תגובות (43 תגובות ב-27 דיונים)
27. אמירת תודה
אני חושבת שאדם מתורבת אמור ללמוד לומר תודה .זה לא משנה אם זה ההורים או חבר עשה משהו עבורך.ביחוד ההורים שמתאמצים כל החיים.אפשר לומר להם מילה טובה חיבוק זה נותן המון.לעולם ועד המשוואה לא תהיה זהה.ההורים נתנו ויתנו יותר ממה שהילד מסוגל אי פעם להחזיר.מהו צנוע מידה על קשר מעט תשומת לב עושה את העבודה.
13/01/19 | 19:19
26. לא לחנך וללמד ילדים לומר תודה זה לוותר לעצמנו
וזה חלק מהבעיה כללית של הורים בני דורנו, אנחנו עסוקים אז אנחנו מוותרים על דברים מהותיים ובסיסיים בחינוך ילדינו. לכתוב כתבה שלמה שנותנת לנו תוקף לעשות זאת, זה פשוט חבל. להגיד תודה זה אחלה ונעים ואפילו מבוגרים צריכים ללמוד את זה. תודה!
22/12/18 | 10:38
25. לפי תפיסתי לא חייבים להגיד תודה.
נקודת ההנחה שלי היא שמי שלא אומר תודה לא בהכרח לא מכיר תודה, אם הילד אומר תודה זה צריך להיות בגלל שהוא מרגיש לבד שהגיע הזמן שהוא יגיד תודה. אבל אי אפשר להכריח אף אחד להגיד תודה
22/12/18 | 09:09
24. אתם כל כך טועים
אתם כל כך טועים כל ילד מעריך את ההורים שלו ואת המשפחה שלו וכל ילד אומר תודה כל ילד שאני מכיר כולל אני כל ילד וכל איש מעריך את זה שעושים בשבילו משהו
21/12/18 | 16:26
23. הילד לא ביקש להוולד.הוא צריך להרגיש אשם
הבאתם ילדים בשביל עצמכם. שיהיה לכם מה לעשות ובשביל מי לחיות
הם צריכים להרגיש רע עם זה?
21/12/18 | 15:46
22. לא מסכימה בכלל
שום דבר לא מובן מאליו. תודה זה בסיס שמקבלים בבית. ילד צריך להעריך. לדעת לתת ולקבל. זה חשוב מאד בעיניי
21/12/18 | 14:30
אחרת הילד הופך לכפוי טובה
שחושב שהכל מגיע לו על מגש של כסף. ילד צריך (לפעמים) להגיד תודה וגם לעזור במטלות הבית. אני תמיד עזרתי בבית וזה רק גרם לי להעריך יותר את אמא שלי (ואח"כ את דודה שלי כי עברתי לגור אצלה). גם הילדים שלי תמיד עזרו ועדיין עוזרים בבית וזה גורם להם להעריך אותי יותר. לפעמים הם אפילו מציעים עזרה בעצמם, בלי שאני מבקשת.
21/12/18 | 19:21
מאמר רדוד ולא מקצועי כלל
22/12/18 | 07:41
21. נותני שירות???
אם ככה את מרגילה ומחנכת את הילד שלך אז אל תתפלאי שלא אומר תודה!!!
21/12/18 | 10:31
20. 👧🧒🏻
אני כן חושבת שילד צריך להגיד תודה ולהעריך את מה שאנחנו עושים בשבילו, נכון שלא אמרתי כל רגע תודה להורים שלי, אבל בהחלט אני מודה ומעריכה, אני ממש לא מסתכלת על זה כמובן מאליו...
ובנוסף זה מלמד את הילד להגיד תודה גם בחוץ
באיזשהו מקום זה חינוך כפול
זה לא שחור על גבי לבן
אבל בהחלט יש ערך נוסף כשמחנכים ילד להגיד תודה
ולא לקבל הכל כמובן מאליו
21/12/18 | 05:55
19. חינוך להכרת תודה זה חלק מהתפקיד שלנו כהורים!
המילה תודה חשובה לא רק כדי לתת להם הבנה שלהערכת אלא גם לחנך אותם לכבוד כלפי הסביבה אם עכשיו הם לא אומרים תודה אלתצפי שאחר כךהם כן יגידו ולא רק כלפיההורים אלא כלפי החברה כולה . התפקיד שלנו לחנך את דור ההמשך להיות אדיבים ונימוס זה חלק מהעניין.
21/12/18 | 04:37
לא הבנת את המאמר
תקראי שוב
21/12/18 | 12:37
18. כל מי שמתלונן על הכתוב לא הבין כלום. מקסים.
21/12/18 | 02:04
17. בוואדי שילדים צריכים ללמוד להגיד תודה!
אם אנחנו לא נלמד אותם להגיד כיצד ידעו? יש לי בת בת 14 כשאני חוזרת גמורה מהעבודה היא מכינה לי כוס נס עם עוגיות ואומרת לי אמא - תודה! תודה שאת פה בשבילי ...תודה על מה שאת עושה עבורי. לא יודעת מה הייתי עושה בלעדייך! ממי למדה זאת? ממני. כך אני נוהגת כלפיה. תלמידיי בכתה לעיתים קרובות מבקשים ממני לא להיכנס לכתה...כשאני נכנסת, אני עומדת נרגשת מול שלטים שהקטנטנים האלה הכינו צבעו וגזרו במו ידיהם ומה כתוב בהם? תודה! תודה על מה שאת עושה. תודה שאת מלמדת אותנו ואוהבת אותנו...גם אנחנו אוהבים אותך!ילדים לא רק צריכים להגיד תודה הם חייבים להגיד תודה!
20/12/18 | 22:27
אפשר עוד מורים ומורות כמוך בבקשה ?
הילדים שלי אמנם לא מכינים לי נס קפה, אבל הם כן אומרים תודה הרבה פעמים וגם מציעים לעזור לי בבית (ולפעמים אני מבקשת מהם עזרה): לזרוק אשפה, לשטוף כלים, לטאטא את הרצפה ולקנות במכולת. חשוב ללמד אותם לעזור בבית כבר מגיל צעיר, גם את הבנים. אחרת הם יגדלו להיות גברים מפונקים שחושבים שהאישה שלהם היא משרתת.
21/12/18 | 19:27
בוודאי שמורה צריכה לדעת לכתוב ללא שגיאות כתיב
01/01/19 | 09:06
16. בתור ילד - את טועה.
20/12/18 | 21:56
15. את טועה ובגדול! ילדים שיודעים להודות ולהעריך הם מאושרים יותר!
20/12/18 | 20:35
14. יחס טיפוסי של ישראלי בהמה שחושב
שהכל נסוב סביבם ילדם. איכס.
20/12/18 | 20:28
13. לא מסכימה
צריך לחנך את הילדים להוקיר תודה על הדברים שעושים בשבילם, שילמדו איך להתנהג ולהרגיש.
לא צריך לצפות שבאמת יעשו זאת כאשר הם ילדים, אבל ללמד או להגיד להם שאומרים תודה זה כן.
20/12/18 | 20:28
12. הבית הוא מיקרוקוסמוס של החיים
וצריך לחנך להגיד תודה.
כן, בבחירתי להביא ילד התחייבתי לתת לו הכל עד לבגרותו. הוא לא ביקש להיוולד. זו הייתה בחירה שלי וחובתי לטפל בו.
אבל אנשים אחרים לא חייבים לו כלום. כחלק מהכנה לחיים צריך ללמד אותו לראות את המאמץ שאחרים משקיעים למענו ולומר תודה.
אחרת הוא תמיד ייקח דברים כמובן מאליו ואנשים אחרים יהיו פחות סלחניים לזה
20/12/18 | 18:33
11. בני בן ה 18 כפוי טובה וחוצפן
20/12/18 | 18:22
ממש לא מופתעת.
כשבני הגדול היה בחטיבת ביניים ותיכון, הוא אמר לי שאף אחד מחבריו לא עוזר להורים בבית. אמרתי לו שזה לא מעניין אותי מה קורה בבתים אחרים ושלחלק מההורים יש כסף לשלם לעוזרת בית. הוא ואחיו הצעיר עוזרים בבית כמו גדולים. החברים שלו ילדים מפונקים.
21/12/18 | 19:31
10. .. שטןיות
כן. הם צריכים. זה ניקרא "הכרת הטוב", הם צריכים להבין שאבא ואי א שמים אותם במיסגרות כדי להעניק להם הרבה מעבר למה שהם זכו לו כשהם היו קטנים, הפ צריכים כי בעולם מקביל יש ילדים שלא זוכים לרבע ממה שיש להם ולעולם לא יחיו ברמה כזו וכי במדינה קטנה כמו זו כסף לא גדל על העצים.. כתבה סיתמית!
20/12/18 | 17:03
9. ילד צריך ללמוד להגיד תודה וגם לעשות בהדרגה בעצמו.
מובן שלא צריך להגיד תודה על כל שטות. אבל אם אמא מביאה לחדר שלך ערימת כביסה נקייה ומקופלת, אפשר להגיד לה תודה (וגם אם אבא עושה זאת, כמובן). מובן שהחינוך לא צריך להיעשות בנזיפה, אלא בחיוך. (אני תמיד אמרתי לילדים שלי בחיוך, "תודה, אמא", כאילו בשמם, והם למדו באמת להגיד תודה. וברצון. בלי שום כעס.)
20/12/18 | 16:59
מסכימה עם כל מילה
וגם אני אומרת בשמם "תודה אמא" ואז הם חוזרים אחריי.
21/12/18 | 19:32
8. כשאני נתקל בהורים כמוכם אני מגחך
ילד חייב להיות אסיר תודה.
אסיר. תודה.
ואם הוא לא, אז יש לכם, פשוטו כמשמעו, בור של קקי.
בור. של קקי.
והנה אתם קמים כל בוקר לתוך בור של קקי.
הנה עצה חינם עבורכם, ביומולדת הבא שלהם תקנו חפיסת קישוטים, כאלה שמדביקים על המתנות, ותדביקו על קישוט על החלב ושאר המוצרים במקרר, על הלחם, כל מתג האור, על מתג הדוד, על מכונת הכביסה ועל כל דבר שהוא מובן מאליו עבורם אבל לא עבורכם.
זהו השיעור החשוב ביותר שתתנו לילדכם, תזכורת הערכה לדברים המובנים מאליהם.הילדים שלכם יקחו את זה וייזכרו זאת כל חייהם.
20/12/18 | 15:56
רעיון מקסים!
21/12/18 | 22:19
אהבתי את הרעיון, אבל היישום תלוי בגיל הילדים
לגבי הצעירים, הדאגה שלנו למזונם, לתשלום החשבונות והציוד לביה"ס, היא משהו שהם לא אמורים לחשוב עליו ולדאוג לגביו. ברגע שהילדים גדלים, גדלה גם האחריות שלהם, ואז ה'שירות' שאנחנו מספקים, אמור להפסיק להיות מובן מאליו, שכן, יש ביכולתם כבר לדאוג לעצמם בחלק מההדברים, ובחלק האחר הם צריכים להבין את המאמץ שההורים עושים על מנת לספק להם את כל צרכיהם. בקיצור - לחשוף את הילדים ל'מאחורי הקלעים' של ההתנהלות בבית בהדרגה. הרעיון שלך מתאים למתבגרים שחושבים שהכל מגיע משמים. לא מתאים לילדים צעירים, שכן יכול ליצור אצלם פחדים וחששות מקריסת העולם המוכר להם.
01/01/19 | 09:14
7. לא נכון בכלל!!!
כמו כל דבר אפשר וצריך ללמד ילד להכיר טובה. ילדי יודעים יפה מאוד להעריך ולומר תודה.
20/12/18 | 15:44
6. מי נתן לך לכתוב שטויות כאלה???
20/12/18 | 15:15
5. הם כן אמורים להגיד תודה
כי ילד שלא יכיר תודה להורה שלו גם לא יכיר תודה לבן/בת הזוג שלו, ובני הזוג לא יהיו סבלניים כמו ההורים לכפיות טובה וזה יוביל לסיכסוכים וגירושים. תלמדי את הילד שלך לאמר לך תודה לא בשבילך אלה בשבילו ובשביל הזוגיות העתידית שלו. שמעתי את זה בהרצאה על חינוך ילדים בראי המקורות היהודיים.
20/12/18 | 15:15
4. על זה נאמר עיניים להן ולא יראו וכו.....במקום להגיד נכשלנו לחנך אותם בהכרת תודה . יופי ככה זה צריך להיות . על הפנים
20/12/18 | 14:45
3. לא ולא. צריך לחנך ילדים בהדרגה למטלות ועד בישול.
לפני כמה חודשים התארחתי אצל משפחה עם ילדים עם חוסר החינוך המתואר בכתבה. נראה שההורים לא הטילו עליהם אפילו את המטלה הקלה ביותר, לא פחים, לא כלים, לא הכנת סנדביץ' ובגיל 10 בקירוב לא היה להם מושג איך לקחת חלק בחיי הבית. אחת הסיבות לביקורי היתה לסייע להורים עם הילדים עקב מקרה חירום שלא אפרט כאן, והעובדה שהילדים היו תלויים ב 100% בהוריהם לא איפשרה לארגן את עבודות הבית בתורנויות איתם. בשלב מסויים ישבתי איתם לארוחה שבישלתי והגשתי והם היו בטוחים שאני צריך לתת להם את הסכו"ם ! עד כדי כך הוציאו אותם מסבב המטלות שלא עלה בדעתם שסכו"ם זו מטלה שילדים יכולים לבצע. ברור שמשהו כמו שטיפת כלים או מילוי מדיח צריך לנמק ב" אמא בישלה " ושחלקם של ההורים בעבודות הבית יהיה גדול יותר ואפילו הרוב, אבל בלי שיתוף הילדים הם לא יוכלו לחיות חיים עצמאיים בהמשך תוך למידת כל המטלות השונות בבית.
20/12/18 | 14:31
לא הבנתי
מה זה קשור לכתבה? לא ברור.. היא לט כתבה שההורים הם המשרתים של ילדיהם, ולא על לא לערב אותם בעבודות הבית, הנושא היה המקום שאנחנו ההורים מצפים להכרת תודה. כתבה מעניינת מאוד ומעוררת מחשבה. מה שמדהים שמשתמע מדבריך שאתה מטפל אבל עם יכולת הקשבה מאוד נמוכה..
20/12/18 | 15:31
כשילדים מעורבים הם מעריכים את מה שההורים עושים.
הנחת היסוד של הכתבה היא שההורים צריכים לעשות הכל ושהילדים צריכים לקבל זאת כמובן מאליו. כשמשלבים ילדים בעבודות הבית (בפרופורציות, מטלה פה ושם) הם מבינים ומעריכים את שאר העבודות שמסובכות מדי עבורם ולא מתאימות לגילם ואת העובדה שההורים מבצעים אותן.
20/12/18 | 22:31
הם מתחנכים לבד כשמתחתנים והם צריכים לתת שירותים לילדהם
הבן שלי לא היה עושה כלום בבית והיום הוא נשוי ועושה הכל מה זה אומר ? שבבית הם מתפנקים
20/12/18 | 15:39
נכון מאוד.
20/12/18 | 17:00
מה קשור?
היא לא דיברה לשניה על עזרה במטלות. היא אמרה שאנחנו כהורים לא צריכים לצפות ל״תודה״ בוגרת, כזאת שאנחנו מצפים מאנשים מבוגרים, מהילדים שלנו. ילדים לא מסתכלים על העולם בעיניים הבוגרות/מבוגרות שאנחנו לפעמים מנסים להלביש עליהם בכוח
20/12/18 | 18:25
מסכימה עם כל מילה.
מעבר לזה שבכך שאת לא מחנכת את ילדייך את מנציחה את התרבות הישראלית הבהמית וחבל כי גם ככה יש במדינה הזו יותר מידי בהמות.
20/12/18 | 20:24
אפשר גם וגם
אין סתירה בין הנאמר כאן לבין החינוך לקחת חלק בעבודות הבית. מהכרותי עם התכנים של עינת נתן זה נושא מאוד מרכזי באג'נדה שלה. שזה תפקידם של ההורים לתת לילדים הזדמנות להיות משמעותיים באמצעות לקיחת חלק בנעשה בבית. כן כולל לחתוך סלט, אחריות על בעלי חיים, נקיון, מיחזור ועוד. הציפייה לקבל אמירה של תודה או מילות כבוד וההערכה הן ציפיות שאין להן מקום בטקסט אלא רק בסאבטקסט. "הניוקי של אמא שלי הכי טעים" לי זה מספיק!!
20/12/18 | 21:35
2. עצוב שכך את חושבת
בוודאי שצריך לחנך את הילדים לומר תודה כשעושים משהו למענם, לא רק בשביל ההווה - אלא בשביל העתיד. כמה מחנכים לנימוס. כך נראה באמת הצבר החצוף שחושב שהכל מגיע לו. זה אלמנט הכי בסיסי בחינוך.
20/12/18 | 14:19
1. מאמר בוגר וכנה
20/12/18 | 14:04