צבא וביטחון
תגובות (41 תגובות ב-25 דיונים)
25. למה בכל התמונות יש צהובים
ולא גולני
* עליזה   14/07/14 | 22:03
24. רואים שהכתבים ג'ובניקים...
שכיבות סמיכה במקום כפיפות בטן?? תמיד היה שכיבות סמיכה. מה שנוסף אולי זה המקבילים
* גבעתי   26/02/14 | 19:48
23. כי לישון 4 שעות זה ממש "מחשל"
הם גם ככה מתפקדים חצי מתים.. והכל בגלל שביבי מעביר טונה לקצבאות דוסים במקום לתקצב את הצבא, אם משכורות קרבי היו אפילו שכר מינימום היתה התגייסות רבה יותר
* פחח   29/12/13 | 18:25
22. התשישות הורגת.
קודם כל שיספקו אוכל אכיל ומזין לצד שעות שינה מספקות.
* ג׳ק הארט   13/11/13 | 11:30
21. חייל עורפי ירוץ 3 קילומטר?
הוא לא רץ אפילו אחד והייתי כזה אז אני יודע מה יעשו כל דובוני הקבע? הם לא מסוגלים ללכת 100 מטר
* ל   12/11/13 | 18:00
20. הכי חשוב זה לישון טוב
* חייל   09/11/13 | 08:05
19. 70% תזונה
אני חושב שאם מצפים מאיתנו להצליח בבראור החדש והבראור החדש הוא כללי ולא רק ליחידות המיוחדות עם התקציב תזונה הגבוהה צריך לשפר את התזונה וחדרי האוכל קשה מאוד להגיע לכמות מספקת של פחמימות , חלבון , וסידן למניעת פציעות ושברי מאמץ , בגלל החוסר , מצב המזון והטבחים שמגיעים להעביר שבוע... שלא לדבר על זה שחלק גדול מהלוחמים כבר "ויתר" ומשתמש בתוספי מזון כדי להגיע לכמות חלבון מספקת צריך לאכול ביצים כמו בסרט צ'רלי וחצי , זאת בעקבות שבשאר המזון שיש על הפס חסר תועלת , והמנה הבשרית גורמת לך לשבוע מהג'אנק בשק"מ ואם נדבר על סידן לעצמות אז במסלולים בחלק מהיחידות שהטירונים מגיעים וצריכים להסתגל למשהו חדש 2 לוחמים צריכים להסתפק בדוגמית של סקי. אם צהל רוצה לוחמים שבנויים טוב יותר , צריך להשקיע גם בבא"חים ובמזון בכל מוצב שפלוגה מבצעית מגיעה אליו.. ולא רק בתקציב מזון גבוהה בסיירות ובאח גולני וצנחנים , שמי יודע אולי חצי מהתקציב בכלל תרומות..
* סדירניק לוחם   08/11/13 | 00:41
צודק בכל מילה
האוכל הצהלי הוא ביזיון למערך הלוחם
* נ.ד   01/12/13 | 02:36
חומוס ושועית מכילים מספיק סידן. אבל דוחפים חלב ולא מבינים למה יש שיברי מאמץ.
* חיכינבכחמ   02/12/13 | 21:44
שעועית...
* שועה   29/04/14 | 11:13
18. גם למדסיות זה המבחנים??
מעניין..
* ליאור   07/11/13 | 15:26
17. קורס מדא"ג!!
מה לגבי הבראורים בקורס מדריכי כושר קרבי בבהד 8?
* עדי   07/11/13 | 11:35
16. מקבילים? מה פתאום?
כאיש מקצוע בתחום האימון הגופני לאורך 30 שנה בהכנת בני נוער לקראת הגיוס, וכאחד ששימש כאחראי על הכושר גופני והקרבי ביחידה 669 לאורך 20 שנה אני עוקב מקרוב אחר הנושא לאורך שנים רבות חשוב לומר שינויים בבחיה היו גם בעבר, לדוגמא: לאורך השנים בעבר מדדו עליות מתח גם כן אלא שהחליפו את המדידה בשכיבות סמיכה לצד עליות בטן וריצת 2000. לגבי השינוי החדש - הוא מעלה כמה תהיות מיקצועיות: קודם כל לגבי תרגיל המקבילים - בניגוד לשכיבות סמיכה שהוא תרגיל פונקציונאלי כלומר מחקה תנועה שקיימת בשדה הקרב כמו ירידה ועליה ממצב שכיבה לאחר פזצט"א או בטיפוס על קיר או מתעלה של יעד מבוצר - התנועה שמבוצעת בתרגיל המקבילים לחלוטין לא נדרשת בשדה הקרב! שלא לדבר על כך שיש צורך במתקן מיוחד לשם כך. אני סבור שהוא מיותר לחלוטין! לגבי עליות מתח - אכן תרגיל חשוב אך לא מתקרב בחשיבותו לזה של שכיבות סמיכה בשל הפונקציונאליות בשדה הקרב. לגבי תרגיל הבטן - טוב עשו שהורידו אותו משום שהתרגיל בוצע בעליה מלאה משכיבה לישיבה שעלולה לפגוע בגב בדרך הביצוע וגם בשל חיזוק שריר המותן-כסל, שריר שיש להשקיע יותר בגמישות שלו ולא בחיזוקו. לגבי ריצת ה-3000 לעומת 2000. כל איש מקצוע יודע שאין הבדל דראמטי בין שני המיקצים. בשניהם היכולת האירובית היא 50-60% מהריצה והשאר אנאירובי. מי שטוב בראשון יהיה טוב בשני אלא שהבעיה היא שלגבי טירונים ומלש"בים שכושרם הגופני התחלתי והם אינם מאומנים מדובר בריצה הרבה יותר קשה ומתישה ונשאלת השאלה אם אחרי עשרות שנים בהם הצטברו נתונים, טבלאות הישג, יכולת השוואה בין דורות - האם נכון לשנות כעת את אורך המקצה? למה? הרי הדבר דורש מדידת מקצים חדשה והערכות חדשה לגמרי ובעיקר בכל הנוגע להשוואה לעבר והסקת מסקנות מתחילים כאן הכל מהתחלה. אני מאוד מקוה שהדבר לא נובע מגחמה אישית של מישהו! אם בצה"ל סבורים שיש לשים דגש על חלק גוף עליון זה מבורך רק שמניסיון וידע אישי על מה שקורה בשטח אני יכול להעיד שבין האמירה לביצוע בשטח המרחק שמיים וארץ. שיטות האימון ברוב היחידות הקרביות והמובחרות לא מתאימות ולא מיקצועיות. לדוגמא: אימון כוח נכון ויעיל מתבצע כשכל אחד עובד בהתאם ליכולתו האישית! הנוהג בצבא הוא שכולם עומדים ב-ח ואז מבצעים פק"לים לפי הכתבת מספר של המפקד. מי שחלש לא עומד בקצב, מי שחזק משתעמם. במקום לעבוד ב-% מהיכולת. המדידות מעודדות הגעה למספרים גדולים במקום מה שדרוש במציאות לחיזוק ובשדה הקרב - עבודה מול התנגדות! זו הדרך האמיתית להתחזק. מי שמבצע 100 שכיבות סמיכה ומקבל ציון גבוה אינו חזק בהכרח אלא בעל סבולת כוח טובה. לא בטוח שאם יהיה עם אפוד ונשק יוכל לטפס ולעבר בקלות על קיר במסלול מיכשולים. לסיכום, טוב עשו שהורידו את תרגיל הבטן, טוב שהחזירו את המתח, מיותר שהכניסו את תרגיל המקבילים והאריכו את הריצה ל-3000 מטר והעיקר אני מקוה שישנו את שיטות האימון כך שאימון כוח יבוצע כך שכל אחד יוכל לעבוד ולהתקדם בהתאם ליכולתו. בהצלחה!
* יובל עילם   07/11/13 | 11:17
צודק ב-100%
* קצין בדימוס   07/11/13 | 13:04
כל הכבוד
הרבה זמן לא קראתי תגובה מנומקת כל כך, שלא לדבר על נכונה. הלוואי ואתה היית אחראי על הכושר שלי בצבא
* אחד   07/11/13 | 16:04
הסכמה מלאה !!
אני חושב שחייבים להכניס יותר תרגילי כוח עם משקולות ולתת דגש על מנוחת החייל שחשובה מאד על התפתחות הגוף ומונעת דלקות ופציעות כמו כן גם חשובה מאד התזונה וחייבים לספק כמות מזון מספיקה אם זה מנה בשרית נוספת או הוספת ארוחה/ות בין הארוחות שמכילה חלבונים ופחמימות .
* צנחן בסדיר בעל תעודת הדרכה של מדריך חדר כושר   08/11/13 | 11:52
אתה צודק - אבל יש בעיה בשיטה בכללותה
ראשית, אני מסכים עם מה שאתה ממליץ. לא כל רמ"ח חדש חייב להמציא את הגלגל מחדש. בראור זה מצויין, אך ישנם דברים שאיננו בודק, והם חשובים לתפקוד החייל, כמו זינוקים וספרינטים. פעילות כוח, גמישות. גם יש דברים יחודיים ליחידות שנות. בוחן מסלול אמנם אמור לתת פתרון, אבל מה לעשות, זה ה"דבר האמיתי"...
* סתם אחד   27/11/13 | 20:41
אני לא הייתי מצליח לרוץ 3000 ואני בן 40
* נטיה קומנאצ'י   21/01/14 | 22:52
אתה רציני?
אני בן 16 אימון בקטנה שלי זה 3000 בדיונות רוצה סיירת
* אוראל   26/03/14 | 14:16
15. מטומטמים
מה כל הבחני כושר האלה? בשביל מה ? שחייל יטחן שמירות 3 שנים מה הקטע ? רוצים לשבור את החיילים על כלום על כושר שבתכלס לא כזה חשוב, באמת מפגר מקווה להשתחרר כמה שיותר מהר מהחרא הזה
* טל   07/11/13 | 10:56
ל 15
סתום תפה יטמבל זה חשוב
* לוחם   07/11/13 | 11:38
הריצה שלך לא תמנע ממך לקבל כדור במצח.
בסך הכל הנחיתה לקרקע תהיה יותר כואבת.
* צלף בסיירת רימון   24/02/14 | 19:14
14. איזה כיף
עשיתי אותו כבר והוצאתי אשכרה 97 הרבה יותר קל מהקודם
* לוחם   07/11/13 | 08:14
13. חברה לא להילחץ
יש אנשים שמפחדים על התפקיד שלהם אין להם מה לעשות במשרדי המטה של צהל, מקבלים משכורות על כלום אז פעם ב25 שנה הם צריכים לעשות משהו, אז הוסיפו לבוחן הבר אור קילומטר כל הכבוד לצה״ל ! חכמי חלם ! לא סתם מעיפים הביתה אנשים
* דודו   07/11/13 | 07:07
12. אפשר לחשוב תמיד הגעתי אחרון חח
* רוני   07/11/13 | 02:23
11. מספיק
זאת הריצה של צבא אמריקה, בריטניה, אוסטרליה, קנדה אז תפסיקו לבכות
* ד2   07/11/13 | 02:22
10. אל תדאג אף אחד לא תהה
* דנה   07/11/13 | 01:57
9. מסכנים המגבניקים זה החייל היחידי!
שמפחד מבראור ולא מערבים מזל שהשתחררתי!
* מגבניק   07/11/13 | 00:35
8. תזונה!!!!!
אני מציע קצת שיעורי תזונה לפני שאתם מפציצים את הילדים של צה״ל עם על הכבוד הכל מתחיל בתזונה!!!!
* ימ״מ   07/11/13 | 00:31
7. איזה מזל שהשתחררתי חחחחח
ולמי שתהה, אז לא, לא הייתי ג'ובניק הייתי קרבי 3 שנים לוחם
* יוני   06/11/13 | 23:56
מדליה?
* רועי   07/11/13 | 01:07
מה אתה רוצה מדליה?
* רועי   07/11/13 | 01:07
מזל שאמרת!! פשוט תהיתי כל כך הרבה עד ששמתי לב שציינת שהיית בקרבי!!
* b   08/02/14 | 22:55
6. טוב מאוד !!
* ד   06/11/13 | 23:44
5. ככה?
אחשו אני אולח לגמור לי את הרגל ולצאת לשקם
* עבותבול   06/11/13 | 23:29
4. הארכת ריצת 2000
אני מתאמן הרבה זמן על צמצום תוצאת ריצת ה 2000 זה מבאס רצח שצריך עכשיו לשנות ל 3
* עמיחי   06/11/13 | 23:15
3. האם זה כולל גם גיבוש צנחנים??
* מלשב   06/11/13 | 22:49
צהוב
* יוסי   07/11/13 | 00:34
צהוב זה לא טוב
צהוב זה לא טוב
* צהוב זה לא טוב    07/11/13 | 15:24
2. מצויין
זה מעולה .הבוחן בראור הרגיל אפשר לרמות בו הבוחן החדש הוא הרבה יותר נכון והרבה יותר מפתח
* חייל קרבי   06/11/13 | 21:14
1. תופס גם לגבי גיבושים לפני צבא?
יומ"ס, שייטת, מטכ"ל, חובליפ, צנחנים וכו'?
* מלש"ב   06/11/13 | 20:41