החדשות
תגובות (112 תגובות ב-54 דיונים)
54. לא פלא שבארצות ניכר יש יותר מקרה אונס מאשר בישראל!!!
* יוסי   27/12/13 | 15:18
53. ברית לבן ולבת
חיתוך העורלה לתינוק שווה ערך לחיתוך הדגדגן לתינוקת. מה לעשות, אלו מנהגים של תרבויות מסוימות. אבל בשני המקרים לוקחים תינוקות חסרי ישע, שזה עתה נולדו,והלידה הוא מאורע לא קל לתינוקות, זה עתה יצאו מבטן אימם שהגן עליהם, וכבר חותכים אותם. זו אכזריות, איך שלא תסתכלו על זה. הרבה אימהות בוכות כשמלים את בניהן הקטנים או את בנותיהם. לא ייתכן שבגלל מנהג או דת יתעללו אנשים ככה בילדיהם הרכים. זה חמור מאוד. אגב, המשנה והתלמוד שינו הרבה מנהגים שמוזכרים בתורה, בשם הקידמה. אולי הגיע הזמן לדון בעניין המילה של יהודים, מוסלמים, נוצרים ואנשים נוספים. זאת, לא משנאת הדת והמנהגים אלא מתוך דאגה כנה לתינוקות. והרי כולנו יודעים על פגמים באברי המין של התינוקות הנימולים. ההורים נותנים למול את התינוק והוא יסבול כל חייו, והתינוקת כל חייה. לא חבל?
* ליאור   27/06/12 | 15:06
52. ב'ואנה סתמו ת'פה כולכם אני אומנם לא דתי אבל עדיין אני יהודי
יודעים מה?מעבר לקשר לדת לא רק שזהיותר בריא להוריד את העורלה זה גם יותר אסטטי ואני לא צוחק זה ניראה קצת יותר אסטטי בלי אורלה ובלי קשר זה טקס דתי ווואלה ילד עד גיל 18 בחזקת הוריו ועם הם מחליטים שהילד הוא יהודי והם רוצים לעשות לו ברית אז שיעשו זה לא שהכאב נזכר להפך זה שעושים את זה בגיל כל כך צעיר רק מפחית מה"התעללות" שכולכם מדברים עליה לא יודע מה איתכם אבל אני לא זוכר מה עשיתי בגיל חודש או יום אז תפסיקו לבלבל את השכל שלא נדבר שלא ציפתי חוק כזה שיבוא מהמקום הכי ליברלי בארה"ב
* שחר   15/11/11 | 23:07
51. כל הכבוד, יוזמה נאורה
* דר' נמרוד פיק   18/11/10 | 22:35
50. סופסוף קצת שפיות!
* אני   18/11/10 | 10:17
נכון מאוד
* מרגו   06/03/11 | 16:21
49. אני מוכן להמר על חיי שכל המגיבים המתנגדים מעולם לא שמרו שבת
לא שזה משנה, חס וחלילה. אבל מדובר בצביעות. ואם זה כל כך בריא לטענתכם, תכרתו לבנכם גם את היד, ככה תמנעו זיהומים שאולי יתרחשו. פגאנים ארורים.
* שכל   16/11/10 | 19:12
אנחנו לא שומרים שבת ועדיין נימולים במשפחה
זה לא סותר אחד את השני, הלכת רחוק מדי.. וזה ממש לא צביעות זה עניין של אמונה, כל אחד יחליט מה טוב לו ולילדיו זוהי דמוקרטיה. אגב לא שמעתי שזה עשה נזק עדיין לחתוך את העור המיותר. זכותך להביע דעה כמו שליהודים יש זכות לעשות ברית מילה. וזו אכן זכות בעיניי
* סיווווון   06/03/11 | 23:50
דווקא את המצווה הזאת לקיים על גופו של מישהו אחר??!
העור ה"מיותר" הזה הוא איבר מתפקד בעל תכלית תפקודית בעת הבגרות המינית של אדם (הרמב"ם: תפקיד המילה להחליש את האיבר =להפחית את ההנאה= על מנת שהגבר לא יאונן ויבזבז את זרעו לשווא) שלא לדבר על כך שלעצם ביצוע הברית יש השלכות: מתיחה, הדבקות, הצטלקות, שיעור יתר, יובש ועוד...
* זו בהחלט צביעות   27/12/13 | 15:17
48. לא , הם לא יכולים לבחור את הדת שלהם לבד .
תינוק שנולד להורים יהודיים נחשב ליהודי ויהי מה . וההורים כן יכולים לבחור שהתינוק שלהם יהיה יהודי , כי אם לא יעשו לו ברית מילה , בגיל מוקדם כשלא נשאר לו שום זכרון , אין הרבה סיכויים שהוא יסכים לעשות לעצמו בגיל מאוחר .
* בלבולי מוח.   15/11/10 | 20:44
בישביל לימחוק את הזיקרון יש סם אונס GHP
* .   06/03/11 | 15:43
וזה כול הקטע
שגם לו מותר ליבחור לא משנה אם זה בגיל מאוחר או מוקדם זה נכון שהוא יהודי אבל הוא חייב להיות דתי
* סאלי   06/03/11 | 16:49
ברית היא לא סמל לאורח חיים כזה או אחר. יש ילדים נימולים חילונים
הילד הנימול יכול לבחור בגיל מאוחר גם להיות חילוני כמוני, אין שום דבר פסול בזה. אבל הוא נולד יהודי הוא לא בוחר בזה. הבנת את ההבדל?
* לסאלי-    07/03/11 | 00:15
47. רוב המגיבים כאלה טיפשים.
זה ל א חוק קיים ! זאת רק הצעה שכנראה לא תעבור בכלל. חוץ מזה גם עם היא כן תעבור מה אתם ישר קופצים וצועקים גזענות?! וזה שאסרו על אלמנות הודיות להצית את עצמן לאחר המוות של בעלה זה גם גזענות? נכון שברית זה טוב והכל אבל לא משנה מה יעשו אתם ישר תקפצו ותצעקו " אנטישמיות " . כל דבר שלא טוב לכם זה אנטישמיות.
* גאונים   15/11/10 | 14:01
46. אני בעד הרדמה מקומית לפני שחותכים ,(מה שאני לא עשיתי לבני)
וזה היה ממש טראומה בשבילי ,וגם הבן שלי צרך ,אז אני שואלת את עצמי ,זה שאני אמא שלו לא אומר שאני הייתי צריכה לתת לו לכאוב ככה ,להיפך הייתי צריכהלהגן עליו.
* אמא לבן 4   15/11/10 | 11:04
להגן עליו? אל תולידי זו ההגנה הכי טובה.
* 130-81   15/11/10 | 11:36
להגן עליו באמת זה לא לעשות
מדוע האפשרות לעשות אצל רופא איננה מרגיעה והיא לא מהווה אלטרנטיבה? אמנם רופא בעל הכשרה מתאימה לכך והפעולה נחשבת לבטוחה יותר מכיוון שהיא מבוצעת בכלים סטריליים... אבל עדיין, הכי בטוח – זה לא לעשות את זה. גם בביצוע ההליך על ידי רופא יש התעסקות באיבר הזעיר והמועד לטעויות. בנוסף ביצוע ההרדמה עלול להוביל לסיבוכים בגינה, ומעבר לחיתוך עצמו מוסיפים זריקה למקום הפצפון. כמו גם הירפאות הפצע היא זהה, ועם התפוגגות ההרדמה הכאבים הם אותם כאבים. רק שבצורה כזאת, מוסיפים על כך לגוף הרך על כליותיו העדינות להתמודד עם פינוי החומר מהגוף.
* הרדמה זה רק אשליה מרגיעה   27/12/13 | 14:50
45. רגע אתם יודעים איזה עינויים עושים לבעלי חיים במרתפי
הניסויים שם? ובקשר למלחמות שוורים אף אחד לא מדבר רק נגד מנהג יהודי כי הוא יהודי! אתם מודעים לכך שעל חטא של השני מקבלים "נצח של ייסורים?" שהזעקות שבר של התינוק בכלל לא מתקרבים למה שמקבלים שם! והדברים בדוקים ממקורות ומחקרים [מוות קליני/גלגולי נשמות ועוד]! אז גם אם מנהג יהודי מרגיז אתכם תהיו חכמים ואל תפריעו-כי אחרת אתם צודקים [גם בספק] אבל ממש ממש לא חכמים! אתם מודעים לכך שאדם שלא עבר ברית מילה לא נכנס למעלה? אני מבין זה טראומתי הבכי של התינוק, תאמינו לי גם לי לא פחות מכם. אבל כל החיים האלו טראומתי. להוליד ילד בשביל הכיף שלכן בלי לחשוב על כל החיים המצפים לו זה לא אכזרי? רק בשביל שתוכלו להגיד "פוצי מוצי"? ואח"כ שחולף החן התינוק ועדיין לא קיבל בגרות ויכולת לדאוג לעצמו אתן מפקירות אותו ולא מובילות אותו עד שהוא יוכל לעמוד ברשות עצמו ולהקים בית-ולא להשאיר אותו להתמודד עם פיתויי הרחוב זה לא אכזרי? אל תתרגזו שאני כותב לכם-אלו רק המלצות ממני אתם לא חייבים להקשיב אבל קצת מחשבה לא תזיק. ברגו'.
* יהודי סאר'   15/11/10 | 10:31
44. מי שלא עושה ברית מילה הוא האכזרי!
ואני לא הולך להתחיל להסביר כי אתם פה כאלו קטנים שלא שווה להשקיע בכם דיבורים.
* כמושי   15/11/10 | 10:19
באמת אם כן תוכיח!
כי אני לא חושבת שכול אלה שלא עשו ברית מילה הם אכזרים מה קרה לכולנו לכול העולם השתגענו?! פתאום יהודי מתחיל להרגיז אנשים חילונים שלא מאמינים באלים וגם אנשים שבחיים לא רצו ולא רוצים לעשות ברית מילה
* סאלי   06/03/11 | 16:54
43. עצוב לי יותר לראות
פה את כל התגובות של אלה שאומרים שצריך להפסיק את ברית המילה, מתלוננים, מדברים וצוחקים על להוריד אוזניים וכל מיני שטויות כאלה ואחרות, אלה סוג של יפי נפש שתמיד יהיו נגד משהו, לא משנה אם זה בריא או טוב העיקר להיות נגד, אם זה קשור לדת הם אוטומטית נגד, למה? כי ככה הם בנויים והם אלה שיוצרים את הפירוק של העם. עוד מעט יגידו שאסור להשאיר את הדלת פתוחה לאליהו הנביא כי זה פוגע בסוג מסויים של אנשים.
* יהיה טוב   15/11/10 | 09:05
חשים מגניבים
אלה אנשים שחושבים שזה מגניב להיות "אאוט" לא להאמין בדת. להיות "עצמאים" ו"חופשיים" כביכול. אנשים טיפשים.
* יעלה   06/03/11 | 16:39
זה גם עצוב ש...
בני האדם התחילו להאמין בדת אני אישית לא נגד אמון לאל אבל אני גם לא דתייה שמרנית אני אישית חילונית ואני בטוחה שלאף אחד זה לא היה אכפת להשאיר את הדלת פתוחה לאליהו הנביא זה קשור לדת המסויימת ולא לדתות אחרות אבל ברגע שזה מתחיל להגיע לגוף זה רק החלטה של האדם עצמו וזה לדעתי לא נותן רשות להורים להחליט בזואת
* סאלי   06/03/11 | 16:58
אני מקיימת הרבה מצוות
בני בוודאי יקיים הרבה מצוות, אם ירצה וימצא בכך משמעות בוודאי גם את מצוות המילה - אני על אחרים לא מקיימת את האמונה שלי.
* היית רוצה שזה יהיה נכון   27/12/13 | 15:19
42. הגיוני לגמרי!
אני עשיתי ברית מילה לבן שלי רק כדי שלא יהיה יוצא דופן בעניין כ"כ רגיש. וגם זו סיבה לא מספיק טובה. טקס ברברי. הרי אנחנו מזדעקים כששומעים על ברית מילה לנשים באפריקה. מילת בן לא שונה בהרבה.
* טליה   15/11/10 | 09:04
קשקשנית.
ברית מילה זה בסה"כ הורדה של פיסת עור, מילת נשים זה משהו נוראי הרבה יותר אבל העיקר שאפשר לשנוא את הדת עם קצף על השפתיים.
* דתל"י.   15/11/10 | 12:07
אז לכי לפסיכולוג. לעשות לילד ברית בשביל שלא יהיה שונה??
מה את רצינית? רחמיי, אני אעשה לבן שלי בע"ה ברית מתוך אמונה טהורה נטו ולא בגלל שום דבר אחר. אם כל הילדים יקפצו מהגג תדחפי גם את הילד שלך לקפוץ??
* מה נסגר מה??   07/03/11 | 00:11
אם כולם חותכים לעצמם איברים
אז עדיף להיות יוצא דופן
* ממתי להיות כמו כולם זה ערך   27/12/13 | 15:32
41. הם לא מבינים שברית מילה זה דבר בריא
הורדת העורלה תגרום לפחות זיהום! זה מוכח!
* עמית   15/11/10 | 08:48
40. למה אני לא מופתע שזה קורה בסן פרנסיסקו ?!?!!?
אוכלוסיה שמורכבת מהיפים מחורבנים
* אבי   15/11/10 | 08:46
39. טוב מאוד, הלוואי שיעבור החוק
מנהג ברברי ואכזרי. מי שכתבה שזה פחות כואב לתינות מזריקה, את חיה באשליות. ולא, זה לא יותר בריא, כמו שמחקרים מראים היום. מי שמתקלח אין אצלו הבדל.
* דיוויד   15/11/10 | 08:46
מאיפה לך ?!
מאיפה לך?! נהיה איזה חכם גדול. מאיפה אתה יודע קיבינימאט שזה באמת לא כואב לו?!!? נו בחייאת , מדבר כאילו אתה זוכר שזה כאב לך . כמה טיפשים שורצים במדינה הזאת זה כזה עצוב. כמה זיוני שכל!!!!!
* שרה   06/03/11 | 16:42
38. ברית מילה מצווה רק על היהודים. אי אפשר לבטל
את המצווה הזו שהקדוש ברוך הוא ציווה על היהודים.
* ישראל מדינה יהודית   15/11/10 | 08:40
37. ברית מילה לבנים היא גרועה כמו ברית מילה שעושים לבנות באפריקה
כולנו מזדעזעים כשאנחנו רואים בתקשורת דיווחים וסרטים על ברית מילה שעושים לבנות באפריקה, ולא מבינים על מה ולמה ההתעללות והפגיעה בגוף. אז מה שונה בברית מילה לבנים? זו בדיוק אותה פגיעה באיבר בגוף, בתינוק שאינו יכול להביע את דעתו ולהחליט על עצמו. וכל זה בשם "מסורת" פרימיטיבית, עתיקת יומין
* זוהר   15/11/10 | 08:32
ממתי "מסורת פרימיטיבית עתיקת יומין" הפך למילות גנאי
זה היופי באמונה שלנו היהודים שהיא עתיקת יומין ועדיין קיימת. אין לך זכות להחליט לאחרים האם הם יכולים לעשות ברית מילה לילדיהם. להורים יש זכות להחליט לילדים שלהם ה-כ-ל עד גיל 18 (כמובן כל עוד שזה במסגרת החוק). והחוק אומר - חופש הדת!
* ההיפך!   06/03/11 | 23:57
36. זה בדיוק כמו החוק של איסור בניית צריחים במסגדים
רק שעכשיו הישראלים פתאום חושבים שזה לא בסדר ואז חשבנו שזה חוק מעולה, מגיע לנו
* רחל   15/11/10 | 08:14
35. לענוס ולישחות קושיות ואינדיאנים זה גמילות חסדים ?
לבצע ניתוחים זה גם היתעללות ? מחקרים הוחיחו שה בנוסף שאנו עם הניבחר ומחויבים בברית, ברית מילה מונעת מחלות סרטן ! לשחד בחירי ממשלה ופוליטיקאים בכדי ליסגור את הטעסייה ולהרוס אותה מהשורש זה לא התעללות בעובדים התמימים ? להפיץ פורנוגרפיה סמים ואלימות בעולם ולהשחית את העולם זה בסדר ? אלו אחד הסיבות שבעיקבותם בקרוב USA תישקע תחת המים. הם באצמם יודעים זהות ועל מידע זה יצרו על אצמם את הסרטים THE DAY AFTER TOMORROW ואת הסרט 2012 בהצלחה ! דרך הגב התאריך 2012 מוצפן בתנ"ך.
* יצחק   15/11/10 | 08:10
34. הכתבה מתאימה בדיוק עכשיו לחנוכה...
למי שמכיר את סיפור החנוכה... היה אסור למול את התינוקות וכו וכו ובסוף ניצחנו גיבורים ביד חלשים טמאים ביד טהורים...
* חזרנו לימי הביניים   15/11/10 | 07:57
33. ברוך שלא עשני גויה
זה ההבדל בננו לבין הגויים זה הסימן וגם מבחינה רפואית אומרים שזה יותר בריא !
* מוריה   15/11/10 | 07:57
כמה שאת מטומטמת..
אם הטמטום שלך היה מים לא היינו במשבר..
* ברוך שלא עשני אישה.   23/11/10 | 20:27
ואם יורשה לי לומר
שגם אם אמרו לך את זה זה לא תמיד נכון גם אם מצאת את זה באינטרנט או בזמן שהסתכלת תוכנית רפואית על זה זה לא תמיד יהיה נכון אפילו המאמר הזה יהיה סתם שקר שאחרי שבוע נישכח את זה
* סאלי   06/03/11 | 17:01
זה ההבדל ביננו לבין הגוים וגם הנוצרים עושים את זה כי זה בריא
אוף בא לכם להפסיק לדקלם שקרים שמשרישים בכולנו ברגע היוולדנו בלי לבדוק בכלל שהם אפילו לא הגיונים??!
* טוב שלא אמרת   27/12/13 | 14:51
32. שיהנו כל המתבוללים בגלות
* לא למדו כלום מהשואה, אנשים מתו לשווא?   15/11/10 | 07:54
31. אמריקאים גיבורים ואמיצים כל הכבוד לאמריקאים
* דני   15/11/10 | 07:48
30. צודקים!
ומה אם כשהוא יגדל הוא ירצה דת אחרת? לא חבל?
* אתאיסט   15/11/10 | 07:45
29. זה חוק עתיק, שוטנאי ישראל חקקו אותו המון פעמים
* nubkhzh   15/11/10 | 07:40
28. צודקים
* אור לה   15/11/10 | 07:29
27. כול הכבוד לאמריקאים נאורים
במצרים מלים בנות באופן דתי בנגב היו גם מלים בנות פעם עד שישראל הנאורה הפסיקה את זה נגד ברית המילה אני רוצה אותו שלם כמו שאלוהים ברא בלי עזרת האדם החשוך פה בארץ כולם שטופי מוח
* חמידוש   15/11/10 | 07:21
26. למה רק לבנים
צריך לעשות ברית גם לבנות. אסור להפלות.
* שוויון   15/11/10 | 07:21
שיוויוןם עאלק
אם ככה אז למה מפלים אותנו גם בשכר בין נשים לגברים?! פתאום צריך שיוויון.
* מיטל   06/03/11 | 16:47
מה אתה בסדר?!!!!
אני לא מכירה בת שהייתה עושה כזה דבר באמת איזו בת הייתה רוצה לחתוך את הדגדגן שלה רק בישביל טקס דתי וגם לוותר על חיי המין שלה
* סאלי   06/03/11 | 17:03
25. גגדג
אז מה גם פעם אסרו שחיטה יהודית ואמרו שזה התעללות ובסוף גילו שזה גורם הכי פחות צער לחיות וחוץמיזה שיאסורו גם על הערבים הם עושים ברית מילה בגיל 13 אתם חושבים שהם שאולים אותו אם אפשר לעשות לו ברית
* לירון   15/11/10 | 07:11
24. נכוןןןןןןןןןןןןןןן
* קוקי   15/11/10 | 07:02
23. אים לא בריתי יומם ןלילה חוקות שמיים לא שמתי
מיליירדים של יהודים מאז אברהם אבינו נימולו.חתיחת עורלה קטנטנה פחות מהגוף לעולם לא הזיקה.הנסיון יותר קשה להורים מאשר לתינוק.היהודי ניבחן בדבר הכי רגיש.ובמקום הכי רגיש.קיימתה ?חוקות השמיים והשגחה פרטית עלייך .לא קיימתה ?לא עמדתה במבחן ?חוקות שמיים וארץ לא שמתי עלייך .והבן.....גוף זה מעבר ושאלה של קצת זמן... נשמה זה נצח... מה כדאי?
* גבריאל   15/11/10 | 05:23
22. תגובה
הגיע זמן לחזור לארץ הקודש זמן הגאולה
* danielvasa   15/11/10 | 02:47
21. האם יש כאן בין המגיבים מישהו או מישהי שיש לו \ה גם ידע
שיכול להסביר ברצינות ובעומק למה מקיימים את ברית המילה דווקא ביום השמיני (בכל מצב חוץ ממצב אחד שהוא מצב בריאותי של התינוק ) מה קורה ביום השמיני שרק בו אפשר וחייבים לקיים את ברית המילה??
* נטע   15/11/10 | 02:44
כי זה מה שכתוב בתורה.
* דתל"י.   15/11/10 | 12:05
תשובה שיטחית...תקרא את מס' 20
* נטע   15/11/10 | 22:35
ביום השמיני הגוף מפתח קרישת דם של 110%
מהרגע שהתינוק נולד במהלך השבוע הראשון כל יום הוא מפתח את היכולת של הדם שלו להתקשות יותר ויותר, (כלומר שאם הוא נפצע - הפצע לא ממשיך לדמם ולדמם אלא מגליד) עד שמגיע ליום השמיני, ביום השמיני (והיחידי) הדם מגיע ל-110% של קרישה, ומהיום התשיעי הוא יורד ל- 100% וכך נשאר כל החיים.
* לכן עפ"י התורה ביום ה-8   15/11/10 | 17:21
תודה:)
* נטע    15/11/10 | 22:32
עדיין זה לא סיבה לעשות
יש עוד ניתוח (מיותר!) שאת רוצה לעשות לנצל את היום המופלא הזה?
* גם אם זה היה נכון   27/12/13 | 14:54
שקר וכזב
יותר מידי "הידברות" במקום ספרי רפואה ומחקרים מהשנים האחרונות, אה?
* בננה   16/11/10 | 00:23
תקרא ותחכים:
"מנגנון הקרישה תלוי בקבוצת חלבונים הנוצרים בכבד, אשר נקראים "גורמי קרישה" או "פקטורי קרישה". גורמים אלה מפעילים זה את זה בשרשרת (בעזרת אנזימים) עד לקבלת הקריש היציב הנקרא פיברין. בימים הראשונים אחרי הלידה אין הכבד בשל עדיין לפעילות זו, וברור שאינו יכול לעמוד במעמסת יתר של פעילות כירורגית. (דבר) היכול לגרום למותו של התינוק עקב דמם מסיבי, ללא יכולתו של התינוק להתגבר על הדמם הזה. באופן פיזיולוגי עד גיל 8 ימים הכבד מתחיל להתאושש הוא הולך ומתבגר, ותיפקודיו משתפרים, ובגיל 8 ימים קיימת כבר רמה מספקת של גורמי קרישה, ומניעת דמם". יותר מכך. ממחקר שהתפרסם בניו-יורק בשנת 1953 עולה, כי בעוד שלפני היום השמיני קים חוסר משמעותי בחומרי הקרישה, ואילו לאחר היום השמיני חומרי הקרישה עומדים על רמה מספקת וקבועה הנשארת לאורך כל חיי האדם (100%), הרי שלקראת היום השמיני מתרבים חומרים הקרישה בקצב מהיר והם עומדים ביום השמיני על רמה של 110%(!). כלומר, ביום השמיני, ורק ביום השמיני, מגיע ריכוז חומרי הקרישה לשיא של כל הזמנים, מעל הכמות הרגילה המלווה את האדם לאורך כל חייו. (המחקר מובא בספרו של י. מרוז, "השם: הווה" עמ' 61). מצוטט מדברי ד"ר אילה אברהמוב במאמרה "בעיות קרישה ודמום ביילוד".
* סיוון   07/03/11 | 23:57
גם אם היה קרישה מיליון אחוז
זה לא משנה כלום
* אני לא רוצה לעשות את זה בכלל   27/12/13 | 14:56
אבל לא רק בו אפשר
להפך: ככל שעושים את הניתוח יותר מאוחר זה יותר בטוח מבחינה רפואית גרידא - אם ממילא לא מעוניינים בקיום המצווה (אז אין טעם לעשות אבל נניח שיש) אלא מסיבה אחרת אז עדיף לעשות בגיל 18 ניתוח ביילוד לעומת במבוגר > מבוגר נכנס לעניין ביודעין, תינוק לא - למבוגר אפשר להסביר שהכאב יחלוף עוד שתי דקות/יומיים/שבועיים. עבור התינוק הכאב הוא עצום (וחוויה כמעט ראשונית מהעולם שהוא הגיע אליו) וכל כך ארוך. אין לו קנה מידה והכול נראה לו כמו נצח והוא לא יכול להבין שהכאב הוא זמני > מבוגר יכול לשלוט לעצמו בשיכוך כאבים, תינוק תלוי בחסדי אחרים שיתנו לו יין או "אקמולי" בזמן > תינוק עושה את צרכיו בתוך חיתול סגור והחומצתיות שלהם בא במגע בלתי פוסק עם הפצע הפתוח, מה שמגביר את הכאב ומפריע לריפוי. מבוגר יכול יותר לשמור על המקום מאוורר ונקי מגירויים שורפים > כאשר עושים ניתוח בגיל מבוגר מתוך אמונה (דתית או אחרת) אז הסמליות הרגשית עוזרת להתגבר על הכאב הפיזי, כי יש לפעולה יציקת משמעות (וזה באופן כללי נראה לי יותר חזק ועוצמתי מאשר לכפות את זה על מישהו ואחר כך לקבוע לו עובדה שהוא צריך לצקת לתוך זה את התוכן, כי הוא תקוע עם זה) מאשר לתינוק שמחלים מפעולה שהיא מבחינתו כירורגית (פיזיולוגית) נטו > אצל מבוגר יש תהליך של הפרדות העורלה מן העטרה ועל כן הפעולה הכירורגית קשה פחות (למען הדיוק מדובר בחיתוך, ולא בקילוף קורע כמו אצל היילוד) וההחלמה קלה יותר. מה גם שבשל גודל האיבר, ניתן לראות בדיוק איפה מסתיימת העורלה ובכך לבצע פעולה מדויקת יותר ובעלת צלקת קטנה יותר. בעוד שאצל תינוק המימדים הזעירים מקשים לעיתים על פעולה חלקה/אחידה/מיטיבית ועל כן יש יותר אפשרות (באחוזים גדולים) לסיבוכים. > מבוגר יכול לדווח בעצמו למטפליו או לפנות לעזרה רפואית אם הוא חש שמשהו לא תקין. אצל תינוק הזיהוי של סיבוך או מצב חירום עלול להתעכב במיוחד אם מדובר בהורים בפעם הראשונה וגם לאור העובדה שמדובר בתינוק בקושי בן שבוע שהוריו עדיין לא מכירים את התנהגותו הרגילה . כמובן שגם ההעדר הכמעט מוחלט של היסטוריה הרפואית של הילוד רק מוסיף לסיכון .
* בטח שלא חייבים בכלל   27/12/13 | 14:53
20. לא...כי בתל אביב אין הומואים בכלל....מה הקשר?? יש אנשים שכשהם שותקים חושבים שהם טיפשים וכשהם פותחים את הפה שומעים את זה
יש כאן אמא אחת שעברה ברית מילה לבן שלה ולא היתה מבועתת???
* נטע   15/11/10 | 02:29
19. כנסו זה מאוד חשוב!!!
קודם כל אני לא יתפלא אם יהודונים בארה"ב תמכו/העלו את הצעת החוק. אני בעד החוק! הגיע הזמן שהיהודים יבינו שאין לנו לאן לברוח ישראל היא המקום המפלט שלנו..! דבר שני אני גם יכול להוכיח שהחוק הזה דפוק. מחקרים מראים שזה בריא לחתוך את העורלה ככה שזה זכותם של ההורים לחתוך מסיבות בריאותיות/אסטתיות בדיוק כמו שהורים יכולים לנתח את הבן שלהם אם יש לו בעיות.. (יש תינוקות שנולדים עם 6 אצבעות - לא מסתלבט וזה רק דוגמא אחת..)
* אלעד   15/11/10 | 02:17
אז אם אתה נגד למה כתבת בתחילת המשפט שאתה בעד החוק?
* מוטי   06/03/11 | 16:50
18. כל הכבוד, הגיע הזמן של האנושות להתרפא ממחלת הדת.
כשעקדתי את יצחק, עשיתי זאת בכדי להשאיר אחלה סיפור אימה לעתיד. - ואתם אימצתם זאת כמו טיפשים. - טוב שאתם לא הבנים שלי.
* אברהם אביכם   15/11/10 | 01:06
בור
חמוד, אברהם עבר ברית מילה בגיל 90
* 1   17/11/10 | 22:54
17. צודקים -אבל זה יותר יפה עם ברית ובגלל זה היא הומצאה
הסיבה האמיתי שהמציאו את הברית היא כי האיבר הגברי יותר יפה בלי הערלה. אחרי זה הלבישו על זה את הדת היהודית וסיפורי מעשיה שונים כמו התנ"ך ועוד. זוהי המצאה מאוד מאוד קדומה. מה לא עושים בשביל למשוך את המין הנשי.
* כלי   15/11/10 | 01:02
שטויות. זוהי הברית בין אברהם אבינו לה'
הברית בין כל היהודים לה'. ה' ניסה את אברהם ב-10 נסיונות לבדוק את האמונה שלו ולאחר מכן כרת איתו ברית. ולכן כל יהודי מחוייב בברית מילה
* סיוון   15/11/10 | 17:23
16. הרי ברור שהם לא יצליחו להטריד מסורת מזמן אברהם אבינו
עם כל הכבוד למלומד הזה, אין ספק שכמה שניסו לחבל במסורת ישראל, לא הצליחו. נאמר איפשהו בכתובים, שלעתיד לבוא עם ישראל יעזוב את הדת ורק מצווה אחת תישאר חביבה עליו והוא לעולם לא יוותר עליה, והיא הברית מילה, הברית היחידה בין אברהם אבינו לקב"ה שמסמלת את שייכותנו לעם היהודי. חדשים לבקרים קם חכמולוג חדש שמנסה לחבל במרקם החברתי בתרבות היהודית ולגרום לנו להטיל דופי במנהגים "הברבריים" שלנו, שכל מטרתם, לא נועדה, אלא לחבל בזהותנו כעם. עד היום, מעולם לא הצליחו לחבל במנהג זה, רק לשם שעשוע, נראה אם זה יצליח לו.
* גליה   15/11/10 | 00:54
הדת שלנו לא מתקדמת עם הזמן אנחנו לא חיים כמו לפני מליוני שנים
בעעבר לא הייתה הגיינה ולא התרחצו לכן העורלה גרמה למחלות כמו בהודו היום אך כיום אנשים מתרחצים מדיי יום ואין סיבה לדאגה
* הגר   15/11/10 | 02:51
מסכימה עם כל מילה.
* שמרית   15/11/10 | 06:50
15. אוי חבורה של אפסים אנטישמים
אין כמו התורה! ומוכח מדעית שכל מה שכתוב בה יש בו מן הצדק
* קארין   15/11/10 | 00:43
כן, מדעית??
איך בדיוק, אפשר הסבר?
* דייויד   15/11/10 | 08:44
מוכח מדעית שהמוח שלך קטן להחריד
* אורן   15/11/10 | 09:13
לא נראה לי
לא נראה לי שיש הוכחה לנחשים מדברים,בן אדם שחי בבטן של לוויתן,מבול כמו שמתואר בתנ"ך,ובמיוחד לא הוכחה מדעית לזה. תודה לאל שאני אתאיסט
* מאור   16/11/10 | 15:58
14. אלק חסרי ישע
אז שיפסיקו לאכול פרות וחזרים למה זה התעללות בחסרי ישע
* יהודי מהול   15/11/10 | 00:28
13. לא חידוש גדול
העבר של אירופה ושל אימפריות ששלטו עלינו בארץ מלא בניסיונות להעבר אותנו מדתנו ואמונתנו היהודית בניסיונות מאין זו שלא יבלבלו לנו את השכל בטענות שונות שמתאימות כביכול לתקופה הנאורה בת זמננו ולקדושת הגוף כביכול אלה מדובר פה על ניסיון ראשוני -פילוט לראות האים נשכיל לראות ולא להתבלבל בכוונה הישנה נושנה של שונאנו זו ולא זולתה
* מישהו שברוך השם עשו לו ברית בלי לשאול אותו   15/11/10 | 00:19
ל 13 אני מבינה שאת גם בעד מילת נשים בשם הדת
* רחל   15/11/10 | 02:53
מאיפה הבנת את זה??
היהודים לא מאמינים בכל "דת", מי שמאמין בה' לא יכול להיות בעד מילת נשים בשם הדת כי הדת לא מצווה לימול נשים! הדת שלנו שוללת את הדתות האחרות. אז לשאלתך - ממש לא בעד מילה לנשים בשם שום דת אחרת
* מישהי   15/11/10 | 17:26
12. המצב בעולם נהיה מדאיג מיום ליום
אבל אני לא פוחדת. יש בעל הבית לעולם והכל חלק מהתוכנית. שיהיה שבוע טוב לכולם :-)
* שלומית   15/11/10 | 00:17
11. ללדעתי - צודקים. כל הכבוד לסן פרנסיסקו ! אני כבר שמעתי על זה מזמן שזה מאוד מזיק מהמון בחינות
* .   15/11/10 | 00:15
10. רוב העולם לא נימול והם מסתדרים עם זה מצויין
נכון שאפשר עם ואפשר בלי זה ממש לא משנה מי ששומר על עצמו טוב לא חוטף שום מחלות ושום זיהומים. לפי דעתי אפשר להשאיר את זה ולתת לכל אחד ואחד לעשות עם הגוף שלו מה שהוא רוצה. ודיי עם כל הטקסים הדבילים האלה שאנחנו האדם יצרנו לעצמינו זה לא נותן כלום לאף אחד אז די.
* לב   15/11/10 | 00:13
אנו עם הניבחר ואנו מצובים לעשות מילה.
אנו בתקופת אחרית הימים. ובקרוב מעוד תיראה עים אפשר בלי. כול העולם נגד ישראל והיהודים והמצב יחמיר מיום ליום. בשואה היו חוחמולוגים שאמרו כלומר שחשבו שעים נידמה לגויים אזי יעזבו אותנו בשקת ! וכמה שהם טעו ! אזי תילמד משהו מהעבר. עים ה" לא יגן עלך השואה הפעם ייחשב לסרט מצויר לעומת מה שעם ישראל יעבור. יחזקאל ל"ח - ל"ט. ( דברים העומדים ממש בפתח )
* שמוליק   15/11/10 | 08:15
כמה דברים ..
יש לך מלא טעויות: מעוד- מאוד תיראה- תראה עים- אם כול- כל חוחמולוגים- חכמולוג שקת- שקט עלך- עליך מפה שאם אתה יהודי גדול אתה חייב לדבר את שפת הקודש וזוהי ממש שפת החארטה ..
* חכם גדול   28/12/13 | 01:35
רוב העולם לא הולך לכנסיות ומסתדר עם זה מצויין
אולי נאסור על ללכת לכנסיות?
* ....   16/11/10 | 19:36
9. חחחח.. איזה סתומים אלה! זה בריא..
ברית מילה לפי מחקרים מדעיים מקטינה את הסיכוי ואף מונעת את הסרטן באותו מקום ומספר גדול של מחלות מין (כמו איידס למשל) ואם אני לא טועה גם מחלות עור שונות באזור.. אז כדאי שיבדקו קודם ואחרי זה יקבעו חוקים..
* הורדת עורלה זה בריא..   15/11/10 | 00:07
כריתת חזה של אישה גם ימנע סרטן, אז קדימה כל בנות ישראל לכרות
* עמית   15/11/10 | 00:28
חמור
במקרה שלך זה בעיה במוח אז שיורידו אותו גם שלא תקבל גידול
* ?   15/11/10 | 00:32
חחחחחחחחחחח
חחחחחחחחח
* חחחחחחחח   15/11/10 | 06:23
הוא דווקא צודק
כבוד למשפחת החמוריים
* אם הוא חמ ור אני אתון   27/12/13 | 15:09
אתה כל כך צריך את העורלה שלך?
החיים שלך תלויים בזה? אני בטוח שאשה בלי חזה לא תמצא בני זוג ויהיה לה הרבה בעיות בחיים אבל ראיתה פעם מישהיא אומרת "אני לא רוצה ליהיות איתך כי אין לך עורלה" או בכלל איזה שהיא בעיה בחיים שנגרמת מחוסר בעורלה? שלא לדבר על זה שלא סתם עושים עכשיו בריתות המוניות באפריקה כדי לצמצם את האיידס
* .....   16/11/10 | 19:35
למען האמת זה לא נכון.
אמרו שיש, בדקו שוב, ולא מצאו הוכחות ממשיות לעניין.
* ...   15/11/10 | 01:57
8. הגיוני ביותר, לי למשל חתכו יותר מידי ופגעו בי...
ואני ממש לא צוחק, ברית מילה היא טקס דתי שבו לוקחים תינוק חסר ישע וחותכים חלק בגופו בלי לשאול לרשותו, לדעתי זה גובל בהתעללות בילוד ועדיף שתהיה לו האפשרות להחליט אם לבצע טקס זה בשלב מאוחר יותר בחייו או שלא, אני בעד החוק הנ"ל!!!!!!
* רונן   15/11/10 | 00:06
הנה יש לך תירוץ למהשמו קטן
* חחחח   15/11/10 | 07:41
זה שיש לך קטן לא קשור לברית מילה....
* דנה   15/11/10 | 08:06
7. צודקים ב-100%
דבר נורא לכפות על תינוק שרק עתה נולד דת מטופשת כזאת או אחרת, אם ירצה כשיגדל יעשה ברית מילה.
* א   14/11/10 | 23:57
מסורת יהודית, שעושים ברית בגיל 7 ימים
אז על איזה רצון חופשי אתה מדבר??? על איזה התעללות אתה מדבר??? דרך אגב, ככה החלה השואה, היזהר בדברך
* לחכם מעליי   15/11/10 | 02:34
ל "לחכם מעליי"
8 ימים...ונקווה שהחוק יגיע גם אלינו
* HR   09/06/11 | 00:30
מחזקת!!!
* תושבת מרכז   15/11/10 | 08:08
6. בדת שלי מורידים אף ואוזניים לנשים בשם הת'ר וויסניקי
זה מונע צינונים והפרשת שעווה כך שהגוף נקי יותר. אני בטוח שהיא לא תתנגד.
* איתי   14/11/10 | 23:56
מה יש לך? היא נגד החוק....
טמבל
* לא טמבל   15/11/10 | 01:07
אם זאת הדת שלך אז בכיף
* .....   16/11/10 | 19:32
5. האנטישמיות מהנוצרים בארה"ב יותר מסוכנת מה-
ערבים! כי כולם מאמינים לארה"ב ולא רואים שהם נגדנו תילחמו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   14/11/10 | 23:55