נשים
תגובות (37 תגובות ב-20 דיונים)
20.
תקפיאי ביציות,אולי תתחרטי.
* רחל   04/02/23 | 23:02
19. זה בסדר לא לרצות כרגע
זכותך המלאה לא לרצות ילדים כרגע, ואת לא חייבת דין וחשבון לאף אחד. אבל כדאי להימנע ביציאה בהצהרות, כי כמו שסיכמת הרגשה תמיד יכולה להשתנות (זה שדואגים לך שההרגשה תקרה אחרי שזה מאוחר מדי זה מובן מאד, לא חסרים אנשים שאוכלים את עצמם עד הזקנה על טעויות והזדמנויות שאי אפשר לשחזר , אבל שוב - זו החלטה שלך כמובן)
* מתלבטת    13/09/17 | 12:11
תשמע זה בסדר גם לא לרצות בכלל!
* לא חייבים אם לא רוצים   05/12/17 | 06:50
18. מבינה
אני עשיתי 3 ילדים די ברצף והם אהבת חיי ובאמת פלא הבריאה . אבל, דווקא היום 10 שנים אחרי שעשיתי ילדים אני יכולה להבין אנשים שחושבים פעמיים אם להביא ילדים או לא. ודווקא בגלל שאני טוטלית לילדים. כשאתה מביא ילדים אתה מביא עליך ביחד עם זה חרדה אינסופית פחד אימים דאגות נפשיות פיזיות כלכליות ולמעשה אתה מפסיק לחיות את חייך ומתחיל לחיות בשביל הילדים. כל החרדות שרק יהיו בריאים שרק יהיו שמחים שרק את תהיי בריאה (ולא בשבילך, בשבילם) הצבא (לא יודעת איך אמהות מתפקדות), מחלות (שלא נדע) ואפילו הדברים הקטנים של להיעלב להיות עצוב ובקיצור להתמודד עם החיים בשביל הילדים שזה הרבה היותר קשה מאשר להתמודד בשביל עצמך. אז יש לזה שני חלקים: גם, חיים פעם אחת ואת כבר לא חיה את החיים של עצמך. את כבר לא יכולה לצאת אפילו לחופשה בשביל עצמך (כי רק חושבת על הילדים ואין מה לעשות אמא זאת אמא אז את האחראית הראשית ואת יודעת הכי טוב והם צריכים ורוצים אותך ולא סבתא) ואת חייבת להרויח המון כסף כדי שתהיה דירה מספיק גדולה ואוכל וכמובן את רוצה לתת להם חיים טובים וכו. אז להביא ילדים משמעו להתחיל לחיות בשביל הילדים (יותר קשה מאשר לחיות בשביל עצמך וכמובן גם עצוב בשבילך איבוד החופש והחיים רק בשביל עצמך) והחלק השני, השאלה בשביל מי מביאים את הילדים. אם זה לעצמך, אז כל אחד לעצמו יחשוב אם רוצה או לו ואין לבקר אותו. אם זה בשביל הילדים, האם ביקשו לבוא לעולם? האם עשינו טוב שהבאנו לעולם הזה. ? (עולם רע מלחמות שנאה פשעים רוע ) ותראי איך ילדים בהתחלה תמימים ולאט לאט את רואה מול העיניים את התמימות נעלמת מהם והם מבינים מה זה העולם הזה וזה עצוב. ולכן אם חושבים על זה לעומק אני ממש מבינה אותך. אגב, פעם שאלתי את עצמי אם הייתי בתקופת השואה האם הייתי מביאה ילדים. התשובה חד משמעית לא. נו ועכשיו העולם טוב יותר? התשובה היא לא. אז תסיקו לבד את המסקנה.
* מבינה   13/09/17 | 06:57
שאפו על התגובה שלך.
אני מסכימה עם כל מה שכתבת. ותוסיפי לזה גם את העובדה שאנחנו לא תמיד יודעים איזה ילד "נגריל". יש בעיות בריאותיות שאי אפשר לחזות מראש בבדיקות שונות במהלך ההריון. אצלי למשל, הבן הגדול בריא כמו שור אבל הבן הצעיר לא. מגיל 0 יש לו המון בעיות בריאותיות שונות ומשונות. יש דאגה רבה לגבי העתיד שלו ואיך הוא יסתדר בחיים כשאני לא אהיה בסביבה (יותר מאשר לילד "רגיל" ובריא), בעיקר לאור העובדה שהעולם לא נעשה יותר טוב ואנשים נעשים יותר אנוכיים ומרוכזים בעצמם (כולם עסוקים רק בלעשות תמונות סלפי מטופשות). כמובן שלא הייתי מוותרת עליו או מחליפה בשום ילד אחר אבל אין ספק שמאז שהוא נולד כמעט כל החיים שלי נסבים סביבו. כמו שאת אמרת: את כבר לא חיה את החיים של עצמך. ולא כל אחת מתאימה וחייבת להיות אמא. אסור לשפוט נשים אחרות שלא רוצות להביא ילדים. זאת זכותן.
* תמי   13/09/17 | 13:28
17. תביאי ילד או אל תביאי ילד מזה בכלל מעניין אותנו
* מורן   13/09/17 | 06:55
16. היית מצפה שמישהי בסביבות 40 תכתוב טור כזה עם תובנות עמוקות
* כתבה סתמית    13/09/17 | 06:43
15. בקיצור טרם פגשת את הבחור הנכון
ואת עוד לא מבוגרת מספיק לבנק הזרע. עצה ידידותית ממני לא לחכות אחרי 35.
* אמא    13/09/17 | 01:54
וואו. התגובה מתמצתת בדיוק את האנשים שהכותבת ביקשה שיפסיקו להציק לה בנושא.
לא מבינה איך זו המסקנה שלך, אבל שיהיה...
* שירי   12/10/17 | 15:15
14. כותרת מזעזעת, אין מקום להשוואה כזו. הומופובי, ילדותי ובעיקר מיותר
* הלמוט   13/09/17 | 01:22
13. ילד שיוולד בגלל לחץ על הוריו-ייסבול ויפגע
* אל תלחצו.אתם תעשו נזק   13/09/17 | 00:52
12. תסביך שואה
בישראל מצפים מכולם ללדת,אולי בגלל חרדות שואה,אולי בגלל שזה חלק אינטגרלי מהיהדות,אולי בשביל לנצח בדמוגרפיה מול האויב..לא יודעת,בכל אופן אם את לא מעוניינת אף אחד לא מפרה אותך בכוח וחוץ מזה תמיד זה נחמד שיש דודה ערירית שמורישה לך את הבית (האחיינית שלך רק תרוויח ממך).
* מישהי   13/09/17 | 00:21
11. גם על ילד כולם מסתכלים מוזר.
אני נשוי 7 שנים רק אחריי קרוב ל5 שנים החלטנו ללכת על ילד. יש לנו ילד מדהים . אבל כרגע לא רוצים עוד אם בכלל. וזה מטריף את כולם מסביב. אבל אני אומר לכולם שהם על הז*"@ שלי....
* תומר   13/09/17 | 00:01
10. כתבה מטופשת
כולה בת 30. בגיל 30 הצהרתי בריש גלה שאני לא רוצה להיות אמא. אין לך מושג מה יביא מחר. לי לפחות הייתה סיבה. העדפתי קריירה. בצומת דרכים עם הריון לא מתוכנן ושיא הקריירה בחרתי בילד המדהים שלי וויתרתי על הכל בשביל הנסיך שלי ובחרתי נכון. את עם גחמה מטופשת בזבזת לי את הזמן עם הכתבה המטופשת הזאת והצלחת לעצבן אותי כי את ממש לא שם. תכתבי את המילים האלה בגיל 40 ואולי מישהו יקח אותך ברצינות.
* אמא בגיל 40   12/09/17 | 23:57
9. ממה שכתבת עולה הרושם
שאין לך באמת סיבה לא להביא ילדים..את בעיקר מדברת על חוסר בשלות-שזה הגיוני, אבל מעבר לזה (וכדי שלא תצטערי עוד 10 שנים)- תחשבי לעומק -למה...? גם אני לא מעוניינת להביא ילדים כשהסיבה הכי בסיסית היא שאני לא רוצה להביא ילד תמים וטהור לעולם והתרבות המשחיתה והמכוערת שלנו. מבחינתי הדבר הכי נכון לעשות המציאות שלנו היא לאמץ ילד שכבר הגיע לעולם וננטש..הרבה נשים מבינות את זה ,מה כל שאר האנשים חושבים..באמת מעניין לי את התח*
* תום   12/09/17 | 23:06
תום. באמת !! אז תאמצי!! מי מפריע לך לאמץ ?
* ולמה עד עכשיו לא אימצת? אבל לברבר ברשת, כן...   13/09/17 | 01:22
8. הלוואי ויותר נשים יחשבו קצת יותר לעומק לגביי ילודה
בכל העולם ישנן סרבניות ילודה! ראו גרמניה איטליה ויפן. לאף אחת לא נכנסים לרחם כמו פה בארץ. זוועה!
* רק בישראל סרבנית ילודה מקבלת יחס של מצורעת   12/09/17 | 22:56
7. יש אנשים שפשוט לא מתאים לה להיות הורים
זה בסדר, זה מובן. הכתבה הזאת קצת טרחנית כי בימינו יש הרבה אנשים שמדברים על זה וזה בסדר ואף אחד לא שופט, נכון שיהיו אנשים בעיקר בתוך המשפחה שאולי יתבאסו אבל שאיזה זר יתבאס מההחלטה שלך אם להביא או לא להביא ילדים, לא נראה לי.
* יש אנשים   12/09/17 | 22:44
יש המון ששופטים! גם אנשים זרים.... מניסיון....
* אני   15/09/17 | 14:59
6. אם זה לא מרגיש לך נכון עדיף לוותר
אני בת 33 אימא לשניים קטנים ושואלת את עצמי לא מעט אם אני בכלל מתאימה להיות אימא, אני מאוד אוהבת את ילדיי וחושבת שאני אימא טובה אבל לפני שהבאתי אותם לא חשבתי על זה לעומק ולדעתי רוב האנשים לא חושבים לעומק אם זה באמת באמת מתאים להם להיות הורים או לא, להביא ילדים לעולם זה דבר ענקי וזה משנה את החיים לתמיד, לדעתי מי שמרגיש שהוא לא מתאים לזה שלא יעשה זאת לא כולם צריכים להיות הורים...הבעיה היא שיש לחץ חברתי ומשפחתי גדול מאוד על נשים בעיקר
* אימא ל2   12/09/17 | 21:59
ברור שהלחץ על נשים, שעון ביולוגי
מה יש לנשים היום שהן שכחו לגמרי את האמיתות הביולוגיות שהיו ברורות לסבתות שלנו בלי אינטרנט ועם שמונה שנות חינוך. ברור שהלחץ הוא על נשים, נשים הן צוואר הבקבוק, אישה יכולה ללדת רק עד גיל ארבעים ולהביא רק ילד אחד בשנה. גבר יכול להפרות נשים גם בגיל 70, בצעירותו הוא יכול להפרות חמש נשים ביום.
* רחם אחד   13/09/17 | 05:26
5. איפה היית לפני שהתחתנתי
לא רציתי ילדים ולא מצאתי מישהי כמוני התחתנתי ועשיתי ילד טעות רצינית
* עמיר בן אבו    12/09/17 | 20:51
לא יודע אם אתה רציני או לא, אבל...
אם אתה רציני, אז אתה טיפש ברמות וכנראה גם אבא גרוע. אני משתגע מאנשים שאומרים את זה, כאילו זה צעצוע שאפשר להחזיר לחנות. ולא שחסר לאשתך שבחרה אחד כמוך שלא סגור על עצמו. אין לי בעייה שאתה לא מאלו שרצו להביא ילדים, אלה מאלו שלא רצו ובכל זאת הביאו. אני מאוד מרחם על הילד שלך , שיש לו אבא שחושב שעשה טעות בזה שהוא הביא אותו.
* יעקב   13/09/17 | 08:13
4. עצם זה
עצם זה שאנשים שלא רוצים להביא ילדים לא מתאבדים מלמד שאו שהם מתיחסים לחיים כדבר טוב או שיש להם שמץ של תקוה שהם יהפכו להיות טובים משמע שבמעמקי ליבם הם שמחים שההורים שלהם בחרו להביא ילדים, אבל הם לא מוכנים להעביר את הטובה שעשו בשבילם לאחרים ובגלל זה יש סלידה מאנשים כאלה.
* איתמר   12/09/17 | 20:33
מדובר באנשים הכי טובים ומוסריים! @@@@@@@@@
לרוב מדובר באנשים שחוו ילדוּת טראומטית. מכיוון שהם חוו על בשרם איזה כאב זה להיות ילד - הם לא רוצים לפגוע ולו במעט באף נשמה של ילד. הם לא רוצים שהשריטות שלהם יפגעו בילדיהם. מרוב אהבתם לילדים - הם לא רוצים ילדים. רבים מהם עובדים עם ילדים ונותנים להם את נשמתם!
* אחת העם   12/09/17 | 22:55
אחת העם מה שכתבת מדוייק
* מישהי   13/09/17 | 01:39
בדיוק
אני גם חושבת שמדובר באנשים שמרוב אהבתם לילדים הם לא רוצים שהילדים ייפגעו מהעולם הזה ולו במעט. קשה להם לראות ילד פגוע/חולה/נהרג/מלחמות/מחלות קשות/חטיפות/שואה/ואפילו הדבר הכי קטן של לראות נשמה של ילד שהיא חסרת ישע כאובה וכו. ולכן לא רוצים לקחת את הדבר הזה על עצמם ו/או להביא ילד לעולם כזה. זאת באמת שאלה. האם להביא ילד לעולם זה דבר טוב או רע???
* בדיוק   13/09/17 | 07:07
אולי שתהיה לך סלידה מהורים מכים או מתעללים?
* זה אנשים באמת רעים   13/09/17 | 00:51
יש לי סלידה גם מהורים מכים , זה לא סותר
ולזאת שלמעלה, מכיר אחת מאוד מקרוב שלא רוצה ילדים ולא עברה שום ילדות טראומתית ואני די בטוח שיש עוד הרבה כמוה. לגבי אנשים שחוו טראומה בילדות אני לא שופט אותם אבל אם הם כל כך רגישים ואכפת להם דוקא ראוי שהם יהיו הורים יותר מכולם,אני מסכים לגמרי שיש אנשים שלא ראויים להביא ילדים אבל הם מעטים, בסופו של דבר הכל תלוי בשאלה האם עדיף לאדם מסוים להולד למרות שיחוה כמות סבל מסוימת בחייו, אני חושב שרוב האנשים יגידו על עצמם שהתשובה חיובית.
* איתמר   13/09/17 | 05:22
החיים עצמם זאת טראומה בילדות
צא מהנאיביות, אתה חי בשלולית של סחלה. לא צריך לעבור """ טראומה"""" בילדות
* מ   13/09/17 | 14:08
ואם אני יודעת שאני לא מתאימה להיות אמא?
* אריאל   13/09/17 | 07:08
ואם לא עשו טובה יא גאון מתלהם
בקושי בשביל לחיות לעצמי וגם זה מוטל בספק עם כל הצדיקים והצדיקות שבעולם ובארץ הזאת בפרט. מה אגיד לילד שיבוא- העולם משגע ומקסים???
* מימי   13/09/17 | 14:06
3. גם אני נגד ילודה לא בגלל שאני שונאת ילדים להפך מגיע לילדים יותר מהעולם הזה
* ואכן אין ממש הבנה בנושא   12/09/17 | 17:52
2. אנשים נותנים הרבה עצות בהרבה נושאים.
בדרך כלל העצות האלו טובות. ויש סיכוי תיאורטי שהן טובות גם לך.... יש שתי אפשרויות : 1) אל תתנו לי שום עצה,. 2) תנו את מה שיש בלב שלכם, (אחרי מחשבה מינימלית). זה נבזות לצפות שהם יתנו לך רק את העצות שאת רוצה לשמוע. שורה תחתונה : תעשי מה שאת רוצה, ומה שאת חושבת שטוב לך. האנשים מסביבך זו חבילה L: הרבה טוב, וקצת נאחס.
* מ1.   12/09/17 | 16:18
1. הורות לא מתאימה לכולם, אבל צריך להחליט בעיינים פקוחות
את עוד צעירה ויכולה לדחות את ההחלטה, אבל בשלב מסויים כדאי לעשות את ההחלטה לכאן או לכאן תוך הסתכלות כקדימה (ככל האפשר) ונסיון לעצב את המשך חייך. כפי שכתבת, הרוב פונים להורות, והמסלול הזה ברור למדיי על יתרונותיו וחסרונותיו. אבל המסולל של אי ההורות דורש תיכנון, חיי חברה, עיסוקים ותוכן לחיים.
* דורון   12/09/17 | 14:27
תוכן?
עצוב לי על אנשים שתוכן החיים שלהם הוא הילדים.
* ללא ילדים מבחירה   12/09/17 | 22:18
למה?
למה עצוב לך על הורים שהילדים שלהם מעניקים להם משמעות קיומית? כל אחד עושה את הבחירות שלו,אולי זה טוב להם ככה,למה את שופטת? תגידי שלך זה לא מתאים אל תחשבי שלכולם זה לא מתאים יש כאלה שאוהבים להיות הורים
* מישהי   13/09/17 | 00:25