הורים
תגובות (306 תגובות ב-125 דיונים)
125. לא לפספס את העיקר. הכתבה נועדה ליצור שיח על הגבלת כמות הילודה.
למדינת ישראזבל יש תכנון להשמיד ולכלות את העם היהודי בדרכים שונות ומתוחכמות. זו הסיבה להאמרת מחירי הדיור וליוקר המחיה. רוצים שתהיו עבדים אגואיסטים, ושהחרדים - היהודים האמיתיים - יתרבו פחות.
* מדינת ישראזבל הרשמית   01/04/18 | 14:55
124. מחליא. הפנים הציוניות האמיתיות נחשפות. הכול זנות ואגואיסטיות.
* האמת   01/04/18 | 14:49
123. ומה לעשות עם סבתא שבמשך 10 שנים לא הקדישה דקה אחת לנכדות שלה ?
* חיים   28/03/18 | 23:48
זכותה המלאה
* לא חייבת   31/03/18 | 12:12
כן חייבת!
* למה הביאה ילדים לעולם?   01/04/18 | 07:32
122. הילדים מנצלים את ההורים גועל נפש בואי תיקחי תסיעי תשמרי
חוצפה לא משנה שהיא בת 80 תקחי לחוגים ותקחיי לשיעור פריטי והן עושות את כי מפחדות מהכלות או מהחתנים אין להן ברירה
* כלה קלה   23/03/18 | 20:41
121. תוהה כמה היא לחצה על ילדיה להביא ילדים
כל אדם שאומר "מה עם לדים?"/מתי תביאו לה אח?"/"אנשים שלא רוצים ילדים הם דפוקים"/ וכו' צריך לקחת אחריות על הלחץ שהוא מפעיל. אם כל החיים פמפמת לילדים שלך להביא ילדים, אין לך זכות להתלונן שהם מצפים לעזרה במה שאת לחצת עליהם לעשות. אגב, את וסבא לא יכולים להתחלק בעול?
* .   21/03/18 | 18:00
בנאדם שמביא ילדים לעולם מתוך לחץ של צד שלישי, הוא דפוק
די לזרוק אחריות על מישהו אחר. מי שמביא ילדים לעולם צריך לעשות זאת כשהוא יודע שהוא יכול לגדל אותם, בלי לבנות על טובות מאף אחד.
* ד   24/03/18 | 12:42
מישהו עומד עם אקדח לרקה שלך ???
מישהו מכריח אותך להביא ילדים? אפשר גם להגיד שלא רוצים. ומה יגידו אנשים שאין להם הורים שיעזרו להם? לי אין הורים וגידלתי (ועדיין מגדלת) את הילדים ל-ב-ד !!! גם חלק גדול מהשנים ללא עזרת בן זוג שקם ועזב (רצה לחזור להיות רווק חופשי). אנשים מפונקים וכפויי טובה שלא מעריכים את מה שיש להם. תגידו תודה על כל עזרה קטנה שאתם מקבלים ותבינו שההורים שלכם כבר לא צעירים ולא תמיד יש להם כוח לעזור לכם.
* אני בהלם מאנשים   24/03/18 | 13:47
120. אוי איך אני מחכה להיות סבתא!!!!!! שניה אני לא יעזור
אני רק מחכה לשנייה הזאת שכלתי תבקש ממני עזרה ואיזה כאפה היא תקבל ממני חבל לה על הזמן . אני רוצה להיות סבתא סקסית ובועטת אוהבת את החיייים ועושה חייים משוגעים!!!!!! ניראה לכם שאני יחליף קקה עוד פעם??????????
* מירי    20/03/18 | 18:34
לפי העילגות והשטויות את אישה תת רמה.
"אני לא אעזור" עם א' !!! "אני אחליף" עם א' !!! ואם זאת הסיבה שאת רוצה להיות כבר סבתא, אז את מטומטמת !!!
* המורה לעברית   24/03/18 | 13:50
חחחחחחח
* חזק   01/04/18 | 14:50
119. ומה עם הסבים? למה תמיד הנשים הן אלה שמשועבדות?
תנו לסבתות ליהנות מהשנים שהן עדיין במצב טוב, בריאות יחסית ובלי אלצהיימר. כל החיים עבדו וגידלו ילדים - מגיעה להן מנוחה. ומעניין שמהסבים אין ציפיות. להם מותר לכייף. הנשים הן העבד של העולם.
* ליאור   20/03/18 | 08:31
מחשבה מעניינת
* ד   24/03/18 | 12:42
118. מהמרת שגם "הנסיכים" ו"הנסיכות" של ההורים הצעירים ישעבדו
למה שנסיכים יעבדו קשה או ייקחו אחריות? מה שחינכת - זה מה שתקבל.
* את הוריהם בעתיד   19/03/18 | 08:56
117. מי שנהיה מפונק זה הסבתות ולא הילדים.....
הם פשוט בושה של דור, אנשים נהנתנים שקיבלו עזרה בצעירותם, רצו נכדים ועכשיו שיש פשוט לא בא להם.....
* טל   10/03/18 | 08:43
אתה חצוף.
סבתות יכולות לעזור אבל הן לא חייבות. אתה צריך לגדל את הילדים שלך. יצור מפונק וכפוי טובה. אתה מדור של אנשים נהנתנים ואגואיסטים. לסבתות יש גם חיים משלהן.
* אמא   10/03/18 | 15:26
לא. הוא צודק. לא בסדר שלא יעזרו אחרי שלחצו כל השנים שהן
רוצות נכדים
* .   21/03/18 | 18:05
נכון! פשוט נכון!
אף אחד לא ״דורש״ עזרה. אבל עם כל הכבוד, הם גם לא מציעים! העיקר שהם כן קיבלו עזרה כשהם היו הורים, ועכשיוהם לא מוכנים לעזור!
* דן   22/03/18 | 13:26
לא כולם קיבלו עזרה.
אני עוד רחוקה מלהיות סבתא, אבל אף אחד לא עזר לי ולא עוזר לי עם הילדים. לא לכולם יש הורים. וגם למי שיש, לא תמיד קיבל עזרה.
* הכללה מטופשת !   24/03/18 | 13:54
לדעתי אתה טועה
שזוג מחליט להביא ילד להעולם זה אחריות שלהם נטו שלהם הם צריכים להתמודד עם זה נכון יש קשיים אבל ככה זה בחיים תמיד יש קשיים תמידדד!!!! לא משנה מתי ובאיזה גיל ושלזוג יש קושי עם הילד הם צריכים להתמודד עם זה לבד ולא לקרוא לסבתא וגם עם זה בלחץ חברתי או משפחתי עדיין זו אחריות של הזוג!
* ןנלמןי   28/03/18 | 21:56
חחחחחחחחח
* גדול   01/04/18 | 14:51
116. אתה חכם
אנשים באמת לוקחים את הוריהם כמובן מאליו ולא מעריכים אותם. מי שיש לו הורים צריך להגיד תודה. אלה הורים שלהם, לא משרתים שלהם. אם היו לי הורים הייתי שמחה שהם בכלל קיימים.
* כל הכבוד לך   09/03/18 | 14:13
למגיב 110
* מתייחס   09/03/18 | 15:55
115. תגובה
יש לנו דור מפונק ומגעיל שחושב שההורים שלו צריכים לעבוד עבורו. פשוט גועל נפש. חוסר כיבוד הורים. ומי אמר שצריך להשריץ כל כך הרבה ילדים רק כדי שהסבתות יגדלו אותם.
* אחת   09/03/18 | 13:00
114. כל הדור הקודם לחץ על חתונות ונכדים ופתאום פוס!
עכשיו כשיש להן נכדים לא לא, אין להן זמן, הן מתגנדרות ומבזבזות כסף.. לא לא. הן לא יתנו כלום. שלא יבקשו אפילו. כל הדור הקודם שחונך להתחתן לכל החיים דרש את זה גם מהדור הנוכחי, ומשום שדרש, כפי שהורי הוריו עזרו להם בגידול הילדים, כך הם מחוייבות ומחוייבים להמשך העזרה. תפסיקו לדרוש מהילדים שלכן להתחתן. די .
* ככ   08/03/18 | 23:37
תגובה מפגרת
מישהו מכריח אותך להתחתן??? ואף אחד לא חייב לך כלום. לי אף אחד לא עזר (אמא נפטרה צעירה ואבא לא היה בתמונה) והסתדרתי. אנשים מפונקים !!! רק לך מותר להתגנדר ולבזבז כסף? פרינססה חוצפנית. מי שיש לה אמא צריכה להגיד תודה על כל עזרה שהיא נותנת וגם לקבל לפעמים את המילה "לא". אני הייתי אומרת תודה גם אם הייתה לי אמא רק בשביל שתהיה לי אוזן קשבת ומישהי להתייעץ איתה. אני בהלם מהתגובות כאן.
* לא ייאמן   09/03/18 | 14:01
אז התחתנת והבאת ילדים בגלל זה? תספרי לילדים שלא רצית אותם, הכריחו אותך...
* יפעת   10/03/18 | 08:27
את חיה בהכחשה קשה אם את לא מודעת לזה שזו הסיבה
שהרוב מתחתנים ומביאים ילדים. אם זה לא היה נכון, אף אחד לא היה דואג מספיק בשביל להפעיל את הלחץ.
* .   21/03/18 | 18:06
113. מה בנוגע לסבתות שלוחצות על נכדים?
* נכדים   08/03/18 | 14:51
112. איך נראה יום חופש של הורים היום? קמים, רצים לקניון גימבורי פיצה בורגר
ככה מפרקים לפחות 300 שח. במקום לשבת בבית עם הילד ולהכין חביתה לחמניה שמרקו משחק בטלויזיה, גג 10 שח לארוחה.
* סבתא   08/03/18 | 06:49
את צודקת
דור של אמהות פרינססות מפונקות שכל מה שמעניין אותן זה למרוח לק על הציפורניים ולשבת לרכל בזמן שהילדים קופצים בג'ימבורי. וגם לתעד ולצלם כל דבר ולהעלות לאינסטגרם ולפייסבוק כדי להשוויץ. במקום לשחק ולקרוא בבית עם הילדים. אני אישית לא אוהבת מקומות הומי אדם. גם הילדים שלי לא. ובמקום לשלם לג'ימבורי, עדיף ללכת למקום פתוח כמו מגרש משחקים. אמהות בזבזניות, כמו שאמרת.
* אמא   09/03/18 | 14:07
אז האמהות צריכות להיות עבדים ולוותר על עצמן 18 שנים????
* מישהי   11/06/20 | 14:10
111. הבחנה נכונה ומבריקה !!
* צבי   08/03/18 | 06:41
110. היא העלתה נקודה טובה.
איזה ילד לא סינן את ההורים שלו, וכמה זה קורה הפוך? מעט מאוד. ההורים שחלקנו זכינו בהם זמינים בשבילנו כמעט כול שעה ואילו אנחנו לוקחים זאת כמובן מאליו. לא יודעים להגיד לנו לא, ועושים את חיוך ואנחנו שוכחים לרגע שהם בני אדם, עם רצונות וחיים משלהם. זכותם לנוח מהמלאכה אחרי כל מה שעברו.
* סתם אחד   08/03/18 | 05:53
109. היא העלתה נקודה טובה.
איזה ילד לא סינן את ההורים שלו, וכמה זה קורה הפוך? מעט מאוד. ההורים שחלקנו זכינו בהם זמינים בשבילנו כמעט כול שעה ואילו אנחנו לוקחים זאת כמובן מאליו. לא יודעים להגיד לנו לא, ועושים את חיוך ואנחנו שוכחים לרגע שהם בני אדם, עם רצונות וחיים משלהם. זכותם לנוח מהמלאכה אחרי כל מה שעברו.
* סתם אחד   08/03/18 | 05:53
108. אלו רק אשכנזים אוהבים את עצמם
* גל   08/03/18 | 05:33
ספרדים
חמותי מרוקאית יש לה רק שני ילדים. אלמנה צעירה בפנסיה מוקדמת שרואה כל היום טלוויזיה ולא עוזרת, אפילו לא מתקשרת. זה לא תלוי עדה זה תלוי אישיות
* אנונימית   09/03/18 | 16:48
זה מה שבא לה לעשות, לא חייבת לך כלום
* בפנסיה    31/03/18 | 12:20
מה רע בלאהוב את עצמך?
* תגובה לא קשורה   19/03/18 | 08:51
107. סבתות יקרות
אתן גידלתן את הילדים שלכן בצורה מסוימת. מה שגידלתן זה מה שאתן מקבלות עכשיו. המפונקות של הילדים שלכן זה תוצאה של חינוך שאתן הנחלתן. אני בחיים לא הייתי חושבת להפיל את הילדים שלי באופן קבוע על הורים שלי או של בעלי. אם אני צריכה עזרה אני מבקשת ואם הם רוצים ויכולים הם עוזרים ואם לא, אז לא. לגיסתי לעומת זאת אין בעיה להתקשר לחמתי, אמא שלה, ולומר לה לבוא להיות עם הילדים מספר ימים כי היא יוצאת לסדנת יוגה מחר.
* נעה   08/03/18 | 05:04
ממש צודקת זה תלוי מערכות היחסים וניהולן, בין המשפחה
* נורה   19/03/18 | 14:33
106. היום הסבתות גם עובדות, הילדים מצידם דורשים עזרה ,לפעמים מגיע להם ולפעמים לא.
ההורים היום ישפכו כסף במסעדה , חו"ל וכו...אבל ידרשו מסבתא עזרה יום יומית. לעת זקנה אנחנו בטוח נהיה בבית אבות כי משאנחנו עשינו להורים שלנו הדור הזה לא יעשה לנו.שלא תטעו הילדים טובים אבל סדר העדיפות שלהם אגואסטי.
* סבתא   08/03/18 | 05:00
105. פעם לא עבדו בכלל
* שירה   08/03/18 | 04:14
נשים שלא עבדו מחוץ לבית
קרעו את התחת בבית. לבשל, לכבס, לנקות, לטפל בילדים ועוד. את היום בטח משלמת לעוזרת, מטפלת, בייביסיטר, צהרון וכו'. האמהות והסבתות שלנו עשו הכל בעצמן. יותר קשה לעבוד בבית ולעשות את כל הדברים הנ"ל מאשר לשבת במשרד ממוזג. הן לא ישבו בבית וראו טלוויזיה כל היום (גם היה רק ערוץ אחד). גם יש אמהות וסבתות שעבדו מחוץ לבית (משרה חלקית או מלאה) ואח"כ המשיכו לעבוד בבית כי לא היה להן כסף לשלם לעוזרת וכו'. גם לא היה להן כסף לטוס לחו"ל כל שנה, לצאת למסעות שופינג, לקנות מותגים יקרים וכו'. את מדור שרגיל גם להחליף את הסמארטפון כל שנה לדגם חדש (אני מחליפה רק כשמתקלקל). דור מפונק וכפוי טובה.
* שלום פרינססה   09/03/18 | 14:25
104. לא רוצות לעזור? לא צריך. למה להפוך את זה לתורה?
* אמא   08/03/18 | 04:06
103. תמיד האמא/סבתא אשמה, מה עם הסבא?????
גם הוא בפנסיה, נהנה מהחיים ואף אחד לא בא אליו בטענות. עולם הכי דפוק שיש שאוהב להאשים נשים בכל הדפקות שקיימות.
* דנה   08/03/18 | 03:34
נכון
סבא שלנו גם עזר לטפל בנכדים. סבא וסבתא שלי טיפלו בנו המון. שניהם. עשו את זה תמיד בשמחה ובכייף.
* בהחלט   09/03/18 | 14:29
102. זה אנחנו שחייבים להם לא הפוך!
בשוק מהחוצפה והפינוק של האנשים בארץ הזו! הם כבר תרמו מספיק חברה וגידלו ילדים ובנו את הארץ זו התקופה היחידה בחיים שבו הם באמת חופשיים לעשות כרצונם אנחנו חייבים להם את זה ועוד הרבה יותר! בחיים לא אגיד לאמא שלי רוצה שנטפל בך? תתטפלי לי בילדים ! אני חייבת לה גם ככה מעצ זה שהיא הביאה אותי לעולם. בשוק
* מאיה   08/03/18 | 02:35
גם אני בשוק.
חוצפה ישראלית במיטבה. גם אין היום כבוד בכלל לקשישים (לא רק להורים). אנשים אגואיסטים שחושבים שהעולם נע סביבם.
* כן   09/03/18 | 14:31
101. ההורות היום יותר קשה מפעם, אז גם הסבתאות
פעם ההורה לא היה מתערב בגנים, בבתיספר, היום....... לא נותנים מנוח. צודקות הסבתות. רוצים לחיות היום. לא להיות כספומט, או בייבימט
* ס   08/03/18 | 02:30
100. גם בתי היחידה לא רואה אותי בעיניים,
מנצלת אותי עד טיפת הדם האחרונה ואני חלשת אופי נהייתי הסמרטוט שלה , כל דבר לעזור עם הנכדים וגם לטפל בה. הזדקנתי בעשרים שנה מאז שהנכדים נולדו, אין לי זמן אפילו למספרה שאלוהים יתן לי כח להשתחרר מכל זה, גמרה לי על החופש והחיים אני מקטרת ובוכה ואומרת לה, והיא "זה מה יש".
* סבתא מדוכאת   08/03/18 | 01:56
סבתא יקרה, למה את לא שולטת בחייך?
את לא צריכה לקטר ולבכות, את פשוט צריכה להבהיר לה מה ש- מהיום את לא תמשיכי לשאת בעול גידול הנכדים, שזה קשה לך וגם שאת רוצה זמן פנוי לעצמך. איך יכול להיות שכשאת מקטרת, היא, המבקשת את עזרתך, אומרת לך "זה מה יש"? את זאת שצריכה להגיד לה שמהיום, רק מה שאת מוכנה לעשות - זה מה יש! את זאת שתגידי לה! את תקבעי כמה ימים בשבוע את מוכנה לעזור וכמה שעות ובמה את מוכנה לעזור. למשל, פעם-פעמיים בשבוע להוציא את הילדים מהגנים ובתי הספר. או למשל, את מוכנה לעזור לה בבישולים, בהקפצה לחוגים או במשהו אחר. תבהירי לה בדיוק מתי וכמה זמן את מוכנה, ובמה. ברור שיהיה כעס גדול ויחשבו שאת אגואיסטית וכו', אבל ברגע שתנהלי איתה שיחה ותבהירי לה את הנכונות שלך לעזור אבל לא על בסיס יומיומי ולא לעשות את כל הפעולות שהורים צריכים לעשות יומיום - היא תצטרך לבחור מה לעשות עם הכעס שלה. ייתכן ותנתק איתך קשר לזמן מסוים, אבל בסופו של דבר היא תרצה את הקשר איתך, ותצטרך ללמוד להתמודד עם המצב החדש ולמצוא מטפלת/בייביסיטר לילדים או צהרונים וכו', ואחרי שתארגן את הסידורים האלה היא כנראה תיצור איתך קשר מחדש, מתישהו, אחר שתתגבר על הכעס והעלבון.
* אחת שאכפת לה   09/03/18 | 00:51
99. כל התגובות נגד הסבתות- אשכנזים
כל התגובות בעד הסבתות - מרחים
* אביאל   08/03/18 | 01:55
וגם אידיוט.
ומה, לדעתך המלומדת, התגובות של אנשים ממוצא מעורב? אתה יודע שיש הרבה אנשים כאלה. רק בן אדם דפוק כמוך יכתוב כזאת תגובה מפגרת.
* אתה גזען   09/03/18 | 14:35
98. תנו כבוד להורים, הם לא חייבים לכם כלום
חוצפנים הזוגות הצעירים.
* אבי    08/03/18 | 01:42
97. הזוגות הצעירים היום רק משריצים ומתגרשים
בזה הם טובים. אני בעד הסבתות גם אם זה יעלה לכן בניתוק קשרים, אתן לא צריכות לגמור את החיים כי הילדים שלכן שכחו מה זה קונדום ומה זה התנהלות כלכלית נכונה.
* בעע   08/03/18 | 00:36
96. תפסיקו להשריץ ילדים ולזרוק את נטל הגידול (וגם הכלכלה) על ההורים
אף אחד לא חייב לכם שום דבר. ואם עוזרים לכם טיפה פה, וטיפה שם זה פריבילגיה. תביאו מספר ילדים שאתם יודעים שאתם מסוגלים להתמודד עם הגידול שלהם.
* ה   08/03/18 | 00:35
95. סבתות תעשו מה שאתן רוצות - אל תתריסו בצורה כזאת דוחה!
אני לא מבינה רק לאיזה סבתא קשה לומר לא?? למה צריך לצאת בהצהרות בוטות שנותנות את ההרגשה שלא אכפת לכן מכלום? נכדים זה דבר מהמם שנותן טעם בחיים, ואם זה מוגזם תציבו גבולות! הצבתן גבולות כשהילדים שלכן היו קטנים, תעשו זאת שוב.. ללכת לכנסת?.. נגד מי אתן נלחמות? בשר מבשרכן? טמטום
* מיכל   08/03/18 | 00:14
מסכימה לגמרי
* סבתא   08/03/18 | 01:00
הן נלחמות על תנאים סוציאליים, כי למעשה זאת עבודה!
סבתות שעוזרות על בסיס יומיומי - הוצאת הילדים מהגנים, כולל בישולים והגשת ארוחה, וכמובן ניקיון אחר-כך, וכמו כן צריכות להעסיק את הילדים, לשמור עליהם, כמובן במיוחד על הקטנטנים, הן בהחלט עובדות ואפילו עובדות קשה מאוד. אני מכירה לא מעט סבתות שעוזרות על בסיס יומיומי, ומתקשה להבין מאיפה יש להן את הכוח לעשות את זה? האם זאת לא עבודה? האם לא מגיע להן פנסייה? וזכויות נוספות? הרי אם היו לוקחים מטפלת - היו משלמים לה את כל זה. אז יש סיבות שונות שהורים לא רוצים מטפלת ומעדיפים את הסבתא, וביניהם גם סיבות שאינן כלכליות, כמו למשל שהם סומכים על הסבתא שמכירה ואוהבת את הנכדים, לעומת מטפלת שלפעמים מתברר שמתעללת ו/או מזניחה את הילדים.
* מנסה להסביר לך   08/03/18 | 02:57
94. בעיות של אשכנזים
אין להם לב מה זה
* אני   08/03/18 | 00:11
ולך יש בעיית מרמור
* מתן   08/03/18 | 01:11
כי מזרחיות משועבדות כבר מגיל 0. הן רגילות להיות סמרטוטי רצפה ללא חיים
* שפוטות חסרות עמוד שדרה וחסרות חיים   08/03/18 | 04:36
מחאת הסבתות
מה קשור אשכנזים לעניין. עכשיו משמאלנים זה נהפך לאשכנזים. נמאסתם כבר עם הפילוג הזה. זכותה של כל סבתא לעשות מה שבא לה. היא את שלה כבר עשתה. מי שרוצה להביא ילדים שייקח אחריות ויתכנן מראש איך חייו יראו, ולא יבנה על הסבתות והסבים. החוצפה לקחת אותם כמובן מאליו ושהם עוד חייבים להם. זה מכעיס ומרתיח
* יון   08/03/18 | 11:48
לא מדובר בפילוג, אלא בניתוח המציאות
במשפחות מזרחיות המשפחתיות היא הרבה יותר חזקה ומתבססת גם על מסורות שעוברות במשך דורות. במשפחות אשכנזיות, לעומת זאת, למרות שגם בהן הרבה מאוד סבתות עוזרות על בסיס יומיומי, זה קצת פחות מובן מאליו. אולי בגלל שהגיעו מארצות שונות באירופה, הם ספגו את התרבות האירופאית, שלפי מה שידוע לי בד"כ שם ברגע שהילד סיים את לימודיו והגיע לגיל 18, הוא צריך לדאוג לעצמו ופחות מקובל שההורים מפרנסים אותו או מטפלים בו. כמו כן, אי אפשר להתעלם מכך שהאשכנזים הגיעו ממדינות בהן הם רכשו השכלה גבוהה וסיימו לפחות את לימודי התיכון ובד"כ (מי שהגיעו כבוגרים) רכשו גם השכלה אקדמית אוניברסיטאית, לעומת אנשים שהגיעו מארצות המזרח התיכון ואפריקה, שם לא למדו י"ב כיתות ושם ממילא המשטרים במדינות לא מאפשרים מחאות, מה שמשפיע על ידע, ועל היכולת להבין את המצבים ולצאת למאבקים על שינוי מגמות. אך שלא תסתכל על זה, זה דיי ברור.
* אחת שמגיבה    09/03/18 | 01:04
93. אדם לאדם זאב
ילדים זה לכל החיים... לא רק עד הפנסיה...מי שאיכפת לו רק מעצמו שלא יביא ילדים בכלל... ילדים זה אחריות אהבה נתינה ומסירות עד היום האחרון.
* מני   07/03/18 | 23:08
92. אין בעיה... אל תעזרו... אבל...
כשתגיעו לגיל מבוגר יותר שבו לא תוכלו ללכת לטיולים ובתי קפה אל תשאלו את עצמיכם איפה הילדים והנכדים שלכם... לכל מטבע יש 2 צדדים.
* מור   07/03/18 | 23:01
מצוות כבוד הורים היא ללא תנאים
* חוצפה   08/03/18 | 01:02
האמת, יש בזה משהו...
זה נכון, שילדים שמקבלים מהוריהם הרבה עזרה ללא תמורה, לומדים ומלמדים גם את הנכדים לטפל בסבתא והסבא. מצד שני, אני באמת חושבת, כמו שכתבו כאן, שצריך לעשות תיאום ציפיות. סבתא שמספרת שבימים X. Y. Z
* מגיבה   08/03/18 | 03:01
אבל האמת, יש בזה משהו...
זה נכון שילדים שמרגישים שלא קיבלו עזרה מהוריהם עלולים להזניחם בגיל מבוגר, בעוד שילדים שמקבלים עזרה ונתינה ללא כל רצון לתמורה, כנראה שיטפלו באופן זהה בהוריהם, ולמעשה הם מלמדים בזה גם את ילדיהם (הנכדים) לתת בחזרה.
* לא חשבתי על זה   08/03/18 | 03:03
חצופה
מי גידל אותך כל השנים? זרק כסף על החינוך שלך. כפוית טובה
* דנה   08/03/18 | 03:25
הנכדים לא רואים ממטר את הסבים.
* אל תדאגי, גם אותך לא   08/03/18 | 04:37
2 צדדים?
אם סבתא " זייפה " לטענתך בהיותה סבתא, תשכח לה את כל הילדות, ההקרבה וכל מה שנתנה לך. אפס.
* עידן   08/03/18 | 05:30
חבל שאת מרגישה ככה.
כלומר, אם סבתא רוצה לחיות ולא להיות ה"עבד" שלך, את תנקמי בה ברגע הכי חלש שלה..יופי של חינוך את נותנת לילדים שלך...
* טובה   08/03/18 | 06:56
אפשר לחשוב שעד אותו גיל הם לא טיפלו בך כילד/ה?!
משפט מזעזע במיוחד ומסכנים ההורים שלך ! מקווה שהם לא יצטרכו אותך לעולם.....
* מזועזעת   08/03/18 | 07:57
לאדם רע וקטן
שלא מעריך את ההורים שלו.
* הנה דוגמא   09/03/18 | 14:42
בדיוק. שני צדדים. תגלי את זה כשתהיי סבתא
והילדים שלך, שראו איך את מתנהגת להורייך, ינהגו בך בדיוק אותו הדבר. קארמה איז א ביץ'.
* בעצמך   19/03/18 | 07:14
כל הכבוד
* האמת בפרצוף   01/04/18 | 07:35
91. אני בלי טיטול...
* מוש השור   07/03/18 | 22:41
90. כמו שיש אמהות נפלאות שרוצות להעניק ויתנו מעצמן ויש שלא (כנ"ל אבות)- כך סבתות וסבים יש מכל הסוגים
גם אני חשבתי שבכל המשפחות ההורים נותנים את הנשמה בשביל הילדים ומעניקים ואוהבים ורוצים רק לעזור. יש משפחות שבהם ההורים אגואיסטים, קרים, יש משפחות שבהם יש אפליות ויש ילדים שעוזרים להם הרבה יותר. אישה שהיתה אמא גרועה, גם תהיה סבתא שלא מעניין אותה לעזור. גבר שלא השקיע זמן בילדיו ולא טרח לדאוג להם ולבלות איתם זמן רב ולהתעניין בהם, גם לא יהיה סבא מסור ואוהב. למרבה הצער לא כולם מתאימים להיות הורים וזה עושה שריטות לילדים.
* ככה זה בחיים   07/03/18 | 22:36
נראה לי שזה תלוי גם במה שמקובל בסביבה
נראה לי שהעניין הזה הוא גם תלוי-סביבה. למשל, בשכונות שבהן גרות בעיקר משפחות מזרחיות - זה בד"כ דיי טבעי שהסבתא תמיד תקבל את הנכדים ויש בכלל יותר שמירה על "מסגרת המשפחה", לפחות עד דור הנכדים. גם בישובים קטנים, כמו קיבוצים, מושבים או ישובים קהילתיים, במשפחות שהילדים בגרו ונשארו בישוב, ניתן לראות הרבה סבים הנושאים בנטל על בסיס קבוע, לעומת משפחות בהן לא רואים את זה. ככל שיש רוב לאחד הצדדים (למשפחות הזוכות לעזרה מהסבים, או כאלה שלא) - זה משפיע על ההרגשה של הילדים, ומי שאינו מקבל עזרה כזאת - מרגיש מאוכזב, ואין ספק שזה יכול להביא לחיכוכים וליצירת מרחק בין הסבים לבין הילדים והנכדים.
* אחת    08/03/18 | 03:12
בקיבוצים ומושבים
יש מעין חמולות והרבה פעמים הנכדים (מילדים שונים) מבלים ביחד אצל הסבים או אצל הדודים. לפעמים בני דודים גדלים ביחד כמו אחים. גם כשאני הייתי ילדה זה היה ככה.
* נכון   09/03/18 | 14:47
כל כך נכון
* ל   08/03/18 | 08:32
89. בכל צריך להעשות בגבול הטעם הטוב.
בעייני סבתא אף פעם לא חייבת, אבל סבתא טובה היא אחת שכן רוצה לעזור פה ושם. כמובן שלא על בסיס קבוע ולא במקרה של ילדים קשים.
* לי   07/03/18 | 22:16
88. טוב שיש על מי לכעוס, כי לפעמים אין...וזה הכי עצוב
* אמא   07/03/18 | 22:01
בלבלבלהבלה...אמא טראזה, בלהבלהבלהבלה...
* אבי   07/03/18 | 23:03
87. פשוט עצוב, כנסו סבתות "יקרות"
בשבילי סבתא זה אהבה אינסופית ללא תנאים, עזרה תמידית, הכוונה, אוכל של בית וחיבוק גדול ומגן. אבל אני זכיתי - למזלי. מה שאני רואה פה מעציב אותי כל כך, מעציב אותי שהנכדים שלך לא זוכים לחוות אותך כמו שצריך לחוות סבתא. את אישה בפנסיה, יש לך שבעה ימים בשבוע לעשות כרצונך ואת רוצה לומר לך שקשה לך שהילדים מבקשים עזרה פעם ב? אני מצטערת לומר לך אבל לא מגיע לך משפחה. כשתגיעי לגיל בו לא תוכלי ללכת לסרטים או הצגות הדבר היחידי שתצטרכי זה שאותם נכדים ישבו שם לצידך, ילטפו, יסעדו אותך, יחליפו לך חיתולים אם צריך, יקלחו, יעשו תורנויות, יותרו על סרטים ויציאות רק כדי שלא תישארי בבדידות. אבל רק אז שכל זה לא יקרה, את תביני את הערך של משפחה, אחרי כל אותם שנים שלא השקעת כדי להכיר מקרוב את אותם נכדים שלך, את תתקעי בבית אבות נידח ללא ביקורים של אף אחד.
* מיה   07/03/18 | 21:50
לא קראת את הכתבה, זה כל הזמן.. אמא טראזה....
* אבי   07/03/18 | 23:04
לא מדובר על פעם ב...
זה על העמסה באופן קבוע ולפעמים רציף מידי. זה על הרבה נשים מבוגרות שברור לילדים שלהם שהם יכולים לשים אצלם את הילדים בכל שעה ובכל יום ושברור להם שסבתא תעזור פה ותיקח לפה ותבשל להוא ותרדים את הקטנים... זה לא קל בגיל הזה, וזה לא מגיע לאותן הסבתות שרוצות לבלות ולהנות מהחלק הזה של החיים שלהן לפני שהגוף כבר לא יאפשר
* כנסו   07/03/18 | 23:47
תקראי שוב
היא אמרה שהיא לא מוכנה להיות אמא! נראלך הגיוני שכל פעם היא תוציא את הילדים?
* יוסי   07/03/18 | 23:59
זאת בדיוק הפואנטה
זה נשמע רומנטי...תשקיעי ותקבלי בחזרה. למה אהבה צריכה לעלות??או שמחנכים את הנכדים לאהוב את סבתא או שלא..אהבה רק בתנאי שסבתא תהיה סבתא כמו שאת רוצה ,, זה עצוב. כי את מוכנה לאהוב את סבתא רק אם היא משקיעה..ואם לא אז תשארי לבד.יופי של גישה
* טובה   08/03/18 | 07:00
לא בטוח שילדים יחזירו את ההשקעה של סבתא
לא חושבת שילדים שמונעים מהסבים לראות את הנכדים כי הם בזבזו להם את הירושה על טיול חצי שנה... הם בדיוק הילדים והנכדים שיטפלו ויחליפו חיתול לסבתא בבוא היום. אני סבתא וכשצריך אני נוסעת שעה וחצי להוציא מהגן ולהיות בייביסיטר, גם כשזה ליותר משבוע כשהם בחופשה., אבל אני מטיילת המון ובעצם תקופות ארוכות מאד אני סבתא של וידאו מסנג'ר. שיהיה באהבה לכולם
* אלונה   08/03/18 | 07:14
מחאת הסבתות
מיה אולי לא הבנת את הקונספט. היא לא אמרה שהיא לא מוכנה לעזור. היא אמרה שלא כל הזמן ובזמןשנוח לה. היום הסבתות חיות יותר ופעילות וזכותן להגשים את עצמן גם בגיל השלישי וזה לא הופך אותה לסבתא פחות טובה אדרבא, בזמן האיכות עם נכדיה תיתן מעצמה ותחבק ותאהב . אני את סבתא שלי בזמנו לא ראיתי כל הזמן אבל כשהייתה באה הייתה מפנקת אותי עד בלי די, והיינו משחקות ומשתטות והיא אהבה אותי אהבת נפש וגם אני ועד היום זוכרת אותה בגעגועים. אז אם אצלך זה נמדד רק בעזרה ואם לא תקבלי אותה אז לא תיתני ותשתמשי בנכדים כקלף מיקוח אז זה עצוב מאוד וזה אומר עלייך דרשני.
* יון   08/03/18 | 11:55
86. וואו זה נוראי
מעולם לא הכרחתי את אימי או חמותי לשמור לי על הילדים. מה זהה??! אף אחד לא חייב לי כלוםם. וכשהן יכולות הן עושות את זה הכי בשמחה ובאהבה
* כיבוד הורים    07/03/18 | 21:37
85. אבל מה יש כול יום לבלות בחדר כושר תעזרוךילדים
נכדים יותר חשוב מחדר כושרר צריך להבין שנכדים זה גם חשוב
* ל   07/03/18 | 20:59
84. אני בן 36 - נשוי + 2 עובד בהייטק והילדים שלי הם שלי ושל אשתי
הם הכיף שלי והבעיה שלי, הם לא בצהרון כי יש להם אמא. אמא שמבחירה שלה לא "בורחת" לעבודה... אלא נשארת עם הילדים, מכינה לכם אוכל בריא, קוראת איתם ספר, משחקת איתם בגינה אחרי בית הספר, ועושה כל מה שילדים אמיתיים צריכים לקבל וכל מה שהורים אמיתיים צריכים לעשות. זה לא חוכמה רק להביא ילדים... צריך לגדל אותם ולהשקיע בהם, לראות את הילד בקושי שעה בערב אחרי שסבתא קילחה והאכילה אותו זה לא נקרא להיות אבא. הילדים שלנו הם שלנו, יש לנו שניים כי עם זה אנחנו מסתדרים. אנחנו זה אני ואשתי, לא הצהרון, לא סבא וסבתא, לא השכנה ולא המטפלת. אנחנו ההורים שלהם. הדור שלי הוא דור של חוצפנים. אני אראה את הנכדים שלי בכיף שלי, כשבא לי ולא מתוך מחוייבות. אני רואה בבוקר סבים וסבתות שסוחבים ילדים שלא התעוררו עדיין לגן ולבית הספר, מה הם עבדים ? בגיל 65 לקום כל בוקר, לקחת לגן, לאסוף מבית הספר ? מה קרה ? סבים וסבתות לא חייבים לכם כלום. כלום. כשבא להם לבקר את הנכדים, להינות מהם וללכת זו זכותם. וזהו. כל מי שחושב אחרת עיוור, וחוצפן.
* הורים צעירים   07/03/18 | 20:59
כל מילה בסלע!
* שרון   08/03/18 | 01:52
אתה צודק בכל מילה
כן. הדור שלנו אכן דור של אנשים חוצפנים ומפונקים שחושבים שהכל מגיע להם. גם שכחו מה הם סדרי העדיפויות בחיים. כשהילדים הם קטנים צריך להשקיע בהם יותר מאשר בעצמנו. ולא לזרוק אותם על סבתא. סבתא תעזור כשהיא רוצה ויכולה אבל היא לא צריכה לטפל בהם על בסיס קבוע. לצערי,אין לי אמא (או אבא) והסתדרתי תמיד לבד עם הילדים. אני בטוחה שכולם יכולים להסתדר אם הם באמת רוצים.
* שאפו   08/03/18 | 02:05
אז יופי טופי לך
נורא נחמד להתנשא ככה. אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם אישה שפפה. יש משפחות שצריכות 2 משכורות לפרנסה. ויש מקרים אישה לא בורחת לעבודה, לפעמים היא גם רוצה לפתח את עצמה ולא לרוץ כל היום בבית עם סמרטוט ביד. ואיפה אתה בכל הסיפור הזה אדון הייטקיסט? מתי אתה קורא להם ספר? ילדים לא צריכים רק אמא אלא גם אבא. בקיצור, אולי אתה הייטקיסט, אבל תגובה מתנשאת וימי ביניימית.
* גם הורים צעירים   08/03/18 | 05:27
.......
מה זה "אמא שמבחירה שלה לא בורחת לעבודה"? ניראה לך שלכל הנשים יש אפשרות בחירה אם לעבוד או לא? אני למשל מתה לא לעבוד ולארגן כל בוקר את הילדים בנחת לעשות כל דבר בקצב שלי. אבל ניראה לך שיש לי "בחירה"? המשכורת של בעלי לא מספיקה לפרנס משפחה פלוס משכנתא. עם זה שהוא עובד משרה מלאה ושעות נוספות. אז לא להיסחף בבקשה. זה שיש לכם בחירה אם האשה תעבוד או לא זה נדיר. ותגידו תודה על זה במקום לנפנף את זה במקומות הלא נכונים
* אני   08/03/18 | 05:36
זה שאשתך לא עובדת עוזר הרבה נכון? היום אצל הרוב הכמעט מוחלט גם האשה עובדת ואז מה לעשות צריך גם עזרה של הסבתא..
* ל   08/03/18 | 08:36
אתה עושה קריירה ואשתך מקריבה את עצמה למען המשפחה
באמת גיבור גדול, עובד בהייטק, בטח לא נמצא בבית כל היום וחוזר מאוחר. אשתך לא יכולה לפתח קריירה, מגדלת את הילדים לבד, תקועה בבית כל היום. באמת מפתיע שאתה כל כך מרוצה ושאץה מצליח להסתדר בלי עזרה של סבתא, אתה בכלל לא מטפל בילדים שלך
* ש   08/03/18 | 09:13
83. אנחנו צריכים עזרה בחגים יולי ואוגוסט
נכון מאוד שאתם רוצים להנות מהחיים אבל אנחנו מידי פעם רוצים עזרה אז צריך ךעזור ולא להיות אגואיסטית אל תיתפלו שנכדים לא יבואו לבקר אותכםםם עם סבתא וסבא אגואיסטים
* ל   07/03/18 | 20:57
חוצפן!
אתה יכול לבקש. לא לדרוש!
* יוסי   08/03/18 | 00:00
חוצפה
נכדים לא יבואן לבקר בגלל חינוך רע של ההורים ולא בגלל שהסבא והסבתא לא עוזרים בגידול. אז אל תדאג. סבתא שלי היא הבן אדם הכי קרוב לי בעולם והיא דמות לחיקוי והיא מנהלת איתי שיחות עמוקות ומעולם לא עשתה לי בייביסיטר! היינו באים אליה כל המשפחה והייתה נותנת לי מתנות באהבה וזהו. מעולם לא חשבתי שהיא אגואיסית זה רק הדור החומרני של היום שחושב שלתת זה כי מגיע להם ולא כי זו מתנה
* אנני מ.   08/03/18 | 02:39
82. מידתיות זה שם המשחק
זה מאד תלוי. כמו בכל דבר אסור להגזים. אבל קשה לי להבין סבתא שבכלל לא רוצה לעשות כלום.
* שלי   07/03/18 | 20:54
81. דור מפונק וחסר מצפון
! יש לנו חיים משלנו. ובגילנו מגיע לנו חופש אישי כבחירתנו. ובכלל זה לא אנחנו האגואיסטים - אלו הילדים הדורשים לאין סוף. שיעבדו. שיסתפקו במה שיש. בלי צפיות מוגזמות. וממש לא חייבת להעביר להם את זמני ואת כספי!
* רבקה    07/03/18 | 20:49
80. הסבתות שלא רוצות לעזור דרשו מהילדים שלהם להתחתן
עכשיו כשהילדים התחתנו והביאו ילדים - הן צועקות פוס , כנסת, רוצות כסף, לא פרייריות! תראו לאן החברה הישראלית הדרדרה~! סבתות חצופות - אל תחנכו את הילדים שלכן להתחתן אז לא יהיו לכן נכדים ולא ידרשו מכן כלום. מרגע שדרשתן מכל בן שלכן או בת חתונה אתן מחוייבות להתעסק עם הנכדים!!!!!!!!! נקודה!!!!!
* יעל   07/03/18 | 20:32
כמה טמטום בתגובה אחת
הסבתות לא חצופות. את חצופה. הן לא מחוייבות לכלום. והן לא דורשות מהילדים להתחתן (מישהו הכריח אותך ???). הן רוצות שהילדים יתחתנו ויהיו מאושרים. זה לא אומר שהן צריכות להיות מטפלת צמודה של הנכדים. הדבר החכם היחיד שכתבת זה שמיותר ומטופש להביא את זה לכנסת. אפשר פשוט לדבר עם הילדים על זה.
* לא ייאמן   08/03/18 | 02:10
תגובה 80 התגובה הכי נכונה פה!
* תודה   08/03/18 | 23:34
אתה אדם גועלי התחתנת רק כי דרשו ממך? איזהה אפס
עובדים אצלך?
* ב   13/03/18 | 17:42
79. מי שמטפל בנכדים זוכה לקשר עמוק עמם.מי שרק מבקר זוכה להיות "ספק מתנות" שמאבדים בו עניין מיד אחרי שמקבלים שוקולד.
כמה שתתן זה כמה שתקבל. מתמטיקה פשוטה של החיים. לא ישקיעו, מה טוב, יזכו להשקעת אהבה בהתאם מהנכדים (שלא לדבר על סיכוי נמוך שישקיעו בהם בזקנתם...)
* גל   07/03/18 | 20:31
זה ממש נורא איך שמתייחסים פה לקשישים
איזה שטויות. התפקיד של סבא וסבתא זה לפנק ולעשות כיף וממש לא לעזור בגידול את זה ה כבר עשו. סבתא שלי ואני הכי קרובות בעולם והיא ממש לא הייתה השמרטפית שלי. איזו חוצפה! כפיות טובה! אהבה היא ללא תנאים ואם הנכדים הם כאלה שלא יתמכו בסבא ובסבתא שלהם שזה התפקיד של הדור הצעיר ולא ההפך אז הם לא ראויים לקשר הזה
* B   08/03/18 | 02:28
ממש לא נכון
לתת זה לתת בכיף ומרצון זה משהו עמוק. לא חובה אלא זכות. ללמוד מהמבוגרים ולהקשיב להם זה החובה של הדור הצעיא. הם כבר נתנו מספיק לעולם ולקראת סוף החיים מגיע להם להינות. אני נכדה לסבתא שקיבלה ממנה מתנות והרבה עצות לחיים והיא הבן אדם הכי קרוב אליי
* גוהנה   08/03/18 | 02:41
78. אוי אם הבת שלי היתה פחות בנייד ויותר בנכד, זה היה טוב לכולנו
* סבתא   07/03/18 | 20:10
77. אנחנו היינו עסוקות בילדים ובעבודה לא חשבנו על אין סוף עבודה מסעדות וחו"ל
ההורים היום עסוקים מאד בקריירה בוואטסאפ בפייסבוק. הנייד לא יורד להם מהידיים, אין בעיה לסבתות לעזור גם כלכלית אבל המציאות היא שהפכו את הסבתות לחלק יום יומי בגידול הילדים.
* סבתא   07/03/18 | 20:07
76. ההורים צריכים לקחת אחריות על חייהם.
אנחנו גוז שלא קבל הרבה מההורים. בארבע ידיים המנו משפחה, חסכנו. גרנו בדירות שוכורת וקנינו דירה משלנו רק בכיל 40. כן, כן. עשינו רק 2 ילדים. כי אין כסף ליותר. שלימנו לבייביסיטריות ורק לעיתים רחוקות במקרי חירום אמיתיים בקשנו עזרה מהסבים והסבתות. לתפיסתנו - הם לא חייבים לנו כלום. מה שהם נותנים אנחנו לוקחים בשמחה, אבל עדיין לא חושב שזו חובה לתת. כל החיים שנינו עובדים במשרות תובעניות ויכולים להתמודד עם הכל. ועוד משהו - על כל עזרה אומרים תודה.
* אמא קרייריסטית   07/03/18 | 19:36