הורים
תגובות (41 תגובות ב-22 דיונים)
22. זה בדיוק מה שקורה לי
אני מעצבת גרפית ועובדת מהבית בעבודות מזדמנות של גרפיקה בסך הכל נמצאת בבית בשעות שהילדים נמצאים , דואגת להם לארוחת צהריים וערב וגם מוציאה אותם בשעות אחר הצהריים לטייל או לפארק או לחברים אבל הקריירה שלי היא ממש לא מה שרציתי אני בוחרת בדרך הקלה של עבודות פשוטות כי הן זמינות ולא הולכת על הקריירה שרציתי במשרד פרסום פשוט כיון שהשעות הן מטורפות במשרד הקודם בו עבדתי הייתי מגיעה כל יום בשעה שש וחצי בערב במקרים הכי מוקדמים ופעמיים בשבוע היו מקפיצים אותי לשעות נוספות עד תשע עשר בלילה בלי לתת לי התראה מוקדמת כדי לארגן שמירה על הילד. וכשהתלוננתי על זה שאני צריכה למצוא סידור לילד ולא בטוח שכל פעם אוכל, אמרו שאין מה לעשות, לא טוב לך תלכי. הילד שלי זכה לאמא שעה ביום לפני שהלך לישון. הוא נצמד אליי והיה היסטרי בכל פעם שנעלמתי לו מטווח הראיה. כשהיה חולה והייתי צריכה לקחת חופשות היו מעקמים פרצוף וכועסים. ובמשך ימים אחר כך עוד היו מדברים אליי בכעס עצור. כאילו לא סבלתי מספיק עם ילד חולה בבית. באיזשהו שלב פשוט נגמרו לי ימי החופש וירדו לי ימים מתוך המשכורת ויצא שעבדתי בשביל הרבה פחות מהקצת שהרווחתי. וכשנכנסתי להריון אפילו לא היו לי מספיק ימי חופש כדי ללכת לבדיקות ומעקבים. ובמשך ארבעה חודשים בכלל לא הייתי במעקב. ולבסוף כשהמצב קרטע ולא נכנסה אליהם מספיק עבודה השאירו את הרווקות ופיטרו אותי למרות שהן הגיעו לעבודה אחריי. אז כרגע אני בבית, עובדת בעבודות סתמיות לא עושה את מה שלמדתי ומה שקיויתי ורצית לעשות, אלא את מה שזמין לי. רואה את כל החברה שלי מהלימודים מתפתחים בקריירה שלהם ואוכלת את הלב. ולמרות שהילדים משגעים ועושים לי שמח בלב בכל יום. אין מה להגיד שהבחירה היא קשה מאוד קשה. מאכזבת ובטח ובטח לא מה שציפיתי שיהיה.
* מורן   02/11/12 | 09:08
סרט דוקו' אודות אמהות וקריירה לערוץ 2
היי מורן, האם המצב עדיין ככה כיום? אשמח אם תחזרי אליי roni.meisels@gmail.com
* רוני   09/08/16 | 14:14
21. בבית שלי בחיים זה לא יקרה
אם בעלי לא יעשה את המטלות בבית אני יתגרש ממנו יום אחרי החתונה מצידי מבחינתי גבר לא יותר טוב מאישה ואם הוא חושב שהוא איזה מלך שיחפש לו ממלכה אחרת.
* רעות   24/10/12 | 09:51
20. למכור את עצמך לשכר מינימום לא נקרא להקריב את עצמך תמורת קריירה?
אני בעלת תואר ראשון ובגלל שאני גרה בצפון זה מה שמציעים לי... מעדיפה להשקיע בילדים שלי, מאשר לשעבד את עצמי ואת הזמן שלי לכבוד תשלום גן
* חחחח   23/10/12 | 23:52
19. אצל 44% שיוויון במטלות הבית???
נראה לי הזוי. אני לא מכירה אפילו אישה אחת שיש אצלה שיוויון. אבל אני כן מכירה נשים שמשקרות לעצמן שיש להן שיוויון ושהכל בסדר. אחרת איך ישרדו את הנשואין?
* שרון   23/10/12 | 21:11
כל כך צודקת!
* מור   24/10/12 | 21:55
18. לא רוצה קריירה
זכותה המלאה!
* ואם האישה רוצה לעבוד בבית ולא רוצה קריירה?   23/10/12 | 14:10
17. לקדם חוק לחופשת ידה לגבר
צריך לקדם חוק חופשת לידה לגבר שלא ניתן להעביר לאישה, אפשר לקצר את חופשת הלידה ל10 שבועות ולתת לגבר 4 שבועות, ככה הגברים יקשרו יותר לילדים שלהם וגם מעמד האישה יםגע פחות כי מקומות עבודה ידעו שגם הגבר יכול "להעלם" אחרי לידה בדיוק כמו האידה
* יעל   23/10/12 | 07:53
16. כתבה לא נכונה לפי דעתי ולא משקפת כלום!
במצב של היום הנשים לא רוצות ללכת לעבוד ואם יש מצב שבוא הן לא ילכו לעבוד הם פשוט לא יעבדו בזה ובמצב של גירושין הגבר יהיה צריך לשלם לאישה חצי ממשכורתו בגלל זה אני מאמין בשוויון מלא כלומר אחרי גירושין אם הגבר מגדל את הילדים הוא צריך לקבל מזונות מה שלא קורה אם האישה היא המפרנסת זה צריך להיות בדיוק אותו דבר כמו שאם גבר מפרנס
* עופר   23/10/12 | 05:32
נקודת מבטך עופר מושפעת מכמה שפגשת
אך ממש לא משקפות נכונה. אני עובדת היום במשרה מלאה מתוך הבית. הילדים זוכים לאמא מיד כשהם חוזרים מהגן מקבלים ארוחות חמות והרבה פינוקים ואהבה, אבל הקריירה שלי הלכה קפוט, אני עובדת בעבודות שלא משקפות לא את ההשכלה שלי ולא את היכולות שלי. עם אנשים שלא יודעים אפילו להעריך את ההשכלה והידע שלי. כל החברה שלי מהלימודים התקדמו במיוחד הגברים ועושים היום את העבודה שאני חולמת לעשות . אבל כשניסיתי את כוחי בהתחלה במשרות שאני רוצה גיליתי שאני חוזרת הבית בשש וחצי בערב ונשארת לפחות פעם בשבוע עד עשר בלילה שעות נוספות. כל הימי חופש שלי נגמרו ובסוף גם הורידו לי ימי חופש מהמשכורת. הילד שלי זכה לאמא שעה ביום, אתה יודע מה זה שעה ביום אמא לילד? זה כלום. הוא היה היסטרי ולא היה מסוגל שאני אצא לו מטווח הראייה לשניה לפני שהיה מתחיל לבכות. וכשנכנסתי להריון אז לא היו לי מספיק ימי חופש כדי ללכת לבדיקות ומעקבים במשך כמה חודשים . אז עשיתי בחירה ויתרתי על הקריירה שלי לטובת הילדים. אני עובדת במשרה מלאה מהבית בכל מיני עבודות שלא משקפות את ארבע השנים שלמדתי בהן וכדי להספיק בכל זאת להביא משכורת מלאה אני צריכה לעבוד כל יום עד שהם מגיעים מהגנים וממשיכה לעבוד אחרי שהם הולכים לישון עד 12 בלילה כי כשהם נמצאים אני מבלה איתם. אני לא עצלנית אבל כואב לי שכל הלימודים שלי וכל הציפיות שלי מעצמי לא התממשו כי הייתי צריכה לבחור בין קריירה ובין הילדים שלי. 75000 שח שהשקעתי בלימודים ירדו לטמיון. . ואני רק יושבת ומסתכלת בקנאה על אלה שעושים מה שלמדו , שהם בעיקר גברים אגב. ולגבי המשכורת של גרושים. אני ובעלי נשואים באושר והלוואי ולא נגיע לשם אבל עם שתי משכורות מלאות אנחנו לא מצליחים לסגור את החודש. אם אתגרש אי פעם כל המשכורת שלי תלך על הילדים - כולה כל שקל רק כדי לשרוד. הבעל יביא פחות מחצי משכורת משהו כמו שליש משכורת. את החודש אני בטוח לא אסגור, אני עדיין אעבוד יותר שעות רק שאת כל העבודה הקשה שאני עושה היום אני אצטרך לעשות לבדי. בלי תמיכה והם הרבה פחות הכנסה. חוץ מזה שכל העומס יפול עליי, איכות החיים של הילדים תרד. אני מבוגרת אני יכולה לעמוד בזה אני לא גודלת כל שנה אז אני יכולה לוותר על בגדים ונעליים חדשות בכיף. אבל אני די בטוחה שהילדים לא יוכלו להסתדר בלי נעליים בחורף הזה. או בלי מעילים. או בלי בגדים כי הם כבר גדלו וניצלתי את הבגדים של החורף שלהם במשך שנתיים ועכשיו כבר ממש לא במידה שלהם. דרך אגב לבני הבכור קוראים עופר. אבל אני בטוחה שאתה בחור נבון ומבין שהחיים לא כל כך פשוטים. והבעל לא נותן את המשכורת לי כמו שאני לא משחקת עם הכסף שאני מרוויחה בקזינו. כל הכסף הזה משמש לממן ילדים. וזה שבני הזוג לא מסתדרים ומחליטים להפוך את עולמם של הילדים לא אומר שגם איכות החיים שלהם צריכה לרדת מתחת לאפס. ובטח לא אומרת שהילדים שעשינו ביחד הפכו להיות אחריותי הכלכלית הבלעדית. תסכים איתי. אנחנו בקושי שורדים עם שתי משכורות מלאות נראה לך שאפשר לגדל אותם עם משכורת אחת של האמא? בגלל זה צריך לחשוב על מי אתה מתחתן איתו או איתה טוב טוב לפני כי אם תתגרש עם ילדים אתה עדיין צריך לתמוך בהם כלכלית ורגשית. אי אפשר פשוט להתחיל מחדש כאילו לא היו הילדים. כולם עושים ויתורים כואבים. את הויתור שלי כבר סיפרתי לך.
* מורן   02/11/12 | 09:27
15. ועוד משהו
צאו מהסרט לגדל ילדים! אתם רוצים חינוך ביי ביי לאיפון / מחשב/ כבלים/ איטרנט. אתם לא שולטים בזה! החברה שלנו שולטת בחינוך , חומרנית יופי ותאמינו לי שילד שסומכים עליו הוא יהיה אחראי ויכבד אתכם! להיות 24 שעות לידם זה לא אומר כלום!!! צאו מהסרט שלכן פסיכיות!!!! לסמוך עלהם/ן ולתת שויון בין הבת לבן. לא תעשו את זה לא משנה כמה קוצי מוצי עשית לה בגיל שנה ... איכס הבורות בארץ פשוט מכה! נשים לא החליטו מה הן רוצות בכלל!!!
* תותי פרוטי   23/10/12 | 01:27
שאין לה ילדים ומשפחה
* לדעתי את רווקה ממורמרת   23/10/12 | 09:24
גורים צריכים להיות ליד הורה שמעניק תשומת לב וחום
לשלוח ילד למטפלת בגיל 3 חודשים, ועוד מטפלת שאת כלל לא מכירה, ואין לך מושג מי היא ומה היא עושה בחייה, זה סופר הזנחה. אין מה לדבר.
* הם לא בשלים להסתדר לבד עד גיל מסויים   24/10/12 | 08:54
14. שטויות נשים מעדיפות ככה
מצטערת רוב הנשים בישראל רוצות גבר חזק! ושיהיה לו כסף ! ולא אכפת להן לא לממש את עצמן ... כמובן שאחרי שהן מבינות שהבעל שלהם לא ממש מתרגש שהבית מסודר ולא מפנק אותך כי שטפת כלים הן מתמרמרות! בעיה שלכן!!!! אישה שעובדת עד 13:00 זה לא נקרא לעבוד! זה בחירה שלכן אז מין הסתם שתנקו ותכינו אוכל אפשר לחשוב??! היום הכל אוכל מוכן! 2 דקות במיקרו ולהפעיל מדיח! חבל שאתן לא מבינות שהדבר שאתן מפספסות כאן זה קודם כל הקשר שלכם ,הזוגיות שלכם! הגבר לא רואה אתכן בכללל...... ומין הסתם שאין קריבה ויש ריחוק, אין הבנה יש צפיות ואכזבות. כמה חבל...... ככה זה, האישה הישראלית רואה בגבר אבא ומפרנס בלבד... זוגיות אהבה לראות אותו לא אכפת לכן?! אני לא הייתי מוכנה שבעלי יעבוד כל הלילה כי לא הייתי רואה אותו בכלל !!! זה נקרא משפחה ! עדיף לעבוד ביחד עד חמש ולדאוג שבערב מתנהלת משפחה ביחד כולם!
* תותי פרוטי    23/10/12 | 01:20
הנה בעל שאני שמחה מאוד שלא פגשתי
* אדוני למה לא מקשיב   23/10/12 | 08:46
הרבה יותר קל לעבוד מחוץ לבית מאשר בתוכו
* ...   24/10/12 | 08:55
13. ל11
בעיה שלך! תתגרשי! נשמע כמו ביל מסעדה או בר. להתגרש!
* 22   23/10/12 | 01:09
12. רוב?? 2 אחוז הבדל!
אל תעשו רעש וצלצולים רוב שלכם (2%) לא אומר כלום ובטח הסקר שלכם מנה כ-1,000 איש, שוב חארטות תקשורתיות
* אור   23/10/12 | 01:04
11. מה קורה שהגבר עובד רק לילות? כנסו:
שמישהו יסביר למשפחה של בעלי שלא מבינה כלום איך אני אמורה לצאת לעבוד שהבעל עובד מחמש בערב עד הבוקר... וכמובן ביום יושן!!! ומי מטפל בילדים? דואגת לאוכל, כביסות, כלים , התארגנות בוקר וערב,בילוי עם הילדים וכו..
* לינור   23/10/12 | 00:19
עצלנית
את סתם מחפשת תירוץ לא לעבוד. בעלי איש צבא, והכל עליי ואני יופי עובדת,כי זאת ההחלטה שלי. גם אני מארגנת בבוקר את הילדים,מסיעה לגנים ובתי ספר ואחה"צ איתם. אז יש לי תמיד ערימות כביסה ותמיד צלחות בכיור. יש לי עבודה שאני אוהבת ושמספקת אותי. אם את רוצה לעבוד, תפסיקי לתרץ שבעך לא מאפשר לך
* אמא   23/10/12 | 10:12
אין לך כלים בכיור כי הילדים אוכלים בצהרון
* את זו שעצלנית   24/10/12 | 09:00
אני יודעת איך תראי בגיל 70!
את תהיי כפופה ושבורה ובעלך יראה עשרים שנה צעיר לגילו. ככה זה- הקרבה אישית ועבדות מודרנית- זה גובה מחיר
* הזכרת לי את חמותי המסכנה   24/10/12 | 09:08
10. אני מפקירה את ילדיי למען הקריירה. צר לי על זה. עדיף שיהיה ההפך.
* שני   22/10/12 | 23:00
9. איזה תענוג יש בלקבל 6000 ולהקריב את עצמך
* הרבה יותר מהנה עם הילדים   22/10/12 | 22:57
8. אמא
בתור אמא בתחילת דרכה כל הריון היה מסתיים בפיטורים כך מצאתי את עצמי בציטואציה הזאת 4 פעמים בילד הרביעי כבר לא חזרתי לעבוד הייתי שקועה בגידול הילדים הילדים קיבלו את אמא בצהרים ארוחה חמה הכנת שיעורי בית חוגים והסעות הכל עם אמא היום הילדים קצת גדלו ואני מוצאת את עצמי בבוקר לבד וזה גורםלי לרצות לחזור לעבודה של חצי משרה
* ר   22/10/12 | 21:35
7. שוק עבודה לא לאימהות
אחרי לידה עזבתי עבודה כי לא יכולתי לחזור ממנה לפני שמונה בערב. אז עכשיו אני מחפשת עבודה משמונה עד חמש. היום הציעו לי אחד כזאת שנדרש כל הניסיון שצברתי, אבל בחצי שכר. דרשו לפחות תשע שעות עבודה ביום, והתעצבנו כשציינתי שאני חייבת לעזוב אחרי שעה חמש. וזה בחצי שכר.
* אימא מחפשת עבודה   22/10/12 | 21:31
6. אין פתרון - אלא אם כן הגברים יבינו שיש להם אחריות שווה.
הלוואי שכל אדם היה יכול לבחור האם לשבת בבית לגדל את הילדים או ללכת לעבוד. כיום לאשה אין את הפרוילגיה הזו. אשה חייבת לעבוד כדי שיהיה לה ביטחון ועמצאות כלכלית. היא לא יכולה להישאר בבית ולהסתך על בעלה. יש מקרים של גירושין מקרים של מוות (חס וחלילה). אגב, מותר לאשה גם לפתח קריירה ולהנות ממנה. הבעיה שהשינוי שחל אצל הנשים היה מהיר ואילו השינוי אצל הגברים הוא איטי. אצל רוב הגברים סדרי העדיפות לא משתנה כשמגיעים הילדים ואילו אצל האשה כן. אי אפשר להאשים אשה שרוצה לקדם את עצמה בעבודה. צריך להפנים שהאחריות על הילדים צריכה להיות אצל שני בני הזוג. וכתגובה למספר 3, את צודקת, ילדים צריכים הורים זמינים עבורם, אבל יש לך פתרון?
* מבולבלת   22/10/12 | 21:23
5. ומה זה אומר על החצי השני של האימהות?
* משה   22/10/12 | 21:11
4. עובדת עד 12:30 בצהריים
מספיק לי ולילדים!! באים אוכלים צהריים יחד והולכים לישון כפיות(: אומנם מרוויחה הרבה פחות מקרייריסטית שעובדת עד 18:00 בערב אבל לא מתחלפת איתה !! אמא לא קונים בכסףףףףף
* אמא   22/10/12 | 21:09
4- מסכימה לגמרי!!!
* מפסידות הקרייריסטיות האגואיסטיות   24/10/12 | 08:58
3. אבא עובד ואמא עובדת מי אמור לגדל את הילדים???
אח"כ הילדים גדלים באופן עצמאי מבינים שלמעשה ההורים לא באמת שם בשבילם.. .כביכול עצמאים בשטח ובלי גבולות .. עושים מה שבא להם ואח"כ מגיעים אליי לשיחה בעקבות המצבים המסוכנים שאליהם הגיעו.. כשאין לא אבא ולא אמא בתמונה...כי הם עובדים..
* יועצת    22/10/12 | 20:24
בידיוק! מפקירה? היא לא מפקירה היא מקבלת החלטה
חשובה ונכונה
* אני   22/10/12 | 20:29
אז שאבא יחזור גם הוא מוקדם מהעבודה פעמיים בשבוע
ככה, גם אבא עבוד, גם אמא וגם לילדים יהיו הורים כל השבוע, מה, לא?
* אפרת   22/10/12 | 23:13
מסכימה לגמרי למס' 3!
הילדים נשלחים לאימוץ אצל אשה זרה לרוב היום.
* אין הורים- שניהם עובדים   24/10/12 | 08:57
2. ומה רע בזה?
חבל שככה התהפך העולם ונשים נאלצות לעבוד( מי שרצתה כמובן עבדה) ולא רק זה,הן חייבות! והילדים נשארים עם מטפלות/לבד וכו' ותראו את הדור החדש..... אבל אין בכלל אופציה כזו שאישה לא תעבוד עם כל הדרישות המטורפות וההוצאות שצריך כדי לחיות
* ננה   22/10/12 | 20:11
1. כי הגברים של פעם לא קיימים יותר
אז בזמנו הגבר היה המפרנס העיקרי היה הכוח והמוח בבית האישה גידלה את הילדים במסירות אין קיץ אז באמת הרגשת שיש לך גבר בבית אז מה קורה היום לאן הם נעלמו נשים צריכות לחשוב עם עצמן האם להיות קרייריסטית שווה את פירוק המשפחה העתידית כי בתכלס אלו הם הנתונים לסיבות הגירושים ה"גבר" הוא ילד שאינו מספק את צרכיו ואינו מכיר באחריות המשפחה מוסד הנישואין בשבילו מזמן כבר לא בעל ערך ולכן בכל בעיה הכי קטנה הוא בורח ולא לשכוח הוא "מבולבל" מעניין פתאום כל הגברים מרגישים מבולבלים ומה שקורה האישה נשארת עם העבודה עם גידול הילדים תשלום החשבונות וכו' לאן הגענו האם זה מה נחשב נורמלי.? בתור אישה עובדת הייתי מעדיפה לשבת בבית ושבעלי יהיה המפרנס העיקרי כדי שזה יתן לו תחושת גבריות ואחריות . כן יכול להיות שהמון נשים ירימו גבה אבל זאת דעתי ובתוך תוככם גם אתן מרגישות כמוני. אז טיפ קטן לכל מי שנכנס למוסד הנישואין לכו קודם לייעוץ זוגיות כדי שתבינו מראש מה האחריות וההשלכות לנישואין אל תתחתנו מתוך לחץ של גיל או רצון לילדים תתחתנו מתוך רצון משותף להקים בית הגון ושמח בישראל.
* אמא עובדת   22/10/12 | 19:44
ומה לגבי עצמאות כלכלית?
נשים שמעדיפות לשבת בבית ולגדל את הילדים, ולא לפתח כישורי התפרנסות (ובטח שלא קריירה) גוזרות על עצמן חיים של עוני, במקרה של גירושים (קורה לא מעט) או רחמנא ליצלן מוות של בן הזוג. עצמאות כלכלית חשובה לא רק במובן זה, אלא גם במובן של העברת ערכי העבודה לילדינו.
* עוד אמא עובדת   22/10/12 | 20:02
אני אישה ואני איתך!!!!!!!!
כל כך צודקתתתת
* ננה   22/10/12 | 20:12
הגבר לא נעלם, פשוט הזכויות והשוויון שלכן הופיעה
עכשיו כשקיבלתן אותו אל תתבכיינוו
* אני   22/10/12 | 20:30
מסכימה ביותר עם מגיבה מספר 1
אים הנשים יעבדו מה יהיה עים הילדים?? יתחילו להסתובב ברחובות לעשון נרגילות, אחרכך סיגריות, ואז לא עלינו סמים... מי צריך את זה, אני מעדיפה לגדל ולחנך את ילדי ושבעלי יעסוק בקריירה ועבודה, הרי כך בנוי העולם ככה זה היה וככה יהיה, זה הטבע שלנו וזה מה יש , לא כדאי להלחם בטבע.... לטובת הילדים כמובן.. אבל כל אחד ואיך שהוא מבין.
* מורן   22/10/12 | 21:55
חח לתגובה "מסכימה ביותר עם מגיבה מספר 1"
אפשר לחשוב שאם האישה לא תעבוד הילדים לא ילכו לעשן נרגילות וסמים הם עושים את זה כבר בבית ספר
* עופר   23/10/12 | 05:28