דיבור ישיר
תגובות (123 תגובות ב-59 דיונים)
59. ותודה אביב על זה שהמשכת את 269 ביצירת אסוציאציה בין צמחוני לאשכנזי מתנשא
* ג'ון   09/05/14 | 10:49
58. יום יבוא וקבוצה רדיקלית אחרת תשפיל אותכם בדיוק כמו שהשפלתם את החוגגים בפארק
כמה פשוט. פרובוקציה ליד קבוצת אוכלוסייה שידעתם שלא תשאר אדישה ותתן לכם בדיוק מה שאתם רוצים. אתם לא יותר מחבורה של פחדנים משעממים. אתם יודעים שעם המדינה ותאגידי הבשר הגדולים, שהם הבעיה, לא תוכלו להתמודד, אז למה לא ללכת להציק לכמה "ערסים" בפארק? אביב לביא אתה עיתונאי בינוני ובעל משוא פנים
* ג'ון   09/05/14 | 10:46
57. אומרים לא לטבעונים הרדיקליים
אין בעיה עם חתול או פרה על המנגל רק שאני לא מבינה 2 דברים הראשון - למה הטבעונים שעשו כבר אוכל שליגיטימי מבחינתם לא אכלו אותו בסוף כשאני שמה פרה או תרנגולת על האש אני אוכלת את זה בסוף הם אפילו לא נגעו בזה. שני- לא ראיתי אף פעם תרנגולת עם כול הנוצות שלה על המנגל והאיברים הפנימים כמו כן לא ראיתי פרה שלמה על המנגל אז אם הם רצו לדמות את המנגל למה שאוכלי בשר אוכלים אז הם היו צריכים לקלף את העור של החתול ולצלות אותו כמו אוכלי הבשר וכמובן לאכול אותו בסוף כי יש אנשים רעבים באפריקה
* אומרים לא לטבעונים   08/05/14 | 14:31
אין שכל אין דאגות
* דוכיפת   08/05/14 | 16:37
איזה הזויה את.
את ממש מפגרת. אפילו לא אכלו?! הם לא הרגו את בעלי החיים אלא לקחו פגרים מטורנירים. זה ההבדל!! ולמה לא קילפו את הנוצות. בדיוק כדי להמחיש מאיפה זה בא!!! אין בעיה עם חתול או פרה?! צביעות חוגגת זה בדיוק אותו דבר כמו כל בעל חיים אחר.
* טבעונית גאה   08/05/14 | 18:24
תגובה כ"כ לא אינטיליגנטית וכ"כ מביכה.
* יעל   08/05/14 | 18:48
56. מה צבועים טבעונים אוהבים את כל הפירות ירקות
דיי נמאסתם כשאריה טורף צבי זה מראה יפה? לא בדיוק כמו כל טורף אחר בעולם ומה שאתם אוכלים לא עושה נזק חקלאים הורגים אין סוף בעלי חיים שהורסים להם את השטחים ואני לא מדבר על חרקים אני מדבר על שועלים על ציפורים ועל עוד הרבה חיות הריסוס מזיק למי השתיה ולכל החי והטבע בישראל אז תיצאו לנו מהווריד
* גגג   08/05/14 | 12:20
55. כתוב כהלכה
פשוט, רהוט, קצר.
* קרין   08/05/14 | 02:48
54. מה שהם לא מבינים
מה שהם לא מבינים זה שהם יוצרים אנטגוניזם, יש דרכים הרבה יותר טובות ׳לטבען׳ אנשים בלי לגרום לשנאה וכעס, אנשים טפשים עושים מעשים מפגרים ועוד מערבים בזה ילדים כן למה לא? מעכשיו אני לא אוכל בשר כי כי הילדים שלי ראו גופה של חתול... בטח זה פשוט דרך מפגרת להעביר מסר נכון... מי שאמר המטרה מקדשת את האמצעים לא התכוון לחרא הזה
* אביב   08/05/14 | 00:08
53. הטבעונים כנראה שכחו שכל אורך החיים שלהם הורס למישהו אחר בעולם את החיים
אם נאכל בשר אנחנו הורגים באכזריות חיות אם נשתמש בסלולרי כל שהוא שיוצר במדינת עולם שלישי אנחנו הורגים ילדים, ומשפחות שלמות שמקריבות את חייהן למצוא את החומרים שאיתם מייצרים את אותם סלולרים אם נקנה בקניונים וחנויות מוצרי צריכה, כל הביגוד וההנעלה שאותם אנשים קונים מיוצרים במקומות עם תנאי עבודה מחרידים שלא אחכפת להם עם העובדים שלהם ימותו/יתאבדו אם נקנה את ירקות ומוצרי בריאות נגלה שהרוב מרוסס ומכיל בתוכו רעל כל שהוא שיכול להרוג ולפגוע בהתפתחות שלנו ושל ילדנו זה לא נגמר.... אז מספיק להטפה כי אם אותם חברי קבוצות קיצוניות לא חיים במערה ועדיין חיים בעולם המודרני הם פוגעים וגורמים להרג של מאות אלפי אנשים! אז לסיכום אין ויכוח שתעשיית הבשר נוראית אבל הכל בחיים זה פרופורציות אז חלאס עם ההטפות.... חפרתם
* עוד אני   07/05/14 | 21:43
כמיליון בעלי חיים נהרגים כל יום במדינת ישראל, לצורכי מאכל
הנה לך פרופורציות
* איל   08/05/14 | 22:21
52. אם לא יהיה צריכה של בשר בקר וחלב הרפתנים יפשטו רגל
ויהיה אבטלה לעוד 20000 איש שמוכרים
* י   07/05/14 | 21:03
צר לי אבל זו ממש לא סיבה לגיטימית
אז הם יעשו הסבה למשהו אחר.מצטערת אם זה ירגיז מישהו אבל זה כמו להגיד שאם המלחמה תפסק אז לסוחרי הנשק לא תהיה עבודה...
* מיכל   08/05/14 | 06:12
מצטערת לבשר לך מיכל
אבל למרות שאיפתך הברורה שתיפסק צריכת הבשר והחלב, הדבר לעולם לא ייקרה. יש יותר מדי אנשים בארץ ובעולם שאוהבים לאכול בשר, וכנראה לא ממש אכפת להם מה מקורו ומה שעושים לבשר לפני שהוא מוגש על הצלחת שלהם. אה, וההשוואה המטומטמת של רפתנים לסוחרי נשק ממש, אבל ממש לא במקום.
* גלי   08/05/14 | 11:29
מה עם העבדות?
אתה יודעת כמה העבדות הייתה נפוצה במאה ה-19 בארה"ב? אני די בטוח שזה היה מאוד נוח ורב האנשים לא רצו לוותר על זה.
* טבעוני   10/05/14 | 13:08
51. הגיע הזמן שתפתחו את העיניים ותראו את הזוועות שאתם מחוללים!
* אני   07/05/14 | 19:47
50. גוף האדם זקוק לבשר
לעובדה שגוף האדם זקוק לבשר על שבאמצתעותו גוף האדם סופג ברמה הכי טובה וויטמינים וברזל אין לכם תשובה חוץ משיש פתרונות אחרים ... לאנשים האלה שאכפת להם מפרות/כבשים/תרנגולות אני אומר : מה ערך החיים של קרציות/פרעושים/ג'וקים/כינים/יתושים ??
* אלי    07/05/14 | 19:26
גוף האדם לא זקוק לאכול בעלי חיים - פתחו וקיראו
"עמדתו של ארגון התזונה האמריקאי היא שתזונות צמחוניות מתוכננות כהלכה, ובכלל זה תזונה צמחונית לחלוטין או טבעונית, הן בריאות, ראויות מבחינה תזונתית, ועשויות לספק יתרונות בריאותיים במניעת מחלות מסוימות ובטיפול בהן. תזונות צמחוניות מתוכננות היטב מתאימות לפרטים במשך כל השלבים של מחזור החיים, כולל הריון, הנקה, ינקות, ילדות והתבגרות, וכן לספורטאים." מתוך: "עמדת ארגון התזונה האמריקאי: תזונות צמחוניות", יולי 2009, עמ' 1266 ADA ארגון התזונה האמריקאי (ADA) הוא הארגון הגדול בעולם של אנשי מקצוע בתחום המזון והתזונה. בארגון חברים כ-70,000 איש, ביניהם כ-75% דיאטניות ודיאטנים. אחת מפעילויותיו הרבות של הארגון היא הפקת כתב-העת Journal of the American Dietetic Association, ובמסגרת זו מתפרסמים מאמרי עמדה של הארגון בעניינים תזונתיים-בריאותיים מגוונים. מאמרי עמדה אלה מוגשים בנוסח של מאמר אקדמי, המסכם את הידע המדעי בעניין הנדון, בתוספת המלצות מעשיות ותמציתיות. מאז 1987, מפרסם ADA מאמרי עמדה בנושא "תזונות צמחוניות" (לעתים בשיתוף עם ארגון התזונה הקנדי) ומעדכן אותן מדי שנים אחדות. מאמר העמדה האחרון בנושא התפרסם ביולי 2009.
* בני   07/05/14 | 21:07
אני מסכימה. מאז שעברתי לצמחונות מאוזנת ובריאה יש לי יותר אנרגיה
ולא זכורה לי הפעם האחרונה שהייתי חולה טפו טפו
* מיכל   08/05/14 | 06:14
49. רק בשר ..אבל רק בשר !
אני מוכר בשר בכמויות עצומות לפרנסתי. אני נהנה למכור ולאכול אותו. המחאה של חתולים מתים סתם שטותית וילדותית ומצביעה על מוח חולני שכל כך מוכר מטבעונים אלימים.. אנשים חולים בשכל ומיעוט שבמיעוט. רק אשפוז במחלקה סגורה יכול לעזור להם.
* NoVirgins4U   07/05/14 | 19:23
כואב להיות פרימיטיבי ולא אינטיליגנט, הא?
ראית פעם את הזוועות שמבצעים במאות אלפי בע"ח במשקים התעשייתיים?? ברור לי שלא. לפני שבע"ח נארזים יפה וסטרילי עם ציור מטופש של פרה מחייכת באחו, הם עוברים גיהינום עלי אדמות- מכות באלות, שוקרים חשמליים, הצלפות, בעיטות, גדיעת אברים ללא (!) הרדמה ולבסוף שחיטה אכזרית. לפני 20 שנה לא היו מספיק תחליפים למזון מהחי. היום- לא חסר. אבל גרגרן שכמוך שכל מה שמעניין אותו שיהיה לו טעים ולעשות כסף על חשבון סבלם של יצורים חיים ומרגישים, מן הסתם לא מסוגל להבין זאת. עצוב שלאנשים אין טיפת חמלה ומוסר. והם מבינים שאין להם נימוק ענייני ולכן משננים את השטות של "יאללה צאו לי מהצלחת" וש"כל אחד יחיה לפי דרכו". ואם פדופיל היה אומר- "יאללה צאו לי מהמיטה" זה היה סבבה מבחינתך?? כל אחר רשאי לפעול לפי דרכו כל עוד היא לא פוגעת בסבלו של האחר, גם אם, תתפלא מאוד לשמוע אדון פרימיטיבי, האחר הוא הולך על ארבע. ככה פשוט.
* דורית   08/05/14 | 19:00
בני אדם = חיות טרופות בעלות השכלה
יש אנשים עם "חמלה ומוסר" ויש כאלו שאין להם את אותם ערכים, אך מה הם בעצם "אנשים"? אנשים הם בני אדם, בן אדם הוא חייה , יונק ובדיוק כמו שאר היונקים יש לו את מכור המזון הטבעי שלו. ישנם יונקים טורפים לדוגמה האריות, הנמרים וכ'ו, ישנם יונקים האוכלים מן הצומח לדוגמה הזברה, הפיל וכ'ו ולבסוף יש את היונקים "אוכלי כל" (גם מן החי וגם מן הצומח) לדוגמה דובים, קיפודים וכ'ו. המבדיל בין בני האדם לחיות הוא יכולת המחשבה העצומה שיש להם משאר בעלי החיים. נכון שאנו בני האדם יודעים יותר, ופיתחנו ערכים כגון "חמלה ומוסר" אך אנו עדיין בעלי חיים אוכלי כל. בצורתנו הטבעית והנורמלית אנו אוכלים חלב,פרות,ירקות,עופות,יונקים,דגים,זוחלים ואפילו חרקים (!) שיטות הגידול ההמוני של החיות המיועדות לשחיטה (לדוגמה הפרות שהזכרת מקודם) הן בסך הכל שיטות שנוצרו עקב יכולת החשיבה העצומה שבני האדם פיתחו עם השנים ועקב הצורך ההמוני שנוצר בעולם עקב התרבות האוכלוסייה של בני האדם על פני כדור הארץ. בני האדם מתעללים בחיות לפני שהם הורגים אותם? תנו לי להפתיע אותכם! גם שאר החיות הטורפות עושות זאת! חיות טורפות מנטרלות את הטרף שלהם בעזרת כוח פיזי ובפציעה (נמרים אריות וכד'ו), חלקן מנטרלות את הטרף שלהן בעזרת סמים חזקים ביותר הנקראים "ארס", הגורמים לשיתוק של מערכת העצבים, מוות של טעים שונים בגוף,דפיקת איברים ואף הזיות ועינויים קשים (נחשים,עקרבים וכד'ו). בסופו של יום בני האדם הם חיות כמו כל שאר החיות על פני כדור הארץ, וכמו שכל חיה שיכלה לפתוח את הפה ולומר לכם: "טורפים אוכלים לפי שרשרת המזון שיש להם, אם אתה טורף ומסוגל להרוג את הטרף שלך, אתה תעשה זאת ותהנה מהארוחה".
* Nir   09/05/14 | 01:15
הם צריכים אשפוז?
"אנשים חולים" - אמר אדם שהורג למחייתו מעניין
* אחיה   11/05/14 | 17:44
48. מה עם נמלים??
למה לא אכפת להם מהסבל של הנמלים?????
* דני   07/05/14 | 18:45
נמלים
לפי מה שהמדע יודע היום נמלים לא מפותחות מספיק כדי לחוות סבל. וממילא, לא ניתן לחיות מבלי לפגוע בנמלים שלא במתכוון. וממילא 2: רעה אחת לא מצדיקה רעה אחרת.
* פיתגורס   07/05/14 | 19:22
לדני
אז אתה גורם לסבל כפול גם של נמלים וגם של פרות כבשים ותרנגלות, וחוץ מזה אותם לא מחזיקים בלא שקוראים לו "רפת" או "כלוב סוללה"
* סיוון   08/05/14 | 17:32
47. אני מרגיש צורך לכתוב את התגובה הזו בעילום שם
לטעמי עברנו כברת דרך ארוכה בדורות האחרונים. אני יליד 81 ובילדותי לא היתה מודעות גבוהה לכל נושא בעלי החיים. לצערי ראיתי בילדותי מספר מקרים של התעללות בבעלי חיים, כאשר הגינוי מצד סוכני החברות לא חמור. אני גאה לומר שאצל ילדים ובני נוער יש מודעות לזכויות ולסבלם של בעלי חיים. מודעות שלא הייתה בעבר, וטוב שכך. עם זאת, גם את רומא לא בנו ביום אחד. לא ניתן לעשות שינוי חד מקצה לקצה, לקחת אנשים שנולדו לפני 50 שנה, לבקש מהם לא לאכול בשר, ולצפות מהם לאמפטייה. סה"כ זהו דור שעדין היה "שוחט כבש" בחצר ביתו. אני חושב שיעבור זמן רב, עד שיצליחו להטמיע את הערכים הללו בליבם של האוכלוסיה, סה"כ להפסיק לאכול בשר, זה לא ענין של מה בכך, וגדולי אוהבי בעלי החיים מתקשים לעשות כן. לכן נראה לי שהמחאה של אותו ארגון הוא ברברי ומקדים את זמנו. דווקא הנושא של החשיפה לילדים, אותו צייין המחבר עצבן אותי מאוד. להראות לילדים קטנים גופות בעלי חיים, מהווה מבחינתי אלימות לכל דבר. המחאה הזו יכולה לעורר דווקא תגובה הפוכה בליבם של הילדים. אני יכול להבטיח שאם הייתי שם במקום והילד שלי היה מחשף לאחת מצורות המחאה הללו, בוודאי שלא הייתי נשאר אדיש, ומילותי היפות היו מתחלפות בכאפה מצלצלת לאחד מאנשי הארגון.
* האדיש   07/05/14 | 18:03
לאפסים
אם היית נותן כאפה, היית מקבל שתיים חזרה, יא אפס קטן ומושתן.
* המחזיר כאפות   07/05/14 | 20:55
46. טעים לי,מאוד טעים לי
נכון שזה עניין של חינוך מהבית והכל,הלוואי והיה לי את הכח להיות צמחוני גם מבחינה מוסרית וגם מבחינה בריאותית אבל עד אז אני יאכל מהסטייק ומהשווארמה שלי בהנאה רבה,חיה ותן לחיות (בשקט עם המנהגים של כל בן אדם לא צריך לדחוף את האף)
* צ׳ילוואש   07/05/14 | 17:52
45. אני אוכל הכול אם הם באים אליי גם אותם אני אוכל
אני לא אומר להם מה לאכול אבל אם זה היה מגיע אליי גם את הטבעוני אני היותי אוכל אנשים מגעלים חסר שיבוא לאנשים לבית
* דוד   07/05/14 | 17:51
44. יאללה מה יש לכם פרה היא לא חיית מחמד חמודה
* חיים   07/05/14 | 17:49
43. מספיק עם השטויות
עיש הבדל בין לאכול פרה לבין לעשותתצוגה של חתולים מתים... נשבר כבר,צאו לי מהצלחת ותנו לי לאכול מה שאני רוצה
* בשרי   07/05/14 | 17:48
42. חתול
ממממ כמה טעים אתחיל לאכול ממחר חתולים תולה
* רוני    07/05/14 | 17:42
41. אל תצלו סתם חתולים אלה אם אתם מתכוונים לאכול אותם
אני לא צולה מה שאני לא אוכל אבל מי שצולה חתול ולא מתכוון לאכול אותו הוא באמת מתעלל בחיות!
* יוני   07/05/14 | 17:41
הם היו מתים כבר קודם! לא קראת את הכתבה או מה?
* שם   09/05/14 | 00:34
40. תשובה : עם נקודה למחשבה......המשך....
בעיקרון התשובה טמונה בשאלה.......כי חתולים אוכלים פרות ופרות לא אוכלות חתולים.....התרת אכילת בעלי חיים מהתורה היא על בעלי חיים תמימים שאינם אוכלים ואינם טורפים והורגים חיות.בעלי חיים אלו אין בטיבעם אכזריות ואינם מטביעים אכזריות במי שאוכל אותם כי הרי האוכל שאנו הופך להיות חלק מבשרינו ממש וטובע בנו את אופיו.לפי המסורת מלכתחילה נאסר על האדם לאכול בשר בכלל אך מאחר שאין האנושות יכולה לעמוד באיסור כזה באה התורה והכניסה כללים לאדם מה להבניס לפיו בכל זאת ומה לא.וסוף דבר גם זה התגלה כבר כאמת צרופה לפי המדע הגנים וטבע האדם.
* jo   07/05/14 | 17:40
אז איך זה שהאנשים כאלה אכזריים
אם הם אוכלים רק פרות תמימות ?
* תם   07/05/14 | 19:59
39. חתול לא כשר ופרה כן
כי פרה היא כשרה וחתול לא
* הכי חכם   07/05/14 | 17:35
אה. אם כך, הכל בסדר.
* דתי מאמין לכל דבר, לחתול ולעכבר   07/05/14 | 18:18
38. כי הם הרגו אתום לא למטרת אכילה
אם הם היו אוכלים אותם לא הייתי אומר מילה..
* אוכל בשר   07/05/14 | 17:24
הם לא הרגו אותם, אלו חתולים שנפטרו בשיבה טובה בניגוד לפרות הרצוחות
* דן   07/05/14 | 19:12
נפטרו בשיבה טובה?!
למה בלי לקבור אותם? ככה לשים אותם על האש בשביל פרובוקציות ?! הייתם קוברים אותם זה יותר מוסרי..
* צ׳ילוואש   07/05/14 | 20:05
37. אביב לביא
למה חתולים לא ופרות כן? אם תגיד את זה לאסייתי הוא יגיד לך שבאמת אין הבדל, שם הם אוכלים הכל. מדובר בעניין של תרבות ומסורת, בישראל ובמערב בכללי לא מקובל לאכול בעלי חיים כגון כלבים וחתולים, כמו שבהודו לא מקובל לאכול פרות. זה הכל עניין של תרבות. אנא קח את זה בחשבון לפני הכתבה הפרו-טבעונית הבאה שלך.
* שפוי   07/05/14 | 17:19
כמה צביעות!
מסורת?? ראית פעם את הזוועות שמבצעים במאות אלפי בע"ח במשקים התעשייתיים?? ברור לי שלא. לפני שבע"ח נארזים יפה וסטרילי עם ציור מטופש של פרה מחייכת באחו, הם עוברים גיהינום עלי אדמות- מכות באלות, שוקרים חשמליים, הצלפות, בעיטות, גדיעת אברים ללא (!) הרדמה ולבסוף שחיטה אכזרית. לפני 20 שנה לא היו מספיק תחליפים למזון מהחי. היום- לא חסר. אבל גרגרן שכמוך שכל מה שמעניין אותו שיהיה לו טעים ולעשות כסף על חשבון סבלם של יצורים חיים ומרגישים, מן הסתם לא מסוגל להבין זאת. עצוב שלאנשים אין טיפת חמלה ומוסר. והם מבינים שאין להם נימוק ענייני ולכן משננים את השטות של "יאללה צאו לי מהצלחת" וש"כל אחד יחיה לפי דרכו". ואם פדופיל היה אומר- "יאללה צאו לי מהמיטה" זה היה סבבה מבחינתך?? כל אחר רשאי לפעול לפי דרכו כל עוד היא לא פוגעת בסבלו של האחר, גם אם, תתפלא מאוד לשמוע, האחר הוא הולך על ארבע. ככה פשוט. סבל זה סבל. לא משנה מיהו בעל החיים. כל אבחנה אחרת הינה צביעות טהורה.
* דורית   08/05/14 | 19:07
36. מסר סמוי
ברגע ששמתי לב למסר הסמוי בכתבה על אודות ה״כיבוש״ שלא קיים הפסקתי לקרוא את כתבתך...תנסה להעביר תוכן מבלי להכתיב לנו דעות פוליטיות!!!! ככה לא ראוי שכתב יכתוב!
* מתבייש   07/05/14 | 17:18
35. תשתקו כבר מטומטמייים תנו לי לרדת על פרה טעימה כמו בן אדם בשר זה ה-מאכל פרות אוכלים חתול לא סוף סיפור
* קניבל   07/05/14 | 17:15
34. טיפשות ובורות מזל שלא אתה צריך להבין למה לא..ואם ממש היית רוצה להבין הרי שההסבר כי כתוב בתורה
ולא שאני מאמינה גדולה אבל אני לא מתיימרת כמוך להגיד שאינני מבינה למה זה כן וזה לא...אף אחד לא שם אותי פה לשפוט אף אחד ובטח לא את דרך החיים שלו...ובטח לא את הצלחת שלו
* אנונימי   07/05/14 | 17:11
33. עאלק צמחוני.. אכל לכולנו ת'ראש!!
* הגיון   07/05/14 | 17:10
32. צודקים! עכשיו אני הולך לאכול סטייק חתול ומקנח עם שווארמת כלב
* נתניה   07/05/14 | 17:09
31. לא סתם אסור לאכול חתול ומותר לאכול פרה
זה לא מטעמי דת, אלא מטעמי בריאות. כל חיה שאסורה באכילה, נבדק מדעית שהיא מזיקה לגוף. ובהמה המותרת לאכילה, מחזקת את הגוף. לא סתם התורה שלנו אסרה חיה, והתירה בהמה. אז לכל הטיבעונים שביננו, תפסיקו לאכול לנו מוח ותתחילו לאכול דברים בריאים.
* מוטי   07/05/14 | 17:05
30. זאת צביעות? אני אגיד לך מה זאת צביעות!
לעצור אנשים בחמש בבוקר על חשש לא סביר שהם ריססו גרפיטי על קיר ולקרוא לזה טרור. ומצד שני יש ארגון ששם פגרים של חיות במרכז העיר וראשים של בהמות במזרקות ועושה מנגל מחתולים. ולקרוא לזה פעילות הומאנית. אתה ושכמותך צבועים!
* הוגה   07/05/14 | 17:02
29. נכון! אז צריך לאכול גם חתולים! (ציני)
* יובל   07/05/14 | 16:56
28. שכל אחד יאכל מה שהוא רוצה
* צימחון   07/05/14 | 16:51
27. מדהים מדהים מדהים!!! אנשים, הכוונה אינה רעה, תבינו את המסר
* ה   07/05/14 | 16:51
26. סופסוף מישהו נורמלי מבין עניין
* מורן   07/05/14 | 16:39
25. בשלב הבא הטבעוניים והצמחוניים יצאו למחות בטבע
יחזיקו שלטים מול האריות ושאר הטורפים על זה שאוסר לאכול חיות. אני רק מקווה שיפלו על להקת אריות רעבה. מספיק להגיד לאנשים מה לעשות, מתקופת התנך בני האדם אוכלים בשר וכן, יש חיות שכן ויש שלא, אבל לאף אחד אין זכות לקבוע איזו חיות כן ואיזה לא.
* אבי   07/05/14 | 16:35
אוהב בשר
למען האמת, בראשית תקופת התורה, עוד כשאדם וחוה היו בגן עדן אלוהים אסר עליהם לאכול בשר ואתה מוזמן לחקור את זה. זה סתם שתדע.
* אבי   07/05/14 | 17:49
מדרש מפורש בבראשית - מלאכי השרת היו צולים לאדם בשר
בגן עדן. אז זהו שגם בשר היה מותר מבראשית. חוץ מזה - ברגע שבית המקדש השלישי יבנה יעופו כמויות של בשר לריח ניחוח על המזבח.
* NoVirgins4U   07/05/14 | 19:26
דיייייייי כברררראר עם כל הקשקוש הזה של הטבעונים והצמחונים!!!!!!! יש דברים הרבה. יותר לא מוסריים שקורים בעולם. אם כבר מישהו מתעלל במישהו אז אתם מתעללים במח שלנו! אתם בזבוז של חמצן בעולם הזה!
* טבעונים מיותרים   07/05/14 | 17:51
24. חתולים, כלבים וארנבות הם חיות מחמד....
למה שמישהו ירצה לאכול חיות בית?
* ד   07/05/14 | 16:29
בסין אוכלים כלבים
בתאילנד אוכלים חתולים , ובהודו לא אוכלים פרות . בפיליפינים אוכלים חולדות - עושים מהם מרק . ביפן אוכלים דולפינים ,ובסין תמצא ברחוב דוכנים שמוכרים בהם ג'וקים צלויים על שיפוד .
* מוך   07/05/14 | 17:08
23. די כבר אכלתם תראש
בגלל שהרגזת אותי אני מנתחיל לאכול גם חתולים... מי נגעל אם היו מוכרים בסופר הייתי קונה ובולס בהנאה
* אני רעב   07/05/14 | 16:25
22. במדינה מתוקנת והומנית אכילת בשר היא עבירה פלילית
הגיע הזמן ששחיטת בעלי חיים תהיה מהחמורות שבחוק העונשין אסור לרצוח ולא משנה אם הנרצח הוא אדם או כבש תרנגולת כלב או פרה
* חנה   07/05/14 | 16:25
המדינה המתוקנת וההומאנית היחידה שבה אכילת
בשר זאת עבירה פלילית היא בתוך הראש ההוזה המעוות שלך! אכילת בעלי חיים זאת חלק מהתרבות האנושית כבר אלפי שנים.
* דוד   07/05/14 | 16:47
תחשוב למ הזה יגרום
תחשוב על מה יקרה אם באמת בכל העולם יוציאו אכילת בשר מחוץ לחוק, הרי גם כבר עכשיו יש עשרות אם לא מאות אלפי אנשים רעבים בעולם, אם יורידו את הבשר מהתפריט של האדם יהיה מחסור אפילו הרבה יותר גדול בעולם, מיליארדי אנשים יהיו רעבים והשווי של כל פיסת מזון ירקיע שחקים, המחיר של תפוח בודד יגיע לאלפי שקלים ומעט מאוד אנשים יוכלו להרשות לעצמם לאכול כל סוג של אוכל.
* אנונימי   07/05/14 | 17:05
רצח הוא מונח משפטי
רצח הוא מונח משפטי שנתבע ע"י בני האדם ומתאר מקרה של הריגה של אדם אחד ע"י אדם אחר בכוונה תחילה. לכן המונח רצח לא תקף לבעלי חיים והם לא יכולים להיות נרצחים...
* רוצח?   07/05/14 | 17:06
מדינה הומנית נותנת זכויות לhumans. מפה השם הומניות
מה השלב הבא? איסור להרוג חרקים? ניתן לחיות זכות הצבעה?
* אוכל בשר   07/05/14 | 17:32
21. למה לפרחים יש קוצים ??
כדי להתגונן מהצמחונים!!!
* דניאל   07/05/14 | 16:18
20. מדוע ההבחנה
משום שכלבים וחתולים לא כשרים
* צילי   07/05/14 | 16:13
הם לא היו כשרים אז. אבל עכשיו כן
אז למה שלא תאכלי חתול ?
* בתאבון   07/05/14 | 17:09
19. טבעונים וצמחונים נמאסתם
אתם לא יכולים לכפות על אף אחד מה לאכול!! כמו שלא הייתם מקבלים כפייה ממישהו, מספיק עם הבכיינות ושכל אחד יחיה איך שבא לו
* עבד אלגבאר   07/05/14 | 16:10
פעם ראשונה אני מסכים עם ערבי כל הכבוד לך
פעם ראשונה אני מסכים עם ערבי כל הכבוד לך צודק במאה אחוז
* .....   07/05/14 | 17:03
18. כתבה מצויינת ופעולה מבורכת!
* אפרת   07/05/14 | 16:10
17. מה קרה? זכויות האדם כבר לא מעניינים אתכם?
* התייאשתם מהשלום?   07/05/14 | 16:01
אדם נמדד לפי היחס שלו כלפי זה שלא יחזיר לו בתמורה...
תאכלו באחריות. טבעונות זה חיים בריאים וטובים, בלי ייסורי מצפון. רק הוקרתתודה לדברים הנפלאים שיש בטבע ולהנות ממנו. חנכו את ילדיכם להעריך ולאהוב, לא להרוג ולסבול. הבחירה כול כך פשוטה :) טבעונות :)
* טבעונית מאושרת.   07/05/14 | 16:29
כל הכבוד לך שאת כה חזקה עד שהבחירה נראית בעינייך כפשוטה
אבל שינוי שכזה הוא שינוי די קיצוני והוא כלל לא פשוט. אנשים רבים (לצערי אנשים מושפעים, לא אנשים שבאמת מאמינים בטבעונות מבחינה אידיאולוגית) מנסים מעבר לטבעונות ונכשלים מהסיבה הפשוטה שזה פשוט קשה מדי לזנוח מוצרי חלב ובשר, שכן זה משהו שהם רגילים אליו מילדות. אני קרניבור מוצהר אבל גם אני לא תומך במה נעשה בתעשיית הבשר והחלב, אבל אני פשוט לא מסוגל להפסיק עם הבשר והחלב, שכן זה מה שאני רגיל אליו. אני מאמין שיש דרך יותר טובה לגידול בעלי חיים לבשר וחלב, והשיטה הנוכחית היא לא הנכונה. צריך לחזור לימים שבהם לקחו פרות למרעה לשם פיטום וחלבו אותן בידיים, ולא בעזרת מכונה. אמנם זה יהיה קשה יותר ויעלה מעט את מחיר הבשר והחלב,אבל אם זה אומר שבעלי החיים מקבלים יחס הוגן יותר אני מוכן לשאת את זה
* אחד   07/05/14 | 18:17
אם כבר אתה אומניבור (אוכל כל) ולא קרניבור...
* יש לך טעות..   07/05/14 | 19:14
חחחזק!
* חחח   07/05/14 | 16:37
מתי לאחרונה יצאת להפגין למען הילדים בסוריה??
אוף, כמה צביעות! בוא תשתף את כל הכיתה במה בדיוק אתה מתנדב, קרניבור קטן. ואגב, אני טבעונית וגם תורמת לניצולי שואה ולאגודה למען הסרטן ועוד. איפה מבחינתך הסתירה לעזאזל? הרי זה בדיוק ההפך- אם יש בליבך חמלה לחלשים ולנזקקים בחברה, תגלה אותה גם כלפי ההולכים על ארבע. בוא תנסה להפנים.
* רותם   08/05/14 | 19:19
16. למה נותנים לאחד כזה במה?
לא רק שהוא תומך במחאה פרובוקטיבית שכזאת שנועדה להתסיס ותו לא(יש דרכים אחרות ויותר מתורבתות למחות, אדון לביא), אלא הוא גם שמאלני שקורא לעם שלו עצמו ״כובש״, מה שמצייר אותו, לפחות בעיניי, כבוגד
* אחד   07/05/14 | 15:59
15. כל מה שהם עושים זה לא אלימות... כזאת התחסדות
* ״צבועים על האש״ כתב: טבעוני יבש   07/05/14 | 15:58
14. פרות כבשים ותרנגולים הם חיות טהורות על פי היהדות.
לכן זה הגיוני למי שגדל על תרבות ישראלית לראות את החיות האלה מובלות לשחיטה, על המנגל וכו'. אבותינו והעם שלנו עשו את זה כבר קרוב ל 4,000 שנה. (ברית בין הבתרים הייתה לפני יותר מ3700 שנה). 400 שנה לאחר מכן כל העם שחט את אלהי מצרים(שה תמים) וקראו לזה קורבן פסח. בתקופת הכניסה לארץ כל העם היו מקריבים בבמות עד לבניית בית המקדש הראשון לפני כ3000 שנה. ולאחריו גם השני תקופה כוללת של כ800-1200 שנה (מחלוקת היסטוריונים) בזמן זה שחיטה יהודית ומנגל הייתה תעשייה בקנה מידה עצום לאותה התקופה. מאז קבלת התורה בהר סיני ועד היום במשך דורות רבים נלמדו ונכתבו עשרות אלפי ספרים שמזכירים את השחיטה היהודית והמסורת לאכול מן הבהמות הטהורות והעופות עם סימני הטהרה. אבל מי שלא גדל על תרבות עם ישראל אלא הוא ינק תורת עכו"ם מחליבת גוי כל זה נראה לו מוזר. ואז בליל הסדר הוא ישאל: מה העבודה הזאת לכם?
* נקודה למחשבה   07/05/14 | 15:58
מעולה
* ירושלים   07/05/14 | 16:30
אשרייך!
תותח אתה
* אחד   07/05/14 | 16:34
זה המודל שלך למותר ואסור? דת חשוכה ומפגרת?
* לפעמים זה מרגיש כמו 1014 ולא 2014   07/05/14 | 16:39
זה המודל שלך למותר ואסור? דת חשוכה ומפגרת?
* לפעמים זה מרגיש כמו 1014 ולא 2014   07/05/14 | 16:40
אתה כופה את עצמך
כשאתה קורא לאמונה "דת חשוכה ומפגרת", אתה כופה את עצמך, ליברל דפוק. ואגב, אתה יכול לקרוא לזה הסטוריה. וכן, זה המודל שלי למותר ואסור.
* למודה   07/05/14 | 17:34
צבוע
למה טבעונות זה דבר נאור ודת זה חשוך ומפגר? למרות שאני לא מתפלא כשזה בא ממישהו כמוך, שפתח ספר תנך רק בבית הספר וגם זה לא בטוח. גם אני מסכים שבתורה יש חוקים שכבר לא מתאימים למציאות ימינו, אבל התורה וההלכה הן יצירות כ״כ יפות ומוסריות, הרחבתי ועסקתי בהן זמן מה (אני אדם חילוני לגמרי) וזה פשוט שינה לי את השקפת העולם. ממליץ לך ללמוד קצת תורה והלכה ולהשכיל, אולי תתחיל להתייחס קצת יותר בכבוד לבני המין שלך, המין האנושי, במקום לצאת נגדו
* שפוי   07/05/14 | 18:05
צודק- זו רק תעשייה
פשוט בשביל לעשות כסף , אנשים חשבו ממה להתפרנס אז המציאו כל מיני מנהגים שצריך לשרוף חיות רק בשביל שהם יוכלו לגדל חיות ולמכור אותם .
* בשר   07/05/14 | 17:12
אני גדלתי על תרבות ישראל וחושב הפוך ממך - כנס
זה שבתנ"ך כתוב שעשו קורבנות לאלוקים זה לא אומר שזה מה שהוא רוצה בדיוק כמו שהוא היה נגד המלכת מלך בישראל אבל בגלל שישראל רצו להיות ככל הגויים הסכים (ספר שמואל א פרק ח פסוקים ה-כב : "עתה שימה לנו מלך לשפטנו ככל הגויים" ..."ויאמר ה' אל שמואל שמע בקול העם לכל אשר-יאמרו אליך כי לא אותך מאסו כי אותי מאסו ממלוך עליהם"... "וימאנו העם לשמוע בקול שמואל ויאמרו לא כי אם מלך יהיה עלינו" ביציאת מצרים ה' הוריד 'מן' מהשמיים בתור אוכל: "טעמו כצפיחית בדבש" (שמות טז, לא) אבל העם רצה בשר : ספר במדבר פרק יא פסוק יג : "מאין לי בשר לתת לכל העם הזה כי יבכו עלי לאמר תנה לנו בשר ונאכלה" (משה לאלוקים) והתוצאה בסוף אותו פרק פסוקים לג-לד : " הבשר עודנו בין שניהם טרם יכרת ואף ה' חרה בעם ויך ה' בעם מכה רבה מאוד": " ויקרא את שם המקום ההוא קברות התאווה כי שם קברו את העם המתאווים" ספר הושע פרק ו פסוק ו : "כי חסד חפצתי ולא זבח ודעת אלהים מעולות" ספר משלי טו17: ""טוֹב אֲרֻחַת יָרָק וְאַהֲבָה שָׁם, מִשּׁוֹר אָבׁוּס וְשִׂנְאָה בׁוֹ"". ספר דניאל פרק א פסוק יב יב נַס-נָא אֶת-עֲבָדֶיךָ, יָמִים עֲשָׂרָה; וְיִתְּנוּ-לָנוּ מִן-הַזֵּרֹעִים, וְנֹאכְלָה--וּמַיִם וְנִשְׁתֶּה. יג וְיֵרָאוּ לְפָנֶיךָ, מַרְאֵינוּ, וּמַרְאֵה הַיְלָדִים, הָאֹכְלִים אֵת פַּת-בַּג הַמֶּלֶךְ; וְכַאֲשֶׁר תִּרְאֵה, עֲשֵׂה עִם-עֲבָדֶיךָ. יד וַיִּשְׁמַע לָהֶם, לַדָּבָר הַזֶּה; וַיְנַסֵּם, יָמִים עֲשָׂרָה. טו וּמִקְצָת, יָמִים עֲשָׂרָה, נִרְאָה מַרְאֵיהֶם טוֹב, וּבְרִיאֵי בָּשָׂר: מִן-כָּל-הַיְלָדִים--הָאֹכְלִים, אֵת פַּת-בַּג הַמֶּלֶךְ. טז וַיְהִי הַמֶּלְצַר, נֹשֵׂא אֶת-פַּת-בָּגָם, וְיֵין, מִשְׁתֵּיהֶם; וְנֹתֵן לָהֶם, זֵרְעֹנִים. יז וְהַיְלָדִים הָאֵלֶּה אַרְבַּעְתָּם, נָתַן לָהֶם הָאֱלֹהִים מַדָּע וְהַשְׂכֵּל בְּכָל-סֵפֶר וְחָכְמָה; וְדָנִיֵּאל הֵבִין, בְּכָל-חָזוֹן וַחֲלֹמוֹת. יח וּלְמִקְצָת, הַיָּמִים, אֲשֶׁר-אָמַר הַמֶּלֶךְ, לַהֲבִיאָם; וַיְבִיאֵם שַׂר הַסָּרִיסִים, לִפְנֵי נְבֻכַדְנֶצַּר. יט וַיְדַבֵּר אִתָּם, הַמֶּלֶךְ, וְלֹא נִמְצָא מִכֻּלָּם, כְּדָנִיֵּאל חֲנַנְיָה מִישָׁאֵל וַעֲזַרְיָה; וַיַּעַמְדוּ, לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ. כ וְכֹל, דְּבַר חָכְמַת בִּינָה, אֲשֶׁר-בִּקֵּשׁ מֵהֶם, הַמֶּלֶךְ--וַיִּמְצָאֵם עֶשֶׂר יָדוֹת, עַל כָּל-הַחַרְטֻמִּים הָאַשָּׁפִים, אֲשֶׁר, בְּכָל-מַלְכוּתוֹ. הרופאים אומרים שצריך להמעיט בבשר כי זה לא בריא זה שהדתיים אוכלים בשר ,אז מה - יש גם הרבה מאוד דתיים שמעשנים וזה כבר ידוע כלא בריא מה שאתה לא רוצה שיעשו לך על תעשה לאחרים
* מיכאל   07/05/14 | 18:39
לא הבנתי את פשר ילקוט הפסוקים הנ"ל.
בכל אופן, אני רופא ואני ממש לא יודע איזה מחקר קראת שאומר שצריך להמעיט בבשר כי זה לא בריא. אני לא מכיר מחקר כזה ומהנסיון שלי עם מטופלים לא מצאתי שום הבחנה כזאת, לפחות לא אחת הנראת לעין. אשמח לשמוע תגובה.
* למיכאל   07/05/14 | 20:03
תשובה לרופא ששאל איזה מחקר אומר שצריך להמעיט בבשר
כולם רופאים וכולם אומרים אותו דבר : חפש ב YouTube : Dr. Tel Oren (MD): The Truth about Protein Interview of Doctors whos diet Bill Clinton used that changed his life Caldwell Esselstyn, MD -- "No More Heart Attacks -- Ever" Dean Ornish, MD, at Singularity University's Exponential Medicine Conference, Nov. 2013 John McDougall, MD's Testimony before the Medical Board of California I Love Nutritional Science: Dr. Joel Fuhrman at TEDxCharlottesville 2013 Dr. Ellsworth Wareham - 98 years old vegan - a famous cardiothoracic surgeon who retired at the age of 95 Dr. Oz talks about Forks Over Knives T. Colin Campbell, PhD - A Delicate Balance : T. Colin Campbell, PhD - A Delicate Balance
* מיכאל   08/05/14 | 13:18
13. פרה כן וחתול לא. הכל עניין תרבותי. למה לא? שאלת מיתמם
* בתאילנד כן. קפיש פרובוקטורים?   07/05/14 | 15:57
לתרבותי
זה מאד לא תרבותי להתעלל ולהעביר גהינום חיות רק כי זה טעים לך. באירן זה תרבותי לדכא נשים, ובאפריקה זה תרבותי למול נשים. התעללות זו התעללות, ופרה מרגישה כאב כמו חתול.
* מישהי   07/05/14 | 16:51
12. פרובוקציה מטרתה להרגיז. זה למה.
* פ   07/05/14 | 15:55
11. חיה ותן לחיות
רוצה להיות צימחי בבקשה תהנה, אני רוצה לאכול בשר תן לי להנות בשקט אני לא דוחפת לך בשר לצלחת אל תדחוף לי אידאלים יפי נפש . חיה ותן לחיות ויותר חשוב כבד ! דרכי חיים אחרות משלך
* מיכל    07/05/14 | 15:55
האבסורד פה הוא שאת בעצמך נכנסת לצלחת של אוכלי החתולים
* קרניסטית צבועה   07/05/14 | 17:45
מה חיה ותן לחיות??? כדי שתאכלי בשר את לא נותנת לחיות, את הורגת!
* יופי באמת....   08/05/14 | 16:22
תחיי לפי דרכך כל עוד את לא גורמת סבל לאחר
ראית פעם את הזוועות שמבצעים במאות אלפי בע"ח במשקים התעשייתיים?? ברור לי שלא. לפני שבע"ח נארזים יפה וסטרילי עם ציור מטופש של פרה מחייכת באחו, הם עוברים גיהינום עלי אדמות- מכות באלות, שוקרים חשמליים, הצלפות, בעיטות, גדיעת אברים ללא (!) הרדמה ולבסוף שחיטה אכזרית. לפני 20 שנה לא היו מספיק תחליפים למזון מהחי. היום- לא חסר. אבל גרגרנית שכמוך שכל מה שמעניין אותה שיהיה לה טעים על חשבון סבלם של יצורים חיים ומרגישים, מן הסתם לא מסוגלת להבין זאת. עצוב שלאנשים אין טיפת חמלה ומוסר. והם מבינים שאין להם נימוק ענייני ולכן משננים את השטות של "יאללה צאו לי מהצלחת" וש"כל אחד יחיה לפי דרכו". ואם פדופיל היה אומר- "יאללה צאו לי מהמיטה" זה היה סבבה מבחינתך?? כל אחר רשאי לפעול לפי דרכו כל עוד היא לא פוגעת בסבלו של האחר, גם אם, תתפלאי מאוד לשמוע, האחר הוא הולך על ארבע. ככה פשוט. תנסי לתרגל קצת חמלה.
* דורית   08/05/14 | 19:22
10. אתם באמת לא מבינים למה לא?
* לההיא לכם פרה לכנס יסביר את זה?    07/05/14 | 15:55