דיגיטל
תגובות (76 תגובות ב-46 דיונים)
46. הוא דרש תשלום על הראיון? כי לפי שיטתו היה צריך...
* אסף   28/07/13 | 18:21
45. הוא דרש כסף על הראיון? כי על פי שיטתו היה צריך...
* אסף   28/07/13 | 18:20
44. הרבה הרבה יותר גרוע....
העולם הולך להיות ללא מעמד ביניים.... עידן המכונות כבר כאן , כובדי מפעל , מרכז קניות , נותני שירות יהיו נחלת עבר.... וזאת כי בעל עסק רוצה להרוויח ועם מכונה נותנת תפוקה מהירה וזולה מה טוב. תמשיכו לחיות בסרט , אבל זה בסדר מי שיסבול זה הנכדים שלכם אז תחיו בשקט.
* רויטל   28/07/13 | 07:01
קצת אופטימיות, אנחנו רוצים שמכונות יחליפו אותנו בכל מישור, רק ככה הכסף יבוטל מהעולם, הריי ללא כוח קניה איזה תאגיד יוכל לשמור על כוחו?
* אני   28/07/13 | 09:48
43. הרבה הרבה יותר גרוע....
העולם הולך להיות ללא מעמד ביניים.... עידן המכונות כבר כאן , כובדי מפעל , מרכז קניות , נותני שירות יהיו נחלת עבר.... וזאת כי בעל עסק רוצה להרוויח ועם מכונה נותנת תפוקה מהירה וזולה מה טוב. תמשיכו לחיות בסרט , אבל זה בסדר מי שיסבול זה הנכדים שלכם אז תחיו בשקט.
* רויטל   28/07/13 | 07:01
42. הבידור
אנחנו מושפעים מהחברה המקולקלת!!
* קרנבל   28/07/13 | 01:45
41. ש'מעריב' יסגרו כבר - תם עידן!
אתם רוצים שנשאר בתקופת האבן? העולם צועד קדימה - וצרכים יתפתחו בהתאם לזמנם. דבר אחד קורס - השני פורח.
* גילה   28/07/13 | 00:56
40. קל לתת דעה מאדם שעשה את הונו מטכנולוגיה ועכשיו הוא רוצה לנגן מורליטי בשלישיית חליל
בעולם שמתקדם כפתיל דולק של טכנולוגיה כמובן שאנחנו על סף קאוטי בכל נושא מבנה החברה שלנו. את הקידמה לא נעצור כי הקידמה הטכנולוגית הוא תוצר של שאפתנות ומצוינות שאפופה בתעוות הבצע האנושית ואת זאת לא נועדנו לנצח מאידך אנחנו גם לא אמורים לדכאות. מה שכן נוכל לעשות זה לשדרג את מתווה הדרך של ההגנות הסוציליסטיות של החברה שלנו בתהליכי השינוי של מיקצועות שאיבדו את יכולתם המסחרית וכבר לבצע חפיפות ולפתח לימודים למיקצועות חדשים שיתפסו מקום באין ספור תחומים חדשים שנובעים מטכנולוגיות חדשות. בכל מאה היו שינויי ושידרוגי מיקצועות וכיוון שהעתיד ברור שהולך לאינפורמציה חינמית צריך לדעת איך לשדרג את המקצוע בסופו של יום שיהיה עדיין תלוי באדם או מאחורי בעל המקצוע בכדי לשמור על מבנה חברתי אקונומי בריא. שורה תחתונה את הקידמה אף אחד לא יוכל לעצור לעולם.
* ליאור   28/07/13 | 00:19
39. חוסר פרטיות
הם צודקים לגמרי אני למשל לא רוצה לאבד את הפרטיות למשל אני נכנסת לפייסבוק וכל פעם מחדש הוא שואל איפה אני גרה מספר טלפון ועוד הרבה דברים סליחה עם כל הכבוד לפייסבןק אני מעדיפה פרטית למה פייסבוק חושב שכל אחד צריך לדעת איפה אני גרה ומה אני עושה בכל שנייה ולמה שיהיה לכל העולם את המספר שלי אני בת 14 ואם מישהו ירצה להטריד אותי זה לא בסדר !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* הדר   27/07/13 | 15:30
38. מידע בבלוגים
ומה עם בלוגים?
* ל   27/07/13 | 15:00
37. מה הוא מעשן ?
האדם מדבר שטויות כמו חול. כמו שיש התפתחות תרבות והתפתחות מדינית יש גם התפתחות תעסוקתית אשר מקצועות חדשים נוצרים לאומת מקצועות אחרים. האבטלה בעולם לא קשורה לדברים שהוא אומר . למשל כמות האנשים שמתפרנסים מאפליקציות בעולם היא גדולה ( לפני 8 שנים לא הייתה אפלקציה 1) אז שיפסיק לבלבל לנו את השכל . לסיכום : אם אנשים כמו האיש המוצג הנ"ל לא היינו מתפתחים האנשי מערות
* אחד   27/07/13 | 13:59
36. האבטלה בגוש היורו
יש אבטלה של משהו כמו 25% לדעתי יש קשר לצמיחה של החברות הענקיות אני מניח שהאבטלה תמשיך לצמוח הרבה מקצועות נעלמים מהעולם אומנם נפתחים מקומות חדשים אבל לא באותה כמות
* אחד   27/07/13 | 13:48
35. לא הבנתי בקיצור מה לגבי אינסטגרם ועל ל הפייסבוק?
* שלגון   27/07/13 | 13:36
34. לכל המפקפקים בו
תראן את שוק העבודה. כל חברות הביטוח לדוגמא מעסיקות פחות סוכני ביטוח ויותר טלפניות גם כאן יש ירידה . המרכזיות האוטומטיות. ייצור עבר לייצור ממוחשב . פחות אנשים בקווי הייצור מקצועות רבים נעלמים. מהנדסים לא בהכרח מעמד בניים מי שמרוויח 40 אלף נמצא על הקצה של מעמד הבניים. גם ככה שוק העבודה נעשה בעייתי. חיים יותר מעריכים את גיל הפנסיה. אבל מפטרים אנשים בני 45 ויוצרים בעיות קשות לנו בני ה40. בזקנתנו לא יהיה מספיק כסף למשוך עד גיל 100 פלוס.
* roi   27/07/13 | 12:53
33. העולם תמיד מוצא את הדרך להתאזן
ניתן ללמוד מההיסטוריה שהעולם תמיד מוצא דרך למצוא את האיזון הנכון, אם מוזיקאיים היו נפגעים מכך שהיצירות שלהם נהיו זמינות לכולם ברשת, היום אנחנו יכולים לראות שהם גוזרים קופונים יפים באמצעות הרשת: אייטיונס, רינגטונים, פאנטונים ועוד אשר מתגמלים אותם לא פחות ממכירת אלבומים. לכל פעולה שנעשית מגיעה פעולה מנגד אשר מאזנת אותה, לפעמים זה דורש זמן, אבל לבסוף העולם והחיים מוצאים את הדרך להתאזן.
* לא מסכים   27/07/13 | 12:25
32. איזה אוויל הרי כיום יש עשרות מיליונים בעולם שמתפרנסים ממחשבים ואינטרנט...משהו שלא היה
לפני המהפכה... אז נכון קודאק נמחקה אבל מצד שני הוקמו מאות אלפי חברות תוכנה ומחשבים, טלפונים סלולריים, חברות סלולאר, אתרי אינטרנט ועוד ועוד ועוד... כמה שטויות ..
* רפי   27/07/13 | 12:20
31. בתחילת הכתבה לקחתי אותי ברצינות עג שהביא את הדוגמא של קודאק
קודאק נמחקה הרבה לפני אינסטגרם.. איזה קשקוש..קודאק לא השכילה להבין את מהפכת הצילום הדיגיטלי... וגוגל טרנסלייט לעולם לא יגיע לרמה של מתרגם אינושי.. בקיצור הבחור אולי גאון וממציא מדהים אבל קשקשן ברמות...הוא רק שכח לציין שיש בעולם עשרות מיליונים של אנשים שמתפרנסים ממחשבים ומאינטרנט...
* רוי   27/07/13 | 12:18
וואלק, אתה טיפש.
גוגל טרנסלייט הולך ומשתפר. ואם לא זה - אז יהיו תוכנות תרגום אחרות. חוץ מזה, למה להיטפל לדוגמאות של התרגום דווקא? נניח שאני זורם איתך, שאי אפשר להחליף מתרגם אנושי. עדיין, האם אתה מכחיש שמקומות עבודה הולכים ונעלמים בעוד שחדשים לא נוצרים, וזה הודות לטכנולוגיה ולאינטרנט? מה יש יותר - מובטלים - או "מליונים שמתפרנסים בעולם ממחשבים ואינטרנט"? דיברת שטויות של טיפש.
* יוסי נשר   28/07/13 | 12:21
30. צודק במאתיים אחוז. אנחנו לא מבינים את הנזק שאנחנו עושים
* צלילה   27/07/13 | 12:12
29. עובדי קודאק הוחלפו בעובדים של יצרני מצלמות הטלפונים ולא באינסטגראם
אם כבר, אינסטאגראם החליפה את יצרני אלבומי התמונות
* חסוס   27/07/13 | 11:43
28. זה בידיוק מה שאמרו העובדים כשהמציאו את הקומביין ומכונת הדפוס ואת הטרקטור ... עד היום הם טעו. אז למה אתה צודק?
העולם לא יכול להכיע למצב שכולם רעבים ואחדים מחזיקים בהכל כי אז לא יהיה כלום. לא יהיה מי שיבנה את הרכב או ישפץ לך את הבית יתקן את הרובוט... בסוף נכון יהיו רובוטים שיעשו את זה אבל זה יתאזן עם מצב שלא צריך לעבוד בשביל לחיות, ומספר האנשים בעולם ירד דרסטי
* יוני תרד   27/07/13 | 11:09
אבל בכל מקרה
בכל מקרה שילמו לאלה שהפעילו את המכונות החדשות. מה שהוא אומר זה שלא אנשים מקבלים תגמול על המידע שהם "מוכרים" בחינם
* אחד אובייקטיבי   27/07/13 | 12:26
27. המון אי דיוקים שהופכים את התפיסה ללא רצינית
נו באמת להאשים את אינסטגרם בנפילה של קודאק, קודאק נפלה כשממציאי אינסטגרם היום בגן היה להם את המצלמה הדיגיטלית הראשונה והם החליטו שזה לא יתפוס, זה הכל, לא אינסטגרם ולא נעליים המניה שלהם ירדה 975 לפני שמישהו שמע על אינסטגרם
* אבי   27/07/13 | 09:47
ככה זה שגיק מחשבים מתיימר להיות כלכלן-היסטוריון
* פסיכולוג   27/07/13 | 11:09
26. אוהב.....
אוהב איך פוסלים/עולבים/מנפנפים את אחד מהאנשים המשפיעים ביותר על חיינו ב 20 שנים האחרונות..... לא חייבים/צריכים להסכים/לקבל אוטומטית אבל.... אבל מה יש לצפות מהיושבים בציון....בלדבר אנחנו אלופי העולם...
* א.א   27/07/13 | 09:43
25. לנייר מקשקש כי החברות הללו מקבלות כסף מפירסום של חברות שמייצרות כסף ממעמד הביניים
בסופו של דבר קמו בעשור האחרון המון משרות וירטואליות חדשות והמון מקצועות בתחום הסייבר שרק אפשר היה לחלום עליהם,אנשי עסקים לא משלמים משכורות כדי שלעובדים שלהם יהיה כסף לקנות הם משלמים משכורות כי אחרת לא יעבדו אצלם-כמה שטויות מדבר אדם אחד.
* מגיב בחופשיות   26/07/13 | 23:45
24. לגבי מקצוע הרדיולוג
אחד ההההה-מקצועות אם לא הכי מרויח בארה"ב בשוק העצמאים זה רדיולוג. מליון דולר לשנה לפחות. ביקוש אדיר והיצע נמוך של רדיולוגים. בקצור שלא יבלבלו לכם את המוח, אם סיימת לימודים באמריקה והוסמכת כרדיולוג אתה מסודר לכל החיים.
* Tom   26/07/13 | 22:53
23. הדובר מקשקש ברמות
מי שלא רוצה לחלוק מידע בפייסבוק פשוט לא ישתמש בשירות הזה- זה כל הרעיון- פטפורמה לפירסומות ולסקרים וכדומה.
* איל   26/07/13 | 19:53
22. צודק הטכנולוגיה מייתרת המון מקצועות
בישראל זה לא תופס כי פה לוקחים לך עמלות ומיסים מכל כיוון אפשרי וכל אחד גוזר על הגב שלך קופון. ומצד שני, יש עודף של אנשים לא יצרנים שחיים על גזירת קופונים שמנים מכלום בלי להפיק שום ערך מוסף. המסקנה, לימדו מקצוע יצרני ולא עסקי אויר
* זה לא המידע החינמי אלא הגלובליזציה   26/07/13 | 19:31
21. יום ללא כסף כל אחד יתן בחינם משהו...למישהו
* נייתר את הצורך...בכסף   26/07/13 | 17:52
20. עצרו את העולם אני רוצה לרדת ,זה לא...מאוחר ?
* ומה יגידו הדינוזאורים ?   26/07/13 | 17:50
19. מאיר אריאל מת מקרצייה
אז איך הדבר הזה עדיין בחיים?
* ליאו   26/07/13 | 16:23
18. הוא טועה וצודק
הוא יותר טועה מצודק הוא צודק שהמידע החינמי גורר לעליה באבטלה לתושבים שמעבדים ומתעסקים באותו מידע אבל באותה נשימה ניתן לומר שהוא יוצר מקומות עבודה לבעלי מקצוע שמייצרים אותו כגון אנשי המחשבים והתיכנות שכיום הינו מצרך מבוקש. בנוסף אנו בפתחו של טכנולוגיות חדשות שיוצרות מקומות עבודה כגון תחום הביוטכנולוגיה. אנו סבור שאנו נמשיך להתקדם מבחינה טכנולוגית מכל הבחינות ובכך ניצור מקומות עבודה נוספים. גם בעידן שהכל יהיה אוטומטי יהיה תמיד צורך בטכנולוגיה משוכללת יותר שתיצור מקומות עבודה נוספת. לדעתי הוא פסימי מדי ולפי איך שאני מבין אותו הוא חרד מהתפיסה בו אנו בעבר התרגלנו לשלם עבור עבודות מסויימות שצריך והוגן לשלם עליו שכר טירחה כיום ניתן לקבל אותו בחינם. מה שהוא לא רואה הוא שאנחנו לא מדשדשים במקום ומטבע האדם הסקרן הוא למצוא לשכלל ולהביא טכנולגיות לרמה גבוה יותר ונוחה. ולצורך זה צריך מישהו שיעלה רעיונות וצריך כח אנושי שיעשה ושייצור אותו וכתוצאה מכך יוצר מקומות עבודה נוספים בתחומים אחרים. לדעתי שיתוף מידע חינם הוא נוח וחשוב היום והווה הבדל באיכות חיים טובה יותר מהעבר ונותן צעד נוסף להתפתחות טכנולוגיות לעתיד הקרוב והרחוק.
* פלוני   26/07/13 | 16:21
לא הבנת כלום
זהו שאת המידע כבר פחות ופחות מייצרים בעלי מקצוע ויותר יותר המוני הגולשים ברשת שמספקים אותו חינם. תקרא שוב אולי תבין
* אני   26/07/13 | 22:17
כנראה שלא הבנת אותי
תקרא שוב. מגיב מספר 1 הצליח לתצמת יותר טוב "הוא צודק בכך שאנחנו הורגים את הכלכלה, אבל זה חייב לקרות לקראת הכלכלה הבאה בתור"
* פלוני   27/07/13 | 22:41
17. קומוניסט שמקודם בידי רוסיה פרימיטיבית. רעל
* סמי   26/07/13 | 15:37
16. כן, לקבל עצות מאחד שנראה מסומם שעומד לחטוף שבץ מעודף שומן
זה נבון...
* עידן   26/07/13 | 14:07
אתה אידיוט
מה זה משנה איך הוא נראה סעמק. להזכיר לך כל גדולי ההיסטוריה והפילוסופים לא היו דוגמנים. אידיוט
* מישהי   26/07/13 | 15:53
גברת מישהי, איך זה להיות הראשונה שמנבלת את הפה?
* אבי   27/07/13 | 09:44
ממך כנראה אין מידע לשאוב.. אז אתה לא רלוונטי לכתבה
* דורון   26/07/13 | 16:33
לא. לך לקבל עצות מאנשי העניבות
אלו שיש להם תואר פרופסור בלמלא אותך בשקרים. זה בטח עדיף...
* שפוי זמנית   26/07/13 | 17:41
15. הרצל כתב על זה מחזה מצויין!
ל David Dedi Ber וכל שאר הקוראים, לפני למעלה מ-100 שנים כתב על נושא זה בדיון חוזה מדינת היהודים מחזה פילוסופי מעולה הקרוי "סולון בלודיה" מומלץ!
* עומר   26/07/13 | 12:27
14. הוא מתקרב לתשובה האמיתית
קפיטליזים זה רע
* רעה   26/07/13 | 11:40
13. דעותיו משתנות לפי התגמול שיכול לקבל .אם אין תגמול ,דעתו בהתאם
באופן עקרוני צודק לתגמל מפתח בודד או נותן שירות כמוסיקאי אבל כיום אנחנו בעידן של רשתות חברתיות שחולקות מידע חינם. כך שאם גם יהיו כאילו שייגבו כספים , ההמון יילך לרשתות חברתיות שיציע חינם. המודל של גביית כספים לא יעבוד. תראו למשל את תוכנת האנטי וירוס , רוב המשתמשים לא רוכשים תוכנות אלא משתמשים בתוכנות חינם
* רונית   26/07/13 | 11:11
אז לא הבנת אותו נכון
הוא בעצם אומר שיש חברות שאוספות עליך כצרכן מידע, וחושב שאין סיבה שאנו הצרכנים נחלק את זה בכסף. הוא מציע מודל בו כל חברה מאפשרת לך לספק לה מידע ותבטיח לתגמל אותך מהרווחים שתעשה מזה כאשר תשלח את זה לחברות הגדולות שעל בסיס המידע נשארות גדולות. הוא אומר מה שהוא מאוד נכון, כולנו מטומטמים. אנחנו מאכילים את הזרם הקפיטליסטי בזה שאין לנו חיים מחוץ לרשת. וזה נכון, מתי בפעם האחרונה ניהלתם שיחה עם חבר בלי שהוא קטע אותכם כי עשו לו לייק או כי הגיבו לו או תייגו תמונה, קבוצות בוואטסאפ, הבתים שלנו מצולמים בגוגל,, הפרטיות שלנו והידע שרכשנו בחיינו שווה כסף ואנו מוכרים אותו עבור מוניטין חברתי.. ועוד איזה חברים, וירטואליים?
* מיכל   26/07/13 | 14:30
12. הוא צודק
אבל נתעורר רק שיהיה מאוחר מדי
* מאור   26/07/13 | 10:21
11. ובנתיים מעמד הביניים משלם
עולם עקום. הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מטאורי, אנשים ממעמד הביניים מקבלים פחות עבודה, והטייקונים גובים מהם מאות אלפי שקלים על הלא עבודה הזו. אני תמיד רואה מול עיניי את דוגמת הקניונים. זה אחד הדברים הגרועים ביותר שקרו למעמד הביניים בעשור האחרון. גם יקר, גם עובד מצאת החמה ועד צאת הנשמה, וגם הרס את המרכזים הפתוחים לטובת כלכלה קפיטליסטית נטו חסרת שעות וחסרת פשרות. אז אומרים שזו העבדות המודרנית. זו לא עבדות. זה גזר דין מוות. זה או שתעביר את חייך בלשלם ולשלם ולשלם ולעבוד כמו חמור, או שתעשה משהו כדי להוציא אנשים מהנאיביות הזו. העולם כביכול התקדם, אבל ככל שהפערים בין עשירים לעניים או למעמד הביניים גדלים....כך חוסר הצדק והשוויון גדל וכך אנחנו הולכים אחורה בצעדי ענק אל עבר עתיד לוט בערפל. וכמובן שהממשלות לא עושות דבר בכדי לשנות ולו במעט את המצב הדי קשה הזה. טוב להן ככה.
* כאילו הכלכלה פורחת   26/07/13 | 08:10
10. בישראל אין לנו ממה לדאוג
פה כבר מזמן אין מעמד ביניים. יש כמה אחוזים בודדים של מיליונרים וכל השאר עניים תפרנים. שכיר = עבד = עני חסר כל אין עתיד
* פחח   26/07/13 | 05:23
9. צודק!
בסופו של דבר.. ישארו מעט אנשים ממש עשירים.. ומעמד הביניים יקרוס כי לא תהיה אפשרות לעבוד!
* ליאל   26/07/13 | 04:37
8. לייק
קבל אלפי לייקים
* לייק   26/07/13 | 04:00
7. אחי השיער מכביד עליך
* אני   26/07/13 | 03:47
6. Zeitgeist
יש כ"כ הרבה דברים שאדם יכול לעשות בחייו אך התרגלנו למציאות שכל מטרתו של האדם היא להיות עבד למשהו או למישהו, לכסף או לדת... למה זה טוב? כיום באמצעות טכנולוגיה ומדע אנחנו יכולים לספק לכל אדם בעולם את צרכיו הבסיסיים בחינם בעזרת כלכלה מבוססת משאבים (שימוש באוצרות טבע בהתאם לצורך האנושות ולא קפריזות של אנשים פרטיים) ור-ארגון של צורת החיים שלנו. האדם, כמו שאר החיות, נועד להיות חופשי ולא חייבים להרוג אחד את השני בשביל לשרוד...
* חייבים לצאת מהקונספציה שמטרת האדם היא לעבוד   26/07/13 | 00:24
תורנות
מסקים עם הראיון הזה ב100%. אך את העבודה ש תשער בכול זות אפשר לעשות בתורנות.
* יוסף   26/07/13 | 01:27
כמה נכון, כמה חכם
הפכנו לספארי אנושי, רק החזק מסוגל לשרוד, אנשים שהמערך הנפשי שלהם לא מתאים לעולם המערבי - פשוט מסכנים.
* יואב   26/07/13 | 01:39
הפכנו?
האם זה לא היה ככה מימי עוד האדם הקדמון? למה לחשוב בצורה כל כך צרה זה משגע אותי.
* אמיר   26/07/13 | 14:49
לא
פעם צורת החיים של האדם הייתה הרבה יותר קהילתית. מה שיצר גם בעיות נוראיות. אבל לא, זה לא תמיד היה ככה
* דרור   27/07/13 | 10:57
5. גאון
* יולי   25/07/13 | 23:41
4. צודק ! ובמילים אחרות אפשר לסכם כמו בצבא = שמה שלא מבינים דרך הראש, לבסוף יבינו דרך הרגליים
* וזה נכון למציאות מדומה(וירטואלית)="וליצור יש מאין"   25/07/13 | 23:21
3. הוא צודק - אבל הפיתרון אחר - נפסיק לעבוד :)
הכסף הינו דבר מיותר, גם ככה ממשלת ארצות הברית והבנק הפדרלי המרכזי הם אלה שמדפיסים כסף, וקובעים את ההון הבינלאומי...הטכנולוגיה תשמור את זה שבני האדם לא יעבדו אלא יפעלו לטובת הכלל, אנחנו לא צריכים כסף, אנחנו צריכים לגדל מספיק מזון אוכל ומים לכולם, כי יש מספיק לכולם, והטכנולוגיה תשמר את זה ... ותשפר את זה. כסף זה השקר הגדול שבאמצעותו אפריקה רעבה, בהודו מעסיקים ילדים קטנים , ומדינות מגיעות לפשיטת רגל. הכסף מיותר, לא הטכנולוגיה. אדם שקם בבוקר ויש לו אוכל ומים בשפע, כמו שיש בכדור הארץ, יכול לייצר, יכול ללמוד, יכול לעזור אחרים.
* לילי   25/07/13 | 21:44
אבל אם באמת נהיה במצב שאין כסף
ולכולם יש את כל הצרכים הבסיסיים שלהם (אוכל מים וכו) מה יקרה אם בוא נגיד אני רוצה שיהיה לי טאבלט מה אני יעשה כדי שיהיה לי אחד צריך ליצור אחד כלומר מישהו צריך ליצור אותו ובוא נגיד שלא מתחשק לו ליצור בשבילי טאבלט בלי תמורה מה אני עושה
* משה   26/07/13 | 01:46
שאלה טובה- אתה מחליף אותו תמורת משהו שאתה יכול לתת
למשל, מתנדב בחברה שמייצרת אותו, או נותן עבורו משהו שאתה טוב בו, למשל אם אתה חשמלאי, או חקלאי , או רופא , או מוכן לטפל בילדים, או לעזור לבנות בניין - כל דבר שתמורתו אתה יכול לקבל משהו :) סחר חליפין, במקום סחר בכסף.
* לילי   26/07/13 | 15:36
אז למה לי להעביר את הידע שלי?
איזה אינטרס יש לי, במידה ויש לי ידע ברפואה, להעביר את הידע לעוד אנשים ולא לעשות מונופול ואז להעביד את כל מי שרוצה טיפול רפואי?
* את חיה באשליה   26/07/13 | 16:25
מכיוון שהחברה לא תאפשר לך לעבוד ככה..
יהיו עוד רופאים בחברה, ועוד חקלאים, ועוד אנשי טכנולוגיה, ומי שלא יהיה כפוף ללתת מעצמו משהו לקהילה, גם לא יקבל כלום מהקהילה.
* לילי   26/07/13 | 20:35
חכם גדול
כן בטח אתה צודק נשב רגל על רגל לא נעשה כלום ונקבל על זה כסף .. העולם יקפא ! ישאר במקום ! לא נתקדם לשום מקום אנשים יהיו עצלנים ולא ישאפו להצלחה , אחרי הכל בשביל מה ללמוד וקרענו את התחת ?? כסף זה מה שמחזיק את העולם זה מה שפיתח אותנו ואת הטכנולוגיה שאנחנו מכירים היום .
* יי   26/07/13 | 07:54
לא מסכים איתך
אני חושב שכסף זה הכרחי. הכסף הוא לא שטר שאומר כמה אתה שווה. פעם אנשים היו נותנים 4 חזירים כדי לקבל סוס אחד. גם זה נחשב סחר. היום פשוט סוחרים בכסף - זה עוזר לשמור על הסדר וקל הרבה יותר לבצע סחר. יותר מזה אני מקווה שבעתיד ניפטר ממטבעות ושטרות ונעבור לכרטיסי אשראי בלבד. נכון שיש בזה סיכון פוטנציאלי של חדירה לפרטיות, אבל אני חושב שעדיף להתמודד עם האתגר של הסיכון הזה, מאשר להמשיך להחליך שטרות. כסף זה רק מילה, ורק דרך לבצע סחר בצורה יעילה יותר. ואם נסתמך על טוב ליבם של אנשים שיעבדו ביחד כדי שלכולם יהיה מהכל אז זו תהיה סכמה ממשית וקיומית, כי תמיד יהיה מי שינסה להשיג יותר ותמיד יהיו פושעים. לחשוב אחרת זו נאיביות ונאיביות מאוד מסוכנת!
* אחד אחר   26/07/13 | 14:22
לילי- טיעון שנובע מחשיבה מיושנת :) הסבר בפנים
איך יהיה פשע אם לכולם יש שפע? הפשע נובע מחוסר. חברה נקייה שדואגת לפרט ולקבוצה לא תאפשר פשע , ומחשבה על איך להשיג יותר תתנדף. המחשבה הזאת היא תולדה של תרבות הכסף. מכיוון שרק 4-6 חברות הכי גדולות בארהב מחזיקות בהון העולמי - כאמור זה שנמצא בפדרל ריזרב- הבנק המרכזי. הם גם אלה שמדפיסים כסף ! וכך נותנים לו את ערכו או שוללים. למשל, הבנק הזה יכול להדפיס נניח 100 מליארד דולר, ולתת לישראל. עכשיו ישראל בחוב של מאה מליארד דולר. בתמורה לניירות שקיבלנו אנחנו עכשיו חייבים לארצות הברית שירותים בגובה מאה מליארד דולר.... אם אתה רוצה לקבל עוד מידע בנושא הזה שישרוף לך את הראש מומלץ להיכנס לסרט. - Youtube -- zeitgeist 1
* לילי   26/07/13 | 15:42
ובבקשה
אל תדברי איתי על צייטגיסט, שזה בסה"כ שיחזור של הקומוניזם בתוספת מערכות מחשוב במקום אנשים. פשע לא נובע מן מחסור, פשע נובע מן יצר. מנהלי ארגוני הפשיעה אינם עניים מרודים אלא עשירים מופלגים שעשו את כספם באיומים ואלימות והפרת זכויות אדם ולא בהכרח מתוך מחסור. סחר חליפין זה לא שיבה מיושנת אלא מנוע הצמיחה האנושית מאז ועד עולם, חשיבה אשר הניעה בני אדם להעז ולהמציא המצאות, לפתח תרבויות שונות ולהקל על חייבני האדם, כל זאת בראש ובראשונה מתוך אינטרס פרטי ואנוכי - רווח. כך הומצאו דברים נפלאים כמו מיקרוגל, מקרר, טלביזיה, מכונית - לא מתוך טוב לב, אלא קודם כל מתוך הרצון להרוויח, להתפרנס. רצון אנוכי.
* עטר   01/08/13 | 02:07
מקסים
מה שאת מדברת עליו דומה מאוד לרעיון של בנק הזמן
* 17   27/07/13 | 02:51
2. כתבה מצוינת.
לרגע התבלבלתי וחשבתי שאני ב'הארץ'. כתבה חשובה ומעניינת. תודה. (עכשיו תשלמו לי על התגובה... סתם)
* הילולה   25/07/13 | 21:18
1. מה שהוא לא מבין זה שזה עוד פרק בתולדות המיו האנושי
הוא צודק בכך שאנחנו הורגים את הכלכלה, אבל זה חייב לקרות לקראת הכלכלה הבאה בתור, כלכלה מבוססת משאבים שבה המין האנושי סוף סוף ישוחרר מהעבדות
* אני   25/07/13 | 21:09
אמן ויהי רצון
* יוסף   26/07/13 | 01:28
אמן
ויהי רצון!
* יוסף   26/07/13 | 01:29
ברית המועצות היתה כלכלה מבוססת משאבים ואיפה היא היום?
* לנין   26/07/13 | 23:46
אף תרבות לא הייתה במצב הזה כי תמיד נעשה שימוש בכסף בשאר העולם, כלכלה מבוססת משאבים מעולם לא נוסתה ורק עכשיו אפשר ליישם אותה בעזרת הטכנולוגיה הקיימת
* אני   27/07/13 | 01:58
ברית המועצות היתה האמ-אמא של כלכלות המחסור, שום קשר לכלכלת משאבים
* להיפך.   27/07/13 | 06:44
ברית המועצות מעולם לא הייתה כלכלה מבוססת משאבים
* דרור   27/07/13 | 10:54