תגובות (33 תגובות ב-25 דיונים)
25. ההשלכות הגיאו-אסטרטגיות הן עיקר הפרוייקט: תחליף לתעלת סואץ, עכשיו תדון מה חשוב יותר
אבל אל תציג את זה כניסיון לפתרון בעיות התחבורה (החמורות) במרכז...
11/04/13 | 21:24
24. כמה קוצר ראות יש לכותב!!!!
מדובר על מסילה שתוביל אלפי מכולות ביום לנמל אשדוד מדובר על הכנסות של מאות מיליוני דולרים בשנה!! הסינים ,כן הסינים שמייצרים כל דבר בעולם רוצים אותנו כגשר לאירופה מה לא טוב בזה? די כבר מהירוקים המעיקים!! תמצאו את הדרך בכל מחיר לבצע את הפרוייקט המעולה הזה, שיתן לנו גיבוי מעצמתי סיני שיהווה חלופה קטנה לאמריקאים. רק מי שחושב בקטן לא מבין את החשיבות האסטרטגית המדהימה שצופן בחובו פרוייקט כזה למי שלא הבין הובלת נוסעים זה כסף קטן.....
08/07/12 | 20:15
23. אין כמו רכבת לאילת
אין כמו רכבת לאילת.ומי שחושב אחרת טועה בגדול ולא יכנס את האף שלו לכיס של אוצר המדינה.ויתעסק בדברים אחרים.חח.......
22/02/12 | 12:28
22. עוד אחד שחי בבועה התל-אביבית
07/02/12 | 18:55
21. ככה זה מתחיל קודם מציעים ומייד קמים המתנגדים
ובאלף דוגמאות מסבירים למה לא. ואני שואלת למרות כל מה שכתבת בכל זאת יש איזה כן אז למה לא כן ודי. נכון זה אולי יפגע באגד, בישראייר, בנהגי המשאיות אך מה זה לעומת אלפי מטיילים שיוכלו סוף סוף לנסוע לאילת ולא להתענות. ולא לעשות חור בכיס. אז למה לא כן!!!!
07/02/12 | 16:39
זה בכלל לא שיקול
מטיילים מגיעים לאילת עשרות שנים.
לא מניחים מסילת ברזל בעלות אסטרונומית בשביל כמה אלפי מטיילים בשנה.
הסכום הזה ינוצל טוב יותר לשדרוג מסילות באזורים לחוצים באמת,רכבות ייעודיות לחיילים בימי ראשון או מטרה דומה.
07/02/12 | 17:50
20. אביב, לא משנה מה יעשו תמיד יהיה לכם ביקורת על העשייה. חבל.... חבל...
07/02/12 | 11:37
19. אביב ע״ע כביש 6
הרכבת לאילת תעשה בדיוק מה שעשה כביש 6 לתושבי הנגב. גם אם לא מגיעים כל יום לתל אביב, לפחות בתת מודע יודעים כבר כמה שנים שזה לא שעה וחצי כמו פעם. ולצאת היום מבאר שבע לחיפה זה שעה וחמישים במקום 3 שעות. הקבוצה שלנו נוסעת למשחק בקרית שמונה וחושבת פעמייםנאם לקחת בית מלון או לחסוך ולהסתפק רק בעצירת התרעננות באמצע הדרך.
וככה יהיה גם עם הרכבת לאילת. פחות מאשר במציאות, יותר בתחושה שהמרחק התקצר. גם זה משהו תסכים איתי.
07/02/12 | 01:55
18. תמשיך לגור במרכז ולדבר וליעץ לפריפריה....
06/02/12 | 22:39
הוא לא מצחיק, הוא מעצבן!
07/02/12 | 10:18
17. רכבת לאילת היתה צריכה להיות לפני 30 שנה!! לכרמיאל תיהיה ב2013
היחידים שהתנגדו לרכבת לאילת היו בעלי ארקיע וישראייר..הגיע הזמן שנתקדם למאה ה18 ששם נעו ברכבות...
06/02/12 | 16:38
16. לידיעתך יש המון אילתים שנוסעים/טסים כמה פעמים בשבוע אילת-ת"א-אילת
06/02/12 | 16:37
15. רכבת לאילת תחבר את אילת לבאר-שבע
06/02/12 | 16:29
14. רכבת לאילת, היא לא פינוק בכלל, היא דבר חיוני וחשוב!
רכבת לאילת אתמול ולא היום! אילת היום מנותקת לגמרי ממרכז הארץ, רכבת תקרב אותה אל המרכז ובכלל אל כל הארץ. טיסה אל אילת היא יקרה ,ונסיעה ברכבת הרבה יותר זולה. ויחד עם זה, חייבים לשפר את הכביש את כביש הערבה, אנחנו משלמים הרבה מאד מיסים, הגיע הזמן לראות פירות מהמיסים שלנו! חג פירות שמחחחחחחח
06/02/12 | 12:27
13. למקטרגים - כשתהיה רכבת יקומו יישובים לאורך המסלול
06/02/12 | 10:58
כל הכבוד
נכון מאוד!!
06/02/12 | 12:06
איזה שטויות!!! כנסו!
1. אנשים לא רוצים לגור בנגב
2. בונים תחנת רכבת בישוב, לא בונים ישוב למסביב למסילה ומקווים שיבנו תחנה.
3. רכבת לבד זה לא תחבורה ציבורית מספיקה, צריך גם אוטובוסים שיביאו את האנשים לכרכבת ומהרכבת.
06/02/12 | 12:38
12. לדעתי זה מצויין!!
היום אילת נתפסת סוג של 'חו"ל'
ברגע שזה יתקצר זה יהיה אחרת....
כולם ירויחו!
06/02/12 | 10:15
11. יש אנשים שגרים בנהריה ועובדים בתל-אביב, אז למה לא מאילת?
06/02/12 | 09:52
10. רכבת
הפרויקט הזה לא יצא לפועל,אפילו שיש כסף.שום פרוייקט שהיה על הרכבת לא הסתיים.זה רק מראה שבשביל אגו פופוליסטי זול אפשר לעשות הכול.
06/02/12 | 09:50
9. אויש שתוק
רכבת לאילת זה אחד הדברים היותר חשובים . אנחנו מחשיבים את עצמינו למדינה מערבית , אבל בפועל לשליש מדינה אין רכבת .
אין מדובר רק באילתים שנוסעים צפונה או להיפך , מדובר בגישה להעברת סחורות במהירות וביעילות . בתובלה יבשתית הכי לגיטימית של המאה ה21 .
אין מה לעשות . רכבת צריך . נקודה .
העובדה שיש מונופול תחבורתי לאילת מממנה רק מחזקת את העבודה שצריך רכבת . אגד או טיסה יקרה פי חמישה בשעות "לחץ" - אילו לא אופציות .
06/02/12 | 09:49
8. בכל זאת - אנחנו צריכים דבר כזה
אנחנו עוד לא יודעים.
נראה לי שבקטע של שמירת הטבע
יחפרו מנהרות לאורך קמ רבים (זה קיים באירופה בכבישים)
ע"מ לא להרוס את הנוף.
06/02/12 | 09:40
7. מה עם רכבת לכרמיאל? ולישובים המרוחקים יותר מנהריה!?!
מי שבאמת זקוק לרכבת הם כל האנשים שגרים באיזרוי הצפון בישובים הקטנים שלהם אין כמעט אוטובוסים!! עפולה כרמיאל מעלות נצרת ... כל אלה שצריכים לרדת בתחנות רכבת של חיפה/עכו/נהריה ולאחר הנסיעה הארוכה ברכבת צריכים לנסוע באוטובוס עוד שעה ושלא נדבר על זמן ההמתנה לאוטובוס!!!
06/02/12 | 09:30
כבר התחילו להקים את מסילת עכו-כרמיאל...
06/02/12 | 09:51
6. רכבת לאילת
מי שלא חי באילת אין לו מושג על מה הוא מדבר. רכבת ועוד איך תקרב אותנו למרכז. תהפוך את כל סדר העדיפיות . בכל נושא ההובלה תהיה הוזלת מחירים .תגיע תעשיה שעד עתה לא היתה כדאית בגלל עליויות גבוהות , וירדו מחירי הטיסות שכל השנים רכבו לנו על הגב. אתם יודעים מה זה להגיע לת"א בשעתיים במחיר שווה לכל נפש ?
06/02/12 | 09:28
5. אתה טועה טועה טועה...
הרעיון המרכי ברכבת לאילת הוא ביכלל וביכלל לא הנוסעים לא הסחורות שמגיעות לנמל אילת.
כרגע צריכות לנסוע בכביש 90 אלפי משאיות אם סחורות בדרך למרכ הארץ. רכבת אחת יכולה לקחת את מה ש50 משאיות יכולות.
דבר ראשון זה יגרום למיזעור הלחץ על כביש הערבה. ובנוסף זה ימנע תלות של ישראל בתעלת סואץ שהריי אלוהים יודע איזה שלטון יעלה במצרים ומה תיהיה המדניות שלו בנוגע לספינות ישראליות או ספינות שביקרו בישראל לאחכונה וירצו לעבור שם. דבר שיכול לפגוע קשה ביכולת יצאו הסחורות של ישראל למזרח.
06/02/12 | 09:27
אבל אין לחץ בכביש הערבה
06/02/12 | 12:40
4. אכן השלכות גיאואסטרטגיות
כוונתו של ביבי היא בכך שעם רכבת איכותית מאילת לנמלי הים שלנו,ישראל תוכל להוות חלופה ראויה למונופול המצרי עבור התחבורה הימית
06/02/12 | 09:13
3. יש משהו בדבריך
מכל הסיבות שהעלית נגד הרכבת לאילת, הקולעת ביותר היא הירוקה. כי עם כל הכבוד לתושבי גוש דן, האילתים לא אוליגרכים ויש המון שנוסעים יום יום בטיסות לא זולות כלל- גם האילתים הם אזרחי המדינה הזו. לכן שאר הסיבות לא כל כך מעניינות אותי. ההצעה שלי היא להפנות את הכסף להרחבת כביש הערבה באופן מיידי! שני נתיבים לכל כיוון הם בגדר הצלת חיים ממשית!
06/02/12 | 08:48
2. אני מסכימה
כשהייתי צעירה וחשבתי רק על פינוקים ובילויים גם אני לא הבנתי למה אין רכבת לאילת, היום כשאני כבר בת 35 ורואה דברים אחרת אני חושבת גם על נהגי המשאיות המסכנים שיאבדו את עבודתם לטובת תאגיד הרכבות בדרך להובלת סחורה מאילת וחזרה, נכון זה אולי יוריד כמה נהגי משאיות פורעי חוק מהכביש אבל גם יוריד את משפחותיהם לשפל.
גם על זה נתניהו צריך לחשוב. למטיילים ולמתפנקים יש טיסות במחירים של כרטיס רכבת אני בעד לוותר על השטות הזאת לטובת פיתוח כלל התחבורה הארצית, נתניהו אולי תפסיק לבזבז את המשכורת שלי ושל בעלי על פנטזיות לקראת הבחירות ותתחיל להזיז את הדברים החשובים באמת.
06/02/12 | 08:46
וכמה אנשים יעבדו מאילת לת"א ויהיה פרנסה לאילתיים
06/02/12 | 10:17
לא סביר
הרבה מהם יוכלו לעשות הסבת מקצוע וללכת ללמוד
ואף לשפר את מצבם
זה הרי ברור שימשיכו להיות משאיות לאילת גם אם תיהיה רכבת בעתיד.....
06/02/12 | 11:55
1. קודם שיטפלו ברכבת שכן עובדת
אחכ יקימו לי קוים חדשים, הרכבת הקלה מפת לת"א כבר בבניה 20 שנה ואפילו לא הגיעו לבני ברק , הרכבת הקלה בירושלים לא הותאמה לצורכי התושבים, והרכבת מחיפה,באר שבע לא מתפקדת בכלל.
06/02/12 | 08:08