תשעה חודשים
תגובות (48 תגובות ב-35 דיונים)
35.
לא כולם בוחרות במידע הרבה פעמים זה צורך רפואי כמה שטויות בכתבה אחת אלוהים יש גם היריון בסיכון שמראש מודיעיןם לך שאת צריכה קיסרי
* קיסרי שני בדרך    14/08/21 | 18:46
34.
כתבה מטופשת, ועוד בתור אחת שלא חוותה קיסרי, לא הבנתי איך את בכלל חווה דעה. אני חוויתי לידה רגילה מזעזעת שהסתיימה בוואקום ובכאבים 7 חודשים אחרי באזור! עד היום יש לי רגישות באזור הצלקת וזה גם מציק לי במצבים אינטימיים... שכל אחת תעשה מה שמרגיש לה לנכון.. מה גם שזאת ממש לא תחושת כישלון לרצות למנוע מעצמך כאב. כשכואב לך ממש הראש את אומרת לעצמך "אני אתמודד כי אני גיבורה ולא אקח כדור" ?? אם כן אז ענית לעצמך שאת מזוכיסטית. מקווה שידפדפו הלאה לכתבות מועילות יותר..
* אחת שחוותה לידה רגילה    23/02/21 | 14:00
33. לך "באופן אישי" קשה להתמודד עם נשים שבוחרות בקיסרי? חחחח
אז אל תתמודדי, הבחירות של נשים אחרות הן לא עניינך. הידעת? את אפילו לא חייבת להחזיק בדעה כלשהי עליהן. חיפשתי לתומי מידע על קיסרי אלקטיבי ונתקלתי בבליל הצדקנות המתחסדת חסר השחר הזה, שכולו "דעה אישית" ואפס מודעות וידע. נשים שילדו בקיסרי מרגישות תחושת כישלון על שלא הצליחו ללדת בלידה רגילה? מה את אומרת, גאונה של אמא, אולי מדובר בנשים שרצו ללדת בלידה רגילה ולא הצליחו, ומכאן תחושת הכישלון? איך בדיוק זה קשור לנושא שלך - נשים שמראש *לא* רצו ללדת בלידה טבעית ובחרו בקיסרי?
* לגו   11/09/17 | 15:28
32. את רוצה להיות מזוכיסטית?תשמרי את כל הכאב לעצמך.
* אבחר בניתוח   03/05/16 | 19:09
31. ומה רע לרצות להימנע מהסבל והכאב הנורא?אני צריכה תינוק.לא להוכיח לאף אחד כמה אני גיבורה!
כתבה מטופשת להפליא!יש לי אחות שילדה שניים בלידה רגילה ובשני המקרים הגיעה לסף מוות היא והתינוק!ובשלישי וברהיעית ילדה מרצון בניתוח ואמרה שזה הרבה פחות זוועתי!אין לך שום זכות להפעיל מניפולציות רגשיות מטופשות על נשים!
* אבחר בניתוח מראש   03/05/16 | 18:57
30. ניתוח קיסרי
אני עברתי שני לידות רגילות הלי ניתוחים ובלי תפרים ובהריון הזה אני שבוע 34 במצב אכוז חייבת ניתוח והאמת אני מאוד מפחדת אבל כשאין בררה אין מה לעשות
* שירן   12/04/13 | 22:14
29. ומה לעזאזאל רע בחיים הקלים?
אם אפשר להקל על החיים, למה לא לעשות את זה? גישת הלבחור בקושי מזוכיסטית ולא רלוונטית. אולי גם נוותר על האפידורל, כדי לחוות את הכאב במלואו?
* נו באמת   07/03/13 | 11:48
28. לידה בקיסרי...
שלום רב, אין לי מושג על מה מדובר בכתבה... אני עברתי ניתוח קיסרי, והיה מצויין... הייתי בבית החולים כמה ימים טובים, ושמעתי כאלה סיפורי זוועה על הלידות ה"רגילות שהיו שם":, שרק אמרתי לעצמי ולדניאל בתי הבכורה- תודה שלא התהפכת, ולא נתת לי ולו את האפשרות לעבור את כאבי הסיוט הזה... לא כל "חוויה" בחיים מעניינת אותי לעבור אותה- מי שרוצה שיבושם לה. אני יכולה להגיד שאחרי יומיים, כבר הלכתי כמו גדולה, הכאבים חלפו מהר מאוד וטראומה- ממש אין- אז מצטערת מאוד אם את רואה את זה כבריחה- אבל כן, גם לבקש הרדמה בעקירת שן זה סוג של בריחה מכאב, ואני לגמרי שלמה עם זה אצל רופא השיניים- כך גם פה- בפעם הבאה אבקש לעבור שוב קיסרי. אני יודעת מחברות שיש הרבה שהיו מעוניינות להתחלף איתי ולא לעבור את טראומת כאבי הלידה כפי שעברו... כך שהכתבה שלך ממש לא מייצגת, בכל מיקרה כל אחת בסופו של דבר עושה כראות עיניה... בהצלחה לכולן ולידות קלות :).
* דינה מרון- ואדאס   26/02/13 | 23:33
27. שכל אחת תעשה מה שטוב לה
קצת נסחפת פה... לא תמיד יש בחירה. בלידה הראשונה שלי ואחרי 40 שעות צירים הייתה הפרדות שלייה ותוך חמש דקות מצאתי עצמי בחדר ניתוח עם הבטן פתוחה ומשם שלפו את הבת המדהימה שלי. 4 שעות אחרי הניתוח באה האחות והקימה אותי מהמיטה ובאותו רגע חצי מההחלמה שלי קרתה. למרות הכאבים והקושי, קמתי לילדה שלי כל שעתיים להניק וזה רק עזר לי להחלים. הלידה השניה שלי הייתה רגילה וללא כימיקלים וכאבה בטירוףף וההחלמה הייתה כואבת (תפרים ) וארוכה ככה שקשה לי לומר מה יותר קשה ומה אבחר בלידה הבאה. אין לך זכות פה לשפוט אף אחת ושום בחירה כי כל אחת עושה מה שטוב לה כדי להיות האמא הכי טובה ושלמה שהיא יכולה להיות. תהיו בריאות !!!!
* שלי   18/03/12 | 11:38
26. הגזמת!
הכותבת כל כך שיפוטית, וגם כנראה לא מבינה כלום בניתוחים קיסריים
* מיכל   15/03/12 | 15:35
25. ענת
אבל למה זה עניינך? מי שאל לדעתך? שכל אחת תעשה מה שמתאים לה!
* "קשה לך להתמודד עם נשים שבחרו קיסרי"   14/03/12 | 10:15
24. דוחה
גישה מתייפייפת, פלצפנית ודוחה. מה הבעיה עם להקל על עצמנו ולחסוך כאבים? ממתי כאב הוא ערך?
* נועה   13/03/12 | 20:34
23. הכותבת מדברת על נשים שאין להן בעיה ללדת בלידה רגילה
לא מדובר על נשים עם אגן צר, או עובר במצג עכוז, או עוד סיבוכים. הכותבת מדברת על בחירה. בחירה מודעת ללדת בקיסרי, שאין לה סיבה פיזית עליה מזהיר הרופא. על מה מותקפת הכותבת לא ברור. דבריה נכוחים ואולי קצת מעצבנים. כי הם נוגעים באמת כללית של דור שקצת מחפש הקלות ולא רק בלידות. והתוצאות לא לטובתו בכל תחומי החיים. כתבה חכמה. ישר כוח עליה.
* ענת   13/03/12 | 19:13
אני מחפשת הקלות.אין ספק בכך.ומי שלא מחפש הקלות-שיערב לו ויבושם לו.לידה היא חווויה מחרידה טראומטית וזוועתית.
* אבחר בניתוח   03/05/16 | 19:08
22. זו ממש לא בריחה!!!
כותבת יקרה, הדברים שכתבת הם פשוט מתוך בורות . אני עברתי 3 ניתוחים קיסריים- מחוסר ברירה- אגן צר- וברצוני לחדש לך שזו ממש לא בריחה . הכאבים איומים וגרועים יותר מניתוח לניתוח. אף אחת לא בוחרת לעבור ניתוח שכזה שבו חותכים את שרירי הבטן. הבטן לא חוזרת לעולם למצב הטבעי והכאבים הם קשים. אז כל עוד לא עברת ניתוח שכזה עדיף שלא תפרסמי כתבות שאין לך מושג מה שאת כותבת.
* אורית   13/03/12 | 18:15
היא מדברת על כאלה שילדו כך מבחירה בלי סיבה רפואית
* דנה   11/07/12 | 11:13
21. בגדול את צודקת
החיים הפכו לאינסטנט, כולל הלידות. וזאת כותבת מי שעברה חוית לידה ראשונה קשה. אז מה. יש התמודדיות בחיים. אם כי יש גם גל חזרה לטבע. יש מחקרים שמראים שילד שעבר בתעלת לידה הוא יותר לוחמני. מה לעשות. אם כי יש חריגים. אבל בהחלט נעשו מחקרים על איך חווית הלידה מעצבת את האדם. וילדיי הקיסרי פשוט לא התמודדו. הם הוצאו בדרך מלאכותית. זה לא החיים. אז אולי הנסיונות יחשלו. אבל זו נקודת פתיחה אחרת. כמה שיותר טבעי יותר טוב. אלא אם כן אין ברירה. בדיוק כמו אנטיביוטיקה, ושאר תרופות שעדיף להמנע מהן כך עדיף להגיע מוכנות ללידה ואם לא הולך לבחור באופציה הקיסרית..
* רונית   13/03/12 | 17:20
את מוזרה.
* אחת   03/05/16 | 19:06
20. אחרי שתחווי לידה רגילה טראומתית נדבר
כל כך לא בסדר מצידך לשפוט ולקבוע שזוהי בריחה, חוויתי לידה רגילה כל כך קשה שגרמה לדיכאון אחרי לידה מאוד קשה שבעקבותיה לא יכולתי לטפל בתינוקת שלי פיזית ונפשית, היה לי מאוד קשה, גם תפרים, גם טחורים, גם דלקת בשריר בעקבות אפידורל, והחלטתי שאם ארצה עוד ילדים בעתיד זה יהיה רק בניתוח קיסרי. מי קבע שזה פחות טוב? כל אחת והגוף שלה, כל אחת והחיבור שלה לצורת הלידה. בכזאת קלות ראש את כותבת משפט כזה וזה פוגע ומעליב!!!!
* רוני   13/03/12 | 16:53
19. בפעם הבאה תלדי בבית, הכי טבעי שיש, למה צריך בתי חולים?צביעות
* ליאורה   13/03/12 | 16:43
18. כמה בולשיט
כמה שטויות את כותבת אני ילדתי רגיל וגם קייסרי והקייסרי היה תענוג חוויה מתקנת לסיוט שבלידה רגילה בלי צירים בלי כאבים בוחרים תאריך ושעה ופוף הגוזל ביידיים ומה זה שילדתי בקייסרי הופך אותי לאמא פחות טובה שטויות אמא היא אמא ולא משנה מאיפה התינוק יצא העיקר שיצא ודי לאטימות כן העולם מתקדם וכמה שנוכל להקל לעצמינו על החיים כך נעשה מה אנחנו מזוכיסטים? מי שנהנה להכאיב לעצמו שיכאיב אבל שיסתום
* לולי   13/03/12 | 16:30
17. תפסיקי לבלבל את השכל
כל אחד ובחירתו ואין שום הבדל בחווית האמהות אם ילדת בלידה רגילה או בניתוח קיסרי את בולשיט "אמא אדמה" שלך תשמרי לסיפורים מסביב למדורה עם שאר השבט
* דידי   13/03/12 | 16:10
כן אבל צריך לדעת מהי הבחירה העדיפה
שבטיות אף פעם לא הזיקה לעולם חסר רגש כמו שלנו. ואת התגובה הזו רשם גבר, או לא?
* דנה   13/03/12 | 17:05
אני אישה.שמי שרה.ואני מסכימה איתו/ה לחלוטין.
* אבחר בניתוח   03/05/16 | 19:05
16. קייסרי או רגילה, זה לא נגמר בלידה..
ילדתי בניתוח קייסרי, תאומות פגות..מחוסר ברירה, ומאושרת על הבחירה של המנתח שלי.. אז שאישה שלא חוותה הריון בסיכון ולידה מוקדמת מידיי, תבוא ותשפוט ותדבר נגד החלטה של רופא.. היא פשוט חצופה ועזת מצח... ואם אישה בוחרת ללדת בניתוח, זו בחירה אישית שלה... תהיי שלמה עם עצמך במה שאת בוחרת, כי אחרי הלידה, יש שנים על גבי שנים של חינוך וטיפול בילדים, זה לא נגמר בלידה... זה רק מתחיל שם... בהצלחה לכל היולדות הן בניתוח והן בלידה רגילה.. שתהיה רק בריאות.
* בושה   13/03/12 | 14:27
15. יש עודף ניתוחים וזה מזיק ללידות הבאות
אני ילדתי מספר פעמים, פעמים נולדו בנים במשקל מעל ארבע קילו בלידה רגילה. נכון שאני יודעת להתמודד עם כאב ובנויה פיזית טוב ללידה, אבל אני חוששת שאיני היחידה. גם לא קבלתי אפידורל שגם מעכב לידות וגורם לאינפלציה קיסרית. ניתוח קיסרי הוא ניתוח. בטח שאם אין ברירה אז אין והעיקר שיוולד ילד בריא. אבל אנחנו נשים, ואנחנו לביאות וצריכות להתחבר לחלק הזה . לקחת דולה אם צריך ויש ממון לזה, ובכלל לא לחיות במין פחד פלסטי כזה. הכותבת מדברת על נשים שמראש ירוצו לניתוח קיסרי. על כך מדובר. הצורך הזה בשליטה שמאד מובן לי. אבל לטווח ארוך יכול לגרום נזקים לגוף ולהגביל אף את מספר הלידות. וכדומה. הרבה בלידה זו גם האישה, ההסכמה שלה להיות יותר חייתית משהו,מחוברת לחקים פחות מוכרים ביום יום, משתפת פעולה עם הצוות וכדומה. לא מדברת על סיבוכים בלידות, שוב מדובר על הבחירה הראשונית בניתוח קיסרי. וכן, אולי גם לא צריך להעמיס על היולדת עודף אפידורל. אבל העיקר הבריאות
* א'   13/03/12 | 14:02
אני בהחלט ארוץ מראש לקיסרי.ויש לי זכות מלאה למנוע מעצמי את הכאבים האיומים הפחד מהלא נודע הצרחות בחדרים....ומי שמתחשק לה להיות גיבורה גדולה שתלך להיות גלדיאטורית מצידי.
* אבחר בניתוח   03/05/16 | 19:04
14. אחרי שתעברי לידת וואקום (ולא שאני מאחלת לך)
תביני כמה את לא רוצה ללדת שוב בלידה טבעית...
* אני   13/03/12 | 13:33
13. ניתוח קיסרי
אני צריכה ללדת בעוד חודש והחלטתי על ניתוח קיסרי כי אני לא יכולה לקבל איפדוראל, אני חושבת שכל אחת צריכה לעשות את הבחירה שלה ומה שטוב לה, אין כאן תחרות , יש נשים שפשוט לא מתחברות ללידה הטבעית וזה בסדר גמור אין בזה שום דבר פסול , כל אחת תעשה מה שטוב לה, זה לא אומר שאני איהיה אמא פחות טובה !
* דנה   13/03/12 | 13:24
לא ״מתחברת״ ללידה טבעית
* זה מצחיק   13/03/12 | 14:36
12. לא לשפוט מהר כל כך.....
אני ילדתי את בני הבכור בסופו של דבר בלידה קיסרית עקב מצוקה עוברית קשה מאוד, לידה שנייה נלחמתי כמו לביאה ללדת רגיל ואחרי הרבה זמן וצוות מקסים שמאוד רצה בשבילי- גם את בני השני ילדתי בקיסרי. לידה קיסרית היא לידה! אין ספק שההחלמה ממנה קשה פי כמה מלידה רגילה. גם אני הייתי מעדיפה בכל מאודי ללדת רגיל- אבל כנראה מישהו או כוח עליון בחר אחרת עבורי ועבור בניי הנפלאים. לא היו לי שום בעיות הנקה והכל עבר חלק חוץ מחודשיים לא פשוטים עם כאבים שלא לאט פחתו. כיום אני בהריוני השלישי ובעוד כ- חודש קיסרי אלקטיבי כי הפעם אין ברירה. אל נא תשפטי כ"כ מהר את היולדות הקיסריות, יש נשים שקיסרי הציל אותן ואת ילדיהם, פעם נשים כאלו היו מתות בעצמן יחד עם ילדיהן. גוף האישה בהחלט נולד ללדת רגיל אך לפעמים זה לא מצליח וטוב שקיימת האופציה הזו שמצילה חיים. נכון שרבות הפעמים האצבע על ההדק עם הקיסרי..... הרפואה היום היא רפואה ששומרת על עצמה מפני תביעות. כייף לך שאת ילדת רגיל כולי קנאה, וגם אני הייתי בטוחה שהלידות שלי יהיו רגילות ופשוטות- אז חשבתי, אז מה...... מאחלת לך שתמצאי מקום להסתכלות אחרת ומכילה יותר של הנושא הזה, ומאחלת לכולן לידות נפלאות מכל סוג שהוא.... עם תינוקות תקינים ובריאים! אמן.
* קרן   13/03/12 | 13:01
11. מסכימה עם כל התגובות!!
* קרן   13/03/12 | 12:56
10. כל אחת יש לה את הזכות להגיד מה שבא לה לא? מדינה דמוקרטית אז למה אתן מגיבות ככה?!
* קרין   13/03/12 | 12:41
9. מדהים שהכתבה מעצבנת את אלו שמתוארות בה!!!!
גם אני לא אוהבת סוג של 'כתבות ביקורת' כאלה, על דרכם של אחרים. אבל בחרתי להגיב כדי להראות לכן, שההתקפה הזו שאתן עושות על הכתבת, רק מראה שאתן לא שלמות עם הדרך שלכן ושקשה, כמו תמיד, לשמוע את האמת בפרצוף. כן, אנחנו כאלה שרוצים פתרונות קלים!! כולנו כאלה! אל תתקיפו ככה, יש כ"כ הרבה דוגמאות לזה! ולידה היא אחת מהן! נכון, אנחנו לא בתקופת התנ"ך, אבל יש לנו ואגינה כמו שלהן ואפשרות ללדת כמותן! (אה, בעצם, עם אחוזי תמותה נמוכים מאוד משלהן) אז, תצאו כבר מההתקפות נגד האלה ותהיו שלמות עם עצמכן, אם בחרתן בדרך הזאת אתן לא צריכות לבוא לתרץ!!!!
* אורית   13/03/12 | 12:26
מסכימה
* כל כך נכון   13/03/12 | 15:05
מפחדת מ 2 האפשרויות
אם הייתי יכולה להוולד בן הייתי עושה את זה מזמן !!! שונאת כאבים ולידות ובכלל לא בא לי על ה" חוויה " הדבילית הזאת שהייתי מוותרת עליה בשמחה ,רק על התוצאה המתוקה אני לא מוותרת !!! בנות זה באסה , גם להסתובב עם חזה , גם לקבל מחזור כל חודש , גם להקיא את הנשמה בהריונות ... גם לעבוד , גם לטפל בבית - כביסה, שטיפה, נקיונות, כלים וכו... זה לא פמיניזם זה מעצבןןן . אז לכל אלה שכל כך נהנות מהחוויה המדהימה של הלידה שמחטטים באזורים הכי אינטימים , שהתינוק יוצא לו דרך תעלת הלידה וזה מסמל מה שאתן משכנעות את עצמכן להאמין ,אולי תוכלו להמציא תירוצים קצת יותר משכנעים כדי שאוכל להאמין בשטויות האלה גם ?
* ממש לא    13/03/12 | 22:20
אהבתי לקרוא אותך
אכן זה בעסה להיות נשים, אבל מאחר וכבר נולדנו כאלה, צריך להקל ולפשט את העניינים כמה שיותר. אני אמנם לא אעשה ניתוחים אלקטיביים, אבל מי שבוחרת בזה אני מאחלת לה את כל ההצלחה שבעולם. אין אמת אחת, כל אחת ומה שמתאים לה. לי מתאים אפידורל ובכמויות, עדיף עם מזרק לשחרור איטי כדי שאני אשלוט בכמויות החומר וברמת הכאב המתאימה לי (שבכלל לא יכאב...)
* טליה   20/05/12 | 04:02
בולשיט
אני אישית עברתי 2 לידות טבעיות. בלי אפידורל ובלי אקמול. ובחיים לא אחשוב שזה גורם לי להיות יותר טובה/ חזקה/ עליונה על אישה שבחרה בקיסרי. לכל אחת יש את הדרך שלה בחיים. מי את שתשפטי?!
* נתי   14/03/12 | 15:50
8. לקחתם את הכתבה קשה מידי....
גם אני לא בעד קיסרי, וגם אני לא מבינה למה נשים בוחרות בניתוח, זה כואב יותר, זה קשה יותר, מסוכן יותר, החיבור לתינוק הוא לא מיידי, ואני יודעת כי ילדתי את הראשון בלידה רגילה, בגלל טעות של רופא בבית חולים את ביתי ילדתי בקיסרי. ועדיין אני לא מבינה למה נשים בוחרות בסכין.
* ילדה בקיסרי   13/03/12 | 12:15
7. תירגעו - היא הביעה את דעתה, ואני איתה
מסכימה במיליון אחוז עם הכותבת, ומאחר וזה נושא טעון היה שקוף שזה יקומם את הנשים שחייבות להגן על הבחירה שלהן ללדת בקיסרי, ורק לנסות לשכנע את עצמן שעשו בשכל, אבל מעבר לכל הנכון או לא נכון, ומעבר ליעיל או פחות יעיל, ומעבר לכל שפיטה וצדק, הנקודה הזו היא ממש נכונה, זה דור של קיצורים, אם זה אומר לבחור בחיתולים שפוגעים באינסטינקט הטבעי של התינוק להרגיש אי נוחות בעשיית צרכים על עצמו והתקשרות עם הוריו, וזה מוביל להתעלמות מהעובדה שהילד יודע, וצריך לכבד את התינוק כמו את הטבע של האישה, כי בקרוב מאוד נשים ישכחו ללדת כפי שכבר מסתמן היום, לכמה נשים שאתן מכירות יש בטחון שהן יכולות ללדת באופן טבעי? ותחשבו ממתי זה התחיל? רק תחשבו, לא צריך להתלהם, אבל מי שמאמינה ביכולת שלה ושל כל הנשים ללדת בצורה טבעית לא צריכה לפחד לבטא את עצמה מול קהל של נשים ממורמרות וכעוסות, בחירה שלכן אחרי הכל, קיסרי, טבעי, הנקה, תמ"ל, החתלה, שימוש במגבונים לחים, חיסונים, מעונות... צריך להפעיל שיקול דעת ויש לשקול את כל הצדדים ולזכור שיש דרכים טבעיות יותר! ומזל שמישהי מזכירה לנו
* תמר   13/03/12 | 12:08
שכל אישה תעשה מה שנוח לה, לא צריך להתערב ולשפוט אף אחת
אני רווקה, לא בהריון מעולם לא ילדתי. אני חושבת שכל אישה תעשה מה שנוח לה, וזה לא מתפקידו של אף אדם אחר לשפוט אותה או לבקר אותה על הבחירות שלה. זה לא עושה אותה אישה פחות טובה. כמו שאנחנו מעדיפים לקחת אקמול כשיש לנו חום ולא לסבול "ולהתחשל" מהמחלה (העלאת טמפ' החום של הגוף היא מנגנון הגנה של הגוף כדי להשמיד את מחוללי המחלה). כך גם נשים מסויימות מעדיפות לקחת משכך כאבים או לעבור ניתוח קיסרי. כל הטכנולוגיה באה להקל עלינו את החיים, יש כאלו שהפנימו את זה וכאלו שרוצים להיות אמיצים. יש לנו האפשרות לסבול או לעבור את חוויות בצורה נעימה יותר - אז כאלו שמעדיפות לא לסבול הן טובות בדיוק כמו אלו שמעדיפות לסבול.
* בת 27   13/03/12 | 13:16
שפיטה?
זו כולה כתבת דיעה, מי שופט? כשתהיי בהריון תעשי שיעורי בית קצת ותכירי את השטח יותר טוב לפני שתשתמשי בקלישאות של "שכל אחת תעשה מה שבא לה"
* Lemmy   13/03/12 | 15:04
6. השקפת עולם מתנשאת וחצופה
הכותבת כנראה שייכת לקבוצת האנשים שמאמינה שיש רק דרך אחת נכונה לחיות וזו הדרך שהם בחרו - כל דרך אחרת אינה לגיטימית. זו חשיבה צרה, עלובה ובורה! זה טור שאינו רק מרגיז אלא גם עצוב שנותנים במה לכותבים כאלה. מבייש!
* קיסרית   13/03/12 | 12:08
5. באיזה רשות את כותבת דברים שאין לך
שמץ של מושג לגביהם. אני מופתעת שפרסמו כתבה שכזו. תנוחי!
* הכתבה שלך ממש מעצבנת   13/03/12 | 11:39
4. אני חושבת שהכי קל
לבוא ולשפוט מה עדיף ומה לא, אני אחרי הלידה הראשונה שלי החלטתי שהלידה הבאה תהיה בניתוח קיסרי "למזלי" התינוקת הייתה במצב עכוז וכך יצא בכל מקרה שהייתי צריכה לעבור ניתוח, אני לא חושבת שאני אמא פחות טובה כי ילדתי אותה כך, אני לא חושבת שאני אמא פחות טובה כי אני נעזרת במטפלת מידיי פעם בלילה כי כבר קשה לי לקום, אחרי 8 חודשים שהיא קמה מס' פעמים בלילה ויום למחרת צריך ללכת לעבודה, היה לי יותר קל לטפל בה אחרי ניתוח קיסרי ולא אחרי הלידה הראשונה שסבלתי מכאבי תופת ותחורים ולא בגלל שהיה חשוב לי לשמור על הוגינה שלי.
* גלית   13/03/12 | 11:19
3. תנוחי או לכי תחבקי עצים או משהו
זה שיש לך צורך להגיד כמה מילים חכמות , לא מצדיק את המילים הפוגעניות שבחרת נמאס כבר מכל הססמאות האלו, אנחנו דור האנסטנט, אולי כדי כבר להמציא ביטוי חדש? קיסרי זה לא תמיד הדרך הקלה. וגם נמאס מכל הלחץ והתיאורים האלה על טקס המעבר . בדיוק כמו שנמאס מכל הלחץ על צורך בהנקה בכל תנאי שמכניס אמאות להיסטריה ולילות ללא שינה לתקופה ארוכה ומיותרת.
* אלכס   13/03/12 | 10:26
2. כמה פרמיטיבי ושוביניסטי מצדך
כל אישה זכאית לבחור מה היא עושה עם הגוף שלה, חשבתי שסיכמנו את זה לפני כמה עשורים. את כנראה מאלה שממש נהנות לספר כמה "גיבורה" היית, ואיך נקרעת בלידה, אבל "עשית" את זה ! לבחור בקיסרי, להתמודד עם קיסרי, הרבה יותר מפחיד, מלחיץ, כואב.. אבל אלו בכלל לא פרמטרים למדידה ! כל אחת זכאית לבחור את הדרך שלה, מכל סיבה שהיא, ואנחנו כחברה צריכים לקבל ולתמוך. אישה שיולדת בקיסרי או רחמנא ניצלן בוחרת שלא להניק, היא לא פחות אישה או בן אדם, היא לא אמא רעה. די עם דעות קדומות ולחץ חברתי, אנחנו לא חיות ! וזה לא תקופת התנ"ך
* מרינה   13/03/12 | 10:23
1. עוד שופטת עליונה נולדה!!!
* קרן   13/03/12 | 10:20