, הניסיון לדפדף חיילים "בעייתיים" הם הגורמים. ובראשם השורש: החובה! החובה להיות בצבא והקשיים הרבים שמוצבים בפני מי שרוצה קצת לנוח מהטירוף הזה. שום דבר בחיים של אדם לא מכין אותו להיות חייל ולקבל את הגזירות הצבאיות. הן פשוט קשות. כל חייל שאני מכירה ניסה להזיק לעצמו כדי לקבל כמה גימ"לים. הפתרון הוא טיפול בשורש הבעיה: נורמות חדשות של כבוד כלפי חיילים, מיתוג הצבא כארגון איכותי שגאווה להיות חלק ממנו ואיסור חמור על התנהגות לא מכבדת כלפי חיילים.
* עדיין חולמת שמגייסים אותי שוב, ומתעוררת בפחד   29/12/12 | 08:45
וואו, זה אחד הסיוטים הכי גדולים שחוזרים לי
הסיוט הזה, שמגייסים אותי שוב, חוזר לי כבר 7 שנים, מאז שיצאתי, וכל פעם אני מתעוררת מזיעה ומפוחדת. לא הייתה תקופה בחיי שהייתה יותר גרועה ומערערת מהשירות הקצר (אך הארוך מדי) שלי, עד שהצלחתי להשתחרר מהאחיזה של המערכת הזו. (ולא, שלא תבינו אותי לא נכון - התגייסתי מלאת מוטיבציה לשרת את המדינה שלי, ותיאורטית - רציתי מאוד ללכת לקורס קצינים ולהמשיך לשרת גם מעבר למינימום. המערכת הנוראית הזו גרמה לי להיות צל של עצמי, והיא-היא זו שאשמה בכך שהיום אני מגנה אותה).
* שרונה   29/12/12 | 11:19
גם לי זאת הייתה אחת התקופות הנוראיות בחיים
השתחררתי מהצבא לפני 6 שנים ועד היום יש לי טראומות מהדבר המזעזע הזה. לא מסוגל לשמוע שירים שהייתי שומע שם כשהתגייסתי ביקשתי תפקיד בתחום ספציפי שמאוד רציתי ללמוד וגם באתי מרקע שלו. מה שאמרו לי בעצם זה שמה שאתה רוצה לא מעניין פה אף אחד ואתה רכוש שלנו ואנחנו גוזרים ממך את החירות, ואתה בעצם עבד שלנו למשך 3 שנים הייתי ממשיך לתאר כאן אבל זה מחזיר אותי אחורה
* אבי   29/12/12 | 21:05
השתחררתי לפני שבע שנים ועוד לא התאוששתי
רבים יצחקו עליי, כי הרי הייתי ג'ובניק, אפילו לא קרבי. אבל השירות שעברתי היה טראומתי בהרבה מובנים: הזלזול, הפחד והאימה שמפקדים זוטרים מטילים עלייך במהלך השירות, יום יום, שעה שעה, בלי טעם ובלי צורך אמיתי. "כל ממזר מלך". ראיתי לנגד העיניים שלי כל כך הרבה מקרים של חיילים וחיילות שניסו להתאבד, שאיבדו את העשתונות, שהפסיקו להרדם, שאיבדו את התאבון, שהתחילו לבלוע כדורים נגד דיכאון, שפגעו בגופם בכוונה רק בשביל לצאת מהמערכת המחליאה הזו. כולם היו ילדים טובים. כולן היו בנות מוצלחות. אף אחד מאיתנו כבר לא יהיה אנרגטי וציוני נלהב כמו בימים שטרם השירות. ההפך הוא הנכון: הפכנו לקבוצה של חשדנים, ציניקנים, שמואסים בכל מה שנראה כמו צבא או נשמע כמו קצין. ובמסגרת התפקיד שלנו כולנו היינו מודעים על בסיס יומי לכמות החיילים ש "נמצאו ללא רוח חיים ונשקם לצידם", לשון מכובסת שמשמעותה התאבדות בבסיס. זו הפרשה החמה ביותר בעתיד הקרוב. זכרו מה רשמתי כאן. צה"ל עוד ישתנה מהקצה אל הקצה אחרי שייחשפו הדברים בנוגע לאחוז המתאבדים בשירות החובה.
* רתם   31/12/12 | 00:44
23. שאלה היפוטתית
מי שמתעניין בהתאבדויות וחוקר אותן (למשל, קורא את הכתבה הזאת) - האם הסיכוי שיתאבד גבוה יות או נמוך יותר לאחר העיסוק? אני מניח שאנשים מגיעים למסקנה שהתאבדות גורמת צער והכתבה הזאת מפחיתה את הסיכויים. מצד שני, זה ידוע שלא כדאי לפרסם מקרים של התאבדויות כדי לא לתת רעיונות לאחרים.
* חי   29/12/12 | 04:04
22. קצין בצה״ל
חברים אלו באמת מקרים קשים ועצובים וליבי עם המשפחות, אך צריך להבין שצה״ל מנסה למגר את התופעה הזאת בכל כוחו, ושם בנושא זה המון חשיבה. אך אנו צריכים לזכור שלא כל חייל יבוא ויאמר שהוא רוצה להתאבד אז ישחררו אותו במצב כזה הצבא יתפורר..
* .   28/12/12 | 23:57
היה לך חייל שאיים בהתאבדות והתעלמת?!?!?
לא ממש הצלחתי להבין את המשפט האחרון. מן הסתם רוב החיילים לא מראים כוונות אובדניות, אבל איום בהתאבדות זה לא צחוק וכדי למנוע מצה"ל עוגמת נפש / טירחה על חלל נוסף אז עדיף לשחרר אותו.
* גל   29/12/12 | 03:56
21. נתוני שנת 2012 קיימים ?
"נתוני מקרי האובדנות בצה"ל מפורסמים מדי תום שנה אזרחית בהתאם לדרישה, ואינם מוסתרים." עוד שלושה ימים מסתיימת לה שנה אזרחית נוספת, אז שאלתי היא הם כבר פורסמו הנתונים אודות שנת 2012 ?
* מ   28/12/12 | 23:00
20. למגיב מס׳ 18 תתבייש לך!
״אל תאשימו את צה״ל בכישלונכם״?! הם מסרו ילדים בריאים נפשית ופיזית לצבא וקיבלו ילד בארון! לא כל ילד בן 18 מתאים למערכת כ״כ תובענית ואטומה, ורוב מקרי ההתאבדות הם של אנשים נורמטיביים ובריאים בנפשם, שסדרת החלטות לא נכונות בשירות הצבאי הכניסו אותם לדיכאונות עמוקים. חבר ממש טוב שלי התאבד בצה״ל בגלל אטימות וחוסר הבנה. המשפחות לא אשמות בכלל ואסור לדבר כך.
* אפי   28/12/12 | 22:15
19. מאיפה צה"ל יודע למה מישהו מתאבד?! ואם למשל
לא הסתדר עם המפקד שלו, so?
* לא מבין   28/12/12 | 19:39
18. אל תאשימו את צהל
על כישלונכם עם כול הצער שבדבר !!!
* נפו   28/12/12 | 19:07
17. מתאבדים
אם בנה היה בכולל חרדי הוא היה חי עד היום
* isra   28/12/12 | 18:37
16. השתחררתי לפני למעלה מ40 שנה. ואז היו יותר התאבדויות.
הצבא הסדיר אז היה קטן מהיום, ואני יודע זאת כי הייתי במצח ועזרתי בחקירות, הבעיה העיקרית שאותם צעירים גם אם לא יהיו בצבא הם יתאבדו כאזרחים, ואז אולי ימצאו את הסיבה של, בגלל שלא לקחו אותם לצבא לכן התאבדו. פשוט ישנו אחוז מסוים של דיכאוניים שיעשו הכל כדי להתאבד.בצבא זה קל יותר יש נשק זמין.
* חיפני   28/12/12 | 18:01
15. מקרה אישי
כמי שהיה חייל אני יותר ממבין תמצב של המשפחה ואת כל החיילים שחושבים על מעשה קיצוני כזה.לצערי הצבא אתום ולא רגיש לחיילים במצוקה .ולא עושה אם בכלל משהו כדי לילמוד או לשפר תמצב הקיים .ליבי עם המשפחה שאלוהים יתן לכם כוח להמשיך הלאה
* אבי   28/12/12 | 17:44
מקרה אישי קשה-חווינו את זה.
מבינה אותם. למזלנו זה נגמר בזמן. לא כולם מתאימים למסגרת הצבאית, בין אם זה הנהלים/הפקודות הלפעמים לא הגיוניות וכו'. אחי היה מספר פעמים אצל הקב"ן, והיו אצלנו גם אותות מצוקה, הילד הלך לאיבוד פשוט, הקבן מצד אחד ראה זאת ונתן כדורים פסיכאטרים להרגע מצד שני שלח לשמירות עם נשק. משפחתי כולם נרתמו והפעלו לחץ על הצבא-טלפונים בלתי פוסקים עד שהוא השתחרר. תקופה קשה מאוד, שמרנו על הילד, פחדנו שהוא יעשה משהו לעצמו. לא ישנו בלילה (מדובר על ילד לא מפונק בעליל אלא אחד שלא מתאים לצבא, וכמו שלא כולם מתאימים להיות טבחים או זמרים יש כאלו שלא מתאימים להיות חיילים)-צריך להפנים את זה ולעשות משהו בנידון!!!!!
* אני    29/12/12 | 07:12
14. די לתשלום קצבאות וגמלאות למשפחות מתאבדים ושאר מקרים לא מבצעיים!!!
* די לשוד הציבור!!!!   28/12/12 | 17:42
תתבייש לך!!
* כסף לא מעל מעל חיי אדם   29/12/12 | 21:47
13. הסלולרי הוזללל
והאוכל מתייקר נתחיל לדבר על אוכללל
* דן   28/12/12 | 17:30
12. כ"כ עצוב.כדי שמקרים כאלה יפחתו הצבא חייב לשנות את הגישה שלו כלפי חיילים
בתור אחת שהשתחררה מהצבא לפני שנתיים אני יכולה לומר שהבעיה בצבא היא שמרגע שאתה מתגייס מתייחסים אלייך בתור בורג קטן במערכת שנועד לשרת אותה ולא כבן אדם. כל בן אדם ובמיוחד ילד בן 18 הוא עולם ומלואו ולכל אחד יש את הבעיות שלו והאופי שלו, הצבא חייב להיות יותר רגיש ועדין עם חיילים, להקשיב לבקשות ולא להיות מערכת אטומה שרק מייאשת ומתסכלת. וחייבים להתייחס לכל מקרה של מצוקה ברצינות הכי גבוה..זה פשוט נוראי ועצוב מקרי מוות שהיו יכולים להמנע.
* ליבי עם המשפחות   28/12/12 | 15:46
11. האם המתאבדים היו לומדים תורה ?
* אם היתה תורה הם לא היו מתאבדים    28/12/12 | 14:32
ברור, כי הם לא היו מתגייסים
* }+   29/12/12 | 16:02
10. אפקט שכר הרעב או חוסר השכר בכלל
לא מובן גוזרים על אדם שלוש שנות מאסר בפועל עם עבדות בשכר שבכושי מספיק לסיגריות
* בני   28/12/12 | 14:16
כי לא מדובר בכסף, מדובר בערכים
וחבל שבכלל מדברים על משכורת של חייל קרבי, הרי לא בשביל זה מתגייסים.
* ידיד   30/12/12 | 01:58
9. כמה געגועים
רני שלנו, אם היית יודע כמה מתגעגעים אליך פה......
* לילוש   28/12/12 | 12:35
8. עצוב
זה כל כך עצוב וכל כך נורא
* אושרת   28/12/12 | 09:45
7. לאף אחד לא אכפת....
מחזקת את ידיי המשפחות,משתתפת בצערכם.אין לכם סיבה להתבייש,זאת לא אשמתכם,באמת שזאת הבעיה של המערכת. אני בעצמי בן אדם נורמטיבי לחלוטין הגעתי בשנה הראשונה לשירות שלי למצב נפשי קשה מאוד,המפקדת הישירה ידעה על כך,ושבועיים אחרי שביקשתי ממנה לראות קב"ן והיא רק הביאה את החוות דעת שלה,אפילו לא בדקה או וידאה שאני הולכת,איימתי לה בטלפון שאני אפגע בעצמי-ומה היא עשתה?כלום. אומנם היא לא הייתה באותו רגע בבסיס אבל אפילו לשלוח מישהו לוודא שאני בסדר או יותר מזה לקחת לי את הנשק שהיה לי היא לא עשתה,ושלא נדבר על זה שהיא בעצמה סוג של "טייחה" את מה שאמרתי ולא התייחסה לזה מעולם,רצתה לשכנע את עצמה כנראה שאמרתי סתם ושאני עושה דרמות כמו שהיא תמיד הוציאה אותי. אם לא הייתי מספיק חזקה נפשית הסיפור היה יכול להיגמר לגמרה אחרת....וכמוני יש עוד אלפי סיפורים,זה מה שקורה שנותנים לאנשים בני 19-20 לפקד על אנשים,אם לפחות בההכשרה שלהם היו בודקים את רמת האינטילגנציה ריגשית/רגישות/התמודדות עם מצבים כאלה אולי זה היה נמנע אבל כל מה שמלמדים אותם בבה"ד 1 זה להיות צהובים..... עצוב...
* מיכל   28/12/12 | 09:10
6. למה זה קורה
לצערי הגוף שניקרא צבא לא מקשיב עד הסוף ומבין את הדקויות הקטנות של החייל(בעצם ילד בן 18) צריך להקשיה יותר ולהבין את היכולות שלהם ,לא כול ילד יכול לשרת בצבא מהרבה סיבות ,והצבא יש פשוט קריטריונים משלהם מי כן ומי לא אולי צריך לראות איזה סעיפים חסרים שם כי עם חייל אומר שהוא לא יכול אז הוא לא יכול ואני מאמינה לו,ובנוסף הילדים שלנו שהולכים לקרבי במטרה באמת לשמור על המדינה,פתאום מבינים שזה גדול מאוד עליהם,ופה צריכה להדלק מנורה אדומה,אין לבן ושחור יש הרבה באמצע וזה בצבה לא מבינים.
* יהודית   28/12/12 | 09:09
5. ממש עצוב
כבר שנים שמשתיקים את נושא ההתאבדות. נוראי
* אביבית   28/12/12 | 04:52
4. לצערנו יש אנשים שהצבא לא מתאים להם ולא מגלים זאת בזמן!
* אדם   28/12/12 | 01:45
דבר אחרון
גם אם מגלים את זה בזמן........לצאת מהצבא היום ולא לסיים הורס לך פחות או יותר את העתיד
* אייל   29/12/12 | 15:27
3. בבסיס שלי הייתה התאבדות
ועד היום יש שתיקה סביב זה! זה נוראי בעיניי.
* משוחררת   27/12/12 | 23:26
2. תהיו חזקים
זה מאד עצוב אבל יש לכם כוחות להתמודד עם זה. תהיו חזקים!!!!
* יעל   27/12/12 | 22:46
1. כשהלב בוכה
ליבי ליבי עם המשפחה, הם איבדו את יקיר ליבם, אני חושב שאפשר להבין שרגישות היא מילת המפתח. צריך לשפר, לשדרג,לייעל את תהליך הטיפול. אני יודע מהכרות ,שיש שם כזאת התנהלות, אבל לפעמים צריך להיות "קצת יותר" רגיש להורים. הם איבדו את הילד \ה שלהם,צריך לעשות הכל כולל הכל שיחושו שיש בצבא, אליו שלחו אותו\ה ,יש אוזן קשבת בגדר היכולות שלו. שלא ידעו עוד צער.
* יואב   27/12/12 | 22:46