הורים
תגובות (79 תגובות ב-52 דיונים)
52. האידיאלי זה אמא בחצי משרה
* אבל קשה מאוד למצוא וגם המשכורות נמוכות   03/12/12 | 09:41
51. תגובה
אני אמא לשניים ואני אם עובדת ובעלי עובד ואני יכולה להגיד שאני לא מסוגלת לחשוב על לוותר על עצמי בתור אישה ולא לצאת לעבוד וללמוד ולממש את עצמי וכחלק מזה גם לתת דוגמא לילדים שלי שהם חיבים לממש את עצמם בחיים....ותוך כדי זה יש לי מספיק זמן גם להשקיע בתזונה ובהמון זמן איכות עם הילדים שלי...
* שרון   19/11/12 | 09:13
50. 38 את כל כך צודקת!!!! תגובה לעניין
* מיכל   18/11/12 | 19:28
49. לא לכל אמא בריא להיות עם הילדים
* אפי   17/11/12 | 22:09
48. זה מאוד פשוט
נשים לא אמורות לעבוד בכלל - נקודה. מה - כשהאדם התפתח לפני אלפי שנים ,האם הלכה לעבודה ? מה זה קשור בכלל ? זה נגד הטבע. גם לא להניק זה דרך הטבע. וזה שהתינוק לא לידך אמור להרגיש לך לא בנוח (זה גנטי) אם את מרגישה שאת צריכה לעבוד זה בגלל שהחברה הרגילה אותך לסוג חיים כזה שגורם לאינסטינקטים הטבעיים להירדם. כל תינוק שיבלה את השנתיים הראשונות לפחות צמוד לאמא. ויבלה גם זמן עם אבא - אחד על אחד וישב לאכול ביחד עם ההורים לפחות פעם ביום, ויאכל אוכל בריא של אמא ולא רק סוכר של הגן והמטפלת כל היום יהיה ילד בריא ומאושר. לא צריך מחקר, או טיפול, או להוציא אפילו שקל כדי להבין את זה... צריך להתחבר לעצמכם... להסתכל סביבכם ולהבין שהכל שטויות ושהזמן עם הילדים והמשפחה זה כל מה שחשוב.
* מחקר   15/11/12 | 09:49
אין מילים
בדיוק!!! אישה לאנאמורה לעבוד! החיים של האישה שונים מהחיים של הגבר, נתחיל בזה שהאישה יולדת וחייבת להעניק את התינוק שלה, אמא תמיד חייבת להיות שם בשביל הילדים שלה.... אפילו בתנ״ך אנחנו רואים שגבר צריך לעבוד ועל האישה לסבול מכאבים בלידות ....
* טטיאנה   10/04/15 | 02:18
47. אמא עובדת
אין כמו לגדל את הילדים שלך..ככה הילדים רגועים יותר. אפשר לחסוך ולהנות מהילדים..
* אני   14/11/12 | 13:46
46. .
למה אף אחד לא רשם מה סכום המשכורת שהם צריכים להסתדר
* אלי    14/11/12 | 13:37
45. כל הכבוד לרגישות לנושא כ"כ נכון , הזמן עובר מהר , והילדים גדלים בלי שנרגיש קצת בית לא יזיק
* שרי   14/11/12 | 12:21
44. כל הכבוד לכן!
אני נשארתי עם הילדה עד כמעט גיל שנתיים וזו היתה העבודה הכי מפרכת והכי מדהימה שיש. בזמן הזה, יכולתי להצביע על כל ילד ברחוב ולומר אם הוא בגן או גדל עם אמא בבית- משהו בשמחה ובביטחון שלהם שונה (והכי מגוחך אמהות מדחיקות שאומרות ש"הילד צריך חברה" בגיל 3 חודשים. להשאיר ילד במעון בגיל כזה זה אילוץ ולא שום שיקול אחר). הלוואי ואוכל להקדיש לילד הבא את אותה תשומת הלב.
* קרן שזוכרת עד כמה זה היה קשה   14/11/12 | 11:38
43. אני לא מאמינה לכל הרגשות האימהיים האלה
הכל נכון, כיף לגדל את הילדים בבית, יש סיפוק אדיר, א-ב-ל, שאף אחד לא תשקר ותגיד שאין לפעמים תחושת החמצה, של בזבוז, של חוסר מיצוי אישי. זה קשר השתיקה בין נשים. הכל מושלם הכל ורוד ומתחת לפני השטח מקנן לו הספק....
* תחשבו שוב   14/11/12 | 11:36
נכון, אבל יש כאלה שלא התפתחו אותו הדבר וצריכות את הבית
* אור   14/11/12 | 15:51
42. תגובה 38 ממש צודקת
הייתי עם הבת הראשונה בבית 7 חודשים. בעלי מביא משכורת 7,500 נטו, בזמן הלידה היינו עם עו"ש גבוה, וככל שעברו החודשים ראינו איך הוא הולך ומתרוקן... הבנו שאי אפשר לחיות ממשכורת אחת זה בלתי אפשרי ואנחנו עוד משלמים רק 1400 ש"ח על הבית!! ודבר נוסף- כשהייתי בבית ובעלי חוזר מהעבודה, הוא היה מתנהג כאילו הוא עובד קשה, ואני נהנת ועושה חיים כי אני לא יוצאת לעבוד. "מה, את בבית כל היום" לכי תסבירי לו שאין לך זמן אפילו למיין בגדים להפעיל מכונת כביסה. ועד שהילדה נרדמת את עוזבת הכל והולכת לנוח גם כן. מה אני אגיד לכם החיים באמת לא פשוטים כאן בארץ.
* אמיתי   14/11/12 | 11:30
41. הלוואי שהיו יותר משרות של חצי משרה!!!
כך אמהות גם היו יכולות לצאת בשביל הנפש שלהן, להתלפש, להתאפר, לראות עולם, וגם הילדים לא היו אומללים בצהרונים!!
* אנונימית   14/11/12 | 10:45
40. עבודה חצי משרה
אני אמא לשלשה ילדים, וברוך ה' מצאתי עבודה של חצי יום עד אחד וחצי וכל אני מצליחה להוציא את הילדים בצהריים לתת להם ארוחה חמה, להינות מהם, וכך גם יותר קל לי לצאת בערבים אני לא מרגישה לא בנוח כאיחו חזרתי מהעבודה בארבע, אומנם המשכורת יוצאת לי פחות מ3,000 וקשה לי כי יש פולל דברים שאני רוצה ואין לי אבל זאת הבחירה שעשיתי ואני מרוצה ממנה. בכל אופן עד שהילדים יגדלו קצת...
* הילה   14/11/12 | 10:39
39. תלוי מה המשכורת היחידה. אם זה- כמו
בעלי, שלושים אלף שקל, אפשר לחיות עם משכורת יחידה ועם חמישה ילדים!
* מלי   14/11/12 | 09:48
משכורת
אני מאוד מסכימה איתך מלי , ברגע שהמשכורת פחות מ 15.000 אזז קשה במדינה שלנו להיות רק אמא ולשרוד ולהחזיק משפחה על משכורת אחת ! זה עצובבב כי אני עוד לא נשואה אבל כל מה שאני רואה לנגד עייני ואני היום בת 20 זה מפחיד אותי להקים משפחה .
* טלי :)   14/11/12 | 12:00
38. לא הכי טוב להיות בבית..
אני מכירה משפחה שהיא על סף גירושין בגלל שהאישה רוצה להישאר עם הילד בבית..למרות שהבעל לא משתכר ממשכורת מינימום, ויש להם מינימום הוצאות. אבל אישה עם ילד בן שנה-שנתיים בבית זה לא תמיד כזה אושר!! אין תחלופה לחברה בוגרת גם אם זה הבן שלך. נכון, שיש פחות דאגות כשאת צמודה אליו, אבל החיים מתגלגלים ככה שבסוף מאוד קשה להיכנס לשוק העבודה, במיוחד לישאלים שלא מביאים ילד אחד אלא שלושה. בסופו של דבר, עקרות בית היא מאוד קשה (יותר מלעבוד "בחוץ") ולמרות שכביכול לא עובדים, כן רוצים את העזרה של הבעל בסוף היום כדי לפנות לעצמנו שעת שקט, ואז מתחילות הבעיות כי הבעל עובד!!! ולמה את לא מניחה לו כשהוא מגיע מהעבודה?? את הרי לא עובדת... והוא מגיע הביתה וזורק את הנעליים שלו, ואוכל ולך כבר נמאס לרדוף אחרי הניקיון והסדר, ואז אחרי מספר חודשים, "אולי תרים את הדברים שלך??" אולי "תעשה כלים?" --אבל מאמי אני עייף אני עובד מהבוקר עד הלילה/ ערב ... ואולי "תוציא קצת את הילד??" והרי המחלה של האנושות ושל הגברים היא עייפות. הם כל הזמן עייפים. והנה מתכון בטוח לריבים. ברור שישי את הגברים המדהימים והחזקים שיתנו לאישה שלהם יד ויעזרו לה אפילו אם היא לא עובדת, אבל יש כאלה גברים שאם היאש שלהם תלך לקניון לקנות בגדים...אוי ואבוי..לבזבז 500 שקל?? את הרי לא עובדת, והגבר שלך עובד כל כך קשה.. בקיצור נשים - חייבות את העצמאות הכלכלית שלהן!! חייבות !! ואם חלילה רוצים להתגרש? איך תוכיחי שיש באפשרותך לכלכל את הילדים ואת עצמך ? אני רוצה לקנות לעצמי דברים בלי להרגיש שאני מנצלת מישהו, ואפילו שהוא בעלי. ושלא לדבר על התסכול..אמא שלי הייתה עקרת בית. גידלה אותנו כל השנים עם אוכל חם, עזרה בשיעורי בית ובלה בלה בלה..אתם חושבים שהייתה לי ילדות כל כך מאושרת? שאני מרגישה בטוחה כי אין לי חרדות נטישה? היום, במבט לאחור, אמא שלי הייתה מתוסכלת, עצבנית. ההורים שלי הרבו לריב, ואז אמא שלי יצאה לעבוד -בערך אחרי 15 שנה בבית, ולא היו מאושרות ממני ומהאחיות שלי. כי יש פתאום חופש בבית. וגם ההורים שלי התחילו להסתדר יותר טוב.
* זה נחמד..אבל בואו ותציגו משפחות אחרות...   14/11/12 | 09:14
תגובה לעניין. צודקת במאת האחוזים.
* שרית   14/11/12 | 14:29
צודקת
את צודקת. גם כשמחליטים להיות בבית אין לך עצמאות כלכלית, צריכים לבקש כסף מהבעל, לא מרגישים נוח לקנות לעצמך כלום, ולמה שתצטרכי עזרה הרי את בבית כל היום. בקיצור לא פשוט. יש לי ילדה בת חצי שנה חזרתי לעבודה כשהייתה בת 4 חודשים, ובגיל 4.5 חודשים נכנסה למשפחתון פרטי. אני עובדת 75 אחוז משרה ומרויחה כ 3200. לא הכי משתלם אבל אין ברירה כשאין עזרה ואין רכב.
* שרית   15/11/12 | 08:48
37. לאידיוט מתגובה 25
הילדים בחינוך פרטי כי אלה סדרי העדיפויות שלי. נכון שיכולתי לזרוק אותם בגיל 3 עם 35 ילדים וגננת שצועקת מרוב תסכול , העיקר שיהיה חינם...לא חשוב מה יקבלו. תאמין לי שהפסיכולוג אחכ עולה יותר. מערכת החינוךבארץ קורסת. דירה ב5000 ש״ח למשפחה של 5 נפשות זה הסטנדרט פה. אפילו זול. למה צריך לחיות כמו כלב כדי לחיות? אולי אני אעבור לדירת חדר בשדרות ואשים את ילדי במעון נעמ״ת בגיל 3 חודשים. אלטרנטיבה ראויה. אם היה לך שכל בראש הייתי מבין שאני ״לא בוכה@. אלא מציינת מצב שהוא אבסורד שגם ברמות הכנסה גבוהות קשה מאוד לחיות כאן ולקבל איכות חיים
* שוב אני   14/11/12 | 06:34
36. למה תמיד האמא זו שנשארת בבית?
* לירון   14/11/12 | 00:02
כי האישה מרויחה פחות
* שרית   15/11/12 | 08:49
כשגבר ישא הריון, יהיה מסוגל להניק ויהיה מוצף בהורמונים לאחר לידה
מעבר לזה, אני מכירה לא מעט גברים שנשארים בבית . כולנו הינו לפחות פעם אחת "בין עבודות".
* רק אז הגבר יוכל להישאר בבית אחרי הלידה   19/11/12 | 09:01
35. הורים טריים
לדעתנו זה תלוי בכמה הבטים: 1- בממוצע סכום שתי המשכורות לפני קבלת ההחלטה לעבור למשכורת אחת, ובגובה המשכורת ״האחת״ שהולכים לחיות איתה. 2- ברמה בה חיים זוג ההורים, הילד בן השנה וחצי (במצב שלנו) לא נכנס לתמונה כי עדיין ניתן למשוך אותו למסגרת כזו או אחרת. 3- בכמות השעות שאותן יבלה מפרנס המשפחה (באם זה הבעל או האישה) כי לו/ה מגיע זמן לבלות עם בן/ת הזוג והילד/ים. 4- בהוצאות החודשיות של המשפחה (כולל הכל: משכנתא והוצאות בסיסיות לדירה, קניות והלבשה והוצאות על רכב). ועוד כמה הבטים. בתקופת ההיריון שוחחנו בנושא זה כמה וכמה פעמים ומאוד רצינו להשקיע בילד כך שהאישה תהיה ״אמא״ במלוא המובן בנוסף גם עקרת בית, אך מבחינתנו זה היה רחוק מאוד לצערנו. נשמח אם מישהו יגיב על מה שאנו חושבים ומה שקורה אצלנו באמת הרי כל מה שנרשם לעיל הינו מציאות החיים שלנו.
* משפ׳ סלימאן   13/11/12 | 22:15
34. משכורת
בטח חיים ממשכורת אחת, משכורת של 20000 שקל כנראה, אז זה אפשרי. למה אף פעם לא מזכירים את המשכורות בכתבות האלה ?!
* ארז   13/11/12 | 21:57
נראה לכם שאנשים שמסכימים להחשף לכתבה הזו גם יחשפו את המשכורת?
תחשבו קצת
* דן   14/11/12 | 00:45
בעלי מרוויח 9500 נטו ואנחנו מסתדרים נהדר.
בעלי עובד במשרה מלאה. אנחנו עם משכנתא (אומנם של 3000 ש"ח) ועם שני ילדים, אחד מהם בבית איתי ומכונית אחת. כן. אחת. ומצליחים להסתדר מעולה.
* יעלה   14/11/12 | 04:15
33. הרבה נשים לא רוצות להשאר בבית עם הילד
ומתות כבר לחזור לעבודה. בתכלס, העבודה הכי קשה זה לטפל בילד והרבה נשים גם "מטפסות עעל הקירות" מלהיות בבית ולא לפגוש אנשים מבוגרים. אם יש קבוצת אמהות כמו זו של ענבר בכתבה, זה מקל מאוד.
* אתי   13/11/12 | 21:42
32. איזה דיכאון הבאתם לי יואווו
לפי הכתבה אני לא מתכננת להביא ילד לעולם ב10 שנים הבאות בשביל לרצות את ההורים ואז אני יביא משכורת רעב והראה כמו סמרטוט לא ולא!!!!!
* בת 26   13/11/12 | 21:41
31. תאמינו לי כל אחת יכולה!!!כנסו
אני עם שני ילדים אחד בן 7 אחת בת 4 ואני בבית!! מסתדרים ולא גם לנו אין עזרה מההורים!! ויש משכנתא.. ואני אקדמאית . אין יותר אושר מזה !! הרי כשיוצאים לעבוד אז צריכים בגדים,דלק,אוכל.וכו ולי אין !!!אתן לא מבינות איזה כיףףף הילדים שבצהרון עד חמש ליבי יוצא אליהם !עוול.. פחות תממנו את הצהרונים!!
* לילך   13/11/12 | 21:09
30. לא כל הנוצץ זהב
אני יכולה להרשות לעצמי להשאר בבית מבחינה כלכלית.אבל...אין מילים לתאר את התסכול על כל השנים שהשקעתי בלימודים ורכישת מקצוע. כשהבעל עובד משרה מלאה פלוס ואין עזרה ממשפחה ,סיכויי למצוא עבודה טובה ומספקת (!) נמוכים מאוד.שלא לדבר על הבדידות (אין הרבה אמהות שנשארות בבית) ותחושת הבושה כששואלים אותי מה אני עושה ומה נהיה ממני. ועוד דבר -לא בריא ונורמלי להסתמך על בן אדם אחד שיפרנס,בחיים יש הפתעות לא תמיד נעימות ,מה יקרה אם תמצאי את עצמך לבד מאיזשהי סיבה. מי יסתכל עליכן אחרי כ"כ הרבה שנים בבית? אל תשלו את עצמכם. אמא שמחפשת עבודה כבר שנה.
* אמא כזאת   13/11/12 | 21:07
29. ומה עם הדוגמא ההפוכה?
אני כבר שש שנים בבית עם שני קטנים ולא מרצוני החופשי. גם בזמן ההריונות ניסיתי למצוא עבודה ולא צלח בידי, המשפחה מעבר לים ובאופן כללי להיות עקרת בית מעולם לא היה חלומי הגדול. די נמאס לי ממסע ההסתה שנועד להחזיר את הנשים הביתה. מה עם אבות עקרי בית? מה עם נשים שרוצות לממש עצמן כמטרה ויעד ולאו דווקא חולמות על החלפת חיתולים? הן לא אמהות פחות טובות ממש כפי שלא כל עקרת בית ואם במשרה מלאה היא תואמת מרי פופינס.
* לילי   13/11/12 | 20:50
28. גם אנחנו עשינו את זה
נשארתי עם הילדים בבית עד שהגדול היה בן שלוש וחצי והקטנה בת שנתיים צריך לזכור שאם הייתי מכניסה אותם לגן או מטפלת אז זה הייה עולה לי כמעט חמת אלפים שקל שזה כמו משכורת- אז כל מי שעובד משלם כמעט משכורת כדי לצאת לעבודה הרבה אמהות נשארות במקום עבודה לא בגלל הכסף אלא כדי לשמור על מקום עבודה לטווח הארוך. אני עשיתי את זה כאשר בעלי הרוויח 11000 אלף שקל אבל גרנו ביחידת דיור בדרום, וחיינו מאוד מאוד בצניעות!
* חלי   13/11/12 | 20:41
27. כולם יפיי נפש
גם אם הייתה לי אפשרות לשבת בבית ולא לעבוד לא הייתי מסכימה לשבת בבית כל היום לנקות ולהחליף חיתולים למה מה קרה אני לא זקוקה כלכך לכסף ובכל זאת עובדת בשביל הנפש שלי לצאת בבוקר לעבודה לדבר עם אנשים לצחוק מה כל היום עם הפיגמה בבית תתקנו אותי אם אני טועה !!!!!!!!
* שרית   13/11/12 | 20:37
כל מילה בסלע
* לירון   14/11/12 | 00:08
26. מאקו כל הכבוד- נושא חשוב וכאוב לכל ההורים -תנו לייק
כל הכבוד כתבה שצבטה לכמה מאות הורים פה את הלב, כמה אני בתור אבא הייתי שמח לו אישתי הייתה נשארת ולא עובדת כמה רוגע הדבר הזה נותן, מירוץ העכברים ועוד מה- רק כדי לשרוד, אז קחו דוגמא השנה התחלתי ללמוד (בן 33) תכנות ומקווה ששנה הבאה שארוויח קצת יותר טוב אוכל לגרום לאישתי לוותר על העבודה/לעבוד פחות שעות והכוונה היא ללהיות בבית ב1 כל כך קשה לגלות שאתה עם הילדים רק שעתיים בערב וכל זה שוב רק כי אתה מחויב לבנקים חובות וכו' חלומות על דירה מזמן כבר אין כי המציאות לא מאפשרת אז מאקו תודה שהעלתם כתבה מצויינת ותודה לענת על הכתבה
* צחי   13/11/12 | 20:08
25. מרווחים המון ואין כלום
יש לי 2 קטנים בגנים פרטיים=6000 ש״ח בחודש, שכירות=5000 ש״ח , כך שלפני החלב הראשון שקניתי אני צריכה 11000 ש״ח . המשכורת שלי היא 3300 ש״ח כך שעדיף שאשאר עם התינוק בבית מאפשר לשלם את המשכורת לגן!ככה חיים ממשכורת אחת
* שוב אני   13/11/12 | 20:06
את מרשה לעצמך
לבכות? אם אין כסף אז אל תשימי את הילדים בגנים פרטיים ובטח לא לשכור בית ב5 אלף שקל. עדיף שתסתמי
* תגידי   13/11/12 | 23:42
24. כתבה מטופשת
שטחית מאוד הרי ברגע שאמא חוזרת לעבודה כמעט כל המשכורת תלך למטפלת/ גן. אז זה לא כזה הבדל גדול אם תהיה משכורת או שהילד יהיה בבית עם אמא
* אני   13/11/12 | 19:58
ההבדל הוא שהאמא לא מתנתקת ממעגל העבודה
אחר כך זה קשה מאוד לחזור...
* אישה לא צריכה להיות תלויה בגבר   13/11/12 | 21:09
23. אני לא מבינה איך אנשים לא מסתדרים
הבעיה מתחילה בכרטיס אשראי מי שלא עומד בזה שפשוט לא יחזיק כזה אפשרי באמת כשיש מינוס מתמודדים לא לוקחים עוד הלוואה ועוד חצי שנה מוצאים את עצמכם באותו מצב מפרנסים את הבנק ויוצרים מעגל לוותר על מותרות אדם יכול להגיד אני לא מבין איך אפשר בזמן שלדוגמא הוא מעשן שזה הון תועפות ואל תגידו לי שאי אפשר בלי שזה סוג של התמכרות גם להיות נרקומן להלוואות בנק זה אותו דבר אתם הורים לילדים חשוב שתדאגו להם ותשמשו להם דוגמא שיהיה לכולם בהצלחה אני אמא לבת ובן ואני בבית ומסתדרים תתפלאו אפילו יושבים בבית קפה לבד אחת לשבועיים
* תולי   13/11/12 | 19:58
22. פשוט טימטום
לשבת בבית?! אוקי, אני יכולה להבין את ההתלהבות של ילד ראשון אבל בתכלס אין שום סיבה בעולם שאישה / אמא לא תעבוד! זה פשוט עצלנות והתיפיפות ... ילד הולך לגן/ בת ספר הוא לא צריך את אמא שלו תקועה לו בגרון! אך אפשר לבטל את עצמך ולהפוך לעקרת בית ?! עדיף לעבוד ! אז תעבדי חצי משרה ... אך אפשר להיות כל היום בבית? בלי חיי עבודה חיי חברה ? אלו הנשים שהפכות למוזנחות ממורמרות ובודדות. שהילד גודל ( והיום 11 זה כבר גדול) והוא לא רוצה עכשיו את אמא כי זה פדיחה אז הן מתמרמרות ומוציאות הכל על הבעל המסכן!
* רויטל   13/11/12 | 19:54
טימטום?
רויטל היקרה. חבל שאת כל כך שיפוטית ולא ממש מבינה במה מדובר.בתור אמא ל3 שנימצאת בבית מזה 5 שנים .בעלת תואר ומס' תעודות וכבר אחרי עבודות ניהול.אני רחוקה מלהיות מוזנחת וממורמרת אפילו הרבה יותר משקיעה בעצמי מאי פעם. אין לי את המרוץ המטורף של החיים.אני נטו משקיעה בעתיד.בילדים שלנו .שמקבלים אוכל חם.אמא זמינה.וקשובה.ולא רואים את אמא שלהם רק שעתיים ביום.רואים את ההבדל בין ילדי הצהרונים והמטפלות לבין ילדיי.שמתבטא במליון ואחת דוגמאות.אני מאמינה שאף מטפלת לא תשקיע עמו שאני משקיעה והישקעתי .אבל זו רק דעתי ורק הרצונות שלי להשקיע ככה.יש אמהות שלא מתאים להן וגם זה בסדר. אבל מפה להגיד שזוהי עצלנות? העבודה הכי קשה ומאתגרת היא לגדל ילדים.וכולם גדלים גם עשב .החוכמה היא להצליח בכך. ומי אמר שאין לנשים הנישארות בבית חיי חברה???? מה עשית אותנו?חבל להיות כל כך שופוטית על דבר שכניראה שאינך מבינה בו .עדיף לשאול ולהיתעניין אני בטוחה שהתשובות תפתענה אותך.
* ענבר   13/11/12 | 23:41
21. המשפט הכי מטומטם,להגשים את עצמך,,גידול ילדים זה לא?
אני מכיר הרבה זוגות שרק אחד עובד והם חיים באושר,בצנעה ולא חסר להם כלום,,ומצד שני גיסי איש עסקים מיליונר, אבל חיי חיים של דיכאון לחץ,והילדים לא סובלים אותו,,בשבילם הוא לא יותר מכספומט
* כל הכבוד להן   13/11/12 | 19:30
20. אני חייבת להגיד
שבלי כל קשר לרצון שהילדים יגדלו עם הורה בבית . בתקופה שהם קטנים להיות בבית זה חיים אחרים . זה רוגע, אין לחץ,זה מנוחה . זה בריאות.... השילוב של עבודה וילדים קטנים זה שוחק וגורם לעומס ולא בריא בכלל(אז לאמהות יש אינטרס נוסף להישאר בבית). לצערי אחרי 10 חודשים בבית חייבת למצוא עבודה . מבחינה כלכלית אין אפשרות להישאר. זאת הייתה תקופה חלומית הכל בשנטי
* גל   13/11/12 | 19:29
19. ככה זה אצל החרדים
האמא עובדת בד"כ והאבא פנוי לטפל בילדים בבקר עד לגן ובצהריים -ככה בין ההפסקות של הכולל.
* פיפה   13/11/12 | 19:27
18. ברור שהכי כיף להשאר בבית אבל אי אפשר
אני ובעלי לקחנו משכנתה עם מלא הלוואות בשביל לההגיע אליה. אנחנו משלמים 3000 למשכנתה ועוד 4000 הלוואות וזה אחרי שחיינו 10 שנים בשכירות. אנחנו הורים ל3 ילדים. אני מרוויחה 3500 ובעלי 10000 ואנחנו במינוס ענק תמידי עד שלפחות יגמרו ההלוואות. אני מאמינה שללא עזרה מההורים(שלנו אין למשל) או משכורת גבוהה מצד הבעל לא הייתם יכולים לעשות זאת ולכן אני שמחה ומרגנת לכם!
* אמא ל3   13/11/12 | 19:25
המלצה חמה לכי לבנק ותראי עד כמה ניתן לחסוך
המשכנתא שלי עומדת על 2.75% צמודה למדד קבועה לא משתנה ההלוואה הנוספת מקבילה לשלך עומדת על 6.25% הבנק זה שוק ואם יש לך את האביציה לשנות לכי ותתמודדי לא לקבל את זה כמציאות בהצלחה
* תולי   13/11/12 | 20:02
17. שטויות במיץ
כנראה שהבעל מרוויח מספיק,אחרת הן היו ממשיכות לעבוד. כשאין כסף אין ברירה !
* אמיר   13/11/12 | 19:22
16. אם הבעל מרוויח מעל 15 אלף שקל בחודש ברור
שאפשר להיסתדר זה כמו 3 משכורות מינימום !!!!!!!!
* אני   13/11/12 | 19:21
15. שטויות במיץ גזר. למען הגילוי נאות - כמה ההכנסה החודשית שלכם?
שטויות במיץ גזר. למען הגילוי נאות - כמה ההכנסה החודשית שלכם? אולי תפרסמו, וכך נבין שבעצם הבעל מביא משכורת שהיא מעל המשכורת הממוצעת של שני בני זוג עובדים. ויש לכם אפשרות לחיות ב"מעט צמצום" (שבעצם אתן ואתם חיים הרבה יותר טוב ממשפחות עובדות). זריעת חול בעיני הקוראים.
* RED   13/11/12 | 19:09
14. ממש לא מאמין בזה
לא מאמין בזה בכלל. היום החיים במדינתנו הקטנטונת מאוד מאוד יקרים. בשביל להרים את הראש מעל המים זוג נניח עם 2 ילדים, צריך 2 משכורות של 2 בני הזוג של 20K ש"ח נטו לפחות. אחרת רק טובעים במינוסים גבוהים והלוואות וחובות גדולים. מי שיש לו משפחה תומכת כלכלית ובעל בתפקיד בכיר שמרוויח משכורת 5 ספרות,אולי אז במצב כזה ישנה אפשרות שהאם תישאר בבית עם ילדייה.
* אלון   13/11/12 | 19:09
13. אני בבית כבר 5 שנים
הבכור בן חמש והקטן בן שלוש. זה לא קל בכלל. זו עבודה מסביב לשעון. במקום בוס אחד את מקבלת שניים .-) מציירים את זה כאן מאוד יפה, אבל זה לא תמיד כזה נחמד ולא תמיד מאתגר. אבל זה מאוד מספק אין ספק! חשוב לזכור שזה שאתן בבית, לא אומר שהחיים שלכן נגמרו. אפשר להתמקד בתחביבים וליצור. וחייבים את זה לנשמה אחרת את שוכחת את עצמך ופשוט חיה למען אחרים. ולאביטל - תשיגי בייביסיטר ומהר! ילד קטן לפעמים יכול להרוס זוגיות שלא מתחזקים אותה. לא צריך להשתמש בתינוק כתירוץ! אז תעשי לעצמך טובה וגם לבעל ותתחילו לצאת קצת מהבית לבדכם. לא חייבים לבזבז כסף על הבילוי, סתם לסיבוב בחוץ. אגב, לי אין עזרה של ההורים.
* אמא אחת   13/11/12 | 19:04
12. מעניין אותי כמה הבעלים שלהן מרווחים ? 30000 לחודש?
כתבה יפה ומאוד נוגעת ללבי כי גם אשתי ישבה בבית כמה שנים בשבל הילד ואני פרנסתי, היה מעניין אותי לדעת כמה הבעלים של הנשים האלו מרווחים שמרשים לעצמם גם משכנתה גם אוטו גם איפור איכותי??? למה אף אחד לא אומר שהם בעלי קריירה ומרווחים עשרות אלפים לחודש , בעל מן המניין שמשתכר 7000-6000 לא יכול להרשות לעצמו ושלא יעבדו עליכם בעיניים.
* ננ   13/11/12 | 19:00
ממש לא הערה צינית ומיותרת בעלי מרוויח 7000 ש"ח נטו כן כן יש לי שני ילדים ועוד במסגרת קיבוצית שהקטן עולה 1900 ש"ח
אפשרי בהחלט רק צריך לרצות היום אומרים קודם קרירה ואח"כ ילדים הביעה שסבא וסבתם כבר נעשים זקנים כל הקפצה מהעבודה תשלומי בייביסיטר כל ההתנהלות הלחוצה גורמת להכיר במציאות שלי כרגע אחד מבני הזוג חייב להיות בבית מזלי שאני מחושבת כלכית ואנחנו בהן צדק מסתדרים ואפילו אין לנו גרעון בעו"ש תתפלאו בלי שום עזרה מאף אחד לא התחדשתי באייפון לא קונה מותגים נראית טוב גם בג'ינס של 100 ש"ח זה פשוט עניין של לשנות גישה השבוע אני הולכת לקנות שתילי ירקות ולהקים עם הילדים גינה שהילדים שלי לא יחשבו שירקות גדלים בסופר מי שעובד בקושי ובכוחות אחרונים מקלח מאכיל ארוחת ערב ועושה טובה במקרה הטוב להקריא סיפור נכון שזו החלטה קשה ואמיצה אבל צריך להבין שהזמן עובר ואם עכשיו לא נקם קשר ויחסים בין הורה לילד ככל שיגדל ייתרחק תמצאו את עצמכם במבט לאחור לא הכל זה כסף ומעמד הילדים זה כרטיס הביקור האמיתי של כל הורה באשר הוא
* מיטל   13/11/12 | 19:41
..
כל מיללההה נכונה !! המדינה שלנו היום לא מאפשרת לכולם להתפרנס בכבוד ולעלות לכולם בכבוד יש עלייות שבאו לארץ בשנות 1980 וכו' ועדיין קשה יש סטיגמות בארץ וגם הנוער היום לא משנה כמה שינסה להתקדם וולללמוד תמיד יהיה איזה חוסר או מינוס או עוד מלא דברים שיחסמו אותו
* טלי   14/11/12 | 12:05
11. האחרונה אמרה הכל במשפט אחד
כשיש תמיכה מהמשפחה וההורים קונים להם הכל מאוכל ועד טיטולים אז בטח שאפשר לא לעבוד!!
* דנה   13/11/12 | 18:52
10. ומה עם שכר הבעל?
אולי הוא מרוויח יותר מעשר נטו? ומה תעשה אמא יחידנית ללא בנזוג מרוויח שצריכה גם לעבוד וגם לגדל ילד ממשכורת אחת?
* אני1   13/11/12 | 18:47
עשר נטו זה לא כזה הרבה
גם בעלי מרוויח עשר נטו ואני מרוויחה 5 אבל כשצריך לשלם משכנתא ושכירות (בזמן שמחכים שהבית יהיה מוכן) אז גם בלי ילדים בקושי סוגרים את החודש
* אאא   14/11/12 | 15:36
9. ברור לי מיליון אחוז שזה ענין של סדרי עדיפויות!!
תקשיבו אנחנו חיים היום בחברה מטורפת בכל הקשור להכנסות זה לא הגיוני לשמוע כמו ששומעים היום שמשפחה עם שתי ילדים שמרויחים 20000 ש"ח לא מצליחים לחסוך לדירה כמו ששומעים היום הרבה,נכון גם לנו אין דירה ואני ובעלי ביחד מרויחים 12000 ש"ח לחודש גרים בשכירות ואין לנו רכב ואנחנו שמים כל חודש בצד מינימום 4 לדירה כי אין לנו רכב וכשאנחנו ממש ממש צריכים אנחנו שוכרים (זה הרבה יותר משתלם פעם בחודש 200 300 ולא כל חודש 2000) ולומדים לקנות דברים יותר בזול ולהיות מחושבים וברור לי שאם הייתי רוצה הייתי יכולה להישאר בבית כל היום (אני לא רוצה וזה עוד ענין...) אבל מה אני מעריצה אתכן אתן באמת תותחיות
* אורית   13/11/12 | 18:29
8. ניראה שאף אחת מהן לא הייתה אשת קרירה....
* שש   13/11/12 | 18:29
כל עבודה היא קריירה
ולא כל אחת רוצה חיים של גבר מצוי. אלא קצת מעבר.
* שבע   13/11/12 | 19:04
7. אם אני מרוויח 23 ש"ח לשעה
זה בלתי אפשרי שאשתי תגדל את בנותינו ולכן לצערי אנחנו שמים אותן בגנים וגם היא עובדת...
* קובי   13/11/12 | 16:33
במה אתה עוסק תשדרג את עצמך בלימודים
* מיטל   13/11/12 | 19:45
לימודים
הייתי מאוד רוצה ללמוד משהו , גם אני מקבלת 23 ש"ח לשעה ואין לי אפשרות ללמוד, ואפילו התחלתי והפסקתי כי אין לי כסף ויש לי שלשה ילדים להאכיל!! מה לעשות שהמדינה לא תומכת בנו מספיק????
* תהילה   14/11/12 | 10:51
המדינה לא אמורה לתמוך בך!!!
אם לא למדת כשהיית רווקה ולא היית צריכה להאכיל 3 ילדים אל תאשימי את המדינה בזה. (דרך אגב גם אני לא למדתי אבל לא חושבת שמישהו חייב לי משהו)
* אנה   14/11/12 | 15:33
6. הרבה נשים רוצות להישאר בבית ולגדל את הילדים בעצמן,
אך לא לכולם יש עזרה מההורים. כנראה שמשכורת של הבעל שווה לשתי המשכורות שלנו. החלום שלי היה להישאר בבית יחד עם הילדים ולגדלם בעצמי, אבל לצערי במדינה הזאת אי אפשר לחיות ולהתפרנס בכבוד! אלא רק לשרוד!!!
* אחת שעובדת   13/11/12 | 15:39
5. מעניין שלא רשום מהבן זוג עושה למחייתו
יכול מאד להיות שמכורת אחת של הבן זוג מספיק גבוהה כדי לתחזק את כל המשפחה
* א   13/11/12 | 15:20
בדיוק אף אחד לא ציין פה כמה בן זוג אחד מרוויח???
* חני   13/11/12 | 16:27
4. בבית עם הילדים
אני עזבתי קריירה ונמצאת בבית כבר 8 שנים. הכל עניין של סדרי עדיפות. ברגע שרוצים משהו באמת, הכל מסתדר.
* גלית   13/11/12 | 15:15
נכון
* נכון   13/11/12 | 18:26
3. כשהבעל מרוייח טוב! אז אפשר!
* מיכל   13/11/12 | 15:13