דיבור ישיר
תגובות (244 תגובות ב-118 דיונים)
118. בוא נתחיל עם זה שאין אלוהים
* (לא צמחוני)   01/10/13 | 20:30
117. אתה בטח גם שמאלני בן היתר נכון?! חח
אתה נהור מדי!!
* משה   18/04/13 | 00:50
116. צאו לי מהצלחת.
זה טוב ויפה שיש לכם דעות פוליטיות ואמות מוסר. זה לא טוב ודי מכוער שאתם מנסים לכפות אותם עליי. כמו שהטבעוניים מוכנים לעבור על החוק ולפרוץ ללולים בשביל "לשחרר" תרנגולות בסופו של דבר קרניבוריים יתחילו לפגוע בטבעוניים חזרה. אתם שוכחים שכשאתם "פותחים במלחמה" יש צד שני שנפתחת עליו מלחמה. אני מוכן להלחם על זכותי לאכול בשר. אני מוכן לעמוד על המוסריות של אכילת בשר ועל הצביעות האינהרנטית שבטבעונות. אני מוכן לצאת נגדכם במלחמה. אני לא מוכן שחבורה מתנשאת תגיד לי מה מותר לי ומה אסור לי לאכול בטענה של "מוסר".
* פופו   10/04/13 | 15:36
115. היהדות קבעה "אין שמחה אלה בבשר ויין"
אלוקים ברא את החיות למטרה אחת למזון של האדם נכון אסור להתעלל בחיות וגם היהדות אוסרת את זה אבל להפסיק לאכול בשר זה מטורף
* רמי   09/04/13 | 15:33
הרמב"ם היה צמחוני חביבי
* אחד שלא מבין   10/04/13 | 15:06
הרמב"ם
היה צמחוני בגלל שאינו רצה להנות מהנאות עולם הזה האלה מהנאות עולם הבא שזה אומר שבשר.. ויין אלה הנאות עולם הזה שעולם הזה רובו גשמי ופחות רוחני... ולכן גם כך היו הנזירים ביהדות אינם אכלו ענבים (שתו יין) אכלו בשר ועוד כמה איסורים.... אז.. יין ישמח ללב אנוש לגבי הצמחונים.. לכל אדם יש את הזכות לדעותיו ואת האפשרות להיות חופשי בבחירותיו אז לאכול בשר או לא? תעשו כרצונכם!!!
* אחת שכן מבינה   10/04/13 | 16:01
נכון מאוד רמי
* אור   17/04/13 | 21:46
114. לכל דבר יש תפקיד בעולם ולאדם מותר לאכול בשר כי זה רצון יוצריו
* מני   08/04/13 | 21:53
113. תמה סבלנותנו לצמחונים ובטח לטבעונים...
די נמאסתם - מצידי תאכלו עשבים וקצת דשא.. תעזבו אותנו לנפשנו נמשיך לגדל בקר ולאכול אותו
* יוכבד   07/04/13 | 20:33
סבבה אבל כשהעולם יגיע לקיצו בקרוב תזכרי את התגובה האווילית הזו שלך
* טבעוני   09/04/13 | 01:00
ולקבל את התקפי הלב שלכם ועיבוי העורקים שלכם
* אחד שלא מבין   10/04/13 | 15:08
112. הצמחונים יכולים להיות לא נחמדים עד מחר
אף אחד לא ימנע ממני לאכול בשר. לא ע"י "מחקרים" מפוקפקים שמוכיחים כלום והבל, ולא ע"י "טענות הומניות" שביסודן הן בולשיט ענק. "תעשיית הרצח" עאלק. סעו לשלום.
* נמאס   07/04/13 | 19:06
111. אים אין בשר אין חים
* צ   07/04/13 | 11:35
110. האבסורד הוא שכל החיות הקדושות, דהיינו צמחוניות בעצמן, נאכלות
* א.   07/04/13 | 07:20
109. כן, אבל בתור טבעונית שמתי לב שדווקא כשאתה רק משמש דוגמא
ולא מלחיץ אנשים להפסיק לאכול בשר, הם מתחילים לעשות חושבים, עצם זה שאתה נותן דוגמה בפועל.
* אנני הול   07/04/13 | 06:53
108. הצמחונים המיסיונרים
הצמחונים כמו כל תנועה מיסיונרית אחרת עוד תרצח מיליונים בשם הרעיון. גם הקומוניסטים רצו ליצור עולם צודק יותר ועל הדרך רצחו עשרות מיליונים.
* מיסיונרית   03/04/13 | 00:31
הצלחת לשכנע את עצמך?
הצלחת לשכנע את עצמך? דברייך הם דברי הבל ובפנים את יודעת את זה טוב מאוד.
* חן   05/04/13 | 10:26
בב
מה קרה? חשפו בפנייך את העובדה שאתה חלק מכת?
* מלכישוע סס   08/04/13 | 13:53
107. כמה הכחשה אתם צריכים שתהייה לכם כדי לאכול את השואה שעושים לנגד עיניכם?!
די לרצח בע״ח ולהתעללות מכל סוג!
* גל   02/04/13 | 21:39
106. מי שעוד לא ראה את הסרטון של גארי יורופסקי מפספס שיעור חיים אמיתי
* אני בכבודי ובעצמי   02/04/13 | 21:14
צפיתי בסרטון
יותר משעה של כשלים לוגיים, שקרים בוטים ודמגוגיה בגרוש (גרוע כמעט כמו מחזירים בתשובה) - בקיצור, בזבוז זמן אחד גדול.
* סרגיי   13/09/13 | 00:24
105. ליוסי החופר-
תפסיק לבטל דעות של אחרים. בכל התגובות שלך את אומר שמי שמקלל הוא סתם מתבהם. אתה יקירי 'יורד' על כל מי שאומר את דעתו. (בממוצע אתה אומר כמעט לכולם 'בור' ובור=טיפש.) אתה שפל. אל תכפה את דעותיך על דעותיהם של אחרים. ולך כמובן למצוא לך חיים ולא להגיב על כל מי שמנסה לומר את דעתו.
* שחר   02/04/13 | 18:18
104. בשר זה לא רצח, בשר זה חיים
ככה התפתחנו כיצורים חיים אז די להתייפייף. למה לאריה מותר לאכול זברה ולי אסור לאכול תרנגולת? ומי המציא את השטות הזו שיש מוות אכזרי ויש מוות לא אכזרי? שכן אף אחד מאיתנו לא טרח לדבר אל החיה האומללה בדרך לשחיטה ולהסביר לה שיחתכו אותה ככה ולא אחרת וכי אנו ניזונים ממנה ולא סתם צוחקים עליה בעת שחיטתה, אז חלאס.
* אני   02/04/13 | 15:49
103. בשר זה רצח!!!
מצד שני רק תינוקות שותים חלב
* עמנואל   02/04/13 | 14:53
102. מיקי תמשיכי לאכול דשא כמה שאת רוצה העיקר קובה לאלי
* ינ   02/04/13 | 10:09
101. שחיטת חיות כדי לספק לנו סטייק ליום העצמאות...
אני מציעה לכל המזלזלים בכתבה וברעיונות שלה לעשות ביקור בבית מטבחיים ולומר לאחר מכן אם זה לא מזכיר את מה שקרה במחנות הריכוז. למה אנחנו יותר מהן (מהחיות האומללות?) למה אנחנו מגדלים כלבים וחתולים ולא יעלה בדעתנו לאכול אותם.
* חנה   01/04/13 | 23:49
100. אם באמת אכפת לכם
תאכלו אבנים. גם ברוקולי הוא יצור חיי.
* אחד שבאמת אכפת לו.   01/04/13 | 23:11
חחחחח יא גבר
* בשר זה אח יקר   12/04/13 | 22:50
99. לאכול בשר במידה לא מוגזמת
הבעיה היא בכמויות שהציבור צורך במיוחד בחגים כל המנגלים למינהם כמויות עצומות מעל למה שיכול אדם לאכול וזה כבר זילזול וחזירות מוגזמת
* דנה   01/04/13 | 19:01
98. לא רואה בזה טעם.
נכון, הדרך שהורגים את החיות לא אנושית, אני מסכימה. אבל זה הטבע שלנו, אנחנו טורפי על, ואנחנו אוכלים בשר. כשיש לי בשר על הצלחת אני פשוט לא רואה את החיה שהייתה שם. מצטערת, כזאת אני
* אני   01/04/13 | 16:48
97. טוב לך להיות צמחוני? סבבה.. עכשיו עזוב אותי בשקט
ואל תטיף לי או לאחרים מוסר. שב בפינה שלך ותאכל איזה חמציץ...
* אלון   01/04/13 | 10:01
96. הכל טוב ויפה אבל אל תשלה את עצמך
גם כשאתה אוכל חלב וביצים אתה גורם ישירות למותם של בעלי חיים (הזכרים הצעירים והנקבות הלא רווחיות בגיל שרחוק מלהיות ״זיקנה״). טבעונות היא הבחירה המתבקשת אם באמת אכפת לך מבעלי חיים כפי שאתה טוען.
* ממממ   01/04/13 | 09:01
ל-96, בדיוק מה שרציתי לומר
* ניק   01/04/13 | 17:52
95. תודה על המאמר הנכון .הלוואי שיהיו הרבה כמוך.
* רנה   01/04/13 | 01:45
94. הכתבה הזאת מעצבנת
הייתי צמחונית 12 שנה מטעמים אידאולוגים של ״לא רוצה לאכול בעלי חיים״. גם במהלך שנות הצמחונות שלי לא חשבתי שיש לי זכות להגיד למישהו מה לאכול. גם אם זה אומר שבארוחת שישי יש עוף על השולחן ואני לא אוכלת ממנו. לך או לאף אחד אחר אין זכות לומר למישהו מה לאכול, גם אם אתה חושב שהדרך שלך היא הנכונה ביותר. רוצה להיות צמחוני? סבבה, אבל צא מהצלחת שלי.
* לילך   31/03/13 | 23:12
אין לאף אחד זכות
גם להגיד למישהו לא לרצוח אותך כי בא לו. נכון? או שאת כל כך עיוורת ומיתממת עד שאת אפילו לא קולטת שהבחירה ה״תמימה״ באכילת בשר משמעה שמישהו יחיה חיי סבל וימות בשביל ה״אוכל״ שלך...
* בהבהבה   01/04/13 | 09:43
לא תרצח זה אחד מעשרת הדברות, וגם חוק בין אדם לחברו
אם אתה כל כך קיצוני, אל תאכל גם פירות וירקות כי גם זה סוג של רצח, אחרי הכל גם צמחים זה סוג של חי.
* לילך   01/04/13 | 13:37
בגידול ירקות ופירות מתים מיליוני יצורים חיים, חרקים
חרקים ומה לא - על זה אתם לא מדברים?
* מיכל   02/04/13 | 14:00
93. צביעוותתתתת
פשוט בושה לקרוא כתבה כזאתייי !!! בתעשיות החלב והביצים אתה חושב שאין התעללות ורצח ? תעבור לטבעונות ואז תבקר את כול העולם ואשתו !
* טלי   31/03/13 | 22:30
אכילת ביצים וחלב יותר גרועה מבשר
כי ההתעללות שם נמשכת. מעבר לגועל בשתיית חלב של פרה או של עיזים
* אבי   14/04/13 | 16:31
92. טבעונית וטוב לי (וגם הטבעונות מחקה אקזמה כרונית)
לא אוכלת בשר ומוצרי חלב מעל כשנה כבר. מרגישה מצויין גם נפשית וגם פיזית. אגב, סבלתי בעבר מאקזמה כרונית בידיים, רופאי עור רבים ומצויינים הודיעו לי שאהיה חייבצ לחיות עם המחלה הזאת לעד רק שדרגות הסבל יהיו שונות בהתאם למז"א, שבועיים אחרי שהפסקתי עם מוצרי מזון מן החי, האקזמה נעלמה כלא הייתה - חומר למחשבה!
* rach   31/03/13 | 20:59
91. כל מילה בסלע!
גם צמחונית
* חני   31/03/13 | 20:48
90. אנשים-צאו מזה.אין פה שום כפייה צמחונית...
מדובר בדעה בלבד.גם אם היא נאמרת בתוקפנות מסויימת,היא נשארת בגדר דעה.אף אחד לא אסר על על האחר לאכול בשר.זה בסדר להיחשף לשני הצדדים של המטבע ובסופו של דבר להחליט בעצמכם מה כדאי.
* איך משווים בכלל לכפייה דתית???   31/03/13 | 20:25
89. מי זה יוסי החופר הזה???????
* אורית   31/03/13 | 20:18
88. צמחונות היא דת המנותקת מהטבע ומבוססת על בורות
בני האדם תלויים בחיות במשך מיליוני שנים, התפתחנו כאוכלי-כל ואין אפשרות לתינוק אנושי להגיע לבגרות במלוא פוטנציאל הצמיחה והחיסוניות שלו ללא מזון מהחי. נחמד שהטבעונים מפיצים מודעות לתעשיה המעוותת והאכזרית של פיטום חיות בתירס וסויה במתקנים סגורים, אבל לחשוב שהפתרון היחידי הוא התנזרות והרעבה עצמית זה ילדותי, צר-מוחין ומסוכן. חפשו מידע על ג'ואל סלטין, שמגדל חיות שמחות ובריאות ברוטציה על עשב טבעי ללא תירס וללא פיטום, ללא השקיית מלאכותית וללא חריש, בעוד החיות בונות אדמה ומשפרות את המערכת האקולוגית המקומית שנה אחר שנה. חקלאות טבעונית ללא חיות היא אסון אקולוגי, מצריכה עבודת פרך אינסופית/שריפת נפט במכונות החקלאיות, בזבוז מים ושימוש בנפט להפקת דשן, גורמת לדילדול קרקעות ובסופו של דבר להתפשטות המדבר ורעב המוני. חפשו מידע על אלן סאבורי שמציל אדמות ממידבור באמצעות רעייה מבוקרת כבר במשך 4 עשורים. הוא משוכנע שזו הדרך היחידה להציל את הפלנטה מהתחממות יתר. חפשו ביוטיוב "המיתוס הצמחוני". חפשו מידע במקום להישאר צדקנים טהרנים חסרי הבנה אקולוגית וחסרי הבנה הוליסטית של מורכבות הקיום האנושי
* פולי   31/03/13 | 20:01
להפך, אם אנשים יפחיתו אפילו בעשרה אחוזים את צריכת הבשר
בעיית הרעב תעלם מהעולם.
* א.   07/04/13 | 07:00
פולי צודק
א. תקוע עם השקרים של גארי יורופסקי המחורבן
* מתן   08/04/13 | 00:02
87. סליחה בהמות זה דבר טעים!
פרה ותרנגול זה לא חיות מחמד זה בהמות ועופות. אם כל הכבוד לא מדובר בכלב וחתול ..
* נדירה מתל אביב   31/03/13 | 19:44
86. זה כמו כל אלה שבעד איכות הסביבה, אבל משאירים את האוטו-ליסינג שלהם. עם מנוע פועל גם בחניה.
* ענת   31/03/13 | 19:17
85. תגובה ל62
62 עידן, כל הכבוד, יש עוד אנשים שיש להם כח לענות ולהסביר.
* צעירה בנושא   31/03/13 | 18:54
84. כל הצמחונים שמאלנים וזה בדוק
השמאלנים בדרך כלל מרגישים שהם לא שווים כבני אדם ולכן צריכים להתייפייף כדי להיות מוערכים, ולבוא להטיף לשאר העולם כמה הם הומניים וטובים וכמה השאר לא. ככה זה כשמשעמם בחיים, להציל את האויבים שלנו או חיות ושיישרפו כל "הנחותים"...
* נקודה למחשבה   31/03/13 | 18:13
בדקת לא נכון!
* צמחונית ימנית   31/03/13 | 18:38
מזרחית שכשהייתה ימנית הייתה צמחונית - עכשיו לא צמחונית וגם שמאלנית
* לנקודה למחשבה שלך   31/03/13 | 19:47
ל84
אוסיף לשבור את הסטטיסטיקה הדבילית שלך!
* צמחוני ימני!   31/03/13 | 19:56
נעים מאוד, עוד צמחונית ימנית
* ובע"ה, בקרוב תהיה טבעונית למהדרין   01/04/13 | 02:04
מצטער להרוס לך את המחקר
הבדיקה המקיפה שעשית מתייחסת גם לטבעוניים? כי אני ימני...
* טבעוני ימני   01/04/13 | 00:46
אתה טועה
תבדוק שוב את העובדות. אציין שחיות משק אינן האוייב שלי או של אף אחד אחר.
* עוד צמחונית ימנית   01/04/13 | 14:18
אז רגע
אז לפי מחקר שלי חמישה מתוך כל הצמחוניים אינם שמאלנים. נתון מעניין
* אז רגע   03/04/13 | 11:13
זה לא להתייפיף
אני גם טבעונית וממש לא שמאלנית. אתה יודע למה? כי החיות הן תמימות, הן מעולם לא פגעו בנו. הפלסטינים בכלל לא תמימים ואין לי שום סמפטייה לא להם, לא למאבק האלים והאכזרי שלהם ובטח שלא לשמאלנים שמעודדים אותם להמשיך להרוג. ונראה מי יעז להשוות בין העגל הקטן המסכן לבין מוחמד דורה שעדיין חיי, בועט ומפיץ שקרים. בבקשה, עזבו את בעלי החיים, הם לא עשו לכם כלום.
* חן   05/04/13 | 10:30
אולי יש בזה משהו, אבל זאת לא הסיבה
בשביל לדבוק באורח חיים כזה לאורך זמן ולא ליפול לאכילת בשר שוב, צריך סיבה יותר חזקה מאשר להרגיש שווה דרך המנעות מאכילה מהחי. אני תמיד נמשכתי לצמחונות וטבעונות אבל הייתי קרניבורית לא קטנה ואחרי שראיתי תוכנית על גריסת אפרוחים אמרתי לעצמי עד כאן.
* שמאל מרכז   07/04/13 | 07:11
לפי התיאוריה שלך גם הימנים מרגישים לא שווים כבני אדם
ולא שלמים עם עצמם ואין להם שקט נפשי ולכן כל הזמן מחפשים מלחמות.
* א.   07/04/13 | 07:14
83. די נימעס
למה כל מי שחושב משהו הוא רוצא שהאחר יעשה כמו הוא נגיד שנרקומן יגיד שהסמים טובים אז נזריק ואלכוהוליסט יגיד ששתיה זה טוב לבריאות אז נשתה וחרדי יגיד שלהתפלל זה טוב אז נחזור בתשובה וכמו זונה. הומו. לסבית. ועוד אז מה אם את/ה צימחוני/ת למה אתם חושבים שזה אמור לעניין אותנו את/ה לא רוצה לאכול בשר אל תוכלו ואל תגידו מה טוב לסביבה ולמה חיות נישחתות כי ככה זה היה תמיד וככה זה צריך להמשיך בנתיים תחיו ותנו לחיות בשקט
* מישל   31/03/13 | 17:17
מה המשפט האחרון אמור להוכיח בדיוק?
העובדה שמשהו "תמיד היה ככה" אומרת שזה בסדר וש"ככה צריך להמשיך"? לפי ההיגיון המטומטם הזה, אונס של נשים ברחוב בגלל גברים שלא בכבוד שלהם לספק את עצמם, היא תופעה שצריכה להמשיך להתקיים- רק בגלל שהיא קיימת משחר ההסטוריה? כנ"ל לגביי ילדים שמחפשים אוכל בפחי אשפה?
* לורה   01/04/13 | 02:16
82. צמחונות זוהי צביעות
אתה מדבר על אנשים שאומרים שצמחונות קשה להם, אבל למה אתה לא טבעוני? כי קשה לך? תעשיות הביצים והחלב מזהמות לא פחות את הסביבה וגם הן מפיצות מחלות. לדעתי, צמחונות זוהי צביעות.
* טבעוני   31/03/13 | 17:13
כל הכבודדד
סופסוף תגובה ששווה להתייחס אליה ! מסכימה עם כול מילהה
* טלי   31/03/13 | 22:42
81. עדיין איני מסכימה עם ההסתכלות השלילית על אוכלי בשר
אכן, התעשיות אכזריות, אבל צמחונים קיצוניים המסוגלים להשליך פגרים במזרקות תל אביב- אכזרי לא פחות. אני צמחונית כבר שנתיים, מאותה סיבה שציינת, החלטתי להפסיק לאכול בעלי חיים למרות "טעימותם", ועדיין איני מזדהה עם הכרחת אנשים אחרים לעבור לצמחונות. אדם המסוגל לקבל על עצמו החלטה מוסרית כזאת - יפה, כל הכבוד (אני טופחת לעצמי ולו על השכם), ולכל השאר - זה לא קל כל כך, אז אני מבינה. מכל מקום מובן שיש לפעול בלי הרף לחוסר התעללות בדרך לצלחת.
* צמחונית, ביג לייק - אבל   31/03/13 | 16:58
80. אני איתך !!!!
* לילך   31/03/13 | 16:47
79. הייתי צמחונית 7 שנים והפסקתי - זה ממש לא טוב לבריאות.
היום אני אוכלת בשר 3-4 פעמים בשנה (לפני כן זה היה על בסיס שבועי פחות או יותר). אין דרך אחרת לומר את זה, זה עושה לי מה ששום אוכל אחר לא עושה והייתי בצד השני ואני יודעת מה זה, זה מחייה בצורות שאי אפשר לתאר בכלל ועוד מבלי להזכיר את הטעם החסר תחליף. אז נכון שזה מגעיל ולא מוסרי וזה חיה מתה - אבל כמה פעמים בשנה זה בסדר, אל תשכחו שאנחנו חיות בעצמנו ויש לנו שיניים לאכילת בשר וזה עושה לנו טוב כמו שדברים אחרים לא עושים לנו - ולא משנה מה תגידו - אין לזה תחליף. אגב עוד כמה שנים יהיה תחליף - בשר מלאכותי שנראה ונטעם בדיוק כמו הדבר האמיתי ואז לא יהיה לכם מה להגיד.
* מיכל   31/03/13 | 16:41
78. צודק. אי-אפשר להיות פעיל סביבה ולאכול בשר, כשדו"ח של האו"ם חשף כי זו התעשייה המזהמת ביותר. ואי אפשר להיות חברתי ולדאוג לחלשים - אבל לפגוע במגזר המוחלש ביותר, בעלי החיים
* תודה אבי!   31/03/13 | 16:34
77. תקראו ותלמדו איסור לאכול בשר רק אחרי המבול הותר לאכול
וַיַּרְא ה' כִּי רַבָּה רָעַת הָאָדָם בָּאָרֶץ וְכָל יֵצֶר מַחְשְׁבֹת לִבּוֹ רַק רַע כָּל הַיּוֹם. וַיִּנָּחֶם ה' כִּי עָשָׂה אֶת הָאָדָם בָּאָרֶץ וַיִּתְעַצֵּב אֶל לִבּוֹ. וַיֹּאמֶר ה', "אֶמְחֶה אֶת הָאָדָם אֲשֶׁר בָּרָאתִי מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה, מֵאָדָם עַד בְּהֵמָה עַד רֶמֶשׂ וְעַד עוֹף הַשָּׁמָיִם, כִּי נִחַמְתִּי כִּי עֲשִׂיתִם" ... וַתִּשָּׁחֵת הָאָרֶץ לִפְנֵי הָאֱלֹהִים וַתִּמָּלֵא הָאָרֶץ חָמָס. [בראשית ו ה-יא] אכזבתו של הקב"ה מחוללת את המבול ולאחריו קורסת ההרמוניה הקדמונית המאפיינת את הפרק הראשון בספר בראשית: וּמוֹרַאֲכֶם וְחִתְּכֶם יִהְיֶה עַל כָּל חַיַּת הָאָרֶץ וְעַל כָּל עוֹף הַשָּׁמָיִם בְּכֹל אֲשֶׁר תִּרְמֹשׂ הָאֲדָמָה וּבְכָל דְּגֵי הַיָּם; בְּיֶדְכֶם נִתָּנוּ. [בראשית ט ב] וה' מתיר למין האנושי לאכול בשר:
* איש דת   31/03/13 | 16:34
נוו מה אתה מוכיח לעזעזל???
זה בדיוק מוכיח מה שרציתי לומר שבאמת מותר לאכול בזמננו וגם רצוי לאכול בהמות....
* הדתי   31/03/13 | 17:23
76. לכל הטוענים שזו סוג של "כפייה דתית"
נכון,כל אחד רשאי לעשות מה שירצה מבלי שיתערבו במעשיו אלא רק במקרים בהם הוא פוגע באחרים.ובכן,זה אחד מהם.לא מדובר פה בהחלטה שקשורה לענייני טעם וריח אלא החלטה מוסרית,החלטה להפסיק לפגוע בחפים מפשע לטובת הנאה!אפשר לחיות ואפילו לחיות טוב יותר,בריא יותר..המצב של החברה האנושית הוא אבסורדי כל עוד קיימת פגיעה ממוסדת ביצורים חפים מפשע,בין אם מדובר בבני אדם או בעלי חיים.
* טבעונית   31/03/13 | 16:28
75. התורה אוסרת לאכול בשר
התורה אוסרת לאכול בשר הקדוש ברוך התיר מאוחר יותר לאכול משום שעם ישראל לא יכול היה להשתלט על התאווה שלו . עד נוח והמבול כולם היו טבעוניים
* ל64 אתה בור    31/03/13 | 16:23
באמת?? עד לפני 5000 שנה כולם היו צמחוניים??
* והאדם הקדמון לא אכל בשר??   31/03/13 | 17:00
נוו ו...
זה מה שאני אומר שהקדוש ברוך הוא התיר לנו לאכול בהמות...ואפילו ציווה אותנו ביציאת מצרים אז אל תגיד "בור" לפני שאתה בודק!!!!!
* הדתי   31/03/13 | 17:27
אכן, כבר בבראשית אנחנו מקבלים הוראות
"הפעלה", לאכול זרעים ופירות. לכל הדתיים הבורים, תפנו לדבריו החכמים של הרב קוק (שהיה טבעוני) ומסביר שטבעונות היא דרגת הנקיון הרוחנית הגבוהה ביותר (כמובן שלא כולם בדרגה רוחנית גבוהה מספיק בכדי להיות מסוגלים לכך).
* איתי   31/03/13 | 21:02
74. איזה הגזמה
איש כתב את דעתו בדף אינטרנט (שאף אחד לא הכריח אתכם להיכנס עליו) ופתאום הוא וכל מי שמסכים איתו הוא מטיף וכופה? קצת הגיון, כמו שמותר לפרסם כתבות שמסבירות למה זה בסדר לאכול בשר, מותר גם לפרסם את האידיאולוגיה בעד צימחונות. מה הבעיה פה?
* אני   31/03/13 | 16:17
73. אני לא צמחונית
ניסיתי נורא לקרוא את הכתבה בגלל הנושא המעניין אבל היה לי ממש קשה... מצטערת, מה זאת הכתיבה הזאת?? ממש קשה להבין משפט ולקרוא אותו עד הסוף...
* טל   31/03/13 | 16:03
72. האסון שלכם, זה שאתם ממאיסים את זה על כולנו.
אתם הופכים את הדבקות שלכם בזה לדת ואת הפנאטיות שלכם לשנות את הרגלי התזונה שלי לכת. ואתם יודעים מה? זה נמאס. אני לא אומר לכם מה לאכול, אל תתיימרו לחנך אותי. בא לכם לעזור למישהו שבאמת צריך? לכו תעזרו לילדים סורים שנטבחים מידי יום. אבל לא... מותר לכם לבחור את האג'נדה שלכם ומותר לכם לבחור למי לעזור ולמי לא? יופי. גם לי. אז אל תאנסו אותי להיות צמחוני ותפסיקו עם השטיפות מוח וההפחדות שלכם.
* יוני   31/03/13 | 15:51
71. תודה לאדון יוסי שהגיב לי ב51
עשית לי את העבודה!!! , בדיוק זאת הטענה שרציתי להעביר !!! אתה משווה אותי ועוד בערך 90% מאוכלוסיית העולם לאנסים ולרוצחים ולהיטלר ( ימח שמו ושם זכרו) מכוון שהרגלי הצריכה שלנו ודעותינו שונים משלכם?! אתה יוסי(בטח זה שם בדוי?!) יותר גרוע מהפנטים של אל קעידה שמתפוצצים על אנשים בלי שום קשר להאם הם בכלל אשמים.... אני מאמין בכל ליבי כי אילו הייתה ניתנת לך האפשרות היית רוצח בן אדם ועוטף אותו בשקית רק בכדי להוכיח את צדקתך?! אני חושב שאתה וכל העוקבים אחריך מגוחכים ! ורק מהסיבה שאתם קיצוניים כל כך בדעותיכם וחבל! אתם אמורים להבין שתהליך הקרניבציה ( או איך שזה לא נקרא) הוא תהליך שהתהווה במשך מאות אם לא אלפי אם לא עשרות אלפי שנים וביום אחד לא תוכלו לגדוע זאת ומנקודת מבטי האגרסיביות האווילית שבחרתם בה רק תעכב את התהליך בעוד מאות אם לא אלפי אם לא עשרות אלפי שנים?!. לך תעשה מנגל פיטריות יראש דלעת ותיקח את כל החברים המתחסדים שלך איתך ותדגדגו איד לשני אתה יודע איפה... וזאת תגובתי לאחד שמשווה אותי לימח שמו ושם זכרו
* ניר   31/03/13 | 15:23
לא חמוד, אתה עשית לי את העבודה! :) תודה
* יוסי   31/03/13 | 16:22
70. כל הצימחונים רובם
אשכנזים שמאלנים שמנסים בכל דרך אפשרית להשמיע את קולם , צימחונים יקרים אתם סתם ילדי כאפות או הייתם ,ככל שנשמע אתכם ככה נגביר את המשרפות ,אנחנו הנורמאלים נאכל ונשחט ולא נאכל לכם את הראש כמו שאתם אוכלים לנו ,עוד מעט יתחילו להפגין בפארקים מול האנשים שכן אוכלים חייבים לעצור את המנוולים הללו ,ועכשיו אני קורא כל עם ועדה להדליק מנגלים לבוא לפארק במימונה ולא להשאיר בשר באף איטליז ,
* אנטרי-קוט   31/03/13 | 15:16
מה זה קשור מזרחים אשכנזים מה?? למזרחים אין מוסר??
תתבייש בכלל שאתה מחלק מוסר לפי עדה
* מיכל   31/03/13 | 16:42
מזרחית, טבעונית, פעילת מרכז ומאושרת.
* רחל   31/03/13 | 21:03
69. אם הצימחונים היו יודעים כמה מיליוני בעלי חיים קטנים אני מחסל כולל נברנים
קטנים וחמודים ..רק כדי שהם יוכלו לאכול חסה ופלפל..אולי הם היו מדברים אחרת...הצימחוני הולך לסופר וקונה ירקות והוא בטוח שהוא כזה נאור אבל כדאי שיבדוק כמה בעלי חיים קטנים נטבחים ונרצחים על ידי חקלאים כדי שהוא יוכל לאכול... אני רוצה לשמוע את הצימחוני שיענה לי על זה??? ותשובה כמו ״זה עדיין עדיף מאשר שחיטת חיות ״ לא מספיק אינטליגנטית.. כי כמו שאמרתי אני משמיד לבד עשרות אלפי נברנים חמודים עם אבא אמא וגורים חמודים...אתם לא יותר טובים מאף אחד... פשוט נהנים להרגיש שהם יותר נאורים מכולם.ואתם כידוע ממש לא... אז דבוש את החירטוטים שלך תשמור לעצמך.
* חקלאי   31/03/13 | 15:08
טעות בידיך
אינ לא הבנתי על מה אתה מדבר בדיוק.. מה הם אותם בע"ח קטנים שאתה משמיד בעשרות. אבל, אף בן אדם -ואני מתכוון אף אחד- לא מפסיק לאכול בשר רק כי הוא חושב שזה יעשה אותו לאדם טוב יותר או למיוחד או משהו כזה. מפסיקים לאכול בשר אפילו אם זה טעים והכל כי זה כואב בלב... כי הם מרגישים כל פעם שהם אוכלים או רואים מישהו אוכל שהם אלו ששחטו את החייה המסכנה
* ..   31/03/13 | 19:11
בקיצור, בעיה נפשית ותו לא
* כפיה צמחונית   16/04/13 | 21:08