החדשות
תגובות (66 תגובות ב-31 דיונים)
31. אכן התגובות כאן בורות ואופייניות לנוירוטיפיקלים
("נורמטיביים"/לא אוטיסטים) חבל כל כך שגם בשנות ה2000 עדיין יש כל כך הרבה בורות על תחום האוטיזם ואנשים אינם מבינים שמדובר בספקטרום!!!! ס פ ק ט ר ו ם!!! אח"כ הנוירוטיפקלים טוענים שאנחנו קשי הבנה כאשר הם קשי ההבנה הגדולים ביותר
* אוטיסט בתפקוד גבוה   02/02/19 | 15:32
30. תגובות סטריאוטיפיות
כאחד שנמצא על הספקטרום זה די ברור (לי) שכל המרואיינים בכתבה הם על הספקטרום אבל לאנשים שאינם על הספקטרום זה לא ברור למה? כי הם בורים ומושפעים מדעות קדומות!!! מתי תפנימו שאוטיזם זה ספקטרום משמע אין רק רמה אחת וסוג אחד אלא הרבה יותר וכל אוטיסט הוא שונה מהאחר...נכון שיש סממנים דומים אבל אוטיסטים הם ממש לא אותו דבר...לכל אחד מהם יש את החוזקות שלו והחולשות שלו וחלק מהאוטיסטים (כפי שראיתם בכתבה) יכולים להקים משפחה לגור בבית פרטי ולעבוד בצורה כמעט נורמטיבית לחלוטין
* תגובות סטריאוטיפיות   19/07/18 | 22:50
29. אוטיסטית
אני בת 22 ואני בעצמי מוגדרת כאוטיסטית בתפקוד גבוה (pdd) אני לא מתבישת באוטיזם שלי להפך אני בשרות הלאומי שלי הסברתי על המגבלה שלי לתלמידים בגלל "מקום לכולם" שזה איפה שעשיתי שרות
* ירדן   18/03/16 | 07:33
אם כתבת הודעה כזאת את נורמאלית
* איש טוב   07/08/17 | 21:10
אויש תשתוק
* יאיר   13/03/22 | 18:14
28. אוטיזם אינו דבר רע-לתגובה מעלי-ומפגר אינו כינוי גנאי
הפכו את המילים האלו למילות גנאי כמו קללות, אבל במקור הן לא כאלה...החברה אינה סובלנית וזה שורש הבעיה.
* א.   14/08/14 | 14:27
בשפה העברית יש כ ל מ י נ י מילים שהפכו לקללות - רובן לועזיות במקור
וכמובן שאני לא אכתוב אילו מילים - אבל כתבתי את התגובה סתם ככה , כבדרך אגב....
* אוראור   31/10/16 | 18:47
27. זה לא קל בגיל מאוחר להתבשר שאתה אספרגר
זה מאוד מטלטל אותך, ואת המשפחה שלך. זהו גם גילוי פורץ דרך, אבל צריך להיות בעל יכולת לבוא וליישם שינויים והתאמות. אני נילחם היום על מקומי בחברה שמעסיקה אותי וזה רחוק מלהיות קל. החשיבה שלי שונה, אין יישום של מכנה משותף והבנת הצרכים. אני מחפש קשר זוגי, ואני יודע מה אני מחפש. למדתי מעל 10 שנים מבלי לדעת שאני אספרגר, קצת על תקשורת חברתית וההתנהלות בתוכה וזה מה שנותן לי סיכוי. מי שלא מבין על מה אני כותב, בבקשה שלא יכתוב שטויות. האיש החדש c
* האיש החדש   17/05/14 | 17:44
אני אובחנתי מבוגר
מאוד מבוגר 48 יש לי כבר אפוטרופוס.. אם מישהו צריך להבין מה שאתה כותב זה אני ואני לא מבין סורי.. עדיף להתאבחן מאוחר ולדעת מה הבעי מאשר לחשוב דאתה לא יוצלח. אתה פשוט גורם לאנשים לא לבקש עזרה.
* זה אני   24/07/17 | 00:38
26. עוד מעט יהיו אבחונים לאתר אנשים נורמאליים
* אורין   14/05/14 | 11:17
ע ו ד מ ע ט ? ע כ ש י ו עושים להם אבחון , אם לא שמת לב.
* אוראור   10/08/16 | 17:05
25. לפי הגישה הזאת כל הגברים הם אוטיסטים
הייתי אומרת שזו קצת הגזמה, אבל זו לא קצת אלא זו הגזמה מטורפת - יש אנשים עם כישורי חיים לקויים, נתקלתי בחיי בלא מעט אנשים שלא הציעו לאורחים לשתות, לא ככה מאבחנים אוטיזם.
* ריאלית   14/05/14 | 09:49
24. יאללה כולם תלמדו קצת את הנושא לפני שאתם מדברים
כל אחד זורק לי פה השערות מהעזאזאל על מה זה אוטיזם ולמה אנשים מאבחנים את עצמם כך או אחרת, בחייאת תתבגרו קצת. חוץ מזה שזכותו של בנאדם להגדיר את עצמו כשונה אם הוא מרגיש את עצמו כזה, לא צריך ועדה של פסיכולוגים מדופלמים שיישבו ויקבעו לך מי אתה ומה אתה בדיוק.
* אספרגר   14/05/14 | 00:49
23. אז אולי גם אני אוטיסטית? אנשים לא ממש מעניינים אותי...
* וכך אקבל קצבה מביטוח לאומי   13/05/14 | 21:04
22. במבט חטוף רואים את הבעיה של האימאות. מוזר שלקח להן שנים לגלות.
* לא מבינה   12/05/14 | 07:58
21. האוטיזם יהיה בעיית קשב וריכוז החדשה
תמיד חשדתי שאני אוטיסטית
* ליטל   12/05/14 | 01:04
יופי , עוד אחת שלא מבינה את ההבדל בין אוטיזם לבעיית קשב.
* אוראור   10/08/16 | 17:04
20. מתי ישודר הסרט בערוץ 8??
* 1   11/05/14 | 11:39
הסרט ישודר ב1.6
* דנה   11/05/14 | 15:04
19. מה זה השטויות האלה.....
אני מרגישה שכל אחד חייב להיות מאובחן במשהו.....רואים שהאמהות בכתבה הן נורמטיביות לחלוטין. לכולנו יש קשיים שאנחנו מתמודדים עמם. .. אוטיזם זה משהו שמבחינים בו.... אולי יש לחלק מהאנשים קווים אוטיסטים אבל זה שונה לחלוטין מאוטיסט אמיתי!!!!!! תפסיקו אם האיבחונים האלו , לדעתי, הם לא מובילים אתכם למקומות טובים.
* ליה   11/05/14 | 09:45
מבט שטחי מאפשר לך לקבוע קביעות מדעיות מעמיקות?
"אדם בעל קווים אוטיסטיים" זה שם נרדף לאדם הנמצא בספקטרום האוטיסטי. כלומר, אוטיסט. כתבת חדשות בטלוויזיה אינה מאפשרת לקבוע בוודאות שהאמהות בכתבה הן נורמטיביות לחלוטין. כדי לקבוע דבר כזה, צריך להעביר אותן אבחון מקצועי מעמיק. עובדה שהמאבחנים שהעבירו אותן אבחונים מקצועיים מעמיקים קבעו שהן כן נמצאות בספקטרום האוטיסטי. אפשר להיות אוטיסט ועדיין להיות כמעט נורמטיבי (אבל רק כמעט).
* האזרח האוטיסט חן   12/05/14 | 13:07
18. ממש מוזר כנסו
כל האבחון הזה נראה ממש מוזר לפי הסימפטומים של אוטיזם שמדובר בכתבה יהיה אפשר לשנות את שם התוכנית מ"היפה והחנון" ל"היפה והאוטיסט"
* רונן   11/05/14 | 09:44
17. ממש מוזר כנסו
כל האבחון הזה נראה ממש מוזר לפי הסימפטומים של אוטיזם שמדובר בכתבה יהיה אפשר לשנות את שם התוכנית מ"היפה והחנון" ל"היפה והאוטיסט"
* רונן   11/05/14 | 09:44
16. ממש מוזר כנסו
כל האבחון הזה נראה ממש מוזר לפי הסימפטומים של אוטיזם שמדובר בכתבה יהיה אפשר לשנות את שם התוכנית מ"היפה והחנון" ל"היפה והאוטיסט"
* רונן   11/05/14 | 09:44
15. הן נשואות+ילד?
אם הן חסרות כישורים חברתיים איך הן הכירו בחור והתחתנו?
* כרמית   11/05/14 | 09:38
וואי כמה בורים יש פה, באמת! זה שהיא אוטיסטית לא אומר שאין לה כישורים חברתיים וכן, תופתעי לגלות שכנראה יש לה הרבה מאוד בהתחשב בעובדה שהקימה משפחה ונישאה אז די לדבר שטויות!
* יאיר   13/03/22 | 18:17
14. בני האדם שונים זה מזה
וזה מה שיפה. יש מהנדסים המסוגלים להתרכז ברישומים מדויקים, וכבר בילדותם ניכר שהצליחו להרכיב משחקים מסובכים; יש מי שניחן בהבנה מתמטית, או בהתמצאות במרחב - ויש מי שלא. יש דברים שניתן ללמוד (שצריך להציע שתייה לאורח). לדעתי צריך להתערב רק כאשר האדם לא מתפתח ועלול להזיק לו! רק אל תתנו להם תרופות! כתבה מעולה.
* בתאל   11/05/14 | 09:18
13. עכשיו אני מבין
אני אוטיסט
* שי   11/05/14 | 08:27
12. עכשיו אני מבין
אני אוטיסט
* שי   11/05/14 | 08:27
11. זה מדהים בעיני
כתבה מחזקת מאד לא כי אני או מישו קרוב אלי נכלל בספקטרום אבל זה ככ יפה לראות שאפשר להגעע לתפקוד גסוהה עד כדי אי שימת לב לכך שקיימת בעיה במשך חיים שלמים ועוד יותר יפה זה ההזדהות של האמא/האבא עם הילד אני חושבת שהילדים האלה להורים כאלה חיים הרבה יותר בקלות יחסית כי בבית הוא לא שונה ובחוץ אמא עוזרת שיהיה שבועטוב כתבה יפה!וכל השאר התגובות החכמות כאןהכתבה היא לא מאמר מחקרי מטבע הדברים שלא הביאו לכם את כל צדדי הבעיה אז תנסו להבין לא צריך להיות חכמים וזאת שזה נורא לדעתה הייתי אומרת שתשמרי את דעותייך לעצמך זה לא המקום לפלוט אותם
* עינבר   11/05/14 | 08:06
10. כולם רוצים להיות אוטיסטים, לא ממש ברור לי מדוע?!?
עושים צחוק מהאבחונים, נמאס כבר... היום כל עוף מוזר יכול להתאבחן כאוטיסט, ולמען האמת שגם אני יכולה להתאבחן כאוטיסטים! מסתבר שכולם יכולים זה הפך להיות בדיחה. בתור אחות תאומה לנערה אוטיסטית מקסימה שאני אוהבת אותה אוד מאוד בכל ליבי, אני מרגישה שעושים צחוק מהלקות, מבזים את ציבור האוטיסטים. הכי עצוב הוא שאנשים קונים את הבולשיט הזה!!! מה אנשים מכניסים לעצמם ולילדהם לראש... במקום לחיות את החיים ולהנות מהם, למצות את האושר שילדך מספקים לך... אנשים רודפים אחרי מחלות וסיבות לא להיות מאושרים.
* כרמל   11/05/14 | 07:56
מסכימה איתך, זה פשוט לא הגיוני!!!!!
* נועה   11/05/14 | 12:22
אני אגיד לך למה
אנשים רוצים הצדקה לקשיים שלהם, מחפשים תירוצים למה הם לא הצליחו בלימודים, למה יש להם בעיות חברתיות - האבחנה מספקת להם משהו להיתלות בו ולהאשים אותו, והם לא קולטים שזה עושה להם רק נזק.
* עינת   14/05/14 | 09:50
9. אחד מהם הסגיר את הסיבה האמיתית לדחף להיקרא אוטיסט - ביטוח לאומי
כשביטוח לאומי נותן כסף לחד הוריות מייד צצות אלפי נשים ששוכחות פתאום מי האבא, אבות פתאום נעלמים אותו דבר פה... בכל מקום שמחלקים כסף יהיו קופצים על המציאה
* ר   11/05/14 | 07:02
צודק ב100%. אנשים מעדיפים שילדיהם יקראו אוטיסטים כדי לקבל כסף
* שירי   11/05/14 | 12:21
ביטוח לאומי
אני אב לילד שהובחן כעת pdd nose במרכז טל של משרד הבריאות טרם הגעתי לביטוח לאומי לוועדה רפואית היה היבחון לילד בגיל שלש על ידי נוירולוגית לפני שמנה שנים ואז הגעתי לוועדה רפואית והרופא אמרה לי לא נותנים תשובות במקום אבל הילד שלך לא אוטיסט המשכנו קלינאית תקשורת וכו אבל לא ערערנו לביטוח ואז חשבנו לעצמו שהנוירולוגית שהבחנה אותו בדקות ספורות לא מדברת לענין כי ביטוח לאומי לא פרייר והילד שלי לא מוגבל אבל היום שוב פעם ההיבחון חוזר על עצמו עם גושפנקה של משרד הבריאות ילד מאוד חכם לומד בת"ת מוכשר ולא ילד תמים ביכלל בחופש סיימתי איתו גמרא מסכת תענית והמשכתי איתו מסכת מגילה אבל בעניני חברה יש לו פיספוסים אני זוכר כשהיה קטן יותר היה משחק עם ילדים בכדור או תופסת בסוף המשחק היה כולו גאוה שאף פעם הוא לא נתפס ואף פעם לא פגעו בו בכדור זה היה עצוב מאוד כי אף אחד לא ניסה לתפוס אותו ולא כיוונו אליו את הכדור אני לא יודע כל ההשלכות של ההפרעה הזאת בעתיד בהווה זו בעיה חברתית בעיקר בבית ספר בכל מקרה אני רץ לביטוח לאומי
* דן   29/05/15 | 16:07
ספרי לי על זה - אימא שלי המציאה שאני כזאת מאותה סיבה.
* אוראור   10/08/16 | 17:14
8. נורא
מדינה אוטיסטית
* אוטיסט    11/05/14 | 01:14
7. מאיפה הנדנדה??
מאיפה הנדנדה שיש בהתחלה???
* תודה!   11/05/14 | 00:10
מאיקאה. אבל לא ראיתי לאחרונה שמוכרים את זה (מח' ילדים)
אבל יש שם עוד מתנדנדים אחרים לא רעים וגם כורסא שאפשר להסגר בתוכה.
* ל-7   12/05/14 | 20:17
6. איזה סיוט
אם מאבחנים אותך כאוטיסט. זה נורא בעיני.
* לדעתי    10/05/14 | 23:15
בכלל לא נורא
הילדים שלי בקצה הספקטרום. כנ"ל גם אני כמעט בטוח (אנשי מקצוע אמרו לי-אבל בלי אבחון רשמי-אבל זה די ברור). אני מבוגרת די מצליחה-אבלהגעתי לאן שהגעתי בשיניים. לילדים שלי יהיה נראה יותר קל כי הם מטופלים.
* אמא אחת   11/05/14 | 00:12
הזהרו מתרופות!
מנסיון..............
* בתאל   11/05/14 | 09:52
הסיוט הוא כשאתה אוטיסט ולא מאבחנים אותך
דווקא כשסוף סוף מאבחנים אותך, אחרי עשרות שנים של סבל, הסיוט מסתיים, כי אתה מבין שאתה אוטיסט ויכול למצוא את מקומך הטבעי בפעילות בקהילה האוטיסטית.
* האזרח האוטיסט חן   11/05/14 | 09:55
האם כל מי שלא הולך בתלם החברתי המוכתב מראש - נחשב אוטיסט???
לדעתי הגישה הזו היא ממש טימטום. מי שלא הולך בשורה שהחברה מכתיבה, למשל - הרעיון הטיפשי להציע לכל אורח שתייה, זה אבן בוחן? מישהו השתגע פה? כולם צריכים להיות זהים כדי להרגיש בסדר? תעזבו אותנו - האזרחים - בשקט, על תדביקו עלינו סטיגמות, תנו לנו להיות מה שאנחנו!!
* אזרח ישראלי   12/05/14 | 21:17
אזרח יקר - כמובן שאתה צודק , רק מה?
העניין הוא שעד היום אנשים חדורי דעות קדומות - ולא סתם נאמר שקל יותר לפוצץ אטום מאשר דעה קדומה. אנשים לא יכולים לסבול את מי ששונה מהם - ישר מדביקים לו סטיגמות , גם הגרמנים היו כאלה - ומוזר שלמרות שאנחנו שונאים אותם [ די בצדק , כמובן , לא צריך להסביר למה] אנחנו מתנהגים וחושבים כמוהם.
* אוראור   10/08/16 | 17:13
5. איפה עוברים אבחון למבוגרים?
* נדב   10/05/14 | 23:06
4. מתנגדת לאבחון יתר
יותר מדי אבחונים. עובדה שאם אתה מגדיר את עצמך כאוטיסט בתפקוד גבוה זה מה שמגדיר אותך בעיניי כל העולם, זה יסביר עצלנות, חוסר נימוס ובעצם כל מגרעה שרק תרצה. לאוטיסטים בתפקוד גבוה יותר קשה לחיות באופן כללי, אבל אין מה לעשות צריך להסתגל לחברה ולאנשים שסובבים אותך. זה אמר בעצם שרוב האנשים מעולם האמנות, מדענים, אנשים מוכשרים - אם תבחרו אותם תמצאו משהו. וזה לא דבר נכון לעשות. ודרך אגב אני יודעת שצריך להציע כוס מים למי שמגיע אבל אם אני לא מעוניינת בשיחה עם אותו בן אדם אני לא אציע. כי ברוב המקרים לא בא לי לדבר עם אנשים שאני מכירה באופן שטחי.
* k   10/05/14 | 22:39
אם היית מבינה מעט בבעיה לא היית כותבת כאלה שטויות...
מישהו שמכיר אתת הבעיה על בשרו... בשני דורות לפחות...
* ש   10/05/14 | 23:09
בני אובחן כבעל הפרעה בתקשורת
אני יודעת על מה אני מדברת
* k   10/05/14 | 23:49
אבחון יתר - מסוכן!
מניסיון - אני מכירה בחור בן 33. בסוף כיתה א' אובחן כבעל "נזק מוחי מזערי" ; כיתה ג'-ד' עשה בחינוך מיוחד;חזר לחינוך הרגיל; לא גוייס לצה"ל; במשך השנים הוגדר בחמישה סימפטומים שונים! קיבל תרופות פסיכיאטריות (ורק לאחרונה ראה את התיק שלו שם נרשם שלא מגיב לתרופות אלה!) בשנה שעברה הזהיר אותו פסיכיאטר מתרופות פסיכיאטריות ומפסיכיאטרים וחזר לאבחנה של "נזק מוחי מזערי"! הבחור בעל תואר ראשון, מתמיד בעבודתו מספר שנים (תודה לביטוח לאומי שסייע במציאת העבודה!) יש קשיים, נכון, אבל האיבחון המוטעה רק קלקל לו את החיים!
* עלמה   11/05/14 | 10:06
עלמה - אני בהחלט מבינה את הבחור שהכרת - גם אני הרגשתי כך
כי גם אותי סתם אבחנו [ תנחשו במה , רמז דק ] ואין לכם מושג כמה סבלתי מזה , כמה סטיגמות מרושעות ומעצבנות היו עליי. היום הפסיכולוגים והפסיכיאטרים צריכים בעצמם אבחון. למה אנשים כאלה רעים? אני בכלל נוירוטית - יש הבדל בין נוירוזה לדבר האחר. העיקר מדברים על קבלת השונה - סיסמא נבובה וריקה מתוכן. לא מקנאה במי שסתם מאבחן אנשים - בסוף זה יחזור אליו.
* אוראור   10/08/16 | 17:10
את ממש לא מבינה
כשאת לא רוצה להציע מים כדי לא להיות בקשר זה משהו אחד. כשאת לא יודעת איך להתנהג כדי כן להיות בקשר זה משהו אחר. כשאת לא מבה שפת גוף והבעות פנים זה משהו אחר.
* אמא אחת   11/05/14 | 00:14
את זה אפשר ללמד
אך כמו שהבמאית אמרה כששאלו אותה האם זה טוב או רע שגילו לה את האוטיזם בגיל מבוגר והיא אמרה בשביל ההורים שלי זה לא טוב ובשבילי זה טוב כי אם היו מגלים את זה יותר מוקדם היא לא הייתה מגיעה לאן שהגיעה ולא היה במאית.
* k   11/05/14 | 08:38
צודקת
צודקת
* בתאל   12/05/14 | 08:28
קלעת בול מתנגדת. החברה המערבית השתגעה, או שצריך לספק פרנסה לחב' התרופות...
היום כל אדם שני עם בעיית כולסטרול, למשל. כל המקצועות של התרפיסטים והמטפלים והמומחים לאלף דברים ואחד, מטפחים את ה"סינדרומים" בשביל פרנסה. מעניין אם יש מישהו נורמלי?
* ותיקה   11/05/14 | 09:26
היא צודקת!
יש אבחון יתר! וילדים מקבלים ריטלין ללא צורך! צריך להתערב רק אם הילד/המתבגר לא מתפקד! רק אם הוא מסוכן לעצמו ולסביבתו! קצת שוני? מבורך! לא כולם צריכים לחשוב באותה צורה. מי קובע מה נכון ומה לא נכון? הכתבה מעולה!
* בתאל   11/05/14 | 09:49
תומך באבחון מקיף והוגן
גם אני מתנגד לאבחון יתר, אבל המצב בישראל רחוק מאוד מאבחון יתר. להפך - רובם המכריע של האוטיסטים בישראל טרם אובחנו. כל המרואיינים בכתבה הם אוטיסטים. הכתבה עשתה צעד ראשון וחשוב לקראת יצירת מודעות לספקטרום האוטיסטי בישראל. אכן, יש הבדל תהומי בין *בחירה* להימנע מהצעת שתייה לאורח לבין *חוסר יכולת* להציע שתייה לאורח. רבים מאתנו, האוטיסטים, איננו מסוגלים להציע שתייה לאורח, בגלל המגבלות החושיות, המוטוריות והארגוניות שלנו.
* האזרח האוטיסט חן   11/05/14 | 09:53
בדיוק כך! גם אני אינני סובלת שיחות רכילות ושיטחיות, אז אני חייבת מתוך נימוס??????
אם אינני יושבת בתי קפה, וגם לא מקשקשת עם החברות המעטות שיש לי, כי יש לי דברים חשובים יותר ומעניינים יותר לעשות, זה אומר שאני אוטיסטית? השתגעתם? זה אומר שאני עושה מה שמעניין אותי ומה שמהנה אותי, ושומרת על המוסכמות החברתיות המינימליות ההכרחיות. (אגב - אני מהנדסת, ולמדתי לפני עשרות שנים). גם אז וגם היום עשיתי מה שחשבתי שנכון בשבילי, והיום - עוד יותר מאשר אי-פעם, אני מתעלמת מהמוסכמות, ועושה מה שנוח לי. ואם זה נקרא אצלכם אוטיסט - כי אני לא הולכת בתלם - אז שיערב לכם.
* חובבת חיות   12/05/14 | 21:23
3. קישקוש
אם היו פוגשים אוטיסט היו מבינים במה מדובר לא כל אחד שלא בא לו על חברים אפשר להגדיר אוטיסט
* רחל   10/05/14 | 22:33
כל המרואיינים בכתבה הם אוטיסטים
כל המרואיינים בכתבה הם אוטיסטים הפעילים בקהילה האוטיסטית. לכן, הם פגשו המון אוטיסטים והם יודעים היטב מה זה אוטיסטים, גם מתוך ניסיונם האישי וגם מתוך מפגשיהם עם המון אוטיסטים נוספים. סביר שאת פגשת כמות מצומצמת של אוטיסטים ולכן אינך מודעת לגודלו ולמורכבותו של הספקטרום האוטיסטי.
* האזרח האוטיסט חן   11/05/14 | 09:50
את ממש לא מבינה
זה לא ש"לא בא על חברים" אני זוכרת את עצמי חוזרת מבית ספר בוכה שאין לי חברות. להתקשות באינטראקציה זה שונה מ"לא בא על חברים" כנ"ל הילדים שלי. לא כל ילד בספקטרום הוא "אוטיסט " ברמה העממית של המילה. מדובר על קשת של ילדים עם קשיים חברתיים משמעותיים מאוד אבל שלא "מזהים אותם מייד" הילדים האלה עם עזרה יכולים בחלקם להפוך למבוגרים שחיים חיים מלאים.
* אמא אחת   11/05/14 | 10:56
2. גם אצלי
גילו אוטיזם בתפקוד גבוה בגיל 27. אני כל הזמן חושב על השאלה, האם זה טוב שגילו רק בגיל כזה ולא בתור ילד או לא.
* ג   10/05/14 | 22:27
זה מצויין לדעתי, כי זה אומר שאתה בתפקוד גבוה
ולפעמים עצם האבחון שאומרים לאמא או לילד שהוא אוטיסט גורם להם לוותר, לעשות הנחות לעצמם. ובגיל 27 אני מניחה, שעד שהגעת לגיל הזה ניסית והשתדלת ולא ויתרת בקלות לקשיים שלך. והיום בגילך המודעות לא תזיק אלא הפוך, תעזור לך להבין את עצמך ולהתמודד הכי טוב שאתה יכול, כי אתה כבר מספיק בוגר
* לימור   11/05/14 | 06:49
1. גם אצלי
גילו אוטיזם בתפקוד גבוה בגיל 27. אני כל הזמן חושב על השאלה, האם זה טוב שגילו רק בגיל כזה ולא בתור ילד או לא.
* ג   10/05/14 | 22:27
אל תענה לי - חשוב בעצמך
האם אתה עובד בעבודה שמתאימה לך? האם הסביבה שלך מקבלת אותך כפי שאתה? האם יש לך למי לפנות כאשר דברים לא מסתדרים לך? בהצלחה!
* בתאל   11/05/14 | 09:50