הורים
תגובות (50 תגובות ב-27 דיונים)
27.
אין לי הפרש גדול מהאחים שלי לעומתי לכולם יש פער של 100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 בין האחים שלהם אבל אילו לאחים האמצעים ולאחים מהקטן לגדול יש פי 2 יותר מזה ולי יש אחות שאני גדולה ממנה בשנתיים ואח שאני גדולה ממנו בארבע שנים מרוצים!? אגב הלואי והיו לי חיים כמו שלכם, אנשים יסתכלו על התגובה וירימו גבה אבל למה לשפוט?!!! זה לא בעיתכם שההורים שלי התחתנו מאוחר ולא בגיל 18או 19 או 26 אבל דווקא ההורים של ההורים שלי התחתנו בגלים האלו ולאמא שלי היה פער עצום 14 שנים בנה לבין אליה ולאבא שלי גם היה פער עצום של 12 שנים באחותו למה לי יש פער קטן בין האחים שלי לעזאזל??????!!!!!!
* אנונימית    22/10/23 | 11:50
26. ביני ובין אחי הגדול 12 שנות הפרש ואנחנו חברים טובים,בקשר טוב
בכל זאת מסכימה עם הכתבה. אבל אצלי זה קצצ שונה : אח שלי רצה אחות במשך כמעט כל ילדותו ולכן שמח כשנולדתי ולא התרחק ;)
* אחות קטנה   30/10/13 | 21:14
25. שטויות לאמא שלי ואחותה יש 11שנים הפרש והם כמו החברות הכי טובות
וביני ובין אחותי הקטנה יש שנתים הפרש ואני לא מסדרת איתה ו7שנים ביני לבין אח שלי הקטן ואני מסתדרת איתו
* אנונימית   04/09/13 | 11:15
24. כמו בכל דבר שיש יתרונות מצד שני יהיה את החסרונות!!!
* ענת   15/02/13 | 00:08
23. 20 שנה הבדל
שאני הייתי בת 20 אמא שלי ילדה תינוקת. כיום אחותי בת 4, ולא, אין שום קשר.....
* ????   12/02/13 | 16:33
22. שאלה
ומה קורה אם יש שתי תאומות ועוד אח קטן בהפרש של שבע וחצי שנים
* אחות   07/02/13 | 18:12
21. לא רלוונטי כעת מתחתנים אחרי גיל 30. נשאר 10 שנים
כדי להביא 2-3 ילדים, מה שאומר שההפרש ביניהם יכול להיות שנה עד 3 בלבד. אי אפשר לחכות, יש תאריך תפוגה לצערנו
* איריס   06/02/13 | 10:24
20. לא יודעת על מה כולן פה מדברות...
ביני ובין אחותי יש פער של 6 וחצי שנים, ויש ביננו קשר מעולה. אנחנו מבלות ביחד, טסות לח''ול ביחד..הכל.. כשנולדתי אחותי בדיוק התחילה כיתה א', והיא לא הפסיקה לעזור לטפל בי בכל מה שאמא שלי ביקשה. הקשר תלוי בבן אדם. לא בפער. אני מכירה מספיק אנשים שיש להם פער של שנה או שנתיים והם לא מסתדרים..
* אוריאן   06/02/13 | 02:39
19. יש לי שניים גדולים ושניים קטנים
יש לי 4 בנים שניים גדולים 20, 17 ושניים קטנים 8, 6 - וזה ממש כיף. בהתחלה קצת קשה להתחיל הכל מחדש אבל לאט לאט כשהם גדלים הגדולים שומרים על הקטנים, לא צריך בייביסיטר, הגדולים מעסיקים אותם משחקים איתם וממש כיף בבית, אנחנו נהנים מאוד.
* ורד   04/02/13 | 15:41
18. אני חושבת ...
בתור אחת שיש לה הבדל של 6 שנים בין אחות קטנה אלי זה מאוד לא כיף , אני גרה איתה באותו החדר ואני בגיל ההתבגרות כך שאני מאוד צריכה פרטיות ולעומת זאת היא ילדה מאוד פטפטנית וקשה להסתדר איתה בכלל .. לא בטוח שזה בגלל ההפרשים אבל היא תמיד רוצה לשחק לעומתי , שאני רוצה לנוח .. לפי דעתי זה רעיון לא טוב בכלל .
* אני   31/01/13 | 14:12
17. דעתי האישית2
יש לי ילדים גדולים בהפרשים של שנתיים ויש לי ילדה שגדולה מבן הזקונים ב 10 שנים והיא ממש מקנאה בתשומת הלב שהוא מקבל. אז זה לא מדוייק להגיד שאין תחומי עניין משותפים כי היום שניהם רוצים לשבת על המחשב ושניהם רוצים תשומת לב מיוחדת משתדלים לרצות את שניהם
* אמא מהצפון   30/01/13 | 15:36
16. אין נוסחה אחת...כל אחת ומה שהחיים מאפשרים לה...
יש הריונות קשים יותר מאחרים..יש ילדים בעיתיים יותר מאחרים יש בעל שעוזר יותר מאחרים יש עזרה מהסביבה יותר לאחרים....יש אנשים שמרוויחים הרבה יותר מאחרים....וכו וכו.........זה תלוי בכל כל הרבה נסיבות אך אפשר בכלל לנסות להגיע להבנה כל אחת והחיים שלה.
* חנית   28/01/13 | 11:10
חנית .. תיארת את זה במדוייק ! ביני לבין אחי יש הפרש של 11 שנה
* פיפוש   06/02/13 | 12:26
15. אחים
אני בת 15 , אחותי בת 13 ,ואחי הקטן בן שנתיים וחצי! אני גדולה ממנו ב13 שנים ובנתיים מסתדרת עם זה יחסית טוב .. אך לא יודעת מה יהיה בעתיד מקווה בעזרת השם שהוא יהיה כמו הבן הקטן שלי 3>
* אור   28/01/13 | 11:07
14. בתור בן הזקונים במשפחה בעלת הפרשים גדולים
יש לי אח ואחות גדולים, אחי גדול ממני ב-10.5 שנים ואחותי בכמעט 14 שנה. היום אני בן 17 ואני לא יכול להיות יותר מרוצה מההחלטה של אמא שלי. הוריי כיום גרושים- דבר היוצר מעט בעיה כאשר זה רק אמא ובן בבית, אך יש לי לאן "לברוח" כאשר אני צריך לנשום מעט- לשני האחים שלי דירה משלהם בחיפה. לגדול תחת הניסיון שהוריי השיגו לאחר גידול של שני ילדים ולקבל את החינוך שהם למדו להשתית אצל ילדם הם ייתרון משמעותי. הפרש גדול בין אחים מקנה את הייתרון הגדול ביותר לילד הצעיר במשפחה, את זה אני יכול להגיד בבטחון. לדעתי, גם שאר המשפחה שלי מרוצה מהעניין.
* נאור   26/01/13 | 19:05
13. טעות גדולה לעשות הפרשים
לי יש בן ובת בהפרש של 3 שנים ואחרי 12 שנים נזכרנו ורצינו עוד ילד , כולם היו מאושרים אך בפועל הילד גדל לבד בלי נוחכות של אחים כיהם כבר בגרו והיו עסוקים עם הבגרויות ואחרי כן שירות צבאי ולא ממש היה להם את הביחד כמו לשני האחים , נוסף לכך שוב מצאתי את עצמי מוגבלת מבחינת העבודה לא יכולתי להתחייב לשעות עבודה נוספות והתפתחות המקצועית שלי נבלמה , לי גם לא היתה שום סבתא בסביבה שתעזור לכן המלצה לי לכל האמאות הצעירות תעשו ילדים בגילאים צעירים ובהפרשים של עד 3 שנים , חוץ מזה יתכן ויצוצו בעיות של פוריות בגיל יותר מאוחר צריך לקחת את זה בחשבון
* דנה   24/01/13 | 20:59
12. אני לא יודעת על איזה קושי אתן מדברות
שני בניי בהפרש של שנתיים אחד 6 השני 4 החברים הכי טובים ללא קנאה, בזכות הגדול הקטן נגמל מחיתול(סיפור ארוך כולל פסיכולוגית) בסוף הקשיב להסבר של הגדול ועזב את החיתול, הגדול מצחצח לו שיניים כי הקטן לא מוכן שאף אחד מלבדו יצחצח לו והגדול מבסוט שהוא מלמד אותו איך מצחצחים.... הם קמים ביחד הולכים לישון יד ביד, מתעקשים על אותה מיטה לישון, מיטת מבוגרים.. כשבעלי במילואים הם לא באים אליי למיטה, אני צריכה לישון במיטה הפנוייה בחדרם...(בעיקר כי לא בא לי לישון לבד חחח) אף פעם לא היה לי בעיית שינה עימם. ישנו לילה שלם פשוט כיף, תענוג. מומלץ בחום.
* גלי   24/01/13 | 15:45
11. יחידים לא מבחירה
לא ציינו בכתבה את הילדים(כמו בני למשל)שיחידים כי ככה הגורל רצה,אנחנו בטיפולים כבר כמה שנים שמעלים חרס,והילד גדל כבן יחיד(בן 4).לא אצל כולם זה לפי הזמנה ולפי החלטה אלא שרואיינו בכתבה רק עשו "פוף" ונכנסו להריון,אז יש להן גם פריוולגיה להחליט,ומה איתנו?
* דנה   24/01/13 | 13:20
צודקת!!
* א   18/02/13 | 18:44
10. דעתי האישית
שכל אחד יעשה את הבחירה שלו לפי מה שמתאים לו אם זה כלכלית, שעון ביולוגי או קריירה אין שום נוסחה להפרש גידול ילדים כל אחד יביא לפי הבחירה שמתאימה לו, אני נולדתי למשפחה גדולה שש בנות ובן אני הקטנה, ביני לבין אחותי הגדולה יש הפרש של 18 שנה ואנחנו חברות קרובות מאוד שאין דברים כאלה.לעומת זאת יש לי חברה שלה ולאחותה יש הפרש של שנה והם לא סובלות אחת את השנייה, סופו של עניין זה מאוד תלוי במשפחה ואך מגדלים אותך לאחדות ולאהבה אז ההפרש הוא רק גיל
* לילי   24/01/13 | 13:05
9. מה עושים מי שיש לו ילד יחיד ושנים לא מצליח להביא עוד ילד?
* רעות   24/01/13 | 12:47
אימוץ
* אם מאמצת   10/02/13 | 21:16
8. הפרש של 10 שנים
ביני לבין אחודי יש הפרש של 10 שנים וההרגשה היא כאילו כל אחת היא בת יחידה... הקשר הוא רופף יחסית, מכיוון שלא היו הזדמנויות לחזק אותו - אנחנו תמיד בשלבים שונים בחיים ומאוד קשה לנו למצוא זמן לבלות ביחד. אל תעשו לילדים שלך דבר כזה, אל תלדו שני ילדים יחידים!
* אנונימית   24/01/13 | 12:19
זה ממש אינדבדואלי
צר לי שככה זה אצליכן אצלי זה בדיוק ההיפך הסקת מסקנות כזאת היא לא נכונה
* אחת   24/01/13 | 13:19
7. הפרש גדול זה גרוע
אני בת 25 וחצי ואחותי בת 19 (הפרש של 6 וחצי שנים) ואני יכולה להגיד שמאז שהיא נולדה ועד היום אין בנינו שפה משותפת ואין קשר חזק משום הפרש הגילאים הגדול. אל תעשו את זה לילדים שלכם -ללדת בהפרש גדול רק בגלל שזה נוח לכם יותר. אני כבר בת 25 ולי ולאחותי עדיין אין שפה משותפת. והכל בגלל שיקולי נוחות של אמא שלי שלא רצתה שיהיה לה קשה בגידול 2 ילדים קטנים. ועכשיו יש לכם דיעה על הפרש גדול מצד הילד- ולא מצד ההורים כפי שיש בכתבה. חבל שבכתבה לא הביאו גם את הדיעה של הילדים לעניין הפרש גדול בין אחים
* ענבר   24/01/13 | 11:54
כשתהיי אמא-תהיה לך הזכות להביע דעה בנושא.
* עדי   24/01/13 | 15:41
ואם היא לא אמא אין לה רגשות משל עצמה?
* אני   24/01/13 | 18:28
אולי אני לא אמא
אולי אני לא אמא, אבל בתור אמא את צריכה לחשוב קודם כל מה טוב ועדיף בשביל הילדים שלך ואחר כך מה טוב ועדיף לעצמך. אולי בשביל אמא זה עדיף ללדת בהפרש גדול כי זה יותר נוח אבל בשביל הילדים יותר טוב שהם בגילאים קרובים. תעשי את השיקולים שלך אם את מעדיפה את טובתך ונוחיותך או את טובת הילדים שלך
* ענבר   28/01/13 | 13:44
יש לך טעות
דווקא בתור אמא את צריכה קודם כל לחשוב על עצמך - ילדים מצריכים המון המון סבלנות ואמא שלך מכירה את עצמה ואת היכולות שלה. היא רצתה להקל על עצמה ואולי כרגע את עדיין לא מבינה זאת, אבל בסופו של דבר אתן יצאתן לחלוטין מרווחות מזה. וזה שאתן לא מסתדרות זה כנראה בגלל אופי, לא קשור לגיל, אך אל תאבדי תקווה, אנשים מתבגרים ומשתנים וכך גם הקשרים.
* אמא   10/02/13 | 21:23
גם אם את אמא- את לא אימהית. בעיקר אטומה
* בשביל רגישות וחמלה לא צריך ללדת   06/02/13 | 04:27
זה ממש לא נכון!!
אנחנו ארבעה וההפרש בין כל אחד הוא שלוש שנים. ביני לבין אחותי יש הפרש של תשע שנים ואנחנו נפשות תאומות ויש בנינו קשר כל כך חזק שלא סתם אנחנו אחיות בדם ובנפש. כניראה שלך ולאחותך יש אופי ממש מנוגד. כל האחים שלי קשורים אחד לשני ולמרות שכולנו מעל גיל 20 יש בנינו קשר חזק ששום דבר לא יכול להפריד ביניהם. חבל שזה מה שאת חושבת
* מישמיש   24/01/13 | 21:36
תלוי בהורים. אני מכירה לא מעט אחים
בהפרש שנים יחסית גבוה והם מסתדרים מצוין. אם ההורים שלכן, לא חינכו אתכן להסתדר אחת עם השנייה ולמצוא שפה משותפת אז זו אשמתם. כי תפקידו של הורה בין היתר, הוא לאחד בין כל בני הבית. ותגידי תודה, שאמא שלך חשבה עליך לפני שהיא הביאה את אחותך, כך קיבלת 100% אמא בינקותך ולא 50% אמא.
* ספיר   24/01/13 | 21:47
ביני ובין אחותי הגדולה הוא הפרש של 7 שנים
ובאמצע יש עוד אחות עם הפרש של 6 שנים .עם שתיהן אני בקשר מצויין. אני יותר קרובה לאחות שקרובה אליי בגיל אבל זה אך ורק בגלל העובדה שאופייה שונה מהגדולה יותר וגם אחותי הגדולה מקסימה ותומכת.חכי קצת בגילך אכן לא היה ביננו קשר פתוח וטובכמו היום . כשהתחתנו התקרבנו יותר וכשהיו כבר ילדים בכלל הקשר התהדק. זה יקרה ב"ה כי מתבגרים ומבינים דברים אחרת.
* בת 35   25/01/13 | 00:03
סבלנות, מנסיון...
אני ואחותי הגדולה עם אותו פער גילאים. גיל 19 זה עדיין גיל צעיר בכדי להדביק את השפה המשותפת. היום אני בת 38 ואחותי הגדולה בת 44 ואנחנו החברות הכי טובות. היא אמא חברה ואחות הכי טובה בעולם. אם יש דבר שאני מודה לו יום יום מעבר לילדים שלי זה אחותי היקרה. סבלנות, זה המחיר של פער גדול בין אחים...
* ספיר   27/01/13 | 20:13
ענבר, נראה לי שטיב הקשר לא תלוי רק ב(הפרש) הגילאים
אלא בהרבה פקטורים אחרים כמו אופי, דינמיקה משפחתית וכו'. יכול להיות שעם הפרש קטן יותר היית רבות בלי סוף ומשקעים היו מלווים אתכן עד היום, גם בבגרות.
* אמא ל- 3   03/02/13 | 13:34
יש לי ילדה בת 6 ואני בהריון, כשאלד יהיה פער של כמעט 7 שנים
והפער הזה הוא לא מבחירה אלא כי לא הצלחתי להכנס להריון מוקדם יותר... אז לפי מה שאת אומרת פשוט לוותר? זה לא פייר לומר דבר כזה. תכננתי ילד נוסף כבר כשהיתה בת 3 אבל לא יצא אז עדיף שתשאר לבד?אחת החברות הכי טובות שלי בינה לבין אחותה יש 8 שנים הפרש והן חברות ממש טובות. אמנם יש להן מעגל חברתי שונה והן נמצאות בשלבים אחרים בחיים...אחת כבר אמא לתינוק והשניה החלה לימודי תואר אבל זה לא מונע מהן להיות חברות טובות ותומכות.
* תגובה לענבר   29/10/17 | 15:39
6. ממליצה בחום על פער של מספר שנים
אין צל של ספק שכולם "זוכים" כאשר יש פער של מספר שנים בין לידה ללידה. ה"זרקור" כולו על הילד,לכם כהורים יש את כל הסבלנות שבעולם לתת זמן איכות בניגוד מוחלט ללידות תכופות ששם הילד הולך לאיבוד,ההורים מותשים ולא פעם הילד חש שהוא רק נ.ב..
* נעמה   24/01/13 | 09:25
כמה שאת צודקת!!!!!
גדלתי במשפחה מרובת ילדים.אמא שלי תמיד היתה תשושה,אנחנו גידלנו את האחים הקטנטנים. בכל הילדות והנעורים עסקנו בשמרטפות,נקיון ועזרה במטלות הבית.מעולם לא נתנו לנו זמן איכות!!!! כשבגרתי נשבעתי שאצלי כל ילד יזכה לידיים מלטפות.
* מרים   24/01/13 | 11:36
כמה טועה!!
גם אני גדלתי שניה במשפחה ברוכה של 10 ילדים ולא חסר לי כלום!! לא ידיים מלטפות לא עזרה בשיעורים או במבחנים. קיבלנו זמן איכות ותשומת לב ולא אנחנו גידלנו את האחים שלנו אלא אמא שלנו. גדלנו בבית שמח וכיפי הכי בעולם!!! כל אמא צריכה לדעת כמה כוחות וסבלנות יש לה ולפי זה להחליט, אני אישית לא מסוגלת כמו אמא שלי!!!
* יעל   24/01/13 | 14:58
יש בזה הרבה
* מסכימה   31/10/13 | 05:43
5. ילדים
לאחר כמה שנים של הפלות נוולדה סוף סוף ילדתי, כעבור שלוש חודשים נכנסתי שוב להריון ולעולם בא בני. הקושי היה אפסי, היא היתה בת שנה כשהיא נולדה, לא חווינו קינאה, כשאחד מהם היה מתעורר בלילה, רואה את השני ופשוט ממשיך לישון. היום הם בני 26-27 קשורים בטבור זה לזו, אולי זה מזל אבל עברתי דרך מופלאה, מעולם לא רצו לישון במיטה איתנו, אפקט הקינאה פשוט לא היה קיים, אם הייתי יכולה (לאחר מכן כבר לא הצלחתי להכנס שוב להריון) הייתי עושה את אותו הדבר מבחירה, כל חווית גידול הילדים היתה מדהימה, ואני יודעת שלא משנה מה יקרה הם תמיד יהיו שם אחד בשביל השני. אולי זה מזל, אולי העובדה שהם היו התינוקות הכי נוחים בעולם, ישנו טוב (אין מה לעשות כישנים לילה שלם, כשהילדים בריאים פיזית, כשיש לנו בתור זוג את הזמן לעצמנו, כולם יוצאים נשכרים) ממליצה בחום.
* רוני   24/01/13 | 09:14
4. ל1 יופי, שאפו אז את סופרמן
מה שבוודאות לא קורה במציאות . ללדת 2 ילדים צפופים ללמוד לעבוד ולהחזיק בית זה אפשרי בהחלט!! אין ויכוח. אבל כאן נשאלת השאלה מי משלם את המחיר (בטוח שהיה מי ששילם) את או הילדים. התשומת לב שינתנה ההשקעה ואורך הזמן הפנוי זה לא אותו המצב אם לא היית לומדת וגם אם לא היה אח קטן. אני סיימתי את התואר וילדתי לא בגלל שהתינוק יפריע לי אלא אני לא פריע לו! הילד שלי בן 4 היום ילד מושקע מכל הבחינות ורואים את זה, הייתי פנויה לתת לו את כל כולי. עכשיו אני לקראת לידה ושוב הכל מתחיל מההתחלה אבל אני פנויה עם עבודה מסודרת כנל גם בעלי. זה הסוד...2 ההורים רגועים סיימו את הלימודים עובדים בעבודה קבועה שקט כלכלי והכל מוקרן לילדים
* לכל דבר יש מחיר   24/01/13 | 09:06
נוסחה מנצחת!!
זוהי אכן הדרך. מסכימה לכל מילה.
* תולי   24/01/13 | 09:39
אכן!!זאת הנוסחא המנצחת
הורים מזדרזים, לידות לפני בסיס כלכלי מוצק וכאן מתחילות הבעיות. עידן ה"יבוא ילד תבוא הברכה" נגמר מזמן!!! בלי להתבייש - ילד זאת הצעה כלכלית גדולה ומי שלא מקבל את זה יאכל את הדייסה שבישל לעצמו...ומי אוכל אותה בסוף?!? הילד!!!!!!!! וחבל!!!! לקחת האחריות בבקשה לפני שנכנסים להרפתקאות
* טלי   24/01/13 | 11:46
ילדים זה שמחה
אין נוסחה מנצחת! הכל תלוי בהורים, חד משמעית! יש הורים שמבחינתם זה נטל גדול מאוד וכל מה שהם משדרים זה שהם סובלים, מתוסכלים, אין להם זמן לעצמם ואז מאמדים את הסבלנות גם אם הילדים. יש כאלה שמתאים להם לגדל ילדים בהפרשים קטנים ויש כאלה שלא. יש זוגות שהמשיכו לחיות את חייהם מבלי לפגוע בזוגיות ויש זוגות שחייהם השתנו והזוגיות מאוד נפגעה וזה הביא כמובן לתסכולים רבים, בגלל לידה של ילד אחד אפילו. אז תפסיקו לחפש נוסחאות וכללים , כי אין ! כל אחד צריך להתאים לסגנון החיים שלו גם קצב הבאת הילדים לעולם, העיקר שהם לא יסבלו. גם הילדים וגם ההורים כמובן.
* שושי בן ישי   25/01/13 | 18:04
אין ספק
מפעל-חיים
* כמובן   31/10/13 | 05:45
3. זה מול זה
ילדתי 5 ילדים בהפרשים של עד שנה וחצי בינהם..... מה אני אגיד לכם? תענוג לראותם גדלים...פשוט חבורה..הם 4 בנים ואחריהם בת....... אחרי הבת עשיתי הפסקה של 4 שנים וילדתי עוד בת....... אין מה לומר הגדולה מאוהבת בקטנה ומשחקת איתה אבל משעמם לה הרבה והיא מחפשת חברות בני גילה בעוד שלאחיה הגדולים אף פעם לא משעמם ....... במקום מסויים אני מצטערת שאין לה אחות שקרובה אליה בגיל..... וכמות הילדים אם יש שואלים מבין הקוראים לא מנעה ממני תואר ראשון וכניסה לעבודה בדיוק היכן שרציתי.......
* גל   24/01/13 | 07:39
2. אבל אחרי זה שהאח הגדול כבר בן עשרה
האח הקטן בן העשר מציק ומעצבן..
* Avner   23/01/13 | 23:06
1. לי יש 2 ילדים
בהפרש של שנה וחצי, וזה לא מנע ממני לעשות תואר, ילדתי את שני הילדים בתוך 4 שנים של תואר, כיום אני עובדת ב״ה, והילדה בת השנתיים ממש קשורה לתינוק ואני מרגישה שזה עשה לה טוב, וכמובן כאשר הם יגדלו הם מאוד יהנו אחת עם השני, נכון זה קצת מעייף אבל שווה כל שניה! הרי זו המהות שלנו להיות הורים- השמחה האמיתית!
* שמחה ומאושרת   23/01/13 | 21:17
המשאית של המדליות בדרך
סביר להניח שלא עבדת-זה לא שזה כזה קשה...
* מיונזה   24/01/13 | 12:27