הורים
תגובות (58 תגובות ב-25 דיונים)
25.
בשביל להיות הורים טובים .צריך מקום בלב אהבה חמלה מסירות.לא השכלה ולא חדר לבד. גדלנו ששה ב2 חדרים קטנים ואחד מהששה היה מאומץ. גדלנו כאחים לכל דבר . עם מעט חומריות אך עם המון אהבה.שנו את הקריטריונים. הם לא ענייניים
* רוממה   14/11/22 | 11:02
כל מילה בסלע
* שלומיקו   10/10/23 | 11:54
צודקת בהחלט היום עקב המילחמה החלטתי שלמרות שיש לח 3 בנים וגידלתי אותם יפה כל אחד היסתדר והלך לגור בכן שלו אני ובעלי מעונינים לעזור בזה שאנו נאמץ או אומנה אייך שייסתדר וניתן להם חום אהבה וכל מה שהם זקוקים
* סיגל ומשה פיק   11/11/23 | 12:09
24.
בשביל להיות הורה לא צריך 12 שנות לימוד , צריך לרצות להיות הורה ולהיות כשיר לכך פיזית, נפשית וכלכלית, חדר נפרד זה גם לא חובה, הרבה ילדים חולקים חדר וזה אפילו מומלץ בשנים הראשונות, צריך בעיקר להיות מלאים בחום, אהבה ולדעת לשים את הילדים במקום הראשון וחבל שתהליך כזה לוקח הרבה זמן
* אמא   18/08/22 | 12:45
מסכימה !!!
* ליז   19/09/22 | 12:06
23.
ממש עצוב שהילדים האלה יהיו בבית יתומים פנימיות וכו במקום להקל ולתת לנשמות טובות לגדל אותן לתת לילדים האלה אור וחיים טובים מקווה שמישהו יקח את המושכות אליו ויאיר את חיי הילדים האלו .
* לימור   20/04/22 | 17:20
22.
מדוע מערימים כל כך הרבה קשיים על הורים שרוצים לאמץ? מובן לגמרי שצריך אבחונים ולבדוק התאמה ויכולת הורית טטבה ויכולת תפקוד, אבל לגבי יכולת השתכרות, סטטוס זוגי/רווק/גרוש, גיל. אלו פרמטרים שמרניים כל כך, ובראי הפסיכולוגיה הם לא באמת מספקים תעודת הוכחה להורות מיטיבה. ילד צריך הורה שיאמין בו ושיתן לו קרקע וכלים לגדול. גם הורה בן 50 יכול להיות כזה לילד בן 10, וגם הורה יחיד, וגם הורה בשכר מינימום, שלא יחסיר מהילד כלום, אולי מלבד מותרות. זה הבסיס. מדינה שמרנית וחבל.
* גליה   30/05/21 | 04:33
צודקת.
* הדס   28/06/21 | 15:33
גליה, אני מסכימה עם הגישה שלך באופן כללי, בעולם מושלם כל מה שילד צריך זה הורה שיאמין בו ויתן לו כלים ותמיכה, אבל זה לא עולם מושלם, אני מבינה את התפיסה שלך, עם זאת אני חושבת שהתפיסה הזאת מתרכזת בעיקר במה הוגן ולא הוגן להורה ופחות מה יהיה הכי טוב לילד (לא מה יהיה מספיק טוב) ,אבל במענה לשאלה האולי רטורית שלך (אני לא בטוחה), אני מניחה שהמדינה לא רוצה להעביר את הילדים ממשפחה לא יציבה אחת למשפחה שיכולה גם לא להיות יציבה בעתיד, יכולת השתכרות נמוכה, מערערת את היציבות הכלכלית והנפשית (בעיות כלכליות יוצרות מתח בין ההורים לילד ובין ההורים עצמם, מצב שיכול להוביל להתפרצויות כעס, ריבים ותחושת אשמה מצד הילד). מבחינת סטטוס זוגי, אני בהחלט מסכימה שזה פרמטר שמרני ומיותר, מלבד זוגיות לא יציבה, שהמתח בין בני הזוג או אפילו פרידה שלהם, תעביר את הילד סבל מיותר. בנושא הגיל אני מוכרחה לציין שאני מסכימה לחלוטין עם החוק הנוכחי, אמא שלי היא אם יחידנית ואני נולדתי כשהיא הייתה מבוגרת יחסית, אני מבועתת מהמחשבה שהיא כנראה לא תהייה שם בחתונה שלי, או תראה את הילדים שלי, אני בטוחה שכשיש קשר כל כך חזק בין אמא לבת כמו שיש לי ולאמא שלי, כל הזמן שבעולם לא יהיה מספיק, אבל כשיש אפשרות לקבל יותר זמן, אני חושבת שעדיף לעשות את הסינון הזה. ילדים להורים מבוגרים, בשנות השלושים שלהם, לכל היותר, יצטרכו להתחיל לדאוג לטיפולים הרפואיים של ההורים שלהם, בתי אבות, ועניינים כספיים אחרים. אני רואה את זה אצל אמא שלי, בכמה שנים האחרונות היא נאבקת על איכות החיים של סבא שלי, כל הזמן מדברת בטלפון, תמיד כועסת על מישהו או משהו, תמיד מודאגת, אני מבינה שבשלב מסוים בחיים זה כמעט הכרחי, אבל אמא שלי בשנות החמישים המאוחרות שלה, עם עבודה יציבה ושני ילדים, שגם אם רק בקושי, כבר מבינים את שיחות הטלפון בשעות המאוחרות, ואת הנסיעות הארוכות באמצע השבוע, ילדים להורים מבוגרים יתמודדו עם הקשיים הללו בגיל צעיר הרבה יותר, בשנים שהם מחפשים ומוצאים אהבה, מתחילים, או בשיא הקריירה שלהם, או אפילו הורים לילדים קטנים. מערכות יחסים לא נעשות קלות יותר כשאחד מהשניים מתמודד עם קשיים כאלה, קריירות נקטעות, תוכניות מתבטלות, והורים מותשים נאלצים לתזז בין ילדיהם להוריהם, זה לא מה שאני רוצה בשביל עצמי וללא שום ספק לא רוצה לילדים שיהיו לי כשאגדל. לסיכום אני חושבת שצורך בסיסי של כל ילד שנמצא במערכת, כל ילד שעבר ניתוק מהמשפחה, או חיים לא פשוטים, זה יציבות, לא כמותרות אלא כזכות, ובמובן מסוים, אני מניחה שזו המטרה העיקרית של התהליך. נ.ב- בדיוק עכשיו התחלתי לראות friends והספוילר על התאומים שמוניקה וצ׳נדלר אימצו היה בערך הספוילר היחיד שעוד לא עשו לי עד עכשיו.
* אביב   05/08/21 | 07:42
ביג לייק
* יויו   26/11/21 | 22:22
21.
אני מאד רוצה לאמץ תינוק אותו תינוק יהיה בר מזל עם אמא כמוני והרבה אומרים זאת אני בת 44 וחצי ואני לא חושבת שהגיל צריך להוות בעיה ואני באר שבעים ויש לי המון אהבה ידע ונשמה להעניק לתינוק כל מה שהוא זקוק
* טובה   03/03/21 | 14:01
צודקת טובה. אמן כמו אמא בשלה עניינית וערכית מאשר צעירה פזיזה וילדותית
* יואב   04/03/21 | 22:41
עדיף אמא שתוכל לטייל לרוץ ולשחק עם הילד, ולא אמא מבוגרת שהילד עלול להצטרך לטפל בה מגיל צעיר.
* אני   22/07/21 | 14:35
נכון. צודקת במיליון אחוז. גם אני 45 וזה לא אומר שלא אוכל לתת לילד כל מה שהוא צריך. עצוב שפוסלים. בהצלחה לכולם !
* אמי   31/03/21 | 23:29
20.
אני ממתין כבר למעלה מחמש שנים וההמתנה היא יותר קשה מהתהליך . לצערי אין כמעט תינוקות לאימוץ כמו בחו"ל . מי שיש לו לפחות רבע מיליון שח לכו תעשו פונדקאות עדיף .
* דני   07/02/21 | 13:20
למזלנו אין הרבה תינוקות לאימוץ בישראל. הורים לא מוסרים ילד שלהם כל כך מהר. אימוץ היה פעם פתרון טוב לחשוכי ילדים, היום כבר לא וחבל שמציגים את זה כאופציה אפשרית ואפילו עדיפה.
* אחת העם   05/09/21 | 11:35
19.
אופק גאנור
* אופק גנאור   26/01/21 | 21:49
18.
לא מצליחים להקלט כוסאומווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו נמאסססססססססססססססססססססססססססססססססס מזריקות נמאס!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* נשבר לייייייייייייייייייי   18/12/20 | 13:59
חיבוק ולהתפלל
* דניאל   19/10/21 | 02:53
תפילות לא עוזרות במקרים שכאלה
* !!!!   12/12/21 | 09:43
17.
חיפה
* אליאנה ילין   26/09/20 | 06:42
16.
אני מענינת לאמץ ילדים
* ליאל אלקריף   24/08/20 | 16:34
15.
עדיין לא הבנתי למה אישה רווקה לא יכולה לאמץ ילד גדול למשל? אם אישה מסודרת כלכלית, בעלת יכולות תקשורת , בעלת נתינה עם לב פתוח, ....... מה הופך אותה לבלתי כשירה ? מלבד ... חשיבה מיושנת , תקיעות וחוסר הבנת האוצר המצוי שיכול לתת כל כך הרבה אושר לשני הצדדים ?? הזויה בעיניי החשיבה המצומצמת הזו . חבל אחד גדול !!!!.
* ויקי    20/08/20 | 14:48
כל כך צודקת!
* דנה   19/10/20 | 23:44
צודקת. המערכת אטומה וחבל כי אפשר להציל ילד ולתת לו חיים טובים עם אהבה . מה צריך עוד...
* מזי   28/11/20 | 11:55
ילד גדול היא יכולה
* אמא   10/03/21 | 15:59
14.
מעונינת לאמץ תינוק אני אמא לילד בגיל 19
* לוי אוסנת 0533367025   20/08/20 | 07:39
13.
אהע לא כתבתם על אימוץ מחו"ל
* אהע   13/08/20 | 12:10
12.
אני מאוד מעונינת לאימץ ילד
* חני   08/08/20 | 23:58
11.
זה מה יש
* אריה   07/08/20 | 18:00
10.
אתי
* אוחין   22/05/20 | 20:12
9.
האיסיים 7על6 באר שבע
* רוני גולדאפל   20/02/20 | 18:29
8. אימוץ
אני ואשתי אימצנו דרך השרות למען הילד, אומנם התהליך ארוך ומסורבל ,אבל התוצאה שווה הכל. אסור להתייאש וכדאי מאד לפנות לשרות , יש שם אנשים יוצאים מן הכלל שעוזרים ותומכים.
* חסוי   30/12/19 | 13:44
באיזה גיל היה הילד
* ורד   13/09/20 | 22:30
אשמח לדבר איתך
* מאיר   07/07/21 | 00:52
לאן מתקשרים
* ניבה   22/03/23 | 11:20
7. לצערי את השאלון הורים ביולוגים לא עוברים
* הם פשוט עושים בלי לחשוב   30/12/19 | 12:23
6. לדעתי עדיף לאמץ מחו"ל או ילדים קצת גדולים
ואגב אם כבר אימוץ ילדים גדולים. אומנה זה דבר טוב כי זאת הזדמנות לראות איך הילד משתלב במשפחה. זה מפחית את הסיכון לאמץ ילד שלא מתאים למשפחה.
* ב   30/12/19 | 09:27
אומנה זה ילד על-תנאי. כפי שכתוב לעיל.
* מישי   30/12/19 | 14:36
לא אמרתי שלא
אבל בהרבה מקרים זה הופך לאימוץ
* ב   30/12/19 | 15:22
5. נו באמת הלוואי והיו נותנים לי לאמץ במקום כל היסורים שעוברת טיפולי פוריות
9 שנים אבל לא מדינת ישראל לא נותנת לרווקות לאמץ ולא פונדקאות בושה שהמדינה שלי תקבע אם אני ראויה להיות אמא . כמה סבל צריך לעבור חלום שיהיה מישהו שיקרא לי אמא אז כנראה זה לא יקרה עצובה
* סיגל   30/12/19 | 09:26
אני איתך
רק בלי טיפולים פשוט ויתרתי. המדינה מאוד מקשה וחושבת שרק זוג הורים מסוגלים לגדל ילד.
* שרה   30/12/19 | 13:28
ילד צריך 2 הורים
תעשי הורות משותפת
* דנה   30/12/19 | 14:05
איפה נותנים לרווקות לאמץ?
הרי קראת שרווקים ורווקות זה רק אחרי זוגות נשואים. ואם לא נתנו לך לאמץ, כנראה יש סיבה. אולי אם היית אומרת מה היא, היה אפשר לשפוט.
* מישי   30/12/19 | 14:37
סליחה, סיגל, לא הבנתי אותך כראוי. פספסתי את המילה "לא".
ולגבי הטענה הזאת - המדינה, כאפוטרופוס, חייבת להציב לעצמה תנאים מקסימליים. באותה מידה אפשר לשאול למה לא אדם מעל 40. הרי יש אנשים שיהיו הורים נהדרים, גם מעל גיל 40. אבל אני יכולה להבין את הדרישות של המדינה.
* מישי   30/12/19 | 14:39
לא נותנים לנשים רווקות לאמץ בכלל?? חשבתי שזה פשוט יותר קשה, ממש נוראי
* אביב   05/08/21 | 07:53
רק אם הקורונה תכחיד חצי מהמדינה כולל את מי שמושך בחוטים שם ומחממי הכיסאות רק אז האפשרויות יהיו פתוחות חופשי לכל בנאדם טוב בלי הבדל של גזע מין ודת וגיל
* חובה שינוי ולא פרימטיביות   12/12/21 | 09:55
4. אימוץ ילדים
איך אני מאמצת מחול תינוק? מעונינת לקבל פרטים למי פונים בבקשה
* אשרית לביא   12/08/17 | 14:07
עמותת טף או עתיד הילדים
היי אם את חד הורית את לא יכולה , כי סגרו את הערוץ, אלא אם כן יש לך דרכון רומני(אזרחות) ואז אפשר רק מרונמניה עמותת טף בקשיים אז תנסי את עתיד הילדים ( מקווה שאני לא מתבלבלת וזה הפוך) בהצלחה!
* חן   08/09/17 | 22:36
3. מה ההגיון שזוגות עם ילדים לא יכולים לאמץ בישראל?
אם יש ילדים שזקוקים לבית, והורים אוהבים שמוכנים לאמץ... מה בדיוק הסיבה ההגיונית לא לאפשר כזה דבר?
* מבולבלת   23/10/15 | 19:38
כי בארץ יש יותר זוגות שרוצים לאמץ מילדים שצריכים אימוץ
וההגיון אומר שאם אלוקים נתן לך ילדים ולזוג אחר לא, אז אלו שאין להם יקבלו קדימות באימוץ ילד.
* מאותגרת פוריות   13/03/16 | 16:00
הם כן יכולים
לא ראיתי שכתוב על כך שזוג עם ילדים לא יכול לאמץ. אם הבנתי נכון, זוג כזה יכול לאמץ ילד/ה מגיל שנתיים ומעלה.
* רונלי   04/02/19 | 18:55
2. כי את אישה מדהימה!
* כן ירבו כמוכם הרבה אושר   18/12/13 | 21:49
1. אני ובעלי אימצנו שתי בנות מהארץ ואנחנו ממליצים לכל זוג שלא יכול להביא ילדים.
כמה אושר הן מסבות לנו....שזה שווה!!!!!!!!
* חסוייה   18/12/13 | 21:10
כל הכבוד! באופן כללי, להעניק חיים טובים יותר לילדים-הדבר הכי איכפתי וקסום.
* משה   18/12/13 | 22:51
ממש כל הכבוד
* גל   26/03/14 | 21:47
איך ספרי לי
* מורל נועה    04/02/20 | 22:00
באיזה גיל היו הבנות
* ורד   13/09/20 | 22:32