החדשות
תגובות (230 תגובות ב-155 דיונים)
155. לאן נעלם הכסף בסוף נשאל מה קרה עם הכסף ומי קבל אותו האם כולם העשרים?
איך קשיש יוצא שואה המינמום בבקשה ועדיין מתבכיניים שילומים רנטות קצבת זקנה לכול אחד בנפרד מהזוג ועוד
* חבובה   01/04/14 | 10:40
154. רק בגלל הלובי הבכיין,כולם מסודרים הכסף לנכדים
כי יוצא שואה מרוקנים את הקופה כול שנה מקום המדינה.כן אלו עם רנטות שילומים זקנה הקצבות פטורים מתנות חינם פנסיות כול זה לבודד לזוג כפול.
* אמנון   01/04/14 | 10:34
153. תורת חיים
גדולי ישראל הושיעו הרבה יהודים מצרות כי הם בקיעים בחכמי המוסר בהלכה ואמונה [תורת חיים היא ] ויש פסכולוגים חילונים או דתיים מהאקדמיה שמודים להם [לא יודע עד כמה מה שכן אתם יכולים לשאול הרבה יהודים שנוושעו מהעצות שלהם או מהברכות שלהם ] ונב אני אישית ראיתי דברים דומים בן ספרות דתית לחכמי המוסר כל הדר בארץ ישראל דומה למי שיש לו אלוקה [תורת חיים היא]
* שאול   26/12/13 | 11:00
152. בימי חמישי פעם בשבועיים אני
יורד מהאוטובוס עם המדים, התיק והנשק ביישוב שנמצא ליד היישוב מגורים שלי, מפרק את הנשק ומחביא אותו, מוריד חולצה של המדים ומתחיל לעבוד עד 3-4 בבוקר. 11- 15 שעות עבודה בשביל ה 500 שקל שיום שישי אני נוסע להפקיד כדי לכסות את המינוס כל פעם. ברוך ה׳ אני במצב מצויין מבחינה כלכלית אך זה לא הפיתרון, אני יוצא הביתה לחופשה והולך לעבוד בעבודה מאוד פיזית. מקווה שמישהו ירים את הכפפה כבר , אם לא בשביל הסדירים של עכשיו , אז לפחות בשביל חברים של אחי שעשה עכשיו בר מצווה ( ואני אומר זאת בנימה אופטימית).
* לוחם   24/11/13 | 08:41
151. בושה
בושה וחרפה !
* בושה   19/11/13 | 12:24
150. חיילי המדינה
אוי למדינה שחייליה צועדים לקרב בחוסר הבנים האלה שלנו! מרגע געוסם הופכים לרכוש הצבא כולל בריאותם , מזונם, וצורכיהם. המדינה בזה לחייליה לאזרחיה
* ety   05/11/13 | 23:39
149. חיילי המדינה
אוי למדינה שחייליה צועדים לקרב בחוסר הבנים האלה שלנו! מרגע געוסם הופכים לרכוש הצבא כולל בריאותם , מזונם, וצורכיהם. המדינה בזה לחייליה לאזרחיה
* ety   05/11/13 | 23:39
148. למה חיילים מרוויחים רק 352 ש״ח
בושה וחרפה שחיילים מרוויחים כל כך מעט!!!! הרי כולנו יודעים כמה הם תורמים מעצמם למדינה...
* סימה ברודסקי   05/11/13 | 11:06
147. בזיון
יש יחידות שצריך לקנות חומרי שפצור מהכסך האישי כי פשוט אין..בושה..
* לוחם   04/11/13 | 14:43
146. משהו עקום מוסרית
כשהתגייסתי לצבא- אני נשבע לכם שלא ידעתי שמקבלים שכר כל שהוא בכלל. זו היתה הפתעה נעימה שכלל לא ציפיתי לה.. לעניות דעתי לצבא מתגייסים כדי לתרום ולא בשביף "ווסאך אגד" (היותר וותיקים בטוח יבינו) או בשביל משכורת. פשוט לתרום. וכן- ההורים הם אלה שעדיין צריכים לעזור לילדים בשלב הזה של החיים. המשכורת הצבאית בעיניי היא "שי צנוע" לחייל ולא משהו שהוא אמור להתקיים ממנו.
* אחד ששירת הרבה   04/11/13 | 13:19
145. כן והתומכות לחימה מה איתן???
אני בחיל הים בקש"ית , תומכת לחימה , סוגרת כל שבת שניה , מאכילים אותך בהתחלה שהיציאות טובות בשביל שלא תסרבו, וכשאתה מגיע לרגע האמת אף אחד לא רוצה לקבל אותך בגללל היציאות !!! שלא נדבר על העבודה השוחקת עצמה בתפקיד , כל היום מול המצלמות והמכמים הארורים ... בלי שעות שינה , בלי ימים , בלי לילות , ועוד אנחנו צריכות לנהל סדר חיים רגיל. ואחרי כל זה , לכמה הגענו - 406 ש"ח . 400 שקל . 50 שקלים יותר מחיילת ג'ובניקית בקריה שיכולה לחזור גם ב 2 הביתה ולעבוד כל יום . בושה.
* תומכת לחימה מתוסכלת !   04/11/13 | 09:29
144. המשכורת הצבאית הבסיסית שמרה פחות או יותר על ערכה
לפי מחשבון אינפלציה, מנובמבר 1986 עד לעכשיו מדד המחירים עלה ב497%. 72 שקלים של אז הם 360 שקלים של היום. באותה תקופה חייל קרבי בלבנון וג'ובניק בבסיס קל"ב קיבלו את אותה המשכורת. היום לוחם מקבל הרבה יותר - 700 שקלים, ומינואר 847 ש"ח. שלא לדבר על מענקי שחרור בקנה מידה אחר ממה שהיה בשנות השמונים. לסיכום, כתבה מסלפת, מגמתית ושטחית.
* חייל באותה תקופה   04/11/13 | 09:12
143. אני באמת לא מבין אותכם
נכון שזה מבייש ועלוב לחיות במשכורת כזאת אבל אנשים !!! ממתי התגייסו לצבא בשביל משכורת?!?!
* חייל   04/11/13 | 08:06
אתה כל כך צודק !!!
התגייסנו לצבא בשביל לתרום 2/3 שנים הסכום הזה מספיק לדברים בסיסיים חיילים עם קשיים מקבלים עזרה בנוסף לכל זה נותנים מענקים ופיקדונות שאם תחלקו אותם למספר השנים זה יוצא יותר מאלפייה בחודש !!! תרמתם מעצמכם למדינה למה אתם צריכים לקבל על זה יותר ממה שאתם מקבלים ?!?
* חיילת משוחררת   04/11/13 | 11:06
אתה כל כך צודק !!!
התגייסנו לצבא בשביל לתרום 2/3 שנים הסכום הזה מספיק לדברים בסיסיים חיילים עם קשיים מקבלים עזרה בנוסף לכל זה נותנים מענקים ופיקדונות שאם תחלקו אותם למספר השנים זה יוצא יותר מאלפייה בחודש !!! תרמתם מעצמכם למדינה למה אתם צריכים לקבל על זה יותר ממה שאתם מקבלים ?!?
* חיילת משוחררת   04/11/13 | 11:06
דיי להיות יפי נפש.
אף אחד לא מצפה להרוויח רווחים על חשבון הצבא, אבל בתמורה לזה שתתן שלוש שנים שבהם היית יכול לעבוד וללמוד ולפתח קריירה [שיש הרבה שזה פוגע בה ואי אפשר אחר כך]. לדעתי נראה הוגן לקבל לפחות דמי מחייה נאותים בשביל שלא תצא עם הפסדים לפחות. אני לא חושב ש360 שקל בחודש מכסים את כל ההוצאות של חייל רגיל.
* יהונתן   10/11/13 | 18:44
142. אחת הסיבות המרכזיות שבגללן לא עשיתי צבא.
:/
* יול   03/11/13 | 18:53
אם אלו הסיבות אז אתה בזיון...
* לוחם בצהל!   04/11/13 | 12:47
141. החיילים צריכים לעשות משהו!!
עד שלא יקומו קבוצה גדולה של חיילים ויעשו "בעיות" לא יקרה כלום במדינה הזאת הכל הולך רק בכוח. תיראו כול אירגון שרוצה משהו ישר שובת, אז עם החיילים יעשו משהו לא יקרה כלום רק כוח פועל במדינה הזאת!!!
* בן   03/11/13 | 18:10
חיילים לא יכולים לשבות
אם קופאיות שובתות אין סופר ואם עובדי רכבת שובתים אז אין רכבת. אם חיילים ישבתו אין ביטחון במדינה, וזו בעיה. חוץ מזה חיילים שישבתו מיד יפקדו עליהם להפסיק ואם לא הם ייפגעו.. ואין לצבא בעיה לפגוע בחיילים, אולי כי יש לו יותר ממה שמגיע לו
* נועם   04/11/13 | 12:08
140. בעניין כרטיס קולנוע - כאספן של כרטיסים, אני יכול לומר שכרטיס עלה אז יותר
בין 4 ל-5 שקלים. היתה קפיצה משמעותית בשנת 85', כשהיתה אינפלציה בארץ. אבל טוב שבחרו בשנת 86' ולא ב-84', תקופת השקל הישן.
* הס   03/11/13 | 18:01
139. מעניין...
מעניין איפה אפשר למצוא היום חצי דאודורנט....
* שובל   03/11/13 | 13:35
138. הצבא נהיה גועל נפש
הכל כל כך יקר במדינה בתור חיילת לשעבר ובעתיד אמא במצב היום אני לא רוצה שהילדים שלי יתגייסו לצבא אלא אם כן הם ממש יתעקשו על זה! למה בגיל 18 אני אצטרך לפרנס את הילדים שלי כשהם בצבא שהם יכולים לוותר על זה ולעשות משכורת יפה וגם ללמוד באותו זמן? זה עדיף וגם אם ירוויחו בצבא מינימום זה עדיין לא באמת מינימום עם כמות השעות והשמירות בלילה שטוחנים בצבא בקיצור עסק לא שווה ובייחוד לאחר ששמעתי שפליטים מסריחים הולכים לקבל מענק של 5000 דולר אם יעזבו את הארץ אז אני חושבת שיש מספיק כסף לתת גם לחיילים שמסכנים את החיים שלהם מענק כדי שיהיה להם יותר קל וטוב! לא? אז שמישהו אחר יסכן את החיים בשביל המדינה הכפוית טובה הזאת!
* !   03/11/13 | 08:51
137. צבא
בגלל זה היום הבנות עושות שירות לאומי כי שם זה בערך 800 ש״ח בחודש !!! והבנים מהצבא יוצאים על נפשי וכו.. עושים הכל אפילו בן אדם בריא יוצא מהצבא אין חיים על 352 שקלים רק התשלום על הסלולרי זה יותר מחצי הסכום !!!
* חלי   03/11/13 | 06:31
136. משכורת צבאית?? חשבתי שזה איזה מילגה כלשהי..
גם כי גיוס זה חובה וגם כי 352 זה בקושי משכורת יומית..הייתי בטוח שנקבעה איזה מילגה לחייל..מי אומר לך אתה חייב לעשות מה שאני אומר לך ואז נותן לך משכורת..?!
* rony   03/11/13 | 03:00
135. חייל מקבל 300 שח ואילו חרדי שלא התגייס אלפי שקלים אי
איפה הצדק?
* נ   02/11/13 | 23:57
134. לפחות אל תקפצו על כל מי שלא מתגייס
צבא שמכריח את החיילים שלו לגלח את הראש למשך שלוש שנים,משתין על החטופים שלו,משתין על החיילים שלו ונותן למתגייסים שלו לגור ברחוב במקום לדאוג לו(ודרך אגב גם למלש"ב מגיע יחס מהצבא והכרה כחייל בודד,הרי הצבא מונע ממנו כל מיני דברים כמו נסיעות לחול וכו' וזה לפני כל המאמץ שמשקיע המלש"ב מזמנו וכספו האישי כדי להגיע ליחידה נחשבת ולהצליח בשירות,הצבא יודע את זה ואומר שהוא ידאג לחייליו אבל בפועל הוא לא)צבא כזה הוא לא צבא שצריך להרגיש לא נעים להשתמט ממנו,חבל שזה היחס שהאזרחים נותנחם
* דויד   02/11/13 | 23:12
אתה מדבר שטויות ואני אגב ההיתי חייל בודד
אח שלי, אני מגלח את הראש ואני כבר אזרח שנתיים זה לא כזה אבל. אני לא מכיר חייל שאומר למפקדיו שהוא חי ברחוב והוא לא מקבל מענה במיידית. מה הקשר לעזאזל להשתמטות. אתה צריך לעשות את נחובה שלך. עם כל הכבוד אני ההיתי חייל בודד שקיבל 700 שקל והסתדר מצויין אז אל תלכלך סתם. הנתונים עלו עכשיו אולי יעשו איתם משהו. אני עדיין לא נתקלתי בחייל רעב שהצבא מודע לכך שהוא רעב! אתה מדבר בלי הגיון בכלל. מה הקשר להשתמטות- ואם חייל היה מקבל 1500 שקל החודש אז כל המשתמטים היו מתחרטים כשהם יכולים להרוויח באזרחות 5000 שקל? תעשה טובה ואל תדבר כמו תינוק בלי שכל
* אליאור   03/11/13 | 01:40
133. מי קונה בכלל?
אוכל משיגים מהחדר אוכל בדרך לא דרך, סבון יש סבון צבאי לכלל השימישים כמו כביסה רחצה וכו כשמגיעים הביתה פעם בשבועיים רוצים רק לישון שום סרט...
* חייל   02/11/13 | 22:31
132. הישראלי הבכיין המצוי!
אני לא נגעל מהמדינה! אני נגעל מהאזרחים שלה! תפסיקו כבר להתבכיין, למי שיש בעיות המדינה עוזרת לו. בשירות הקרבי שלי היו לי בעיות בבית. הציעו לי עזרה בתמורה לזה שאני הצהיר שיש לי בעיות כלכליות. סירבתי כי הבנתי שאני יעבוד לג'וב. אז הסתדרתי איכשהו ונשארתי בקרבי... תפסיקו להתבכיין, משכורת של חייל עוברת בכיף את האלף שקלים. הצבא מממן אוכל 3 פעמים ביום. בגדים, גרביים, נעליים, גופיות, קורסים והשתלמויות, אביזרים לנשק. רק על הטירונות הצבא משקיע בכל חייל מעל 20 אלף שקל בחודש. די כבר עם הטמטום הזה... אם אתם לא יודעים מה זה לשרת את המדינה, כנראה שאתם לא ראויים למדינה כזאת, ואם הצבא לא עוזר למשפחה כנראה שהמצב שלה טוב, אז היא צריכה לתת לילד שלה דברים שהוא רוצה...
* תלמה לואיזה   02/11/13 | 22:07
אידיוט
מראה כי אתה לא חי במדינה הנ"ל.
* "ישראלי"   03/11/13 | 01:00
גם אני הייתי בשירות קרבי
גם אני הייתי חייל קרבי ואני גאה בתרומה שלי למדינה ואנ שמח שעברתי את זה אבל 700שקל עזרו לי בדיוק כמו שלגרד את הגרון בזמן צינון ירפא את השפעת בוא נגיד שאין לך חברה ואתה גר אצל ההורים שתי דברים אני לא הצלחתי לעמוד בהם אתה צריך לאכול ואם תכנס לסופר ותצא עם חצי עגלה שתעלה לך פחות מ500שקל שיספיקו לך ליומיים אתה בר מזל אז בבקשה אל תתחיל לבלבל בשכל נ.ב. למרות המצב המזהיר שלי הצבא לא תמיד הצליח לעזור לי...אז בבקשה.... לפני שאתה מ**ין בשכל תשב בשקט ותחשוב על זה
* סולומון   03/11/13 | 07:13
גם אני הייתי בשירות קרבי
גם אני הייתי חייל קרבי ואני גאה בתרומה שלי למדינה ואנ שמח שעברתי את זה אבל 700שקל עזרו לי בדיוק כמו שלגרד את הגרון בזמן צינון ירפא את השפעת בוא נגיד שאין לך חברה ואתה גר אצל ההורים שתי דברים אני לא הצלחתי לעמוד בהם אתה צריך לאכול ואם תכנס לסופר ותצא עם חצי עגלה שתעלה לך פחות מ500שקל שיספיקו לך ליומיים אתה בר מזל אז בבקשה אל תתחיל לבלבל בשכל נ.ב. למרות המצב המזהיר שלי הצבא לא תמיד הצליח לעזור לי...אז בבקשה.... לפני שאתה מ**ין בשכל תשב בשקט ותחשוב על זה
* סולומון   03/11/13 | 07:13
חחח
סתום סתום תפה
* חייל קרבי   03/11/13 | 07:52
אכלת מכפית של זהב
אתה נראה לי שירתת בצבא אחר ולא במדינת ישראל . אפילו הקרביים מקבלים 700-800 שקל בחודש. כל שאר החיילים מקבלים 352שקל . אני מניח שאתה לא מעשן וזה בסדר אבל יש אנשים שמעשנים ואף אחד לא יכול לחייב אותם לזרוק בגלל שרות צבאי . ורק הסיגריות זה 500 שקל לפחות .. תפסיק לדבר שטויות שאנשים בוכים כי חייל שמשרת את המדינה בכל תפקיד אמור לקבל שכר שיתאים לאותה שנה תקופה
* חייל   03/11/13 | 09:02
131. מי אמר לך להיתגייס פטריותית הכל במדינה מי שעובד על המערכת טוב יותר
* מאיר   02/11/13 | 20:47
130. כריך בשק"ם
כריך ברשת השק"לית בבסיס שלי עולה כיום כבר 15 ש"ח. הכתבה הזאת גם לא מעודכנת... המחירים עולים בקצב מסחרר ואפילו ללכת לעבוד בסופי שבוע בלי אישור עבודה אי אפשר. חוצפה צבאית ומדינית.
* חיילת בצבא ההגנה לישראל   02/11/13 | 20:38
129. סוף סוף הנושא העצוב הזה עלה, מקווה שהשכר יעלה משמעותית
* נדב   02/11/13 | 19:35
128. אזרח
צריך פה צדק עד מתי לחיות ממשכות של קבצנים ברחוב
* אזרחית   02/11/13 | 19:17
127. כתבה טובה אבל דמגוגיה בשקל
הקנה מידה אז היה שונה, המחירים לא קפצו פי 20
* dd   02/11/13 | 19:13
126. למי איכפת
הכתבה הזו לא רחוקה מתוכניות מתאר בכפרים הדרוזים שאנחנו נמצאים ב2013 והמדינה משתמשת בתוכנייות משנת ה80 את התקופה של ה-352 גם אני עברתי במצב כלכלי קשה גם של המשפחה כשהייתי בורח ביצאיה מהבית חזרה לבסיס רק שאבא לא ירדוף אחרי עם ה50 או 100 שקלים כשהייתי מצליח לא הפריע לו לחפש את החברים שלי שחוזרים לבסיס שיעבירו לי את הכסף ברוך השם התקופה הזו עברה אך משנת 2000 אני עדיין ממתין לחלקה כי המדינה עדיין עובבדת עם תוכנית פיתוח ומתאר משנת ה-80 ועוד האחים שלי שמשלימים קנסות כמו עוד אלפים דרוזים רק בגלל שהתרבינו ובנינו מחוץ לתחום השיפוט של המעוצה
* עבדו   02/11/13 | 18:23
125. המשך תגובה
בנוסך כל העליהום שהתקשורת יוצרת על אנשי הקבע: האם בתקשורת מדברים על כך שמאות ואפילו אלפי אנשי קבע מקבלים משכורת מתחת למינימום? האם מדברים על כך שהם מקבלים השלמת הכנסה מהמדינה? והם עובדים במשרה מלאה... כל השטויות שכותבים על המשכורות הם בעיקר על הקצינים הבכירים שמקבלים משכורות עתק והאם זה מוצדק או לא זו שאלה אחרת.
* אזרח   02/11/13 | 17:59
124. אתם שוכחים שצהל נותן הרבה מעבר למשכורת.
צהל מממן גיור, שכר דירה, תווי קנייה לחגים, תשלומי משפחה למינהם לחיילים נשואים(4300), בודדים, בעלי מצוקה במשפחה וכו... בנוסף השלמת בגרויות, השתתפות במחיר לפסיכומטרי ועוד.. אני בטוח שבשנת 1986 את כל הנ"ל צהל לא מימן. אז מספיק לכתוב בתקשורת שטויות ולהפנות את כל הזעם על צהל. הבעיה היא לא צהל אלא הממשלה שסדר העדיפויות בה שגוי.
* אזרח   02/11/13 | 17:55
חרטא אחד מה שצהל נותן ואם בכלל
* איפה אתה חי אולי לך נותנים ,   02/11/13 | 19:06
זזזז
מה זה השטויות האלה שאתה מדבר??? מישהו קיבל את כל זה או לפחות שמע על מישהו שקיבל??
* זזזזז   02/11/13 | 19:34
אני מש"ק ת"ש של האוכלוסיה החרידית וזה מה שיש לי להגיד לך
בתור תפקידי בצה"ל היחידים שמקבלים את המשכורת שכתבת הם חיילים נשואים בעלי ילד לפחות וגם זה אם אין להם רכב ואין להם הרבה דברים שיכולים לבטל להם את התשמ"ש ואגב תשמ"ש הורים הוא ע"ס 400 ש"ח ואותו חייל זכאי תשמ"ש הורים מקבל תוספת למשכורת ע"ס 88 ש"ח וחייל בודד 700 ש"ח כולל המשכורת משתוכם זה 120 ש"ח לחודש להאכיל את עצמו אז הנתונים שהצגת הם בלי ידע מוקדם ומאוד לא נכונים ומאוד לא עוזרים
* מש"ק ת"ש   02/11/13 | 20:01
צהל ממן את כל הדברים האלה לעולים חדשים ולאנשים שאין להם
כלום אפילו לא משפחה ובגוריות וכאלה זה אחד ל.. אז שטויות
* עדי   02/11/13 | 22:53
123. מה הרמטכ״ל אומר על זה
בטח מציגים לו חסכונות והתייעלות והכל על חשבון החייל ומשפחתו. בושה וחרפה, אין לחיילים אוכל והבגדים שלהם נראים קרועים ומלוכלכים כמו של מקבצי נדבות. אולי מישהי יתעשת כבר!
* Ronen   02/11/13 | 17:31
122. צדק
לדעתי לכל חייל מגיע לקבל יותר על שירותו לצה"ל, זו בושה שלא ניראתה כמוה, לשמוע שחייל מרוויח 350 שקל בחודש, איפה הסיגריות?? יציאות עם חברים?? בגדים חדשים?? כלום היא לא יכול לעשות עם סכום כסף כל כך מועט. בושה וחרפה!
* יעקב   02/11/13 | 17:22
121. שכר מצחיק ומגוכח שלא מספיק לדברים בסיסיים ומה שעוד יותר מצחיק זה
שמעלים חייל משפט על איחור או משהו שטותי אחר ולא מקשיבים לצד שלו בדבר וככה פתאום נותנים לו קנס כספי של איזה 100 שקל מהשכר הזעום בלי לחשוב בכלל
* חייל   02/11/13 | 17:21
120. חברים-לכל מי שרוצה לשנות!
מתחיל שינוי. תנו יד ותתמכו. תכתבו למייל sapirmardan2@hotmail.com
* ספיר   02/11/13 | 16:59
119. גם 700 שקל לא מספיקים לחיות
אני למשל משרת בקרבי, מרוויח 700 שקל בחודש, ולא.. זה ממש לא מספיק כדי לחיות בלי עזרה מההורים, כשאני רוצה שוקולד אני הולך וקונה וכשאני צריך משהו אני נאלץ לקנות מהכסף שלי. בהרבה בסיסים גם השקם סגור (כמו אצלי שהוא סגור 8 חודשים) ואני קונה בתחנת דלק בyellow ששם המחירים מופקעים. היה דיבור שנה שעברה על העלאת משכורותינו החיילים וזה עולה 400 מיליון שח בשנה למדינה, מה שאז טענו שאין להם כסף. משום מה העלו את המס באחוז נוסף וממנו המדינה מרוויחה עוד 4 מיליארד בשנה. יפה שלא נותנים לנו עשירית אחוז מס...
* קרבי   02/11/13 | 16:41
118. מנקים את הקופה של העניים כאן
למה כי הפולנים מהלובי מחלקים 5 מיליארד ליוצא שואה. המסודרים רק כעת לפיד חלק עוד מאה מליון.למי שעבדו זוג חסכו כספים עם ילד יחיד מקבלים שילומים ורנטות
* מדמוני שלום   02/11/13 | 16:34
117. 3 שנים -352 ש״ח. כח עבודה בשיא כושרו ובחינם!
שלא לדבר על הסיכון הגיע הזמן לעשות חושבים
* אמא   02/11/13 | 16:19
116. אחי אתה חי בסרט
מה שתיארת זו סיטואציה קיימת אבל אבל ממש לא כל הסיפור. אז מה? אני הייתי גובניקית ול-א קיבלתי אישור עבודה. וגם אל היום כבר נותנים אישור עבודה, אז נשארים בצבא לא בעיר שלך עד 5-6 אחהצ ןאז מי ייקח אותך לעבודה של שלוש שעות? אלא אם כן אתה רוצה לעבוד עד אמצע הלילה ולא תוכל לקום למחרת לצבא, בטח שלא אחרי שלושה חודשים כאלו. אז כן, ההורים ממשיכים לשלם את ההפרש גם אחרי שהילד החייל קיבל אישור עבודה, כי בין היתר הם לא רוציפ שהוא יהרוג את עצמו בשעתיים שינה בלילה ויום עבודה של 20 שעות בצבא ובעבודה אחר כך, כדי להרוויח עוד 1000 שקל בשכר מינימום לשעה. הצבא, לא משלם מתש לאף אחד, בודדים החיילים שמקבלים מה שנקרא "מענקי בזק" או כספים נוספים בעקבות בעיות ת"ש וגם זה רק אם הם נמצאים בחובות או אחד ההורים מובטל. אז אחי, לפני שאתה קורא לזה בלאגן ורעש לתקציב המדינה אולי תבדוק תעבודות ולא תספר סיפור של 3 חיילים ביחידה. או שפשוט תסתום תפה. your choice
* אביטל   02/11/13 | 15:29
115. ל113
אני אישית בבסיס מ8 עד 5 וחצי מגיעה הבייתה ב7 אף מקום עבודה לא מוכן להעסיק אותי בלי שעות גמישות. ונחש מה, יש עוד מליונים במצב שלי
* ליאת   02/11/13 | 15:26
114. שיקחו את הכסף מהישיבות ויעבירו לחיילים
הנה פתרון פרקטי ופשוט. המדינה לא תעביר יותר כסף לישיבות. הכסף הזה יעבור לחיילים.
* קול ההגיון   02/11/13 | 15:11
113. מדובר כאן רק על גובניקים כנסו דחוף
שכחו לרשום שיש להם אישורי עבודה והם גם עובדים בנוסף, קרביים מקבלים כפול מי שלא עובד ולא מסיים את החודש הצבא משלם מתש כתבה לא מדוייקת ורק כדי לעשות רעש ובלאגן לתקציב המדינה
* דודי   02/11/13 | 14:51
מה היה כל כך דחוף?
* יותם   02/11/13 | 15:08
ואוו... קרבי מקבל כפול
* קרבי   02/11/13 | 15:12
קרבי חמוד, לא כל הגובניקים עושים יומיות או עובדים
לאישור עבודה צריך מינוס או בעיות בבית אז תחשוב לפני שאתה "מפגין" ידע .
* גובניק   02/11/13 | 15:20
דעתך מכעיסה מאושרת
אתה נותן לגיטימציה למצב בלתי אפשרי ובלתי מתאפשר , על ידי הכללה מיותרת - חייל גם אם יכול לא צריך לעבוד . ואני גם לא יכול לעבוד ואני יוצא יומיות ! דעה מכעיסה מאוד !!!!
* חייל עני   02/11/13 | 16:00
וואלה?
מה אתה אומר..אני משקית תש, עושה בסיס סגור וסוגרת אחת לשלוש שבתות. המשכורת שלי היא 400 ש״ח בדיוק, מתוכם 130 ש״ח הולכים לתשלום חשבון הפלאפון. מאחר ואני עושה סגור אין לי אפשרות לעבוד.. משמע, המשכורת הצבאית היא ההכנסה היחידה שלי. כמוני יש עוד הרבה.. ושתדע שגם מערך הת״ש מוגבל בתקציבים, לא כל חייל שזקוק לעזרה לעיתים מקבל אותה. אני מקווה מאוד שמישהו שיושב אי שם בדרג הבכיר יתעשת ויגיע למסקנה ששכר היסוד של חיילי צהל הוא פשוט בדיחה!
* משקית תש    02/11/13 | 16:14
מרגששששששששששששש
או סוף סוף לשמוע את זה ממשקית ת"ש זה ממש מרגש
* חייל עני מאוד    02/11/13 | 18:56
זה לא רק ג׳ובניקים
זו גם המשכורת (תוסיף אולי 40 שקל) שמקבלים תומכי לחימה שמשרתים בבסיסים סגורים ולא יכולים ללכת לעבוד!
* אבי   02/11/13 | 16:19
אתה יודע כמה אתה טועה
* עופר   02/11/13 | 16:25
בוקר טוב למציאות
יש לי אישור עבודה, ואין לי תמיכה מההורים. אני חוזרת הביתה ב6 כל יום, אחרי שלא אכלתי בבסיס כי מצב חדר האוכל אצלנו ברצפה, ואני עובדת בבר רק כי שם השעות מתאימות לי. איזה משמרת מתחילה ב7? אז כן, יש לי כסף בזכות זה. האם זו מציאות לגיטימית? לישון שעתיים ולחזור לבסיס? לא. האם אני צריכה לזייף חובות כדי לקבל תשלומים נוספים? כן. אך איני טיפוס כזה.
* ספיר, ג'ובניקית   02/11/13 | 16:38
כמה דברים-
א- גם כשעושים יומיות כשמגיעים הבייתה ב8-9 בערב ויוצאים למחרת ב-7 בבוקר לא נשאר הרבה זמן לעבוד, וגם הוצאות המחייה עולות בהרבה- וההפרש נופל כמובן על ההורים. ב- השכלול של המשכורת בצבא לא הולך לפי כמות הזמן שאתה בבית אלא לפי רמת סיכון. לכן תמצא לא מעט חיילים (שלא לדבר על חיילות) שמשרתים בבסיס סגור וגם סוגרים שבתות ולא נחשבים קרביים לכן מקבלים שכר של 350-550. ג- כמו שהראו בכתבה- ההוצאות של חייל לא מסתכמות גם ב-700 שח. אין שום סיבה שחייל בגיל 20 לא יוכל לסגור חודש בלי עזרה מההורים. שלא לדבר על אלו שלא מקבלים עזרה. בחסות החוק לשעבד אותך שלוש שנים שלמות לצבא, כמעט בלי שום זכויות, ועוד להפוך אותך לעני שלא סוגר חודש? ד- צהל זוהי מסגרת מסורבלת ולא יעילה. אם תתקבל החלטה שעושים מאמצים כדי לייעל את הצבא אפילו בהרבה דברים קטנים, ולא חסרות הצעות ייעול, לא תהיה צריך אפילו לשנות את תקציב המדינה- התקציבים יילקחו ממקומות אחרים בצהל.
* ככ   02/11/13 | 16:53
צדק
אתה צודק ולא צודק, ניראה לך שכל גובניק יוצא, יומיות? . לא לכל גובניק יש אישור עבודה!
* יעקב   02/11/13 | 17:19
הו סוף סוף מגיב חכם! ג'ובניקים בכיינים!
* ישראל   02/11/13 | 21:33
112. אני חושב שמשכורת נורמלית לחייל היא מינימום 750 ש"ח
אני עד כמה שניסיתי לחסוך ולא להיכנס למינוס זה היה מאוד קשה עם משכורת של 384 ש"ח.
* רפאל   02/11/13 | 14:48
חוק שכר מינימום קובע 4,300 ש"ח
וזה לא כולל שעות נוספות, עבודה בשבתות ותוספת סיכון. שום דבר פחות מזה זו לא משכורת נורמלית, לא לחייל ולא לאף אחד אחר.
* עמנואל לסקר   03/11/13 | 18:16
111. מה?!
למה מגיע לחיילים ופל מצופה ופחית טמפו??
* אני   02/11/13 | 14:45
110. למה? כדי שהקצינים הבכירים יוכלו להרוויח פי 300
* למה?   02/11/13 | 14:24
109. יכלו לקצץ באוכל-אני תמיד רואה בחדרי האוכל סירים שלמים נזרקים לפח
* מ   02/11/13 | 13:45
108. אפילו צורך בסיסי כמו חולצה מתחת למדים הצבא לא מספק...קופאת בצפון הרחוק...
קבלתי 3 חולצות קצרות שממש לא מספיק לשבועיים שאני סוגרת.. ומה עם חולצות ארוכות? ואולי משהו קצת יותר מחמם?!! הכל יוצא מהכיס שלי ואני במינוס...עושה בסיס סגור 6 שעות נסיעה מהבית ואין לי איך לעבוד...
* חיילת במינוס   02/11/13 | 13:39
107. ויש כאלה שיגידו 'לכו תעבדו...'
אז מצטער, אנחנו לא יכולים ללכת לעבוד. לפחות חלקנו. אני חוזר הביתה פעם בשבועיים... שום מעסיק לא ירצה להעסיק אותי לפעם בשבועיים... ובגלל שאני לא לוחם, אני נאלץ להתקיים ממשכורת של ג'ובניקים של 352 שקלים, למרות שאני לא רואה בית ולמרות שאין לי הזדמנות לעבוד. הטלפון הסלולרי המסכן שלי עולה לי 170 שקלים וזאת בהנחה שאני מחליף חברה סלולרית כל פעם כשנגמר לי המבצע... מה נשאר? כמה שקלים? שבקושי מספיקים לבילוי. אז נכון, יגידו האנשים שאומרים שהם לא צריכים לשלם על הבילויים שלנו... אבל איך חייל צעיר בן 20 יכול לשרוד 3 שנים בלי בילויים? בלי לצאת ? בלי לבלות? ביזיון. לא נעים כבר לבקש מההורים, וזה פשוט נהיה משפיללל ! לפיד, תתעורר ! בוגי, גם אתה !! החיילים פה מיואשים...
* חייל סדיר   02/11/13 | 13:39
106. לכל המגיבים הכתבה הזו עוד יום והיא תשכח
אני מציע לכל המטקבקים להפציץ בכל האתרים במיוחד איפה שיש את הכתבות שלהם ולשאול למה חייל מרוויח 352 שקל בחודש חברה לא לוותר בסוף זה יחלחל להם לתוך העצמות ואולי בזכות זה הזעקה תועיל לאחינו בנינו אבותינו שמשרתים את המדינה
* אחד שאיכפת לו   02/11/13 | 13:28